Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

کوردستانی - سه‌رۆكی هه‌رێم؛ به‌رهه‌م ساڵح و ئازاد به‌رواری راسپارد و داوایكرد حكومه‌ته‌كه‌یان بنكه‌ فراوان بێت



کوردستانی - سه‌رۆكی هه‌رێم؛ به‌رهه‌م ساڵح و ئازاد به‌رواری راسپارد و داوایكرد حكومه‌ته‌كه‌یان بنكه‌ فراوان بێت
عه‌بدولحه‌مید زێباری/ سه‌لاحه‌دین - سه‌رۆكی هه‌رێمی كوردستان مه‌سعود بارزانی به‌ ره‌سمی سه‌رۆك و جێگری كابینه‌ی داهاتووی حكومه‌تی بۆ پێكهێنانی كابینه‌كه‌یان راسپارد.

ئه‌مرِۆ له‌ هاوینه‌ هه‌واری سه‌لاحه‌دیین سه‌رۆكی هه‌رێمی كوردستان مه‌سعود بارزانی له‌گه‌ڵ هه‌ریه‌ك له‌ سه‌رۆكی راسپێردراوی كابینه‌ی داهاتووی حكومه‌تی هه‌رێم دكتۆر به‌رهه‌م ئه‌حمه‌د ساڵح و جێگره‌كه‌ی ئازاد به‌رواری كۆبوه‌وه‌.
له‌و كۆبونه‌وه‌یه‌دا بارزانی به‌ ره‌سمی هه‌ر دوو لای راسپاردن كابینه‌ی نوێی حكومه‌تی هه‌رێمی كوردستان پێكبهێنن.
سه‌رۆكی هه‌رێمی كوردستان مه‌سعود بارزانی له‌ وته‌یه‌كی كورتدا رایگه‌یاند، " ئه‌مرِۆ به‌ ره‌سمی راتان ده‌سپێرم بۆ ئه‌وه‌ی حكومه‌تی نوێی هه‌رێمی كوردستان پێكبهێنن".
گوتیشی: " هیوادارم گفتوگۆ له‌گه‌ڵ هه‌موو لایه‌نه‌كاندا بكه‌ن بۆ ئه‌وه‌ی حكومه‌تێكی بنكه‌ فراوان پێكبهێنن".
سه‌رۆكی هه‌رێم ئه‌وه‌شی گوت: " ئێمه‌ كابینه‌ی پێنجه‌می حكومه‌تی هه‌رێم به‌ جێگه‌ی شانازیی خۆمان ده‌زانیین و ئومێد ده‌كه‌ین كابینه‌ی داهاتووش ته‌واوكاری كارو ئه‌ركه‌كانی كابینه‌ی پێشووی خۆی بێت
----------------------------------------------------------"।

محاکمه فعالین کارگری در سنندج


محاکمه فعالین کارگری در سنندج

به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری روز سه شنبه 7 مهر ماه سه تن از فعالین کارگری عضو کمیته هماهنگی به نام های "هادی تنومند، حسن رسول نژاد و احمد اسکی بغدادی" در دادگاه اسلامی رژیم در شهر سنندج محاکمه شدند.
این فعالین کارگری در تاریخ 3 تیر ماه از شهر بوکان به اداره اطلاعات سنندج انتقال داده شدند و 8 روز را در اداره اطلاعات این شهر مورد بازجویی قرار گرفتند و سپس به قرنطینه زندان مرکزی سنندج انتقال یافتند و پس از 16 روز با قرار وثیقه از زندان سنندج آزاد شدند.
در جلسه دادگاه روز سه شنبه 7 مهر ماه بعد از قرائت حکم اتهام، "هادی تنومند، حسن رسول نژاد و احمد اسکی بغدادی" به دفاع از خود برخواستند و نهایتا دادگاه رژیم حکم برائت آنان را صادر کرد
-----------------------------------------------------------।
درگیری مردم منطقه آلان سردشت و نیروهای سرکوبگر رژیم

بنا به گزارش رسیده از سردشت، ساعت 22 شامگاه سه شنبه 7 مهر ماه یک کاروان از کاسبکاران مرزی در حوالی روستای "بیتوش" واقع در منطقه آلان سردشت به کمین نیروهای رژیم افتاد و وحشیانه مورد تهاجم قرار گرفت.
در جریان این یورش دو تن از زحمتکشان منطقه به نام های "بارزان شریفیو جلال بیژویه" به شدت زخمی شدند. مردم روستاهای منطقه آلان در پی شنیدن صدای تیراندازی به کمک کاسبکاران به کمین افتاده شتافتند و نیروهای سرکوبگر رژیم را ناچار به عقب نشینی نمودند.
درگیری میان مردم و افراد رژیم به مدت 2 ساعت به طول انجامید که در جریان آن خسارات مادی فراوانی نیز به کاسبکاران وارد آمد.
خبر دیگر از سردشت حاکی است ماموران امنیتی رژیم ساعت 1 بامداد روز چهارشنبه 8 مهر ماه در سه راه گرویس در نزدیکی روستای "دولی" واقع در منطقه "آلان" سردشت خودروی کاسبکاران مرزی را مورد هدف قرار دادند که بر اثر آن فردی با نام "آزاد محمد عبدالله شیخه" به شدت زخمی و به بیمارستان ارومیه منتقل گردید।
-----------------------------------------------------

مسئولين از سرنوشت شاه عبرت بگيرند "


مسئولين از سرنوشت شاه عبرت بگيرند "آيت الله منتظرى: با خفقان و بگير وببند نمى توان حكومت كرد

آیت الله حسینعلی منتظری تهران – رسانه ها، العربيه نت
آیت‏الله حسینعلی منتظری در پاسخ به نامه مجمع زنان اصلاح طلب ايران خطاب به مسئولان گفت " از سرنوشت شاه عبرت بگیرید."
آيت الله منتظرى در اين نامه كه امروز چهارشنبه 30-9-2009 منتشر شد ، گفت : ‏" مجددا به مسئولين مربوطه تذكر مى دهم از سرنوشت حكومت شاه و ساير‏ ‏حكومتهاى استبدادى جهان عبرت بگيرند. در دنياى امروز با‏ ‏خفقان و بگير و ببند منتقدان و پر كردن‏ ‏زندانها از آزادى خواهان و اجبار آنان به اعتراف و‏ ‏اقرار نسبت به امور خلاف واقع نمى توان حكومت نمود.
به گفته او " در حكومتى كه‏ فعالان سياسى در زندان و تحت فشار بوده و‏ ‏مداحان تملق گو و چاپلوسان، مورد تأييد و تكريم باشند، جامعه و مردم‏ ‏هرگز به سعادت و ترقى راهى نخواهند يافت."
گفتنى است که مجمع زنان اصلاح طلب ايران در نامه ى خود از اينكه "حرمت وحيثيت زنان در ايران اسلامى لگد مال مى شود، زنان توسط ماموران مرد جلب و بدون حضور مامور زن بازداشت مى گردند و از سرنوشت بازداشت شدگان خبرى در دست نيست و يا خبر از تجاوز و تحقير مى رسد" ابراز شكايت و نگرانى كرده بودند.
منتظری با اشاره به حوادث پس از انتخابات خاطر نشان کرد : "‏‏ نگرانى هاى شما از حوادث و فجايع جارى و‏ ‏عواقب آن و اعمال خلافى كه متأسفانه به نام دين و حاكميت دينى انجام شده‏ ‏و مى‎شود، و همچنين انتظارات شما و ساير اقشار جامعه از مراجع محترم و‏ ‏علماى بلاد و جامعه روحانيت كه بايد مدافع حيثيت دين و مذهب و ملجاء و‏ ‏پناهگاه مردم مظلوم باشند كاملا به حق و بجاست."
‏وى كه در برهه اخير پس از دو دهه بايكوت خبرى، دوباره نامش بر سر زبانها افتاده و دانشجويان در دانشگاهها دوباره در تاييد او شعار داده اند در ادامه نامه ى اخير خود مى نويسد: "اينجانب در حد توان، و بنابر احساس مسئوليت و وظيفه انسانى و شرعى ،‏ ‏در رابطه با حوادث و فجايع پس از انتخابات و تضييع حقوق معترضين به‏ ‏نتيجه انتخابات اخير و ضرب و شتم و كشتار عده اى بيگناه و نيز‏ ‏دستگيرى تعداد زيادى از نخبگان و فعالان سياسى و اعتراف گيريهاى‏ ‏اجبارى و خلاف شرع و هتك حرمت افراد با پخش مصاحبه هاى بى مايه ‏ ‏تلويزيونى مطالبى را عنوان نموده ام ; به اميد آن كه در جهت اصلاح امور و‏ ‏تنبه مسئولين مربوطه و جبران اعمال خلاف گذشته و بازگشت آرامش به‏ ‏جامعه و نيز اعتماد مردم به حاكميت منشأ اثر باشد."
‏آيت الله منتظرى ضمن ابراز همدردى با رنج ديدگان و خانواده هاى قربانيان حوادث اخير، با اشاره به آياتى از قران آورده است: "خداوند‏ ‏مرگ و زندگى را آفريد تا افراد آزمايش شوند كه چه كسى بهتر عمل‏ ‏مى‎كند. عده اى با رياست و حاكميت امتحان مى‎شوند تا معلوم شود در‏ ‏عمل تا چه حد پايبند ارزش ها خواهند ماند; و اين كه آيا خود و مقامات‏ ‏دنيوى را فداى ارزش ها مى‎نمايند و يا ارزش ها و اعتقادات را در خدمت‏ ‏مقامات و اميال چند روزه خود مى‎خواهند; و همچنين عده اى با محروميت و‏ ‏مظلوميت امتحان مى‎شوند تا معلوم شود در راه انجام وظيفه و دفاع از‏ ‏حقوق خود و ديگران تا چه حد صبر و استقامت مى‎كنند، كه در اين صورت‏ ‏طبق وعده الهى اجر بى حساب خواهند داشت؛ و يا اين كه مأيوس مى‎شوند‏ ‏و صحنه را براى قدرت طلبان خالى مى‎نمايند."
‏در پايان نامه آمده است: "اميدوارم تا دير نشده مسئولين ما به خود آيند و روش و شيوه خود را تغيير‏ ‏دهند و اشتباهات گذشته را جبران نموده و فاصله بين مردم و نظام را با‏ ‏اخلاق كريمه و تأسى به معصومين (ع) از بين ببرند
------------------------------------------------------------------।"
آزمایش سیستم جدید ارسال پارازیت توسط سپاه پاسداران
سایت درویشان انفو: روز شنبه سپاه سیستم جدید ارسال پارازیت خود را با قدرت بالای 1 گیگاهرتز در تهران تست میکندخبرهای موثق رسیده از یکی از کارمندان شرکت مخابراتی صا ایران ( وابسته به سپاه ) حاکی از آن است که سیستم مجهز روسی ارسال پارازیت كه اغلب در جنگ هاي مدرن الكترونيك براي اختلال در رادارها استفاده مي شود با تغییرات غیر استاندارد صاایران به قدرت بالایی برای ارسال امواج دست یافته است । در اين سیستم اسيلاتورهايي در پهناي باند مايكروويو استفاده شده كه تمامي كانال هاي ماهواره اي را دچار اختلال میكند قدرت باندهاي ارسال شده بسیار بالاتر از قدرت امواج مايكروويو يعني از 1 تا چند گیگا هرتز است ! که اثرات بسیار سوء براي بدن انسان و موجودات زنده دارد . از بين رفتن تعادل دماي بدن، براي انسان مرگ آور است و بيشتر از يك بمب اتمي براي افراد خطرناك است . یادآور میشود که این کارمند صا ایران درباره مضرات این امواج و جلوگیری از آسیبهای مرگ آور که منجر به سرطانهای خونی و هورمونی ( عقیم شدن ) انسان میشود . اعلام کرد که این تست از ساعت 11 صبح روز شنبه قرار است در یکی از مناطق جنوبی تهران که محل دقیق آن هنوز اعلام نشده به مدت 15 ساعت انجام شود . که تنها راه جلوگیری از عوارض این تشعشعات خروج از منطقه تست یعنی جنوب شهر است .
------------------------------------------------------
بدبینی شدید مردم آمریكا به رژیم در آستانه مذاكرات فردا
سایت آینده نیوز در تهران: مجموعه حوادث ماه های اخیر به شدت مردم آمریكا را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین كرده است। در جدیدترین نظرسنجی كه بنیاد راسموسن در آستانه مذاكرات 1+5 با ایران انجام داده است، 82 درصد اظهار كردند برنامه هسته ای ایران برای تولید تسلیحات هسته ای است كه این تعداد در نظرسنجی اخیر نسبت به نظرسنجی كه در ژانویه انجام شد، افزایش یافته است. تنها 5 درصد آنها معتقدند كه برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران برای اهداف صلح آمیز است. 70 درصد از شركت كنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام كردند كه جمهوری اسلامی بعد از كره شمالی بزرگترین دشمن ایالات متحده آمریكاست.
-------------------------------

