Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

شاهکاری دیگر از بانوی ایران زمین هیلا صدیقی A poem by a brave Iranian Hila Sedgh




شاهکاری دیگر از بانوی ایران زمین هیلا صدیقی A poem by a brave Iranian Hila Sedghi از خاکم و هم خاک من از جان و تنم نیست انگار که این قوم غضب هم وطنم نیست اینجا قلم و حرمت و قانون شکستند با پرچم بیرنگ بر این خانه نشستند پا از قدم مردم این شهر گرفتند رای و نفس و حق همه با قهر گرفتند شعری که سرودیم به صد حیله ستاندند با ساز دروغی همه جا بر همه خواندند با دست تبر سینه این باغ دریدند مرغان امید از سر هر شاخه پریدند بردند از این خاک مصیبت زده نعمت این خاک کهن بوم سراسر غم و محنت از هیبت تاریخی اش آوار به جا ماند یک باغ پر از آفت و بیمار به جا ماند از طایفه ی رستم و سهراب و سیاوش هیهات که صد مرد عزادار به جا ماند از مملکت فلسفه و شعر و شریعت جهل و غضب و غفلت و انکار به جا ماند از مملکت فلسفه و شعر و شریعت جهل و غضب و غفلت و انکار به جا ماند دادیم شعار وطنی و نشنیدند آواز هر آزاده که بر دار به جا ماند دیروز تفنگی به هر آیینه سپردند دیروز تفنگی به هر آیینه سپردند صدها گل نشکفته سر حادثه بردند خمپاره و خون بود و شب و درد مداوم با لاله و یاس و صنم و سرو مقاوم آن دسته که ماندند از آن قافله ها دور فرداش از این معرکه بردند غنائم امروز تفنگ پدری را در خانه بر سینه فرزند گرفتند نشانه از خون جگر سرخ شد اینجا رخ مادر تب کرد زمین از سر غیرت که سراسر فرسود هوای وطن از از بوی خیانت از زهر دروغ و طمع و زور و اهانت این قوم نکردند به ناموس برادر امروز نگاهی که به چشمان امانت غافل که تبر خانه ای جز بیشه ندارد غافل که تبر خانه ای جز بیشه ندارد از جنس درخت است ولی ریشه ندارد غافل که تبر خانه ای جز بیشه ندارد از جنس درخت است ولی ریشه ندارد هر چند که باغ از غم پاییز تکیده از خون جوانان وطن لاله دمیده صد گل به چمن در قدم باغ بهاران می روید و صد بوسه دهد بر لب باران ققنوس به پا خیزد و با جان هزاره پر می کشد از این قفس خون و شراره با برف زمین آب شود ظلم و قساوت با برف زمین آب شود ظلم و قساوت فرداش ببینند که سبز است دو باره



--------------------------------////////////

ئەو حیزب و لایەنە سیاسییانەی بە شاند یان ناردنی پەیام بەشداری ئەو رێورەسمە بوون بریتین لە:

باکووری کوردستان:
کۆما جڤکاێن کوردستان PKK
پارتی سوسیالیستی کوردستان (باکوور)

باشووری کوردستان:
یەکێتی نیشتمانی کوردستان
پارتی دیمۆکراتی کوردستان
یەکگرتووی ئیسلامی کوردستان
حیزبی شیوعی کوردستان
یەکێتی نەتەوەیی دیمۆکراتی کوردستان

رۆژاوای کوردستان:
کۆمەڵەی پارتەکانی نیشتمانی کورد لە سووریە (بریتی لە 10 حیزب)
حیزبی ویفاقی دیمۆکراتی کوردستان – سووریە

رۆژهەڵاتی کوردستان:
سازمانی خەباتی کوردستانی ئێران
پارتی ژیانی ئازادی کوردستان PJAK
حیزبی دیمۆکراتی کوردستان
کۆمەڵە – پارتی سۆسیال دیمۆکراتی کوردستان
سپای رزگاریی کوردستان
یاریکورد

