Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

مادرمهرنوش اعتمادي: فقط مرا ازاين سرگرداني نجات دهند

از بازداشت مهرنوش اعتمادي فعال کمپين يک ميليون امضا در اصفهان، دوم آذر ماه تاکنون اطلاع مشخصي ازوضعيت او در دست نيست. صبح روز اول آذر ماه ماموران با در دست داشتن حکم جلب و حکم تفتيش منزل که به امضا دادستاني اصفهان رسيده بود، اعتمادي را بازداشت کردند. سپس در شعبه 11 دادگاه انقلاب اصفهان به وي تفهيم اتهام شد و ابتدا قرار بازداشت 24 ساعته و سپس قرار وثيقه 50 ميليوني برايش صادر کردند. با وجود اين هنوز مهرنوش در زندان است و خانواده اش نگران.
با مادر مهرنوش، صديقه شالبافيان، گفتگويي انجام داده ايم که مي خوانيد:
اگر ممکن است خلاصه اي از روند پرونده ي مهرنوش براي ما بگوييد.
روز دوشنبه دوم آذر ماموريني که مي گفتند از ستاد خبري اطلاعات هستند ساعت 8 صبح با حکم دادستاني اصفهان وارد منزل ما شدند، يعني يک حکم براي جلب داشتند و يک حکم براي تفتيش وسايل شخصي مهرنوش که البته اين آقايان همه ي خانه را گشتند و علاوه بر وسايل مهرنوش از وسايل من و برادرهاي مهرنوش هم چيزهايي با خودشان بردند، مثلا کيس کامپيوتر و دست نوشته ها که مهرنوش هم خيلي به اين موضوع اعتراض داشت. بعد از ظهر روز دوشنبه مهرنوش تماس گرفت و گفت که فردا به دادگاه مراجعه کنيم. سه شنبه در شعبه 11 دادگاه انقلاب جلسه اي تشکيل شد که بعد از آن به ما گفته شد که 24 ساعت قرار بازداشت صادر شده، البته رسمي گفته نشد.دو روز بعد مهرنوش با ما تماس گرفت و گفت که قرار وثيقه ي 50 ميليوني برايش صادر شده، ولي وقتي ما فردايش براي گذاشتن سند مراجعه کرديم بازرس شعبه 11 به ما گفتند که وثيقه تعيين کردم ولي از شما نمي پذيرم چون تحقيقات تمام نشده. ما به معاون دادستان مراجعه کرديم، ايشان مي گفتند که غير ممکن است قراري تعيين شود و پذيرفته نشود و مي گفتند شما اشتباه مي کنيد . فعلا ما در اين سردرگمي هستيم.

تماس شما با مهرنوش در چه حدي بوده ؟ آيا اطلاعي از او داريد؟

ما فقط دو يا سه تماس تلفني کوتاه و کنترل شده با مهرنوش داشتيم، حتي دو بار تا به حال بازپرس پرونده به ما گفته که براي ملاقات برويم و يک بار به ما نامه هم داده ولي بعد از مراجعه به زندان و ساعت ها معطلي به ما گفتند که چون مهرنوش بازجويي دارد امکان ملاقات نيست.ما حتي هنوز اتهامش را هم نمي دانيم، همان روز من از آقاياني که به منزل ما مراجعه کرده بودند پرسيدم جرم مهرنوش چيست ؟ گفتند فعاليت هايش در کمپين يک ميليون امضا.

در خواستي که از مقامات قضايي داريد چيست؟

اجراي قانون. من فقط مي خواهم که مرا از اين سرگرداني نجات بدهند، به وثيقه اي که به خود مهرنوش هم ابلاغ کردند عمل کنند، و اتهامش را شفاف به ما بگويند، ما چون نه ملاقاتي داريم و نه مي توانيم با تلفن درست صحبت کنيم طبيعتا نگران وضعيت مهرنوش هستيم.

آيا شما از فعاليت هاي مهرنوش اطلاع داشتيد؟ فکر مي کنيد فعاليت هايش سزاوار چنين برخوردي است؟

بله اطلاع داشتم، و فکر مي کنم نه تنها قانوني است بلکه به نفع جامعه هم هست، مهرنوش سال ها وقتش را صرف تحقيق، تدريس و فعاليت در مورد زنان کرده، حالا هم نه درخواستش غيرقانوني است و نه نحوه ي عملکردش. مي دانم مهرنوش هيچ وقت از چارچوب قانون فراتر نرفته است.

اقدام بعدي که انجام خواهيد داد چيست؟

ما کاري به جز مراجعه مجدد به مقامات قضايي نداريم و راهکارهاي حقوقي که خود دادستان و ديگران مي دهند را پيگري مي کنيم، اگر نتيجه نگرفتيم به مقامات قضايي بالاتر مراجعه خواهيم کرد.
تغيير براي برابري - هشتم آذر ۱۳۸۸
---------------------------------------------------------------

مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “نه سازش نه تسلیم، نبرد تا پیروزی

منشور سرنگونی رژیم جهل جنون خون آخوندی


منشور سرنگونی رژیم جهل جنون خون آخوندی

به نظرم من بهترین راه چاره ای که بتوانیم با رژیم سرکوبگر جنون آخوندی روبرو بشویم باید در مرحله اول تمامی احزاب کردستانی با هم ادغام بشوند و یک تشکیلات بر اساس شورای ملی دولت محلی فدرال کردستان تشکیل بشود که این تشکیلات عبارتند از کومه له هر 3 بخشش و حزب دموکرات کردستان هر دو بخشش و حزب پاک خبات پژاک و اسم احزاب محفوظ میماند لاکن بجای اینکه بنام احزاب انها را صدا کنیم به نام شورای رهبری اتحادیه گروهای کردستان و یا شورای ملی دولت محلی فدرال ایالات کردستان به کار به بریم و در زمن تمامی احزاب فارس از چپ گرفته تا راست با هم کنار بیایند و یک شورای ملی جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران را تشکیل بدهند و در ان هم نمایندگان کرد نمایندگان بلوچستان عربهای اهواز جنبشهای آذر بایجانی و تمامی سازمانهای سیاسی با هم بر سر نظام سیستم سیاسی ایران به فوافق برسند و هم از نظر بین المللی قابل اعتبار هستند و هم از نظر و حیث داخلی هم از پایگاه مردمی برخوردار خواهند شد چرا چون دیگر مردم سردرگم نیستند که بیایند و هرکی هرکی باشند گروه گروه کوچک کوچک کاری از پیش برنخواهند برد. به نظر من اگر ما بیایم و بگویم به نوع حکومت فکر نکنید و اول بیاید رژیم را سرنگون کنیم بدون برنامه ریزی این یک نوعی خود ساده لوحی گیجی و سردرگمی میباشد باید اول قبل از هر چیز برنامه سیستم نظام سیاسی آینده ایران مشخص کنند و با برنامه ریزی پیش بروند و بر اساس سیستم نظام سیاسی ایران آینده هم به اطلاع عموم مردم ایران برسانند و هم خطش مشخص خواهند بود و هم راه سرنگونی هم میسر و موثر تر خواهند بود.

بلاشک اگر ما بخواهیم بدون برنامه ریزی و یک طرح نوین و مشخص نمودن دولت آینده و سیستم سیاسی آینده ایران بخواهیم رژیم را سرنگون کنیم و اینها را موکول کنیم به آینده کار ی است که در پشت یک پرده پنهان تشکیل یک دیکتاتور دیگری میرساند تا اینکه یک سیستم سیاسی آزاد و دموکرات در سال 1357 هم خیمینی هم چنین گفت مهم این است رژیم شاه سرنگون بشود بعدأ این مردم هستند که در تشکیل دولت و سیستم سیاسی آینده کشور تصمیم گیری میکنند خوب اگر در آن زمان گروه های سیاسی و تشکلهای سیاسی بر سر یک برنامه و طرح ریزی یک سیستم سیاسی دموکراتیک به توافق میرسیدند به این روز نمیرسیدیم که امروز داریم در زیر ظلم و ستم این حکومت که صد با ر از رژیم شاه بدتر بود مینالیم بنابر این اول طرح ریزی یک سیستم سیاسی و بر اساس برنامه ریزی و به اطلاع عموم مردم برساندن این سیستم سیاسی و برگه ی از رونوشت این سیستم سیاسی آینده ایران برای سازمان ملل ارسال بشود که این سیستم سیاسی توسط تمامی گروها ی سیاسی خارج از کشور و داخل کشور مورد پسند خواهند بود باید به تمامی ماده های حقوقی و قانونی این سیستم سیاسی اشاره بشود بعد از این چند نسخه از این قوانین و سیستم سیاسی آینده ایران برای عموم مردم ایران هم از راه تلویزیونهای ماهواره ای و هم از راه انترنت و هم از راهای دیگر برای مردم ایران ارسال بشود و توسط انواع شیوه های گوناگون به داخل ایران ارسال بشود و من مطمئنم که سیستمی سیاسی بر مبنای مبادی و ماده های حقوق انسان و آزادی بیان و آزادی مطبوعات آزادی اندیشه و آزادی تفکر از هر نوع به گوش عموم مردم برسد راه سرنگونی خیلی آسانتر و موثرتر خواهند بود و هم از راه دیگر متحد شدن احزاب ایرانی باز میتواند دل مردم را بسوی خود جلب کنند که راه و مسیری دیگر خلاف آن مسیری که امروز در ایران است مورد پسند مردم و عموم مردم ایران قرار خواهند گرفت .

