Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

،بزرگان و پیران یارسان(اهل حق) با صدور بیانیه ای اهانت ها و تبعیض های رسانه های دولتی بر علیه این مردم را محکوم کردند


،بزرگان و پیران یارسان(اهل حق) با صدور بیانیه ای اهانت ها و تبعیض های رسانه های دولتی بر علیه این مردم را محکوم کردند
در آستانه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران تعداد نفر از فعالان مدنی ،بزرگان و پیران یارسان(اهل حق) با صدور بیانیه ای اهانت ها و تبعیض های رسانه های دولتی بر علیه این مردم را محکوم کردند(متن بیانیه پیوست است)امضا کنندگان بیانیه مذکور عبارتند از:- سید شکرالله شاابراهیمی- سید فرهاد ذوالنوریان- سید حسین افضلی- 

سید محمد اکبری- علی نظری جلالوند(دبیر اخراج شده)- دکترسید امین امیری- دکتر سید بهروز رضایی- منصور صفایی- سید علی دکه ای-د - سید رکن الدین شهریاری(قاضی اخراج شده از کار)-سید مهرداد مشعشعی- سید محمد موسوی--علی نظر نظری-سید مسعود لعل آبادی- سید مسعد افضلی-سید نجاتعلی حسینی-سید فریدون طاهری-سید کرم الله شاه ابراهیمی-دکتر سید محمد کریمی وفا-سام الدین تبریزیان-سید عبدالله فرخی-سید محمد میره بیگی- سید فرهاد برمغازه-سید نصرت زرین- سید فرهاد - سید روح الله اجاق-خیرالله حق جویان- حجت اللخ ذوالنوریان-سید رصا طاهری- سید مهدی موسوی-سید فریبرز شاابراهیمی-سید افشین شاه ابراهیمی-داود عزیزی-سید کیومرث چراغپوران-نوشاد طاهری- اشرف قزوینه- ناصر نجفی- سید شهاب الدین شهریاری-نگهدار صالحی-کاوه طهماسبی-سید عطا ذوالنوری-افضلی-سید محمد ذوالنوری---



این بیانیه در حالی صادر می شود که خامنه ای در سفر اخیرش به کرمانشاه با دعوت تعدادی از مردم اهل حق قصد داشت چنین وانمود کند که این مردم آزادی دارند و مورد تبعیض قرار نمیگیرند اما هفته نامه زیر نظر بیت او(زن روز) چندین ماه است که بدترین توهین ها و بی حرمتی را به این مردم روا میدارد و با همه اعتراضات صورت گرفته تاکنون این اهانات .متوقف نشده است
منابع سایت جنبش دموکراتیم یارسان 

۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

یافته های تازه در مورد حس بویایی انسان

یافته های تازه در مورد حس بویایی انسان

پژوهشگران استرالیایی دریافته‌اند که مغز انسان با تشخيص تعداد انگشت‌شماری ماده شيميایی در هر محيط، قادر است تمام انواع بوها را از هم تفکيک کند. آن‌ها شباهت‌هاي بین حس بویایی زنبورها و انسان را بررسی کرده‌اند و به نتایج جالبی رسیده‌اند.
همايون خيری گزارش مي‌دهد
تنظیمات مورد نیاز برای تماشای ویدیوها در سایت بی بی سی
توصیه ما به خوانندگان سایت این است که همیشه "میدیا پلیر" خود را به روز کنند و تازه ترین نسخه را داشته باشند تا با تغییرات احتمالی که در فایل های صوتی تصویری بی بی سی داده می شود، مشکلی برای تماشای ویدیوها نداشته باشند.
برای تماشای ویدیوها باید حداقل این نرم افزارها را در رایانه خود نصب کرده باشید:
ویندوز میدیا پلیر نسخه 9
فلش پلیر نسخه 9.0.115.0 برای پخش ویدیوی فرمت h.264
اگر مشکلی با تماشای ویدیوها داشتید با ایمیل کلیک persian@bbc.co.uk با ما تماس بگیرید یا از طریق کلیک صفحه تماس با ماپیام خود را ارسال کنید.
--------------------------

تایید وجود 'کره آبی' در خارج از منظومه شمسی

جی جِی 1214 بی
خترشناسان وجود طبقه تازه ای از سیارات را تایید کرده اند: یک کره آبی با اتمسفری غلیظ و بخارآلود.
سیاره فراخورشیدی "جی جِی ۱۲۱۴ بی" (GJ ۱۲۱۴b) یک به اصطلاح "ابرزمین" است - بزرگتر از سیاره ما اما کوچکتر از غول های گازی مثل مشتری.
اکنون به نظر می رسد رصدهای انجام شده با تلسکوپ فضایی هابل مؤید این مساله باشد که کسر بزرگی از این سیاره از آب تشکیل شده.
دمای بالای سیاره حکایت از احتمال وجود مواد عجیبی در آن دارد.
زاکوری برتا از مرکز اخترفیزیک اسمیتسونین در دانشگاه هاروارد می گوید: "جی جِی ۱۲۱۴ بی شبیه به هیچ یک از سیارات دیگری که می شناسیم نیست."
این سیاره در سال ۲۰۰۹ توسط تلسکوپ های زمینی کشف شد. قطر آن تقریبا ۲.۷ برابر زمین است، اما وزن آن ۷ برابر است. این سیاره در فاصله ای خیلی کم یعنی دو میلیون کیلومتری از ستاره مرکزی - از نوع کوتوله سرخ - می گردد و بنابراین دمای آن احتمالا به ۲۰۰ درجه سانتیگراد می رسد.
منجمان در سال ۲۰۱۰ اندازه گیری های انجام شده به روی اتمسفر آن را منتشر کردند. آن اندازه گیری ها حاکی از این بود که اتمسفر سیاره احتمالا از بخار آب تشکیل شده، اما یک احتمال دیگر وجود دارد - اینکه سیاره پوشیده از غبار است، از نوعی که تایتان، قمر کیوان، را پوشانده.

یخ داغ

آقای برتا و همکارانش از دوربین زاویه باز هابل برای مطالعه این سیاره به هنگام عبور آن از برابر ستاره استفاده کردند. در زمان چنین گذرهایی نور ستاره از اتمسفر سیاره می گذرد و سرنخ هایی از ترکیب گازهای آن به دست می دهد.
محققان گفتند که نتایج همخوانی بیشتری با وجود اتمسفری غلیظ متشکل از بخار آب دارد تا اتمسفری غبارآلود.
محاسبات به روی چگالی سیاره همچنین حاکیست که "جی جِی ۱۲۱۴ بی" آب بیشتری از زمین دارد. این بدان معنی است که ساختار درونی این کره خیلی متفاوت از زمین است.
دکتر برتا گفت: "دمای بالا و فشارها باعث تشکیل مواد عجیبی مانند 'یخ داغ' یا 'آب ابرمایع' می شود، موادی که با تجارب روزمره ما کاملا غریب است."
فاصله کم این سیاره از زمین آن را به نامزد خوبی برای مطالعات بیشتر با تلسکوپ جیمز وب که قرار است تا پایان دهه جاری به فضا پرتاب شود بدل می کند.
جزئیات این مطالعه در "نشریه اخترفیزیکی" منتشر خواهد شد.
---------------------

چرا برخی از مردم هیچگاه افسرده نمی‌شوند؟ 

رویارویی با تجربه‌های ناگوار زندگی مانند طلاق، بیکاری، سوگواری و یا هر نوع شکست دیگر باعث افسردگی در بسیاری از افراد می شود. پس چرا بسیاری دیگر در اثر این اتفاقات افسرده نمی‌شوند؟
فردی که در اثر این تجربه‌ها افسرده نمی‌شود دارای خصوصیتی است که در اصطلاح روانپزشکی از آن به عنوان "حالت ایستادگی یا مقاومت" یاد می‌کنند.
آنطور که دکتر ربکا الیوت، روانشناش از دانشگاه منچستر می‌گوید همه ما در جایی از خط درجه بندی شده سلامت روانی قرار داریم.
او در این مورد توضیح می‌دهد: "در یک سوی (این خط) کسانی هستند که بسیار آسیب پذیرند و هنگام رویارویی با میزان فشار عصبی کم یا حتی هیچگونه فشاری دچار اختلالات روحی می‌شوند. در سوی دیگر (این خط) کسانی وجود دارند که زندگی بسیار بد و مملو از تجربه های تلخ داشته اند اما همچنان مثبت و خوشبین باقی مانده‌اند."
به نظر او بیشتر ما جایی در وسط قرار داریم.
اما این مقاومت و ایستادگی چیست؟ آیا چیزی است که ما آن را به ارث می‌بریم، و یا چیزی اکتسابی است؟ آیا می توان ردپای شیمیایی آن را در مغز یافت؟ یا به نحوه پیوند اعصاب و یا فعالیت الکتریکی اعصاب مربوط می‌شود؟ اگر دارای این خصوصیت نیستیم می توانیم آن را به دست بیاوریم؟
متاسفانه جواب همه این سوال‌ها مشابه است. ما حقیقتا نمی‌دانیم. اما دوست داریم و نیاز داریم که بدانیم، زیرا طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، افسردگی بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.
بیل دیکین، پروفسور روانپزشک در دانشگاه منچستر می‌گوید: "به نظر ما یک پنجم جمعیت بریتانیا در مقطعی از زندگی‌شان دچار افسردگی می شوند."
چیزی که باعث نگرانی می شود این است که به نظر او در حال حاضر تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته دچار افسردگی می‌شوند و علاوه بر آن تاثیر افسردگی بر روی جوانان نیزاین روزها بیشتر شده است.
بیل دیکین، ربکا الیوت و دیگر همکارانشان تحت حمایت شورای پژوهش پزشکی، با بررسی دقیق مغز انسان، تلاش می کنند تا منشا و ماهیت این خاصیت مقاومت را درک کنند.
"
با استفاده از اسکن های مغزی می‌توان "نمایه علمی‌عصبی" مشکلات یک شخص را ترسیم کرد. این اطلاعات می‌تواند به تصمیم‌گیری درخصوص بهترین روش معالجه، کمک کند"
بیل دیکین
آنها معتقدند درک بهتر این مسئله ممکن است به نفع کسانی تمام شود که دارای این خاصیت نیستند.
کسانی که مورد تحقیق قرار گرفته اند عمدا از سطوح مختلف انتخاب شده اند. بعضی ها گاه به گاه دچار افسردگی شده اند، بعضی ها بیش از حد معمول با فراز و نشیب های زندگی دست و پنجه نرم کرده اند و بعضی از آنها زندگی نسبتا بهتری داشته اند.
دکتر بیل دیکین می‌گوید این تحقیقات آنها را متوجه عملکرد مغز در این خصوص کرده است. وی از جمله به " درک انعطاف پذیر" - قابلیت انسان در تطبیق با شرایط مختلف زندگی - و همینطور میزان توانایی مغز برای پردازش و به یاد آوردن خاطرات و موضوعات شادی بخش اشاره کرد.
حافظه عاطفی
افرادی که در این تحقیقات شرکت کردند به چهار گروه مختلف تقسیم شدند. گروه ها عبارتند از افرادی با استرس زیاد، استرس کم، دارای افسردگی و بدون افسردگی.
نمونه ای از آب دهان همه آنها برای اندازه‌گیری میزان هورمون استرس، آزمایش شده است. فعالیت های مغزی بسیاری از آنها نیز اسکن می‌شود تا نشان دهد که هنگام فعالیت های گوناگون کدام بخش های مغز فعال می شوند.
ربکا الیوت می‌گوید: "در یکی از آزمایش ها به آنها تصاویری با بار احساسی نشان می‌دهیم. آنها باید این تصاویر را به خاطر بسپارند. مدت کمی بعد این تصاویرهمراه با تصاویر دیگر دوباره به آنها نشان داده می‌شود. آنها باید از میان همه، آن تصاویر را تشخیص دهند. از این طریق ما می توانیم قابلیت انسان ها در به یاد آوردن موضوعات عاطفی را اندازه گیری می کنیم."
خانم الیوت می گوید که تحقیقات هنوز کاملا نشده است و به عنوان مثال هنوز نمی‌توان گفت که تفاوت عملکرد مغز بین گروه های مختلف دقیقا چیست.
اما نشانه هایی که موجب دلگرمی است، وجود دارد. ارتباطی که بین میزان خاصیت ایستادگی مغز افراد با چگونگی عملکرد آنها در آزمون های مختلف وجود دارد، یکی از نشانه های دلگرمی است.
دکتر ربکا الیوت در این باره می گوید: "مثلا نتایج اولیه تحقیقات نشان داده است افرادی که خاصیت ایستادگی بیشتری دارند، احتمال آنکه تصاویری حاوی صورت‌های شاد به یادشان بماند بیشتر است تا تصاویری با صورت‌های غمگین."
هنوز مشخص نیست که چگونه پزشکان از تحقیقات اخیر در دانشگاه منچستر می توانند استفاده کنند. چیزی که از آن به عنوان خاصیت ایستادگی مغز یاد می شود، به مخلوطی از فعل و انفعالات بین ژن های انسان ، مواد شیمیایی بدن، شبکه اعصاب در مغز و تجربه های زندگی ما بستگی دارد.
اما به طور کلی پژوهشگران امیدوارند تا با درک فعالیت های مغزی که نشان دهنده خاصیت ایستادگی و مقاومت آن است، به درمان های تازه و یا شیوه های جدید درمان اختلالات عصبی دست یابند.

دارویی برای ایجاد خاصیت ایستادگی؟

بیل دیکین می‌گوید که با استفاده از اسکن های مغزی می‌توان "نمایه علمی‌عصبی" مشکلات یک شخص را ترسیم کرد. این اطلاعات می‌تواند به تصمیم‌گیری درخصوص بهترین روش معالجه، کمک کند.
ممکن است مریضی دارای قابلیت "درک انعطاف پذیر" باشد اما به یاد آوری افکار و خاطره های غمگین گرایش بیشتری داشته باشد.
بیل دیکین می‌گوید: "درک این مطلب به ما فرصت می دهد تا با ایجاد یک برنامه درمانی برای شخص مورد نظر مانع از افسردگی او در آینده شویم." به گفته او در مرحله اول، این درمان به احتمال زیاد نوعی گفتر درمانی خواهد بود.
اما ربکا الیوت در پاسخ به این سوال که آیا می شود دارویی ساخت که با استفاده روزانه از آن فعالیت مغز را تحت تاثیر قرار داد و خاصیت مقاومت آن را بیشتر کرد، می‌گوید: "به نظرم ساخت چنین دارویی از نظر تئوری امکان پذیر است اما مطمئن نیستم مردم تا چه حد تمایل به استفاده از آن را داشته باشند."
اما هرچه باشد پیدا کردن راهی برای تقویت خاصیت مقاومت مغز ارزش آن را دارد. فقط کافی است پای صحبت پولین، یکی از افرادی که در تحقیقات دانشگاه منچستر شرکت کرد بشینید.
پولین در دوره ای که بیکار بود و با مشکلات مالی درگیر بود، باید سه فرزندش را به تنهایی بزرگ می کرد، دچار افسردگی شدیدی شد و کاملا منزوی شده بود.
پولین می‌گوید: "احساس انزوا می کردم و دلم می خواست روی تختم بنشینم و گریه کنم. زمانی آنقدر حالم بد شده بود که دیگر نمی خواستم با بچه هایم باشم. آن زمانی بود که به دکتر مراجعه کردم."
هنوز دارویی برای ایجاد قابلیت مقاومت در وجود ندارد ولی شاید روزی پزشکان بتوانند برای پولین این دارو را تجویز کنند.




دیپلمات های ایرانی با تروریست های حادثه تایلند ملاقات کردند

دیپلمات های ایرانی با تروریست های حادثه تایلند ملاقات کردند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  با آن که حکومت اسلامی ایران هرگونه دخالت در رویدادهای تروریستی دو هفته پیش علیه دیپلمات های اسرائیلی در بانکوک، پایتخت تایلند را رد کرده است، اعلام شد که نمایندگان رسمی وزارت خارجه ایران با متهمان دستگیر شده این رویدادها در تایلند و مالزی ملاقات کرده اند.
به گزارش خبرگزاری "فارس"، به نقل از معاون وزیر خارجه ایران، دیپلمات های ایرانی که در کشورهای آسیایی به سر می برند، با سعید مرادی که هر دو پایش بر اثر انفجار بمب همراهش قطع شد، و نیز با محمد خزایی و مسعود صداقت زاده دیدار کرده اند.
مقامات ایرانی ادعا می کنند که مسئولان واقعی رویدادهای تروریستی اخیر در هند، گرجستان و تایلند شناسایی نشده اند و آزاد هستند. سخنگوی وزارت خارجه ایران هفته گذشته ادعا کرده بود که ایران آماده است در شناسایی مسئولان انفجارهای تایلند "حسن نیت" نشان دهد و آنها را پیدا کند.
پلیس تایلند شب گذشته اعلام کرد که سه ایرانی جدید را که نام آنها تازه مطرح شده است، مورد بازجویی قرار داده که یکی از آنها مرد و دو تن دیگر زن هستند و نشانی آنها در جریان بازرسی از مخفیگاه تروریست ها به دست آمده است.
////////////////////

سلام دوستان عزیزم قول داده بودم نامه محرمانه علی گدا را افشا کنم  که در آن از نیروهای اطلاعاتی درخواست میکند که شبکه اینترنت ایران تا اطلاع ثانویی  قطع کنند و ارتباط داخل با خارج مختل کنند جرا چون بقول ولی فقیه دشمنان نظام در کمین هستند .اما خودتان میدانید که وقتیکه آدم مشغول باشد کمی سخت است در روزهای عادی دست به این کار زده بشود اما در روزهای تعطیلی حتما این اسناد را در اختیار همه قرار میدهم همراه با نامه قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بخش برون مرزی  سپاه پاسداران به حسین یزدانپناه با امضای شخص قاسم سلیمانی در این اسناد قاسم سلیمانی از حسین یزدانپناه گلایه میکند و در روزهای تعطیلی این اسناد با امضای خود فرمانده سپاه قدس که برای حسین یزدانپناه ارسال نموده است در اختیار عموم قرار میگیرد


-----------------------
مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا: "اسرائیل در حمله به ایران آمریکا را بی خبر می گذارد"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  خبرگزاری "اسوشیتدپرس" به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکایی نوشت که اسرائیل در صورتی که لازم ببیند به تأسیسات اتمی ایران حمله نظامی کند، این موضوع را پیشآپیش به ایالات متحده خبر نخواهد داد.
این مقام اطلاعاتی که نامش فاش نشد، گفت دلیل این عملکرد اسرائیل آن است که دولت واشینگتن در زمینه ناتوانی در جلوگیری از عملیات نظامی اسرائیل، مسئول شناخته نشود.
این گزارش در حالی منتشر می شود که وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک به ایالات متحده رفته است و نخست وزیر این کشور نیز قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند.

///////////////////////
دولتمردان ترک هم از بحران میان رژیم دیوانه ایران و جامعه جهانی سواستفاده میکنند و این بحران را مثل یک کارت دیپلماسی علیه کردها به کار میبرد

یک مقام ارشد نظامی آمریکا تأیید می کند:

نیروهای آمریکایی برای مقابله با ایران در ترکیه مستقر می شوند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا تأیید کرده است که شماری از کارشناسان نظامی و سربازان کشورش در پی راه اندازی رادار دفاعی ناتو در خاک ترکیه، در منطقه و برای "مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران" مستقر شده اند. ژنرال مارک هرتلینگ که این خبر را تأیید کرد، در مورد شمار دقیق نیروهای آمریکایی اعزامی به ترکیه سخن نگفت اما افزود واحدهای زمینی این نیروها آماده عملیات لازم هستند و با نیروهای دریایی و نیز هوایی آمریکا همآهنگی های لازم را دارند.
تأیید حضور شماری از نیروهای آمریکایی در خاک ترکیه برای کاربرد تجهیزات راداری در موارد ضروری مقابله با ایران در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از مدت ها قبل از راه اندازی این تجهیزات نیز از این امر ابراز نگرانی و خشم می کرد و اخیرا نیز به طور غیر رسمی ترکیه را متهم کرد که به آزمایش جدید راداری اسرائیل، با بهره گیری از سامانه راداری ناتو، یاری رسانی کرده است.
////////////////////

عفو بین الملل: توجه جهانی از نقض گسترده حقوق بشر ایران

تنها به معضل اتمی معطوف شده است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که شمار اعدام ها در ایران در سال 2011 میلادی بیش از دو برابر نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته و شمار اعدام های در ملاء عام نیز، چهار برابر شده است. امنستی اینترنشنال در گزارش هفتاد صفحه ای خود تأکید کرده که افزایش شمار اعدام ها در ایران، می تواند به هدف گستراندن ترس در میان مردم مردم و جلوگیری از ادامه اعتراض ها باشد.
در بخش دیگری از این گزارش نیز تأکید شده است که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، فشارها در ایران بر فعالان سیاسی مخالف و معترض تشدید شده است. سازمان عفو بین الملل با اشاره به این افزایش فشارها نوشت: «در ایران امروز، اگر شما اقدامی کنید که خارج از محدودیت های فزاینده رژیم باشد، خود را با خطری بزرگ روبرو کرده اید».
خانم آن هریسون، از مسئولان ارشد امنستی اینترنشنال تأکید کرد که این اقدامات حکومت اسلامی، دورویی سران رژیم را در حمایت از مردم بحرین و مصر و دیگر کشورهای منطقه نشان می دهد. عفو بین الملل تأکید کرده که معضل اتمی ایران نباید موجب گردد که به نقض گسترده حقوق بشر در آن کشور هیچ توجهی نشود.
/////////////////
صالح موتلگ : انتقال سازمان مجاهدین به کمپ لیبرتی با درخواست تهران بوده است
kurdane.com
معاون نخست وزیر عراق انتقال 400 نفر از اعضای سازمان مجاهدین به کمپ لیبرتی را طبق تصمیم مقامات تهران دانست . صالح موتلگ در این باره اعلام داشت؛ این عمل دولت عراق نقض تصمیمات سازمان ملل میباشد و گفت بایستی در مورد پناهندگان ایران در عراق به معاهده ژنو احترام گذاشته شود.وی افزود وضعیت ساکنین کمپ اشرف بسیار وخیم میباشد و بایستی سازمان ملل در این باره سکوت ننماید.وی اظهار امیدواری کرد که بار دیگر ساکنین کمپ اشرف به مانند سال گذشته مورد حمله مسلحانه قرار نگیرند. 

-------------------

آيا آرزوي جنگ و نابودي يك ملت دیگر که سردمداران خُرد وكلان جمهوري اسلامي از آن دم ميزنند واقعيت دارد



به باور من اينگونه بيانات از طرف مقامات جمهوري اسلامي بسيار نا بخردانه است، چرا که تمام سياستمداران دنيا در ظاهر مي كوشند، با بكار  گيري ديپلماسي فعال  بتوانند از شعله ور شدن آتش جنگ در قاره ها و بين ملل مختلف  جلوگير كنند. از سویی تلاش می کنند از شعله ور شدن آتشی که در حال حاضر کشورهای خاورمیانه و هم پیمانان جنایتکار رژیم آخوندی  را در برگرفته است ، جلوگیری کنند .
حکومت ایران در "آرزوی نبرد رو در رو" با اسرائیل


به روز شده:  09:02 گرينويچ - جمعه 24 فوريه 2012 - 05 اسفند 1390


احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، گفته است که حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران به نابودی دولت اسرائیل خواهد انجامید و حکومت ایران آرزوی نبردی رو در رو با اسرائیل را دارد.


خبرگزاری فارس به نقل از وزیر دفاع ایران نوشته است که حکومت اسرائیل "ضعیف‌تر از گذشته و درمانده‌‌تر از قبل با ارتش سرخورده و خسته روزهای بدی را سپری می‌کند."


احمد وحیدی با تمجید از حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت "برخی او را با نهرو و ماندلا مقایسه می‌کنند اما بدون شک سیدحسن نصرالله از آنها بالاتر است چراکه مثلا نهرو فقط به هند فکر می‌کرد و ماندلا فقط در فکر آفریقا بود، اما سید حسن نه فقط به لبنان بلکه به افقی بالاتر یعنی جهان اسلام می‌اندیشد."


آيا آرزوي جنگ و نابودي يك ملت دیگر که  سردمداران خُرد وكلان جمهوري اسلامي از آن دم ميزنند  واقعيت دارد  يا  تنها یک توپ ميان خالي است، براي ترساندن عامه مردم که تجربات تلخ گذشته را به خاطر نسپرده اند؟


به باور من اينگونه بيانات از طرف مقامات جمهوري اسلامي بسيار نا بخردانه است، چرا که تمام سياستمداران دنيا در ظاهر مي كوشند، با بكار  گيري ديپلماسي فعال  بتوانند از شعله ور شدن آتش جنگ در قاره ها و بين ملل مختلف  جلوگير كنند. از سویی تلاش می کنند از شعله ور شدن آتشی که در حال حاضر کشورهای خاورمیانه و هم پیمانان جنایتکار رژیم آخوندی  را در برگرفته است ، جلوگیری کنند . رژیم هایی که با حمایت حکومت ایران هر روز صدها تن از مردمان بیگناه را به خاک و خون می کشند. آقاي دكتر علي اكبر ولايتي دبير شوراي تشخيص مصلحت مي گويد، ما با تمام توان براي تداوم حكومت  بشار اسد مي كوشيم، چرا که  مي داند با سقوط حكومت بعث سوريه عمده ترين پايگاه تروريستی خود را از دست مي دهند، سيد حسن نصراله نيزهمراه با یاران تروریست خود  به اتهام دست داشتن در ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان  دربرابر قضات دادگاه لاهه  گرفتار و پای در گِل مانده است .در چنین شرایطی به راستي اظهارات اين حضرات جاي بسي تأسف است ، ميدانند مردم از زندگي به تنگ آمده اند، با تحريمهاي پي در پي و كمر شكن جهاني دست و پنجه نرم مي كنند، اكثر ملت ايران حتی قادر به تأمين زندگي روزانه خويش  نيستند.رژيم جمهوري اسلامي اين تحريم ها را نعمت مي داند و ادعا می کند كه سبب رشد توليدات داخلي گرديده است.توليدات مورد نظر آقايان دست يابي به تكنيكهاي مدرن جنگی  و تهيه تانك و توپ موشكهاي دور برد و ميان برد سامانه هاي خريداري شده از روسيه ،كره شمالي و چين  هواپيمايي تسليم شده رژيم سرنگون شده صدام حسين و نهايتا ازدياد سانتيفوژهاي هسته اي مي باشد.خوب البته نمی توان انکار کرد حق مسلم هر كشوري است براي تأمين امنيت و رفاه حال شهروندان از بنيه نظامي  مناسب و كار آمد بهره مند باشد ، تا ملت در پناه آن با خاطر آسوده بدون ترس  از تهاجم ديگران زندگي كنند.


اما ايران با نمايش هاي جنگ طلبانه و به رخ کشیدن قدرت و توانمندي  نظامي  به قدرتهاي جهاني ، می کوشد وا نمود كند كه مي تواند از منافع  و كرامت و  شرافت و سلامت ملت دفاع كند.


ولي همه می دانیم که حاكمان ايران به درستي از نتيجه بر افروختن آتش جنگ آگاهند و ميخواهند ارزاق احتکاری در انبارهايشان را كوپنی  كرده  و در موقع بروز جنگ دوباره بانگ طبل وكوس ؛ واي اسلاما در خطراست ؛ سردهند  و فرزندان ايران زمين را در برابر آتش بارهای کشنده  ارتشهاي تا دندان مسلح جهان قرار دهند ،براي جلوگيري از گرسنگي و فقر و فلاكت خانواده هاي به اصطلاح مدافعان و جانبازان اسلام از فيض بركت وجود رهبر و صدقه  سر آقا امام زمان  و  و فرزند وارسته اش رئيس جمهور آقاي احمدي نژاد، كه در هلال نور ديده شد ه، نگذارند مردم در فقر زندگي كنند . این دژخیمان در واقع ميخواهند با اين گونه ترفندها و نيرنگ هاي هميشگی  ملت را گول زده  و فریب دهند  تا با استفاده از اين شگرد رياكانه و نامردمي ، جان و مال مردم را فداي بقاي نظام ننگين خودشان بكنند.


