Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

تاکتیک تازه مزدوران سفارت رژیم در سوئد که قبلا با ایمیل یا از طریق ایمیل با بخش اطلاعات سفارت تماس میگرفتند


تاکتیک تازه مزدوران سفارت رژیم در سوئد که قبلا با ایمیل یا از طریق ایمیل با بخش اطلاعات سفارت تماس میگرفتند
حالا یک الی دونفر را برای رساندن اخبار مربوط به افراد مخالف و نویسندگان و منتقیدین رژیم برای بخش اطلاعات سفارت نشست میگذارند و در این نشست اخبار را کتبا توسط این دو الی سه نفر برای سفارت ارسال میکنند نامه ها به اشخاصی داده میشود که کرایه رفتن و برگشت به شهر استکهلم توسط این گروه پرداخته میشود بعدا رسیدش به بخش اقتصادی سفارت داده میشود و پول این مزدوران باز پس داده میشود.
این اطلاعات توسط یک نوار صوتی بدست مان رسیده است به این زودی منتشر میشود اما باید برای شناسایی این افراد کمی کار کرد.
و این شبکه تازه تاسیس با شبکه که در اقلیم کردستان تاسیس شده است در ارتباط هستند چرا چون بیشتر افراد این شبکه کرد هستند و تعدادی از اینها تحت نام کمیته حزب دموکرات کردستان ایران فعالیت میکنند نمیدانم آیا بخش تشکیلات درونی حزب از این خبر دارند یا به خاطر فامیل و فامیل بودن چشم پوشی میکنند.
و به شما وعده میدهم طی این دوسال توانستم تک به تک افراد این شبکه مخرب را شناسایی کنم و وارد جزئیاتش نمیشویم چطور کشف میکنیم.

بنابر خبری که بدستمان رسیده است وزارت اطلاعات وبا همراه سپاه قدس در شهر اربیل و شهر سلیمانیه شبکه جاسوسی تاسیس نموده اند و به طور ماهیانه پول به این شبکه میدهند و تعدادی از افراد این شبکه به خارج از کشور اعزام شده اند این شبکه مستقیم تحت نظارت کونسولگری رژیم در اربیل قرار دارد که بیشتر برای خراب کردن چهره احزاب سیاسی و اپوسزیسیون کرد تاسیس شده است این شبکه در سال 2005 تاسیس شد

وته‌کانی مه‌هنده‌س عه‌بدۆلرحمان حاج ئه‌حمه‌دی له‌ باری کۆنگره‌ی نه‌ته‌وه‌ی کورد


وته‌کانی مه‌هنده‌س عه‌بدۆلرحمان حاج ئه‌حمه‌دی له‌ باری کۆنگره‌ی نه‌ته‌وه‌ی کورد

بار دیگر یک دختر جوان قربانی جنون بوگند کثیف اسلامی شد

این دختر امروز سنگسار شد در بخش مسلمان نشین اوکرائین

بار دیگر یک دختر جوان قربانی جنون بوگند کثیف اسلامی شد

ما میگوئیم جدائی دین از سیاست و آموزش پرورش. در عین حال واقفیم به نقشِ پلید خرافات دینی در زندگی فردی افراد. جائی که در سیاست هم دخیل نباشد قربانی میگیرد

کاتیا کورن ، دختر 19 سالۀ اوکراینی پس از شرکت در یک مسابقۀ زیبائی در اوکراین توسط سه نوجوان مسلمان ساکن روستای محل زندگی اش ، کریمه، سنگسار شد و بقتل رسید

او که در یک خانوادۀ مسلمان بدنیا آمده بود با شرکت در مسابقۀ زیبائی خشم مسلمان را برانگیخت. گروهی از آنان پس از ضرب و شتم و سنگسار او پیکر بی جانش را در جنگل دفن کردند

در این رابطه سه جوان دستگیر شده اند. یکی از آنها که شانزده سال سن دارد اعلام کرد که این مجازات کاتیا بحق بوده و طبق قانون شریعت اسلام اجرا شده است. وی اضافه نمود که بهیچ عنوان از این عمل متاثر نیست

اینجا کرۀ زمین است. ما انسان هستیم و در قرن 21 بسر میبریم. هنوز از مذهب خلاصی نیافته ایم

سارا فنائیان

31.05.2011

  • من معتقد هستم باید با جهل و خرافه مبارزه کرد. این رسالت روشنگرانۀ انسانهاست. در عصر روشنگری، 600 سال پیش این گفته اصلا تعجب برانگیز نبود. حالا ما بعد از 600 سال به این نتیجه رسیده ایم که باید به جهل و خرافه آمیخته به خشونت به عنوان عقاید شخصی انسانها احترام گذاشت. اگر هم قربانی میگیرد، خب بگیرد. تمام بشریت حرکت رو به عقب داشته کیانا ی گرامی
    پیشنهاد میکنم ادبیات مربوط به عصر روشنگری را مطالعه بفرمائید و با مواضع امروز در خصوص مذهب و خرافه مقایسه کنید.
    مذهب بخصوص دین کثیف اسلام یک مرض هیستریکی میباشد که به حالت حاد جنون تبدیل شده است
    این هم لینک انگلیسی
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1392454/Muslim-girl-Katya-Koren-19-stoned-death-beauty-contest-Ukraine.html

۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

قتلعام مردم سوریه بدست حزبالله لبنان و نیروهای سپاه قدس ایران




همزمان با اوج گیری سرکوب معترضان در سوریه بشار اسد و حسن نصر الله در دمشق با یکدیگر دیدار کردند این دیدار نشان میدهد که حسن نصرالله سرکرده گروه تروریستی حزبالله در کشتار مردم سوریه دست دارد.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" دوشنبه 30-5-2011 از دیدار حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق در روزهای اخیر خبر داد.

حزب الله لبنان یکی از متحدان سوریه است و دمشق همواره در اوضاع داخلی لبنان از این گروه شبه نظامی حمایت کرده است.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که سوریه در 10 هفته اخیر شاهد اعتراض های مردمی علیه دولت بشار اسد است که به گفته منابع حقوقی در جریان آن تا کنون دست کم 1000 غیر نظامی كشته شده اند.

"ایرنا" به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: "در اين ديدار كه تا پاسي از شب به طول انجاميد، دو طرف آخرين تحولات منطقه به ويژه وضعيت ناآرامي ها در سوريه و تاثيرات آن بر لبنان و همچنين تاخير در تشكيل دولت لبنان را مورد بحث و بررسي قرار دادند."

حمایت های حزب الله از نظام حاکم بر سوریه باعث شده است که در برخی از مناطق معترضان شعارهای علیه این حزب و رهبر آن سر دهند. پیشتر شایع شده بود که نیروهای حزب الله به نیروهای امنیتی سوریه در سرکوب معترضان یاری می رسانند که این اخبار از سوی مسئولان این حزب لبنانی تکذیب شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه گزارش خود خاطر نشان کرده است که پس از اين ديدار، حسن نصرالله در اقدامي معنا دار منطقه "نبي شيت" يكي از نزديك ترين نقاط لبنان به سوريه به عنوان محل برگزاري جشن مقاومت و آزادي سال جاري که 25 -2-2011 برگزار شد را انتخاب كرد.

دبيركل حزب الله در سخنان خود در اين مراسم ادعا کرد: "سرنگوني نظام سوريه به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي است كه از اين طريق مي خواهند نظام اين كشور را به نظام كشورهاي ميانه رو عربي تبديل كنند."

نصر الله در سخنان خود افزود که تمامي نشانه ها و اطلاعات تاكنون حاكي از آن است كه بيشتر مردم سوريه همچنان نظام اين كشور و خود بشار اسد را تأييد مي كنند.

از سوي ديگر روزنامه الاخبار امروز دوشنبه نوشت: "دبير كل حزب الله لبنان اخيرا چندين ديدار با بشار اسد رييس جمهور سوريه داشته كه طي اين ديدارها انجام روند اصلاحات در سوريه مورد بحث وبررسي قرار گرفته است.

این خبر در حالی منتشر می شود که نیروهای ارتش سوریه دور جدید سرکوب معترضان این کشور را آغاز کرده اند. خبرگزاری "رویترز" به نقل از منابع حقوق گزارش داده است که گلوله باران دو شهر " تلبیسه " و " الرستن " واقع در استان حمص در مرکز سوریه روز یکشنبه به کشته شدن دست کم 11 غیر نظامی انجامید.

منابع حقوقی سوریه می گویند از زمان آغاز اعتراض ها تا کنون حدود 10 هزار نفر دستگیر شده اند.

در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام شد مقامات مصری : دیپلمات ایرانی به گروه های سیاسی مصر پول می داد

صدور انقلاب مرگبار اسلامی از نوع ولی فقیه


در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام شد مقامات مصری : دیپلمات ایرانی به گروه های سیاسی مصر پول می داد مثل اخوان المشلمین و افراطیون مصری و در عین حال به گروه های که ضد مسیحی هستند در مصر دیپلمات ایرانی پول داده است.

مقامات مصری در گفتگو با روزنامه " الشرق الاوسط " گفته اند، دیپلمات ایرانی که از مصر اخراج شد از سوی دادستانی این کشور متهم شد با پرداخت پول به گروه های سیاسی مصر تلاش داشت آنها را به فعالیت به سود تهران ترغیب کند.

الشرق الاوسط تاکید کرد بازداشت و بازجویی از این دیپلمات پیش از آن صورت گرفت که سمت دیپلماتیک وی مشخص شود .

این در حالی است که یک مقام دفتر حافظ منافع ایران در پاسخ به خبرنگار الشرق الاوسط از وجود چنین موضوعی ابراز بی اطلاعی کرد وگفت شخصی که رسانه ها دیروز اعلام کردند در مصر به اتهام جاسوسی بازداشت شده در دفتر حضوردارد و به شکل عادی در حال فعالیت است.

روابط میان ایران و مصر پس از انقلاب سال 1979 در ایران به دلیل امضای معاهده صلح بین مصر و اسرائیل قطع شد اما دو کشور در تهران وقاهره دفاتر حافظ منافع دارند.