و باز تشکیل شورای ملی جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران بر اساس سوسیال لیبرال دموکراسی که آزادیهای مهم و بشری در آن وجود دارد مورد پسند عموم مردم ایران قرار خواهند گرفت.

برای مثال گروه های بلوچستانی هم عین همین برنامه که احزاب سیاسی کردستان تشکیل میدهند آنها هم تشکیل میدهند و نمایندگان کردها آذریها بلوچها عربها در شورای ملی جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران آینده عضو میشوند یعنی این شورا هر 4 سال یکبار یکی از نمایندگان ملیتهای ساکن ایرانی مثل فارسها کردها عربها بلوچها آذریها و لرها برای ریئس دوره ای این شورا انتخاب میشوند و اما پیش از اینکه بقدرت برسند برای تجربه هر 6 ماه یکبار یکی از نمایندگان ملیتهای ساکن ایران ریئس دور ه ای این شورا را بر عهده میگیرند و در زمانیکه رژیم را سرنگون شد یک دولت موقت برای کارهای سازنده تشکیل میشود و در مناطق خودگردان هم عین همین یک دولت موقت محلی تشکیل میشود که برای مثال دولت موقت محلی آذربایجان دولت موقت محلی کردستان و دولت موقت محلی خوزستان و دولت موقت محلی بلوچستان و دولت سراسری جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران هم تشکیل میشود در طول این 6 ماه انتخاب دوره ای برای ریئس دوره ای شورای ملی دولت جمهوری لیبرال فدرال دموکراتیک ایران بطور موقت هر 6 ماه یکبار میباشد تا اعلام دولت و خروج از دولت موقت بعد از این انتخاب برای ریئس دوره ای شورا هر 4 سال یکبار خواهند بود.

وباید طرح ریزی برای تغیر قوانین نابرابری کشور کنونی و بازنویسی قوانین کشور بر اساس انسانگرائی و قوانین سازمان ملل و پایبند بودن به تمامی ماده های حقوق بشر سازمان ملل و رعایت حقوق کودکان حقوق برابری زنان با مردان مشارکت فعال زنان در عرصهای سیاسی و اجتماعی حقوقی برای انسانها از هر نوع یک قوانین سختگیرانه بر ضد تبعیض جنسی تبعیض قومی تبعیض نژادی که راه آنهایکه دست به آن میزنند مسدود بشود که دیگر توان آن را نداشته باشند آزادی کامل مطبوعان از هر نظر آزادی تشکیل احزاب دستجات مختلف در جامعه برچیدن حکم ضد انسانی اعدام بطور کلی و حذف این قوانین در کشور و آموزش و پرورش برای کودکان منع نمودن کودکان زیر سن قانونی برای خواندن درس مذهبی درس مذهبی برای جوانان زیر 18 سال ممنوع است چراچون یک نوجوان ساده به دست این فریبکاران گرفتار میشود و مغزش را شستشو میکنند و او را تبدیل به یک جانور درنده در پوست انسان میکنند برای مثال مثل بن الادن و سران رژِیم ایران و طالبانهای افغانستان و بنابر این درس مذهبی برای افراد زیر سن قانونی ممنوع خواهند بود بالای 18 سال دیگر خودش آزاد است اگر بخواهد در باره مذهب درس بخواند یا نه برچیدن کتابهای مذهبی مخرب که در جامعه بذر خشونت میکارد بازنویسی نمودن کتابهای درسی بر اساس انسانگرائی و انساندوستی طرح ریزی قوانینی برای حفظ محیط زیست در کشور برای سلامتی انسانها بهتر نمودن کارهای بهداشتی برای مردم بیمارستانهای مجانی برای مردم درست نمودن کمک هذینه اجتماعی .

مسئولین کشور باید به حیثیت و کرامت انسانی مردم احترام بگزارند و از حیثیت و کرامت انسانی ملت دفاع و پاسداری کنند.

برگزاری انتخابات آزاد و رفراندوم و احترام به آرای عموم کردم .

بعد از خروج از دولت موقت برای انتقال از دولت موقت همپرسی همگانی و رفراندوم برگزار میشود برای اینکه تمامی مردم با خواست خویش نمایندگان خود را انتخاب کنند.

در آینده به هیچ عنوان ما زندانی سیاسی را نداریم و برخورد پلیس با افراد سیاسی ممنوع میباشد مگر اینکه مرتکب جرم خاصی شده باشد.

تمامی احزاب سوسیالیستی و کمونیستی و احزاب دیگر چپ حق دارند در اداره امور کشور فعالانه مشارکت کنند مثل راه کارگر چریکهائی فدائی خلق ایران و وقیتکه در باره اتحاد تمامی احزاب حرف میزنیم یعنی تمامی احزاب موجود .

برای مثال سازمان مجاهدین خلق ایران.

چریکهائی فدائی خلق ایران تمامی شاخهای آن گروه.

راه کارگر

سلطنت طلبها مشروطه خواهان

و تمامی احزاب موجود در صحنه سیاسی ایران .

توافق بر سر خواندن اذان در اماکن عمومی یکبار در روز بعد دیگر ممنوع باید گردد و باید افراد مذهبی به حقوق انسانی مردم احترام بگزارند و بخود اجازه ندهند که دست به خرافات گوی بزنند در پشت بلندگوهای مساجدها

ملاها دیگر این حق را ندارند تحت عنوان نصیحت کردن برای عموم حرف بزنند هر کسی که دوست داشت میرود به مسجد و به افراد مذهبی گوش فرا میدهد و نباید حرفهای ملاها از چهاچوب مسجدها خارج بشود دولت لیبرال فدرال دموکراتیک ایران تمامی بلندگوهای مساجدها را جمع آوری میکند اذان خواندن فقط در چهارچوب مسجد میباشد نباید خارج از چهارچوب مسجد خارج بشود چرا چون برای سلامتی مردم خوب نیست خیلی از کودکان را از خواب میپراند و دچار وحشت میشوند به خاطر اذان خواندن ملاها و باز توسط همین مساجد و همین بلندگوها ملاها مردان را علیه زنان تحریک میکنند تحت عنوان بد حجابی بد پوششی به قول این روانیها برادر علیه خواهر تحریک میکنند و فتوا صادر میکنند دستور قتل زنان میدهند تحت عنوان ناموس و شرف و راه را برای قتلهای ناموسی باز میکنند و دستور گرفتن جان زنان صادر میکنند توسط ملاهای خشونتکار و به زنان با روز روشن توهین میکنند و میگویند باید همیشه زن از مردش بترسد این خودش خیلی مسخره و احمقانه است که دستور گرفتن جان یک انسان با این آسانی صادر بشود توسط ملاهای که همیشه سرچشمه خشونت بر سر زبان آنها جاری شده است و به جامعه منتقل شده است و هر روز ما خبر کشته شدن یک دختر بدست پدرش و یا برادرش و یا کشته شدن یک خانم بدست شوهرش تحت نام ناموس و شرف بله وقتیکه ملاها رادر این باره منع نمودیم آنگا جامعه ما روبه رشد و ترقی خواهند رفت و پیشرفت خواهند کرد در هر شهری نزدیک به 60 تا مسجد هستش در هر 60 تا 60 نفر از ملاهای فریبکار برای مردم خط و نشان میکشند و دستور قتلعام زنان تحت عنوان بد حجاب بد رفتار و بقول آنها زشت پوش مردان را علیه زنان تحریک میکنند و د رنهایت مردان کور تحت تاثیر این هذیان گویان کور قرار گرفته و به آسانی جان زنان را میگیرند بنابر این ممنوع نمودن اذان در اماکن عمومی و ممنوع نمودن حرف زدن ملاها در اماکن عمومی ضروری میباشد برای پیشبرد و تکامل جامعه و رعایت حقوق انسانی زنان لازم میباشد .

بنابر این باید برای سلامتی مردم خود و درست نمودن یک جو سالم و درست و صحیح برای مردم خود مسئول باشیم و با هر نوع تفکری مخرب و خشونتکار مقابله کنیم در ایران آینده یک کشور با تمام معنا انسانوار بسازیم که همین یک کشور متمدن و تاریخی هم میباشد بیاید تا این کشور تاریخی به یک جایگاه حقوق انسان تبدیل کنیم از کینه توزی دست برداریم مثل اعضای یک خانواده به یکدیگر نگاه کنیم انسان باشیم و انسانیت در راه و رفتار و گفتار و کردار خویش تقویت کنیم انسان هستیم به دنیا نشان بدهیم که ما مهد انسان و انسانیت هستیم.

کرامت انسانی مردم را حفظ و گرامی بداریم.

سلام بر روح وروان پاک انسانهای آزاده که برای راه آزادی و انسانیت جان خویش را فدا نموده است

سلام بر انسانیت درود بر آزادی و دموکراسی

با امید آن روزی که ما ایران را به مهد انسانی و حقوق انسان در سرتاسر جهان تبدیل کنیم

ساموئیل کو کرماشانی

اگر دوستانی که از این مقاله انتقاد دارند لطفأ با شماره زیر تماس بگیرند 0046763098005

و یا با ایمیل زیر با من تماس بگیرند

Samuel_ku32@yahoo.se

Samboy32@live.se

Min_dolad@yahoo.se

29/11/2009
-------------------------------
دولت جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران
در دولت جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران آینده باید حقوق برابری زنان با مردان در اولویت قرار گیرد و حقوق کودکان تشکیل یک دادگاه ویژه برای ببرسی جرایم علیه کودکان و علیه زنان برخورد خشن با زنان و دختران تحت هر عنوان ممنوع میباشد و جرم محسوب میشود زنان به طور مستقل حق دارند حزب خودشان را تشکیل بدهند و یک خانه تحت نظر خود زنان برای زنانی که با خشونت روبرو میشوند درست میشود هر مردی که بخواهد علیه زنان دست به خشونت بزند عکس او منتشر میشود و به تشکلهای زنان داده میشود و ممنوع الملاقات میشود با زنان به هیچ عنوان نمیتواند با زنان ملاقات کند تا زمانیکه دکتر روانشناس مراقبش ب دستور بدهد که این مرد حالش خوب شده است و دیگر مرتکب چنین جرمی نخواهد شد بکار بردند کلمه توهین آمیز مثل ضعیفه برای زنان توسط مردان جرم محسوب میشود و جرم دارد از 6 ماه زندان تا جریمه نقدی تجاوز به عنف خیلی جرمش سنگین خواهد بود که بین 12 سال تا 15 سال زندان به اضافه جریمه نقدی که مرد توان پرداختش را نداشته باشد دادگاه ویژه برای جرایم مثل تجاوز به عنف اذیت و آزار زنان توسط خود زنان برگزار میشود و خود زنان در این باره تصمیم میگیرند و این دادگاه ویژه مسئولیت دارد برای مبارزه با تبعیض علیه زنان در کارخانه ها اگر صاحب کار یعنی کارفرما بخواهد بین زن و مرد تبعیض قائل بشود جرمش خیلی سنگین خواهد بود بار اول جریمه نقدی اما بار دوم زندان به اضافه مصادره اموالش.

بیاین همراه شوید در این گروه یعنی گروه جمهوری لیبرال فدرال دموکراتیک ایران
در ایران ما نیاز به یک سیستم لامرکزی داریم چرا چون ایران کشوری میباشد که کثیر الملل و دولت آینده ایران دولت جمهوری لیبرال فدرال دموکراتیک ایران میباشد یعنی دولت جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران من اگر کسی سئوالی در این باره یعنی در باره قوانین دولت اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک آینده ایران دارند میتوانند بامن در میان بگزارند و یا اگر سئوالی هم دارند پیشنهاد بکنند من مقاله ای مفسر در باره قوانین و حقوق برابری زنان با مردان حقوق کودکان و تمامی ماده های ان با تفسیر منتشر میکنم . با تشکر ساموئیل کو کرماشانی
-----------------------------------------------------------------------
سیستم نظام آینده ایران دولت اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران یاتجزیه ایران سیاستمداران باید بین این دو یکی را انتخاب کنند حق و حقوق ملیتهای ساکن ایران مثل کردها آذریها بلوچها عربها ترکها و حتی حقوق انسانی بخشی از فارسها و گر نه دیکتاتور دگر نخواهد شد اینبار موضوع خیلی جدی میباشد مثل سالهای قبل از انقلاب نیست که مردم کور باشند و به آسانی گول این ملا و ان ملا را بخورند اینبار همه هشیار و بیدار هستند ملت کرد خیلی بیدار است امروز بر خلاف قبل قبلأ هم بیدار بود اما به خاطر اینکه اعتقادات مردم ایران مثل امروز نبود گول فتواهای کثیف ملاها را میخوردند برای قتلعام کردها بسیج میشدند اما امروز هم ملت عزیز و شجاع کرد بیدار هستند و هم از یک روابط دیپلماسی برخوردار هستیم و هم ملت ایرانی هم بیدار شده اند دیگر گول مذهبیون را نمیخورند
حالا دیگر رژیم مذهبی ایران میداند که مردم دیگر گول فتواهای مزه خرف آخوندها را نیمخورند آمده اند یک بحث دروغین غیر عقلانی و نادرست پخش میکنند تحت عنوان تجزیه طلب این برچسپهای کور باز توسط مزدوران خارج کشوری رژیم مهر تاید بر رویش میگذارند و در فیسبوک از این تحرکات مسخره و ابلهانه دم میزنند بله رژیم وقیتکه مردم کردستان را سرکوب کرد تحت نام تجزیه طلب عین همین برنامه برای ملیتهای دیگر ساکن ایران دارند مثل بلوچها عربها آذریها باید ملیتها از امروز مرز خود را با دشمنان ملیتها مشخص کنند و همه با هم دست در دست یکدیگر بدهند تا این ترفندهای کثیف هم خنثی کنند که رژیم برای توجه نمودن سرکوب بیشتر دست به این تحرکات کثیف و ابلهانه زده است.
در سیستم سیاسی آینده ایران قوانین مذهبی بطور کلی ممنوع خواهد شد
وبه جای آن قوانین انسانی بین المللی برقرار میشودساموئیل کو کرماشانی
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
.
من نمیدانم این انجمن پادشاهی ایران کجا هستند؟ آیا ایران باردیگر پادشاهی خواهد شد؟ نه تفکر سیستم نظام پادشاهی برای همیشه از اذهان مردم پاک شده است و ملت ایران بیدار شده است وملت گله گوسفند نیستند که چوپان بخواهند ملت انسان هستند خودشون راه خودشون پیدا میکنند ما انسان هستیم نه نیاز به پادشاه داریم و نه به رهبر ما رهبری خودمان هستیم در ایران آینده یک سیستم لیبرال فدرال دموکراتیک برقرار میشود که یک سیستم لامرکزی برقرار میشود که دیگر به هیچ عنوان نظام دیکتاتوری باز نخواهند گشت چرا چون یک سیستم لامرکزی یک نوع تقسیم قدرت میباشد این تقسیم قدرت که میان ملیتهای ساکن ایران برقرار میشود دیگر راهی برای اندیشه دیکتاتوری باقی نمی ماندو این ملت هستند که نمایندگان خویش را انتخاب میکنند برای پیشبرد کارهای اقتصادی و اجتماعی اگر بعد از 4 سال اینها هم نتوانستند کارهای خویش را به خوبی پیش به برند برداشته میشوند و کسانی دیگر انتخاب میشوند از
سوی مردم و ملت ما نظامهای پادشاهی را دیده ایم در آن خیلی ظلم و ستم میشوده است در نظام پادشاهی ایران ظلم و ستم بین مالک و فقیر و بین زمین داران و بین انسانهای که کارگر بودند وجود داشت میدانی در زمان شاه یک انسان فقیر باید برای کدخدای محلش پول میداد اگر نمیداد بلافاصله دستگیر میشد و زندانی میشد خوب ما دیگر نه نیاز به خان و خان آقا داریم و نه نیاز به نماینده خدا بر روی زمین ما به سادگی میگویم ما نیاز به
رفاه داریم نیاز به آزادی و دموکراسی داریم.
در زمان شاه هر کار گر باید12 تا 17 ساعت کار میکرد و حق و حقوقی برای کارگران باقی نگذاشته بود شاه .
ما ملیتهای تحت ستم ایرانی خواستار یک سیستم لیبرال فدرال دموکراتیک هستیم در ایران که اینها را رعایت کند حقوق برابری زنان با مردان در همه زمینه ها حق انتخاب همسر توسط خود زنان و دختران بدون دخالت پدر و یا مادر و یا عمو و یا برادر حق سرپرستی کودک و کمک هذینه اجتماعی برای زنانی که از شوهرانشان جدا شده اند برچیدن کتابهای مذهبی و مخرب و باز نویسی کتابهای درسی بر اساس انساگرائی
