Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

- خودگردانی غرب کردستان




- خودگردانی غرب کردستان 


- اعدام زندانیان سیاسی عرب 



میهمان : کمیل آل بوشوکه پسر عموی دو زندانی فرهنگی عرب محکوم به اعدام 




- زبان مادری در ایران 



میهمان : مسعود فتحی فعال مدنی - منشور حقوق شهروندی



میهمان : ریبوار فخری - فعال حقوق بشر 



-فعالیت گروههای کنترا گریلا

خوش آمدید به اولین قسمت از سری جدید دکتر کپی. و اما در این قسمت علت نگرانی خانم خواهر خانم گزارشگر رو بررسی می کنیم و مصاحبه ای داغ و طبق معمول کاملا حرفه ای داریم از خانم گزارشگر با میهمان هفته. دکتر کپی هم این بار مثل یک کاراگاه به دنبال پولهای گمشده میگرده، پس بریم با هم این قسمت رو ببینیم.



خوش آمدید به اولین قسمت از سری جدید دکتر کپی. و اما در این قسمت علت نگرانی خانم خواهر خانم گزارشگر رو بررسی می کنیم و مصاحبه ای داغ و طبق معمول کاملا حرفه ای داریم از خانم گزارشگر با میهمان هفته. دکتر کپی هم این بار مثل یک کاراگاه به دنبال پولهای گمشده میگرده، پس بریم با هم این قسمت رو ببینیم.

۱۳۹۲ بهمن ۸, سه‌شنبه

امروز بیست و هفتم ماه ژانویه مصادف با روز بین المللی "شوآه" ("هولوکاست") و گرامیداشت یاد شش میلیون یهودیانی


www.radis.org
*        امروز بیست و هفتم ماه ژانویه مصادف با روز بین المللی "شوآه" ("هولوکاست") و گرامیداشت یاد شش میلیون یهودیانی است که در جنگ جهانی دوم به دست نازی ها و عُمال اروپایی آن به قتل رسیدند و لذا اعضای پارلمانی بسیاری از کشورهای جهان با حضور در اردوگاه مرگ "آوشویتس" یاد قربانیان را گرامی می دارند. در نیویورک در مقر سازمان ملل متحد نیز به همین مناسبت مراسمی برگزار می شود و دبیرکل سازمان ملل بان کی مون و سفیر اسرائیل رون پروس اور سخنرانی می کنند. بیست و هفتم ژانویه روز آزاد سازی اردوگاه مرگ "آوشویتس" است و 9 سال پیش سازمان ملل این روز را به عنوان روز بین المللی بزرگداشت قربانیان "هولوکاست" تعیین کرد و به همین مناسبت از سراسر جهان هیأت هایی رهسپار لهستان شده اند.

رۆژ ئاوائی رۆژهەڵاتی کوردستان یان بە زەمانی خۆمان بەلێن ناوچەی کرماشان

بەلام حەسنی رۆحانی کەسایەتێکی فریووکارە هێچ کاتێک نابێت بە رژێمی ئیران باوەر بکردرێت چونکە سەرکردەکانی ئیران درۆزنن
رۆژ ئاوائی رۆژهەڵاتی کوردستان یان بە زەمانی خۆمان بەلێن ناوچەی کرماشان

۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

خودسوزي دردناك يك زن در اعتراض به شكنجه فرزندش


1557564_261981250628788_492280802_n

خودسوزي دردناك يك زن در اعتراض به شكنجه فرزندش


يک زن ميانسال در اعتراض به بازداشت و شكنجه فرزندش خودسوزي كرد.

دو برابر شدن بازرسان آژانس انرژي اتمي درايران



تسلیت به غنی سازی 20 دز صدی 

دو برابر شدن بازرسان آژانس انرژي اتمي درايران

پس از پشتيباني قاطع بين المللي از بازرسي گسترده مراكز هسته اي رژيم ايران در ۲۴ ژانویه، ۴ بهمن كه ۳۵ عضو شورای حکام آژانس در وين به این پشتیبانی رای دادند، بازرسان آژانس اکنون می‌توانند بازرسی گسترده‌تر مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی را آغاز کنند.

Poletik Episode 25 - پولتیک قسمت بیست و پنجم



Poletik Episode 25 - پولتیک قسمت بیست و پنجم

۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

ڕێگای چارەسەریی بەهێرش کردنەسەر کەسایەتییە سیاسیی و مێژووییەکان تێپەڕ نابێت!



ڕێگای چارەسەریی بەهێرش کردنەسەر کەسایەتییە سیاسیی و مێژووییەکان تێپەڕ 
نابێت!
لە نووسینی؛ ئاریتما موحەممەدی
«فەلسەفەی ڕەخنە ئەو پەیامە دەگەیەنێت کە گەلی ئێمە لێی تێناگات»(ئاریتما موحەممەدی)

۱۳۹۲ دی ۲۷, جمعه

تجاوز در ملاء عام (زورگای در برابر دیدگان همه)


تجاوز در ملاء عام
(زورگای در برابر دیدگان همه)
اگر بی حجابی و سکس حرام است و باید پوشیده باشد پس چرا در ملاء عام باید به یک زن تجاوز کرد؟
یک دختر ۱۸ ساله پاکستانی به‌دستور دادگاه قبیله‌ای در شهر مروالا در پاکستان مورد تجاوز گروهی قرار گرفت. این جرم در حالی اتفاق می‌افتاد که حدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره‌گر آن بودند.

آخوند شیاد دروغگو حسن روحانی جام زهر را نوشید و تسلیم ایالات متحده شد


آخوند شیاد دروغگو حسن روحانی جام زهر را نوشید و  بدون هیچ پیش شرطی تسلیم ایالات متحده شد و به گفتهای امامش لگد زد

افشای سندی دیگر در مورد ترور سه زن انقلابی کرد در پاریس


افشای سندی دیگر در مورد ترور سه زن انقلابی کرد در پاریس
فرات - مرکزخبر 15.01.2014 07:38:02 
پس از اینکه در ارتباط با ترور سه زن انقلابی کرد در پاریس, فایل صوتی «عمر گونای» عامل اصلی این ترورها در اینترنت منتشر شد, سند دیگری هم که ادعا می‌شود میت 6 هزار یورو به گونای داده تا به سوء‌قصد علیه جانسز دست زند, افشا شد.

وێنەی سەرۆک ئاپۆ

گه‌ل چاوه‌ڕوانى ئازادبوونیه‌تى ، ئه‌مرۆش چوار وێنه‌ی تری ئۆجالان بڵاوکرانه‌وه‌چوار وێنه‌ی تری نوێى رێبه‌ری گه‌لی کورد عه‌بدولڵا ئۆجالان که‌ له‌دوورگه‌ی ئیمڕاڵی گیراون له‌گه‌ڵ‌

کرمانشان شهر همیشه تنها


کرمانشان شهر همیشه تنها
رۆزەرین شاهۆ

کرمانشان شاری شیرینم”، نمی‌دانم هنگامیکه قدیسان تو را به این نام می‌خواندند، اوضاع امروزت را پیش‌بینی می‌کردند و یا می‌دانستند تلخی روزگار طعم شیرینت را از بین برده؟؟؟…

فراخوان ک.ج.ک از جامعه بین‌المللی در مورد کنفرانس ژنو2


فراخوان ک.ج.ک از جامعه بین‌المللی در مورد کنفرانس ژنو2
فرات - بادینان 15.01.2014 14:56:39 
ریاست مشترک شورای رهبری «کنفدرالیسم جوامع کردستان, ک.ج.ک» از سازمان‌ها و کشورهای مسئول برگزاری کنفرانس ژنو 2 در مورد سوریه خواست که اراده بیش از 3 میلیون کرد در غرب کردستان را به رسمیت بشناسند. ک.ج.ک گفت:«هر گونه نشستی بدون کردها مشروعیت ندارد و از همان اول مناقشه‌برانگیز خواهد بود».

اوک: کردها اجازه نخواهند داد دومین کنفرانس ژنو به تکرار پیمان لوزان بیانجامد

اوک: کردها اجازه نخواهند داد دومین کنفرانس ژنو به تکرار پیمان لوزان بیانجامد
فرات 15.01.2014 13:59:21 
صبری اوک عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در مورد لزوم شرکت کردها در کنفرانس ژنو دو اظهار نظر کرده است . صبری اوک می گوید اگر کردها به عنوان طرف سوم به این کنفرانس دعوت نشوند باید کنفرانس را بایکوت کنند.

۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

لەنێوان مەحكومكردنی تیرۆر و لەناوبردنی!


لەنێوان مەحكومكردنی تیرۆر و لەناوبردنی!