ولي كور خونده اند ؛ پيمانه اشان پر شده  و ازخيلي وقت پيش حنایشان دیگر نزد ملت رنگی ندارد.


چه جنايتي از اين بالاتر؛  كساني بنام ولي فقیه  وتحت عنوان  سردار پاسدار از خداوند بخواهند تا با اسرائيل وارد جنگ شوند و سر زمين آنها را از روي نقشه كره زمین  پاك كنند، مگر  مردم يهود براي مجازات خلق گرديده اند؟ هيتلر آنها را بي رحمانه در كوره هاي آدم سوزي سوزاند، حال علم داران امام زمان ميخواهند آنها را نابود و بكلي از كره خاكي  پاك كنند،!


چه کسی  باور می كند حكومت اسلام پناه ، تمام اعمالشان مطابق آيات كلام اله مجید است  ؛ چرا باید بخواهند با کمال بي رحمی فرزندان بني اسرائيل  را كه پيروان پيامبرانی  چون حضرت داود، سليمان و موسي هستند  را از روي نقشه محو كنند.


پيروان حكومت ناب محّمدي  كه از جزيرة العرب ظهور كردند ؛  اكنون مالك سرزمين آبا و اجدادي ما ازتهمورث ، كيومرث، جمشيد ،فريدون، داريوش و،كورش ، كيخسرو  ، رستم  و آرش كمانگر شده اند، اينان همان دشمنان قسم خورده ايرانیان هستند و مي كوشند تا ايران را ويران كنند.


آقاي وزير دفاع سردار احمد وحيدي ، درست است  دست داشتن شما  در عمليات سفارت اسرائيل در آرژانتين كه موجب كشته شدن 85  نفر اكثرا يهودي شد ، مشخص است ، اما من بعنوان يك كُرد، ايراني ، اقليت يارساني پيرو دين ياري ، آرزو مي كنم جنگ بين ايران و اسرائيل يا با هر كشور ديگري رخ ندهد! چرا که  اولا چند صد هزار نفر يهودي ايراني تبار هزاران سال ابا و اجدادشان با پدران ما با صلح و صفا در نقاط مختلف ايران و كرُدستان زيسته اند و اكنون در اسرائيل زندگي مي كنند، اين موضوع را خودتان نيك مي دانيد.


ثانيا چند ميليون اعراب از كشورهاي عرب همزمان با تشكيل كشور اسرائيل  در هفت دهه قبل تا به امروز بقول شما در سرزمين  فلسطين اشغالي زندگی می کنند كه بيشترشان اهل همان فلسطيني هستند كه شما مملكت خودتان را به قضا و قدر مي گذاريد و براي مردمان آن سرزمين و حزب اله لبنان اشك تمسا ح مي ريزيد.


سئوال من  سردار احمد وحيدي اينست آيا اين عزيزان اعراب تبار ساكن سر زمين فلسطين در جنگ رو در رو شما  محفوظ خواهند ماند؟


در صورت جواب بلي بدون شك قبل از شليك موشكهاي ويرانگر شما بسوي تل آویو، اورشليم ، بنياميه و حيفا ، ساكنان مشترك رام الله  ، باريكه  كرانه نور و غزه  اعراب و اسرائيلي باهم زندگي مي كنند، سربازان گمنام و جان به كفان حاضر امام زمان درآنجا اين دوگروه نژادي را از هم جدا مي كنند، طبيعي است دست معجزه   غيب نگهدار مسلمين آن ديار خواهد بود.


در صورت درگيري رو دررو با اسرائيل ، ديگر كشورهایی  كه نيروهايشان در همسايگي ايران مستقرند بي تفاوت نخواهند نشست ، آن موقع است که تمامي ساختار و زير بناي مملكت را که  از هشت سال جنگ ويران گر عراق تازه به نفس افتاده است ،  دوباره ويران خواهد شد و تهديد احمقانه شما و دروغ گويی هایتان  براي ملت ما ايران كاملا آشكار ميشود، ولي بايد ملت ايران خودشان بدون دخالت و يا حمله نظامي خارجي تكليف شما جنايتكاران را روشن كنند.


زمانی که وزير دفاع اسلامي  شما ،  آقاي سيد نصراله رهبر حزب اله را در مقایسه ، بالاتر از گاندي و نلسون ماندلا ميداند به راستي بسي جاي تأسف است. گاندي توانست قاره هند را از چنگال و سلطه استعمار انگليس رهاسازد و در راه آزادي ملتش متحمل  زندان و دردسر فراوان گرديد. و آقاي ماندلا نيز 27 سال عمر خود را در زندانهاي كشنده آپارتايد افريقاي جنوب بسر برد تا نهايتاً با استفاده از انتخاب درست  راه  وصلح ، توانست مردم آفريقاي جنوبي را با احياي آزادي و دمكراسي از زير سلطه ديكتاتوري آپارتايد  نجات دهد.ولي سيد حسن نصراله بدون هاله اي از پاسداران شما و محافظان شخصي نمي تواند در بيروت  تردد كند.اين تفاوت قضاوت غلط شما ست  در مورد  شخصيتهاي سرشناس  و اسطوره هاي تاريخ بشريت.


حتما بياد داريد آقاي ژاك شيراك رئيس جمهور وقت فرانسه به صراحت به شما اعلام كرد اگر دست از پا خطا كنيد شاهد فاجعه و نابودي خودتان خواهيد بود.


و سخنم را با گفته  آقاي دكتر عبدلكريم سروش به پایان می برم که : صداي مردم صداي خداست از افكار پليدتان دست بكشيد و ملت را به سوي نابودي و فاجعه انساني و اقتصادي سوق ندهيد.


علي اصغر خسروي
http://yarsan-dm.com منابع 

۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

بەڵگەنامەیەك:‌ توركیا ویستویەتی‌ ئۆجالان بكوژێت، بەڵام ئەمریكا نەیهێشتووە


بەڵگەنامەیەك:‌ توركیا ویستویەتی‌ ئۆجالان بكوژێت، بەڵام ئەمریكا نەیهێشتووە
بەقبَی چەند بەڵگەنامەیەك حكومەتی‌ ئەنقەرە ویستویەتی‌ ئۆجەلان لەئیتالیا بكوژێت، بەڵام ئەمریكا نەیهێشتووە


بەگوێرەی‌ ئەو زانیارییانەی‌ كە محەمەد عەلی‌ بیراند رۆژنامەنووسی‌ بەناوبانگی‌ توركیا بەپشت بەستن بەچەند بەڵگەنامەیەك ئاشكرایكردووە "حكومەتی‌ ئەنقەرە ویستویەتی‌ ئۆجەلان لەئیتالیا بكوژێت، بەڵام ئەمریكا نەیهێشتووە" .ئەو زانیارییانە كە‌ بەرنامەیەكی‌ بەڵگەنامەییدا تەلەفزیۆنیدا پەخشكرا لەلایەن كاربەدەستانی‌ توركیاوە پشتڕاست كراونەتەوە. بەپێی‌ زانیارییەكان سەرەتا دەزگای‌ هەواڵگری‌ توركیا میت پیلانێكی‌ بۆ كوشتنی‌ ئۆجالان داناوەو لەسەر ئەوەش رەزامەندی‌ بولەنت ئەجەوید سەرۆك وەزیرو سولەیمان دەمیرەل سەرۆك كۆماری‌ ئەو كاتەی‌ توركیای‌ بۆ وەرگیراوە.

میت بەرنامەی‌ دانابوو تا لەئۆجەلان لەڤیلایەكدا لەكەناری‌ دەریا بكوژێت‌و بۆ ئەو مەبەستەش ڤیلایەكی‌ لەتەنیشت ڤیلاكەی‌ ئۆجالاندا بەكرێ‌ گرتبوو. بەپێی‌ پیلانەكە ئەندامانی‌ میت لەڕێی‌ دەریاوە نزیكی‌ شوێنی‌ حەوانەوەی‌ ئۆجالان دەبوونەوەو ڤیلاكەیان خاپوور دەكرد‌و ئۆجەلانیشیان دەكوشت، بەڵام حكومەتی‌ ئەمریكا كاتێك‌ بەمەی‌ زانیوە نەیهێشتووە سەربگرێت. هەر بەپێی بەڵگەنامەكان حكومەتی‌ ئەنقەرە لەسەر پیلانەكەی‌ میت داوای‌ هاوكاری‌ لەئەمریكا كردووە، بەڵام واشنتن یەكسەر رەتیكردووەتەوەو رایگەیاندووە كە نابێت ئۆجەلان هیچی‌ لێبێت. بەوتەی‌ رۆژنامەنووس محەمەد عەلی‌ بیراند توركیا لەبەر ناڕەزایی‌ ئەمریكا لەكوشتنی‌ ئۆجەلان پەشیمان بووەتەوە

سەرچاوە: لێڤن پرس.
--------------------------------
 پچڕانی ئینتێرنێت هاووڵاتیانی كوردستانی ئێرانی لەگەڵ كێشە بەرەو روو كردۆتەوە
كوردپا: نەبوونی ئینتێرنێت لە كوردستانی ئێران سەرجەم ناوەندە بانكییەكانی لەگەڵ كێشە بەرەوروو كردۆتەوە و لەو پێوەندییەشدا هاووڵاتیان لەو كێشانە بێبەری نەبوون.

بچڕانی ئینتێرنێت هاووڵاتیانی كوردستانی ئێران و بەكار هێنەرانی"ADSL "ی لەگەڵ كێشە بەرەوروو كردۆتەوە.

هەتا بڵاو بوونەوەی ئەم هەواڵە كێشەی پچڕانی ئینتێرنێت لە كوردستان چارەسەر نەكراوە.

بەوتەی شایەتحاڵان، سەرەڕای پێوەندی گرتنی هاووڵاتیان بە ناوەندە دەوڵەتییەكان بەڵام هەتا ئێستا ئەو كێشەیە بەچارەسەر نەكراوی ماوەتەوە.

لە بەیانی رۆژی دووشەممەوە بە هۆی بچڕانی تۆڕە پێوەندییەكان چەندین شوێنی وەكوو، شیركەتی بیمە، بانك، بەكارهێنەرانی ئینتێرنێت، موخابەرەات و كافی نێتەكان، كێشەیان بۆ درووست بووە.
-------------------------
رۆڵی كوردانی سووریە لە شۆڕشی نوێی ئەو وڵاتەدا

كوردپا: چالاكانی سیاسی و چاوەدێران لەو باوەڕە دان سەرەڕای تۆمەتبار كردنی كوردانی سووریە بە بەشداری نەكردن لە شۆڕش، رۆڵی كارایان گێڕاوە و دژایەتیی دێرینی خۆیان لەگەڵ حكوومەتی بەشار ئەسەد نوێ‌ كرۆدتەوە.

ماڵپەڕی ئەلعەرەبیە نێت لە راپۆرتێكدا پڕژاوەتە سەر رۆڵی كوردەكانی سووریە لە خۆپیشاندانە ئێعترازییەكانی ئەو وڵاتە و نووسیویە: "كوردانی سووریە دەسەڵات بە گرتنە بەری سیاسەتی ستەمی نەتەوەیی و هەڵاواردنی رەگەزی تاوانبار دەكەن، چونكە دژایەتی و پێكدادانی كورد و حكوومەتی سووریە دەگەڕێتەوە بۆ ساڵی 1362 كاتی بە دەستەوە گرتنی دەسەڵاتی حیزبی بەعس".

چالاكانی كوردی سووریە لەو باوەڕە دان حكووومەتی سووریە هەر لە سەرەتاوە ئەوانی لە خوێندن و نووسین بە زمانی كوردی بێبەش كردووە و بە شێوەی سیستماتیك لە دەسەڵات پەراوێزی خستوون، لە نێ,ان ئەوان و عەرەبدا دووبەرەكێ‌ ناوەتەوە و هەزاران كەسیان لە بوونی ناسنامە بێبەشن.

هەر لە سەردەمی دەسەڵاتی حافز ئەسەدەوە سەدان كورد بەهۆی ئیعتراز بە سیاسەتی هەڵاواردنی رەگەزی و نەتەوەیی حكوومەت خراونەتە زیندانەكانەوە و هەروەها بەشێكی زۆریشیان لە راپەڕینەكان لە ساڵانی 2004، 2008 و 2010 سەركوت و كراون و گیانیان لەدەست داوە.

سەرەڕای ئەوەی كە بەوە تاوانبار دەكرێن كەلە شۆڕشی نوێی ئەو وڵاتەدا بەشداری ناكەن، بەڵام بەڵگەی بەردەست ئەوە دەسەلمێنن كە كوردەكان لە خۆپیشاندان و ناڕەزایەتییەكاندا رۆڵی بەرچاویان هەبووە و بۆ ئەو مەبەستەش نرخیان داوە.

چالاكانی كورد ئەوە پشت راست دەكەنەوە كە حكومەتی سووریە لە هەوڵی ئەوە دایە بە دانی پارە و ئیمكانات بە رێبەرانی كوردی سووریە ئەوان لە ناڕازی و خۆپیشاندەران داببڕێت.

سەرچاوەی دژبەرانی حكوومەت حەشیمەتی كوردانی سووریە بە 5 میلیۆن لە قەڵەم داوە كە دەكاتە 20% حەشیمەتی ئەو وڵاتە. زۆربەیان لە پارێزگاكانی، حەسەكە، كووبانی، عەفرین، حەڵەب و قامیشلوو و هەروەها دەورووبەری دیمەشق و رەقە نیشتەجێن.

چالاكانی كورد لەو باوەڕە دان هەر لە سەرەتای شۆڕشی نوێی سووریەوە 15 كەس لەو 35 كەسەی كەلە خۆپیشاندانە ئیعترازییەكان دەستبەسەر كراون، لە هاووڵاتییانی كورد بوون و هەروەها خوێندكارانی كورد رۆڵێكی بەرچاویان لە رێكخستنی ناڕەزایەتییەكانی زانستگای حەڵەب هەیە.

تیرۆری كەسانێكی وەكوو: مەشعەل تەمۆ، حوسێن بەرهەك و دوكتور شێرزاد حاج رەشید، سێ‌ كەسایەتی و رێبەری كورد، بەڵگەیەكن بۆ بەشداریی كورد لە شۆڕشی نوێی سووریەدا.

بە وتەی دژبەران لە سەرەتای شۆڕشی نوێی سووریەوە هەتا ئێستا لە پارێزگای حەسەكە 25، لە عەفرین 8 كەس، لە دیمەشق 5 كەس لە هاووڵاتییانی كورد بە دەستی هێزە ئەمنیەتییەكانی سووریە بوونەتە قوربانی و هەروەها 287 كەسی دیكەش لە پارێزگای حەسەكە و 98 كەس لە دیمەشق دەستبەسەر كراون. 

كوردانی سووریە لە مەیدانی جووڵانەوەدا خاوەن 14 حیزب و لایەنی سیاسیی دژبەری حكوومەتن كە بەشێكی زۆریان لە هەرێمی كوردستان نیشتەجێن و لە مانگی رابردوودا بە ئامادە بوونی مەسعوود بارزانی پێكهێنانی "ئەنجومەنی نیشتمانیی كوردی سووریە"یان راگەیاند و سەرقاڵی رێكخستنن.

مردم کره شمالی در زندان در کشور خود هستند در این ویدئو آمده است که توریستها حق صحبت کردن با مردم ندارند و زیر کنترل شدید قرار دارند این است اصول دیکتاتوری کمونیستی و کشورهای دیکتاتوری مثل رژیم ایران و چین کره شمالی و سوریه برای جهانیان شناخته شده هستند



مردم کره شمالی در زندان در کشور خود هستند در این ویدئو آمده است که توریستها حق صحبت کردن با مردم ندارند و زیر کنترل شدید قرار دارند  این است اصول دیکتاتوری کمونیستی و کشورهای دیکتاتوری مثل رژیم ایران و چین کره شمالی و سوریه برای جهانیان شناخته شده هستند

علی رغم متهم شدن به عدم مشارکت گسترده در قیام نبرد دیرینه کردهای سوریه با خاندان اسد در انقلاب جاری تازه شد


اما من فکر میکنم این تحلیل تا حدی بیجا بوده است تا جایکه من میدانم کردها نه به رژیم اسد و نه مبارزین باور چندانی ندارند  5 میلیون کرد در سوریه  میتوانند فقط جایگاه خویش و صفوف خویش را مستحکم کنند برای آینده اتحاد میان کردها به هدفشان بهتر میرسند.
علی رغم متهم شدن به عدم مشارکت گسترده در قیام نبرد دیرینه کردهای سوریه با خاندان اسد در انقلاب جاری تازه شد

بیروت – محمد زید مستو ، العربیه فارسی
کردها در سوریه که رژیم حاکم را به ستم ملی و تبعیض نژادی متهم می کنند علی رغم انتقادهایی که از عدم مشارکت گسترده آنها در انقلاب مطرح می شود با توان زیاد به قیام مردمی علیه رژیم خاندان اسد پیوستند.

نبرد آنها با نظام دیرینه است ؛ آنها از سال 1963 همزمان با رسیدن حزب بعث به حکومت ، از سخن گفتن و آموزش به زبان مادری محروم شدند و با وجود جمعیت فراوان آنها به حاشیه رانده شدند. رژیم همچنین بین آنها و مردم عرب فتنه گری کرد و صدها هزار تن از آنها را حتی از داشتن شناسنامه محروم کرد.

زندان ها در سوریه تعداد زیادی از فعالان کرد را که علیه تبعیض نژادی از زمان اسد پدر قیام کرده بودند در بر می گیرد.همچنین تعداد زیادی از آنها در قیام های سال 2004 ، 2008 و 2010 قتل عام شدند.

علی رغم متهم شدن کردها به عدم مشارکت فعال در انقلاب با وجود نبرد قدیمی آنها با رژیم و جمعیت فراوان آنها ؛ اما حضور کردها در تظاهرات های خیابانی بسیار چشمگیر بود.

پس از آغاز انقلاب ، رژیم تلاش کرد آنها را به سمت خود جذب کند . بر همین اساس به آنها اجازه داد جشن نوروز را برگزار کنند وبه 90 هزار نفر از آنان شناسنامه داد.

فعالان کرد همچنین تاکید می کنند رژیم سوریه تلاش کرد با دادن پول و امکانات به رهبران کردها آنها را از انقلابیون جدا سازد.

منابع مخالفان تعداد کردهای سوریه را 5 میلیون نفر معادل 20% جمعیت کشور اعلام می کنند. اغلب آنها در استان حسکه ، کوبانی و عفرین در حلب و همچنین استان های دمشق و رقه به سر می برند.

پیوستن به انقلاب

فعالان کرد می گویند 15 تن از 35 نفری که در تظاهرات اعتراضی در اوایل انقلاب در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بودند از فعالان کرد بودند.

دانشجویان کرد همچنین نقش برجسته ای در سازماندهی تظاهرات اعتراضی در دانشگاه حلب داشتند.

ایان اورکیش عضو دفتر اطلاع رسانی جوانان کرد در سوریه در گفتگو با العربیه تاکید کرد " در حقیقت انقلاب در مناطق کردنشین در اوایل آوریل سال گذشته در منطقه قامشلی و عامودا آغاز شد و سپس به مناطق دیگری در حسکه ، سری کانیه ، درباسیه ، تربه سبی ، عفرین و کوبانی سرایت کرد."

به گفته او " رژیم با این قیام محتاطانه عمل کرد و به جای کشتار مردم ، تعداد زیادی از شرکت کنندگان در تظاهرات را بازداشت و رهبران آنها را تحت پیگرد قرار داد."

وی افزود :" همزمان با گسترش انقلاب رژیم سیاست ترور و تصفیه رهبران کرد را به کار گرفت. بر همین اساس مشعل تمو از شخصیت های بارز کردها و همچنین حسین برهک ، دکتر شیرزاد حاج رشید را ترور کرد و دیگر رهبران آنها را به ترور تهدید کرد."

بر اساس اظهارات مخالفان در استان حسکه 25 تن از کردها ، در عفرین 8 تن ، در کوی کردها در دمشق 5 نفر به دست نیروهای دولتی کشته شدند و 287 تن از آنها در استان حسکه و 98 نفر در دمشق بازداشت شدند.

تجارت الکترونیک و حریم شخصی شهروندان در اینترنت

حریم شخصی و سواستفاده شرکتهای از اطلاعات کاربران اینترنتی در اروپا

تجارت الکترونیک و حریم شخصی شهروندان در اینترنت
اطلاعات خصوصی ما تنها از طریق شبکه های اجتماعی در معرض دید و استفاده دیگران قرار نمی گیرند، بلکه بسیاری از شرکت ها ، داده های شخصی ما را جمع آوری کرده واز آن ها سود می برند و بعضا این اطلاعات را به فروش می رسانند. کاربران اینترنت برای دسترسی به امکانات شبکه ای راهی جز ارائه مشخصات فردی مانند نام، شماره ی تلفن و ای میل خود ندارند.
کاتارزینا شیمیلویچ، فعال لهستانی حقوق اینترنتی معتقد است: “اطلاعات به معنی قدرت است و ما واقعا باید به کاربران یادآوری کنیم که داده های شخصیشان می تواند قدرتی علیه آنها باشد.”
کاتارزینا شیمیلویچ در لهستان یک نهاد مردمی دفاع از آزادی های اینترنتی را هدایت می کند. لهستان کشوریست که شهروندانش حساسیت روزافزونی نسبت به مساله حقوق وآزادی های اینترنتی دارند. نخستین تظاهرات علیه “پیمان تجاری مبارزه با تخلفات اینترنتی، اکتا” در ورشو، پایتخت این کشور برگزار شد.

کاتارزینا به عنوان یک حقوقدان و رئیس بنیاد پنپتیکون، خواستار اتخاذ قوانینی سختگیرانه برای محافظت جدی ترازحریم شخصی کاربران در مقابل شرکت هاست
و معتقد است: ” کمپانی ها ازاطلاعات ما برای تاثیر گذاشتن بر ذهنیتهایمان استفاده می کنند. با استفاده از همین داده ها برایمان نیازهای جدید و کاذب خلق می کنند. می توانید بگویید، مساله فقط پول است، اما به نظر می رسد مشکل آزادی فردی نیز در میان است.”

با این حال، دانستن دیدگاه کمپانی های تجاری در مورد اطلاعات خصوصی کاربران ساده نیست.  نمایندگان اکثر شرکت ها در خواست ما را برای مصاحبه در این مورد، به بهانه اعتماد دو طرفه میان آنها و مشتری هایشان رد می کنند.

برای بررسی عمیق تر این پرسش، مستقیما به پاریس، محل برگزاری نمایشگاه بازاریابی اینترنتی می رویم. به نظر می رسد که شرکت ها با آگهی های اینترنتی مرتبط با جستجوهای کاربران و شناسایی مولفه های ذهنی جستجوگران سایبری، از کاربران به صورت ناخودآگاه استفاده و حتی سوء استفاده ی تجاری می کنند.

ژان پل لیو، مدیر یک شرکت جمع آوری و فروش ای میل کاربران به شرکت های تجاریست. او به تخلفات بعضی از همکارانش اعتراف می کند، با این حال معتقد به بروز تغییرات شگرف دراین تجارت است. او می گوید:“ امروزه با تغییراتی  بنیادین در کارمان مواجهیم. به هر حال همواره خواهند بود کسانی که اطلاعات کاربران را به شرکت ها بفروشند و از این راه مزاحم جستجوگران اینترنتی باشند. اما کاربر نیز در هر لحظه می تواند صفحه  تبلیغاتی را ببندد یا این که از صفحه نمایشگر خارج شود.”

فعالان تجارت اینترنتی تاکید می کنند که یک قانون خوب می تواند منافع ایشان را با اتخاذ شیوه های تنظیم خودکار تامین کند.

ژرژ ادوارد دیاز، مدیر تجارت اینترنتی گروه تولیدی لورئال معتقد است: ” خیانت به داده های شخصی کاربران از راه افشای اطلاعات شخصی ایشان به نظرمن برای یک مارک معروف تحمل ناپذیر است. ما نمی توانیم چنین کاری را انجام دهیم. باید قوانینی در این زمینه وضع کرد. در وضع این قوانین باید نظرات فعالین اقتصادی را جویا شد و آن ها را به کار بست. بنابراین من فکر می کنم که ما شرکت های بزرگ باید نقشی فعال در تدوین این قوانین داشته باشیم. نه این که عده ای که حتی موضوع را به درستی نمی شناسند، بیایند و یک سری قاعده وضع کنند و بگویند که از این به بعد اینطور باید از حقوق مصرف کنندگان حمایت کرد. در این حالت مصرف کننده را در شرایطی قرارخواهیم داد که نتواند به خدمات نشان های تجارتی بزرگ دسترسی داشته باشد، چرا که برای هر تبلیغی باید از کاربر اینترنتی کسب اجازه کرد.”

 قانونگذاری اروپایی در این زمینه درحال پیشرفت است. از یک طرف کمیسیون اروپا، با توجه به قوانین کشورهای عضو در حال یکسان سازی قواعد اروپاییست، امری که فعالیت شرکت ها را در اروپا  تسهیل می کند. از  دیگر سو، این نهاد سعی می کند ازحریم شخصی کاربران با همسان سازی قواعد در زمینه اطلاعات شخصی حمایت کند.

شیمیلویچ می گوید:” نباید  شرکت های بزرگ را رها کرد تا براحتی به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند. شرکت های بازرگانی استدلال می کنند که ما با اطلاعات شخصی کاربران کاری نداریم و تنها فهرست های جدید بدون نام برای تبلیغات می سازیم، درحالی که اطلاعات جستجوگران اینترنتی نزد آن ها می ماند و ما هیچ نظارتی بر آن نداریم. مثلا می تو انیم عدم ارسال آگهی شرکت های بیمه را برای کاربرانی که جستجوهای پر خطر انجام می دهند، در نظر بگیریم .

در هر کشوری، مقام یا نهادی مسئول حفاظت از داده های شخصی کاربران اینترنت است. این مقام، معمولا برای عموم مردم ناشناخته است. در لهستان، “گیودو” این مسئولیت را بر عهده دارد. همزمان با کارآیی بیشتر قانونگذاری اروپایی، مسئولان ملی حمایت از حریم شخصی کاربران، قدرت بیشتری در ایفای نقششان خواهند داشت. آن ها بویژه خواهند توانست، جریمه های سنگینی را از شرکت های متخلف مطالبه کنند.

سرپرست نهاد حمایت از حریم شخصی کاربران در لهستان می گوید:“همه مقامات اروپایی یا ملی حمایت از حریم شخصی کاربران، حقوق و اختیارات یکسانی ندارند. به عنوان بازرس عمومی حفاظت از داده های شخصی افراد در لهستان، من می توانم مانع پردازش اطلاعات  شخصی توسط  شرکتی خاص شوم یا چگونگی آن را تغییر دهم. با این حال اختیارات یک مقام بریتانیایی، اسپانیایی یا ایتالیایی را ندارم.”

در فضای اینترنت بیش از آنچه می پنداریم خود را در معرض دید دیگران قرار می دهیم، عنوان فیلمی تبلیغاتی از کمیسیون اروپا برای افزایش آگاهی های عمومی در مورد حریم شخصی افراد است.

در فرانسه، ژاندارمری، مسئول حفاظت از داده های کاربران اینترنتی است. سرهنگ فریسینت مسئول یک واحد مبارزه با جرایم رایانه ای ژاندارمریست.

او در برنامه ی مبارزه با هرزنامه های اینترنتی مشارکت دارد. وبسایت این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا منبع ارسال هرزنامه ها را به پلیس معرفی کنند.

وی معتقد است:“امروز آنچه بیشترین اهمیت رادارد، مساله مبادلات بانکی است. اسرار بانکی کاربران، چه دارندگان کارت های بانکی و چه شرکت های تجاری ممکن است در معرض خطر قرار گیرد. در مرحله ی بعد، کلاهبرداران اینترنتی قرار دارند. آنهایی که سعی می کنند که جریان حساب های بانکی را به سمت خود منحرف کنند، یا به شیو ه ای کاملا پیشرفته  اطلاعات شخصی شما را سرقت کنند واز طریق آن به اطلاعات تمام دوستانتان در شبکه های اجتماعی و ای میل ها دسترسی پیدا کنند تا بتوانند کلاهبرداری های بزرگتری را انجام دهند. شرکت هایی که با اطلاعات شخصی و حساس  کاربران سر و کار دارند باید بدانند که همیشه خطری در کمین است و اطمینان صد درصد وجود ندارد. آنها باید آماده  باشند تا در صورت بروز حادثه واکنش نشان دهند تا از داده های شخصی کاربران و مشتری هایشان دفاع کنند. آن ها باید بتوانند در صورت خطر به کاربرانشان توصیه های لازم را در مورد شیوه های حفاظت، نظارت بر حساب ها ی بانکی و تغییر رمزعبور ارائه کنند.”

تبهکاران اینترنتی، می توانند از تمام داده های  شخصی ما مانند، کارت بانکی، ای میل،و رمز عبورسوء استفاده کنند. اگر شرکت ها می خواهند از منافعشان در مقابل حملات اینترتی محافظت کنند، باید مانع نشت داده های شخصی ما باشند.

امروزه در اروپا از هر دو شهروند، یک نفر از راه اینترنت خرید می کند.
http://persian.euronews.net/2012/02/20/e-business-your-privacy-on-the-line-/
------------------



دکتر کریم سنجابی یاد و خاطره اش گرامی باد یکی از بزرگان مردم سنجابی میباشد و گوران زبان است و کسی بوده که همیار رهبر فقید مردم ایران دکتر محمد مصدق بوده است

کم تر شدن شکایت از نژادپرستی و تبعیض درمدارس، باوجود افزایش آن

اگر بخواهیم دست به یک تحقیقات بیطرفانه و حقوقی بزنیم تازه پناهندگان و خارجیتباران میانم خود آنقدر دست به نژادپرستی میزنند تازه میان سوئدیها چنین نیست

کم تر شدن شکایت از نژادپرستی و تبعیض درمدارس، باوجود افزایش آن

مدرسه ی رینکه بی
بااین که شمار شکایت از تبعیض در مدارس درسال گذشته نسبت به سال پیش از آن کمتربود، اما نژادپرستی کماکان مشکلی بزرگ دربسیاری از مدارس است. لنا و خالد ابوفییاد، خواهر و برادری هستند که این تبعیض و نژادپرستی را درمدرسه تجربه کرده اند. آنها توسط دانش آموزان دیگر ازجمله سیاه، جادوگر، ترک و فاحشه نامیده شده اند. درسال گذشته ٢٩ مورد شکایت دراین زمینه به ناظر عالی منع تبعیض داده شد که ٧ مورد از سال های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ کمتربود.  این آماری ست که این نهاد دراختیار رادیوی بین المللی سوئد قرارداده است.

این آمار، بهبود وضعیت و موفق بودن تلاش مدارس درمبارزه با تبعیض را نشان می دهد، اما بااین حال Maja Rajs از حقوقدانان نهاد نظارت برمنع تبعیض، آن را نشانه ای از کاهش تبعیض نمی داند. به نظر او موضوع مهم میزان شکایت هاست. او می گوید که تقریبا تنها ۴ یا ۵ درصد از کسانی که مورد تبعیض قرارمی گیرند، اقدام به شکایت می کنند. 
پرسش نامه ای نیز که سازمان جوانان علیه نژادپرستی Ungdomar mot rasism درسال گذشته تهیه کرد، گفته ی او را تاییدمی کند. چهاردهم دانش آموزان در پاسخ تاییدکرده بودند که خود توسط نژادپرستان مورد آزارقرارگرفته اند و یا که شاهد این آزار علیه دانش آموزان دیگر بوده اند. همچنین ۴٧ درصد آنها نیز گفته بودند که خود با استفاده از واژه ها و یا رفتار نژادپرستانه، دیگران را موردآزارقرارداده بودند. Anton Landehag مدیر این سازمان تاکیدمی کند که به نظر و او همکارانش دراین سازمان، این وضعیت منطبق با شرایطی ست که امروز در زندگی مردم سوئد دیده می شود. به گفته ی او از سوئد تصویریک کشور پذیرا و باز وجوددارد، درحالی که از خیلی نظرها این تصویر غیرواقعی ست.
یکی از راه های مقابله با شرایطی که از نظر تبعیض و نژادپرستی در بسیاری از مدارس وجوددارد، رفتن دانش آموزان به مدارس دیگراست. خالد و لنا که درابتدای گزارش از آنها نام بردیم، به دلیل رفتاری که با آنها می شد، مدرسه ی خود را عوض کرده اند، اما آنها هنوز هم با تبعیض و رفتار نژادپرستانه روبروهستند. لنا می گوید که در مدرسه ی جدیدش نیز تبعیض وجوددارد. دانش آموزان دیگر مهاجران را دوست ندارند، اما بااین حال بهتر از مدرسه ی قبلی اوست. 
دراین مورد گفتگویی داریم با ناهیدبیگلری، آموزگار زبان مادری و مسئول سایت فارسی اداره کل امور مدارس در مالمو.
این فگتگو به زودی دراین صفحه قرارداده خواهدشد. 

۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

کشف شبکهای لابی رژیم در کشورهای اروپایی بخصوص اسکاندیناوی


ما دست به جمع آوری اطلاعات  در باره شبکهای لابی رژیم در اروپا که فعالانه مشغول کار خود هستند و از راه اینترنت  نیز توسط ایمیل ئ ارسال پیامهای خود چند روزیست که علیه وب سایتهای بنده دست به گندخوری نموده اند متاسفانه این را بیان کنم تعدادی از این جانوران ا برادران کرد خود نیز هستند یعنی جاش شده اند.
این اشخاص تعدادی از آنها خود و خانوادهایشان مشغول توزیع و پخش موادمخدر هستند و تعدادی آز فرزندانشان در زندان بر سر میبرند به دلایل  دزدی و فروختن موادمخدر کسانی هستند که توسط سفارتخانه های رژیم تقویت میشوند و در مقابل هر تبلیغیاتی پول دریافت میکنند از سفارت بعنوان ضد جنگ نیز خود را به سفارت و عوامل اطلاعاتی ایران در این کشورها معرفی میکنند.
و در ضمن بگویم که بیشتر این افراد دهاتیهای بین مرز ایران و عراق هستند و زمانی در کمپ التاش برسر برده اند و به خوبی آموخته اند چطوری دست به جاش بازی بزنند.
من به تاریخ تولد  و آدرس محل زندگیشان نوع شغل و کارشان و حتی نوع بیماری روانی ای که به آن مبتلا هستند دست یافته ام همراه با عکس و مشخصات کامل این افراد به این زودی در شبکه های اینترنت با 12 زبان زنده دنیا  عکس مشخصات و تاریخ تولد محل تولد و تمامی مشخصات کاریشان و بیماری ای که به آن مبتلا هستند منتشر میشود بر روی سایت مخفی که داریم باید در آن سایت  بایدعضو بشوید و پول به پردازید تا بتوانید مطالب آن سایت را بخوانید در حال حاضر آن سایت دارای 30000 عضو میباشد و 3 روز درماه به طور مجانی در اختیار خوانندگان قرار میگیرد آن وب سایت.
در ضمن بگویم این اشخاص یهودی ستیز نیز هستند و در این کشورها دست به تبلیغاتهای آخوند ساخته و ابلهانه علیه کشور اسرائیل نیز میزنند.
در این باره این اشخاص دارای کارت بخصوص مزدوری خواهند شد که همرا با عکس مشخصاتشان منتشر میشود.
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی 27/2/2012
-----------------------

شاكیرا سەردانی هەرێمی كوردستان دەكات‌و گۆرانییەكیش بۆ كارەساتەكانی كورد تۆماردەكات

شاكیرای‌ گۆرانیبێژی ناوداری جیهان‌ لەگەڵ كوڕە لاوێكی‌ لەدایكبووی‌ سلێمانی‌ گۆرانییەكی‌ (دیوت) بۆ ئەنفالكراوان تۆماردەكەن.
ئەو كوڕە لاوەی‌ سلێمانی‌ كە ناوی‌ (هێمن خالید)ە‌و ناسراوە بە(دۆشكا) یەكێكە لەسەماكار‌و گۆرانیبێژە‌كانی‌ بواری‌ (ڕاپ) لەویلایەتە یەكگرتووەكانی‌ ئەمریكا، لەئێستادا لەخۆئامادەكردندایە بۆ تۆماركردنی‌ ئەو گۆرانییەی‌، كە لەگەڵ كچە هونەرمەند شاكیرا بەنیازن بۆ كارەساتی‌ ئەنفال بیچڕن.
شاكیرا جیاواز لەو گۆرانییە بەنیازە سەردانی‌ هەرێمی‌ كودستانیش بكات‌و قوتابخانەیەكی‌ خوێندنی‌ نمونەیی‌ لەسەر ئەركی‌ خۆی‌ بۆ منداڵانی‌ كورد دروستبكات.
دۆشكا ڕایگەیاند، شاكیرا كاتێك لەگەڵ دۆشكادا یەكتریان ناسیوە، هیچی‌ لەبارەی‌ كوردەوە نەدەزانی‌‌و ئەو مەرگەسات‌و نەهامەتیانەشی‌ نەبیستبوو، كە بەسەر كورددا هاتوون، ئەو هەمووی‌ بۆ باسكردووە.
دۆشكا باسی‌ لەوەشكردووە ئەو گۆرانییە دیوتە لەنێو (سی‌ دی‌)یە نوێكەیدا بڵاودەبێتەوە، كە زۆرینەی‌ هۆنراوەكانی‌ لەلایەن (هیوا عەبدوڵڵا)ەوە نووسراوە.
لەدرێژەدا هێمن خالید (دۆشكا) وتی‌ “ئەگەر من لەگەڵ (دادی‌ یانكی‌) گەورە ڕاپەر‌و سەماكاری‌ ئەمریكا‌و (ئەنیا)ی‌ گۆرانیبێژی‌ ئینگلیزدا گۆرانیم نەوتایە، پێنەدەچوو بتوانم شاكیرا بناسم”.


-----------------------------

علی رغم ادامه گلوله باران و درگیری با مخالفان


همه پرسی قانون اساسی جدید سوریه برگزار شد


دولت سوریه روز یکشنبه 26-2-2012 بیش از 14 میلیون نفر از مردم را در حالی برای شرکت در همه پرسی سراسری قانون اساسی جدید فرا خواند که چندین منطقه در این کشور شاهد گلوله باران گسترده است. .

قانون اساسی جدید به حاکمیت 50 ساله حزب بعث در این کشور پایان می دهد اما به رئيس جمهور اختيارات وسیعتری می دهد. 

بر اساس اين قانون ، انتخابات چند حزبی پارلمان ظرف سه ماه آینده در سوريه برگزار می شود.

رای گیری برای این رفراندم در حالی برگزار می شود که به گفته فعالان سیاسی سوریه، براثر سرکوب وحشیانه و ادامه عملیات نظامی در شهرهای مختلف این کشور تاکنون بیش از 7600 تن به دست نیروهای امنیتی و ارتش به قتل رسیده اند.

قانون اساسی جدید در چارچوب اصلاحات سیاسی بشار اسد با هدف آرام کردن اوضاع بحرانی کشور و نیز به عنوان جایگزین قانون اساسی سال1973 تدوین شده است.

این درحالی است که مخالفان و فعالان سیاسی سوریه با تحریم این همه پرسی خواستار سرنگونی رژیم بشار اسد شدند.

در قانون اساسی جدید به " آزادی احزاب " اشاره شده و ماده 8 قانون اساسی که در آن حزب بعث به عنوان حزب رهبری کشور و رئیس جمهور از میان اعضای آن انتخاب می شد از قانون اساسی جدید برداشته شد..

روزنامه "بعث" که نماینده حزب حاکم سوریه است در این مورد نوشت لغو ماده 8 برای حرب بعث شکست تلقی نمی شود بلکه این مساله بخشی از یک تحول سیاسی و اجتماعی در کشور است.

همچنین در قانون اساسی جدید به سوسیالیستی بودن اقتصاد اشاره نشده است اما در ماده 60 آمده است که 50% نمایندگان مجلس بایستی از کارگران و دهقانان باشند.

در قانون اساسی جدید رئیس جمهور دارای اختیارات بسیار وسیعی است و تمام وزریران توسط وی انتخاب می شوند. همچنین او می تواند بعضی از قوانین تصویب شده در مجلس را رد یا لغو کند.

دوره ریاست جمهوری سوريه 7 سال تعیین شده است و در ماده 88 آمده است که هر رئیس جمهوری می تواند برای دو دوره انتخاب شود.

در ماده 155 بشار اسد از این قاعده فعلا مثتثی شده و در توضیح این ماده آمده است بشار اسد تا سال 2014 رئیس جمهور خواهد ماند و سپس در اولین انتخابات نیز شرکت خواهد کرد.

در همین حال مخالفان همه پرسی ، قانون اساسی جدید را خنده آور وبی معنی توصیف کردند .آنها می گویند بشار اسد در سال 2000 قدرت را به صورت انتصابی در دست گرفت و تا سال 2014 نیز بر این مسند خواهد ماند و احتمالا دو دوره دیگر طبق قانون اساسی جدید نیز انتخاب خواهد شد و بدین ترتیب دوره ریاست جمهوری وی به 28 سال خواهد رسید. 

در یکی از بندهای این قانون بر مسلمان بودن رئیس دولت تاکید شده است. گروه های سکولار در سوریه می گویند این اصل حقوق اقلیت های مذهبی را نقض می کند.

در همین حال عدنان محمود وزیر اطلاع رسانی سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است " برای اولین بار در سوریه برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی در رسانه های دولتی به شکل گسترده تبلیغ می شود بدون آنكه از مردم خواسته شود به آن رای مثبت دهند. 

تلویزیون دولتی و رسانه های تحت پوشش رژیم سوریه از مدتها قبل پیشنویس جدید قانون اساسی را به شکل روزانه پوشش می دادند و با اجرای برنامه های ویژه ، مردم را به مشارکت در همه پرسی فرا می خواندند.

-----------------------
وزیر دفاع اسرائیل برای گفت و گو پیرامون ایران به آمریکا می رود
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک فردا شب (شامگاه دوشنبه) برای چندمین بار رهسپار ایالات متحده می شود تا به ویژه در زمینه تهدید اتمی ایران با مقامات آمریکایی به گفت و گو بنشیند. چند روز پس از آقای باراک، آقای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز به ایالات متحده خواهد رفت.
از دید آگاهان دیپلماتیک، دو هفته پیش رو از نظر روشی که اسرائیل و غرب در قبال حکومت ایران در پیش خواهند گرفت سرنوشت ساز است.
همزمان، رییس رکن سیاسی – امنیتی در وزارت دفاع اسرائیل، ژنرال عاموس گیلعاد در اشاره به معضل اتمی ایران تأکید کرد که مسئله اتمی ایران نه تنها معضلی برای اسرائیل است بلکه برای کل جهان مشکل زا می باشد؛ چرا که حکومت اسلامی قصد دارد خاورمیانه را به سوی افرط گرایی سوق دهد و با ساخت سلاح اتمی نه تنها با اسرائیل به مبارزه خواهد پرداخت، بلکه امیرنشین های خلیج فارس را نیز تهدید خواهد کرد.
------------------

مریدور: برافتادن اسد به نفع مردم سوریه و اسرائیل است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  وزیر اطلاعات اسرائیل، آقای دان مریدور گفت: برافتادن رژیم پرزیدنت بشار اسد در سوریه نه تنها موجب رهایی مردم آن کشور خواهد شد، بلکه محور تهران – دمشق را نیز درهم می شکند و با منافع اسرائیل نیز همخوانی دارد. او که در مصاحبه با رادیوی ارتش اسرائیل سخن می گفت افزود: «در هم ریختن محور اسد – احمدی نژاد و محور تهران – دمشق، به سود اسرائیل نیز خواهد بود».
وزیر اطلاعات افزود: ما توصیه ای به کسی نمی کنیم، ولی در عمل می بینیم که تقریباً همه کشورهای عرب علیه رژیم خاندان اسد موضع گرفته اند و باید منتطر شد و دید که این جریان چه هنگام و چگونه به پایان خواهد رسید.
دولت اسرائیل هنوز نسبت به خیزش مردمی در سوریه اظهار نظر نکرده، ولی آقای اویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه جنایات خاندان اسد را محکوم دانست و تأکید کرد که برافتادن رژیم او، حکومت ایران و حزب الله لبنان را از یک تکیه گاه مهم محروم خواهد ساخت.
در ماه های اخیر ارزیابی شده بود که رژیم اسد در سوریه ممکن است در تلاش برای خنثی کردن خیزش مردمی، به یک تهاجم نظامی علیه اسرائیل دست بزند. ولی وزیر اطلاعات گفت: چنین احتمالی بسیار ضعیف است و بعید می نماید که رژیم اسد چنین قصدی داشته باشد. او افزود: در هر حال، ارتش اسرائیل برای رویارویی با هرگونه تهاجم، از آمادگی کامل برخوردار است.
-----------------------

ژنرال آمریکایی: هرگونه عملیات موفقی در ایران

باید با پیاده کردن نیروی زمینی همراه باشد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  دو ژنرال پیشین ارتش ایالات متحده اعلام کردند که حمله نظامی احتمالی ایالات متحده یا اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران، نخواهد توانست جلوی دستیابی رژیم به سلاح اتمی را بگیرد.
ژنرال جیمز کارترایت، معاون پیشین رییس ستاد کل ارتش ایالات متحده گفت: «اگر آنها قصد ساختن سلاح اتمی را داشته باشند، تمام تسلیحات دنیا نیز نخواهند توانست تغییری در آن به وجود آورند؛ چرا که آنها دانش لازم را دارند و می توانند تأسیسات تخریب شده را بازسای کنند». ژنرال کارترایت سپس گفت یک حمله نظامی احتمالی آمریکا یا اسرائیل، تنها موجب می شود برنامه ساخت سلاح اتمی در ایران، بین دو تا پنج سال به عقب بیفتد.
دریادار ویلیام فالون، از فرماندهان پیشین ارتش ایالات متحده نیز، با تأکید بر اینکه از دید او و بسیاری از فرماندهان ارتش آمریکا، حمله هوایی به تأسیسات اتمی ایران "گزینه مناسبی" نیست، گفت: هر گونه عملیات برای آنکه موفق باشد، باید با عملیات زمینی و پیاده کردن نیرو در خاک ایران همراه شود.
دریادار فالون همچنین در این زمینه که واکنش احتمالی ایالات متحده به حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران چه خواهد بود، گفت: به نظر نمی رسد اگر جنگنده های اسرائیلی به منظور بمباران تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی به پرواز درآیند، ایالات متحده برای متوقف کردن آنها کاری کند. وی افزود: «دو کشور، ارزش های مشترک فراوانی در منطقه دارند و به همین دلیل، در چنان شرایطی، ما حتماً با تمام توان خود با اسرائیل همکاری خواهیم کرد».