حقوق متساوی بین تمامی احاد افراد کشور ریشه کن کردن تبعیض و تفرقه برچیدن قوانین مخرب دینی و مذهبی و بازنویسی نمودن قوانین کشور بر اساس قوانین بین المللی رعایت کامل حقوق کودکان برچیدن تمامی کتابهای خرافاتی و مذهبی که به زنان توهین میکند آزادی کامل در باره حق پوشش هیچ کسی این حق را ندارد از زنان ایراد بگیرد در باره پوشش هر کسی این کار را بکند طبق قوانین آزادیهای فردی مورد مجازات قانونی قرار میگیرد . در ایران آینده باید به طور کلی حکم ضد بشری اعدام بر داشته بشود و کارها راه های دیگر میباشد که میتواند به انسانها کمک کند تا به صفوف جامعه بازگردند و باید روانشناسانی بیشتر داشته باشیم برای اینکه به به جامعه کمک کنند .
آموزش و پرورش سالم برای کودکان و نباید به کودکان زیر 18 سال اجازه داد تا به مدرسهای مذهبی و مخرب بروند درس مذهبی برای افراد زیر سن قانونی ممنوع باشد. آذان در اماکن عمومی ممنوع میباشد چرا چون آرامش مردم را برهم میزند یک بار در روز آذان خواندن آن هم در هنگام ظهر جدای دین به طور کامل از سیاست توافق با افراد مذهبی این معیارها را باید رعایت کنند فقط یک بار در روز میتوانند آذان را بخوانند ما امروز در عصر تکنولوژی هستیم ساعت است و هر کسی که بخواهد نماز بخوانند میداند چه ساعتی باید نماز بخوانند دیگر نیازی به خواندن آذان نداریم
در اماکن عمومی.
و نباید یادمان برود مشارکت فعال زنان باعث رشد و شکوفائی کشور خواهند شد و باید زنان آزادی کامل را داشته باشند مثل رفت و آمد بدون اجازه دیگری حق تصدی هر مقام مشارکت در پوست ریاست جهموری تشکیل حزب و انتخاب آزادانه پوشش و هر طوری که مردان از آزادی برخوردار هشتند باید زنان هم برابر با مردان از این آزادی برخوردار باشند
انتخاب آزادانه همسر و آزاد هستند اگر همسرشان به دلشان نباشد به آسانی از او جدا بشوند تشکیل دادگاه ویژه زنان علیه جرایم تحت نام قتلهای ناموسی زنان خود دارائی یک دادگاه ویژه خواهند بود و دست مردان کور و خرافات پرست را برای همیشه کوتاه خواهند کرد که تا به حقوق انسانی زنان و همسران خویش احترام بگذارند توجه کنید در جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک ایران هر کسی علیه زنان کلمه توهین آمیز مثل ضعیفه به کار به برد طبق قوانین ویژه حقوق زنان مورد مجازاتهای سخت قرار خواهند گرفت زنان به اضافه مجازات نقدی
حق پوشش بیمه برای کارگران و حق و حقوق کارگران بر اساس ستانداردهای بین المللی باید به حقوق کارگران توجه خاص نمود چرا چون این کارگران و زحمتکشان هستند که سازندگان کشور هستند
حقوق برابر کارگران زن و مرد در محیط کار هر نوع تبعیض علیه کارگران تحت هر عنوان ممنوع است
جمهوری اتحادی لیبرال فدرال دموکراتیک آینده ایران
که حقوق همه احاد افراد ملت برابر و یکسان باشد ما نمیخواهیم بار دیگر ملیتهای ساکن ایران مورد ظلم و ستم ملی و قومی قرار بگیرند ما می خواهیم سیستم نظام تفرقه و تبعیض را ریشه کن کنیم برای همیشه.
ساموئیل کو کرماشانی
//////////////////////////////////////////////////////
فراخوان برای اعتراض به حضور این جنایتکار در دانمارک
سفر احمدی نژاد به دانمارک باید با اعتراض گسترده روبرو شود . بر اساس اطلاعات ما و خبرهایی که در مطبوعات دانمارک درج شده است، در تاریخ 16 دسامبر احمدی نژاد رئیس جمهور رژیم جنون اسلامی ایران به همراه یک هیئت به کپنهاک سفر میکند تا در جلسه سران کشورهای جهان در باره محیط زیست شرکت کند. احمدی نژاد وهیئت نمایندگی رژیم جنون اسلامی ایران باید با اعتراض و واکنش گسترده ایرانیان خارج کشور و مردم معترض جهان روبرو شود. به همین جهت ما در پی سازمان دادن تظاهراتها و برنامه های اعتراضی و افشاگرانه علیه رژیم اسلامی ایران و احمدی نژاد و در حمایت از مبارزات و تظاهراتهای اخیر مردم ایران هستیم . ما از همه افراد، احزاب سیاسی، کمیته ها، انجمنها سیاسی و فرهنگی، سازمانهای مدافع حقوق زنان و کارگران و و سازمانها و احزاب چپ و سوسیالیستی ..... در دانمارک و دیگر کشورها میخواهیم با ما تماس بگیرند تا تظاهرات و اعتراض گسترده و باشکوهی را در همکاری و هماهنگی با یکدیگر سازماندهی کنیمبرای اعتراض به حضور این آدمکش از تمامی ایرانیان عزیز میخواهیم خد را برای یک اعتراض بزرگ آماده کنند.
ساموئیل کو کرماشانی
////////////////////////////////////////////////////////////
از تمامی خوانندگان عزیز و شنوندگان عزیزی که به ویدئوی بنده گوش کرده اند و یا اگر اشتباهی در نوشتهای من دیدی خیلی و خیلی معذرت میخواهم میدانید خیلی احسان را دوست داشتم و او فرزند شهرم میباشد او یک انسان قهرمان بود و قهرمانانه در برابر دژخیمان تا پای مرگ ایستاد و بی باکانه و شجاعانه به قاضی جنایتکار گفت نه من کردم و از حقوق یک ملت ستمدید دفاع میکنم شما من را بکش اما خون من هنوز در رگ و خون جوانان این مرز و بوم به جوشش خواهند آمد و دمار شما را از ریشه در خواهند آورد
باور کنید خیلی اعصابم به هم خورد این دو شب است به هیچ عنوان نخوابیده ام حالا هم خواب دیگر بر من حرام جگرم پاره است جگرم سوخته است عزیزم از دست داده ام
ساموئیل کو کرماشانی
/////////////////////////////////////////////////////
فرا خوان ضرورت درخواست از سازمان ملل برای ایجاد مکان امن برای کردها در داخل خاک ایران و درست کردن یک خط قرمز در کردستان شیوه ی همان خط قرمزی که در سال 1991 که دست نیروهای صدام را در کردستان عراق قطع کرده بودند باید سازمان ملل یک منطقه امن برای کردها در داخل خاک ایران ایجاد کند که شامل پرواز ممنوع و منع نیروهای سرکوبگر رژیم فاشیزم مذهبی در کردستان این خط قرمز باید از تمامی شهرهای کردستان تشکیل بشود که شامل تمامی شهرهای کردستان باشد که همان شیوه که در کردستان عراق این مکان امن برای کردهای آن کشور در سال 1991 بنابر درخواست زند یاد تورک اوزال ریئس جهموری وقت ترکیه و جانمیجر ریئس وزرای وقت انگلستان تشکیل شد این مکان امن برای کردها بهترین راه چاره میباشد که هم دست سرکوبگران رژیم را از کردستان کوتاه میکند و هم دیگر کسی کشته نمیشود و امور اداره منطقه باید توسط سازمان ملل اداره بشود تا یک سال بعدش به خودکردها اداره امور امنیتی و کارهای اداری تحویل داده میشود شما یادتان هست که در سالهای نود این برنامه در کوسوا و کردستان عراق برپا شد برای اینکه توسط اشغالگران مردم این مناطق کشته نشوند
باید تمامی سازمانهای سیاسی کردستان احزاب سیاسی در کردستان مثل کومه له حزب دموکرات کردستان حزب پاک و تمامی احزاب کردستانی یک تومار بزرگ یک صدا و یک دست به سازمانهای بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد و که مسئولیت دارد که اگر یک کشور با مردم خود در یک منطقه از ناحیه کشور که بدرفتاری کند به خاطر نژاد و ملیت و زبان که باید مکان امن در داخل خاک آن کشور برای حفظ جان شهروندان درست کند این برنامه در بنده های حقوقی و قانونی شورای امنیت سازمان ملل آمده است
ساموئیل کو کرماشانی