روابط بین ایران و مصر پس از انقلاب اخیر که به سقوط مبارک در یازدهم فوریه منجر شد کمی بهبود یافته است .

منابع قضائی در مصر اعلام کردند دادستان عالی امنیت کشور ، دیپلمات ایرانی را پس از استعلام از وزارت امور خارجه آزاد کرد.

پس از بازداشت قاسم حسینی معلوم شد وی یکی از عناصر وزارت اطلاعات ایران است اما بر خلاف پروتکل همکاری دیپلماتیک در دفتر حافظ منافع ایران فعالیت می کند.

بر اساس این گزارش وی چند شبکه اطلاعاتی تشکیل داده بود وبا دادن پول اعضای آنها را مامور جمع آوری اطلاعات سیاسی ، اقتصادی و نظامی از مصر و دیگر کشورهای حوزه خلیج کرده بود.

این منابع افزودند پیگیری ها نشان داد دیپلمات ایرانی فعالیت اطلاعاتی اش را طی انقلاب 25 ژانویه و با بهره گیری از خلا امنیتی در کشور افزایش داده است.

این فعالیت ها در چند منطقه از مصر به ویژه در شمال صحرای سینا و در مرزهای مصر با اسرائیل بوده است. وی همچنین به بررسی موقعیت شیعیان و ارسال اطلاعات از مشکلات آنها نیز پرداخته است .

این منابع افزودند دیپلمات ایرانی از عناصر خود خواست ازگروه ها و سازمانهای سیاسی دارای محبوبیت در مصر که مایلند از ایران کمک مالی دریافت کنند اطلاعات جمع آوری کنند .

هدف از این اقدام نزدیک شدن به این گروهها و هماهنگی با آنها اعلام شده است اما سازمان امنیت مصر فعالیت وی را زیر نظر گرفت و مشخص شد اقدامات وی با اصول وقوانین دیپلماتیک در تعارص بود.

این منابع افزودند نیروهای امنیتی تصور می کردند وی یکی از اعضای وزارت اطلاعات ایران است و هر از گاهی به دفتر حافظ منافع ایران در قاهره رفت و آمد می کند. بازجویی از قاسم حسینی پس از بازداشت وی به شکل فوری آغاز شد .

بازجویی زیر نظر طاهر الخولی دادستان دادسرای امنیت عالی کشور انجام شد و در بازجویی اتهام جاسوسی به نفع ایران و به هدف زیان رساندن به منافع مصر به وی نسبت داده شد .

یک منبع ایرانی در این زمینه گفت برخی افراد در برابر نزدیک شدن ایران و مصر به یکدیگر مانع ایجاد می کنند به ویژه اینکه مواضع اخیر طرفین بیانگر رغبت آنها به از سرگیری روابط است .

اخراج دیپلمات ایرانی از مصر

وزارت خارجه مصر پیش از این اعلام کرد دیپلمات ایرانی را که اخیرا به اتهام جاسوسی در قاهره بازداشت کرده ازمصر اخراج کرد.

دربیانیه وزارت خارجه مصر آمده است قاسم حسینی به اتهام جمع آوری اطلاعات اقتصادی ، سیاسی و نظامی وتلاش برای استخدام جاسوس در این کشور متهم شده است.

نبیل عبدالفتاح کارشناس مرکزمطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام قاهره در گفتگو با العربیه گفت :" بازداشت دیپلمات ایرانی در مصر نشان می دهد که روابط مصر و ایران در دوران گذار به سر می برد و همچنان تحت فشارهای منطقه ای و بین المللی است. "

وی افزود :" تقویت روابط دو کشور در سطح سفیر متاثر از فشارهای چندجانبه منطقه ای و بین المللی است. "

به گفته نبیل عبدالفتاح، مصر پس از انقلاب تلاش می کند معدلات جدیدی را در منطقه میان منافع عربی و اسرائیلی خود از طریق اتخاذ رویکرد نگاه به شرق و مشخصا تقویت روابط با ایران و ترکیه دنبال کند.

این کارشناس مصری در ادامه تصریح کرد از سوی دیگر این حادثه ( اخراج دیپلمات ایرانی) حامل این پیام به کشورهای عرب خلیجی است که مصرجدید به روابط خود با کشورهای عربی و مشخصا کشورهای خلیجی ضربه ای نمی زند. "

به اعتقاد نبیل عبدالفتاح این رویداد همچنین پیام دیگری از سوی قاهره به تهران در بر داشت مبنی بر این که تلاش مصر برای تقویت روبط با ایران به معنای ادامه فعالیت های خاص تهران در مصر نیست زیرا چنین فعالیت هایی به امنیت ملی مصر در مرحله گذار این کشور ضربه می زند .

وی افزود این حادثه امنیتی محض و مبتنی بر گزارش دستگاه های امنیتی مصر است، من بار دیگر تاکید می کنم که این حادثه به معنای تغییرکلی در سیاست های مصر گذشته نیست بلکه به این معناست که این سیاست ها ادامه خواهد داشت و تغییراتی جزئی در سیاست خارجی مصر جدید در منطقه روی خواهد داد .

بیانیه ایکاوی در محکومیت حکم اعدام شیرکوه معارفی و حبیب الله لطیفی



بیانیه ایکاوی در محکومیت حکم اعدام شیرکوه معارفی و حبیب الله لطیفی

ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران (ایکاوی) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن صدور احکام اعدام در جمهوری اسلامی ایران از جمله شیرکوه معارفی و حبیب الله لطیفی پور دو تن از شهروندان کرد خواستار توقف اجرای این احکام گردید.

«بنا به گزارشات فعالان مدنی و افراد مطلع از وضعیت زندانیان سیاسی در سنندج، شیرکوه معارفی و حبیب الله لطیفی پور دو تن از هم وطنان عزیز کرد ایرانی به اعدام محکوم شده اند. شیرکوه معارفی ٣۲ ساله، اهل بانه در نهم مهرماه سال ۱۳۸۷ دستگیر و سپس از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام محاربه و عضویت در کومله به اعدام محکوم شده است که در نهایت نا باوری این حکم توسط دیوان عالی کشور تائید شده است. ایکاوی در تاریخ ۲۴ ابان ماه ۱۳۸۹ ضمن اعتراض به صدور حکم اعدام شیرکوه اعلام داشت که طبق گفته وکیل نامبرده و بنا بر شهادت کتبی ۲۵ نفر از اهالی روستائی که شیرکوه در آنجا دستگیر شده بود، نامبرده به هیچ گونه اقدام مسلحانه ای دست نزده است و با ان که فرصت فرار داشته اقدام به فرار نکرده است. با این حال اکنون نامبرده در خطر فوری اعدام قرار دارد و در اعتراض به حکم صادره در اوایل اردیبهشت ماه جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
حبیب الله لطیفی یکی دیگر از فرزندان کرد است که محکوم به اعدام شده است.
ایکاوی ضمن محکوم کردن هرگونه اعدام که شدیدترین نوع خشونت علیه بشریت است، خواهان توقف فوری احکام غیر عادلانه در مورد شیرکوه معارفی و حبیب الله لطیفی بوده و از تمام اشخاص سازمان ها و نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشر می خواهد با تمام توان مانع اجرای این احکام شوند.»
ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران (ایکاوی)
اول خرداد ماه ۱۳۹۰

۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

گزارشگر العربیه اعلام کرد دیپلمات ایرانی متهم به جاسوسی در مصر آزاد شد


گزارشگر العربیه اعلام کرد دیپلمات ایرانی متهم به جاسوسی در مصر آزاد شد
دبی – العربیه . نت

گزارشگر العربیه در قاهره روز یکشنبه 29 – 5 – 2011 اعلام کرد دستگاه قضایی مصر دیپلمات ایرانی بازداشت شده به اتهام جاسوسی را آزاد کرد.
رندا ابوالعزم تاکید کرد وزارت خارجه از قاسم حسینی که به اتهام جاسوسی برای یک کشورخارجی بازداشت شده بود خواهد خواست طی 48 ساعت آینده خاک مصر را ترک کند.

او تاکید کرد اطلاعاتی که در مورد پرونده این دیپلمات منتشر شده به احتمال اقدام وی برای یارگیری افرادی برای تجسس در مصر اشاره نکرده است.

دادستانی مصر به ریاست هشام بدوی پس از بازداشت حسینی از وی بازجویی کرده بود.

یک منبع قضایی اعلام کرده است هنگام بازداشت این دیپلمات به همراه وی دستگاه های مخصوص جاسوسی و ممنوع ضبط شده است.

اطلاعات اولیه حاکی است قاسم حسینی با همکاری برخی از ماموران به جمع آوری اطلاعات اقتصادی ، سیاسی ونظامی از مصر و تعدادی از کشورهای خلیجی وارسال آنها برای تهران مشغول بود.

بر اساس گزارش منابع خبری دیپلمات ایرانی اهفته گذشته توسط سازمان امنیت مصر بازداشت شد.

منابع دولتی در مصر اعلام کرده اند که متهم در مورد مصر و برخی کشورهای خلیجی اطلاعات جمع آوری می کرد.

وزارات خارجه مصر پیش از این اعلام کرده بود در حال حاضر اطلاعاتی در مورد این متهم در دسترس نیست.

روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر پس از انقلاب سال 1980 به دلیل به رسیمت شناختن اسرائیل توسط مصر قطع شده بود. هر چند که دو کشور در خاک یکدیگر سفارتخانه ندارند اما هر کدام نمایندگی هایی در تهران وقاهره دارند.

روابط دوجانبه بین دوکشور پس از سقوط حسنی مبارک شاهد پیشرفتهایی شد اما بازداشت این دیپلمات ممکن است به روند این روابط آسیب برساند.

پس از سقوط حسنی مبارک دو ناو ایرانی با موافقت شورای عالی نیروهای مسلح مصر از کانال سوئز عبور کردند. اسرائیل این اقدام را تحریک آمیز خوانده بود.