نامه افشاگرانه همسر یکی از قربانیان سناریوی گرداب
خبرگزاری هرانا : فاطمه افتخاری همسر سعید ملک پور، متهم ردیف اول معرفی شده با نام سیاوش حسین خانی در پروندهی موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرایم اینترنتی است.به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی پس از بازداشت همسر خود در فروردین ماه سال جاری با انتشار نامه ای نسبت به افشاگری در خصوص سناریو سازی دستگاه امنیتی به نوبه خود اقدام نمود. دستگاه امنیتی با تهدید خانم افتخاری نامبرده را مجبور به سکوت کرد که نهایتاً نامبرده پس از سپری شدن ماهها سکوت با مشاهده وضعیت مخاطره آمیز همسر خود علیرغم تهدیدات جاری با ارسال نامه ای که عیناً در ذیل می آید به سکوت خود پایان داد:
با سلامبعد از انتشار نامهٔ اول اینجانب در سایت مجموعه فعالان حقوق بشر،خانواده من در تهران تهدید و به دادگاه احضار شدند. و با این مطلب که با رسانه ایی کردن این قضیه شما بر علیه همسرتان عمل می‌کنید، من را مجبور به سکوت کردنداز ستون حوادث روزنامه ایران، متوجه شدم که پرونده همسرم، سعید ملک پور، با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به اتهام فساد في‌الارض به دادگاه انقلاب فرستاده شددو هفته پیش، طی‌ تماس تلفنی با اینجانب در کانادا، ابتدا از باب دوستی‌ و نصیحت، حرفهای نامربوط بسیاری به همسرم نسبت دادند، گویی که من با ایشان تازه آشنا شده ام!! وقتی ‌متوجه شدند که اینگونه صحبت‌ها در بنده تاثیری ندارد، شروع به تهدید اینجانب کردند، که اینجا تحت نظر هستم و کوچکترین فعالیت یا مصاحبه در راستای رسانه ایی کردن این جریان عواقب جبران ناپذیری برای من خواهد داشت، از جمله دستگیری من و بازگرداندن من به ایران! این تهدید ها، با توجه به سکوت اجباری من، ابتداً بسیار عجیب مینمود، اما با مشاهده خبر امروز، علت آن برایم روشن شدمتاسفانه با اینکه پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شده، اما همچنان اجازه دسترسی وکیل به پرونده داده نمی‌شود و تا کنون از جزییات پرونده و اتهامات اطلاع دقیقی به دست ما نرسیده است. تنها اطلاعات اندک ما در طی ملاقات خانواده بعد از گذشت هشت ماه از آخرین ملاقات با ایشان در زندان اوین، حاکی از این است که برای اعتراف گیری از همسرم، روشهای مشابه سایرین نظیر خوراندن اجباری دارو‌های آرامبخش و توهم زا در هفته‌های اول دستگیری، شکنجه‌های شدید جسمی‌، و تنهایی‌های طولانی‌ مدت و طاقت فرسا در سلول انفرادی جهت تضعیف روحیه استفاده شده است. بر مبنای گفته های خانواده، ضعف شدید جسمی‌ سعید و مشهود بودن لرزش دست و بدن نشان از تداوم فشارهای جسمی‌ و روحی‌ بسیار بر او دارد. قابل ذکر است همسرم بیش از ۱۰ ماه از این یک سال را در سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران سپری کرده است، این بند مخوف، همان است که عزیزانی چون ابطحی، عطریانفر و ... را واداشت در مدتی بسی کوتاه تر بر علیه خود و اعتقاداتشان هر آنچه را بازجو در ذهن می پروراند، بر زبان جاری کنند
نکتهٔ نگران کننده اینجاست که در ملاقاتی که من در ۲۱ آذر ۱۳۸۷ با سعید داشتم، همسرم شدیدا نگران روند مستند سازی های خلاف واقع از سوی کارشناسان پرونده بود. وی عنوان کرد، او را به اتاقی‌ بردند و مجبور کردند که با خانمی از پای تلفن حرفهایی بزند که نشان از روابط غیر شرعی داشته باشد!! و همسرم که آن خانم را نمی‌‌شناخت، از این بابت نگران بود که "اگر آن بندهٔ خدا متأهّل باشد چه؟! ممکن است در دادگاه حد اسلامی برای آن خانم‌ قائل شوند". این نگرانی همسرم، در عین اینکه خود در مظن بزرگترین اتهام است، نشان از درستکاری و وجدان آگاه ایشان است. شخصیتی که نه تنها من، بلکه تمام دوستان و همکاران قدیم همسرم از ایشان میشناسند
به گفته خود سعید، عمده اعترافات غیرواقعی‌ و تن دادن به خواسته‌های کارشناسان پرونده تنها به دلیل تهدیدهای جدی بر علیه اینجانب بوده است. گویا در طی‌ حضور من در ایران، بطور مستمر بنده تحت نظر بودم. لازم به ذکر است که در تنها ملاقات اینجانب با همسرم، ایشان به طور عجیبی‌، ملتمسانه از من خواهش میکرد که به کانادا برگردم. مضحک بودن روند اعتراف گیری به آنجا رسیده که در جریان آخرین ملاقات، سعید از اعتراف دروغین ارتکاب به قتل نیز، علیه خود به خانواده خبر داده است.
موردی که برای اولین بار در اینجا مطرح می کنم، طبق اذعان صریح یکی از کارشناسان پرونده در زمانی که در ایران بودم، واداشته شدن سعید به همکاری فنی در مرکز سایبری گرداب است. تخصص اصلی‌ سعید امنیت شبکه و مدیریت بانک اطلاعاتی می باشد. در طی جریانات بعد از انتخابات، ضعف گروه گرداب در مهار اطلاع رسانی اینترنتی، طبق اقرارات خود این گروه، سبب شد که بسیار نیازمند تخصص افرادی همچون همسر من باشند و با تهدید خانواده و همسر، وی را مجبور به همکاری کنند. طبقه آنچه قاضی پرونده قبلا گفته بود، قرار بود که دادگاه سعید در تاریخ ۳۰ خرداد برگزار شود، که اتفاقات بعد انتخابات، و احتمالا نیاز گروه گرداب به تخصص همسرم باعث تاخیر در این ماجرا شد. چه بسا گروه‌های متعددی برای هک کردن سایت گرداب تلاش کردند ومتاسفانه چندان کاری از پیش نتوانستند ببرند و من مطمئنم که تخصص بالای همسر من در این امر بی‌ تاثیر نبوده است.و براستی که بایست به سوگ نشست حقانیت، صداقت وعدالت این جمهوریت نیم بند اسلامی را که نه قانون و قانونمداری می داند و نه شریعت و مرجعیت با احترامفاطمه افتخاری
درباره سعید ملک پورسعید ملک پور، متهم ردیف اول معرفی شده با نام سیاوش حسین خانی در پروندهی موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرایم اینترنتی است।وی متولد خرداد ماه ١٣٥٤ خورشیدی، فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف با سابقه ی کار کارشناسی در شرکت ایران خودرو، مرکز تحقیقات رازی و یکی از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است. نامبرده در سال گذشته موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه ویکتوریا کانادا جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شد، که با توجه به بازداشت، در حال حاضر چنین امکانی حاصل نشده و ادامه ی تحصیل به تعویق افتاده است. وی از سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور کانادا اشتغال به طراحی وب سایت برای اشخاص و شرکت های مختلف داشته است.
---------------------------------------------------
پخش پارازیت سنگین روی کانالهای ماهواره ای
وبلاگ کاوه آهنگر
از روز گذشته با نصب چندین انتن و تقویت سیگنالهای HI POWER پارازیت تقریبا کلیه کانالهای فارسی زبان ماهواره ای غیر از VOA در مناطق مرکزی ، شمال و شمال غرب تهران عملا از دسترس خارج شدند । این تحرکات که پیش تر و بعد از وقوع کودتا و وقایع پس از آن با شدت کمتری از سوی سپاه آغاز شده بود حال تنها با گذشت یک روز از خرید شرکت مخابرات توسط سپاه ، مجددا آغاز گردیده است . به نظر می رسد که با توجه به آثار سوء این امواج که در دراز مدت باعث ایجاد انواع ناراحتیهای پوستی ، سرطان و خون میگردد ، تنها مسئله ای که کوچکترین اهمیتی برای دست اندرکاران این تهاجم الکترونیک ندارد ، جان و سلامت شهروندان است .--------------------------------------

نصب صدها دوربين مدار بسته در تهران
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: 200 دستگاه دوربين مدار بسته در 40 منطقه جرم‌خيز تهران نصب مي‌شود। سردار بهرام نوروزي امروز در نشست تخصصي رؤساي پليس پيشگيري افزود: 400 دستگاه دوربين مدار بسته در مناطق جرم‌خيز تهران نصب خواهد شد كه تا به حال 200 دستگاه از اين دوربين‌ها خريداري شده است و نصب مي‌شود.
----------------------------------------------
شایعه آموزش حملات انتحاری توسط ماموران رژیم در هرات
سایت دیپلماسی ایرانی: شبکه اطلاع رسانی افغانستان در ستون شایعاتش نوشته است، از قریه سیوشان هرات گزارش رسیده است که تعداد 18 ایرانی برای آموزش حملات انتحاری وارد این منطقه شده اند। در میان این افراد چهار زن نیز دیده شده است. این شایعه حاکی است، نامبردگان در منزل بشیر احمد قناعت سکونت دارند. بشیر قناعت داماد غلام یحیی اکبری - از فرماندهان ارشد طالبان در غرب افغانستان - است.
--------------------------------------------
اعتراضات دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد، شعبه تهران مرکز تجمع اعتراضی ضد حکومتی برپا کردند.
بنا به گزارش سایت دانشجویان سوسیالیست تجمع ضد حکومتی دانشجویان دانشگاه آزاد با حضور صدها دانشجو روز سه شنبه برگزار گردید و با سردادن شعار "مرگ بر دیکتاتور" پایان یافت.
لازم به ذکر با توجه به پادگانی شدن فضای دانشگاه ها از سوی نیروهای امنیتی دانشجویان معترض اعلام کردند اعتراضات ضد حکومتی آنان همچنان ادامه خواهد داشت.
-----------------------------------
نظامی شدن فضای تهران در پی اعتراضات گسترده دانشجویی

در پی اوج گیری مجدد اعتراضات دانشجويی همزمان با بازگشایی دانشگاه ها و استقرار وسیع نيروهای انتظامی در سطح تهران، فضای نظامی بر این شهر حاکم شده است.
از تهران خبر می رسد از عصر روز چهارشنبه 8 مهر ماه در تمامی نقاط شهر از جمله میادین انقلاب، 7 تیر، ولیعصر، ونک و خیابان های حافظ، انقلاب، بلوار کشاورز و دهها خیابان دیگر نیروهای انتظامی رژیم مستقر شده اند و این امر چهره ای پادگانی به تهران بخشیده است।
----------------------------------
تجمع ضد حکومتی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

در پی اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه تهران و صنعتی شریف، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز تجمع ضد حکومتی برگزار کردند.
بر اساس گزارش های رسیده دانشجويان دانشگاه صنعتی امير كبير در آخرين اعتراضات از اين دست، عصر روز چهارشنبه 8 مهر ماه با سر دادن شعارهایی از قبیل "مرگ بر ديكتاتور" از دانشگاه خارج و در فاصله دانشگاه پلی تكنيک تا ميدان ولی عصر به تظاهرات پرداختند.
اين تظاهرات دانشجويی در شرايطی صورت گرفت كه گزارش های شاهدان عينی از درگيری ميان تظاهر كنندگان و نيروی انتظامی در حوالی خيابان حافظ و ميدان وليعصر حكايت دارد.
-----------------------------------------------
ادعای جدید رژیم در خصوص ترورهای سنندج

وزارت اطلاعات رژیم گروهی که ترورهای سنندج به آنان نصبت داده شده را مرتبط با وهابیون و القاعده دانست.
"حیدر مصلحی" وزیر اطلاعات رژیم در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در جریان درگیری مسلحانه که میان نیروهای رژیم و گروه وهابی ذکر شده در شهر سنندج روی داد 4 تن از وهابیون و 2 تن از نیروهای رژیم کشته و 14 تن دیگر از اعضای این گروه بازداشت شدند।
--------------------------------------------
آزمایش سیستم جدید ارسال پارازیت توسط سپاه پاسداران

خبر منتشره حاکی است روز شنبه 11 مهر ماه سپاه پاسداران سیستم جدید ارسال پارازیت خود را با قدرت بالای 1 گیگاهرتز در تهران تست خواهد کرد.
خبر مذکور حاکی است این سیستم مجهز ارسال پارازیت که ساخت روسیه می باشد، در جنگ های مدرن الكترونيک برای اختلال در رادارها مورد استفاده قرار می گیرد. اين سیستم برای ایجاد اخلال در سیستم های ماهواره ای مورد استفاده قرار می گیرد.
سیستم پارازیت جدید سپاه اثرات بسیار سویی از قبیل ابتلا به سرطان های خونی و هورمونی در انسان دارد.

۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

ئه‌ردۆگان داوا له‌په‌رله‌مان ده‌كات بڕیارى له‌شكركێشى بۆ سه‌ر هه‌رێم درێژبكرێته‌وه‌









ئه‌ردۆگان داوا له‌په‌رله‌مان ده‌كات بڕیارى له‌شكركێشى بۆ سه‌ر هه‌رێم درێژبكرێته‌وه‌
كوردستانى نوێ- ئاسۆ ئه‌حمه‌د شێخره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆگان سه‌رۆك وه‌زیرانى توركیا ئاشكرایكرد: حكومه‌ته‌كه‌ى داوا له‌په‌رله‌مان ده‌كات بڕیارى له‌شكركێشى سه‌ربازیی بۆ ناو (باكوورى عیراق) هه‌رێمی كوردستان به‌مه‌به‌ستى لێدانى په‌كه‌كه‌ بۆ ساڵێكى دیكه‌ درێژبكاته‌وه‌. به‌گوێره‌ى ئاژانسى هه‌واڵى ئاناتۆلیا ئه‌ردۆگان له‌نیویۆرك له‌لێدوانێكدا له‌وباره‌یه‌وه‌ وتویه‌تى: ئێمه‌ خواستمان ئه‌وه‌یه‌ بۆ ساڵێكى دیكه‌ بڕیارى له‌شكركێشى بۆ ناو (باكوورى عیراق) به‌كراوه‌یی بهێڵینه‌وه‌، بۆیه‌ بڕیارمانداوه‌ له‌كۆبوونه‌وه‌ى ئاینده‌ى كابینه‌ى حكومه‌ته‌كه‌ماندا گفتوگۆى ئه‌و مه‌سه‌له‌یه‌ بكه‌ینء به‌داوایه‌ك ده‌ستبه‌جێ ره‌وانه‌ى په‌رله‌مانى بكه‌ین، به‌لام ناوبراو ئاماژه‌ى به‌جێبه‌جێكردنى كاتى ئه‌و بڕیاره‌ نه‌دا.مه‌سه‌له‌ى په‌كه‌كه‌ ده‌رهاویشته‌ى كێشه‌یه‌كى سیاسیی ناو توركیایه‌له‌ساڵى 2007دا په‌رله‌مانى توركیا بڕیارێكى ده‌ركرد، كه‌ به‌گوێره‌ى بڕیاره‌كه‌ رێگه‌ به‌سوپاى ئه‌و ولاته‌ ده‌دات بۆ ماوه‌ى یه‌ك ساڵ هه‌ر كاتێك بیه‌وێت كرده‌وه‌ى سه‌ربازىء له‌شكركێشى له‌ناو سنوورى هه‌رێمى كوردستان دژى په‌كه‌كه‌ ئه‌نجامبدات، دوابه‌دواى بڕیاره‌كه‌ش هێزه‌ ئاسمانیء زه‌مینییه‌كانى ئه‌و ولاته‌ چه‌ندین كرده‌وه‌یان ئه‌نجامدا، به‌لام له‌مانگى شوباتى 2008 به‌پشتبه‌ستن به‌هه‌مان بڕیارء پاش ئه‌وه‌ى ویلایه‌ته‌ یه‌كگرتووه‌كان گڵۆپى سه‌وزى بۆ هه‌ڵكردن، سوپاى توركیا له‌شكركێشییه‌كى به‌رفراوانى بۆ سه‌ر ناوچه‌ سنوورییه‌كانى هه‌رێم ئه‌نجامداو وێڕاى خستنه‌وه‌ى زیانى ئابووریى گه‌وره‌ به‌ ناوچه‌كه‌ په‌یوه‌ندییه‌كانى نێوان هه‌ولێرء ئه‌نكه‌ره‌ برده‌ ئاستێكى ئاڵۆزه‌وه‌، به‌لام له‌شكركێشییه‌كه‌ دوو هه‌فته‌ى خایاندء ئه‌نكه‌ره‌ له‌ژێر گوشارى توندى واشنتۆندا هێزه‌كانى كشانده‌وه‌ بێ ئه‌وه‌ى ئه‌نجامێكى ئه‌وتۆ به‌ده‌ستبهێنێت دژى په‌كه‌كه‌، ئه‌وه‌ش هاوكاتبوو له‌گه‌ڵ دووپاتكردنه‌وه‌ به‌رده‌وامه‌كانى حكومه‌تى هه‌رێم ء سه‌ركردایه‌تیی كوردستان له‌سه‌ر ئه‌و راستییه‌ى كه‌مه‌سه‌له‌ى په‌كه‌كه‌ ده‌رهاویشته‌ى كێشه‌یه‌كى سیاسیی ناو توركیایه‌، توركیا ده‌بێت به‌ڕێگه‌ی سیاسیء دیالۆگ چاره‌سه‌رى بكات، له‌و پێناوه‌شدا حكومه‌تى هه‌رێم ئاماده‌یی نیشاندا هه‌موو هاریكارییه‌ك پێشكه‌شبكات، چاودێران پێشبینی ده‌كه‌ن په‌رله‌مانى توركیا به‌زۆرینه‌ى ره‌ها ئه‌و داوایه‌ى حكومه‌ت په‌سندبكات، ئه‌وه‌ى جێگه‌ى ئاماژه‌پێكردنه‌ هه‌مان بڕیار جارێكى دیكه‌ش له‌لایه‌ن په‌رله‌مانه‌وه‌ په‌سندكراوه‌.سیاسه‌تى گوێزه‌رو گۆچان ئه‌م بڕیاره‌ى حكومه‌تى دادو گه‌شه‌پێدان له‌كاتێكدایه‌، ئه‌ردۆگان ماوه‌یه‌كه‌ نه‌خشه‌ پلانێكى ده‌ستپێشخه‌رى راگه‌یاندووه‌ به‌ئاراسته‌ى كرانه‌وه‌ به‌ڕووى كوردى ولاته‌كه‌ى، سه‌ره‌نجام چاره‌سه‌ركردنى ئه‌و دۆزه‌یه‌ كۆتاییهێنانه‌ به‌كێشه‌ى په‌كه‌كه‌، كه‌ به‌پێى ئامارى ده‌زگاكانى توركیا له‌ماوه‌ى (25) ساڵى رابردوودا زیانێكی مرۆییء ماددى یه‌كجار گه‌وره‌ى له‌و ولاته‌ داوه‌، كه‌ده‌یان هه‌زار كه‌س تێیدا بوونه‌ته‌ قوربانى زیاتر له‌(300) ملیار دۆلاریش خه‌رجكراوه‌، هه‌روه‌ها چه‌ند رۆژێك له‌مه‌وبه‌ریش ئه‌ردۆگان له‌لێدوانێكیدا له‌نیویۆرك جه‌ختیكرده‌وه‌ له‌سه‌ر چاره‌سه‌ركردنى دۆزى كورد له‌چوارچێوه‌یه‌كى دیموكراسییانه‌دا، هه‌روه‌ها باشتركردنى په‌یوه‌ندییه‌كانى نێوان هه‌رێمى كوردستانء توركیاشى وه‌ك به‌شێك له‌و كرانه‌وه‌یه‌ وه‌سفكرد، له‌و چوارچێوه‌یه‌شدا ئاشكرایكرد كه‌حكومه‌ته‌كه‌ى بڕیاریداوه‌ له‌سه‌ره‌تاى ساڵى داهاتوودا كونسوڵگه‌رى له‌هه‌ولێر بكاته‌وه‌ء چه‌ندین گرێبه‌ستى بازرگانیش له‌گه‌ڵ حكومه‌تى هه‌رێم ئیمزابكات، ئه‌م سیاسه‌ته‌ نوێیه‌ى ئه‌ردۆگان به‌پێى چاودێرانى دیپلۆماسیه‌تى توركیا، به‌سیاسه‌تى گوێزه‌رو گۆچان ناوزه‌ندیده‌كه‌ن، به‌شێوه‌یه‌ك له‌كاتێكدا كه‌ئه‌نكه‌ره‌ كارتى كرانه‌وه‌ى دیپلۆماسى به‌ڕووى حكومه‌تى هه‌رێمدا به‌رزده‌كاته‌وه‌، له‌هه‌مانكاتیشدا به‌و بڕیاره‌ى ده‌یه‌وێت به‌سه‌ركردایه‌تیی كوردستان رابگه‌یه‌نێت، كه‌ له‌گه‌ڵ ئه‌وه‌شدا ئه‌نكه‌ره‌ به‌وردى چاودێرى پێشكه‌وتنه‌كانى هه‌رێم ده‌كات ء جۆرێك له‌چه‌كوشى ئاماده‌ ده‌بێت بۆ هه‌ر خواستێكى جوداخوازى ء هه‌وڵێك بۆ پێكهێنانى ده‌وڵه‌تى كوردى.مه‌ترسى له‌شكركێشیى نوێهه‌رچه‌نده‌ به‌پێى ئه‌و پێگه‌ دیپلۆماسییه‌ نوێیه‌بێت كه‌ توركیا ماوه‌یه‌ك له‌سه‌ر ئاستى خۆرهه‌لاتى ناوه‌راست به‌ده‌ستیهێناوه‌و ئه‌و نزیكبوونه‌وه‌یه‌ی له‌گه‌ڵ لایه‌نه‌ عیراقییه‌كان به‌كوردیشه‌وه‌ دروستیكردووه‌، كه‌ بوارى بۆ ده‌ره‌خسێنێت رۆڵى هه‌بێت له‌ئاراسته‌كردنى هاوكێشه‌كانى عیراق، له‌شكركێشییه‌كى هاوشێوه‌ى ئه‌وه‌ى رابردوو ئه‌گه‌رێكى لاوازه‌ء خواستى راسته‌قینه‌ى ئێستاى ئه‌نكه‌ره‌ به‌كارهێنانى هێزى نه‌رمه‌(soft power)، به‌لام هێشتا رووداوێكى له‌وجۆره‌ چاوه‌روانكراوه‌، له‌به‌ر دوو هۆكار: یه‌كه‌میان هێشتا مانه‌وه‌ى په‌كه‌كه‌یه‌ له‌ناوچه‌ شاخاوییه‌كانى هه‌رێمى كوردستان كه‌ به‌هانه‌یه‌كى هه‌میشه‌ ئاماده‌یه‌ به‌ده‌ست جه‌نه‌راڵه‌كانى ئه‌و ولاته‌وه‌، دووه‌میشیان مانه‌وه‌ى پێگه‌و سه‌نگى ده‌سه‌لاتى سه‌ربازییه‌ به‌سه‌ر ئه‌قڵیه‌تى سیاسیی له‌و ولاته‌دا، به‌لام ئه‌گه‌ر توركیا بیر له‌كرده‌وه‌ى له‌و شێوه‌یه‌ بكاته‌وه‌، له‌ئاینده‌یه‌كى نزیكء دووردا، به‌تایبه‌ت ئێستا كه‌ ئه‌مریكا له‌هه‌وڵى سه‌قامگیركردنى عیراقدایه‌ به‌ر له‌كشانه‌وه‌ى، زیانه‌كانى بۆ ئه‌نكه‌ره‌ زۆر گه‌وره‌تر ده‌بن له‌سووده‌كانى، به‌ڵگه‌ى ئه‌م راستییه‌ راپۆرتێكى نوێى ده‌زگاى لێكۆڵینه‌وه‌ى (RAND)ى ئه‌مریكیه‌ كه‌ به‌م دواییانه‌ به‌بریارى وه‌زاره‌تى به‌رگرى ئه‌مریكا نووسراوه‌و راده‌ستى ئیداره‌ى واشنتۆنیش كراوه‌ بۆ لێكۆڵینه‌وه‌ له‌سه‌رى، راپۆرته‌كه‌ كه‌ به‌م دواییانه‌ بلاوكراوه‌ته‌وه‌و باس له‌سه‌ر په‌یوه‌ندییه‌كانى ئاینده‌ى كوردستانء توركیا ده‌كات.واشنتۆن، ئه‌نكه‌ره‌ هۆشیار ده‌كاته‌وه‌ئه‌و راپۆرته‌ كه‌ زۆرێك به‌زمانحاڵى پێنتاگۆن ناوزه‌ندى ده‌كه‌ن به‌مشێوه‌یه‌ توركیا هۆشیار ده‌كاته‌وه‌، له‌هه‌ر له‌شكركێشییه‌كى نوێ بۆسه‌ر هه‌رێم و له‌راپۆرته‌كه‌دا هاتووه‌: پێویسته‌ واشنتۆن ئه‌نكه‌ره‌ هۆشیار بكاته‌وه‌ كه‌ ئه‌گه‌ر له‌شكركێشیی نوێ بۆسه‌ر هه‌رێمى كوردستان بكات، كۆشكى سپى ئه‌م هه‌نگاوانه‌ ده‌نێت: یه‌كه‌م ئاگاداركردنه‌وه‌ى توركیایه‌ به‌وه‌ى له‌شكركێشى ده‌رئه‌نجامى مه‌ترسیدارى ده‌بێت له‌سه‌ر په‌یوه‌ندییه‌كانى هه‌ردوو ولات تا ئاستى په‌یوه‌ندى پچران، واشنتۆن، ئه‌وروپا هانده‌دات بۆ پێكهێنانى به‌ره‌یه‌ك بۆ مه‌حكومكردنى هه‌نگاوى له‌و شێوه‌یه‌و هاندانى ئه‌وروپا به‌وه‌ى بۆ هه‌تا هه‌تایه‌ توركیا له‌هیواى به‌ئه‌ندامبوونى له‌یه‌كێتیى ئه‌وروپا بێبه‌ش ده‌بێت.



------------------------------------------




تا ئێواره‌ى سبه‌ینێ تۆماركردنی ده‌نگده‌ران به‌رده‌وامه‌(9000) ده‌نگده‌ری نوێ له‌كه‌ركوك تۆماركراون
كه‌ركوك- عومه‌ر غه‌ریبتا رۆژی 28/9، نزیكه‌ی (9000) ده‌نگده‌ری نوێ له‌كه‌ركوك ناویان تۆماركراوه‌ كه‌پێشتر ناویان نه‌بووه‌و پارێزگاری كه‌ركوكیش داوا له‌هاوولاتیان ده‌كات له‌ماوه‌ی ئه‌م دوو رۆژه‌ی كه‌ماوه‌ له‌به‌رده‌م كاره‌كانی ناوه‌نده‌كانی تۆماركردندا، سه‌ردانی ناوه‌نده‌كان بكه‌ن و دڵنیابن له‌هاتنه‌وه‌ی ناوه‌كانیان। عه‌بدولڕه‌حمان مسته‌فا پارێزگاری كه‌ركوك داوایكرد له‌هاوولاتیانی كه‌ركوك بۆ ئه‌م دوو رۆژه‌ی ماوه‌ سه‌ردانی ناوه‌نده‌كانی ده‌نگده‌ران بكه‌ن بۆ دڵنیابوون له‌بوونی ناوه‌كانیان تا بێبه‌ش نه‌بن له‌هه‌ڵبژاردنی په‌رله‌مانی عیراق و هه‌ڵبژاردنی كه‌ركوكدا.هه‌ر له‌وباره‌یه‌وه‌، سه‌رچاوه‌یه‌كی ئاگادار به‌كوردستانی نوێ-ی راگه‌یاند: له‌پارێزگای كه‌ركوك ناوی نزیكه‌ی (9000) ده‌نگده‌ری نوآ تۆماركراون.سه‌رچاوه‌یه‌كیش له‌ئۆفیسی كه‌ركوكی كۆمسیۆن پێیڕاگه‌یاندین: تائێستا هیچ گۆڕانكارییه‌ك له‌ئارادا نییه‌ بۆ درێژتركردنه‌وه‌ی ماوه‌ی تۆماركردنی ناوی ده‌نگده‌ران و تا ئێواره‌ى سبه‌ینێ 30/9، كاری ناوه‌نده‌كان به‌رده‌وامده‌بێت.



-------------------------



قوتابیانی كوردی زانكۆی به‌غدا له‌پارێزگای هه‌ولێر داوای گه‌ڕانه‌وه‌ بۆ كوردستان ده‌كه‌ن
فریاد محه‌ممه‌درووداونێت - هه‌ولێرژماره‌یه‌ك له‌قوتابیانی كوردی زانكۆی به‌غدا له‌شاری هه‌ولێر رێپێوانێكیان بۆ به‌رده‌م په‌رله‌مانی كوردستان سازكرد تێدا داوایان كرد بۆ كۆلیژه‌كانی هه‌رێمی كوردستان بگوازرێنه‌وه‌।پێشنیوه‌ڕۆی ئه‌مڕۆ دووشه‌ممه‌ 16 قوتابی قۆناخی دووه‌می زانكۆی به‌غدا به‌شی زمانی كوردی له‌رێپێوانێكدا بۆ به‌رده‌م په‌رله‌مانی كوردستان داوایان له‌وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵاو توێژینه‌وه‌ی زانستی حكومه‌تی هه‌رێم كرد بۆ درێژه‌دان به‌ خوێندن بگوازرێنه‌وه‌ كۆلیژه‌كانی كوردستان.سازگار ره‌حمان یه‌كێك له‌قوتابیه‌كان به‌ (رووداونێت)ی راگه‌یاند "ئێمه‌ 16قوتابین پار له‌سه‌ر داواكاری ناوه‌ندی وه‌رگرتنی قوتابیان له‌زانكۆی به‌غدا وه‌رگیراین".روونیكرده‌وه‌"ئێمه‌ به‌و مه‌رجه‌ داواكاریمان پێشكه‌ش كرد له‌ساڵانی ئاینده‌ بمانگه‌ڕێنه‌وه‌ زانكۆیه‌كانی هه‌رێمی كوردستان،بڕیاریش بوو دوای ته‌واوكردنی قۆناغی دووه‌م بگه‌ڕێینه‌وه‌ زانكۆكانی كوردستان به‌ڵام ئێستا وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا كۆمه‌ڵێك مه‌رجی قورسی بۆ داناوین و ئاماده‌نیین بمانگه‌ڕێنه‌وه‌".هه‌روه‌ها گوتی"مه‌رجه‌ ئێمه‌ ژیانی هاوسه‌رێتی پێكبهێنین و یاخود دایك و باوكمان كۆچی دوایی بكات یان كۆ نمره‌یه‌كی باشمان هه‌بێت،هه‌ر یه‌ك له‌و مه‌رجانه‌شمان تێدا نه‌بێت رێگا ناده‌ین بگه‌ڕێینه‌وه‌،ئه‌مه‌ش له‌گه‌ل به‌لێنه‌كانی به‌رپرسانی وه‌زاره‌تی خوێندنی باڵا یه‌كناگرێته‌وه‌".دواتر دوو له‌قوتابیانی به‌شداربووی رێپێوانه‌كه‌ له‌گه‌ل لیژنه‌ی په‌روه‌رده‌و خوێندنی په‌رله‌مانی كوردستان كۆبونه‌وه‌،به‌رپرسانی په‌رله‌مانی كوردستان به‌لێنی ئه‌وه‌یان به‌ قوتابیه‌كاندا چاره‌سه‌ری كێشه‌كانیان بۆ بكرێت".


-------------------------


تاڵه‌بانی و ئۆباما پێنج دۆسیه‌ تاوتوێ ده‌که‌ن
رووداونێت – فارس‌ له‌ چه‌ند رۆژی داهاتوو سه‌رکۆماری عێراق له‌گه‌ڵ هاوتای ئه‌مریکی خۆی له‌واشنتن، تاوتۆێ‌ 5 دۆسیه‌ی گرنگ ده‌که‌ن.نه‌سروئه‌لعانی، سه‌رۆکی نوسینگه‌ی سه‌رکۆماری عێراق رایگه‌یاند "تاڵه‌بانی له‌ چه‌ند رۆژی داهاتوو له‌گه‌ڵ باراک ئۆباماو به‌رپرسانی پله‌به‌رزی ئه‌مریکی چاوپێکه‌وتنی ده‌بێت و سه‌باره‌ت به‌ په‌ره‌پێدانی په‌یوه‌ندییه‌کانی نێوان دوو وڵات له‌ بواری ئابووری و سیاسی وتووێژ ده‌که‌ن". ناوبراو له‌ درێژه‌دا گوتی " له‌و چاوپێکه‌وتنه‌دا ‌ رێگاکانی به‌رده‌م کشانه‌وه‌ی هێزه‌کانی ئه‌مریکی له‌ عێراق، هه‌ڵبژاردنه‌کانی داهاتووی په‌رله‌مانی عێراق و هاوکاری ئابووری و وه‌به‌رهێنان له‌ نێاون ئه‌و دوو وڵاته‌، ده‌خرێته‌ به‌رباس".ناوبراو له‌ درێژه‌دا گوتی که‌ له‌ تاڵه‌بانی له‌گه‌ڵ هیلاری کلنتۆن سه‌باره‌ت به‌ ته‌قینه‌وه‌کانی ئه‌و دواییانه‌ی عێراق، پێکهێنانی‌ لێژنه‌یه‌کی تایبه‌ت بۆ لێکۆڵینه‌وه‌ و دۆزینه‌وه‌ی تاوانبارانی ئه‌و کاره‌ساته‌ و دادگاییکردنیان وهه‌روه‌ها پێشگرتن له‌ده‌ستێوه‌ردانی هه‌ندێک وڵاتانی ناوچه‌ له‌ کاروباری نێوخۆیی عێراق، وتووێژ ده‌کات و داوا له‌ کلنتۆن ده‌کات که‌ پشتیوانی له‌ ده‌ربازبوونی عێراق له‌ مادده‌ی حه‌وته‌می رێکخراوی نه‌ته‌وه‌ یه‌کگرتووه‌کان، بکات.ئه‌لعانی له‌ کۆتاییدا رایگه‌یاند که‌ تاڵه‌بانی له‌گه‌ڵ هاوتایانی ئێرانی، نه‌مساوی خۆی و سه‌رۆک وه‌زیرانی کوێت و تورکیا و چه‌ند که‌سی دیکه‌ له‌ ریبه‌رانی وڵاتانی جیهان چاوپێکه‌وتن ده‌کات.