--------------------------------/

من انسانم بر روی همنوعان کمک میطلبم من همنوع شما در بند در یر شکنجه طاقتفرسا هستم کمک کنید زینب جلالیان
موضوع در باره اعدام.
اعدام انسانها جرمی میباشد که بر اساس آگاهی و میتوان گفت جرمی آگاهانه میباشد و توسط خودکامگان و انسانکشان انجام میگیرد اینجا گروه هی بر چند گروه دیگر پیروز میشوند توام با خشونت بعدش دولت مجرمین را تشکیل میدهند و میتوان گفت یک باند مجرم و خشونتکار بر یک ملت رنجدیده حاکم میشوند و هر روز دست به جنایت میزنند علیه این ملت هر چی که باب دل حاکمان و زورگویان نباشد از نظر حاکمان زور گو باطل است و جرمش مرگ است هر تفکری که با تفکر این باند مجرم همخوانی نداشته باشد جای آن تفکر زندان و در نهایت مرگ است این اسمش ترور دولتی و یا تروریزم دولتی یا باند مافیای دولتی میباشد که با این خیال باطل خیال میکنند اگر دگر اندیشان را کشتند دیگر دگری اندیشی دیگر سر باز نخواهند کرد اما با کشتن هر دگر اندیشی و هر آزادی خواهی و هر انسان دیگری تفکر او روز به روز در میان جوانان و مردم بیشتر و در صفوف بیشماران قرار خواهند گرفت اگر این مجرمین و حاکمان زور گو بر این خیال هستند که با کشتن آنسانهای آزادیخواه تفکر آزادیخواهی را از بین خواهند برد سخت در اشتباه هستند گرفتن جان یک آزادیخواه 1000 آزادیخواه باز تولد میشود و راه او را در پیش میگیرد زهی خیال باطل برای کوردلان و شب پرستان و حاکمان زور گو بر مردم ایران و این حاکمان زورگو و انسانکش شتابزده رفیق شهید احسان فتاحیان را به شهادت رساندند لاکن بر این فکر نبودند که احسانها بیشمارند و 10000 احسان با متولد شد و تفکر رفیق شهید احسانفتاحیان در حال گسترش میباشد در میان جوانان غیور ودلیر کردستان و باز در سرتاسر ایران و جهان و قلب شب پرستان هلهله زن کوردلان تشنه بخون انسان را به لرزه در آورد شهادت این رفیق عزیز شهید دلیر و قهرمان احسان فتاحیان.
بلاشک کشتن هر انسان چه اعدام بشود و چه کشته بشود هر دو جرم محسوب میشود از نظر قوانین انسانی اما این باند انسانکشی که امروز بر مردم ایران حاکم شده اند از قوانین بربریت 1400 سال پیش که یک قوانین نابرابر و نادرست خرافاتی میباشد برای اهداف شوم و کثیفشان برای گرفتن جان دگر اندیشان و آزادیخواهان به کار میبرند متاسفانه تا بحال جان 200 هزار انسان را توسط این قوانین خرافاتی گرفته شده است در ایران و بلاشک ارقان بیشتر از این خواهند بود که من مینویسم از مرز 200 هزار تجاوز نموده است و هنوز هم هنوز ادامه دارد این کاروان.
حالا جان یک زن محنت زده نوجوان کرد بنام زینب جلالیان در خطر مرگ قرار دارد توسط کور دلان تشنه بخون انسان که میخواهند با کشتن انسانها صدای هر مخالفی را خفه کنند سازمان ملل هم برای دفاع از حیثیت و گرامت انسانها تشکیل شده است نظاره گر این مجارا میباشد و دست به هیچ اقدامی نمیزند چون متاسفانه امروز دلار و نفت و گاز است که حرف اول را میزنند حقوق انسان به سیاه نمودن یک ورقه کاغذی تبدیل شده است و باز جان هزاران انسان در زندانهای دیگر ایران در خطر مرگ قرار دارد گروه های سیاسی هم بجای اینکه متحد بشوند و علیه رژیم دست به کار بشوند بیشتر علیه یکدیگر موضعگیری میکنند و یکدیگر را متهم میکنند به مقالاتشان همیشه علیه یکدیگر میباشد تا علیه این همه ظلم و ستمی باشد که در ایران توسط رژیم واپسگرائی آخوندها صورت میگیرد که هر روز جان یک نوجوان بنام محاربه با خدا میگیرند من نمیدانم آیا این خدای خرافات کجا قرار دارد.
بنظر خیلی از روشنفکران و پژوهشگران خدای به آن صورت که آخوندها ازش نام میبرند وجود ندارد و اینها با این اسم عجیب و قریب جان انسانها را میگیرند ننگ بر این خدا ننگ بر این دین انسانکش.
اینجا در زیر من نامه زینب جلالیان را همراه با پیتشن برای جمع آوری امضا میگزارم امید وارم برای نجات جان این انسان محنت زده دست به کار بشویم تا شاید از مرگ نجاتش بدهیم او در زیر شکنجه های غیر انسانی و غیر اخلاقی خیلی زجر کشیده است و در نامه خود به آن اشاره نموده است که در به علت شکنجه های طاقتفرسا مریض شده است و حالش خوب نیست و به او اجازه نمیدهند تا به بیمارستان منتقل بشود و از مداوای ایشان خود داری میکنند مسئولین زندان و مجرمین انسانکش.
http://www.gopetition.com/online/32439/sign.html
http://www.gopetition.com/petitions/save-zeynab-jalalian/sign.html
با تشکر ساموئیل کو کرماشانی
29/11/2009
//////////////////////////
زینب جلالیان را اعدام نکنید زندگی را اعدام زینب را آزاد کنید

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

محکومیت سیاست های ضد کارگری رژیم اسلامی از سوی اتحادیه های کارگری سوئد


محکومیت سیاست های ضد کارگری رژیم اسلامی از سوی اتحادیه های کارگری سوئد

کنفرانس دبیران اتحادیه های کارگری و کارمندی کنسرن "سکان" سوئد سیاست های ضد کارگری رژیم جمهوری اسلامی را محکوم و آزادی کارگران زندانی را خواستار شد.

کنفرانس دبیران اتحادیه های کارگری و کارمندی کنسرن سکان که از بزرگترین شرکت های تولید فرآورده های گوشتی در اسکاندیناوی است با محکومیت سیاست های ضد کارگری رژیم اسلامی خواهان آزادی اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از جمله علی نجاتی و دیگر فعالین کارگری زندانی در دیگر نقاط ایران گردید.

----------------------------------------------------

انتقال دو زندانی اعتراضات اخیر سنندج به بند 2 زندان مرکزی این شهر

از سنندج خبر می رسد دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر این شهر با نام های "عامر گلی و آکو کردنسب" به بند 2 زندان مرکزی این شهر انتقال یافته اند.

"آکو کردنسب" روزنامه نگار نشریه توقیف شده کرفتو روز 20 آبان در حاشیه تظاهرات اعتراضی به اعدام زندانی سیاسی "احسان فتاحیان" در سنندج بازداشت شده بود.

نامبرده پیش از این در 30 تیرماه سال 87 توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم 3 سال زندان وی را به 6 ماه زندان تعزیری کاهش داده بود.

---------------------------------------------

گسترش آنفلوآنزای خوکی و مرگ زندانیان در زندان سنندج

رژیم ایران میخواهد با خوراندن میکروب آنفولاونزائی خوکی جان زندانیان را بگیرد این برخورد نیاز به فرستادن یک هیئتی از سازمانهای حقوق بشر برای دیدار حضوری با زندانیان سیاسی نیاز و ضروی به نظر میرسد

بنا به گزارش منتشره بیماری آنفلوآنزای خوکی در زندان مرکزی سنندج به شدت گسترش یافته و تعدادی از زندانیان از جمله "كمال احمدی و خسرو ایزدی" بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده اند.

مسئولان زندان سنندج به دستور مقامات امنیتی و قضایی رژیم از انتقال زندانیان مبتلا به این بیماری به مراکز درمانی خودداری می نمایند.

گفته می شود به دلیل گسترش این بیماری در میان زندانیان تمامی پرسنل زندان سنندج هنگام ارتباط با زندانیان و انجام وظایف روزانه از ماسک های ویژه "نانو" استفاده می کنند.

--------------------------------------

ادامه احضار و صدور احکام انضباطی برای دانشجویان دانشگاه شیراز

در ادامه احضار دانشجویان دانشگاه شیراز "مسعود مهدوی فر، محمد حسینی و سعید لطفی" به حراست و کمیته انضباطی دانشگاه احضار و با احکام انضباطی مواجه شدند.

خبر رسیده حاکی است محمد حسینی به محرومیت از تسهیلات رفاهی از جمله خوابگاه تا پایان دوره تحصیلی و مسعود مهدوی فر به توبیخ کتبی و محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم محکوم شدند. از سوی دیگر ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، کاظم رضایی و یحیی طاووسی همچنان در بازداشت اداره اطلاعات بسر می برند.

---------------------------------

بیانیه وبلاگ نویسان کشور جهت لغو حکم اعدام صادره علیه بازداشت شدگان اخیر

جمعی از وبلاگ نویسان با صدور فراخوان و بیانیه ای خواستار تلاش جهت متوقف کردن حکم اعدام 5 تن از بازداشت شدگان اعتراضات ضد حکومتی اخیر شدند.

در بیانیه وبلاگ نویسان علیه اعدام آمده است ما امضا کننده این بیانیه خواهان توقف فوری احکام اعدام "محمد رضا علی زمانی، آرش رحمانی پور، رضا خادمی، حامد روحی نژاد و ناصر عبدالحسینی، هستیم. ما به تمامی فعالین حقوق بشر، انسانهای آزادیخواه و سازمان های مدافع حقوق بشر هشدار می دهیم که خطر تکرار فاجعه خونین قتل عام سال 67 بسیار جدی است.

ما تمامی وبلاگ نویسان و فعالین حقوق بشر و سازمان های حقوق بشر را به پیوستن به این کمپین و به اقدام فوری برای توقف مجازات اعدام در ایران به طور کلی و توقف مجازات اعدام افراد نامبرده به طور اخص فرا می‌خوانیم.

//////////////////////////پ

احضار سفیر رژیم اسلامی در نروژ به خاطر مصادره جایزه نوبل

روز پنجشنبه 5 آذرماه وزارت امور خارجه نروژ با احضار سفیر جمهوری اسلامی در این کشور نسبت به مصادره مدال و سند جایزه نوبل صلح شیرین عبادی اعتراض کرد.

"یوناس گار استور" وزیر امور خارجه نروژ در این باره گفته است این نخستین بار است که یک حکومت جایزه نوبل را توقیف می‌کند.

به‌ سازمانهای حقوق بشر : اسم من زینب جلالیان می باشد من دختر 27 ساله‌ی کورد زندانی سیاسی ایران هستم حکم اعدام من از طرف شورای عالی دادگاه‌ انقلاب

آزادی فوری برای زینب جلالیان

تا کی باید شاهد اعدام هموطنانمون باشیم.چرا باید در کشور ما فردی فقط به خاطر عقایدش اعدام بشه؟آیا حق اختلاف نظر یکی از حقوق افرادی که در یک جامعه زندگی می کنند نیست؟

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

برادر بزرگ و محترم جناب مام جلال طالبانی

برادر بزرگ و محترم جناب مام جلال طالبانی


image

برادر بزرگ و محترم جناب مام جلال طالبانی

همراه با گرمترین درودها و احترامات
تلاش دلسوزانه و اقدام موفقیت آمیز شما در راستای قبولاندن لغو حکم اعدام شیرکو معارفی و حبیب الله لطیفی، دوتن از زندانیان سیاسی کرد در جمهوری اسلامی ایران، موجی از شادی و شعف به میان خانواده این زندانیان و عموم مردم کردستان ایران آورد. این اقدام انسان دوستانه و کرددوستانه بار دیگر احساس مسئولیت و دلسوزی شما را برای خلق کرد در کردستان ایران نشان داد.
به این مناسبت گرمترین سپاس و قدردانی خودم و رهبری و صفوف کومه¬له را تقدیم جنابعالی کرده و سلامتی و طول عمرتان را آرزو میکنم.

