Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ بهمن ۶, دوشنبه

وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در رابطه با اتهام زنی و شایعات اخیر که نسبت به رفتار نیروی مدافع خلق در روستاهای عرب‌نشین موصل سازمان داده‌ شده، پاسخ داد.



وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در رابطه با اتهام زنی و شایعات اخیر که نسبت به رفتار نیروی مدافع خلق در 
روستاهای عرب‌نشین موصل سازمان داده‌ شده، پاسخ داد.

وزارت پیشمرگ: گریلا و پیشمرگ به هیچ حمله‌ای علیه اعراب دست نزده‌اند

زارت پیشمرگ اقلیم کردستان در رابطه با اتهام زنی و شایعات اخیر که نسبت به رفتار نیروی مدافع خلق در روستاهای عرب‌نشین موصل سازمان داده‌ شده، پاسخ داد.


******
وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در پاسخ به اتهامی مبنی بر کشته شدن افرادی از قبایل عرب توسط نیروی مدافع خلق، گفت این مسئله وقتی شایع شد که معاون رئیس‌جمهور عراق در امور امنیتی از اقلیم کردستان خواست در مورد اقدامات پ.ک.ک علیه اعراب شنگال در استان نینوا، تحقیق کند.
هلگورد حکمت، مسئول اطلاع‌رسانی وزارت پیشمرگ در پاسخ به این اتهام گفت: نیروی پیشمرگ و نیروهای گریلای ه.پ.گ هرگز به چنین کارهایی دست نزده و نمی‌زنند. درباره شایعاتی که معاون رئیس‌جمهور عراق منتشر می‌کند، گزارشی به دست وزارت پیشمرگ نرسیده و این شایعه واقعیت ندارد.
حکمت افزود: اگر چنین کاری صورت می‌گرفت، مسلماً وزارت پیشمرگ تحقیقاتی انجام می‌داد و نیازی نبود اشخاص یا جناح‌هایی دیگر ما را مطلع کنند. هیچ نیروی کردی، چه گریلا و چه پیشمرگ به چنین کارهایی دست نمی‌زنند و تنها هدفشان دفاع از خلق‌ها است.
کارشناسان سیاسی می گویند‌ نسبت دادن چنین اتهامی به گریلاها از سوی عسامه نجیفی، صرفا برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های استاندار سابق موصل است که در عرض یک روز آن استان را برای اشغال تبهکاران داعش، تخلیه کرد.
سخنان معاون رئیس‌جمهور عراق نارضایتی‌های زیادی به دنبال داشت. ه.پ.گ در مورد مسئله کشته شدن افرادی از عشیره جوحشی بیانیه‌ای صادر و تهمت‌های ناروا به خود را رد و قتل‌عام آن عشیره عرب را محکوم کرد.norwz tv

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر