سخنی با ستمدیدگان و جوابی به استبداد زدهای خودی
یارسانیان همواره مهد آزاد اندیشی و پرورش آزادی بوده اند نمونه خیلی زیاد این ادعا کمپ التاش بود که احزاب کردی در هیچ جای دیگر توان برگزاری مراسم خود را نداشتند اما در منطقه ای یارسانیان ساکن بودند مراسم حزبی خویش را برگزار میکردند
من از گفتهای این آقایان اینطوری بر آورد میکنم که هنوز فکر و اندیشه ی این آقایان در زنجیر است و خود را رها نکرده اند هنوز فکر و اندیشه اشان اسیر است بنابر این تفکری که در اسارت باشد و و در زنجیر باشد هر چند هم شعارهای توخالی و فریبنده هم سر بدهند عملکردشان با شعارهایشان آسمان تا زمین فرق و تفاوت دارند اسیر بودن تفکر این آقایان در اینجا آغاز میشود که میخواهند خودشان با 5 الی 4 کلاس سواد همه چیز باشند و بر این تفکر هستند که حزب و احزابی که تفکرشان در اسارتش است تقویت کنند به دموکراسی باور ندارند و حقوق دیگران را در نظر نمیگیرند و وقتیکه رفتار و گفتار این آقایان تمامیت خواه را مشاهده میکنم میبینم که هر چند در طول سالهای زیادی در این کشورهای دموکراتیکی بر سر برده اند هنوز خود را رها نکرده اند و در باره دموکراسی چیزی را نیا موخته اند.
جامعه استبداد زده خاورمیانه بخصوص جامعه ایران بلاشک این استبداد زدگی بر کردهای ما تاثیر گذار بوده است .
دیروز در اطاق یارسان کردستان در چت روم پالتالکی آقای بشیرذ امیر خانی و حسین خلیفه در باره منشور شورای ملی که قرار است تاسیس بشود سیمیناری را برگزار نموده بودند.
بنده هم در آنجا بودم دیدم که دوستان دیگر یا بقول خودمان مامورین استبداد زده کردی آمدند و یکی جامعه یارسان را مذهبی خطاب نمود و بدون اینکه به رفتارهای خویش نگاهی اجمالی به اندازند که تا دیروز ادعای جهانی و کارگری و کمونیستی میکردند و بدون اینکه بر مردم یارسان دست به مطالعه بزنند و دست به ریشه یابی بزنند بر اثر تعصبات کور به این مردم ستمدیده حمله لفظی نمودند البته تهنا ایشان نبودند بلکه چند نفری دیگر هم تحت عنوان مامورین از پیش تعین شده مستبدین .خودی در آنجا آمده بودند و حسابی گوشزده شده بودند از سوی اربابانشان
شعارها کافی نیستند در زیر این شعارها تفکری استبدادی خود را قایم نموده است متاسفانه بعضی از احزاب خودی شاید اگر قدرت را در دست بگیرند از دشمنان اشغالگر کردستان خطرناکتر باشند نمونه زیاد است و اگر تاریخ احزاب تمامیاتخواه خودی را مطالعه کنیم اگر جنگهای برادرکشی را مورد بررسی قرار بدهیم در حقیقت هنوز تفکر این احزاب و طرفدارانشان بوی خون ازشون می آید .
ملا کریکار هم زمانی کمونیست بودند در این رابطه بعید هم نمیدانیم که این آقای که در چت روم پالتالکی به جامعه یارسان دست به لجنپراکنی زدند یک شبه 180درجه عقبگرد نکنند و ریش و پشمی هم برای خود نگذارند وبه یک مسلمان تندرو فریبکار تبدیل نشوند
ملا کریکار هم زمانی کمونیست بودند در این رابطه بعید هم نمیدانیم که این آقای که در چت روم پالتالکی به جامعه یارسان دست به لجنپراکنی زدند یک شبه 180درجه عقبگرد نکنند و ریش و پشمی هم برای خود نگذارند وبه یک مسلمان تندرو فریبکار تبدیل نشوند
ساموئیل کرماشانی
دانلود کتاب «روانشناسی اجتماعی استبداد زدگی» نوشته «دکتر کورش عرفانی»
«پژوهش روانشناختی – جامعه شناختی بر چیستی نافرهیختگی اجتماعی»
چرا استبداد تا این حد در تاریخ ایران ریشه دارد ؟ چرا استبداد منشی در میان ایرانیان رواج دارد ؟ برای پاسخ گویی به این پرسش بنیادین کار تحقیقاتی موجود استبداد را از دریچهِ روان شناسی اجتماعی بررسی کرده و به تشریح چیستی ، چرایی و چگونگی انسان مستبد میپردازد . ما ضمن توضیح ریشههای فردی استبداد منشی به این خواهیم پرداخت که تفاوت ذهنی یک انسان استبداد منش با یک انسان غیر استبداد منش در چیست .
http://azadieiran2.wordpress.com
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر