Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ مهر ۸, دوشنبه

(جنوب کوردستان و تحولاتی بزرگ)


(جنوب کوردستان و تحولاتی بزرگ)
پس از نامگذاری یک نوزاد تازه به دنیا آمده به نام کرماشان از طرف یک خانواده سنندجی ، اکنون یک 
هنرمندکرماشانی اثر منتشر شده خود را به هنرمندی سنندجی تقدیم کرد!!!
اثری از علی الفتی منتشر شد.
“سزیان وه‌فر” نهمین اثر علی الفتی است که با زبان کُردی در قالب شعر آزاد و در ۸۸ صفحه منتشر گردیده است.
علی الفتی، متولد ۱۳۵۶در کرماشان است. دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی علوم ارتباطات و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. شاعر، داستان نویسو منتقد ادبی است. او به دو زبان کُردی و فارسی می نویسد.
هنرمندی کرماشانی اثر منتشر شده خود را به هنرمندی سنندجی تقدیم شد!
الفتی اثر منتشر شده خود به‌عنوان مجموعه “اشعار کُردی سزیان وه‌فر” را به استاد هادی ضیاالدینی نقاش و مجسمه ساز مطرح سنندجی تقدیم نموده و این کتاب را بزرگداشتی برای او می‌داند.
در گفتگوی ژیارکورد با این شاعر توانا؛ اظهار داشت « این اثر را از لحاظ حرفه‌ای بودن از تمام آثار کوردی که داشته‌ام متمایز می‌دانم! »
در آینده آدرسهای پخش این مجموعه اشعار را در تمامی نقاطی که پخش خواهد شد، اعلام خواهیم داشت.
http://www.jiyarkurd.com/?p=3452

ئەو کوردەی بەلێت ئیسلام ریگایەکی باشە قور بەسەری باو باپیری جاشە.


ئەو کوردەی بەلێت ئیسلام ریگایەکی باشە قور بەسەری باو باپیری جاشە. چونکە ئەگەر سەیرەێکی مێژۆیش بکەین مێژۆیش دەی سلمێنیت کە ئیسلام دۆژمنی سەرەکی نەتەوەیی کورد بووە ئێستاش ئیسلامیەکان خۆێنی کوردان حەلال دەکەن و کورد بە کافەر دەزانن چی ئەگەر سەیری مێژۆ بکەێن ئەگە ر کورد نەبوواییە ئێستا ئیسلام بوونیی نەبوو نەفرت لە ئیسلام نەفرت لە سلاحدینی کوردفرۆش کە برگێری لە ئیسلام کرد ریگایی نەدا ئەم بووگەنە لە ناو بەچێت.. ئێستا بە ماشینی بومبریژکراوە هێرەش دەکەن سەرمان هەولێرە خۆشەویستەکمان خۆێن ئاوەیی دەکەن ئیسلامیە بووگەنەکانی تێرۆریستی مرۆڤکۆژی گەمژە

۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

سخنرانی آقای علی مهرابی عضو سازمان دموکراتیک یارسان در کمسیون حقوق بشر سازمان ملل


سخنرانی آقای علی مهرابی  عضو سازمان دموکراتیک یارسان در کمسیون حقوق بشر سازمان ملل .
آقای علی مهرابی یکی از دلسوزان مردم و جامعه یارسان میباشند و فردی فعال و دانا میباشد من به وجود ایشان افتخار میکنم

تێرۆریستە کۆیرە نەفامەکانی ئیسلامی سیاسی هەولێرەکەمیان خۆێن ئاویی کرد من شرێکی خەمتانم برا خۆشکەکانم لە شاری هەولێری خۆێن ئاویی


تێرۆریستە کۆیرە نەفامەکانی ئیسلامی سیاسی هەولێرەکەمیان خۆێن ئاویی کرد من شرێکی خەمتانم برا خۆشکەکانم لە شاری هەولێری خۆێن ئاویی.

چەند تەقینەوەیک هەولێرری هەژاند زۆر بەداخەوە من تەنها ئەوە ئەلیم و چەندین جاریش وتوومە هەر حکومەتی هەریم لە خەو دایە!! چون گرۆپە توندرەو سەلەفیە جیهادیە حۆری گێیەکان لە کوردستان پەرەیان سەندووە کەسیش نییە لییان بکۆلیتەوە ئەوش ئاکامیخراپی ئەبیت لە سەر داهاتوی هەریمی کوردستان ئەبیت و هەیە و چەندین گرۆپی و لایەنی ئیسلامی کە خۆیان بە دووا کەوتوی القایدە و جبە النصرە و چەندین گرۆپی ئیسلامی ئەزانن زۆر بە ئاشکرا خەریکی هاندان و ریکلام کردنی خۆیانن و کاریکی زۆریان کردووە دەستیشان دیار بووە بویە هەرچی روو ئەدات لە سایە سەری ئیسلامی نا موبارەکە
نەفرت لە وانەی پییان وایە کوشتن ریگەیەکە بۆ گەیشتن بە اللە.

بۆ دەزگا و لایەنە ئەمنیەکانی حکومەتی هەریمی کوردستان 

۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

لطفا به آقای اوباما بگین بر اساس تحقیقات کامپیوتری بر مخ حسن روحانی نشانهای خطرناکی از داخل مغز حسن روحانی دیده شده اند ویروسهای که در داخل مخ احمدینژاد بودند حالا در مخ حسن روحانی رده یابی شده اند که دوبرابر هستند یعنی میتواند حدس زد که حسن روحانی دوبار از احمدینژاد خطرناکتر است.


لطفا به آقای اوباما بگین بر اساس تحقیقات کامپیوتری بر مخ حسن روحانی نشانهای خطرناکی از داخل مغز حسن روحانی دیده شده اند  ویروسهای که در داخل مخ احمدینژاد بودند حالا در مخ حسن روحانی رده یابی شده اند که دوبرابر هستند یعنی میتواند حدس زد که حسن روحانی دوبار از احمدینژاد خطرناکتر است.
کاریکاتور از دوست عزیزم بادبان

این طور به‌ نظر می رسد که‌ از زمان انتخاب حسن ورحانی که‌ از "اعتدال" ،" تدبیر و امید" سخن می گفت،فشار سیاسی و اجتماعی بر پیروان آیین یاری(یارسان) افزایش یافته‌ است.


این طور به‌ نظر می رسد که‌ از زمان انتخاب حسن ورحانی که‌ از "اعتدال" ،" تدبیر و امید" سخن می گفت،فشار سیاسی و اجتماعی بر پیروان آیین یاری(یارسان) افزایش یافته‌ است.
خبرگزاری هرانا – با آنکه مدت زیادی از خودسوزی سه تن از پیروان یارسان (اهل حق) در اعتراض به تراشیدن اجباری سبیل‌

یکی از همکیشانشان نمی‌گذرد؛ باز هم شاهد تکرار این موضوع در زندان‌های ایران بودیم.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفته گذشته یکی دیگر از پیروان یارسان به نام صفر فرجی ۲۷ ساله ساکن هشتگرد کرج که برای ۳ روز بازداشت شده و به زندان منتقل شده بود، در زندان تهران بزرگ مورد اهانت مسئولین زندان قرار گرفته و به زور سبیل وی را تراشیده شد.
نامبرده اظهار نمود که ۴ مامور با زور و با نظارت مسئول زندان برای تحقیر وی و اهانت به اعتقاداتش دست به این عمل زده‌اند.
همچنین نامبرده طی هفته گذشته ۳ بار قصد داشت که در برابر مجلس ایران خودسوزی نماید که اطرافیانش مانع کار او شدند.
۳ ماه پیش نیز مسئولین زندان همدان در اقدامی مشابه به اعتقادات شخصی بنام کیومرث تمناک دست زده بودند که باعث اعتراضات گسترده و خودسوزی اعتراضی ۳ نفر از پیروان این آیین شد.
قابل ذکر است که پیروان یارسان (اهل حق) که از اقلیت‌های مذهبی بزرگ ایران محسوب می‌شوند فاقد رسمیت می‌باشند.
مقامات رسمی هنوز هیچ واکنشی در این خصوص نشان نداده‌اند.

۱۳۹۲ مهر ۵, جمعه

قتل عام و اعدام جمعي در اشرف- شماره 64




قتل عام و اعدام جمعي در اشرف- شماره 64
هفت گروگان اشرفي به زندان شرف در پشت ساختمان نخست وزيري در بغداد منتقل شدند
دستور مالكي براي بازديد ملل متحد از زندان لشكر طلايي بعد از انتقال گروگانها 

بر اساس گزارشهاي رسيده از درون رژيم آخوندي هفت گروگان اشرفي در روز يكشنبه 22 سپتامبر از زندان لشكر كثيف مالكي به زندان موسوم به شرف در منطقه سبز بغداد، پشت ساختمان نخست وزيري منتقل شده اند. گروگانها با خودروهاي ويژه يي كه به همين منظور به محل لشكر كثيف رفته بودند، منتقل شدند. زندان شرف، زندان مخوفي است كه در اختيار دستگاه مبارزه با تروريسم مالكي است كه افراد نيروي تروريستي قدس در آن حضور فعال دارند.
مالكي در يك اقدام فريبكارانه دستور داده است كه بلافاصله بعد از انتقال گروگانها از زندان لشكر كثيف، از سازمان ملل دعوت شود كه به مقر اين لشگر در فرودگاه بغداد رفته و همه جا از جمله زندانهاي آن را بازرسي كند و دفتر ثبت زندانها را چك كند تا مطمئن شود اين هفت نفر در آنجا حضور ندارند. 
مقاومت ايران با يادآوري مسئوليت مستقيم آمريكا و ملل متحد در حفاظت ساكنان اشرف و ليبرتي، خواستار مداخله فوري آنها براي ديدار از گروگانها، ممانعت از تحويل آنها به فاشيسم ديني حاكم بر ايران و آزادي آنها است. 
مقاومت ايران همچنين مدافعان حقوق بشر را به پيوستن به كارزار جهاني براي آزادي گروگانها و نجات آنها از شكنجه هاي وحشيانه دژخيمان مالكي فرامي‌خواند
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
3 مهر 1392(25 سپتامبر2013)

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران؛ قتل عام و اعدام جمعی در اشرف - شماره ۶۷




اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران؛ قتل عام و اعدام جمعی در اشرف - شماره ۶۷

اعزام شکنجه گران و دژخیمان اطلاعات و سپاه از تهران به بغداد برای بازجویی از گروگانها. 

هشدار آخوندها به دولت عراق که مجاهدین هیچ پولی بابت اموال خود نباید به دست بیاورند.

بنا به گزارشهای رسیده از ایران، نیروی تروریستی قدس و سفیر رژیم آخوندی در بغداد که از سرکردگان این نیروست، برای اعزام شکنجه گران و بازجویان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به بغداد برای بازجویی از هفت گروگان اشرفی با نخست وزیری عراق هماهنگی می‌کنند.

هفت گروگان اشرفی تا روز ۳۱شهریور در زندان لشگر طلایی مالکی ( معروف به لشگر کثیف) در فرودگاه نگهداری می شدند و از آن پس به زندان «شرف» در منطقه سبز بغداد، پشت نخست وزیری منتقل شده اند.

در این زندان دژخیمان مالکی با شکنجه و اعمال فشار به دنبال گرفتن اطلاعات و اعترافهای دروغ از گروگانها هستند تا با استناد به آنها سرکوب، کشتار و قتل عام ساکنان اشرف و لیبرتی و سرقت اموال منقول و غیرمنقول و سلب مالکیت از آنها را توجیه کنند.

از سوی دیگر، رژیم آخوندی به مالکی هشدار داده که سازمان مجاهدین نباید هیچ پولی از بابت فروش اموال خود در اشرف بدست بیاورد. در همین رابطه، سفیررژیم آخوندی در عراق از دولت این کشور خواسته است با یک حکم قضایی ساختگی سازمان مجاهدین را وادار کند به مردم عراق خسارت بدهد و اموال اشرف را نیز در همین رابطه مصادره کند. رژیم ولایت فقیه به مالکی قول داده است که عده یی از مزدوران خودش در عراق را تحت عنوان «قربانیان مجاهدین» به دادگاه معرفی نماید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ مهر ۱۳۹۲(۲۷ سپتامبر۲۰۱۳)

نخواستند ملاقات کنند ناگهانی هنگامیکه وارد دستشویی میشدند همدیگر را ملاقات کردند

نخواستند ملاقات کنند ناگهانی هنگامیکه وارد دستشویی میشدند همدیگر را ملاقات کردندکاریکاتور امروز روزنامه لوس‌آنجلس تایمز از ملاقات اوباما و روحانی در توالت مردانه سازمان ملل:

اوباما: هی روحانی چه خبر؟
روحانی: پسر اگه سپاه پاسداران بُو ببره، کارم ساخته است!

نگرانی عفو ‌بین‌الملل از احتمال اعدام شش کرد در ایران !


نگرانی عفو ‌بین‌الملل از احتمال اعدام شش کرد در ایران !