خشونت وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی علیه زنان ستمدیده ایران


ویدئو کلیپ جواب خامنه ای ابلهه که گفته بود زن در
ایران جایگاه خاصی دارد جایگاه زن در ایران خامنه ای
ویدئو را به دقت نگاه کنید و در زیر ویدئو نظر خود
را ارسال کنید
جایگاه جهنمی زنان در نظام ولایت فقیه
کشتار اعدام شکنجه تجاوز
و سرکوب وحشیانه
در ایران مثل سایر کشورهای اسلام زده
سرکوب میکنند و حقوق اولیه زنان را نقض میکنند در کشور سعودیه از ایران بدتر و وحشیانه
میباشد زنان حق رانندگی را ندارند در دین کهنه اندیش آنها حرام است
خرافات و بیماری زن ستیزی اسلامی در کشورهای اسلام زده

بیماری زن ستیزی از کجا آمده است؟ با آغاز بوجود آمدن مذهب بیماری زن ستیزی گسترش یافت
و مذهب گسترش دهنده ی این بیماری میباشد در عربستان سعودی زنان راننده را تهدید به کتک کاری میشوند در ایران زنان سنگسار میشوند زندانی میشوند به خاطر بدحجابی در پاکستان به دختران و زنان بعنوان انتقامجویی تجاوز دستجمعی میشود این بیماری در همه جهان وجود دارد بیماری حسادت بیمار گونه خودش نوعی دیگر است از
این بیماری
و مذهبیون گسترش دهنده
این بیماری هستند در جامعه عقب مانده مذهب زده خاورمیانه
یک سئوال اساسی و مهم حیاتی آیا آئین اسلام به یک بیماری روانی تبدیل شده است یا غیر>؟ به این سئوال روانشناسی پاسخ بدهید و منتظر باشید در این باره دست به تحقیق خواهیم زد و نوشتهای در اختیار عزیزان قرار میدهم
مذهب یک بیماری هیستریکی یا یک اندیشه برای خوبی جامعه؟ اگر واقعا مذهب یک اندیشه درست برای جامعه است پس چرا انسانکشی چرا بنام محاربه با خدا انسانها را میکشند ؟
/////////////////////////////////
ما بعنوان لیبرالهای کردستان بر این باور هستیم انسانها باید آزاد باشند چه دین و یا چه مذهبی داشته باشند و یا نداشته باشند و یا انتخاب کنند و چه نوع لباسی به پوشند در این باره ما شکی نداریم به اندیشه و تفکر خویش و به آزادی بی قید و بی شرط انسانها باور داریم که درست و بازسازی آموزش و پرورش سالم در جامعه دور از تفکر کوته فکری و قشریگری ایجاد شغل و کار برای افراد جامعه زندگی متساوی و کمک به افراد ناتوان و یا بیمار جسمی و که توان کار کردن را ندارند دولت مسئول است که زندگی هموطنان خویش را تامین و عدالت اجتماعی را برقرار کند.
در خصوص زنان زن انسان است و از نظر ما زنان حق برابر با مردان در همه زمینه ها دارند انتخاب همسر انتخاب شغل انتخاب سیاست و تشکیل احزاب متعلق به زنان در اولویت فکری و سیاست ما قرار دارد.
ما باید بیماری زن ستیزی برای همیشه ریشه کن کنیم

با تشکر سام کرماشانی



///////////////////////////////////////////////
شوخی ملاها با لهجه شیرین کرمانشاهی کرماشانی
یک روژ خو دیم که چیمه به هشت له ئه وره سیب خوش خواردیم مردم خومان سبیل کلفت فره بین

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

نامه فدراسیون به اداره مهاجرت سوئد در مورد مرضیه کمانگر پناهجوی ایرانی


نامه فدراسیون به اداره مهاجرت سوئد در مورد مرضیه کمانگر پناهجوی ایرانی از فدراسیون به اداره مهاجرت سوئد موضوع: مرضیه کمانگر پناهجوی ایرانی با شماره پرونده 240432- 11 به اطلاع میرسانیم که روز یکشنبه ۲۲ ماه مه، پلیس استکهلم خانم مرضیه کمانگر... پناهجوی ایرانی را دستگیر کرد و هم اکنون در بازداشتگاه ماشتا در خطر دیپورت به ایران بسر میبرد. جهت اطلاع اداره مهاجرت، از همان ساعات اولیه بازداشت مرضیه، بسیاری از ایرانیان نه تنها در سوئد بلکه در بسیاری از دیگر کشورها با دفتر فدراسیون مرتبا تماس میگیرند و در مورد سرنوشت مرضیه بشدت اظهار نگرانی میکنند. اظهار نگرانی ایرانیانی که بطور مدام با ما در تماس هستند یک نگرانی واقعی است؛ چرا که آنها خانواده و بستگان کمانگرها را میشناسند و میدانند که جان و زندگی هیچکدام از آنان در طول ۳۰ سال گذشته در امان نبوده است. در طول سالهای گذشته بیش از ۱۵ نفر از بستگان و اعضای این خانواده در مبارزه علیه رژیم ایران جان خود را از دست داده اند. آخرین آنها فرزاد کمانگر بود که سال گذشته به جوخه اعدام سپرده شد. پدر مرضیه محمد کمانگر و دو عمویش به نامهای حبیب الله و عبدالله کمانگر در مبارزه علیه جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند و بسیاری از آنها بعنوان پناهنده راهی کشورهای اروپایی شدند. مرضیه در ایران از سوی همسرش به مرگ تهدید شده بود و به همین دلیل تا زمان خروجش از ایران به صورت مخفی زندگی می کرده است. علاوه بر این مرضیه با سازمان کومله ارتباط تشکیلاتی داشته و قبل از خروج وی از ایران ارتباطش با کومله نیز لو می رود و مرضیه مجبور می شود با وجود داشتن دو فرزند 12 و 16 ساله از ایران خارج گردد. ولی با این حال اداره مهاجرت سوئد دلایل پناهندگی او را رد کرده و مرضیه را با سرنوشت و آینده ای مبهم مواجه ساخته است. نکته مهمتر این است که مرضیه در طول سه سال گذشته در سوئد به عنوان یک فعال سیاسی در افشای نقض حقوق بشر در ایران فعالیت سیاسی و تشکیلاتی داشته و در اکثرفعالیتهای کومله و اپوزسیون چپ ایرن درسوئد مشارکت علنی و فعالی داشته است. مرضیه مدتی نیز به عنوان گوینده در تلوزیون کومله که برای ایران برنامه پخش می کند فعالیت می کرد و از این نظر نیز برای رژیم ایران چهره ای شناخته شده محسوب می شود. در رابطه با ارتباط تشکیلاتی مرضیه با کومله در ایران، 2 نفر از آنهایی که در ایران با مرضیه ارتباط تشکیلاتی داشته اند و اکنون در اردوگاه کومله در خاک عراق بسر می برند در نامه ای به اداره مهاجرت سوئد، ارتباط تشکیلاتی مرضیه را در آن زمان با خود تائید کرده اند و این مدارک هم اکنون نزد مرضیه موجود است. یکی از دلایل اداره مهاجرت برای پاسخ رد به این پرونده بخاطرعدم ارائه مدارک هویت از جانب مرضیه بوده است. در حالی که مرضیه بعدا شناسنامه خود را به اداره مهاجرت تحویل داده ولی به دلیل اینکه شناسنامه مرضیه پس از تصمیم گیری در مورد پرونده وی بدست آنها رسیده است این اداره نیزاز پذیرفتن آن خود داری کرده است. علاوه بر اینها مرضیه مدارکی را به اداره مهاجرت تسلیم کرده که نشان میدهد همسر وی از مرضیه شاکی بوده و در این رابطه از وی شکایت کرده است. نکته دیگر این است که مرضیه در سوئد خود را مخفی نکرده بود و بیش از دو ماه بود هفته ای دو بار به پلیس مراجعه می کرده و به آنها امضاء داده است. ولی پس از بازداشت سیروان فروتن مرضیه هم از رفتن به پلیس خوداری کرده است. اما با این حال اداره مهاجرت به دلایل پناهندگی مرضیه اعتنای نکرده است از این رو فدراسیون از اداره مهاجرت می خواهد که فعالیت های سیاسی مرضیه را چه در تشکیلات مخفی کومله٬ و چه حضور او در تظاهراتها و فعالیت های سیاسی – تشکیلاتی وی در سوئد و در تلویزیون و در اعتراضات خیابانی علیه جنایات جمهوری اسلامی را نادیده نگیرد و از دیپورت وی به ایران اکیدا خوداری نماید فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی این نامه را جهت اطلاع عموم به طور علنی منتشر می کند و از همه سازمانها و نهادهای مدافع حقوق پناهندگی می خواهد که برای
توقف حکم دیپورت مرضیه کمانگر به ایران با ما همراه شوند و در اعتراضی که روز دوشنبه ساعت 2 بعداظهر در
مقابل اداره مهاجرت دراستکهلم سازماندهی شده است وسعا شرکت نمایند.
-----------------------------------------------

خبرمهمی که بدستمان رسیده است این است که رژیم ایران در منطقه به طور کلی موقعیتش ضعیف شده است و به شدت ترسیده است و وزارت اطلاعات در روزهای آینده دچار انشعابهای گسترده و زد خوردهای خیابانی بین افراد حزب اللهی و افراد وزارت اطلاعات و بیسج و از سوی دیگر اطلاعات سپاه بوجود خواهند آمد.
-----------------------------------------------

پرونده رژیم در اجلاس شورای حقوق بشر

خبرگزاری هرانا - از روز دوشنبه ۳۰ ماه مه هفدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱ ادامه خواهد يافت. بر اساس قطعنامه ای که در اجلاس اخیر شورای حقوق بشر تصویب شد، در روز پایانی این اجلاس، ۱۷ ژوئن گزارشگر ويژه ايران تعيين خواهد گردید.

هم زمان با برگزاری اجلاس های جانبی در شورای حقوق بشر در فاصله روزهای ۶ تا ۱۰ ژوئن و تجمعی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ ژوئن برگزار خواهد شد.

برای دسترسی به اسنادی که در این جلسه شورای حقوق بشر مورد بررسی قرار می گیرد، به این پیوند مراجعه بفرمایید.

موضوعات در نظر گرفته شده برای اجلاس های جانبی:

دوشنبه ۶ ژوئن ۲۰۱۱: عاجل ترین موارد نقض حقوق بشر در ايران
سه شنبه ۷ ژوئن ۲۰۱۱: عاجل ترین موارد نقض حقوق بشر در ايران
چهارشنبه ۸ ژوئن ۲۰۱۱: نقض حقوق افراد متعلق به گروه های اتنیک در ايران
پنجشنبه ۹ ژوئن ۲۰۱۱: نقض حقوق افراد متعلق به اقلیت های مذهبی، در ايران
جمعه ۱۰ ژوئن ۲۰۱۱: نقض حقوق زنان و اقلیت های جنسی در ايران

--------------------------------------------

آزادی افشین ندیمی فعال کارگری در سنندج

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

روز گذشته افشین ندیمی فعال کارگری اهل کامیاران از زندان شهر سنندج آزاد شد .
به گزارش آژانس خبری موکریان، افشین ندیمی که پیشتر توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل 4 ماه حبس محکوم شده بود پس از اتمام دوران محکومیت خود از زندان سنندج آزاد شد.
لازم به ذکر است افشین ندیمی تابستان سال 1388 دستگیر و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد و در دادگاه انقلاب به 4 ماه حبس تعزیری محکوم شد؛ ندیمی اسفند ماه سال گذشته برای گذراندن دوران محکومیت، خود را به دادگاه و سپس زندان معرفی کرد؛ وی روز گذشته پس سپری کردن دوران محکومیت 4 ماهه از زندان سنندج آزاد شد.


اعزام مشاوران جمهوری اسلامی به سوریه برای کمک به سرکوب مخالفان

جمهوری اسلامی, سوریه

اعزام مشاوران جمهوری اسلامی به سوریه برای کمک به سرکوب مخالفان

به نوشتۀ روزنامۀ “واشنگتن پست” چاپ آمریکا به نقل ازچند مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، دولت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به رژیم حاکم برسوریه درسرکوب مخالفان خود، عده ای مشاوروتعلیم دهندۀ متخصص را به این کشور فرستاده است. ای ار اف
در ادامه “واشنگتن پست” متذکر می شود که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با تقویت دولت بشار اسد که با موج تظاهرات ضد دولتی روبروست یکی از مهمترین حامیان خود را در منطقه از دست ندهد.به نوشتۀ این روزنامه در کنار اعزام مشاور و نیروی انسانی، جمهوری اسلامی ایران مرتبأ به دولت دمشق کمک های نظامی و تسلیحاتی می کند .از مقادیر زیادی تجهیزات مخصوص ضد شورش گرفته تا ابزار آلات بسیار پیش رفتۀ جاسوسی و نظارت که به رژیم بشار اسد امکان می بخشد تا پایگاه های تویتر و فیسبوک کاربران را زیر نظر داشته باشند.”واشنگتن پست” در این زمینه متذکر می شود که استفاده از این فن آوری و نظارت بر شبکه های اینترنتی سبب شده اند که دولت سوریه در هفته های اخیر با هجوم به خانۀ کاربران، صد ها شهروند مخالف را دستگیر کنند.همچنین به نقل از یک دیپلمات و چند مقام دیگر آمریکایی، جمهوری اسلامی نظامیانی را به دمشق فرستاده است تا همان شیوه ها و تکنیک هایی را به نیروهای امنیتی سوریه تعلیم دهند که دولت جمهوری اسلامی برای سرکوب موج اعتراضی ایران پس ازآخرین انتخابات ریاست جمهوری از آنها استفاده کرده بود.در این مقاله تأکید شده است که سپاه قدس، شاخۀ برون‌ مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دست کم ازاواسط ماه آوریل، نقشی کلیدی درسرکوب جنبش اعتراضی درسوریه ایفا کرده ‌است.

مادر خداست اگر خدای وجود داشته باشد مادر میباشد و بس



بیماری زن ستیزی از کجا آمده است؟ با آغاز بوجود آمدن مذهب بیماری زن ستیزی گتسرش یافت
و مذهب گسترش دهنده ی این بیماری میباشد در عربستان سعودی زنان راننده را تهدید به کتک کاری میشوند در ایران زنان سنگسار میشوند زندانی میشوند به خاطر بدحجابی در پاکستان به دختران و زنان بعنوان انتقامجویی تجاوز دستجمعی میشود این بیماری در همه جهان وجود دارد بیماری حسادت بیمار گونه خودش نوعی دیگر است از
این بیماری

یک سئوال اساسی و مهم حیاتی آیا آئین اسلام به یک بیماری روانی تبدیل شده است یا غیر>؟ به این سئوال روانشناسی پاسخ بدهید و منتظر باشید در این باره دست به تحقیق خواهیم زد و نوشتهای در اختیار عزیزان قرار میدهم
مذهب یک بیماری هیستریکی یا یک اندیشه برای خوبی جامعه؟ اگر واقعا مذهب یک اندیشه درست برای جامعه است پس چرا انسانکشی چرا بنام محاربه با خدا انسانها را میکشند ؟

تقدیم به مادران داغدار مادران رنجدیده مادر خداست اگر خدای وجود داشته باشد مادر است بس لبخند مادر دنیای شیرین خوشحالکننده فرزند میباشد یعنی یک لبخند مادر شفا دهنده تر از آن است که یک دکتر انجامش بدهد لبخند مادران دلسوزی مادران لای لای مادران از همه چیز شیرینترند مادران خداوندند مادران پناه گاه کودکانند مادران از همه چیز عزیزترند مادران غمخوارترینند برای انسانها بنابر این مادر والاترین مرجع انسان است و از خدا بزرگترند.


///////////////////////////

چرا پرونده من بایستی به خاطر ندانم کاری وکلای کمیساریای عالی بایستی بسته شود؟!!!!
مریم هدایتی پناهجو در ترکیه: سالهاست که آواره گی ،پناهندگی و ترک یار و دیار بخشی از زندگی ایرانیان شده است. اوایل انقلاب 57، دهه شصت، انتخابات 76 و انتخابات 88 و حوادث بعد از آن ، سبب شده که ایرانیان بی شماری که تنها جرمشان فریاد آزادی و برابری بود، ایران را ترک کنند و به کشورهای پناهجوپذیری همچون ترکیه، عراق، پاکستان، هندوستان، یونان، نروژ، باکو و...پناه بیاورند.. . سیل خروج ایرانیان دگراندیش از طیف سیاسی، اجتماعی، مذهبی، دگرباش، زنان و دانشجویان گرفته تا مردم عادی و صلح طلب آمارش روز به روز فزونی یافته و هر روز هم بر تعدادشان افزون تر می شود. اما این سیل متواریان از وطن با چه رویایی به ترکیه آمده و ایام خود را چگونه می گذرانند؟ تا چه حد با کمیسیاریای عالی پناهندگان آشنا هستند؟ و چه اندازه شرایط زندگی در ترکیه را می شناسند؟!!!

بسیاری از پناهجویان حتی با نام کمیساریای عالی نا آشنا هستند و برخی به هوای این که چند مدت کوتاه در ترکیه زندگی می کنند مقدار هزینه با خود آورده و پس از اتمام پس اندازشان و مدت طولانی که در ترکیه مانده اند، تازه گرفتاری هایشان آغاز می شود... با ردی پرونده مواجه می شوند، هیچ گونه شغل و درآمدی ندارند، بعضی بیمار شده اند و بسیاری از قبل دچار معلولیت گشته و توانایی کار کردن را ندارند، ندانستن زبان ترکی نیز خود مزید بر علت شده تا پناهجویان شرایط سخت و بغرنجی را در ترکیه بگذرانند... در این گزارش با مریم السادات هدایتی مصاحبه ای داشتیم. مریم 37 ساله و دارای دو فرزند است که با مادر پیر و خواهرش زندگی می کند، وی در سال 84 مورد حمله موتورسواران بسیجی قرار گرفته و ویلچر نیشین شده است... متاسفانه به علت ناآگاهی وکلا و سیستم غلط کمیساریای عالی با وکلای حقوق بشری هلسینکی نامه استینافی وی دیر به دست اش می رسد و امروز پرونده بسته شده و گرفتار مانده است... به همین دلیل با وی مصاحبه ای داشتیم تا شرایط زندگی در ترکیه و نحوه رسیدگی به پرونده اش را از زبان خودش جویا شویم...


 سخن را با بیوگرافی آغاز می کنیم؟

من مریم السادات هدایتی متولد3/5/1353، دارای دو فرزند به نامهای سروش یزدانی بیوکی(19)ساله، نازنین(15) ساله..فعال سیاسی_اجتماعی هستم و تمامی دوران زندگی ام برای رسیدن به آزادی و برقراری عدالت اجتماعی مبارزه کرده و فعالیت داشتم.

چه اتفاقی برای شما رخ داد که مجبور به ترک ایران شدید؟

مشکل و مسایل و گرفتارهایی که برای ما به وجود آمده تنها مختص به یکی، دو سال گذشته نبوده و از سال 59 خانواده من با آن درگیر بودند اما عشق به وطن و حس تعلق داشتن به خاک ایران، سبب شد که سالها با توجه به شرایط و گرفتاری هایی فراوان تحمل کنیم. در برهه ای از زمان و با توجه به فشارهای شدید نیروهای امنیتی در سال های گذشته، والدینم تصمیم به ترک ایران گرفتند اما از برادرم ممنوع الخروج شده بود و درگیرهای بیشتر و فشارهای نیروهای امنیتی از آن زمان به بعد تشدید پیدا کرد. دو سال گذشته پسرم به همراهم خواهرم در تظاهرات های خیابانی بسیاری شرکت داشتند، در یکی از تظاهرات ها دوست سروش(پسرم) که همراه آنها بود دستگیر شد و باعث لو دادن آنها شده بود. پسرم و خواهرم در خطر جدی قرار گرفتند. نیروهای امنیتی آدرس خانه ما را به دست آورده و به منزل ما ریخته و بسیاری از مدارک و وسایل شخصی من جمله کامپیوتر پسرم ضبط و توقیف شد. چنین مسایلی سبب شد که برای جان پسرم و خواهرم و تهدیدهایی که از طریق تلفن و ایمیل شده بودند، علارقم رضایت قلبی، خاک ایران را به قصد ترکیه ترک کنیم.