هزاران کارگر "تاید واتر" در آستانه اخراج


هزاران کارگر "تاید واتر" در آستانه اخراج

بنا به گزارش منتشره بیش از 2 هزار کارگر شرکت "تاید واتر" در نتیجه سیاست تعدیل نیرو در روزهای آینده اخراج خواهند شد.
شرکت "تاید واتر" در صنعت دریایی و حمل و نقل کشور مشغول به فعالیت می باشد، گفته می شود در نتیجه واگذاری این شرکت به بخش خصوصی در چارچوب اصل 44 قانون اساسی رژیم، بیش از 2 هزار کارگر و کارمند این شرکت در آینده نزدیک اخراج خواهند شد
-------------------------------------------------------------------------
نوجوان دیگری در آستانه اعدام

بنا به گزارش خبرگزاری "هرانا" جوانی با نام "حسین علی پور" در آستانه اعدام قرار دارد.
"حسین علی پور" متولد سال 1368 به جرم قتلی که در سن 16 سالگی یعنی در تاریخ شهریور ماه سال 1384 مرتکب شده است، هم اکنون در زندان "لاکان" رشت زندانی است.
در صورت تایید حکم اعدام وی توسط دستگاه قضایی رژیم، نامبرده در آینده ای نزدیک اعدام خواهد شد।
-------------------------------------------
ادامه حضور خانواده بازداشت شدگان در مقابل زندان اوین و دادگاه تهران

اخبار رسیده از تهران حاکی است روز دوشنبه 6 مهر ماه صدها تن از اعضای خانواده بازداشت شدگان اعتراضات اخیر ضد حکومتی به تجمع اعتراضی خود در مقابل زندان اوین و دادگاه تهران ادامه دادند.
تجمع کنندگان ضمن تجمع در مقابل این دو نهاد سرکوبگر رژیم خواستار کسب اطلاع از وضعیت عزیزان در بند خود، ملاقات و دیدار با آنان، انتشار اسامی کامل و محل نگهداری بازداشت شدگان روز 27 شهریور ماه و آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اخیر شدند.
---------------------------------
ادامه اعتراض و تظاهرات دانشجویان روزانه خواهد بود

درحالی که تجمع و راهپیمایی دانشجویان در دانشگاه تهران با سردادن شعار های ضد حکومتی پایان یافت، نیروهای ضد شورش به تعدادی از دانشجویان یورش بردند و آنان را بازداشت کردند.
خبر های رسیده حاکی است افراد رژيم جهت جلوگیری از فیلمبرداری از تظاهرات، تلفن های موبايل تعدادى از تظاهركنندگان را شكستند.
دانشجويان معترض با سر دادن فریاد اعلام کردند تظاهرات در دانشگاه هر روز ادامه خواهد داشت।
----------------------------------
اعتراضات ضد حکومتی در دانشگاه شیراز

همزمان با شروع سال تحصیلی عده کثیری از دانشجویان دانشگاه شیراز با سر دادن فریادهای ضد حکومتی مخالفت خود را با رژیم اعلام کردند.
حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز در آستانه بازگشایی دانشگاه ها نشان داد علی رغم تشدید فشارها بر دانشجویان جهت سرکوب و به انفعال کشاندن آنان توسط رژیم، دانشجویان همچنان به اعتراض ضد حکومتی خود ادامه خواهد داد।
--------------------------------------
تظاهرات ضد دولتی دانشجویان تهران

در پی حضور "کامران دانشجو" وزیر علوم رژیم به منظور بازگشایی دانشگاه ها در دانشگاه تهران، دانشجویان دست به یک اعتراض وسیع ضد حکومتی زدند.
روز دوشنبه 6 مهر ماه بیش از 3 هزار تن از دانشجویان در دانشگاه تهران، مقابل کتابخانه مرکزی و نیز در خیابان های اصلی پردیس مرکزی دانشگاه اقدام به تجمع و اعتراض نمودند و شعارهایی نظیر "نه سازش نه تسلیم و مرگ بر دیکتاتور" را علیه رژیم اسلامی فریاد زدند।
---------------------
ادامه اخراج سازی ها در صنایع مختلف ایران

بنا به خبر رسیده از قزوین صدها کارگر شاغل در کارخانه های واقع در این استان در ماه گذشته به دستور کارفرما و به بهانه های واهی اخراج شده اند.
خبر رسیده حاکی است کارفرمایان کارخانه هایی از قبیل "سندان ایران، سپهر الکتریک، بسته بندی البرز، ایران زاک، ماشین فلزات و گودال فلزات" تنها در شهریور ماه مجموعا بیش از 500 کارگر را به بهانه های واهی از جمله مشکلات اقتصادی اخراج کرده اند।'
-----------------------
اخراج دهها کارگر شاغل در پروژه ساخت سد "سیلوه"

اخبار منتشره در خصوص ادامه اخراج کارگران ایران حاکی است کارفرمای پروژه ساخت سد سیلوه واقع در شهر اشنویه 70 کارگر را اخراج نموده است.
کارفرمای پروژه احداث سد سیلوه که وابسته به شرکت جهاد نصر سپاه پاسداران رژیم می باشد دلیل اخراج کارگران را مشکلات مالی بیان نموده است।
---------------------------
تعطیلی دهها کارخانه تولید قند و شکر در ایران

اخبار منتشره به نقل از یک نماینده مجلس رژیم حاکی است در 2 سال گذشته 32 کارخانه تولید قند و شکر در ایران تعطیل و تمامی کارگران آنها اخراج شده اند.
آمارها حاکی است میانگین کارگران اخراجی در هریک از کارخانه های تعطیل شده بین 400 تا یکهزار نفر می باشد।
----------------------
ادامه تجمع اعتراضی در مقابل زندان اوین و دادگاه تهران

از تهران خبر می رسد دهها تن از اعضای خانواده دستگیر شدگان اعتراضات اخیر ضد حکومتی در مقابل زندان اوین و دادگاه رژیم تجمع نمودند.
تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین ضمن اجتماع در مقابل دژبانی این زندان با سر دادن فریادهای اعتراض آمیز خواستار کسب اطلاع از بستگان در بند خود شدند. در پاسخ به خواست معترضان ماموران سرکوبگر رژیم به آنان اعلام نمودند که پیگیری وضعیت بستگانشان تنها از طریق دادسرای تهران امکان پذیر است.
از سوی دیگر بیش از 100 تن در مقابل دادگاه اسلامی رژیم در تهران جهت کسب اطلاع از وضعیت عزیزان بازداشتی خود تجمع نمودند و با سر دادن فریاد و صدای اعتراض خود خواستار آزادی بی قید و شرط بستگان در بند خود شدند।
--------------------
ادعای بازداشت عوامل ترورهای اخیر سنندج

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، وزارت اطلاعات رژیم اعلام کرد عوامل اصلی ترورهای اخیر شهر سنندج شناسایی و روز یکشنبه 5 مهر ماه دستگیر شدند.
وزارت اطلاعات ادعا کرد روز یکشنبه 5 مهر ماه با همکاری سایر ارگان های امنیتی رژیم در جریان یک درگیری مسلحانه 2 تن از به گفته آنان عوامل ترورهای اخیر را کشته و تعدادی از آنان را بازداشت کرده است.
وزارت اطلاعات بدون اشاره به نام و مشخصات افراد بازداشت شده آنان را اعضای گروه های "وهابی" معرفی نموده است.
لازم به ذکر است 2 تن از ماموران رژیم نیز در جریان این درگیری که شامگاه یکشنبه 5 مهر ماه در شهر سنندج روی داد کشته شدند।
---------------------------
دستگیری دهها تن از جوانان در بندرعباس

نیروی سرکوبگر انتظامی استان هرمزگان از دستگیری 34 جوان تحت نام واهی "ارذال و اوباش" خبر داد.
یکی از عوامل رژیم در نیروی انتظامی روز یکشنبه 5 مهر ماه در یک نشست خبری اعلام کرد این دستگیری ها در دو نوبت در سطح شهر بندرعباس صورت گرفته و جوانان بازداشتی به بازداشت گاه های رژیم واقع در این شهر منتقل شده اند.

کوردستانی - تاڵه‌بانی: رێكه‌وتنێكی نهێنی له‌ نێوان ئه‌مه‌ریكا و ئێران هه‌یه‌ بۆ پاراستنی حكومه‌تی عێراقی فیدراڵ



کوردستانی - تاڵه‌بانی: رێكه‌وتنێكی نهێنی له‌ نێوان ئه‌مه‌ریكا و ئێران هه‌یه‌ بۆ پاراستنی حكومه‌تی عێراقی فیدراڵ
جه‌لال تاڵه‌بانی سه‌رۆك كۆماری عێراقی فیدراڵ رایگه‌یاند، رێكه‌وتنێكی نهێنی له‌ نێوان ئه‌مه‌ریكا و ئێران هه‌یه‌ بۆ پاراستن و پووچه‌ڵ كردنه‌وه‌ی پیلانگێرییه‌كان دژی حكومه‌تی عێراقی فیدراڵ.
جه‌لال تاڵه‌بانی سه‌رۆك كۆماری عێراقی فیدراڵ له‌ لێدوانێكی بۆ رۆژنامه‌ی (حه‌یات) گوتوویه‌تی: "هیچ ململانێیه‌كی ئه‌مه‌ریكی – ئێرانی له‌ عێراق نابینم، كه‌چی رێكه‌وتنێكی نهێنی ده‌بینم له‌ نێوان هه‌ر دوو ولاتی ئه‌مه‌ریكا و ئێران له‌باره‌ی پێویستی به‌رقه‌رار بوونی بارودۆخی ئێستای عێراق و په‌ره‌پێدانی، نه‌ك گۆڕینی".تاڵَه‌بانی گووتیشی: "هه‌ڵوێستی هاوبه‌شی نێوان هه‌ردوو وڵات ئه‌وه‌یه‌ كه‌ به‌ په‌رۆشن بۆ حكومه‌تی ئێستا و هه‌روه‌ها به‌ په‌رۆشن له‌ پوچه‌ڵ كردنه‌وه‌ی ئه‌و پیلانگێرییه‌ی كه‌ دژی حكومه‌تی عێراقی ده‌به‌سترێت".جێی ئاماژه‌یه‌ ئه‌مه‌ریكا و ئێران چه‌ند دیدار و كۆبوونه‌یه‌كیان ده‌بێت له‌سه‌ر چه‌ند بایه‌تێك به‌ تایبه‌تی دۆسیه‌ی پڕۆگرامی ناوه‌كی ئێران
-----------------------------------------------------------।

کوردستانی - هه‌زاران كورد له‌ ده‌نگدان بێ به‌ش ده‌بن
كارزان كه‌ریم/ هه‌ولێر- ناوی زیاد له‌ 38 هه‌زار خێزانی كوردى نیشته‌جێى پارێزگای دیاله‌ و شاری خانه‌قین و ده‌ورو به‌ری له‌ تۆماری ده‌نگده‌ران نه‌هاتۆته‌وه‌، بۆیه‌ش له‌ هه‌ڵبژاردنی ئه‌نجومه‌نی نوێنه‌رانی عێراق مافی ده‌نگدانیان نیيه‌ .
پشتیوان ئه‌حمه‌د ئه‌ندامی په‌رله‌مانی عێراق له‌ سه‌ر لیستی هاوپه‌یمانی كوردستان بۆ ئاژانسی هه‌واڵی په‌یامنێر وتی"ژماره‌ێكی زۆری هاوڵاتیانی كوردینیشته‌جێى پارێزگای دیاله‌و شاری خانه‌قین ناویان له‌تۆماری ده‌نگده‌ران نه‌هاتۆته‌وه‌ ومافی ده‌نگدانیان نیه‌ بۆهه‌بژاردنی ئه‌نجومه‌نی نوێنه‌رانی عێراق .
ناوبراو وتى" وا هه‌ست ده‌كرێت هۆكاری سیاسی له‌پشت نه‌هاتنه‌وه‌ی ناوی ئه‌و هاوڵاتیانه‌وه‌ هه‌بێت و ئه‌گه‌ر كێشه‌كه‌ چاره‌سه‌ر نه‌كرێت به‌ راپۆرتێك ئاراسته‌ی سه‌رۆكایه‌تی كۆمار ده‌كه‌ین، چونكه‌ هه‌ندێك شۆڤینی له‌ كۆمسیۆنی باَ كێشه‌ دروست ئه‌كه‌ن بۆگه‌راندنه‌وه‌ی ناوی ئه‌و ده‌نگده‌رانه‌.
روونیشی كرده‌وه‌ به‌ پێی ئه‌و راپۆرته‌كه‌ی كه‌ پێمان گه‌یشتوه‌ له‌ پارێزگای دیاله‌ و شاری خانه‌قین زیاد له‌ 38هه‌زارده‌نگده‌ری كورد له‌ سنوری پارێزگای دیاله‌ مافی ده‌نگدانیان نیه‌، بۆیه‌ وه‌ك لیستی هاوپه‌یمانی كوردستان له‌ ئه‌نجومه‌نی نوێنه‌رانی عێراق هه‌موو هه‌وڵێكمان ده‌خه‌ینه‌گه‌ڕ بۆچارسه‌ركردنی كێشه‌ی ئه‌و ده‌نگده‌رانه
--------------------------

نێوده‌وڵه‌تی - ئێران ئیسرائیل ئاگادار ده‌كاته‌وه‌ - وه‌زیری به‌رگری كۆماری ئیسلامی ئێران رایگه‌یاند، ئیسرائیل به‌ هه‌ر هێرشێكی بۆ سه‌ر ئێران واده‌كات وڵاته‌كه‌ی له‌ناو بچێت। به‌ گوێره‌ی هه‌واڵێكی ئاژانسی رۆیته‌رز، وه‌زیری به‌رگری كۆماری ئیسلامی ئێران (ئه‌حمه‌د وه‌حیدی) گوتوویه‌تی: "ئه‌گه‌ر ئیسرائیل هێرش بكاته‌ سه‌ر ئێران كه‌ چاوه‌ڕوانی ئه‌وه‌ش ده‌كه‌ین، ئه‌مه‌ ده‌بێته‌ هۆی دوا هه‌ناسه‌كانی ده‌وڵه‌تی ئیسرائیل"।هه‌ر له‌و چوارچێوه‌یه‌دا سه‌رۆك كۆماری ئێران مه‌حمودی ئه‌حمه‌دی نه‌ژاد له‌ رۆژی چوار شه‌ممه‌ی رابردوو، له‌ كۆنگره‌ی ساڵانه‌ی نه‌ته‌وه‌ یه‌كگرتووه‌كان كه‌ له‌ نیۆیۆرك به‌ڕێوه‌ چوو، ره‌خنه‌ی توندی له‌ ئیسرائیل گرت و ئه‌و وڵاته‌ی به‌ سه‌رچاوه‌ی گرفته‌كانی خۆرهه‌ڵاتی ناوه‌ڕاست له‌ قه‌ڵه‌مدا।له‌ به‌رامبه‌ریشدا ئه‌مڕۆ وه‌زاره‌تی ده‌ره‌وه‌ی ئیسرائیل ئێرانی له‌به‌رده‌وامبوون له‌سه‌ر به‌رهه‌مێهنانی وه‌زی ناوه‌كی ئاگادار كرده‌وه‌ و رایگه‌یاند ئێران باجی سیاسه‌ته‌كانی خۆی ده‌دات.
-------------------------------------

کوردستانی - په‌رله‌مانتارێك: لیستی كوردستانی چاودێری كاره‌كانی حكومه‌تی داهاتوو ده‌كات
په‌رله‌مانتارێكی سه‌ر به‌ لیستی كوردستانی به‌ په‌یامنێری راگه‌یاند، لیستی كوردستانی برِیاریداوه‌ ئه‌ركی دووه‌می په‌رله‌مانی كوردستان كارا بكات و چاودێری كاره‌كانی حكومه‌ت بكات.

له‌ لێدوانێكی تایبه‌ت بۆ ئاژانسی په‌یامنێر ئه‌ندامی په‌رله‌مانی كوردستان له‌سه‌ر لیستی كوردستانی گۆران ئازاد رایگه‌یاند، ئه‌ركی چاودێری كردنی كاره‌كانی حكومه‌ت یه‌كێكه‌ له‌ ئه‌ركه‌كانی په‌رله‌مان و ئه‌وه‌ ته‌نها ئیشی لیستی ئۆپۆزسیۆن نییه‌ به‌ ته‌نها، به‌ڵكو ئیشی هه‌موو لیسته‌كانی ناو په‌رله‌مانه‌.
گوتیشی: " لیستی كوردستانی برِیاریداوه‌ له‌ ماوه‌ی كاركردنیدا له‌ نێو په‌رله‌مان، كار بكات بۆ به‌هێزكردنی رۆڵی چاودێری په‌رله‌مان و چاودێری كاره‌كانی كابینه‌ی داهاتووی حكومه‌تی هه‌رێمی كوردستان بكات". په‌رله‌مانی كوردستان له‌ 1992 دوای ئه‌نجامدانی یه‌كه‌م هه‌ڵبژاردن له‌ هه‌رێمی كوردستان دروست بووه‌ و تا ئێستا سێ جار پرۆسه‌ی هه‌ڵبژاردنی گشتی بۆ په‌رله‌مانی كوردستان به‌رِێوه‌چووه‌ و ژماره‌ی ئه‌ندامه‌كانی له‌ 111 ئه‌ندام پێكدێت و هه‌موو نه‌ته‌وه‌ و پێكهاته‌ ئه‌تنییه‌كانی هه‌رێمی كوردستان نوێنه‌رییان تێیدا هه‌یه‌.
لیستی كوردستانی 59 كورسی هه‌یه‌ له‌ په‌رله‌مانی كوردستان و به‌ ته‌نها ده‌توانێت كابینه‌ی داهاتووی حكومه‌تی هه‌رێمی كوردستان پێكبهێنێت.رۆژی 25ی ته‌مموزی رابردوو، بۆ سێه‌مجار هه‌ڵبژاردن به‌ مه‌به‌ستی هه‌ڵبژاردنی په‌رله‌مانتارانی خولی سێیه‌می په‌رله‌مانی كوردستان له‌ سێ پارێزگای هه‌رێمی كوردستان به‌رِێوه‌چوو.

وضعیت بد جسمی یک روزنامه نگار زن در زندان اوین


وضعیت بد جسمی یک روزنامه نگار زن در زندان اوین
خبرگزاری هرانا : وضعیت روحی و جسمی هنگامه شهیدی، روزنامه نگار بازداشتی، در زندان اوین مناسب نیست.
بنابر اخبار رسیده به واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، هنگامه شهیدی که چندی پس از برگزاری انتخابات در ایران، بازداشت شد با وضعیت بد جسمی در زندان روبه‌رو است به طوری‌که روزانه تعداد زیادی قرص و دارو به عنوان آرام‌بخش برای او تجویز شده است، اما با این وجود حتا از خواب راحت در شب نیز برخوردار نیست.
این در حالی است که وی در هفته تنها سه بار و آن هم به مدت بیست دقیقه برای هواخوری می‌رود و این موجب ناراحتی‌های ناشی از کمبود آفتاب برای وی نیز شده است.
هنگامه شهيدي، روزنامه نگار، عضو حزب اعتماد ملي و دانش‌جوي دكتراي حقوق بشر در دانش‌گاه SOAS است که در طول دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاور امور بانوان و عضو ستاد انتخاباتي مهدی كروبي بوده و در تاريخ 9 تير ماه 1388 بازداشت شده است و تا کنون در زندان اوین در بازداشت موقت است
--------------------------------------------------------!
مادر هنگامه شهیدی در نامه‌ای دلتنگی‌های خود به دخترش را نوشت. متن کامل این نامه که در روزنامه اعتماد ملی منتشر شده به شرح زیر است:
سلام هنگامه جان.
سلام عزيز مادر كه نزديك به 40 روزه كه نديدمت و نه خبري از تو دارم. در تمام اين سال‌ها روزي نبود كه از تو خبري نداشته باشم اما اين بار انگار اراده‌اي جز اراده خداوندي در كار است تا تو را از من جدا كند. يك وقت نگويي مادر فراموشم كرده كه به خداوندي خدا قسم هر كاري كرده‌ام و مي‌كنم تا صداي تو را بشنوم تا روي ماهت را ببينم. اما هنگامه جان، عزيز دلم نمي‌گذارند. نمي‌دانند كه وقتي يك مادر از دخترش بي‌خبر است چه حالي دارد.
برادرانم كه شهيد شدند من ضجه نزدم. خم به ابرو نياوردم. كه جنگ و مبارزه و دفاع از وطن بود. اما مگر الان وقت جنگ است كه دخترم را در حبس كرده‌اند و مادرش را از او بي‌خبر گذاشته‌اند؟ به چه جرمي؟ به كدامين گناه؟ از اين دادگاه به آن زندان مي‌روم تا ردي از تو بگيرم اما همه دست رد به سينه‌ام مي‌زنند. مي‌گويم حالش بد است. جواب نمي‌دهند. مي‌گويم 40 روز است كه خبري از او ندارم. نه زنگي و نه ملاقاتي. سكوت مي‌كنند.
هنگامه‌جان حالت خوب است مادر؟ هنگامه، وقت رفتن است،بلند شو مادر. مداد‌رنگي‌هايت را بردار، دفتر نقاشي‌ات را که در آن شب برايم نقش يک گل کشيدي يادت نرود، مدرسه‌ات دير نشود. چرا حرفي نمي‌زني؟ حالت خوب نيست؟ چه ديرمي‌گذرد اين ثانيه‌ها! چه رنج بي‌پاياني است اين دوري. هر جا که مي‌توانستم رفتم. با هر کس که مي‌توانستم از بي‌گناهيت گفتم اما چه سود؟ نمي‌توانم اين روزها به مدرسه بروم. پاي رفتن ندارم. زبان گفتن ندارم.
چه بايد بگويم به بچه‌هايي كه قرار است فردا را بسازند. ‌من درس مقاومت را از مادرم آموختم و آزادگي را از برادران شهيدم ياد گرفتم و در تو به تمامي به يادگار گذاشتم. اما اكنون نمي‌دانم كه به بچه‌هاي امروز كه آينده‌ساز فردا هستند چه بگويم. هنگامه عزيز، من اين روزها خانه نيستم. مدرسه نيستم. بيرون نيستم. دور نيستم. نزديكم. پشت ديوار اوين. ناله كه مي‌كني، تنم مي‌لرزد. خدا خدا كه مي‌كني، به دلم مي‌افتد كه حال خوب نيست. من را از خودت بي‌خبر نگذار. پيامت را به خدا برسان كه فريادرس بي‌كسان است.
به امید آزادی همه ی عزیزان در بند
-----------------------------------------------
کشته شدن چند عضو گروه موسوم به کتائب کردستان
خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: در جریان درگیری های دسته انشعابی از گروه موسوم به کتائب کردستان در سه ماه گذشته حداقل 7 عضو گروه یاد شده کشته و 14 عضو دیگردر سنندج دستگیر شده اند.
روز گذشته نیز تعداد دیگر از اعضای گروه یاد شده در محله شریف آباد سنندج با نیروهای امنیتی درگیر شده که در جریان آن گفته میشود 3 نفر از گروه یاد شده کشته و 3 نفر دیگر دستگیر شده اند.
شایان ذکر است در جریان تلاش برای دستگیری اعضای گروه مذکور تعدادی از نیروهای امنیتی و نظامی نیز کشته و زخمی شده اند.
--------------------------------------
اعتراض شدید فرانسه به آزمایش موشکی پاسداران
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دولت فرانسه امروز آزمایش موشکهای بالستیک توسط رژیم تهران را فعاليتهای بی ثبات کننده دانست و از جمهوری اسلامی خواست فورا به آن پايان دهد.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد پاریس با ابراز نگرانی عمیق از فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم تهران عقیده دارد که این اقدامات تنها بر نگرانی جامعه بین المللی در مورد برنامه هسته ای و موشکی این رژیم می ‌افزاید.
از سوی دیگر خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شرایط کنونی را تنش آلود توصیف کرد و گفت از روند تحولات مربوط به ایران عمیقا نگران است.
پرتاب موشک دوربرد شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، روز دوشنبه تلویزیون دولتی Press TV اعلام کرد که سپاه پاسداران به آزمایش موشکهای زمین به زمین شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر دست زده است.
تصاویر تلویزیونی محل پرتاب موشک دوربرد شهاب 3 را در دشت کویر نشان می دهد.
به گفتۀ کارشناسان، این موشک قادر است اسرائیل و پایگاههای نظامی آمریکا در خلیج فارس را هدف قرار دهد.
آخرین پرتاب آزمایشی موشک شهاب 3 در اواسط سال 2008 انجام شده بود.
سپاه پاسداران از روز گذشته دور جدیدی از آزمایش های موشکی را آغاز کرده است. این آزمایش موشکی در شرایطی انجام میشود که تنش میان رژیم تهران و کشورهای غربی بر سر بحران هسته ای جمهوری اسلامی بالا گرفته است.

احکـــــام موج دوم احضار دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه صادر شد


کرمانشاه پست – با آغاز سال تحصیلی دانشگاه های کشور ، احکام موج دوم احضار دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه صادر شد . در ماه گذشته دهها دانشجوی این دانشگاه در کمیته انضباطی با احکام متفاوت و سنگینی محکوم شده اند . دانشجویان چنین موج احضار و احکام را بی سابقه می دانند .

در احضارهای دور دوم بمانند مرحله اول “ اخلال در نظم و شکستن اموال عمومی دانشگاه “ قید شده است . دانشجویان چنین اتهاماتی را مردود دانسته و علت چنین برخوردهایی را سیاسی می دانند . با این حال هنوز هیچیک از مقامات دانشگاه و استان در قبال وقایع اخیر اظهار نظر نکرده اند . نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی هم سکوت اختیار کرده اند .

اسامی تعدادی از دانشجویان که احکام جدید را دریافت کرده اند بدین شرح است :

حشمت الله مطاعی دانشجوی کارشناسی ارشد 2ترم با احتساب سنوات محرومیت از تسهیلات رفاهی و 500هزار تومان جریمه نقدی

مهدی شادرام 2ترم با احتساب سنوات محرومیت از تسهیلات رفاهی و 500هزار تومان جریمه نقدی

مراد تیموری با احتساب سنوات محرومیت از تسهیلات رفاهی و 500هزار تومان جریمه نقدی

رضا صحرایی فر 2ترم با احتساب سنوات و محرومیت از تسهیلات رفاهی

آبتین پگاه 2ترم تعلیق بدون احتساب سنوات و محرومیت از تسهیلات رفاهی

میلاد غلامی دوترم و محرومیت از تسهیلات رفاهی

محمد جعفری دوترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

سجاد حیاتی یک ترم با احتساب سنوات ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

آرمان میرزایی یک ترم با احتساب سنوات ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

احسان حیاتی دبیر سابق شورای صنفی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

الهام هاشمی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

مینا افضلی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

روناک محمدی یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

پندار علیرضا زاده یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

روشنک امیریان یک ترم و محرومیت از تسهیلات رفاهی

مسعود کاکاآذر یک ترم ومحرومیت از تسهیلات رفاهی

فرشته اربابی یک ترم و محرومیت از تسهیلات رفاهی
دوشنبه، 6 مهر ماه 1388
-----------------------------------------------------------------------------
بنا بر خبر دريافتي روز يكشنبه و دوشنبه 5 و6 مهر , ماموران سركوبگر در تهران پارس فلکه اول,شهرک غرب ایران زمین , روبه روی پارک قیطریه و در میدان تجریش ابتدای خیابان ولی عصر درحالي كه صورتهای خود را پوشانده بودند و تفنگ در دست داشتند تا ساعت 23 شب ایست بازرسی بر پاكرده بودند, آنها جلوی خودروها را می گرفتند و هم خودرو و هم سرنشينان خودرو را بازرسی می کردند , حتي خودروهايي كه خانواده وزن وبچه درآن بودرا بازرسي ميكردند
----------------------------------
دستگيري و ضرب و شتم جوانان شدت بيشتري يافته است
بنا بر خبر دريافتي بعد از جريان اعتراضات گسترده مردمي به نتايج انتخابات موج دستگيري ها در محله هاي مختلف تهران و خصوصا دستگيري جوانان فعال در اين جريان شدت يافته است , بنا بر خبر دريافتي سروش رمضاني يكي از جوانان فعال در جريان اعتراضات اخير در خيابان مجيديه تهران توسط ماموران سركوبگر اطلاعات روز شنبه 4 مهر دستگير شده و تاكنون خبري از او دردست نيست , همچنين ضرب وشتم و سركوب وحشيانه جوانان و بخصوص زنان در ملا عام به بهانه خودساخته بد حجابي نيز تشديد گرديده است , بنا بر خبر دريافتي روز گذشته 5 مهر ساعت 9 صبح نيروي سركوبگر انتظامي دختر 21 ساله اي را در ميدان ونك با ضربات باتوم به بهانه بدحجابي مضروب كرد .

۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

بازداشت کارگران معترض کارخانه "آونگان" اراک



بازداشت کارگران معترض کارخانه "آونگان" اراک

در پی تجمع اعتراضی کارگران کارخانه "آونگان" اراک ماموران انتظامی رژیم تعدادی از کارگران را بازداشت کردند.
تجمع اعتراضی کارگران در اعتراض به عدم پرداخت 6 ماه دستمزد و مزایای کارگران در مقابل درب کارخانه صورت گرفت که در جریان آن ماموران سرکوبگر رژیم 4 تن از اعضای شورای کارگری کارخانه آونگان را بازداشت کردند.
لازم به ذکر است روز پنجشنبه هفته گذشته کارگران این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد های معوقه خود در مقابل اداره کار استان تجمع اعتراضی برگزارکرده بودند

---------------------------------------।

کاهش کارانه ها و اعتراض کارگران کارخانه پارس ژنراتور
بنا به خبر دريافتی در روزهای گذشته کارگران سالن ماشین آلات سنگین و دیگر بخش های کارخانه پارس ژنراتور علیه کاهش کارانه ها دست به اعتراض زدند.
در روزهای اخیر به دستور کارفرمای کارخانه پارس ژنراتور٬ مبالغ پرداختی کارانه به یکهزار کارگر این کارخانه که تا بحال هر ماهه و همزمان با دستمزدها به آنان پرداخت می گردید از مبلغ 120 هزار تومان به 50 هزار تومان کاهش یافت و این امر موجب خشم کارگران و اعتراض آنان گردید।

-----------------------------------------

تجمع اعتراضی برنج کاران بابل در مقابل اداره بارزگانی این شهر

بر اساس اخبار رسیده روز سه شنبه 31شهريور ماه شمارى از شاليکاران بابل در اعتراض به کاهش قیمت خرید تضمینی برنج در مقابل اداره بازرگانی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.
گزارش رسیده حاکی است دلیل تجمع ذکر شده کاهش 100 تا 150 تومانى قيمت خريد تضمينى هر کيلو برنج بوده و تجمع کنندگان در جریان اعتراض خود در مقابل اداره بازرگانی بابل مانع خروج 2 نماينده سازمان بازرگانى و شرکت غله این استان شدند।

-------------------------------------------

صدور احکام زندان و جلب 2 فعال دانشجویی

در ادامه فشار کارگزاران رژیم بر فعالان دانشجویی، دستگاه قضایی رژیم حکم زندان "علی کانطوری" و حکم جلب "کاوه رضایی" را صادر نمود.
"علی کانطوری" از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب که در جریان دستگیری گسترده دانشجویان چپ در سال 86 بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود در دادگاه رژیم اسلامی به 32 ماه حبس تعزیری محکوم شد. "علی کانتوری" پرونده دیگری در دادگاه عمومی نیز دارد که هنوز حکم آن صادر نشده است.
در خبری دیگر دستگاه قضایی رژیم حکم جلب "کاوه رضایی" دانشجوی دانشگاه بو علی همدان را بدون طی مراحل قانونی صادر کرد.
"کاوه رضایی" ماه گذشته در دادگاه بدوی به تحمل 18 ماه زندان تعزیری محکوم شده بود اما علی رغم در خواست تجدید نظر برای این حکم ، بدون طی مراحل تجدید نظر با صدور حکم جلب مواجه شد.
------------------------------------

ادامه تجمع اعتراضی خانواده بازداشت شدگان در مقابل دادگاه اسلامی رژیم

بنا بر گزارش رسیده از تهران دهها نفر از اعضای خانواده‌ های بازداشت‌ شدگان اخیر ضمن تجمع در مقابل دادگاه رژیم خواستار آزادی بستگان زندانی خود شدند.
گزارش رسیده از تهران حاکی است اکثر افرادی که در مقابل دادگاه رژیم اجتماع کرده بودند، خانواده ‌های بازداشت ‌شدگان روز جمعه 27 شهریور ماه در تهران بودند.
به دلیل کشته ‌شدن چندین تن از بازداشت ‌شدگان اعتراضات اخیر ضد حکومتی و نیز خبرهای مرتبط با تجاوز به بازداشت‌ شده در زندان ‌ها، خانواده ‌های بازداشت ‌شدگان به شدت نگران سرنوشت فرزندان خود هستند.
بنا بر گزارش‌ های رسیده تاکنون محل نگهداری شماری از زندانیان مشخص نیست و خانواده ‌های آنان نگران و سرگردانند।

-------------------------------------------

ادامه تجمع بستگان بازداشت شدگان اخیر در مقابل زندان اوین

بنابر گزارش ‌های رسیده از تهران عده کثیری از بستگان زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار آزادی عزيزان خود شدند.
درکنار خانواده افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر ضد حکومتی در ایران تعداد کثیری از بستگان بازداشت شدگان روز جمعه 27 شهریور ماه دیده شده اند که به شدت نگران وضعیت عزیزان دربند خود می باشند.
تجمع کنندگان با تاکید بر حق ملاقات و کسب اطلاع از وضعیت بستگان خود اعلام نمودند تجمعات اعتراضی آنان تا آزادی عزیزانشان ادامه خواهد یافت।

--------------------------------

ادعای وزارت اطلاعات در خصوص بازداشت اعضای یک گروه مخالف رژیم

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ايلنا وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده است اعضای یک گروه مخالف رژیم را بازداشت کرده است.
وزارت اطلاعات رژیم مدعی است یک گروه 4 نفره از اعضای یک سازمان مخالف رژیم را که به گفته آنان در حال برنامه ریزی جهت ایجاد نا امنی بوده اند در شهر کرمانشاه بازداشت کرده است.
----------------------------

آغاز مانور موشکی سپاه پاسداران

بنا به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران روز یکشنبه 5 مهر ماه مانور موشكی سپاه پاسداران با شليک موشک های زمين به زمين آغاز شد.
سپاه پاسدارن مدعی است هدف برگزاری مانور موشکی مذکور بخشی از فعالیت های دفاعی رژیم می باشد و در مراحل و مناطق مختلف كشور برگزار خواهد شد.
گفته می شود سپاه پاسداران قصد دارد درجریان مانور موشکی خود چندين موشک كوتاه برد، ميان برد و دوربرد را مورد آزمایش قرار دهد।

-------------------------------


عراق - پرزیدنت طالبانی در دیدار با دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی جهت پیگیری انفجارهای اخیر بغداد تأکید نمود
- رئیس جمهور عراق فدرال طی دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد از وی خواست کمیته‌ای به‌ منظور بررسی و پیگیری انفجارهای مرگبار اخیر بغداد تشکیل دهد.

به‌ گزارش سایت رادیو سوا، پرزیدنت جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق فدرال دیروز (شنبه‌-26سپتامبر) طی دیدار با "بان کی‌مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان از وی درخواست نمود که‌ کمیته‌ای به‌ منظور بررسی و پیگیری انفجارهای مرگبار اخیر بغداد تشکیل دهد.

پرزیدنت طالبانی در این دیدار با اشاره‌ به‌ ضرورت همکاری بیشتر سازمان ملل با عراق تأکید نمود که‌ سازمان ملل در جهت مقابله‌ با دخالت‌های خارجی در امور عراق می‌تواند نقش موثرتری را اجرا نماید
------------------------।

کردستان - بازداشت چند تن در ارتباط با ترورهای اخیر سنندج
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از دستگیری چند نفر به‌ اتهام ارتباط با ترورهای اخیر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، "کاظم جلالی"، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این کشور درباره‌ی برگزاری جلسه‌ای مختص به بررسی حوادث اخیر استان کوردستان با حضور مسوولان ذی‌ربط، گفت: "در این جلسه که با حضور مسوولان امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد، موضوع ترور ماموستا شیخ‌الاسلام، عضو خبرگان رهبری و برخی تحرکات انجام شده‌ی دیگر در استان کردستان بررسی شد."

وی افزود: "مسئولان توضیح دادند که سرنخ‌های جدی وجود دارد و افرادی در این ارتباط دستگیر شده‌اند."

جلالی تلویحا این اقدامات را به‌ گروه‌های تندرو مذهبی نسبت داد و گفت: "برخی تروریست‌ها دارای افکار سلفی و تندرو هستند که باید به شکل ریشه‌ای و جدی برخورد شود."

طی هفته‌ی گذشته‌ دو تن از روحانیون و یک عضو سابق شورای شهر و یک دادستان دادگاه‌ در سنندج، مرکز استان کوردستان ایران مورد حمله‌ی افراد ناشناس قرار گرفتند।
--------------------------------------

کردستان - شرکت شهروندان آلمانی مقیم کوردستان در انتخابات پارلمانی کشورشان
-به‌ منظور فراهم نمودن فرصت مشارکت شهروندان آلمانی مقیم کوردستان در انتخابات پارلمانی کشورشان، یک شعبه‌ی اخذ رأی در پایتخت اقلیم کوردستان دائر گردید.

"احسان ولزی"، مدیر مطبوعاتی کنسولگری آلمان در هولیر، پایتخت اقلیم کوردستان در مصاحبه‌ با خبرگزاری پیامنیر اعلام داشت: "شهروندان آلمانی مقیم اقلیم کوردستان که‌ واجد شرایط می‌باشند می‌توانند از طریق شعبه‌ی اخذ آرایی که‌ در هولیر دایر می‌باشد در انتخابات پارلمانی کشورشان شرکت نمایند."

انتخابات مجلس فدرال آلمان امروز (یکشنبه-۲۷سپتامبر) در جریان است. این انتخابات نه تنها ترکیب پارلمان آلمان، بلکه ترکیب دولت و رئیس آن را نیز مشخص خواهد کرد. در این انتخابات بیش از ۶۲ میلیون نفر صاحب حق رای هستند.

پارلمان جمهوری فدرال آلمان ۵۹۸ نماینده دارد که برای چهار سال انتخاب می‌شوند. حزب برنده‌ی انتخابات، یا حزبی که بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود می‌سازد، مسئولیت تشکیل دولت و معرفی صدراعظم را برعهده می‌گیرد.

در تاریخ ۶۰ ساله‌ی بعد از جنگ آلمان، هیچ حزبی هیچگاه به تنهایی قادر به تشکیل دولت نبوده است و همواره ناگزیر بوده از میان احزاب کوچک‌تر موتلفی برای خود دست‌وپا کند.

حزب دموکرات مسیحی‌ آلمان (CDU) و سوسیال مسیحی (CSU) حزب هم‌پیمان آن از ایالت بایرن، حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، حزب لیبرال‌های آزاد (FDP)، حزب سبزها (Grunen) و حزب چپ (Die Linke)، از جمله‌ احزابی هستند که در رقابت برای تصاحب کرسی‌های پارلمان آلمان شرکت دارند।
--------------------------------------------------------------

خارجی - وزیر دفاع آمریکا مرکز غنی‌سازی ایران را از نزدیک زیر نظر داشتیم
- رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا وجود مرکز غنی سازی دوم در ایران را بخشی از روال به گفته‌ی او فریبکاری و دروغگویی دولت ایران در مورد برنامه اتمی این کشور ارزیابی کرده است.

او در عین حال تاکید کرد که نتیجه‌ی ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد برنامه‌ی اتمی ایران همچنان به اعتبار خود باقیست.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ی "ای بی سی" این کشور گفت که اظهارات اخیر باراک اوباما و اعلان خبر وجود مرکز غنی سازی جدید، لزوما با ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را باطل نمی کند।
-----------------------------

۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

حملات مجدد توپخانه ارتش ترکیه به خاک کردستان عراق
















حملات مجدد توپخانه ارتش ترکیه به خاک کردستان عراق

بر اساس اخبار رسیده از نوار مرزی کردستان عراق و ترکیه، توپخانه ارتش ترکیه روز جمعه 3 مهر ماه به مدت 8 ساعت نواحی مرزی "میرگه سور" را به شدت گلوله باران کرد.
توپخانه ارتش ترکیه روستا های مرزی "ارگوش و ماو‌ت" را به شدت گلوله باران کرد و بر اثر آن فردی 50 ساله با نام "ماهر علی عبدالله" به شدت زخمی شد و خسارات مالی فراوانی نیز به مزارع و باغ های اهالی این منطقه وارد گردید









-----------------------------।









سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا

بنا به گزارش خبرگزاری ها یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا در شهر موصل واقع در شمال عراق سقوط کرد.
به گزارش خبرگزاری "شينهوا"ی چین، يک مقام امنيتی عراق با تاييد اين خبر اعلام كرد كه هواپيمای بدون سرنشين آمريكا پيش از ظهر روز شنبه 4 مهر ماه در شهر موصل به دلیل نقص فنی سقوط كرده است।




------------------------------------------------------------------




رییس جمهوری آمریکا می گوید آماده است با ایران به گفت و گو بنشیند
26/09/2009
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید او همچنان برای «گفت و شنودی معقول» با ایران آماده است.
آقای اوباما این موضوع را روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود و یک روز پس از آن عنوان کرد که همراه با رییس جمهوری فرانسه و نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد ایران پنهانی سالها سرگرم ساختن دومین تاسیسات اتمی بوده است.
رییس جمهوری آمریکا گفت ایران اینک باید کاملا با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و ثابت کند که تاسیسات جدید را برای مقاصد صلح جویانه می سازد.
آقای اوباما همچنین گفت ایالات متحده «متعهد است فصل تازه ای در همکاری های بین المللی باز کند.»
او گفت آمریکا برای کاهش زرادخانه های تسلیحاتی توافق با روسیه را دنبال می کند، و افزود کشورهای دیگر مانند ایران و کره شمالی، نیز باید مسئولیت های بین المللی خود را بپذیرند.
آقای اوباما گفت تاسیسات جدید بر فوریت مذاکرات بین المللی با ایران در روز اول اکتبر می افزاید।

آقای اوباما میگوید حاضرند با ایران گفتگو کنند در حالیکه تمامی بحران و مشکلات منطقه توسط ایران ایجاد میشود و ایران بر عراق تسلط کامل دارد و در اصل سرمار سمی در تهران است


-------------------------------




جمهوری اسلامی به بازرسان اجازه می دهد از تأسیسات اتمی جدید ایران دیدن کنند
26/09/2009
ایران می گوید به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه خواهد داد از تأسیسات غنی سازی اورانیوم که اخیراً فاش شده است دیدن کنند. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز شنبه به تلویزیون دولتی گفت زمان بازدید در هماهنگی با آژانس تعیین خواهد شد. پیشتر، یک دستیار ارشد آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت تأسیسات غنی سازی اورانیوم که اخیراً فاش شده است «باید بزودی وارد عمل شود». محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر خامنه ای روز شنبه به خبرگزاری فارس گفت:«به کوری چشم دشمنان، تأسیسات جدید انشاء اله بزودی آغاز بکار خواهد کرد.» این خبر یک روز پس از آن اعلام می شود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ایران هشدار داد باید در گفت و گوهای بین المللی اول اکتبر اختلاف مسأله برنامه اتمی خود را حل کند یا با تحریم هایی از سوی یک جامعه جهانی متحد روبرو شود. آقا اوباما روز جمعه به ایران گفت اگر با فاش ساختن تمام فعالیت های اتمی خود موافقت نکند، در مسیر رویارویی با قدرت های جهانی باقی خواهد ماند. او گفت جامعه بین المللی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کنفرانس گروه 20، وحدت بی سابقه ای نشان داد. رییس جمهوری آمریکا تأکید کرد که در برخورد با مسأله برنامه اتمی ایران دیپلماسی را ترجیح می دهد، اما اگر گفت و شنود بجایی نرسد، اعمال تحریم های سخت را بررسی خواهد کرد. در اسرائیل، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه، روز شنبه گفت تأسیسات جدید اتمی ایران ثابت می کند که تهران در جستجوی تسلیحات اتمی است. او ابراز امیدواری کرد زمانی که نمایندگان آلمان، بریتانیا، آمریکا، فرانسه، چین و روسیه در ژنو با مقامات ایران ملاقات می کنند، قدرت های جهانی پاسخی «صریح» بدهند. اسرائیل برنامه اتمی ایران را تهدیدی برای موجودیت خود توصیف کرده و گفته است برای بازداشتن ایران از دست یابی به تسلیحات اتمی هیچ گزینه ای را رد نمی کند.


--------------------------------------------------
اخبار خارجی
انتخابات پارلمانی در آلمان



تبلیغات انتخاباتی در آلمان به پایان رسیده و انتخابات پارلمانی جمهوری فدرال آلمان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود. این انتخابات نه تنها ترکیب پارلمان آلمان، بلکه ترکیب دولت و رئیس آن را نیز مشخص خواهد کرد.