با تقدیم احترامات مجدد،
عبدالله مهتدی
نوامبر 2009
...........................--------------------------
انتقال عامر گلی و آکو کوردنسب به بند پاک 2 زندان مرکزی سنندج

_ سنندج:




بنا به خبرهایی که از شهر سنندج به روانیوز رسیده است ظهر روز سه شنبه دانشجوی کرد، عامر گلی و رزونامه نگار کرد، آکو کردنسب از قرنطینه ی زندان مرکزی سنندج به بند پاک 2 این زندان منتقل شدند.

شايان ذكر است اکو کردنسب روزنامه نگار نشریه توقیف شده کرافتو در تاریخ ٢٠ آبان در حاشیه تظاهرات اعتراضی به اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان در سنندج بازداشت و به محل نامعلومی انتقال داده شده است. خانواده این روزنامه‌نگار تا امروز از وی بی اطلاع بوداند. آ کو کردنسب پیش از این در ٣٠ تیرماه ١٣٨٧ توسط ماموران وزارت اطلاعات در دفتر این نشریه بازداشت و در ٣١ شهریور ماه به سه سال زندان محکوم شده بود. ۲۲ آبان اعلام شد که دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم سه سال زندان وی را به شش ماه حبس تعزیری کاهش داده است.
----------------------------------------------

بیانیه ی زنان علیه سرکوب در کردستان





گروهی از فعالین جنبش زنان با انتشار بیانیه ای سرکوب و اعدام در کردستان را محکوم کرده و تمامی وجدان‌های بیدار را فرا خوانده اند که از فعالان سیاسی اجتماعی اقلیت های قومی، ملی در ایران حمایت کنند

کردانه: گروهی از فعالین جنبش زنان با انتشار بیانیه ای سرکوب و اعدام در کردستان را محکوم کرده اند. در این بیانیه که تحت عنوان «اعتراض به اعدام مبارزان سیاسی کرد، مبارزه علیه ترور در ایران منتشر شده، چنین آمده است:


جمهوری اسلامی احسان فتاحیان، مبارزجوان کرد را که در بیدادگاه حاکمان به ده سال حبس محکوم شده بود، بی توجه به همه اعتراضات بین المللی به طناب دار سپرد. بی شک این تصمیم شوم از سر تصادف نیست. رژیم ایران بی حقوقی شهروندان و تبعیضات مذهبی، قومیتی، ملی و جنسیتی را قانونی کرده است و همه گروههای سیاسی ـ اجتماعی را غیرقانونی میخواند. در این میان انگ تجزیه طلبی و تروریسم راه را برای کشتار فعالان سیاسی ـ اجتماعی قومی و ملی میگشاید و در همان حال به صاحبان قدرت امکان میدهد تا ترور و سرکوب مبارزات حق طلبانه اجتماعی ـ سیاسی را در سراسر کشور توجیه کنند و تداوم بخشند.

ما می‌پرسیم: چه کسانی شایسته لقب تروریست هستند؟

پاسخ این است: آنها که ثروت مملکت را برای رونق بخشیدن به فعالیت های تروریستی حزب الله‌ها و حماس‌ها در سراسر جهان با گشاده دستی خرج می‌کنند تا تلاش های نیروهای سکولار، مترقی و آزادی خواه فلسطینی را به شکست بکشانند و جنبش بر حق مردم فلسطین را به قهقراء سوق دهند. آنها که مبارزات حق طلبانه را در سراسر ایران با زندان و شکنجه و مرگ پاسخ می‌دهند. ترور به واقع جوهره آن نظامی است که جمهوری اسلامی با ایدئولوژی ساختن از مذهب بر پا کرده است.

ما می‌پرسیم: چه کسانی خواهان تجزیه ایران هستند؟

پاسخ این است: حاکمانی که با سرکوب ابتدائی‌ترین حقوق شهروندی، تقدس بخشیدن به تبعیضات فردی، قومی، ملی، مذهبی و جنسیتی به نفی آزادی بیان و تشکل، به تبلیغ و ترویج روزمره نفرت و خشونت مشغولند. دیوارکشی قومی، ملی، جنسیتی و مذهبی در ذات حکومتی است که اینان به نام اسلام بر پا کرده‌اند.

ما تمامی وجدان‌های بیدار در ایران و در سراسر جهان را فرا می‌خوانیم که یکصدا به حمایت بی قید و شرط از فعالان سیاسی اجتماعی اقلیت های قومی، ملی و خاصه مبارزان کرد که در زندان‌های جمهوری اسلامی در خطر اعدام هستند، برخیزند.

از دوشنبه‌ ۱۸ آبان ( ۹ نوامبر) بیش از ۵۰ تن از زندانیان مرد و زن سنندج، قروه و مهاباد، اوین و اورومیه برای اعتراض به حکم اعدام احسان فتاحیان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

احسان اعدام شد. اعتصاب غذا همچنان ادامه دارد. خطر اعدام دهها زندانی کرد را تهدید می‌کند. از جمله:
زینب جلالیان، حبیب لطیفی، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، فصیح یاسمنی، رشید آخ کندی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، حسین خزری، فرزاد کمانگر و شیرکو معارفی هم‌اکنون با حکم اعدام در زندان اسیرند.

با توجه به اعدام احسان فتاحیان خطری که این زندانیان را تهدید می کند، بسیار جدی است. توجه کنیم که در سیستان و سایر نقاط ایران هم تعدادی از زندانیان سیاسی حکم اعدام گرفته اند و از آنجمله محمدرضا علی زمانی با عنوان سلطنت طلبی و حامد روحی به اتهام حمایت از سازمان مجاهدین خلق در معرض اعدام قرار دارند.

ما از سازمان ملل و دولت‌هائی که طرف مذاکره‌های اقتصادی و اتمی با ایران هستند، می خواهیم که به حقوق و خواسته های مردم ایران احترام گذاشته و شرط حفظ جان این زندانیان را در دستور مذاکرات خود قرار دهند.

جمعی از زنان فعال در شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران
پروین ابراهیم زاده، آلمان- پریسا احمدیان، آلمان- آنا آسیه پاک، فرانسه- الهه امانی، آمریکا- ایراندخت انصاری، فرانسه- مهشید پگاهی، آلمان- پروین ثقفی، آلمان- میهن جزنی، فرانسه- عاطفه جعفری، آلمان- قدسی حجازی، آلمان- میهن روستا، آلمان- گیتی سلامی، آلمان- شهلا شفیق، فرانسه- الهه صدر، آلمان- ژاله طالب حریری، آلمان- شهلا عبقری، آمریکا- گیتی عدالتی، آلمان- مریم عظیمی، آلمان- منیره کاظمی، آلمان- اکرم موسوی، آلمان- صبری نجفی، ایتالیا- ناهید نصرت، آلمان- شهین نوائی، آلمان- مژده نورزاد، آلمان

دیگر تشکل ها و فعالان حقوق زنان همراه با این حمایت:
سیمین اصفهانی، آلمان- لیلا اصلان، آلمان- لاله بشردوست، آلمان- یاسی بیانی، کانادا- شیرین پردر، آلمان- فریده پورعبداله، آمریکا- فردوس تاج الدینی، آلمان- هایده ترابی، آلمان- نیره توحیدی، آمریکا- مهرانگیز حکیمی، آلمان- ماریا رشیدی، سوئد- پروانه زرگر، آلمان- مینا زرین، آلمان- فاطمه طباطبایی، آلمان - زینب قره ویسکی، آلمان- اعظم قریشی، آمریکا- عفت ماهباز، انگلستان
همایش زنان ایرانی ـ هانوفر (آلمان)
انجمن زنان ایرانی آلمانی - کلن (آلمان)

------------------

اطلاعیه گزارشگران بدون مرز در مورد بازداشت آکو کردنسب





سنندج نیوز: گزارشگران بدون مرز بار دیگر سرکوب مطبوعات و آزادی بیان در ایران را محکوم می‌کند. پنج ماه پس از آغاز تظاهرات‌های اعتراضی به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در ٢٢ خرداد ، روزنامه‌نگاران همچنان قربانی سرکوب‌اند. تهدید احضار و بازداشت‌ها ادامه دارند. هم اکنون ٣٢ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان بسر می‌برند. گزارشگران بدون مرز خواهان پایان دادن به اعمال فشار بر خانواده زندانیان و مدافعان حقوق بشر است.

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " ما نگرانیم که با تشدید رعب و وحشت و سانسور مقامات ایرانی موفق شوند کشور را از روزنامه نگاران مستقل خالی کنند. حرفه کاران رسانه‌ها امروز در برابر دو انتخاب قرار دارند یا سکوت و یا روشنگری و پیوستن به همکاران خود در زندان و ترک کشور.اکو کردنسب روزنامه نگار نشریه توقیف شده کرافتو در تاریخ ٢٠ آبان در حاشیه تظاهرات اعتراضی به اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان در سنندج بازداشت و به محل نامعلومی انتقال یافته است. خانواده این روزنامه‌نگار تا امروز از وی بی اطلاع هستند. آ کو کردنسب پیش از این در ٣٠ تیرماه ١٣٨٧ توسط ماموران وزارت اطلاعات در دفتر این نشریه بازداشت و در ٣١ شهریور ماه به سه سال زندان برای "جاسوسی" محکوم شده بود. ۲۲ آبان اعلام شد که دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم سه سال زندان وی را به شش ماه حبس تعزیری کاهش داده است.

مزدک علی نظری مدیر سایت خبرنگاران صلح در تاریخ ٢٠ آبان طی تماس تلفنی بازداشت خود را به خانواده اطلاع داد. این وب نگار که در تهران تنها زندگی می کرد، از چند روز پیش ناپدید شده بود. پس از تظاهرات مخالفان در ١٣ آبان ماه ده‌ها نفر هنوز به خانه‌های خود بازنگشته‌اند. علیرغم اظهارات دادستان تهران مبنی بر آزادی همه بازداشت شدگان، اما زندانی بودن مزدک علی نظری نشان می‌دهد که وی تنها مورد ناپدید شدن نیست. بازداشت‌های خودسرانه در ایران هر روز بیشتر به ناپدید کردن اجباری شباهت پیدا می‌کنند. گزارشگران بدون مرز از بازداشت رحیم غلامی همکار روزنامه‌های محلی اردبیل مطلع شده است. این روزنامه‌نگار در فروردین سال ١٣٨٥ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب اردبیل برای تبلیغ علیه نطام به یک سال زندان محکوم شده بود. خانواده و وکلای روزنامه نگاران زندانی و مدافعان حقوق بشر در ایران همچنان قربانی تهدید و اعمال فشار مداوم نهادهای امنیتی در ایران هستند. از جمله می توان به مورد نسرین ستوده اشاره کرد که وکالت بسیاری از روزنامه نگاران زندانی را برعهده دارد و بارها به نقض آشکار حقوق موکلین خود اعتراض کرده است.

در این باره نسرین ستوده به گزارشگران بدون مرز گفت " پس حوادث انتخابات برخی از وکلا بازداشت شدند و تقریبا همه‌ی وکلای مدافع حقوق بشر احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. از جمله من نیز از سوی دادگاه احضار شدم اما در آنجا به من گفتند که باید برای بازجویی به وزارت اطلاعات مراجعه کنم. که این امر خلاف قانون است.نسرین ستوده عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که در سال ١٣٨٢ از سوی شیرین عبادی تاسیس شد. برنده ایرانی جایزه صلح نوبل خود برای دیدار با برخی از مسئولان نهادهای بین المللی در خارج از کشور بسر می‌برد، اما خانواده وی در ایران شدیدا از سوی مقامات امنتی تحت فشار و تهدید قرار دارند.گزارشگران بدون مرز نگرانی خود را از تهدید آزادی بیان بر روی اینترنت اعلام می کند.

نیروی انتظامی اعلام کرده است که " کمیته ویژه ای برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای" تشکیل داده است. رئیس پلیس مبارزه با جرائم ریانه‌ای تاکید کرده است که " نیروی انتظامی بنا بر قانون، ضابط قضایی است و با هرگونه جرمی در اینترنت از کلاهبرداری و آگهی‌های غیرمجاز تا توهین به افراد و نشر اکاذیب برخورد می کند. تصویب قانون جرایم رایانه ای در مرداد ماه سال گذشته دست نیروهای نظامی را برای سرکوب در عرصه اینترنت باز گذاشته است. پس از ٢٢ خرداد علیرغم کنترل شدید، مسدود سازی هزاران سایت اطلاع‌رسانی و بازداشت بسیاری از وب‌نگاران، اما اینترنت همچنان یکی از مهمترین وسائل ارتباط‌گیری و اطلاع‌رسانی مخالفان و مدافعان حقوق بشر است. در تاریخ ٢٦ خرداد ماه "مرکز بررسی جرایم سازمان یافته" وابسته به سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه ای، از مدیران سایت های اینترنتی خواسته بود مطالبی که حاوی "تبلیغ آشوبگری و تهدید مردم و شایعه" باشد را حذف کنند و گرنه "اقدامات قانونی ما می تواند برای آنها بسیار سنگین باشد." مرکز وابسته به سپاه، معترضان را متهم کرده بود که با "دروغ ها و تهمت های ساختگی و سازماندهی شورشها" از طریق اینترنت به"تبلیغ آشوبگری" و "شایعه پراکنی" مشغولند. گزارشگران بدون مرز یادآوری می کند: ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است این کشور در رده بندی جهانی آزادی مطبوعات، منتشر شده در مهر ماه ١٣٨٨ در میان ١٧٥ کشور در رده ١٧٢ قرار دارد.

ادامه مخالفت ها با سفر احمدی نژاد به کشور های آمریکای لاتین گزارش های منتشره حاکی است در پی سفر محمود احمدی نژاد به کشور ونزوئلا عده کثیری از مردم

حمایت جمعی دیگر از کارگران سنندج از فراخوان مالی کارگران نیشکر هفت تپه

در پی فراخوان حمایت مالی از کارگران در بند نیشکر هفت تپه جمعی از کارگران میدان بار سنندج کمک مالی خود را به شماره حسابی که برای این امر اعلام شده است واریز نمودند.

در نامه پشتیبانی کارگران میدان بار سنندج خطالب به کارگران در بند نیشکر هفت تپه آمده است همانطور که می دانید ما با دستمزد ناچیزی که بر اساس تخلیه بار حتی کفاف زندگی بخور و نمیر ما را نمی دهد زندگی خانواده هایمان را تامین می کنیم. ما در شرایطی کار می کنیم که نه مشمول بیمه هستیم و نه اینکه بصورت رسمی کسی متعهد در قبال کار ما می باشد اما ما مصمم هستیم که هر ماه و در صورت امکان با افزایش مبلغ واریز شده به شماره حساب یاد شده از شما کارگران در بند حمایت کنیم.

----------------------------

نبود ایمنی در محل کار در سنندج حادثه آفرید

بر اساس گزارش منتشره توسط کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری چند روز قبل کارگری با نام "داریوش مرادیان" در حین انجام کار در سنندج دچار حادثه شد.

بر اساس این گزارش "داریوش مرادیان" در حین کار آرماتور بندی در محله "تکیه و چمن" سنندج بر اثر اتصال برق 3 فاز، دچار برق گرفتگی شدید گردید و بعد از انتقال به بیمارستان متاسفانه دو دست وی از ناحیه آرنج و انگشتان پای راست نامبرده به دلیل شدت جراحات قطع گردید.

---------------------------------

ادامه مخالفت ها با سفر احمدی نژاد به کشور های آمریکای لاتین

گزارش های منتشره حاکی است در پی سفر محمود احمدی نژاد به کشور ونزوئلا عده کثیری از مردم آزادیخواه این کشور ضمن برگزاری تجمع اعتراضی سفر وی به این کشور را محکوم کردند.

گزارش ها حاکی است عده کثیری از اعضای گروه های چپ، مدافعان حقوق بشر، فعالین دانشجویی و فعالان جامعه مدنی ضمن تجمع در مقابل محل اقامت احمدی نژاد با حمل پلاکارد و سردادن فریاد شعار مخالفت خود را با سفر وی به ونزوئلا ابراز نمودند.

--------------------------

ترکیه در خصوص استرداد یک پناهنده سیاسی به ایران تصمیم می گیرد


مقامهای ترکیه اعلام کرده اند که در حال بررسی وضعیت زنی ایرانی به نام نگار عزیز مرادی، رهبر جنبش رائلیان در ایران هستند که به ترکیه فرار کرده است.

خانم عزیزمرادی که ظاهرا به دلیل اینکه تحت تعقیب بوده از ایران خارج شده و از طریق ترکیه به نایروبی رفته بود، ولی هفته گذشته پس از آنکه به ترکیه بازگردانده شد، به دلیل ورود غیرقانونی و نداشتن گذرنامه به این کشور دستگیر شد.

رائلیان فرقه ای است که پیروان آن به خدایی واحد اعتقاد ندارند و معتقدند انسان و موجودات زنده بر روی زمین به وسیله دانشمندانی فرازمینی در سیارات دیگر آفریده شده اند.

بر اساس وب سایت این فرقه پیشنیه رائلیان به زمانی باز می گردد که در روزنامه نگاری فرانسوی به نام رائل در سال 1973 با موجودی غیر زمینی که به گفته او از سیاره دیگری آمده بود، دیدار می کند.

فرار خانم عزیر مرادی از ایران و تقاضای پناهنگی اش از دولت ترکیه در روزنامه های این کشور جنجال برانگیز شده است.

هرچند دولت ترکیه هنوز تصمیمی مبنی بر استرداد او به ایران نگرفته است، اما اخبار ضد و نقیضی در خصوص وضعیت او وجود دارد.

به گفته نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی بی سی فارسی در استانبول سازمان های حقوق بشری از استرداد احتمالی نگار عزیزمرادی به ایران ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته خبرنگار بی بی سی حتی تعدادی از منابع خبری ترکیه گفته اند که او به احتمال زیاد به ایران بازگردانده شده است.

هواداران خانم عزیرمرادی بر این عقیده اند که در صورتی که او به ایران بازگردانده شود با خطر اعدام رو به رو خواهد بود.

ترکیه با آنکه بسیاری از پیمان های بین المللی و حقوق بشری را در خصوص رعایت حال پناهجویان امضا کرده است، اما پیشتر نیز در استرداد پناهجویان ایرانی به ایران سابقه داشته است.

بی بی سی
------------------------

رویتر ،عکس اعدام مجید کاووسی فر را به عنوان عكس دهه انتخاب كرد

ایران ب ب ب

خبرگزاری رويتر، عكس اعدام مجيد كاووسی فر و برادر زاده وی حسين كاووسی فر با جرثقال را به عنوان عكس دهه انتخاب كرد.



اين عكس از دو جوان ايرانی كه در 11مرداد سال 86 حلق آويز شدند، توسط عكاس رويتر برداشته شده بود، رويتر در توضيح اين عكس نوشت: رژيم ايران روز پنجشنبه هنگام تجمع صدها نفر از مردم, مجيد و حسين را بعلت كشتن يك قاضی كه تعدادی از مخالفان را زندانی كرده بود به دار آويخت. يادآوری مي كنيم كه مجيد كاووسي فر، همراه با برادر زاده اش، در مرداد سال ۱۳۸۴، حسن مقدس، معاون جنايتكار دادستان تهران و سرپرست دادسرای ارشاد را در حالی که با اتوموبيل خود از دادسرا خارج می شد، به هلاكت رساند. مجيد در صحنه اعدام لبخندی بر لب داشت و شجاعانه به سوی مرگ شتافت





قاصدان آزادی
--------------------


نویسنده کرد با حکم 15 ماه حبس راهی زندان کرمانشاه شد


نویسنده کرد با حکم 15 ماه حبس راهی زندان کرمانشاه شد

خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان: عباس جلیلیان، نویسنده و پژوهشگر کُرد اوایل هفته جاری برای گذراندن حکم 15 ماه حبس خود راهی زندان دیزل آباد کرمانشاه شد.

حکم 15 حبس تعزیری برای عباس جلیلیان در فروردین ماه امسال از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه صادر شد. این حکم هفته‌ی گذشته در دادگاه تجدید نظر استان نیز مورد تایید قرار گرفت.

اتهام این نویسنده و پژوهشگر کُرد "شناسايی و جذب جاسوس و معرفی آن به كشور بيگانه" عنوان شده است. اما عباس جليليان در تمامی مراحل بازجويی و طی جلسات دادگاه اتهام نسبت داده شده به خود را قوياً رد كرده و خواهان ارائه‌ی اسناد و مداركی در اثبات اين اتهام ساختگی شده بود.

دادگاه بدوی این فعال ادبی و فرهنگی بدون حضور وکیل برگزار شد. رأی دادگاه تجدیدنظر نیز مبنی بر تایید حکم بدوی در همان آغاز جلسه‌ی دادگاه به عباس جلیلیان و وکیل وی اعلام گشت.

عباس جليليان متخلص به "ئاكو" از چهره‌های ادبی سرشناس كُرد و مؤلف آثاری چون فرهنگ باشوور، رمان رنگامه، مجموعه‌ی زرينه و سيمينه است. وی دی ماه سال گذشته در شهر اسلام آباد استان كرمانشاه توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت و پس از دو ماه به قيد وثيقه‌ی 100 ميليون تومانی آزاد شد.

پنج‌شنبه 5 آذر1388

---------------------------------------

خبرنگار مستقل در رژیم آخوندی یعنی بدترین نوع تروریست

تلويزيون سى بی اس آمریکا با مازیار بهاری خبرنگار هفته نامه نيوزويک كه در جریان اعتراضات پس از انتخابات خردادماه در تهران بازداشت شد و بیش از سه ماه در زندان های رژیم تحت شکنجه و بازجويی قرار داشت، مصاحبه ای انجام داده است.

مازيار بهاری گفت، يكى از اتهامات من اين بود كه به دنبال ترغيب تظاهرات عليه دولت از طريق پوشش دادن به اخبار آن بوده ام.

سى بی اس: آيا شما اينگونه بوده ايد؟

مازيار بهاری: من تظاهرات را پوشش مى دادم. من چيزى را ترويج نمى كردم و عليه آنها نبودم. تنها كار خود را انجام مى دادم و به مردم مى گفتم كه در خيابانها چه اتفاقاتی رخ داده است. بسيارى از دوستان و بستگانم به من مى گفتند كه تو بايد مراقب باشى و ممكن است اتفاقى برایت بيفتد. من به اين فكر مى كردم كه بايد مراقب باشم و تا حدودى هم مراقب بودم.

سى بی اس: منظورتان از اينكه مى گوييد مراقب بودم چيست؟

مازیار بهارى: من خودسانسورى مى كردم، اما اين كافى نبود. آنها در بازجويی به من گفتند تو نمى بايست تظاهرات را گزارش مى كردى. آنها مرا يک "تروريست آرام" خطاب می کردند و می گفتند تو بدترين نوع تروريست هستى.

---------------------------------

-----------------------------------

خود آقايان حاضرند دختر 15 ساله شان صيغه شود ؟

سایت بازیاب: رئیس پلیس آگاهی ناجا در آخرين روز حضورش در اين سمت اعلام کرد برای کاهش آمار تجاوز به عنف باید «بهره‌برداری مشروع جنسی» در جامعه تسهیل شود.اين در حالي است كه امروز برخي منابع خبري گزارش دادند سردار جعفري به دانشگاه علوم انتظامي نقل مكان كرده و سردار بتولي جايگزين وي شده است . حال بايد دي اظهارات مطرح شده از جانب سردار جعفري ديدگاه سازماني وي بوده يا ديدگاه شخصي .

اما آنچه كه مسلم است اين است كه اظهارات اخير در اين باره سبب بروز واكنش هاي متعددي به اين ماجرا شده و كارشناسان مختلف ديدگاه هاي خود را مطرح مي كنند .

به نوشته اعتماد، سردار جعفری گفت؛ «احکام اسلامی که زمینه های پیشگیرانه دارند مثل تسهیل در بهره برداری مشروع جنسی که در شرع هم پیش بینی شده است، می تواند موجب کاهش تجاوز به عنف شود.» بحث «بهره برداری مشروع جنسی» ناظر بر اجرای متعه یا همان ازدواج موقت در جامعه است؛ بحثی که ابتدا هاشمی رفسنجانی در سال 1370 مطرح کرد و از همان سال تا به حال هر از گاهی رخ نمایانده و چون با موج مخالفت ها روبه رو شده، به حاشیه رفته است. سردار جعفری که درباره تجاوزهای به عنف قیامدشت و لواسان حرف می زد، در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داده؛ «اگر امکان تمتع جنسی فراهم شود، آن موقع اگر کسی مرتکب جرم شد باز هم احکام الهی تکلیف را روشن کرده است.»

طی هفته جاری این دومین مقام رسمی است که طرح ازدواج موقت در جامعه را دوباره پیش می کشد. علی مطهری نماینده تهران روز شنبه اظهارنظر کرده بود برای جلوگیری از رواج فساد و فحشا در جامعه باید ازدواج موقت را بین «دبیرستانی ها» رواج داد. او گفته بود؛ «همه ما می دانیم که امروزه دختران و پسران با هم دوست می شوند و روابطی را برقرار می کنند که همه ما می دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده ها هم در جریان هستند. ما هم می گوییم باید همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند.» او درباره اشکالاتی که به این طرح وارد است از جمله اینکه خانواده ها به راحتی قبول نمی کنند که دختران شان ازدواج موقت داشته باشند پاسخ داده بود؛ «چرا واقعیات جامعه را نمی خواهیم باور کنیم. خیلی از دختران و پسران با هم دوست می شوند و بعد هم خیلی زود از هم جدا می شوند. خب بیایند و با هم ازدواج کنند و خانواده ها هم این را بپذیرند. وجدان دینی جوان ها را راحت کنیم و نگذاریم برای آنها گناه کردن عادی باشد.»

نماینده تهران در حالی پیشنهاد ازدواج موقت دبیرستانی ها را مطرح کرد که طی هفته گذشته نماینده پژوهشی ولی فقیه در دانشگاه ها گفته بود باید طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اجرا شود. حبیب محمدنژاد اظهارنظر کرده بود برای جلوگیری از تحریک غرایز جوانان باید دانشگاه های دخترانه و پسرانه ایجاد شود. حال معلوم نیست با اظهارنظر علی مطهری جامعه به چه شکلی درخواهد آمد یعنی باید دختران و پسران دبیرستانی ازدواج موقت کنند و بعد وقتی رفتند دانشگاه در کلاس های جداگانه درس بخوانند؟ این وضعیت پارادوکسیکال را (در صورت اجرایی شدن) چه کسی مدیریت خواهد کرد؟

عباس عبدی تحلیلگر مسائل اجتماعی درباره این اظهارنظر تازه پلیس آگاهی می گوید؛ «این اظهارنظر مبتنی بر این است که اگر قواعد اسلامی آن طور که آقایان می فهمند اجرا شود همه مشکلات حل می شود. به نظر می آید این گزاره غلط است و جواب نمی دهد چون به عنوان مثال 30 سال است ربا در سیستم بانکی وجود دارد، هر روز هم زیادتر می شود که کمتر نمی شود. همه هم دوست دارند ربا را بردارند اما نمی شود و خودشان می دانند اگر این کار را بکنند فاجعه یی اتفاق می افتد. در این مورد هم همین طور است این آقایان که این توصیه ها را می کنند، حاضرند دختر 15 ساله خودشان صیغه کسی بشود. چرا نوبت به خودشان که می رسد باید حتماً خواستگار با رعایت هزار رسم و رسوم وارد شود و به هیچ وجه حاضر نیستند فرزندان شان کوچک ترین رابطه یی با کسی داشته باشند بعد برای مردم این طور نسخه می پیچند.»