پارتی ئازادیی کوردستان
کۆمیتەی راگەیاندن
2 رەزبەری 2711
24 سێپتامبری 2011


/////////////////////////
بنابر همکاری با گردانندگان ویکیلیکس از این به بعد به طور رایگان اسنادی که بدست می آوریم منتشر نمیشود بنابر مشورتی که دیروز با گردانندگان ویکیلیکس انجام داده ایم این اسناد به طور خصوصی بر روی سایت ویکیکلیکس قرار میگیرد و هر گروه و یا سازمانی که بخواهند آن اسنادها را بدست بیاورند در مقابل پولی پرداخت میکنند و تمامی اسناد محرمانه را دریافت میکنند با تشکر ساموئیل کرماشانی
--------------------------

ئیتلاعاتی ئیران بشی خارجی ئەم ریکخراوە داوای لە کەسایەتیکانی فایل دار کردۆە کە خۆیان لە حیزبی حیاتی ئازادی کوردستان نیزیک بەکنەوە بۆ ئەوی لە دۆارۆژدا لە ئەم ئیشە قۆرە کەلک وەربگرەن دژی ئازادی خۆازانی کورد لە ئەورۆپا شەبگەی ئەورۆپای ئیتلاعاتی ئیران لە هەولدانداییە بۆ خراپ کردنی ناوی حیزبی حیاتی ئازادی کوردستان لە ئەورۆپا .
/////////////////////////////////////
وزارت اطلاعات رژیم ایران شبکه بین المللی که در توضیع موادمخدر کار میکند و به طرفدارانش در اروپا پیام فرستاده است و گفته است سعی کنید کسانی که به دام این شبکه افتاده اد و مشغول توضیع موادمخدر هستند و در پیش پلیس کشورهای اروپایی فایل دارند و بنوعی متهم هستند خواسته است که به حزب حیات آزاد کردستان نزدیک کنند و حتی اگر هم شده پول کمک مالی به این حزب پرداخت کنند تا مورد اعتماد قرار بگیرند و تا در روز خودش طرفداران این گروه تحت تعقیب پلیس بین المللی قرار بگیرند به نفع رژیم ومدارک . اسناد محرمانه به این زودی منتشر میشود
////////////////////////////////////////


این تصویر رو دوستی ارسال کرد که نخواست نامش فاش بشه. این تصاویر برای اولین بار منتشر می شوند. پدر این دختر بچه ادعا کرده که راننده یک خودروی پراید کودک او رو مورد ضرب و شتم قرار داده ولی شاهدای عینی می گن که دختر قبل از رفتن به اتاق عمل دست پدرش رو بوسیده و گفته: « بابا دیگه ما رو کتک نزن »
کمپین مبارزه با کودک آزاری در ایران از مسئولین تقاضا می کند هرچه سریعتر اطلاعات کامل تر و موثق تری ارائه دهند.

منبع: کمپین مبارزه با کودک آزاری در ایران
//////////////////////////////

آذربایجان غربی : جمع‌آوری 21 هزار دستگاه ماهواره توسط متفکرین آیت الله عضماهای ضد آزادی بیان
آژانس خبری موکریان » سرویس اجتماعی

در پنج ماه نخست سال جاری بیش از 21 هزار دستگاه ماهواره‌ در آذربایجان غربی جمع‌آوری شد. به گزارش آژانس خبری موکریان رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان ضمن اعلام این خبر، عنوان نمود: در 20 روز گذشته هشت باند در راستای مبارزه با توزیع‌کننده‌های تجهیزات ماهواره‌ای، منهدم و اعضای آنها برای تحویل به مراجع قانونی دستگیر شدند. براساس اظهارات این مسئول، 22 نفر از دستگیر شدگان که در شهرستان‌های بوکان، پیرانشهر، میاندوآب و ارومیه به نصب، خرید و فروش تجهیزات ماهواره ای مشغول بودند، شناسایی و پس از دستگیری برای تشکیل پرونده و رسیدگی بیشتر به مراجع قانونی تحویل داده شدند.
------------------------
پێشكه ش به تۆوه فه رزاد،،هاوڕێ هه میشه زیندوو

--------------------------------

ئه‌ردۆغان: توركیا‌و ئێران له‌هاوكارییه‌كانیان دژی په‌كه‌كه‌ به‌رده‌وام ده‌بن

سه‌رۆك وه‌زیرانی توركیا له‌ دیدارێكدا له‌گه‌ڵ تاڵه‌بانی سه‌رۆك كۆماری عێراق به‌ ئاماژه‌ به‌ چالاكییه‌كانی پارتی كرێكارانی كوردستان، جه‌ختی له‌سه‌ر هاوكارییه‌كانی ئێران‌و وڵاته‌كه‌ی كرده‌وه‌ دژی په‌كه‌كه‌.


ئاژانسه‌كان، ئاوێنه‌: رۆژنامه‌ی جمهوریه‌ت چاپی توركیا رایگه‌یاند كه‌ ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆغان له‌په‌راوێزی كۆبوونه‌وه‌ی گشتی رێكخراوی نه‌ته‌وه‌ یه‌كگرتوه‌كان چاوی به‌ تاڵه‌بانی سه‌رۆك كۆماری عێراق كه‌وت‌و به‌ ئاماژه‌ به‌ چالاكییه‌كنی پارتی كرێكارانی كوردستان وتی "هیچ جیاكارییه‌ك له‌نێوان ئێران‌و توركیا دژی تیرۆریزم نیه‌‌و هاوكارییه‌كانی هه‌ردوو وڵات وه‌ك جاران له‌م باره‌یه‌وه‌ به‌رده‌وام ده‌بێت".

ئه‌ردۆغان وتیشی: توركیا له‌چالاكییه‌ سه‌ربازییه‌كانی له‌سنوره‌كانی خۆی دژی په‌كه‌كه‌ به‌رده‌وام ده‌بێت‌و تا ئه‌و كاته‌ی په‌كه‌كه‌ چه‌ك دانه‌نێت، ئه‌م چالاكییانه‌ به‌رده‌وام ده‌بێت.

www.awene.com
------------------------
باكوری كوردستان: پۆلیس توركیا زیاتر له‌ سێ‌سه‌د كوردی ده‌ستگیر كردوه‌

هاوڵاتی‌
له‌چوارچێوه‌ی‌ ده‌ستگیركردنی‌ چالاكوانی‌ باكوری‌ كوردستان له‌لایه‌ن پۆلیسی‌ توركیاوه‌ ،ئه‌مرۆ 6 كه‌س ودوێنێ‌ 25كه‌س له‌باكوری‌ كوردستان ده‌ستگیركراون له‌ناویانداهه‌ریه‌كه‌له‌سه‌رۆك شاره‌وانیه‌كانی‌ سلۆپی‌ و ئیدێل وشێرناخ تیادایه‌.
له‌گه‌ڵ چه‌ندین به‌رپرسی‌ پارتی‌ ئاشتی‌ دیموكراتی‌( به‌ده‌په‌ )، به‌تۆمه‌تی‌ په‌یوه‌ندیان به‌ پارتی‌ كرێكارانی‌ كوردستانه‌وه‌.
سه‌رچاوه‌یه‌كی ئاگادار ئه‌مرۆشه‌ممه‌، 24/9/2011 به‌ هاوڵاتی راگه‌یاند ، له‌چه‌ند ناوچه‌یه‌كی‌ ئامه‌دو به‌دلیس شه‌ش كه‌س ده‌ستگیركراون گواستراونه‌ته‌وه‌ بۆزیندانانه‌ی‌ كه‌تایبه‌تن به‌وكوردانه‌ی‌ گۆمانیان لێده‌كرێت كه‌په‌یوه‌ندیان به‌ په‌كه‌كه‌وه‌ هه‌بێت .