می توانید به خطراتی که بچه ها را تهدید می کرد اشاره کنی؟

بله، حتما... پسرم سروش دو سال پیش، توسط نیروهای بسیجی دستگیر شده بود و بعد از خوردن چندین ضربه شلاق و دادن تعهد و مراجعه های بسیار ما آزادش کردند و از این بابت پسرم سخت تحت فشارهای عصبی و روحی و روانی بود که نیروهای بسیجی برای او پیش آورده بودند. در سالگرد شهادت ندا آقا سلطان به همراه دوستش و خواهرم در این مراسم شرکت کردند که حین حمله نیروهای امنیتی، مهیار(رفیق پسرم) دستگیر شد و پسرم توانسته بود که از دست نیروهای امنیتی فرار کند. باید بگویم که پسرم به همراه دوستانش و خواهرم تشکیل یک گروه اجتماعی برای آگاهی و اطلاع رسانی مردم از شرایط و اوضاع ایران داده بودند و تمامی تلاششان این بود که واقعیت ها و اتفاقاتی که حین تظاهرات بر مردم وارد می شود، را دسته بندی و پخش و تکثیر کنند. که سی دی های فراوانی در این زمینه در بین مردم پخش کردند. در این سی دی ها حقایقی از مرگ ندا آقا سلطان، افشاء هزینه های گزاف احمدی نژاد برای تبلیغات ریاست جمهوری، تاکتیک های سینمایی برای بزرگ جلوه دادن احمدی نژاد، گفته های محسن مخمل باف درباره رهبر(آقای خامنه ای) و... که از طریق اینترنت و ماهواره دسته بندی و ضبط و به صوت سی دی هایی تکثیر و در بین عموم مردم پخش می کردند. با دستگیری مهیار، جان پسرم و خواهرم در خطر بود، چون بعد از دو روز از دستگیری مهیار تلفن خونه و موبایل پسرم و خواهرم کنترل شد و از طریق تلفن و ایمیل به صورت جدی مورد تهدید قرار گرفتند. به همین دلیل خانه را ترک کردیم و به شهرستان همدان رفتیم، پس از آن نیروهای امنیتی به خانه ما مراجعه و تمامی اسناد و مدارک موجود در خانه و همچنین کیس کامپیوتر و دیگر وسایل مربوطه را توقیف کرده بودند و از همسایه ها سراغ پسرم و خواهرم را گرفته بودند. این مسایل دست به دست هم داد که ما دیگر نتوانیم در ایران زندگی آرامی را داشته و به ناچار ایران را ترک کردیم.

چه تاریخی از ایران خارج شدید؟ و وضعیت پرونده شما چگونه است؟

3/5/1389 و الان نزدیک به نه ماه است که در ترکیه به عنوان پناهجو به همراه پسرم و دخترم، مادرم و خواهرم زندگی می کنیم.

حدود شش ماه پیش ردی پرونده من صادر شد. متاسفانه به علت سهل انگاری و ندانم کاری وکلای هلسینکی نامه ردی پرونده خیلی دیر به دستم رسید، با توجه به وضعیت جسمی بدی که دارم(بر روی ویلچر) چندین بار به دفتر آسام مراجعه و چندین بار پسرم به این دفتر مراجعه کردند که چه دلیلی دارد، نامه ردی پرونده ما به دستمان نمی رسد؟ جوابیه مسوول آسام هر بار این بود« که حتمن به دستتان خواهد رسید». پس از گذر زمان به علت ندانم کاری دفتر آسام و همچنین وکلای هلسینکی، جوابیه ردی پرونده، دیر به دستم رسید؛ و متاسفانه پس از مراجعه به هلسینکی، وکلای این سازمان حاضر به قبول پرونده ام نشد. با خواهش و تمنا و درخواست های مکرر ما، بالاخره وکلای هلسینکی حاضر به پذیرش پرونده شدند و برگه ای مبنی بر قبول وکالت آنها، از طرف ما فرستاده شد... پس از این همه دوندگی و سختی بسیار چهار روز پیش که سایت کمیساریای عالی پناهندگان را مطالعه کردم، متوجه شدم که پرونده بسته شده ایم و از آن روز به بعد حالم دگرگون است و نمی دانم چرا ؟!!! و چگونه پیگیر این موضوع شوم؟ امیدوارم کسانی که این مصاحبه را می خواندند در این زمینه مرا و پرونده هایی همچون پرونده مرا از لحاظ حقوقی راهنمایی کنند.. .

شما سرکیس هستید؟

بله... من سرکیس پرونده هستم و دخترم نازنین نیز در پرونده من هست...البته، پرونده پسرم و خانواده ام به شکلی با هم در ارتباط است. متاسفانه پرونده پسرم هم از نظر کمیساریای عالی بسته شده و در سایت اعلام کردند.

زمانی که به آسام برای درخواست برگه استینافی مراجعه کردید، چه جوابی به شما دادند؟

تمامی دفعه هایی که مراجعه کردیم، تنها یک جواب می شنیدیم... که خود وکلای هلسینکی برگه استینافی شما را ارسال می کنند. با این حال چون از پناهجویان دیگر به شکلی از شرایط هلسینکی باخبر بودیم، نامه ای اعتراضی مبنی بر عدم ارسال نامه استینافی به فارسی نوشتم که متاسفانه مسوول آسام هیچ گونه همراهی با ما نکرد و مجبور شدم با هزینه گزاف و پیگیرهای بسیار مترجمی را پیدا کنیم تا نامه هایی که حتی برای سازمان کمیساریای عالی می نویسم را ترجمه کند...

این نامه اعتراضی را چه موقع فرستادید؟

پس از چند بار مراجعه، آن هم با وضعیتی جسمی بدی که داشتم و همچنین مراجعه پسرم به دفتر آسام بالاخره تصمیم بر این گرفتیم که نامه ای را به سازمان کمیساریای عالی فکس کنیم تا در این زمینه پیگیر باشند. که دو ماه بعد از ارسال این فکس به کمیساریای عالی نامه استینافی به دستمان رسید که خیلی دیر شده بود.

از شرایط پناهجویی در ترکیه حرف بزنید؛ وضع معیشتی، شرایط زندگی و..

بخدا...اگر بخوام از شرایط زندگی در ترکیه حرف بزنم... اشکم در میاد. در یک کلام خیلی عذاب می کشیم. از طرفی درد جسمی و وضعیت جسمانی خودم که شرایط را برایم غیرقابل تحمل کرده است و از طرفی وقتی می بینم که بچه ها رو نتونستم به مدرسه بفرستم عذاب می کشم... بچه ها هم از این بابت خیلی ناراحت هستند و دارند تحمل می کنند... در ترکیه جوان ها و نوجوانان واقعا در شرایط سخت تری هستند نه تفریحی و نه زبان مشترکی و از همه بدتر این که به خاطر شرایط مالی نتوانند به مدرسه بروند، خیلی غمگین می شوند و گرفتار ناراحتی های روحی و روانی می شوند. دخترم نازنین را به خاطر شرایط سخت معیشتی به مدرسه نفرستادم و مجبور شد دختر شانزده ساله علارقم زندگی اجتماعی قبلی که داشت کنج خانه بنشیند و به کامپیوترش پناه ببرد. پسرم هم هیچ تفریحی جزء اینترنت ندارند. خودش تمایل داشت به خاطر وضعیت سخت مالی، سرکار برود که پس از چند روز کار و عملگی در پایان صاحب کارش بدون پرداخت هیچ گونه دستمزدی، از کار اخراجش کرد.شرایط خودم هم معلومه به خاطر حمله موتور سوار بسیجی سال 84 مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و از ناحیه لگن و قوزک پای راست و زانوی پای چپم به کل خرد شد و الان بایستی عمل کنم و متاسفانه نه تنها رسیدگی به این موضوع از طرف کمیساریای عالی پناهندگان نشده بلکه الان پرونده بسته هم شده ام... یک بار به خاطر شدت درد و عذابی که این درد برایم به همراه داشت به دفتر آسام مراجعه کردم که نه دارویی به من دادند و نه حتی به دکتر معرفی ام کردند، مجبور شدم با قرض گرفتن از پناهجوها به بیمارستان مراجعه کنم به این امید که آسام رسیدگی می کند، هزینه ویزیت و عکس برداری از لگن ام خیلی بالا بود بعد از مراجعه حتی یک لیر ترکی هم به من پرداخت نکردند و هزینه بیمارستان هم برایم خیلی گران تمام شد. مادرم که سن و سال کار کردن ندارد و خودش هم به خاطر وضعیت جسمی امکانش را ندارد که چندان من و بچه هایم را مورد حمایت قرار دهد، خودم هم به خاطر وضعیت جسمی امکان کار کردن ندارم و دخترم هم نوجوان است و در سن کار کردن نیست و خواهرم هم دچار ناراحتی عصبی است و نمی تواند کار کند. الان پس از نه ماه زندگی در ترکیه، شرایط ادامه برایمان به سختی امکان پذیر است.

دلایل ردی پرونده شما را در چه چیزی بیان کردند؟

برای من نوشتند، اظهارات شما موجه و مستند نبوده است، و برای پرونده پسرم نوشتند که وقایعی که در مصاحبه ذکر کردید، دلالت بر این نمی کند که چه در گذشته و چه در آینده در معرض چنان برخورد شدیدی قرار بگیرد که معادل ظلم و ستم واقع شده باشید

از شرایط و چگونگی فضای مصاحبه با وکیلتون توضیح دهید؟

حتی اسم وکیل رو بهمون نگفتند و در جایی هم اسمش نیست، که بدونیم با چه وکیلی مصاحبه کردیم.

مصاحبه طولانی و خسته کننده ای بود به علت درد و رنج جسمی که داشتم، چندان مسلط به افکارم نبودم و نمی توانستم ذهنم را متمرکز کنم به طوری که چند بار بخاطر یادآوری خاطرات تلخ گذشته، حالم دگرگون شد و با صدای بلند گریه کردم چندبار برای تنفس و استراحت و تسکین دردم مصاحبه قطع شد و مجبور شدم جلسه مصاحبه را ترک کنم. وکیلم خیلی سخت گیر بود و اجازه نمی داد که راحت حرف بزنم تا به موضوعی اشاره می کردم، سریع حرفم را قطع می کرد و سوال دیگری می پرسید و رشته کلام را از دستم می گرفت. تمامی سوالاتش حول و حوش درگیرهای دو سال گذشته در ایران بود، در حالی که تمامی زندگی من و خانواده ام در طول زمان انقلاب در مخاطره بودم و پدرم را اعدام کرده بودند، برادرم را از دست داده بودیم و بایستی به این موضوعات اشاره می کردم تا بتوانم به دو سال گذشته شرایط سختی که بر ما پیش آمده بود، بیان کنم، اما وکیل اجازه حرف زدن را به من نمی داد و مدام وسط حرفهایم، سوال دیگری می پرسید. بعد از آن حتی حاضر نشد که شرایط جسمی مرا در نظر بگیرد و نقص عضو مرا که به خاطر حمله موتورسوارهای بسیجی برایم پیش آمده بود را نگاهی بیاندازد و وقتی هم به پایم و معلولیتم اشاره کردم با نگاه تند و بی ادبانه ای و با صدای بلند گفت، من که دکتر نیستم.

به نظر شما، دلیل ردی پرونده تان چه می تواند باشد؟

نمی توانم بفهم. از من مدرک خواستند، خوب چه مدرکی بالاتر از استخوان های خورد شده و بدن ناقص من می تواند، باشد که به دست موتورسواران و چماق داران بسیجی به این وضع گرفتار شدم و چند سال است که ویلچر نشین شده ام. من واقعا از این بی عدالتی شوکه شدم. فکر می کردم که به دنیای دموکراسی و مدنی پای گذاشتم و وکلای کمیساریای عالی به راستی نگاه حقوق بشرانه ای دارند، افسوس ....اشتباه فکر می کردم...اشتباه... من در تصورم این بود که صدای هموطنانم را به گوش جهانیان خواهم رساند، ولی غافل از این که صدای خودم هم کسی نمی شنود.

با توجه به شرایط و وضعیت جسمی شما و همچنین مشکلات خانواده آیا از طرف کمیساریای عالی پناهندگان حمایت مالی می شوید؟

نه ...اصلا یک بار به والی(فرماندار) شهر نوشهیر مراجعه کردم. خودش شرایط جسمی مرا را دید و من هم سعی کردم مشکلاتم را به گونه ای برایش بازگو کنم که ایشان تنها 50لیر ترکی به من کمک کردند.

شرایط و روحیه خودتون و بچه ها به چه شکل هست؟ و از وضعیت تحصیلی آنها در ایران حرف بزنید؟

سروش دیپلم ریاضی فیزیک است پسر فوق العاده درس خوان و باستعدادیه، همیشه نمراتش عالی بود، برای المپیاد ریاضی در ایران یک بار دعوت شد. زمانی که می خواستیم مدرسه اش رو عوض کنیم، مدیر مدرسه به ما اجازه نداد و می گفت که شما می خواهید، بهترین شاگرد مدرسه ما را به جای دیگری بفرستید، بعد از چند جلسه با معلمان به این نیت که ما منصرف شویم، بالاخره به سختی توانستیم انتقالی اش را بگیریم... خدا لعنت کنه باعث و بانی اش رو که اینگونه ما را آواره کردند و سرمایه های یک جامعه را فراری دادند، پسرم بایستی پارسال وارد دانشگاه می شد، نه این که به بیگاری برود و حق و حقوقی که برایش زحمت زیادی کشیده شده، پرداخت نشود. دانشگاه ترکیه هم هزینه ای بالای دارد، کاش از توانم بود که بچه ها را به مدرسه و دانشگاه بفرستم، هر روز شاهد سوختن شان هستم و دستم از همه جا کوتاه شده.نازنین دخترم هم به همین منوال بود، شاگرد خوب مدرسه بود. اما الان از لحاظ تحصیلی و زندگی عقب افتادند. شرایط بد مالی چندان است که ما حتی از تهیه فرم مدرسه که هزینه اش 70لیر ترکی بود، برای دخترم درمانده بودیم، کل خانواده من پنج نفر است و نه کسی در ایران داریم که ساپورتمان کند و نه سازمانی ما را زیر پوشش خودش قرار داده و این گونه می شود که برای هفتاد لیر تمام سال یک بچه دستخوش حوادثی می شود که غیرقابل باور است. خیلی دردناکه که آدم حتی نتونه جواب منطقیی به خواسته های به حق بچه هاش بده.با تمامی این مشکلات من هنوز هم به مبارزه خودم ادامه می دهم و تا رسیدن به ایرانی آزاد، دست از مبارزه نخواهم کشید.

در ترکیه، آیا همچنان فعالیت های سیاسی خودتان را ادامه می دهید؟

صددرصد. حتی با وجود تهدیدهایی که در ترکیه برای من و خانواده ام از طرف اشخاصی پیش آمد و پیام های تهدید آمیزی فراوانی که در فیس بوکم ارسال می شود، اما باز همان هدف اصلی ام که رسیدن به ایرانی آزاد و دمکراتیک است، ادامه می دهم. با وجود آن که روی ویلچر هستم اما در تظاهرات 22 بهمن سال گذشته همراه با خانواده ام مقابل سفارت ایران در ترکیه شرکت کردم و تمامی تلاشم را به کار گرفته ام که اخبار و رخدادهایی که برای فرزندان ایرانی رخ می دهد را تکثیر و انعکاس دهم. فرم شکایت از سران جمهوری اسلامی را به دفعان انتشار دادم و از دوستان دعوت کردم که این فرم را پر کنند، لینک های مربوط به آزادی زندانیان سیاسی را به امضاء و به دفعات تکثیر کردم

پرونده شما شامل چه پرونده ای می شود؟

سیاسی، من و خانواده ام از زمانی که به خاطر دارم مخالف رژیم جمهوری اسلامی بودیم و همین مخالفت ها و اعتراض هایی که داشتیم سبب شد که پدرم را از دست بدهم، پدری که از کودکی من شاهد شکنجه ها و زندانی شدن ایشان بودم و بالاخره جانش را برای رسیدن به آزادی از دست داد.

و کلام آخر..

حرف آخرم را خطاب به کمیساریای عالی پناهندگان می گویم؛ که به چه دلیل بایستی پرونده من بسته شود در حالی که خود آنها مقصر بوده و نامه ردی پرونده مرا دیر به دستم رسانده اند... چرا من که از نظر جسمی مورد حمله موتورسواران بسیجی قرار گرفته ام از من مدرک می خواهند آیا مدرکی بالاتر از ویلچر نشینی من وجود دارد... امیدوارم کسانی که مصاحبه را می خوانند از لحاظ حقوقی و قانون مرا و دیگر پناهجویانی که چنین مشکلاتی برایشان پیش آمده را راهنمایی و حمایت کنند....

تهیه و تنظیم: آرش شریفی شمیلی
لطفا نقطه نظرات و دیدگاههای خود را در زیر نوشته بیان کنید

anjoman.help.ir@gmail.com

arash_sharifi_sh@yahoo.com
--------------------------------------------------------------------
قوانین بربریت جنون بوگند کثیف اسلامی که یک بیماری سادیسمی میباشد
منال شریف” که در آمریکا تحصیل کرده و در همانجا نیز گواهینامه رانندگی دریافت کرده است، با راندن خودروی برادرش در الخبر، مایه تحسین فعالان زن در جهان شده است.
Manal-Al-Sharif

پس از آنکه هیئت امر به معروف و نهی از منکر یا همان پلیس دینی عربستان سعودی اولین زن عربستانی را به علت رانندگی بازداشت کرد، کمپینی در حمایت از وی به راه افتاد که خواستار رانندگی همه زنان عربستانی در این روز شد؛ در مقابل مردان وهابی نیز کمپینی علیه آنان و در همین روز به راه انداخته‏ اند که خواستار کتک زدن زنان راننده با عقال شده‏ اند!

مردان عربستانی با راه‏ اندازی کمپینی بنام “مبارزه سپید” خواهان کتک زدن زنان راننده در هفدهم می با “عقال” شده‏ا ند. این کمپین که صفحاتی در فیس‏بوک و توئیتر دارد، با بیش از دوهزار عضو با استقبال فراوانی مواجه شده است!

گزارش فارس نیز حاکیست، معاون وزیر کشور عربستان در واکنش به فراخوان برای شکست تابوی ممنوعیت رانندگی زنان در هفدهم ژوئن آتی تهدید کرد که با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای “القدس العربی “، شاهزاده “احمد بن عبدالعزیز “، معاون وزیر کشور عربستان در پاسخ به سوالی درباره رانندگی زنان در عربستان گفت: تصمیم اتخاذ شده از سوی مقامات عربستان مبنی بر منع رانندگی زنان همچنان به قوه خود باقی است خواه این تصمیم درست باشد یا نباشد.

وی افزود: وظیفه ما در وزارت کشور اجرای قوانین است و اینکه منع رانندگی زنان درست است یا خیر وظیفه ما نیست.

موضوع رانندگی زنان این روزها موضوع داغ جامعه سعودی و رسانه‌ها است و تبلیغات برای رانندگی زنان در شبکه اجتماعی فیس‌بوک همچنان ادامه دارد.

“عبدالرحمن البراک “، مفتی سلفی در عربستان در واکنش به فراخوان‌های اخیر فعالان زن در اینترنت که بر اساس آن از زنان عربستانی خواسته شد تا روزهفدهم ماه آینده میلادی در مخالفت با قانون ممنوعیت رانندگی زنان، خودشان خودروهایشان را برانند، با ادعای اینکه زنان راننده اشراری هستند که سعی دارند جامعه را به مدل غربی نزدیک کنند، برای زنان راننده آرزوی مرگ کرد.

وی افزود: آنچه که این زنان به آن فراخوانده‌اند در ردیف “منکر “است و افرادی که چنین خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند کلید شر و غربزدگانی هستند که می خواهند کشور را به مدل غرب نزدیک کنند.