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه (۲۵ سپتامبر/ ۳ مهر) خواستار توقف اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام شش زندانی اهل سنت کرد در زندان قزل حصار کرج در ایران شد. بنا بر بیانیه منتشر شده از سوی عفو بین‌الملل، انتقال دو تن از این افراد به زندان انفرادی به نگرانی‌ها نسبت به خطر اعدام قریب‌الوقوع آن‌ها دامن زده ‌است.

شەکستی یەکێەتیی نیشتمانی لە هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەریمی کوردستاندا بە هوکاری هاوکاری کردنی یەکێەتیی لە گەل رژیمی ئیران بووە.


شەکستی یەکێەتیی نیشتمانی لە هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەریمی کوردستاندا بە هوکاری هاوکاری کردنی یەکێەتیی لە گەل رژیمی ئیران بووە.
بۆ چی یەکیەتیی نیشتمانی کوردستان لە هەلبژاردنەکانی ئەم دواییە پارلەمانی هەرێمی کوردستاندا سەرنەکەوت؟
رژیمی ئیران مادەبیهووشکەرەکان رەوانی هەرێمی کوردستان دەکات و بە هەزاران گەنجی باشووری کوردستان تا ئێستا تووشی بەکارهینانی مادەبیهوشکەرەکان بووەن.
 توش بوون بە مادە بیهوشکەرەکان بووەن کە لە لایەن ئیتلاعاتی ئیرانەوە رەوانی هەرێمی کوردستان دەکرێت.
ئێستا خەلکی کوردستانی باشوور بە باشی دەزانن کە رژیمی ئیران دۆژمنی نەتەوەیی کورد و هەرگیز نابێتە دۆستی گەلی کورد  هەر بۆ پشت راست کردنەوەی ئەم راستیەش  ناردنی دواودەرمانی بەسەرچوو بۆ کوشتنی کوردان تێرۆر و رەفاندنی رۆژنامە نووسان لە هەریمی کوردستان بەدەستی ئیتلاعاتی ئیران بە بە ئاگاداری یەکێەتیی نیشتمانی کوردستان ئیتلاعاتی ئیران ئەو کارانە ئەنجامدەدات لە هەرێمی کوردستاندا.
یەکێەتیی نیشتمانی کوردستان خۆیی زۆر لە ئیران نێزێک دەکاتەوە یەکیک لە هوکارەکانی شەکەستی یەکێەتیی لە هەلبژاردنەکانی ئەمداوییە ئەوییە کە لە سەروەر باسمان کردوە ئەویش هاوکاری یەکێەتیی لە گەل رژیمی ئیرانە گووشار بۆ سەر ریکخراوەکانی رۆژهەڵاتی کوردستان لە لایەن یەکێەتیی نیشتمانی کوردستان بۆ ئەوەیی دژی رژیمی ئیران بی دەنگ بن.
////////
بۆ چی پارتی دیمۆکراتی کوردستان بە سەرۆکایەتی کاک مسعود بارزانی سەرکەوتنی بە دەست هینا و هوکاری سەرکەوتنی پارتی چییە ، بۆ چی پارتی سەرکەوت لە هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەریمی کوردستاندا؟
پارتی دیمۆکراتی کوردستان خۆی لە رژیمی پەتوسیداری ئیران نێزیک ناکاتەوە ، و لە جیاتی دۆستایەتی لە گەل رژیمی ئیران خۆیی برۆ لای رۆژئاوا و دەولەتی تورکیا دەبات کە هەر چەند تورکیا دۆژمنی سەرکی نەتەوەیی کوردە و گەلی کورد بە باشی دەزانێت کە تورکیا دۆژمنی گەۆرەیی نەتەوکەمانە، بەلام بە هووەیی دۆستایەتی پارتی لە گەل ئەمەریکا و ئەمەریکا بە گەلی باشووری کوردستان یارمەتی کردوە یەکیک لە هوکارەکانی سەرکەوتنی پارتی  دۆستایەتی  لە گەل وەڵاتی دۆستی کورد ئەمەریکا .بووە 
بژی کورد و کوردستان

سامۆئیل کرماشانی

شخصیت آیینی و مذهبی زن کورد آسینناس بارزانی(ئەسینناس بەرزانی) چە کسی بود؟



شخصیت آیینی و مذهبی زن کورد آسینناس بارزانی(ئەسینناس بەرزانی) چە کسی بود؟
منابع وب سایت 
این زن دختر رابی سامووییل بارزانی ست، کە در میانەی سالهای ١٩٥٠ تا ١٦٧٠ میلادی در شهر موصل زیستە است. او در همان شهر نیز از مادر متولد شدە است . پس از مردن پدرش تخلص آیینی ،رابی، را برای خود برگزید .

رژیم ایران تسلیم ایالات متحده آمریکا تحریمها کمرشکن بودند رژیم را خیلی آسان به زانو در آورد و سران رژیم را به نوشیدن جام زهر واداشت.


نرمش قهرمانانه یا تسلیم زلتبار
رژیم ایران تسلیم ایالات متحده آمریکا تحریمها کمرشکن بودند رژیم را خیلی آسان به زانو در آورد و سران رژیم را به نوشیدن جام زهر واداشت.
نوشتها به دلایل چند اشتباه اصلاح شده و اطلاعات بیشتری بر آن افزوده شده است.
بر اساس اطلاعاتی که چند دقیق پیش که از راه دوستان  به دستمان رسیده است در آمریکا رژیم ایران بدون هیچ پیش شرطی تمامی خواستهای ایالات متحده آمریکا را پذیرفته است و باید به بازداشت شدگان چند سال پیش که در ایران چند ماهی زندانی بوده اند 100 میلیون دلار قرامت به پردازند سران رژیم ایران و حسن روحانی این درخواستها را بدون هیچ سئوال و یا جوابی پذیرفته است
 .. حسن روحانی  قرار است به دلیل بازداشت غیر قانونی اعضای سفارت آمریکا در تهران در سال 1357 به هر یک از بازداشت شدگان رژیم ایران قرامت به پردازد و این حسن روحانی دیروز قبول نموده است.
دوم به دلیل یک انفجار در عربستان سعودی که به دست ایران انجام گرفته است رژیم ایران به ایالات متحده آمریکا قرامت به پردازد... و به هر یک از گروگانهای سفارت آمریکا در تهران در اول انقلاب ایران قرار است  به هر یک از آنان 60 میلیون دلار به پردازد و حسن روحانی تمامی این درخواستها را پذیرفته است این یعنی جام زهری دیگر این یعنی تسلیم شدن رژیم ایران ... هی شعار مرگ بر آمریکا سر میدادند و خواهان سرنگونی دولت آمریکا بودند سردمداران و حاکمان خودکامه تهران حالا چی شده است که یک دنده  جام زهر را نوشیدند و تسلیم ایالات متحده شدند .....
و رژیم ایران به ایالات متحده آمریکا قول داده است در مقابل شکستن تحریمها علیه رژیم ایران و ایران  تمامی سایتهای اتمی خود را تسلیم کارشناسان نظامی و امنیتی  ایالات متحده آمریکا خواهند کرد و زیر نظارت مستقیم ایالات متحده آمریکا ایران دست به فعالیتهای اتمی اش میزند این درخواست شامل فعالیتهای موشکی و تسلیحاتی دیگر  نیز هم میشوند که باید زیر نظارت مستقیم کارشناسان نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا ایران دست به فعالیتهای تسلیحاتی و نظامی خود را بزند و بر اساس خبرهای منتشر نشده رژیم ایران این درخواستها را بدون چند و چون  پذیرفته است.
 قرار است 7 تیم نظامی و امنیتی کارشناسان ایالات متحده آمریکا در امور تسلیحاتی  و نظامی وارد تهران بشوند و دست به بازدید از همه اماکن نظامی و تسلیحاتی ایران بزنند و چون ایران و رئیس جمهوری ایران خود نیز امضا نموده است و مورد تائید رهبری رژیم قرار گرفته است کارشناسان ایالات متحده آمریکا اختیار تام دارند  تمامی جاها اماکن نظامی ایران را مورد بازدید قرار بدهند.
و آخوندها ایران را فروختند.

۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

چک دو میلیون دلاری در متروی مادرید


چک دو میلیون دلاری در متروی مادرید

یک چک به مبلغ ۲ میلیون دلار، به همراه یک گواهینامه رانندگی صادره از ایالت کالیفرنیای آمریکا در متروی مادرید پیدا شد.
مقامات پلیس می گویند به احتمال زیاد این کیف از جیب کسی دزدیده شده و اکنون در حال تحقیق برای پیدا کردن صاحب گواهینامه که نامش هم بر روی چک نوشته شده هستند و امیدوارند که منشاء پول غیرقانونی نیست.

۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

روز بروز همکاری پنهانی دولتمردان سوئدی را رژیم آدمکش آخوندی آشکارتر میشود



روز بروز همکاری پنهانی دولتمردان سوئدی را  با رژیم آدمکش آخوندی آشکارتر میشود.
 باید ملتهای ایرانی این همکاری پنهانی را در نظر بگیرند و در آینده بعد از سرنگونی رژیم آخوندی دولتمردان سوئدی را پاسخ بدهند.
بر اساس یک اطلاعات جدید که در یک نشست آن را بدست آوده ایم دولت سوئد میانجی میان دولت اوباما و دولت ایران بوده کارل بیلدت نامه ی وزیر امور خارجه ایران را به سیاستمداران آمریکای داده است در زمانی  که آقای اوباما در شهر استکهلم بر سر برده است. و دولت و سیاستمداران کشور سوئد در صدد هستند تا مناسبات میان ایران و ایالات متحده آمریکا را بهبود به بخشند و در این باره میتوان به دوعوت رسمی وزیر امور خارجه سوئد از وزیر امور خارجه رژیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری رژیم ولایت فقیه
. از طرفی دیگر دولت سوئد بر پناهندگان سیاسی ایرانی فشار وارد میکند تا به هر شیوه ای که شده تسلیم رژیم ایران بشوند و یا توبه نامه بنویسند این را در رفتار و عملکرد سیاستمداران دولت سوئد دیده میشود

۱۳۹۲ مهر ۱, دوشنبه

رشد نژادپرستی و یا بیگانه ستیزی در اروپا و نقش روزنامه های دولتی و غیر دولتی در تقویت بیگانه ستیزی در اروپا. در سالهای 90 در دستگاه های دولتی کمتر بیگانه ستیزی به چشم میخورد اما حالا در سیستم دلتی جای گرفته اندمتاسفانه این بیگانه ستیزان مورد سواستفاده دولتهای دیکتاتوری برای ضدیت با مخالفین رژیمهای دیکتاتوری قرار میگیرند نژادپرستان کیف بدست در اروپا.


رشد نژادپرستی و یا بیگانه ستیزی در اروپا و نقش روزنامه های دولتی و غیر دولتی در تقویت بیگانه ستیزی در اروپا. در سالهای 90 در دستگاه های دولتی کمتر بیگانه ستیزی به چشم میخورد اما حالا در سیستم دلتی جای گرفته اندمتاسفانه این بیگانه ستیزان مورد سواستفاده دولتهای دیکتاتوری برای ضدیت با مخالفین رژیمهای دیکتاتوری قرار میگیرند نژادپرستان کیف بدست در اروپا.
در چند روز پیش یکی از مزدوران بقول خودمان جاشهای خودفروش رژیم ایران که خود نیز کرد هستند یک نامه علیه یکی از مخالفین رژیم را به اداره کاریابی داده است و دست به لجنپراکنی زده است این مزدور که در روزهای آینده در مورد سرقت طلا در یک خانواده به نام داریوش در همین شهر منتشر میشود

سران رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران وقتیکه میخواهند جام زهر را بنوشند و یا تسلیم آمریکا بشوند اسمش میگذارند نرمش قهرمانانه. نرمش قهرمانه یا تسلیم زلت بار..؟؟؟



سران رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران وقتیکه میخواهند جام زهر را بنوشند و یا تسلیم آمریکا بشوند اسمش میگذارند نرمش قهرمانانه. نرمش قهرمانه یا تسلیم زلت بار..؟؟؟

کوردستان گێرودەی دەستی سەرکردەی نەزان فرۆشتیان بە داگیرکەران کوردستان سەرکردە نەزانەکان

کوردستان گێرودەی دەستی سەرکردەی نەزان فرۆشتیان بە داگیرکەران کوردستان سەرکردە نەزانەکان
ئه‌ی چۆن شکست ناهێنێت
نووسینی کاک بەلین سالەح
ئه‌و کاته‌ی بڕیار درا هه‌موو شکۆمه‌ندیه‌کانی شاخ و شار هه‌ڕاج بکرێن، ئه‌و کاته‌ی مێژووی کۆن و نوێ فه‌رامۆش کران، ئه‌و کاته‌ی ڕاگه‌یاندنه‌کانتان بۆ ململانێ و چاڵ بۆ یه‌کتر هه‌ڵکه‌ندن به‌کار ده‌هێنران، ئه‌و کاته‌ی ده‌ستی ڕاستتان په‌لاماری ده‌ستی چه‌پتانی ده‌دا، ئه‌و کاته‌ی دیموکراسی و کرانه‌وه‌ و نوێگه‌راییه‌کانتان گۆڕیه‌وه‌ به‌ ته‌نه‌که‌یه‌ک نه‌وتی ڕه‌ش، ئه‌و کاته‌ی ملتان دا و خۆتان هێنده‌ به‌ بچوک ده‌زانی و شه‌ڕتان بۆ بوون به‌ جێگر ده‌کرد، ئه‌و کاته‌ی له‌ کۆنگره‌دا پێشێلی په‌یڕه‌و و پڕۆگرامی خۆتان ده‌کرد و ئه‌م و ئه‌وتان ده‌کرده‌ مه‌کته‌ب سیاسی، ئه‌و کاته‌ی مه‌کته‌ب عه‌سکه‌ریتان ناو نا مه‌کته‌ب سیاسی، ئه‌و کاته‌ی بڕیارتان دا جه‌هاله‌ت شوێنی هزر بگرێته‌وه‌، ئه‌و کاته‌ی له‌به‌ر به‌رژه‌وه‌ندی چه‌ن که‌سێکتان کارتان بۆ دادگایی کردنی تاوانبارانی 17ی شوبات نه‌کرد، ئه‌و کاته‌ی بۆ ڕازیبوونی ئه‌م یان ئه‌و هه‌زاران ته‌نازولاتتان ده‌کرد، ئه‌و کاته‌ی له‌ ڕۆژی 30 مانگی شه‌شدا له‌ په‌رله‌ماندا پیلانتان گێڕا دژی خواستی خه‌ڵک، ئه‌و کاته‌ی جه‌سته‌یه‌کی شه‌که‌ت و ماندوو بووین ئێوه‌ له‌وێ نه‌بوون، ئه‌و کاته‌ی له‌ پێناو به‌رژه‌وه‌ندی خه‌ڵکی تردا ئه‌ندامه‌کانی خۆتانتان ده‌کرده‌ قوربانیی، ئه‌و کاته‌ی هه‌نگاوی بێ شوماری نایاساییتان ده‌نا، ئه‌و کاته‌ی داڵده‌ی که‌سانی هه‌لپه‌رستتان ده‌دا، ئه‌و کاته‌ی بڕیاره‌کانتان له‌ ته‌که‌توله‌کانتانه‌وه‌ بوو، ئه‌و کاته‌ی هه‌موو شتێکتان بۆ خۆتان ده‌کڕی، ئه‌و کاته‌ی میلله‌ت له‌ بیری ئێوه‌دا حزوری نه‌ما، ئه‌و کاته‌ی بوونه‌ دیلی ڕێکه‌وتنی ستراتیژی، ئه‌و کاته‌ی که‌وتنه‌ ته‌خوین و ته‌قه‌ له‌یه‌ک کردن، ئه‌و کاته‌ی سه‌ری (ئاسۆس هه‌ردی) تان شکاند، ئه‌و کاته‌ی به‌ شه‌ق له‌ (نیاز عه‌بدوڵا) ده‌درا و چاوتان داده‌خست، ئه‌و کاته‌ی دۆسێکانی بکوژانی (سۆرانی مامه‌ حه‌مه‌ و سه‌رده‌شت عوسمان) تان دیزه‌ به‌ ده‌رخونه‌ کرد، ئه‌و کاته‌ی خوا پێم نه‌گرێت به‌ ناوی به‌رژه‌وه‌ندی گشتیه‌وه‌ چاوتان له‌ دزی و تاڵانکردنی هه‌رێمی کوردستان ده‌پۆشی، ئه‌و کاته‌ی هه‌نگاوتان بۆ به‌ بنه‌ماڵه‌یی کردنی خۆتان ده‌نا، ئه‌و کاته‌ی له‌ پێناو چه‌ند مشته‌ دۆلارێک و یه‌ک دوو عه‌ره‌بانه‌ نه‌وت سازشتان له‌سه‌ر به‌ها جوانه‌کان و خه‌ونه‌کانی نه‌وه‌ی نوێ ده‌کرد، ئه‌و کاته‌ی....ئه‌و کاته‌ی....هتد، تکایه‌ پێم مه‌ڵێن نه‌تانده‌زانی هه‌ڵبژاردنتان له‌ پێشه‌؟! یان نه‌تانده‌زانی ده‌نگده‌ران ده‌توانن له‌سه‌ر سندوقه‌کانی ده‌نگدان سزاتان بده‌ن؟!

۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

به مناسبت بیست و یکمین سالروز «ترور میکونوس»


«ترور به نام خدا»
به مناسبت بیست و یکمین سالروز «ترور میکونوس»و رونمایی از کتاب خاطرات و پژوهشی پرویز دستمالچی در باره آن ترور 
از: فرنوش رامFarnoush Ram  

«ترور به نام خدا»، کتاب خاطرات و تحقیقات پرویز دستمالچی از ترور میکونوس
روز سه شنبه گذشته در لس آنجلس از کتاب جدید نوشته آقای پرویز دستمالچی با حضور نویسنده رونمایی شد. این کتاب با عنوان «ترور به نام خدا» در سالگرد ترور رهبران حزب دموکرات کردستان ایران در رستوران میکونوس برلین رونمایی گردید.
در رونمایی از کتاب «ترور به نام خدا» در محل «شرکت کتاب» در بلوار «وست وود» در لس آنجلس در ساعت 7 شامگاه به وقت محلی، آقای دستمالچی خاطرات خود را برای حاضران به اختصار بیان کرده است.
www.radis.org

کوردێکی رۆژهەڵاتی کوردستان لە باشوور لە سەر لایک کردنی پەیجێک دەستبەسەر کرا و داوا لە کاربەدەستانی هەریمی کوردستان دەکەین بە زۆترین کات ئەو گەنجە رۆژهەڵاتیە ئازاد بکەن کە بەهووەی لایک کردنی پیجێک لە فەیسبک لە لایەن پۆلیسی گەرمیانەوە دەست بەسەر کراوە

کوردستان هێشتا ئەسیری دەستی ئیسلام وئیسلامیەکانە
کوردێکی رۆژهەڵاتی کوردستان لە باشوور لە سەر لایک کردنی پەیجێک دەستبەسەر کرا و داوا لە کاربەدەستانی هەریمی کوردستان دەکەین بە زۆترین کات ئەو گەنجە رۆژهەڵاتیە ئازاد بکەن کە بەهووەی لایک کردنی پیجێک لە فەیسبۆک لە لایەن پۆلیسی گەرمیانەوە دەست بەسەر کراوە.
دەستنەسەر کرانی لاوێکی کوردی رۆژهەڵاتی کوردستان لە لایان پۆلیسی گەرمیان لە باشووری کوردستان بە هۆی لایک کردنی پەیجێک کە کاریکاتۆری پێغەمبەری بلاو کردوەتەوە.
دەی ئەوە چیە مەگر رۆژانە بە ناوەی ئەو پیغەمبرە ناسک ونازدارە خەلک سرنابرەن؟
مرۆڤ ئازادە بە پی ئازادی رادەربرین رەخنە لە هەموو چتێک بگرێت ئیسلامیش جیگای رەخنیە ئەی باشە ئەۆ هەموو کەسی وا لە لایەن ئیسلامیەکانەو سەر دەبرین بوو کەس نیە باسی لێۆەبکات ؟

رژیمی پەتو سیداری ئێران بە تەمایە 26 كورد له‌ سێداره‌ بەدات لە ئەم رۆژانی داهاتوودا


 رژیمی پەتو سیداری  ئێران بە تەمایە  26 كورد له‌ سێداره‌ بەدات لە ئەم رۆژانی داهاتوودا .
لە لایەنکی دیکەوە حەسنی رۆحانی سەرۆک کۆماری ئیران بە تەماییە بە پی کەنینەکانی کومەلگای نێۆدەولەتی فریوو بەدات  کە خۆیی وەک کەسایەتێکی ئازادیخۆاز نێسان بەدات چی لە وەڵاتەکی دا سیدارە بووە بە کاری رۆژانی رژ/یمەکی 
ئیمام جومعه‌ی پارێزگای سیستان و به‌لوچستان كه‌ پارێزگایه‌كی سونه‌ مه‌زهه‌بی ئێرانه‌ له‌ نامه‌یه‌كدا بۆخامه‌نه‌یی رێبه‌ری ئێران داوای راگرتنی سزای له‌ سێداره‌دانى 26 گه‌نجی كوردی كردووه‌ كه‌ بڕیاردراوه‌ ئه‌و سزایه‌یان به‌سه‌ردا جێبه‌جێ بكرێ. 
مه‌وله‌وی عه‌بدولحه‌مید له‌ نامه‌كه‌یدا بۆ خامه‌نه‌یی ده‌نووسێ ’داوا ده‌كه‌م رێگری له‌ ئیعدام كردنی ئه‌و گه‌نجه‌ كوردانه‌ بگیرێ و خۆتان چاره‌سه‌رێك بۆ ئه‌و كێشه‌یه‌ بدۆزنه‌وه‌’.
له‌ ئێسته‌دا ژماره‌یه‌كی زۆر له‌ گه‌نجانی رۆژهه‌ڵاتی كوردستان له‌ناو زیندانی ره‌جایی شاری كه‌ره‌ج زیندانی كراون كه‌ بریاری له‌ سێداره‌دان بۆ 26 له‌و گه‌نجانه‌ ده‌ركراوه‌.

لە هەلبژاردنەکانی ئەلمانیادا حیزبی دیمۆکرات مەسیحی بە ریبرایەتی ئانکلا مەرکل سەرکەوتنی بە دەست هێنا و لە هەلبژاردنەکاندا سەرکەوت.


لە هەلبژاردنەکانی ئەلمانیادا حیزبی دیمۆکرات مەسیحی بە ریبرایەتی ئانکلا مەرکل سەرکەوتنی بە دەست هێنا و لە هەلبژاردنەکاندا سەرکەوت.
حیزبی دیمۆکراتی ئازاد سەرنەکەوت بە وابووەی دەچێت کە نەتوانێت برواتە ن/یۆ پارلەمانی ئەلمانیا.
حیزبی دیمۆکرات مەسیحی لە ئەلمانیا بە ریبرایەتی ئانکلا مەرکل زۆربی دەنگەکانی بەدەست هێنا و سەرکەوت.
 بە وەتی رادیۆەی ئەلمانیا کە بە زمانی فارەسی هەوال بەلاو دەکاتەوە ئەمرۆ لە سەر پیجەکی خۆیی نووسیی کە ئانکلا مەرکل لە هەلبژاردنەکانی ئەلمانیادا سەرکەوتنی بە دەست هیناوە

حزب دمکرات مسیحی اکثریت آرا را در انتخابات آلمان کسب کرد


دموکرات مسیحیها در آلمان پیروز شدند تبریک به خانم مرکل 

حزب دمکرات مسیحی اکثریت آرا را در انتخابات آلمان کسب کرد

اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل توانست با بیش از ۴۱ درصد آرا، اکثریت کرسی‌های پارلمان را بدست آورد. اما به دلیل آرای ناکافی حزب دمکرات آزاد هنوز سرنوشت ائتلاف آتی دولتی روشن نیست.

هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەرێمی کوردستان کوتایی پی هات بەلام هەوالی ناوخۆش لە لایەک و لە لایەکی دیکەوە هەوالی خۆشمان بۆ دەێت بەلام نازانین بە کام لە ئەم هەوالنێرانە یان پێامنێرانە باوەر بکەین.


هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەرێمی کوردستان کوتایی پی هات بەلام هەوالی ناوخۆش لە لایەک و لە لایەکی دیکەوە هەوالی خۆشمان بۆ دەێت بەلام نازانین بە کام لە ئەم هەوالنێرانە یان پێامنێرانە باوەر بکەین.
داگیرکەرانی کوردستان حیزبە دەسەلات دارانی باشووری کوردستان و هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەریمی کوردستان کە پیش هەلبژاردنەکان یەکیەتیی و پارتی ٥٠ ،٥٠ لە نێۆانخۆیاندا دەسلاتیان دابەش کردوە ئێتر هەلبژاردنی چی باسی چی بکەین
یەکیک دەنووسێت لە هەولیر لە نیۆان پارتی و یەکێەتی و گۆراندا شەر هاتووتە ئاراوە یەکیکیش دەلێت یەکیکیش  پارتی دەستی بە ساختە کاری کردوە یانی تەزویری کردوە و یەکیکی دیکە  دەلێت هەلبژادنەکانی هەڕیمی کوردستان  بە شیوازەێکی دیمۆکراتی و ئازاد بەریووە چووە جا نازانم باوەر بە کام لە ئەمانە بەکەین چونکە لە هەریمی کوردستاندا و دەمودەزگا راگەیاندنەکانی هەرێمی کوردستان ئیعتباری خۆیانیان لە دەست داوە و باوەر بکە هەر ئەلێت لە سالەکانی ١٩٥٠ دا دەژێێن هەوالەکانیان ئەوەندە بە ناشیانە سانسۆر دەکەن کە مندالێکیش بە ئاسانی دەتوانێت بی بێنێت کە سانسۆر دەکەن.
ئەوەندە  دەست بە سانسۆر دەدەن کە حەتا بگرە مندالێکیش بە باشی دەزانێت کە سانسۆر دەکەن.
بەلام دەتوانم بە دلنێایەوە بەلێم کە تورکیا دەستوەردانی کردوە لە هەلبژاردنەکانی پارلەمانی هەرێمی کوردستاندا چونکە ریگایان نەدا بە پارتی چارەسەری دیمۆکراتی کوردستان کە ئازادانە دەست بە راگەیاندنەکانی خۆیان بکەن.

سویسرا: داوا دەكرێت تاوانبارانی كۆمەڵكوژیەكەی پاریس ئاشكرا بكرێن


سویسرا: داوا دەكرێت تاوانبارانی كۆمەڵكوژیەكەی پاریس ئاشكرا بكرێن.
وارڤین – بێرن: بە دەیان ژنی كورد بە دەستپێشخەری ئەنجوومەنی ژنانی مزگین لە گردبوونەوەیەكدا، كە لە بەردەم باڵیۆزخانەی فەرەنسا ئەنجامیاندا، داوایانكرد، ناسنامەی تاوانی كۆمەڵكوژی ژنانی كورد لە پاریس ئاشكرا بكرێت.

گردبوونەوەكە لە شاری "بێرن"ی سویسرا سازكرا و تێیدا ژنان داوایانكرد، حكومەتی فەرەنسا ناسنامەی بكوژی هەرسێ ژنە چالاكی كورد "ساكینە چانسیز، فیدان دۆغان، لەللا شایلەمز" ئاشكرا بكات، كە لە پاریس كۆمەڵكوژ كران.

ژنان لە گردبوونەوەكەدا چەندین درووشم و پانكارتیان بەرز كردبوویەوە، كە لەسەریان نووسرابوو، "بێدەنگیتان نیشانەی بەشداریتانە لەو تاوانە" و هەروەها چەندنین وێنەی ئەو سێ ژنە چالاكەی كوردیش بەرز كرابوویەوە.

حسن روحانی شیادی هزار چهره با لبخندی میخواهند جامعه جهانی را فریب بدهند و وقت زیادی بدست بیاورند برای بقول خودشان ظهور مهدی همان دستیابی به سلاحهای متعارف کشتار همگانی است.

حسن روحانی فریبکاری از تبار خمینی بیمار که مبتلا به بیماری جنون اغراقگویی بود میباشد



حسن روحانی شیادی هزار چهره با لبخندی میخواهند جامعه جهانی را فریب بدهند 
و وقت زیادی بدست بیاورند برای بقول خودشان ظهور مهدی همان دستیابی به سلاحهای متعارف کشتار همگانی است.
که ماموریشت این آخوند شیاد این  است که جامعه جهانی با لبخندی ظاهرا دوستانه و نرم اما زیر این لبخند کینه ای کشنده خود را قایم نموده است فریب بدهند.
رژیم هر زمان که دید در تنگنا قرار گرفته است فردی را علم میکند برای نجات جان نظام پوسیده سرکوبگر  دیکتاتوری جنون اسلامی  مثل همان که در سال 1992 در آلمان صورت گرفت که رژیم ایران دست به ترور دکتر صادق شرفکندی زد و اتحادیه اروپا به خاطر جنایتخای رژیم در خاک اروپا  سفرایی خود را از تهران فراخواندن و رژیم به طور کامل در تنگنا و قرار گرفته بود و کاملا منزوی شده بود و به دنبال نجات نظام تروریستی بودند سران رژیم تا خاتمی شیاد را علم نمودند با لبخندهای فریبنده تا حدی موفق شدند و جامعه جهانی را فریب دادند.
که در زمان خاتمی با شعارهای توخالی و بسیار فریبنده مخالفین داخلی را کشف و نابود کردند و همان بود که همه ما آن را دیدیم که قتلهای زنجیر ای در ایران به فرمان خاتمی انجام گرفتو حالا حسن روحانی را علم نموده اند برای فریب جامعه جهانی و خریدن وقت بیشتر برای بدست آوردن سلاح اتمی 

فرانس پرس: نمایش موشکهايی که به اسرائيل میرسند


فرانس پرس: نمایش موشکهايی که به اسرائيل میرسند

خبرگزاري فرانسه گزارش داد، رزیم ايران در مراسم رژه نظامي سالانه 30 موشک با برد دو هزار کيلومتر را به نمايش گذاشت.

زن یعنی زینت زندگی زن یعنی چراغ روشنایی جامعه ی بشری


زن یعنی زینت زندگی زن یعنی چراغ روشنایی جامعه ی بشری

زن نقش بزرگي در اجتماع دارد، زن مظهر تحقق آمال بشر است.

شیوا گنجی
تا حالا این سوال برای شما پیش آمده که نقش من بعنوان یک زن در جامعه چیست؟
ما زنان می توانیم بهترین جایگاه ها را در سمت های مختلف شغلی داشته باشیم. اما متاسفانه در جامعه سنتی و قدیمی ایران این اجازه به زن داده نمی شود و حتی بر سر این موضوع بحث کردن و دفاع از این حق زنان جرم محسوب می شود و دارای مجازتهای سنگین می باشد. در جامعه ایرانی زن دارای هیچ جایگاه اجتماعی نمی باشد. 

ما خواهان آزادی فوری 7 گروگان اشرفی هستیم که تعداشان 7 نفر هستند 6 خانم و 1 مرد هستند که توسط نیروهای عراقی دستگیر شده اند



ما خواهان آزادی فوری 7 گروگان اشرفی هستیم که  تعدادشان 7 نفر هستند  6 خانم و 1 مرد هستند که توسط نیروهای عراقی دستگیر شده اند و این احتمال وجود دارد که توسط نیروهای عراقی با همکاری نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران مورد شکنجه قرار گرفته باشند و در این رابطه این احتمال وجود دارد که  این عزیزان را به ایران تحویل بدهند نیروهای عراقی که همگی وابسته به رژیم دیکتاتوری مذهبی آخوندی میباشند

خودمان را فریب ندهیم


خودمان را فریب ندهیم

ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگاری که خود اخیرا با پایان محکومیت اش از زندان آزاد شده درباره این آزادی ها به "روز" میگوید: باز هم طبق معمول آزادی ها را به کسانی دادند که مدت زیادی از محکومیت شان نمانده بود. از جمله هم بندی های سابق من که مشقات زندان را تحمل کردند محکومیت شان را گذراندند و حالا در روزهای پایانی یا ماههای پایانی محکومیت شان با این عنوان اخیر آزاد شده اند. در مقابل متاسفانه کسانی که سالهاست بدون مرخصی در زندان هستند شامل این آزادی ها نشده اند.

روز سعادتی دست داد تا بعد از آزادی بانو ستوده عزیز ، ایشان را در معیت تعدادی از همکاران گرامی ملاقات کنیم. بسیار با روحیه و خوشرو بهمراه همسر گرامیشان آقای رضا خندان عزیز از میهمان ها و همکاران پذیرائی و به گفتگو نشستند - نسرین ستوده


روز سعادتی دست داد تا بعد از آزادی بانو ستوده عزیز ، ایشان را در معیت تعدادی از همکاران گرامی ملاقات کنیم. بسیار با روحیه و خوشرو بهمراه همسر گرامیشان آقای رضا خندان عزیز از میهمان ها و همکاران پذیرائی و به گفتگو نشستند - نسرین ستوده دادگوی آزاده ای است که در طول سه سال حبس ناروایش مصائب و مشکلات فراوانی را پشت سر گذارد-

هرانا؛ مریم مقدم هنرپیشه ایرانی ساکن سوئد ممنوع الخروج است



هرانا؛ مریم مقدم هنرپیشه ایرانی ساکن سوئد ممنوع الخروج است
ت 19:57 |
خبرگزاری هرانا - مریم مقدم هنرپیشه ایرانی ساکن سوئد در پی توقیف پاسپورت از اسفند ماه سال گذشته اجازه خروج از کشور را ندارد.

۱۳۹۲ شهریور ۳۰, شنبه

دوستان عزیز بیست روز پیش نیروهای عراقی و نیروهای ارتش قدس ایران به قرارگاه اشرف حمله کردند


نویسنده آقای گول کو
دوستان عزیز بیست روز پیش نیروهای عراقی و نیروهای ارتش قدس ایران به قرارگاه اشرف حمله کردند و از صد نفر ساکنین آنجا 52 نفر را به طرز وجشیانه ای قتل عام کردند. در سر و چشم و صورت آنها تیر خلاص شلیک کردند. همه جای کمپ را بمب گذاری کردند و شش زن و یک مرد را گروگان گرفتند. از آن روز خونین نزدیک به سه هزار و صد انسان در کمپ لیبرتی و صدها نفر در سراسر جهان در اعتصاب غذا هستند تا در این میانه که همه لاشخورها میخواهند مردم ایران را ببلعند بتوانند در اولین مرحله یاران خود را نجات دهند زیرا گروگانها در معرض شکنجه و استرداد به ایران هستند. در مرحله دوم باید امنیت خود لیبرتی تامین شود زیرا ارتش عراق با 5 حمله اثبات کرده که فقط دنبال کشتار مجاهدین است. 

خبرهای رادیو اسرائیل به طور صوتی گوش کنید که خبرهای جهان و خبرهای در رابطه به ایران


خبرهای رادیو اسرائیل به طور صوتی گوش کنید که خبرهای جهان و خبرهای در رابطه به ایران

شنبه سی ام شهریور 1392 خورشیدی 
بیست و یکم سپتامبر 2013 میلادی 
هفدهم «تیشری» سال 5774 عبری 

با شادباش عید «سوکوت» جشن سایبانها و خرمن کوبی

چه‌ته‌کانی نه‌سرا و و ده‌وڵه‌تی ئیسلام هێرشیان کرده‌وه‌ سه‌ر گونده‌کانی چل ئاغا چەتە کانی نەلنسرە کە لە لایەن دەولەتی تورکیاوە هاوکاریان دەکرێت


چه‌ته‌کانی نه‌سرا    و و ده‌وڵه‌تی ئیسلام هێرشیان کرده‌وه‌ سه‌ر گونده‌کانی چل ئاغا چەتە کانی نەلنسرە کە لە لایەن دەولەتی تورکیاوە هاوکاریان دەکرێت

پاشنیوه‌ڕۆی ئه‌مڕۆ گرووپه‌ چه‌ته‌کانی ده‌وڵه‌تی ئیسلامی ئێراق ــ شام و به‌ره‌ی نه‌سرا هێرشیان کرده‌ سه‌ر گونده‌کانی گرهۆک و یوسفییه‌ی سه‌ر به‌ چل ئاغا و دووچاری به‌رپه‌رچدانه‌وه‌یه‌کی توندی یه‌کینه‌کانی پاراستنی گه‌ل YPG بوون و شه‌ڕ و پێکدادان تا ئێستاش به‌رده‌وامه‌ . 
به‌پێی ئه‌و زانیارییانه‌ی له‌ناوچه‌که‌وه‌ به‌ده‌ستکه‌وتوون، کاتژمێر 14:30ی پاشنیوه‌ڕۆی ئه‌مڕۆ گرووپه‌ چه‌ته‌کانی ده‌وڵه‌تی ئیسلامی ئێراق ــ شام و به‌ره‌ی نه‌سرا به‌ تانک و چه‌کی قورسه‌وه‌ هه‌وڵیاندا هێرش بکه‌نه‌ سه‌ر سه‌نگه‌ره‌کانی YPG و دووچاری به‌رپه‌رچدانه‌وه‌یه‌کی توندی یه‌کینه‌کانی YPG بوونه‌وه‌ و شه‌ڕ و پێکدادان هاته‌ ئاراوه‌ . 
سه‌باره‌ت به‌ ئه‌نجامی شه‌ڕه‌که‌ و ژماره‌ی کوژرا و برینداره‌کان تا ئێستا زانیاری روون به‌ده‌ست نه‌گه‌یشتوون، به‌ڵام شه‌ڕه‌که‌ تا ئێستا به‌رده‌وامه‌ .

له‌ شاری ستۆکهۆڵمی پایته‌ختی سوید، گرووپه‌ چه‌ته‌کانی ئه‌لقاعیده‌ که‌ هێرش ده‌که‌نه‌ سه‌ر گه‌لی رۆژئاوای کوردستان و ده‌وڵه‌تی تورک که‌ پشتیوانی ئه‌و گرووپه‌ چه‌تانه‌ ده‌کات، له‌ خۆپیشاندانێکی جه‌ماوه‌ریدا پرۆتێستۆ کران .



ئه‌لقاعیده‌ و 
AKP 
له‌ ستۆکهۆڵم پرۆتێستۆ کران

له‌ شاری ستۆکهۆڵمی پایته‌ختی سوید، گرووپه‌ چه‌ته‌کانی ئه‌لقاعیده‌ که‌ هێرش ده‌که‌نه‌ سه‌ر گه‌لی رۆژئاوای کوردستان و ده‌وڵه‌تی تورک که‌ پشتیوانی ئه‌و گرووپه‌ چه‌تانه‌ ده‌کات، له‌ خۆپیشاندانێکی جه‌ماوه‌ریدا پرۆتێستۆ کران .