له‌ هه‌فته‌ی‌ رابردوشدا ته‌نها له‌ شێرناخ 49كه‌سیان ده‌ستگیركردوه‌، ژماره‌یه‌كیش له‌و ده‌ستگیركراوانه‌ له‌لایه‌ن دادگاوه‌ به‌تۆمه‌تی‌ هه‌بوونه‌ په‌یوه‌ندیان به‌په‌كه‌كه‌وه‌ داواكراون.
به‌و پێیه‌ش له‌ماوه‌ی‌ مانگی‌ رابردوودا 371 كه‌س له‌ناوچه‌ جیاجیاكانی‌ باكوری‌ كوردستان ده‌ستگیر كراون.
ماوه‌یه‌كه‌ هێزه‌كانی‌ پۆلیسی‌ توركیا ده‌ستی‌ كردوه‌ به‌هه‌ڵمه‌تێكی‌ ده‌ستگیركردنی‌ چالاكوانانی‌ كوردی‌ باكوری‌ كوردستان و پارتی‌ ئاشتی‌ دیموكراتی‌ به‌ده‌په‌ و پارته‌كوردیه‌كانی‌ تر.
----------------------
فرمانده‌ي گريلا شهيد سمكو كه نهال آزادي مي‌كارد و با خون خود آب مي‌دهد.
-----------------------------
سێرت: فه‌رمانداری ئه‌رته‌شی تورکیا ده‌که‌وێته‌ به‌ر هێرش
پارتی چاره‌ سه‌ ری دیموکراتی کوردستان
نکه‌ی فه‌رمانداری ئه‌رته‌شی تورکیا له‌ ناوچه‌ی به‌رواری سێرت ده‌که‌وێته‌ به‌ر هێرشی چه‌کداری و له‌ ئه‌نجامدا (5) سه‌رباز ده‌کوژرێن و (9)سه‌ربازیش بریندار ده‌بن و پێکدادان و به‌رده‌وامه‌.
ئاژانسی فورات رایگه‌یاند که‌ له‌ نزیک ناوچه‌ی (به‌روار)ی سێرت له‌ دژی بنکه‌ی فه‌رمانداری ئه‌رته‌شی تورکیا هێرش پێکهاتووه‌ و دوای ئه‌مه‌ش ئۆپه‌راسیۆنی هه‌وایی ده‌ستیپێکردوه‌ و هه‌لیکۆپه‌ری سکۆرسکی به‌ هه‌رێمه‌که‌دا ده‌سووڕێنه‌وه‌. راگه‌یه‌ندراوه‌ له‌به‌ر سه‌ختی هێرشه‌کان هه‌لیکۆپته‌ره‌کانی سکۆرسکی که‌وتوونه‌ته‌ ئاسته‌نگییه‌وه‌ و ئێستا هه‌لیکۆپته‌ری کۆبرا به‌سه‌ر هه‌رێمه‌که‌دا ده‌سووڕێنه‌وه‌ و پێکدادان به‌رده‌وامه‌... له‌م چالاکییه‌ ناوی هێزه‌کانی پاراستنی گه‌ل تا ئێستا نه‌هاتووه‌.
شایه‌نی باسه‌ هه‌ر ئه‌م شه‌و راگه‌یه‌ندراوه‌ گریلاکانی (هه‌په‌گه‌) به‌ هاوه‌ن هێرشیان کردۆته‌ سه‌ر به‌ڕێوه‌به‌رایه‌تی ئه‌منییه‌تی پۆلیسی شاری ئامه‌د. جێی ئاماژه‌یه‌ د. باهۆز ئه‌رداڵ له‌ فه‌رمانداری ناوه‌ندی هێزی پارستنی گه‌ل رایگه‌یاند بوو که‌ ئێستا گریلا به‌ شێوه‌یه‌کی ئه‌کتیڤ نه‌که‌وتۆته‌ چالاکییه‌وه‌ و ناوبراو وتی گه‌ر هێرشه‌کان له‌ لایه‌ن تورکیاوه‌ زیاد بکه‌ن ئه‌وه‌ چالاکی گریلا به‌ره‌و زیاد بوون ده‌چێت.
------------------------------
مصاحبه تلویزیون سوئیس با افشین علوی در مورد فعالیتهای مقاومت برای حفاظت از اشرف
افشین علوی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت
مصاحبه تلویزیون سوئیس با افشین علوی در تاریخ ۳۱ شهریور، گوینده: یکی از رهبران مقاومت ایران در برنامه مستقیم داغ از ژنو است. افشین علوی شب بخیر
شما عضو مقاومت ایران هستید که در پاریس مستقر است در تمام اروپا، برای ما صحبت کن از اشرف. برای این‌که هر بار که از میدان ناسیون رد می‌شویم مردم را می‌بینم، این عکسی که من این هفته گرفتم مردمی را نشان می‌دهد که برای اشرف تظاهرات می‌کنند.