پارلمان جمهوری فدرال آلمان ۵۹۸ نماینده دارد که برای چهار سال انتخاب می‌شوند. علی‌الاصول حزب برنده‌ی انتخابات، یا به تعبیر دیگر حزبی که بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود می‌سازد، مسئولیت تشکیل دولت و معرفی صدراعظم را برعهده می‌گیرد. در تاریخ ۶۰ ساله‌ی بعد از جنگ آلمان، هیچ حزبی هیچگاه به تنهایی قادر به تشکیل دولت نبوده است و همواره ناگزیر بوده از میان احزاب کوچک‌تر موتلفی برای خود دست‌وپا کند.
حزب دموکرات مسیحی‌ آلمان (CDU) و سوسیال مسیحی (CSU) حزب هم‌پیمان آن از ایالت بایرن، حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، حزب لیبرال‌های آزاد (FDP)، حزب سبزها (Grünen) و حزب چپ (Die Linke)، احزابی هستند که در رقابت برای تصاحب کرسی‌های پارلمان آلمان شرکت دارند.
چگونگی برخورد با پیامدهای بحران مالی جهانی، سرنوشت ادامه حضور آلمان در افغانستان و مشکل زباله‌های اتمی و نحوه‌ی نگهداری آنها، از جمله موضوعات مهمی هستند که مورد توجه افکار عمومی‌اند. اما تحلیل‌گران آلمانی براین نظرند که نمایندگان احزاب در تبلیغات انتخاباتی خود یا پاسخ روشن به این مسائل ندادند و یا اگر نظر و سیاستی را طرح کردند، چندان جذاب و مورد توجه نبوده است. در چهار سال گذشته در آلمان "ائتلاف بزرگ" حکومت می‌کرد و احزاب لیبرال‌های آزاد، سبزها و حزب چپ در اپوزیسیون بودند. شعار اصلی لیبرال‌های آزاد "کاهش مالیات‌" و شعار سبزها "انرژی اتمی نه!" است. حزب چپ هم شعارهای "خروج از افغانستان" و "ثروت برای همه" سر می‌دهد. اما بعید به نظر می‌رسد که این شعارها و ایده‌ها مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد.
در این دوره از تبلیغات انتخاباتی نزاع و مناقشه‌ی جدی بر سر موضوعی مهم میان احزاب رقیب درنگرفت. به همین دلیل اکثر شهروندان آلمانی، تبلیغات انتخاباتی این دوره را بسیار بی‌رمق می‌دانند. مهمترین دوئل این انتخابات میان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از حزب دموکرات مسیحی و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه از حزب سوسیال دموکرات برگزار شد. اما به نظر مردم آنها در این دوئل تیم دو نفره‌ی هماهنگی را به نمایش گذاشتند که مایل‌ بودند ائتلاف چهار ساله‌شان بازهم ادامه پیدا کند.
آلمانی‌ها لزوما طرفدار جدل‌های سیاسی نیستند و بسیاری حتی جدل‌های سیاسی را آزاردهنده یا دادوقال‌های سطحی می‌دانند. اما به عنوان شهروندان انتخابگر مایلند که جدی گرفته شوند. بنابراین انتظار دارند احزاب درباره نگرانی‌های اصلی بحث کنند و راه‌حل‌های عملی ارائه دهند، ولی به نظر می‌رسد که احزاب در این کارزار انتخاباتی، به یکسری شعارهای کلی بسنده کردند.
در غبار آینده‌ای ناروشن، آنچه که لاینحل باقی مانده، نگرانی شهروندان آلمانی پیرامون میلیون‌ها محل کار نامطمئن و حقوق و دستمزدهای هردم کاهش‌یابنده است. پس از انتخابات چشم‌انداز صنعت مهم خودروسازی آلمان چگونه خواهد بود؟ وعده‌ها در باره کاهش مالیات با کاهش کدام خدمات عمومی و اجتماعی جبران خواهد شد؟ سرنوشت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی چه خواهد شد؟ چگونه ارزش یورو در برابر ارزهای خارجی حفظ خواهد شد؟ یا موضوعات مربوط به حضور در افغانستان و نحوه‌ی نگهداری زباله‌های اتمی چه فرجامی خواهد یافت؟
این‌ها پرسش‌هایی هستند که پاسخ‌های روشنی برای آن‌ها وجود ندارد. اکنون باید منتظر شد و دید کدام احزاب توانسته‌اند، بیش از بقیه اعتماد شهروندان را به خود جلب کنند و سرانجام چه کسانی به عنوان برنده و بازنده از صندوق‌های رای بیرون خواهند آمد.
------------------------------------------------------------------
اخبار داخلی ایران
خانواده‌های بازداشت‌شدگان نگران فرزندان خود



بنا بر گزارش‌های رسیده از تهران ده‌ها نفر از اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان راهپیمایی‌های روز قدس در تهران، با تجمع در مقابل دادگاه انقلاب خواستار آزادی بستگان زندانی خود شدند. در تظاهرات روز قدس ده‌ها نفر در تهران و شهرستان‌ها بازداشت شدند.

شمار اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان که از ساعات اولیه روز شنبه (۴ مهر/۲۶ سپتامبر) در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کرده بودند بیش از ۱۰۰ نفر بود. با باز شدن در ورودی دادگاه آنها به داخل هجوم آورده و در برابر استعلام رایانه‌ای صف کشیدند تا شاید خبری از بستگان بازداشت‌شده‌ی خود بدست بیاورند.
به گزارش خبرنگاران مستقل از تهران، اکثر افرادی که صبح روز شنبه در مقابل دادگاه انقلاب اجتماع کرده بودند، خانواده‌های بازداشت‌شدگان تظاهرات روز قدس در تهران بودند. نیروی انتظامی یک روز پس از راهپیمایی‌های روز قدس خبر داد که ۳۵ نفر در اعتراض‌های روز قدس در تهران بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود شمار بازداشت‌شده‌ها بسیار بیش از اینهاست.
به دلیل کشته‌شدن چندین نفر از بازداشت‌شده‌های حوادث پس از انتخابات و نیز خبرهای مربوط به تجاوز به دختران و پسران بازداشت‌شده در زندان‌ها، خانواده‌های بازداشت‌شدگان به شدت نگران سرنوشت فرزندان خود هستند. بنا بر گزارش‌های رسیده، خانواده‌ها هر روز ساعت‌ها در مقابل دادگاه انقلاب انتظار می‌کشند تا شاید زندانی بودن بستگانشان تایید شود یا آنها را برای گذاشتن وثیقه جهت آزادی زندانی‌شان فرابخوانند. بنا بر گزارش‌ها هنوز محل نگهداری شماری از زندانیان مشخص نیست و خانواده‌های آنان نگران و سرگردانند.
تجمع جلوی اوین
بنابر گزارش‌های رسیده از تهران، روز شنبه همچنین ده‌ها نفر از بستگان زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار آزادی عزيزان خود شدند. این خبر در رسانه‌های حامیان دولت احمدی‌نژاد نیز بازتاب داشت و آنها "جریان سبز" را سازمانگر تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل اوین معرفی کرده‌اند.
وبسایت خبری "رجانیوز" که از حامیان سرسخت دولت احمدی‌نژاد است، روز شنبه ۴ مهر نوشت: «جریان موسوم به سبز در تازه‌ترین اقدام خود و پس از برگزاری تجمع روز قدس و برای دور نماندن از برگزاری تجمعات مداوم غیرقانونی در تهران، قصد دارند با سوء استفاده از احساسات و عواطف خانواده‌ها و دوستان نزدیک زندانیان سیاسی آنان را ترغیب کنند تا به هر بهانه‌ای در مقابل زندان اوین تجمع کنند.»
رجانیوز در ادامه‌ی نوشته‌ی خود افزوده است: «از بهانه‌هایی که سران جنبش سبز در این خصوص طرح‌ریزی کرده‌اند علاوه بر مراسم مذهبی، برگزاری سالروز تولد و سالگرد ازدواج زندانیان سیاسی است تا بتوانند با این شگرد خانواده‌‌ها و دوستان نزدیک این زندانیان سیاسی را به تجمعات غیرقانونی در مقابل زندان اوین ترغیب کنند.»
بنابر گزارش‌های انتشار یافته در وبسایت‌های مستقل، در هفته‌های اخیر محوطه مقابل زندان اوین هیچ روز و شبی بدون حضور خانواده‌ای زندانیان سیاسی نبوده است. محل تجمع اصلی هم "زیر پلی" مقابل در اصلی زندان اوین است.
نوشین احمدی خراسانی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان در گزارشی در این باره در وبسایت "مدرسه فمینیستی" نوشته است: «زندگی و رنج، شادمانی و امید و درد را توامان وقتی با همه وجودت لمس می‌کنی که شباهنگام در مقابل در اصلی زندان اوین، زیر پلی دود گرفته و برساخته از آهن و سیمان قدم بگذاری و درحالی که ماشین‌های ون روشن در برابرت ایستاده‌اند تا یادآور شوند که حضور دارند، در کنار خانواده‌های زندانیان سیاسی بنشینی و از شعار «الله اکبر» تا «زندانی سیاسی، تولدت مبارک» فریاد کنی و در همان موقع هم خبر دستگیری‌های دیگری همچون بازداشت «آذر منصوری» را بشنوی...»

آزادی فوری و بیقید و شرط برای دستگیر شدگان








آزادی برای شیرکو معرفی و یایرانش ما از تمامی خیرخواهان و سازمانهای حقوق بشری میخواهیم برای آزادی زندانیان کرد در شرق کردستان اقدام لازم را بکنند و گر نه جان آنها در خطر اعدام میباشد این افراد به هیچ عنوان مرتکب هیچ جرمی نشده اند فقط و فقط بخاطر ابراز و بیان نظرات خود و تفکر سیاسی دستگیر شده اند رژیم جمهوری اسلامی دست به قتلعام ملت بیدفاع کرد زده است ما نیاز به کمک سازمانهای حقوق بشری هستیم برای نجات جان این افراد

دو جوان دیگر در آستانه اعدام
اخبار منتشره حاکی است دستگاه قضایی رژیم حکم اعدام دو جوان اهل شهرهای بانه و کرمانشاه را صادر و تایید نموده است و آنان در آستانه اعدام قرار دارند.
دستگاه قضایی رژیم جوانی 30 ساله با نام "بهمن معارفی" ملقب به "شیرکو" اهل شهر بانه را که در زندان مرکزی سقز به سر می برد به اتهام تهدید امنیت جمهوری اسلامی و محاربه به اعدام محکوم کرده است.
در خبر دیگری دادگاه تجدید نظر شهر سنندج حکم 10 سال زندان جوانی با نام "احسان فتاحیان" 27 ساله اهل شهر کرمانشاه که در زندان کامیاران به سر می برد را به حکم اعدام تغییر داده و اجرای حکم اعدام وی قریب الوقوع می باشد.

///////////////////////////////////////////////



خبرهای دیگر



کردستان - اردوغان: روابطمان با اقلیم کوردستان را بهبود خواهیم داد نخست وزیر دولت ترکیه‌ اعلام کرد از کانال‌های مختلفی روابطمان با اقلیم کوردستان را توسعه‌ خواهیم داد.
رجب طیب اردوغان روز گذشته‌ در نشستی با مقامات بلند پایه‌ی حزب عدالت و توسعه‌ گفت: ترکیه‌ از کانال‌های مختلفی روابط خود را با "اداره‌ی شمال عراق" توسعه‌ خواهد داد.
وی در ادامه‌ی سخنان خود در این نشست بار دیگر بر گشایش کنسولگری کشورش در هه‌ولیر پایتخت اقلیم کوردستان تأکید کرد.
پنج‌شنبه‌ی گذشته‌ دانشگاه "برنستون" در نیویورک آمریکا سمیناری برای رجب طیب اردوغان برگزار کرد که‌ در این سمینار نخست وزیر ترکیه‌ از طرح دمکراسی دولتش در ترکیه‌ و سیاست ایجاد فضای باز سیاسی به‌ روی کورد در این کشور صحبت کرد.
وی در این مورد گفت: " حزب عدالت و توسعه‌ از همان ابتدا بخشی از برنامه‌ی خود را به‌ قضیه‌ی کوردها در این کشور اختصاص داده‌ است و علنا به‌ این مسئله‌ اعتراف کرده‌ایم که‌ قضیه‌ای به‌ نام "قضیه‌ی کورد" در ترکیه‌ وجود دارد و لازم است که‌ راه حلی برای آن اندیشید."
اردوغان افزود طرح دمکراسی در سه‌ مرحله‌ی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت اجرا خواهد شد و تصریح کرد این طرح تنها شامل قضیه‌ی کورد در این کشور نخواهد شد و حدود 30 اقلیت دینی و قومی دیگر در ترکیه‌ را نیز دربر خواهد گرفت.
دولت ترکیه‌ در چند ماه اخیر با ارائه‌ی طرحی به‌ نام طرح دمکراسی و ایجاد فضای باز سیاسی به‌ روی کوردهای این کشور اعلام کرد سعی در یافتن راهی برای حل مسالمت آمیز قضیه‌ی کورد در این کشور دارد.


//////////////////////////////////////////////////////////////////////



کردستان - ستایش فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در شمال عراق از نیروهای پیشمرگ کوردستان
ژنرال گوردن براون، فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در شمال عراق عملکرد نیروهای پیشمرگ کوردستان را ستود.

روز گذشته‌ ژنرال گوردن براون از سد موصل که‌ نیروهای پیشمرگ کوردستان وظیفه‌ی حفاظت از آن را به‌ عهده‌ دارند بازدید کرد و با نیروی حفاظت پیشمرگ به‌ ریاست سرتیپ عزیز ویسی تشكیل جلسه‌ داد.
در این نشست فرمانده‌ی کل نیروهای ائتلاف در شمال عراق ضمن تمجید از عملکرد نیروهای پیشمرگ کوردستان نقش آنها را در تأمین امنیت در موصل و حفاظت از این سد پر اهمیت خواند.

/////////////////////////////////////////

خارجی - باراک اوباما: گزینه‌ی نظامی را در مقابل تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته‌ام
رئیس جمهوری آمریکا در پایان اجلاس گروه بیست در پیتسبورگ تأکید کرد که گزینه‌ی نظامی را در مواجهه با تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته است، هر چند او تصریح نمود که هنوز مایل است از راه دیپلماتیک بحران اتمی جمهوری اسلامی را حل کند.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه‌، در آغاز آخرین روز از اجلاس گروه بیست رهبران سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان اقدام دولت تهران را در ساختن مخفیانه‌ی تأسیسات غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم شدیداً محکوم کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه‌ی واکنش خود به این خبر خطاب به رهبران تهران گفت : "جامعه‌ی بین المللی حرف خود را زده است. اکنون نوبت پاسخگویی ایران رسیده است." رئیس جمهوری آمریکا از رهبران ایران خواست که علاوه بر حُسن نیت، اراده‌ی همکاری خود را با جامعه‌ی جهانی در ملاقات اول اکتبر میان نمایندگان کشورهای گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی در ژنو بر سر پرونده‌ی اتمی این کشور نشان بدهند.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به رهبران تهران گفت که در ملاقات اول اکتبر نه فقط باید توضیحات لازم را در مورد تأسیسات قم ارائه کنند، بلکه نیز باید دست به یک انتخاب بزنند. او به حکومت تهران هشدار داد که در صورت بی اعتنایی به این الزامات با مجازات‌های جدیدی روبرو خواهد شد.

با فاش شدن تأسیسات مخفی قم، موضوع مذاکرات اول اکتبر کاملاً تغییر کرده است. باراک اوباما با اشاره به این تأسیسات، تأکید کرد که بر ملا شدن این تأسیسات نتیجه‌ی اطلاعات سرویس‌های مخفی سه کشور انگلستان، آمریکا و فرانسه است که حاصل تحقیقات خود را به دقت با یکدیگر تطبیق داده‌اند، چرا که نمی‌خواسته‌اند کمترین ابهامی در مورد ماهیت و فعالیت‌های این تأسیسات باقی بماند.

در همین ارتباط، "دیمتری مدودف"، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز بی حوصلگی از رفتارهای دولت ایران، تأکید کرد که در صورت عدم همکاری دولت تهران در ملاقات اول اکتبر باید روش های دیگری در قبال پرونده‌ی اتمی ایران اتخاذ کرد.

در واکنش محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، در حاشیۀ اجلاس عمومی سازمان ملل، به رهبران فرانسه، انگلستان و آمریکا گفت که از اظهارات خود "پشیمان خواهند شد." او مدعی شد که تأسیسات اتمی قم مخفی نبوده و کشورش آژانس بین المللی انرژی اتمی را از وجود این تأسیسات بیش از یک سال مانده به راه اندازی‌اش مطلع کرده است.

با این حال، خود دولت تهران تنها دوشنبۀ گذشته وجود چنین تأسیساتی را پذیرفت و مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، محمد البرادعی، در نامه‌ای تأکید کرد که تاکنون این نهاد وابسته به سازمان ملل از وجود تأسیسات اتمی قم مطلع نبوده است.

"نیکلا سرکوزی"، رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت که نباید به رهبران ایران فرصت وقت خریدن داد، در حالی که دستگاه های غنی کنندۀ اورانیوم این کشور در حال کار کردن هستند.