لەنێوان مەحكومكردنی تیرۆر و لەناوبردنی!
هەر لە سەرۆكی هەرێم تا سەرۆكی حكومەت، پەرلەمان و ئەندامانی مەكتەب سیاسییەكانی حزبەكان تیرۆركردنی(كاوە گەرمیانی)یان مەحكومكرد.
لیرە بە كورتی دەڵێین:
ناعەداڵەتی كۆمەڵایەتی سەرچاوەی تیرۆركردنی رۆژنامەنووسە رەخنەگرەكانەو ئەگەر حكومەت و حزبە دەسەڵاتدارەكان بەڕاستی ئیدانەی تیرۆركردنی(كاوە گەرمیان)دەكەن، با "ریفۆرمی" سیستێمە ناعادلەكەیان بكەن كە درزی قوڵ و بەرینی لەنێوان(هەژاران) و(سیستێمی سەرمایەداری) درووستكردووە.
تا لە كۆمەڵگەكەمان ناعەدالەتی هەبێت، رۆژنامەنووس و هێزە چەپەكان رووبەرووی تیرۆری باندە چەكدارە نهێنیەكانی سەرمایە دەبنەوەو سۆران، سەردەشت و ئێستا كاوە تەنها بەشێكن لە زنجیرەی ئەقڵیەتی تیرۆر و تۆقاندنی سیاسی.
كاوە وەك گەنجێكی هەژار و دڵ پڕ لە ئومێد، چاونەترسانە بوو بە بەشێك لە سەنگەری ململانییەكی نابەرابەر بۆ بەرگرتن لە ئامێری زەبەلاحی ستەمكاران، بەڵام بەشێوەیەكی نامەرد و ترسنۆكانە، زەفریان پێبرد، لەباوەشی دایكیدا خەڵتانی خوێنیان كرد.
ئێستا:
كاوە ناسنامەی دژ بە گەندەڵكارانە
كاوە ویژدانی زیندووی هەژارانە
كاوە رێگا و ئومیدی خەباتی رەوای ئازادیخوازنە
كاوە سەفیری حەقبێژیمانە
كاوە چیتر تەنها ناوی گەرمیانیەك نیە، بەڵكو گەرمیانی كرد بە هاواری دادوەری و سەرفەرازی ئینسان لە ستەم و جیهانی ئازادیخواز لە ئامێزی دەگرن!

یکی از گفتهای تاریخی زنده یاد آرئیل شارون من در خدمت ملتم هستم در راه سربلندی ملتم حاضرم جان و خونم را فدا کنم از هر سویی که بدانم ملتم خاکم مورد تهدید قرار میگیرد من سینه را سپر خواهم کرد و در برابرش خواهیم ایستاد و هرگز اجازه نخواهیم داد بار دیگر یهودی ستیزان دست به قتلعام این ملت عزیز بزنند امروز ما نیروی قویی داریم ارتش منظم و قدرتمند داریم.


یکی از گفتهای  تاریخی زنده یاد آرئیل شارون  من در خدمت ملتم هستم در راه سربلندی ملتم حاضرم جان و خونم را فدا کنم  از هر سویی که بدانم ملتم خاکم مورد تهدید قرار میگیرد من سینه را سپر خواهم کرد و در برابرش خواهیم ایستاد و هرگز اجازه نخواهیم داد بار دیگر یهودی ستیزان دست به قتلعام این ملت عزیز بزنند  امروز ما نیروی قویی داریم ارتش منظم و قدرتمند داریم.
من بنماسبت درگذشت بزرگ مرد تاریخ خاورمیانه مرحوم آرئیل شارون به ملت و دست اندرکاران دولت اسرائیل تسلیت میگویم. آرئیل شارون کسی بود که در راه آزادی و سرفرازی و سربلندی وطنش خستگی ناپذیرانه  دست به مبارزه نموده است  بله آرئیل شارون  برای دفاع از ملتش و وطنش خستگی ناپذیرانه تلاش نموده است و قابل ارج میباشد.
آرئیل شارون قهرمانی بی همتا در تاریخ خاورمیانه خیلیها آرئیل را آدمکش معرفی میکنند بدون اینکه تاریخ مبارزاتی این مرد بزرگ را به طور دقیق مورد مطالعه قرار بدهند .
آرئیل شارون هرگز اجازه نداد خون از دماغ یک هموطنش بیاید هیچ فردی اسرائیلی به دست ایشان کشته نشده است و فقط و فقط در راه سربلندی وطنش و ملتش دست به تلاش و مبارزه نموده است  در حقیقت آرئیل شارون بزرگتر از اسن است که ما بتوانیم به طور دقیق در باره اش بنویسیم چرا چون او فردی شجاع و بسیار وطن پرست بوده است ما ملت کرد نیاز به مردی آهنین همچون آقای شارون داریم .
روحش شاد و یادش گرامی باد
دوباره به خاطر درگذشت این مرد بزرگ به ملت عزیز اسرائیل و مسئولین دولت اسرائیل تسلیت میگویم.
با سپاس فراوان ساموئیل کرماشانی 

ئاوات تاهیری: فیشاریان بۆ من هێناوه‌ بۆ ئێران بمگه‌رێننه‌وه‌ و ڕا ده‌ستی ده‌وڵه‌تی جمهوری ئیسلامی ئێرانم بده‌ن



په‌نابه‌رێکی ڕۆژهه‌ڵاتی کوردستان له‌ زیندانێکی سوئیدا چاوه‌ڕوانی ناردنه‌وه‌ ده‌کات له‌ لایه‌ن کاربه‌ده‌ستانی ئه‌و وڵاته‌وه‌ و داوای به‌ هانابونه‌وه‌ ده‌کات.
ئاوات تاهیری که‌ ئه‌ندامێکی کۆمه‌ڵه‌ی شورشگێری کوردستانی ئێرانه‌ له‌ هه‌ڤپه‌ێڤینێکدا له‌گه‌ڵ به‌شی کوردی ده‌نگی ئه‌مریکا له‌ ناوه‌وه‌ی زیندان، له‌ باره‌ی که‌ێسه‌که‌یه‌وه‌ ده‌ڵێت " له‌ ئاگۆستی ساڵی 2011 وه‌ له‌ وڵات هاتومه‌ته‌ ده‌ره‌وه‌ و تا ئێستا له‌ وڵاتی سوئێد وه‌کو په‌نابه‌ر خۆم ناساندوه‌ و داوای مافی نیشته‌جی بوونم کردووه‌ که‌ گیانی من بپارێزن، به‌ڵام به‌ داخه‌وه‌  ماوه‌ی چه‌ند مانگ له‌مه‌و پێش داخوازیه‌کمیان په‌سه‌ند نه‌کردن و ئاگادار کرامه‌وه‌ وڵاته‌که‌ به‌ جێ بهێڵم و هه‌ر به‌و هۆیه‌یوه‌ ناچار بووم  هه‌ڵێم و بچم بۆ وڵاتی که‌نه‌دا که‌ به‌ داخه‌وه‌ له‌ فرۆکه‌خانه‌ی دانیمارک ده‌ستگیر کریام و ماوه‌ی 70 رۆژ له‌ زیندان بووم. کاک ئاوات هه‌ر وه‌ها ده‌ڵێت نزیکه‌ی هه‌فته‌یه‌ک منیان به‌ سوئێد داوه‌ته‌وه‌ و له‌ سوئێدیش هه‌ر وا ده‌ست به‌سه‌ر و له‌ زیندان دام له‌ ستۆکهۆڵم و فیشاریان بۆ من هێناوه‌ بۆ ئێران بمگه‌رێننه‌وه‌ و ڕا ده‌ستی ده‌وڵه‌تی جمهوری ئیسلامی ئێرانم بده‌ن".

بان کی مون سه‌ردانی هه‌رێمی کوردسـتانی عێراق و که‌مپی ئاواره‌کانی سوریا له‌وێ ده‌کات

بان کی مون سه‌ردانی هه‌رێمی کوردسـتانی عێراق و که‌مپی ئاواره‌کانی سوریا له‌وێ ده‌کات.

۱۳۹۲ دی ۲۲, یکشنبه

کوچی دوایی گەورە پیاوەی میژۆەی رۆژهەلاتی ناوەراست ئارەئیل شارون ئەو پێاوەی کە لە پیناو پاراستنی گەلی ئیسرائیل دا دەستی بە خەبات کرد ئیمەی کورد پەیویستمان بە کەسایەتیەکە وەک بەریز ئارەئیل شارون روحی شاد بێت. ئارئیل شارون قارمانێکی بی وێنە بۆ لە میژۆەی رۆژهەڵاتی ناوەراستدا.

کوچی دوایی گەورە پیاوەی میژۆەی  رۆژهەلاتی ناوەراست ئارەئیل شارون ئەو پێاوەی کە لە پیناو پاراستنی گەلی ئیسرائیل دا دەستی بە خەبات کرد  ئیمەی کورد پەیویستمان بە کەسایەتیەکە وەک بەریز ئارەئیل شارون روحی شاد بێت. ئارئیل شارون قارمانێکی بی وێنە بۆ لە میژۆەی رۆژهەڵاتی ناوەراستدا.

۱۳۹۲ دی ۱۹, پنجشنبه

مێزگرد: کاردانه‌وه‌ی ئاکامی ده‌سـتدرێژیـیه‌کی سێـکسی بۆ سه‌ر کچێـک له‌ هه‌رێمی کوردسـتانی عێراقدا



مێزگرد: کاردانه‌وه‌ی ئاکامی ده‌سـتدرێژیـیه‌کی سێـکسی بۆ سه‌ر کچێـک له‌ هه‌رێمی کوردسـتانی عێراقدا

ده‌قی مێزگرده‌که‌
کچێـکی ئاواره‌ی کوردی سوریا که‌ ته‌مه‌نی 16 سـاڵه‌، ڕۆژی دووشه‌ممه‌ له‌ لایه‌ن 6 گه‌نجه‌وه‌ له‌ هه‌رێمی کوردسـتانی عێراق ده‌سـتدرێژی سێـکسی کرایه‌سه‌ر و ئه‌مه‌ش ناڕه‌زایـیه‌کی زۆری لێکه‌وتووه‌ته‌وه‌.
سه‌باره‌ت به‌ کاردانه‌وه‌ له‌ به‌رامبه‌ر ئه‌م ڕووداوه‌ و ئاکامه‌کانی، هێرۆ زه‌نگه‌نه‌ له‌ به‌شی کوردی ده‌نگی ئه‌مه‌ریکا مێزگردی بۆ ئه‌م به‌ڕێزانه‌ سـازکرد.
به‌هار مونزر، چالاکوانی مافی ژنان له‌ ڕێـکخراوی خه‌ڵک بۆ گه‌شه‌پـێدان.
دکتۆر دانیال سه‌عدی، ده‌روونـناس له‌ سلێمانی.

http://www.dengiamerika.com/content/article/1826453.html
http://www.dengiamerika.com/content/article/1826641.html

۱۳۹۲ دی ۱۸, چهارشنبه

ڕێگای چارەسەریی بەهێرش کردنەسەر کەسایەتییە سیاسیی و مێژووییەکان تێپەڕ نابێت!

ڕێگای چارەسەریی بەهێرش کردنەسەر کەسایەتییە سیاسیی و مێژووییەکان تێپەڕ نابێت!
لە نووسینی؛ ئاریتما موحەممەدی

«فەلسەفەی ڕەخنە ئەو پەیامە دەگەیەنێت کە گەلی ئێمە لێی تێناگات»(ئاریتما موحەممەدی)

۱۳۹۲ دی ۱۷, سه‌شنبه

مردی که در استان فارس زندگی میکند از زمان روی کار آمدن رژیم آخوندی تا بحال حمام نرفته است و در بیابانهای استان فارس زندگی میکند

پیرمردی 80ساله در روستای دژگاه از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس زندگی می کند که حدودا 34.سال است حمام نرفته است. این هم یکی از بزرگترین دست آوردهای حکومت اسلامی در ایران

۱۳۹۲ دی ۱۴, شنبه

امکان ساختن اعضای بدن انسان با کمک حیوانات(ویدیو)


امکان ساختن اعضای بدن انسان با کمک حیوانات(ویدیو)

بی بی سی : پیوند اعضای بدن مثل کلیه و کبد می تواند زندگی یک انسان را نجات دهد. اما تعداد افراد اهداکننده عضو به شدت کم است. حالا گروهی از دانشمندان در ژاپن فرضیه ای را بررسی می کنند که طبق آن ممکن است بتوان با کمک حیوانات اعضای بدن انسان ساخت.
روپرت وینگ فیلد هیز از توکیو گزارش می دهد.

۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

دومین آزمایش «موفقیت آمیز» سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل


دومین آزمایش «موفقیت آمیز» سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل.
اسرائیل می گوید سیستم دفاع ضد موشکی خود موسوم به “آرو 3” را برای دومین بار با موفقیت آزمایش کرده است.
هدف این سیستم که با کمک آمریکا طراحی و اجرا شده رهگیری و نابودی موشکهای بالستیک عنوان شده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که در حضور جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکا صحبت می کرد، ضمن تشکر از حمایت سناتورها و دولت آمریکا از این پروژه، گفت: «ما امروز یک پرتاب موفقیت آمیز داشتیم. این طرح پیشرفت بزرگی در تواناییهای اسرائیل برای حفاظت از خود در برابر موشکهای بالستیک محسوب می شود. ما به حمایت زیادی نیاز داریم زیرا در این منطقه رژیمهای بدی هستند که بوسیله ایران رهبری می شوند.»
این طرح بوسیله آمریکا و بخصوص مشارکت شرکت هواپیمایی بوئینگ تامین مالی می شود.
اولین آزمایش این سیستم حدود ده ما پیش صورت گرفت.
سیستم “آرو 3” دارای یک رادار است که ضمن شناسایی موشکهای بالیستیک و انتقال اطلاعات آن به یک مرکز کنترل، فاصله آن تا محل برخورد به زمین را محاسبه کرده و سپس موشکی را با هدف نابودی آن شلیک می کند.
اسرائیل قبلا سیستم موسوم به “گنبد آهنین” خود را علیه موشکهایی که از نوار غزه شلیک می شد، عملیاتی کرده بود.

۱۳۹۲ دی ۱۲, پنجشنبه

گزارش مستند حمله به اشرف اعدام جمعی گروگانگیری تخریب و انفجار، قسمت سوم


گزارش مستند حمله به اشرف اعدام جمعی گروگانگیری تخریب و انفجار، قسمت سوم

درسال ۲۰۱۳ بر سوئد چه گذشت؟و سوئد به سوی کشوری افراطی و نژادپرست پیش میرود


درسال ۲۰۱۳ بر سوئد چه گذشت؟و سوئد به سوی کشوری افراطی و نژادپرست پیش میرود
این، آخرین برنامه ی پژواک درسال ۲۰۱۳ میلادی ست که به برخی از مهم ترین رویدادها دراین سال می پردازد. سوئد دراین سال از رونق نسبی اقتصادی برخوردار بود، احزاب سبز و سرخ در نظرسنجی ها از احزاب ائتلاف بورژوایی پیشی گرفتند و موج گسترده ای از پناهجویان سوریه به سوئد آمدند و مجوزاقامت موقت دریافت کردند.  ‌دراین برنامه به همراه پروفسورمسعودکمالی، استاد جامعه شناسی نگاهی شده است به برخی از این رویدادها مانند استقبال خارجی تباران از حزب دموکرات های سوئد که همواره یک حزب بیگانه ستیز معرفی شده است و دلایل این استقبال و همچنین به نقش زلاتان ابراهیموویچ، ستاره فوتبال سوئد و جهان در مسئله ی همپیوستگی در سوئد.

اقدام نژادپرستانه د شهر بوروس و حمله به یک کودک 12 ساله پناهجو فاقد اقامت در کشور سوئد


اقدام نژادپرستانه د  شهر بوروس و حمله به یک کودک 12 ساله پناهجو فاقد اقامت در کشور سوئد

اقدام به قتل یک کودک دوازده ساله‌ی پناهجو در بوروس.

در شب سال نو، یک پسر دوازده ساله در بوروس به شدت مورد ضرب و شتم فردی ناشناس قرار گرفت. به نوشته‌ی روزنامه‌ی شهر بوروس، این پسر یک پناهجوی فاقد مدرک شناسایی بوده که به‌صورت مخفی زندگی می‌کرده است. او با چاقو و اسلحه مورد حمله قرار گرفته و اکنون در بیمارستان است.
این پسر دوازده‌ساله، در همان محله‌ای که این حادثه رخ داده زندگی می‌رده است. پلیس به اکوت، بخش خبر رادیو سوئد گفته است که این حادثه نمی‌تواند اتفاقی باشد و پلیس تصور می‌کند که ضارب در تعقیب این پسر بوده است.
شاهدان به پلیس گفته‌اند که فرد ضارب یک مرد در حدود ۲۵ساله با ۱۸۰ سانتی‌مترقد با مویی کوتاه و ریش است. او بلوزی سیاه رنگ با شلواری مشکی به تن داشته است. بنابر نوشته‌ی روزنامه‌ی بوروس، این پسر دوازده‌ساله، با اصابت دوگلوله و ضربات چاقو به شدت زخمی شده است.

مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۳ در زمینه امنیت سایبری، افشاگری‌های ادوارد اسنودن، همکار پیشین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بود.



frome bbc persian 


مهم‌ترین اتفاق سال ۲۰۱۳ در زمینه امنیت سایبری، افشاگری‌های ادوارد اسنودن، همکار پیشین سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بود.


۱۳۹۲ دی ۱۱, چهارشنبه