افشین علوی: بله دقیقا. ۶ ماه است که در مقابل سازمان ملل یک تظاهرات برگزار می‌شود در میدان ملتها و یک التیماتوم دولت عراق، مالکی وجود دارد که قول داده است که اشرف را تا پایان امسال منحل کند. این را می‌دانیم که به یک حمام خون منجر می‌شود. بهمین دلیل است که باید بسیج کرد. در حال حاضر سازمان ملل هست از آن خواسته‌ایم که کاری بکند. به‌خصوص کمیسیاریای عالی که اعلام کرده است که ساکنان اشرف پناهجویان هستند که حق دارند از حفاظت برخوردار شوند. رئیس‌جمهور مقاومت ایران خانم مریم رجوی به‌طور استثنایی این هفته در ژنو بودند و امروز در کاخ ملتها (پاله ده ناسیون) بودند. او گفت که این اقدام ضروری اما ناکافی است و این‌که ساکنان اشرف باید حفاظت و استاتوی پناهنده داشته باشند.

گوینده: این کمپ معروف اشرف که خیلی وقتها از آن صحبت کردیم با شما. فردا شما در ساعت ۱۶ در ویکتوریا هال خواهید بود این یک حضور سمبلیک و مهم است زیرا فردا... احمدی‌نژاد در مجمع عمومی ملل ‌متحد مورد پذیرش قرار می‌گیرد. این یک نوع تظاهرات اعتراضی است که شما هزاران کیلومتر دورتر از آن‌جا انجام میدهید.
افشین علوی ـ در واقع این جلسه هم‌چنین فراخوان داده شده است توسط کمیته سوئیس برای دفاع از اشرف خصوصاً برای درخواست این‌که ابتدا سازمان ملل دخالت کند برای این‌که یک تیم دائمی در اشرف مستقر کند و به‌طور دقیقتر این‌که اشرف به‌عنوان یک منطقه غیرنظامی اعلام شود و این تنها شیوه‌ای است که می‌توان ساکنان اشرف را حفاظت کرد. به‌ویژه نباید فراموش کرد که ایران کشوری است که ظرف یک سال ۴۹۰ اعدام انجام شده است. در ملاعام و غیرعام. یعنی هر ۸ساعت از آغاز این ماه یک مرد یا زن در ایران اعدام شده‌اند. در نتیجه‌ این‌که ببینیم رئیس‌جمهور این رژیم در سازمان ملل مورد استقبال قرار بگیرد غیرقابل قبول است و به‌خاطر این است که یک تظاهرات بسیار بزرگ در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک فردا و هم‌چنین اینجا خواهد بود. دقیقاً این تظاهرات به ابتکار دوستان سوئیسی ما برگزار می‌شود.
گوینده: فقط یک کلمه. فردا در ویکتوریا هال ساعت ۱۶ چه خواهد گذشت و چه کسی آن‌جا خواهد بود؟
افشین علوی: چندین شخصیت هستند که از سراسر دنیا می‌آیند به‌طور خاص کسانی که حضور خواهند داشت، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک،
افشین علوی: فکر کنم در این ساعت وسط جلسه باشد. هم‌چنین رئیس سابق حزب دموکرات خواهد بود، مدیر سابق اف. بی‌آی، هم‌چنین شخصیتهای عالیمقام دیگری چون کمیسیر اروپا خواهند بود. هم‌چنین پارلمانترهای اروپایی و به‌ویژه مقاومت ایران در این جلسه حضور خواهند داشت.
گوینده: باتشکر زیاد آقای علوی. خیلی مهم بود برای این‌که می‌بینیم خیلی خیلی زیاد مردم برای اشرف تظاهرات می‌کنند. این بحث امروز برای روشن کردن این موضوع بود.
-----------------------------------