گردون بروآن نخست وزیر انگلستان اضافه کرد : مخفی نگاه داشتن تأسیسات قم کافی است تا جامعه‌ی بین المللی را به اقدامی قاطعانه‌تر در قبال جمهوری اسلامی وا دارد. آلمان و ایتالیا پشتیبانی خود را از موضع سه کشور انگلستان، فرانسه و آمریکا اعلام کردند و چین خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

تجمع اعتراضی مادران عزادار در پارک لاله تهران


تجمع اعتراضی مادران عزادار در پارک لاله تهران
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده ، مادران در میدان آب نمای پارک لاله تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند که در آن دهها مادر شرکت داشت.روز شنبه 4 مهرماه از ساعت 17:40 تعدادي از مادران طبق معمول هميشه در ميدان آب نماي پارك لاله گرد هم آمدند .از همان ابتدا پليس پارك لاله به سوی مادران آمدند و به گونه اي عمل می کردند كه نمي خواستند مردم حاضر در پارک از حضور مادران و حتي نيروهاي پليس و علت آن مطلع بشوند. تا مبادا مردم به جمع آنها بپیوندند به مادران اعلام می كردند هر چه زودتر پارك را باید ترك كنند .اما مادران همچنان بر خواست خود مبني بر ماندن در پارك و شكل گيري حركت اعتراضي خود پافشاري مي كردند .نيروهاي پليس پارك لاله براي جلوگيري از جلب توجه قدري از آنها فاصله گرفتند .اما مردم با ديدن اين صحنه به طرف مادران آمدند وبه جمع آنها پیوستند و عده اي هم كه بي خبر از اين حركت مادران بودند به سمـت آنها مي آمدند و علت حضورشان را مي پرسيدند. مادران علت حركتشان را براي ديگران توضيح مي دادند و آنها با شنيدن اين صحبت به نشانه همدردي در كنار مادران داغديده و مادران زندانيان سیاسی قرار می گرفتند و همراه مادران به حركت به دور ميدان آب نما پرداختند و نسبت به سرکوب خونین که منجر به جان باختن و دستگیری عزیزان آنها شده است اعتراض می کردند.تعداد مادران و مردم شرکت کننده در اعتراضات امروز در حدود 70 نفر تخمین زده می شد.نيروهاي سرکوبگر پارك لاله در چند قدمي مادران با موتور و بي سيم جهت كنترل آنها حركت مي كردند.البته گفته مي شود عده اي ديگر از خانواده ها نيز در زير پل زندان اوين به نشانه اعتراض در همين ساعت تجمع اعتراضی بر پا كردند.در ميان مادران،‌مادر فرشيد بابايي ،‌متين حيدر زاده ،‌مريم رشيدي ،‌كتايون شاهين فر به چشم مي خوردند.اين حركت و تجمع اعتراضي مادران در ساعت 19:00 زمان تعیین شده به پايان رسيد.
04 مهر 1388 برابر با 26 سبتامبر 2009
---------------------------------------------------------------
آزمایش موشکی سپاه پاسداران از فردا یکشنبه
ایسنا: روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از برگزاري رزمايش دفاعي ـ موشکي پيامبر اعظم (ص) 4 خبر داد.، رزمايش دفاعي ـ موشکي پيامبر اعظم (ص) 4 با هدف اجراي برنامه‌هاي سالانه و منظم دفاعي و حفظ و ارتقاي توان بازدارندگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي توسط نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فردا آغاز مي‌شود.
تا ساعتي ديگر مصاحبه فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيرامون اهداف و چگونگي اين رزمايش منتشر مي‌شود.
------------------------------------------------------
اسامی شمار دیگری از دستگیرشدگان 27 شهریور
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اعتراضات گسترده خانواده های دستگیرشدگان 27 شهریور و لیست جدیدی از دستگیر شدگان
بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیرشدگان 27 شهریورهمزمان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین دست به تجمع اعتراضی زدند و نسبت به وضعیت مبهم عزیزان خود و عدم مشخص بودن محل بازداشت و شکنجه های جسمی،جنسی و روحی آنها شدیدا نگران هستند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود هستند. روز شنبه 4 مهرماه حدود 150 نفر از خانواده بازداشت شده ها در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان آزادي فوري عزيزان بي گناه خود بودند.از صبح همزمان با شروع ساعت كاري دادگاه انقلاب يعني 08:00 صبح خانواده ها يكي يكي به داخل دادگاه انقلاب وارد می شدند و در صف طولانی استعلام رايانه اي مي ايستادند و منتظر مي شدند تا ببينند نام بازداشتي آنها بالاخره بعد از يك هفته از طرف دادگاه انقلاب مورد تاييد می گیرد؟‌آيا نوع اتهام و نام شعبه امنیت وبازپرس پرونده به آنها اعلام مي شود؟امروز نام عده اي از بازداشت شده هاي روزجمعه 27 شهريور بدون ذكر نوع اتهام و شعبه بازپرسي تاييد شد ولی نام عده اي هنوز به تاييد دادگاه انقلاب نرسيده كه باعث اعتراض خانواده ها شد و خانواده ها با عصبانيت مي گفتند اين چه دادگاهي است عزيزانمان را در خيابان خودسرانه بازداشت كرده ايد يك هفته از بازداشت غيرقانوني عزيزانمان گذشته اما هنوز دادگاه انقلاب از اعلام اسامي كامل بازداشت شده ها سرباز مي زند. حداقل بگوييد بر سر آنها چه آورده ايد سالم هستند ، زنده اند آنها را كجا برده ايد ، به چه جرمي آنها را بازداشت كرده ايد، دردمان را به چه كسي بگوييم.عده اي از خانواده ها با دفتر حداد تما س می گرفتند. منشي دفتر حداد نيز به سختي به تلفن ها جواب مي داد و زماني كه خانواده ها در مورد وضعيت بازداشت شده ها مي پرسيدند. منشي دفتر از آنها سوال مي كرد نام بازداشتي تاييد شده يا نه اگر نام بازداشتي هنوز از طرف دادگاه انقلاب تاييد نشده بود به آنها مي گفت: هر وقت اسم بازداشتي تاييد شد تماس بگير و سريع تلفن را قطع مي كرد و اجازه هيچ گونه صحبتي به خانواده ها نمي داد. اگر نام بازداشتي تاييد شده بود منشي دفتر حداد مي گفت: برويد تا زمانی که ما به شما اطلاع ندادیم مراجعه نکنید حضور شما بي مورد است با هيچ رسانه اي هم تماس نگيريد به زودي براي گذاشتن كفالت با شما تماس گرفته مي شود.رفته رفته كه تعداد خانواده ها بيشتر مي شد ماموران جلو درب دادگاه انقلاب مانع ايستادن آنها در مقابل دادگاه انقلاب مي شدند و با لحن تندي آنها را از مقابل دادگاه انقلاب دور مي كردند كه در چند مورد باعث ايجاد درگیری لفظي بين خانواده ها و ماموران شد.بيشتر نگراني خانواده ها در مورد شكنجه و تجاوز جنسي و به خصوص در مورد دختران است .خانواده ها با نگراني از صبح تا پايان وقت اداري در مقابل دادگاه انقلاب مي ايستند تا شايد تعدادي اسم براي گذاشتن كفالت و وثيقه اعلام شود معمولا هر روز از هر خانواده اي يك نفر به دادگاه انقلاب و يك نفر به زندان اوين مراجعه مي كند تا شايد در يكي از اين دو محل بتوانند خبري از وضعيت عزيزان خود بگيرند.هنوز مكان نگهداري عده اي از بازداشت شده ها مشخص نيست و خانواده ها همچنان در سرگرداني و نگراني بسر مي برند. همچنین در مقابل درب دژباني زندان اوين نيز حدود 100 نفر از خانواده ها تجمع اعتراضی بر پا كردند و خواستار آزادي عزيزان خود بودند.اعتزاضات خانواده که از صبح شروع شده است همچنان ادامه دارد.لیست جدیدی از اسامي تعدادي از بازداشت شده هاي روز جمعه 27 شهريور جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. تا1- مريم رشيدي 26 ساله در وليعصر بازداشت و به اوين منتقل شده2- مونا اوتادي 28 ساله فوق ديپلم طراحي دوخت در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده3- سمانه اميري 30 ساله و متاهل در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده4- كتايون شاهين فر 28 ساله در فاطمي بازداشت و به اوين منتقل شده 5- پيمان كاويان 29 ساله ليسانس فلسفه در انقلاب بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص6- احمدرضا باباپور ديلمي 31 ساله متاهل در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده سه روز بعد از بازداشت با خانواده خود تماس گرفته7- سعيد عربلودر جمالزاده بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص8- منصور كاظم زاده 33 ساله شغل زاد در وليعصر بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص9- امير خاني 27 ساه ليسانس ابزار دقيق در بلوار كشاورز توسط لباس شخصي ها بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص10- آرش شهبازي 22 ساله در آزادي بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص11- بهزاد خوشنام فراهاني 29 ساله ليسانس متالورژي درطالقاني بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص12- محمد صادق غلامرضايي 25 ساله ديپلم مجسمه سازي و گرافيك درفلسطين بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص13- ابوالفضل الله دادي 21 ساله دانشجوي كامپيوتر در ونك بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص14- مسعود شيرزاد 30 ساله ليسانس حسابداري در طالقاني بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص15- علي هاشميان 20 ساله دانشجو در ونك بازداشت و به زندان اوين منتقل شده16- حسين خليل زاده 16 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده17- محسن فرهنگ 23 ساله دانشجوي جامعه شناسي در فلسطين بازداشت و به اوين منتقل شده18- امين آرمين 24 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده19- احمد عدل 26 ساله شغل آزاد در وليعصر بازداشت و به اوين منتقل شده20- فردين برزگر 31 ساله شغل آزاد در ويلا بازداشت و به اوين منتقل شده21- فريدون زاهد 26 ساله ديپلم برق در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده22- مهدي موسوي 19 ساله شغل ازاد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده23- محمد كياسري 31 ساله درآزادي بازداشت و به اوين منتقل شده24- متين حيدرزاده 30 ساله ليسانس عمران و در كنكور فوق ليسانس امسال نيز پذيرفته شده در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده25- بابك خدايي 20 ساله دانشجوي ديريت صنعتي در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
با این لیست تا به حال ما توانستیم اسامی 59 نفر از دستگیر شدگان 27 شهریور فقط در تهران را منتشر کنیم. این درحالی است که نیروی انتظامی ولی فقیه تعداد دستگیر شدگان 27 شهریور را 35 نفر اعلام کرده است. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیریهای گسترده،انتقال به نقاط نامشخص ،تحت شکنجه های جسمی،جنسی و روحی قرار دادن آنها ،عدم تایید نام دستگیر شدگان ودر بی خبری نگه داشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
04 مهر 1388 برابر با 26 سبتامبر 2009گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:دفتر دبیرکل سازمان مللکمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر
---------------------------------------
فیلم؛ یاوه گویی های تیرخلاص زن در گفتگو با CNN


-----------------------------------------------------------------------
رفتار وحشیانه محافظان احمدی نژاد با مردم
سایت فردا: چندي پيش و به هنگام ورود آقاي احمدي نژاد به خيابان پاستور سرنشينان يكي از خودروهاي حفاظت در تذكري به راننده خودروي پارك شده در اين خيابان ،خواستار جابجايي خودرو و ترك محل شدند . تعلل راننده در اجراي دستور باعث گرديد كه يكي از محافظان با حمله به وي ضمن هتاكي و بر زبان راندن كلمات ناشايست اقدام به محبوس كردن فرد مذكور در صندوق عقب خودروي حفاظت نمايد. اين صحنه در حالي اتفاق افتاد كه همراهان راننده كه از اعضاي خانواده وي بودند به شدت از اين اتفاق دچار ترس و وحشت شدند و با بهت و حيرت اين صحنه را دنبال مي كردند
---------------------------------------------------------------------

احضار 2 دانشجوی شیراز به دادگاه انقلاب و کمیته انضباطی
خبرنامه امیرکبیر: طبق خبرهای رسیده 2 تن از فعالین دانشجویی روز شنبه به دادگاه انقلاب و کمیته انضباطی احضار شدند.محسن بنام دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کاوه اولادی دانشجوی دانشگاه شیراز واحد داراب، دانشجویانی هستند که روز شنبه مصادف با 4 مهر ماه احضار شدند.پیش از این در هفته دوم شهریور ماه نیز اعلام شد که 5 دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز به وزرات اطلاعات احضار شده اند.نگرانی‌ها نسبت به اعتراضات دانشجویی باعث شده است که روند احضار دانشجویان دانشگاه‌های مختلف طی 2 ماه اخیر به شدت افزایش یابد.
--------------------------------
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه "آونگان" اراک

عده کثیری از کارگران کارخانه آونگان اراک در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود در برابر درب ورودی کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کارگران در ادامه اعتراضاتی که بارها در مقابل اداره کار و استانداری اراک برگزار نموده اند، یک بار دیگر در اعتراض به عدم پرداخت 6 ماه دستمزد معوقه و عدم پرداخت سنوات بازنشستگان توسط کارفرما در مقابل درب اصلی کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کارگران معترض خواستار پرداخت هرچه سریعتر مطالبات خود شده و اعلام کردند تا دستیابی به خواست های خود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.
-----------------------------
فشار اقتصادی عامل اصلی افزایش خودکشی در شهرستان شهرضا

در پی افزایش آمار خودکشی منجر به مرگ در شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان کارشناسان مسائل اجتماعی، فشار اقتصادی را عامل اصلی این مساله عنوان کرده اند.
گزارش ها حاکی است از ابتدای سال جاری خورشیدی در این شهرستان 4 مورد خودکشی منجر به مرگ و دهها مورد اقدام به خودکشی ثبت شده است.
به عقیده کارشناسان مسائل اجتماعی عوامل اصلی این گونه اقدامات افزایش فشارهای اقتصادی و اجتماعی می باشد.
-----------------------------------------------------------------
ابراز نگرانی شدید "بان کی مون" از فعالیت های جدید هسته ای جمهوری اسلامی

"بان‌کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد پس از آگاهی از وجود یک مرکز پنهانی غنی‌ سازی اورانیوم در نزدیکی قم نگرانی شدید خود را در این زمینه ابراز کرد.
"بان‌کی مون" از جمهوری اسلامی خواست غنی ‌سازی اورانیوم را متوقف نموده و به میز مذاکرات با گروه 1+5 باز گردد.
وی در دیدار با احمدی ‌نژاد در نیوریورک تاکید کرد جمهوری اسلامی باید به مصوبات سازمان ملل در خصوص برنامه هسته ای پایبند باشد.
----------------------------------
تظاهرات هزاران نفری مردم دیاربکر در مخالفت با سیاست سرکوب رژیم ترکیه

هزاران نفر در شهر دياربکر با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را با ادامه سیاست سرکوبگرانه رژیم ترکیه اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دياربکر هزاران تظاهر کننده با حضور در خیابان های این شهر بر حمایت خود از صلح تاکید نمودند و خواستار پایان دادن به سیاست های سرکوبگرانه دولت ترکیه در مناطق کردنشین این کشور و توفق درگيری ها بين ارتش ترکيه و
اعضای پ کا کا شدند
/////////////////////////////////
اعتصاب ماموران کنترل پرواز در بلژيک

اعتصاب غير منتظره ماموران کنترل پرواز در بلژيک هزاران مسافر را در فرودگاه های اين کشور سرگردان کرد.
به گزارش شبکه خبری "يورونيوز" ماموران کنترل پرواز فرودگاه های بلژيک در اعتراض به اخراج سازی ها و عدم تطابق میزان دستمزد ها با سطح تورم در این کشور از شامگاه جمعه 3 مهر ماه اعتصاب اعلام نشده ای را برپا کرده اند
//////////////////
بروز درگیری میان کارگران معترض و پلیس آرژانتین
دهها تن از کارگران اخراجی يک کارخانه توليد مواد غذايی در پايتخت آرژانتين، در اعتراض به صدور احکام اخراج خود ساختمان کارخانه را تصرف کردند.
پليس آرژانتین جهت متفرق کردن تظاهر کنندگان و کارگران معترض به استفاده از گلوله های پلاستيکی و گاز اشک آور متوسل شد و در نتیجه تعدادی از کارگران معترض به شدت زخمی و تعدادی دیگر از آنان بازداشت شدند.
//////////////////////////
.
.