“منال شریف ” شنبه گذشته به دلیل انتشار تصاویر ویدئویی از رانندگی خود در یکی از شهرهای این کشور بر روی اینترنت به اتهام تحریک زنان برای رانندگی دستگیر شده و همچنان در بازداشت و تحت بازجویی قرار دارد.

فیلم رانندگی او در کمترین زمان، نزدیک به ۵۰۰ هزار بیننده داشته است که نشان دهنده حساسیت‌ها و توجه مردم عربستان به رعایت حقوق زنان از جمله حق رانندگی در این کشور است.

تنها دو روز از بازداشت یک فعال زن سعودی در حال رانندگی در خیابان‌های شهر الخبر در شرق عربستان گذشته بود که یک زن دیگر سعودی صبح دوشنبه گذشته به دلیل تکرار این تجربه و رانندگی در شهر الرس در منطقه القصیم شمال غرب ریاض از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

برای نخستین بار مطالبات علنی برای اعطای حق رانندگی به زنان در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۰ و پس از اشغال کویت توسط عراق مطرح شد. در آن مقطع ده‌ها نفر از زنان سعودی در راهپیمایی در شهر ریاض (پایتخت) خواستار اعطای حق رانندگی به زنان شدند.


۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

كاتێك كورد سەربەخۆ دەبێت، ئیسرائیل دراوسێی ئورووپایە!


كاتێك كورد سەربەخۆ دەبێت، ئیسرائیل دراوسێی ئورووپایە!
لە هەموو سەدەیەكدا ستراتێژیای جیهانی ئاڵوگۆڕی بەسەردا دێت، كەچی ستراتێژیستە جیهانییەكان بۆ سەدەی بیست و یەك زۆر بۆشایی پێشبینی نەكراوو زۆر كێشەو ئاڵۆزی و زۆر ئیمكانی گەورەی دەربازبوونی مرۆڤایەتی لە قەیرانی (خۆ-بەرتەسككردنەوە)یان داناوە.
بوونی ئەم ئەگەر و گومانانە پێمان دەڵێن: فكری مرۆڤ بەرەو دەرباز بوونێكی هەتاهەتایی هەنگاو دەنێت. یان خۆكوژییەكی گەورەی شێتانە بە چەكی سامناكی ئەوڕۆژی مرۆڤ بەرەو لێواری مەرگ دەبات، ئەوەی زۆر كەسایەتیی ئایینی جوولەكە و مەسیح و ... باسی دەكەن، یان چەكەكان فڕێ‌ ئەدرێن و پارێزگاری كردن لە چەمكەكانی (مرۆڤ و كەرامە تی و ژینگەكەی) دەبێ‌ بە گرنگترین بابەتەكانی كۆتایی مێژووی جەنگی ئینسان لەگەڵ هاورەگەزەكانی. یانی شۆڕشی داهاتوومان شۆڕشی بەخۆداچوونەوەی مرۆڤایەتی و گەشەی رۆحی مرۆڤدۆستانەیەتی. ئەوەی لە ناخی فەلسەفەی پۆست مۆدێرندا زیندووە.
ئیتر لەم راستایەدایە زۆر ئەگەری پێشبینی نەكراو لە ناوچەی خۆرهەڵاتی ناویندا روو دەدەن.
بەرأی من ناسیۆنە كۆنەكان شیتەڵ دەكرێنەوە و بە هەللاجیكردنی ئەوان لایەنی بەهێزی دیكە سەرهەڵدەدەن.
ناسیۆنالیستی ئیسلامی – عەرەبی و دنیا بینیی ئەو جیهانەو جیهانی ئیسلامیش بەگشتی ئاڵوگۆڕی بەسەردا دێت.یانی وایلێدێت ، لایەنی هەژموونیك و پاوانخوازانەی خۆی لەدەست دەدات. ئەوەی لە شۆڕشەكانی ئەم دوایییانەدا بەشێكیمان وەبەرچاو كەوت.
عەلمانییەتی ترساوی بەلاڕێداچووی ئەم ناوچەیەی - كە بە پێگە و مەیدانی شەڕی خوناوەندەكان بەناوبانگە – ئیمكانی دەربازبوونی خۆی لە قەیرانەكان ئەدۆزێتەوە.
بە چوونەسەرەوەی ئاستی هۆشیاریی گەردوونی و ناوچەیی ، خۆرهەڵاتی ناوین بۆ یەكەمجار نەوەیەك بەخۆوە دەبینێ‌ كە نایەوێ‌ لەسەر هێڵەكانی پلانە شەڕخوازانەكەی رابردووی باوكانی ، بنیاتی فكریی خۆی و دنیابینیی خۆی ساز بدات.ئەگەرچی ئەمەش مەودایەكی چارەكەی سەدەیی پێویستە، بەڵام ئاراستەكان ئەوەمان بۆ باس دەكەن و تەنگژەكانیش بۆ-ماوەیی و كاتی دەبن.
دێمۆكراسیی لیبراڵ لە ناوچەكەدا خوازیاری زۆر ئەبێت، چونكا زۆربەی حكوومەتە تووتالیتێر و تەنانەت پڕۆگرامە سوننەتییەكانی ناخی كۆمەڵگایش ئیمكانی گەشەیان لە (تاك تا كۆمەڵگا) ئەستاندووە.
بە هۆی نەبوونی كۆمەڵگایەكی مەدەنیی چالاكەوە ، خواستەكانی جەماوەر لەناو یەكتردا پەنگیان خواردووە و ئەمەش ئەو پتانسییەلەیە كە داهاتوویەكی پڕگەشە بە مزگێنی بۆ ناوچەكە لەگەڵ خۆیدا دێنێت.
دیكتاتۆرییەتی لایەنە ستراتێژیستەكانی ناوچەكە هەرەس دێنێ‌ و حكوومەتەكانی وەك موبارەك كە باڵیان بە رۆژئاواوە بەند بوو، دەڕووخێن، كەچی ئەوانەی جێگایان دەگرنەوە، لەمان باشتر لە گەڵ رۆژئاوا و دەوروبەردا هەڵسوكەوت دەكەن . كەرامەتی ئینسانیی خۆیان و ئەوانیدیكەش ناهێننە ژێر پرسیارەوە!
حكوومەتەكانی سووریا و توركیا دەگۆڕدرێن. ئەمە پێشبینی یەكی سەلماوە كە تا 2016 ئەو دەرفەتە بە توركیا دراوە، خۆی لەگەڵ تایبەتمەندی و پڕەنسیپەكانی ئورووپادا بگونجێنێ‌.
لەملاترەوە ئۆردۆنی هاشمی لەوانەیە لەگەڵ فەلەستیندا تووشی كۆمەلێك كێشە ببنەوە.ئەو باجەی رۆژئاوا لە نەبوونی دەوڵەتێكی سەربەخۆی فەلەستینیدا – بەخۆڕایی و بۆ ڕاگرتنی سنوورەكانی نێوان ئیسرائیل و خۆی- بە ئۆردۆنی دەدا، ئیدی خەرجی ئەوە دەكرێت، نەوەیەكی دێمۆكراتتر و كاراتر لە ئۆردۆندا بێنە سەر كار.یانی تەواوی ئەو باجانە خەرجی دابەزاندنی بەهاكانی دێمۆكراسی و پاراستنی ئەزموونەكانی مرۆڤایەتی لەو ناوچەیەدا دەكرێت.
بە نەمانی سووریای شەڕانگێز، هەموو ناوچەی رۆژهەڵاتی ناوەڕاست، بەرەو ڕووی دەروازەیەكی ئاوەڵا دەبنەوە، ئەویش دەروازەی جیهانگیری و بەهاكانی جیهانگیرییە. سووریا سوڵتانی شەڕی ناوچەكە، پشتی ئێران و ئاژاوەچییەكانی تاران، گۆڕەپانی یاریی ستراتێژیستە ناوچەیی و جیهانییەكان ، ئەگەر هەرەسی هێنا، جاددەیەكی تیجاریی گەورە بۆ ئورووپا دروست دەبێت.
ئافریقا و ئاسیا و لە هەموو گرنگتر شوێنەوارە گرنگەكانی سەرەتاكانی ژیانی ئینسان كە ناوچەی نێوان دوورووبار تاكو رووباری ئۆردۆن و دەوروبەرەكانیەتی، ئیتر ناوچەی ململانێی شەڕی سوپا سامناكەكان نامێنن. پێموایە مرۆڤ لەدەستی ئەو هەڵڵا و گرژییەی بۆ پاروویەك نان وەڕێی خستووە، خۆی دەرباز ئەكات.ئەمەیە ئێمەی كورد بەرەو وەدیهاتنی خواستە مێژووییەكانمان رادەماڵێ‌.
لە نەمانی سووریا دا ، ئێران تووشی گرژی و ئاڵۆزی دەبێت. ئەو هێزەی بۆ ئاژاوەی دەرەكی كەڵكی لێوەر دەگرت، لە ناوخۆدا مۆڵی دەدات و ئەمەش لەبەر حەواندنەوەی جیهانی دەوروبەر نییه و لەبەر ئەوەش نییە كە ئێران دەستی لە پاوانخوازی و فراوانخوەازیی مێژوویی خۆی هەڵگرتووە ، تەنیا لە ترسی ئەوەیە كە مەبا دەسەڵات تووشی نوشوستی و هەرەسهێنان ببێتەوە.
بە مۆڵگرتن و پەنگخواردنەوەی هێزەكانی ئێران لە نێوخۆدا، ئاڵۆزییەكی تاغزە دروست دەبێت.سوپاسالارەكان دەتوانن لە كودەتایەكدا حكوومەتێكی تازە دروست بكەن و ئەگەری ئەوەش هەیە، ئەمە ببێتە هەوێنی شەڕێكی نێوخۆ ، كە ئاسەوارەكانی لە ئێستاوە خۆی پیشانداوە. لێرەدایە كورد و مافەكانی دێنەوە بەر باس و ...لە لێكدانەوی تازەی ناوچەكەدا قورسایی و سەنگێكی بۆ دادەنرێت.
لەگەڵ ئەوەیدا حكوومەتی عێراقیش تووشی كێشە هاتووە، بەڵام لە نیزامی دێمۆكراسیدا ئەوانە بە سەر هەموو تەنگژەو ئاڵۆزییەكانیدا، كاتی دەبن و تێدەپەڕن. هەر ئێستا كێشەكان ئەوە دروستی كردوون، كە شیعەكان لەسەر ئەوە كۆك نین، ناوچەی فێدراڵی عێراقی شیعە دروست بكەن و سوننەكانیش بەو شێوەیە رازی نابن، چونكا بەندەر و ناوچە نەوتییەكان زۆربەیان لە ناوچە شیعە و كوردییەكاندان و ئەوان لە برسا دەمرن، ئەگەر بەو شێوەیە رازی ببن.شیعەكانیش لە راستیدا بە هۆی كاریگەریی هەژموونی ئێران بەسەریانەوە تووشی چەشنە هەلپەرەستی و خۆبەزلزانییەكی مێژوویی بوونەتەوەو دەیانەوێ‌ بۆ یەكەمینجار دەسەڵاتی عێراق بۆخۆیان ، كە زۆرینەن، قەبزە بكەن.
"ئەگەر كۆمەڵگایەكی ئازاد نەیتوانی یارمەتی زۆرینەی هەژارانی بدات، ئەوا ناتوانێت، كەمینەیەك لە دەوڵەمەندەكانی رزگار بكات"(1)
ئەمە ئەو كێشەیەیە كە حكوومەتی هەرێمی كوردستان پێیزانیوە و كەچی دەسەڵاتی بەغداد خۆی لە ئاستیدا كوێر كردووە.
بە ڕای من ئەم كێشەیەش هێندە ئاڵۆزی بۆ حكوومەتی مالیكی و حكوومەتی ناوەندی دروست دەكات، كە مەجال و دەرفەتی سەربەخۆیی بۆ كوردستان دەرەخسێنێ‌ و كورد لە عێراقدا بە مافەكانی دەگەیەنێ‌ تەنیا بەو مەرجەی هەژاریی كوردستان بەو شێوەیەی ئێستا پلانی بۆ دادەنێ،، بنبڕ بكرێت
.
چاخی یەكیەتیی كوردان چاخی هاوپەیمانی لەگەڵ پاڵەوانە گەورەكانە (!؟!)

پێش لەوەی ئێمە ئەم باسە دەست پێبكەین، دەبێ‌ ئاماژە بە دوو هۆكاری سەرەكیی یەكنەگرتنی ماڵی كورد بكەین.

1- كۆك نەبوونی زلهێزەكان لەسەر ئەوەی كورد دەتوانێ‌ راگرێكی باشی باڵانسی هێز لە ناوچەكەدا بێت .

2- بوونی دەسەڵاتی دراوسێ‌ ناحەزەكانمان، كە هەر كام بەشێك لە خاك و تەنانەت رۆحی نەتەوەیییان لێ چڕیبووین.

ستراتێژیای جیهانی ئاڵوگۆڕی بەسەرداهات. ئەو زلهێزانەی پاڵپشتییان لە دیكتاتۆرەكان دەكرد، ئێستا پاڵپشتی خۆیان بۆ شۆڕشی دژە دیكتاتۆریی خۆڕسكی ناخی كۆمەڵگا گەنجی ناوچەكە ناشارنەوە.
لە دوایین وتەكانی ئۆباما وە بگرە تاكو پلانی ستراتێژیكی دەوڵەتی ئامریكا بۆ سەدەی بیست و یەك و هاوپەیمانانیان، باس لەوە دەكەن، كەدنیا دەبێ‌ ئەو قەیرانەی ئێستا تووشی هاتووە -بە یارمەتی زلهێزەكان - تێپەڕێنێ‌.یانی ئەمە دەرفەتێكی باشە بۆ ئەو گەلانەی وەكو كورد، كە دووبارە خواستەكانیان بڵێنەوەو تووشی گێژاوەكەی جاران نەبنەوە..
"سەنتەری ناشناڵ ریڤیو "ی ئامریكایی كە سەنترێكی نزیك لە بۆچوونەكانی ئیسرائیلییەكانە و دانیال بایبس توێژینەوەیەكی تازەی لەسەر كورد لە توركیادا بۆ نووسیوە، باسی لە خواستەكانی توركیای لە رۆژهەڵاتی ناویندا كردووە و باسی ئەوەی كردووە، كە دەبێ‌ ئەو خواستانەی توركیا سنووردا بكرێن و پاڵپشتیی خۆی بۆ مافەكانی كورد لە توركیا و رۆژهەڵاتی ناوەڕاست كردووە.(2)
كورد ئەوڕۆ گەورەترین دەرفەتی لەبەردەستدایە، كە بتوانێ‌ بەبێ‌ ئەوەی رێگرێكە بەهێزی ناو ریزەكانی خۆی تووشی كارەساتی بكاتەوە، كۆنفرانسە ساڵانەكانی ناوماڵی خۆی گرێبدات. كورد دەتوانێت وەكو لووتكەی وڵاتانی عەرەبی، لووتكەی وڵاتانی كوردی – لە غیابی سەربەخۆیی و ... لە بێدەوڵەتیدا – ببەستێ‌ و تەنانەت كار بۆ كاراكردنی نەتەوایەتییەكی تەندروست بكات.
هاوپەیمانان و دۆستانی خۆی دەستنیشان بكات. لەگەڵ وڵاتانی وەك ئیسڕائیلدا كە بەرزترین دەسەڵاتی ئابووری و دێمۆكراسیی ناوچەكەن، زۆر بە ڕاشكاوی هاوپەیمانێتی بكات و یەكەمین سەردانی سەرۆكی هەرێمی كوردستان و سەروكوەزیرانی كورد بۆ ئیسرائیل بە سەرەتایەكی جوان بۆ بووژاندنەوەی سەروەرییە ترساوەكانی كورد دەزانم.
لێرەدایە كە بە دوور لە فشاری دراوسێكان پێگەیەكی تازە و پانتایییەكی تازە و دەروازەیەكی نوێ لە پێوەندییەكانی نێوخۆمان و لە پێوەندیمان لەگەڵ دنیای دەرەوەدا، بە بێ‌ دەمارگرژی نواندنەكانی رابردوو، بەرەو ماڵی كورد تا تاكی كورد ئاواڵە دەكرێت.

*********************************************
1- وتەیەكی جان ئێف كێنێدی
2- 28 ی نیسانی 2011 (ئاك نیوز)
توێژەرێكی ئەمەریكایی داوای سنوورداركردنی خواستەكانی توركیا و پاڵپشتیكردنی كورد دەكات
www.israelkurd.com
----------------------------------
با سكاڵایەك لەسەر ئەم جینایەتكارانەش تۆمار بكەین!

بە پێی ئەو رەوتەی پێمانوایە لەم سەردەمەدا پێویستە بۆ ناساندن و تەنانەت تۆماركردنی سكاڵا لەسەر ئەوانەی لە كوردستاندا و بە شێوەیەكی زۆر زاڵمانە خەریكی ئێعدام و ئەشكنجە كردنی ئازادیخوازانن، پێویست بوو ئەم هەواڵە بڵاو ببێتەوە كە ناوی چوار قازیی خائینی ناوبردووە ، كە لە كوردستاندا زۆر بە راشكاوی به بێ‌ ترس خەریكی جینایەتن و زۆربەی ئەو حوكمانەی بەسەر ئازادیخوازانی

كورددا سەپاوە، لە لایەن ئەم چەند كەسەوە بووە.ئەم هەواڵەش لە چوارچێوەی رۆشنگەریكردنی زیاتر بۆ ناساندنی روخسارە شاراوەكانی رژێم لە كوردستاندایە و درێژەدەری هەوالەكەی دوێنێی بەڕێز : "هاوار بازیان" ە كە خۆفرۆشێكی خەڵكی پاوەی بە رای گشتی كوردستان ناساندبوو.

ناوی چوار قازیی تاوانكاری هاوكاری رژێم لە كوردستاندا
ناوەكانی چوار قازیی جینایەتكاری رژێم كە دەستیان لە ئەنجامدانی تاوانەكان و سزادانی هاووڵاتییانی كوردی ئێمە لە رۆژهەڵاتدا بووە و لە بەڕێوەبردنی حوكمی سێدارەی چالاكانی كورددا ئەوپەڕی هاوكاریی كۆماری ئیسلامییان كردووە، ئەوڕۆ وەدیار كەوتن.
ناو و بەرپرسی بەڕێوەبەری - یاسایی ئەم قازییانە ئەمانەن:
.قازی گەروسی
بەڕێوەبەری گشتیی وەزارەتی داد لە پارێزگای كوردستان
.قازی جەوهەری
دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب کردستان
داواكاری گشتی لە داداگاكانی گشتی و شۆڕشی پارێزگای كوردستان
.قازی خەچەرلوو
قازی بەڕێوەبردنی تاوانەكان لە پارێزگای کوردستان
.قازی رۆستەمی
قازی_ لێكۆڵەری كۆماری ئیسلامی لە دادگاكانی شۆڕش و ئیدارەی گشتی ئیتلاعاتی پارێزگای كوردستان
........................................................
سەرچاوەی هەواڵ : بێهزاد خۆشحاڵی

ن: عەلی زیرەك

--------------------------

ئاگاداری کنفرانس ساڵانه‌ی جونبش دموکراتیک یارسان

اخبار- دەنگوباس

وه‌ پاێ په‌ێره‌و و پروگرام جونبش دموکراتیک یارسان، کومیته‌ ناوه‌ندی وه‌زیفه‌ دێرێ له‌ فاسله‌ێ به‌ین دو کونگره‌، کنفرانسێک ئه‌را ئه‌ندامگه‌ل خوه‌ێ بگرێد.لە کونفرانسەکە کار وچالاکی تەشکیلاتی، گیرو گرفتەکان، هاڵسەنگاندن ئالوگورە سیاسی و کۆمەلایەتیەکان و دیدگای تەشکیلاتەکە لە وەرانوەرێان و هەر ئەوجورە ڕیچارەکان خریەنە وەر باس. پیشنەهادەکان ئەڕا گPDF