رحیم مشائی فراری شد ! یا تکرار داستانهای فریبی دیگر در کار است توسط وزارت اطلاعات که این مهره جاسوس را به آمریکا فرستاده است

اقامت موقت رحیم مشایی در آمریکا و مخالفت شدید بیت خامنه ئی

خبرگزاری آذربایجان : درخواست ویزای اقامتی 6 ماهه رحیم مشایی از آمریکا به وزارت خارجه امریکا ارائه شده و نامبرده بعنوان یکی از کارکنان نمایندگی ایران در امریکا درخواست اقامت موقت اتباع این نمایندگی را نموده است و اگر این امر تحقق یابد رحیم مشایی با رییس جمهور کودتا به ایران باز نخواهد گشت و در امریکا باقی میماند .حتی محل اقامت ایشان و خانواده هم در نیویورک تهیه شده و این امر که به دیروز به اطلاع کمیسیون امنیت ملی رسیده باعث موجی از اعتراض در ایران و مخصوصا بیت عظما شده و آقای ولایتی با تماس مستقیم با رییس جمهور کودتا درخواست بازگشت سریع رحیم مشایی به ایران شده است.


علت اصلی اقامت رحیم مشایی در امریکا ایجاد ارتباط با ایرانیان مقیم امریکا و سامان دهی به دفاتر ایرانیان مقیم در ان کشور و ایجاد رابطه فرهنگی و جذب و بازگرداندن نخبگان به ایران ذکر شده است.

رحیم مشایی گفت: تقاضای صدور ویزا به سازمان ملل داده شده و آن ها باید این موضوع را پیگیر باشند و این مساله به این بستگی دارد که آن ها در این راستا چه قدر موفق باشند.
وی با اشاره به این که بیشترین ایرانیان مقیم خارج در آمریکا ساکن هستند، گفت : بطور طبیعی رسیدگی به وضعیت و مشکلات آنان از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و احیای ارزش های ملی و فرهنگی هموطنان در خارج نیز از نقطه نظر تامین منافع و امنیت ملی ضروری و قابل توجیه است .
وي ادامه داد: با توجه به اينكه سال پيش سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهاني اعلام كرد طبعا ما به عنوان كشور اصلي كه نوروز جزء تاريخ كشورمان به حساب مي‌آيد، مسئول هستيم كه در جهت بزرگداشت اين روز در مقياس بين‌المللي اقدام كنيم.چراكه قبلا نوروز را فقط در كشورمان جشن مي‌گرفتيم اما پس از آنكه بحث نوروز به عنوان ميراث جهاني مطرح شد، به كمك كشورهاي ديگر كه قبلا از نظر سياسي در حوزه ايران بودند و در حوزه ايران فرهنگي حضور دارند، اين جشن‌ها توسعه پيدا كرد. كه همانند سال‌هاي گذشته اين جشن در سال آينده نيز برگزار مي‌شود و ما بر آن هستیم که نوروز سال 91 را در آمریکا جشن بگیریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر