Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

ده سال پیش تروریستهای خمینی اندیش و اردوغان اندیش و خرافات پرست کور مذهبی به آمریکا حمله نمود یعنی در مورخ 11 سپتامبر 2001 منجر به کشته شدن 3000 نفر ش



ده سال پیش تروریستهای خمینی اندیش و اردوغان اندیش و خرافات پرست کور مذهبی به آمریکا حمله نمود
یعنی در مورخ 11 سپتامبر 2001 منجر به کشته شدن 3000 نفر شد.


شکایت 200 تن از اهالی قربانیان 11 سپتامبر علیه ایران به اتهام همکاری با القاعده

العربیه : پس از گذشت ده سال از بزرگترین عملیات تروریستی قرن بیست و یکم که همه رویدادهای خاورمیانه و جهان را تحت الشعاع خود قرار داد و منجر به حمله ایالات متحده آمریکا به افغانستان وعراق شد اینک تحقیقات گسترده ای برای کشف حقایق بیشتر در مورد نحوه وقوع این رویداد بزرگ در ایالات متحده و اینکه چگونه القاعده توانست این حادثه هولناک را تدارک ببیند از طرف دولت امریکا و اهالی قربانیان در حال پیگیری است.

گذشته از پیگیری کمیته تحقیقاتی مجلس سنای آمریکا درسال 2001 خانواده های قربانیان، تحقیق برای کشف حقایق بیشتر در باره رویدادهای 11 سپتامبر را با صرف میلیون ها دلار و بکار گیری حداقل هفت مجموعه دفاتر وکلاتی و استفاده از بهترین کارشناسان حقوقی دنبال می کنند .

دادگاه فدارال امریکا در جنوب منهاتن گزارشی 200 صفحه ای را که توسط 10 کارشناس امور تروریستی تهیه شده و شامل شهادت هایی در این مزینه است به اضافه گواهی سه تن از اعضای بلند پایه اطلاعات جمهوری اسلامی ایران که به غرب پناه شده اند دریافت کرده است.

در این گزارش دادخواست اهالی قربانیان و مدارکی درج شده که جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر و همکاری با القاعده متهم می کند .

تلوزیون العربیه برنامه هفتگی "ماموریت ویژه" خود را همزمان با دهمین سالگرد حملات سپتامبر به این مساله اختصاص داد .
دادخواست اهالی قربانیان علیه ایران

آلن لویسا راسیلسی که همسرخلبان خود را درهجوم تروریستی 11 سپتامبر از دست داده اولين كسي بود که پرونده شكايت عليه ايران را دنبال كرد وی در این رابطه به "عزیز الحاج" گزارشگر العربیه در واشینگتن گفت "پس از اینکه همه مدارکی را که دال بر دست داشتن ایران در حملات 11 سپتامبر است از کمیته تحقیقات کنگره آمریکا دریافت کردیم، به همراه 7 زن از بازماندگان قربانیان تصمیم گرفتیم علیه ایران به دادگاه شکایت کنیم، لذا به همین منظور به "تونی میلن" یکی از وکلای برجسته امریکا مراجعه کردیم وعلیه ایران شکایت کردیم، زیرا دلایل کافی برای اثبات ادعای خود در دست داشتیم .

گزارشگر العربیه می گوید، آلن را در جایی که برای یادبود قربانیان 11 سپتامبر ساخته بودند ملاقات کردیم مکان همچون برج های دوقلوی تجارت جهانی معروف نیست اما العربیه بخاطر مصاحبه با وکیل این پرونده به آنجا سفر کرد.

تونی میلن اولین وکیل پرونده قربانیان می گوید وقتی پرونده این هفت زن را مطالعه کردم دریافتم که ارزش دادخواست را دارد و احساس کردم که باید در این رابطه کاری انجام دهم.

وکیل پرونده در پاسخ به این سؤال که نزدیک به 3 هزار نفر در حادثه کشته شدند ولی چرا تنها دویست نفر از اهالی قربانیان علیه ایران شکایت کرده اند میلن گفت:"ما برای این دادخواست تبلیغ نکردیم و برای اطلاع سایر بازماندگان قربانیان به نیویورک نرفتیم از این رو ابتدا کار را با هفت نفر آغاز کردیم و اکنون تعداد شاکیان پرونده به 200 نفر رسیده است .

این وکیل درباره احتمال نتیجه گیری از این دادخواست در دادگاه گفت "هر قاضی منصفی با مطالعه مدارک و شهادت ها به این نتیجه خواهد رسید که دولت ایران به قاعده کمک کرد و زمینه ورود عوامل آن به آمریکا را با تهیه روادید بر آنها فراهم آورد . ایران همچنین پس از رویداد 11 سپتامبر با گشودن مرزهای خود با افغانستان از سال 2002 به روی عوامل قاعده کمک خود به این تشکیلات را ادامه داد ".

در گزارش کمیته کنگره آمریکا، ویژه تحقیقات درباره حادثه 11 سپتامبر که در سال 2001 آغاز به کار کرد و در ژوئیه 2004 انتشار یافت در صفحه 240 و241 این گزارش آمده است مدارکی دال بر همکاری ایران و حزب الله لبنان با القاعده درحملات 11 سپتامبر به آمریکا وجود دارد. اما این گزارش می افزاید با اینکه دلیلی وجود ندارد که ثابت کند نقشه هجوم در ایران طراحی شده است اما باید در این زمینه مطمئن شد.

خانم آلن راسیسلی می گوید امروز دیگر کمیته ای برای پیگیری و بررسی نقش ایران در این حملات وجود ندارد و من دلیل آن را نمی دانم.

خانم جانس کیبهارت مشاور کمیته تحقیات درباره حادثه 11 سپتامبر می گوید: ما گزارش را تهیه و آن را به کنگره آمریکا ارائه کردیم اما در پایان گزارش از دولت ایالات متحده خواستیم تحقیقات بیشتری را انجام دهد تا درباره دست داشتن ایران مطمئن شود اما چنین کاری صورت نگرفت .

داستان نهفته ، چالش ضربه به ایران

اما "پاتریک کلاوس" کارشناس امور خاورمیانه و آمریکا می گوید در ورای عدم پیگیری تحقیقات از سوی دولت آمریکا داستان دیگری نهفته است و می افزاید:" انجام تحقیقات در این باره ایالات متحده را تحت فشار افکار عمومی ملت این کشور با چالش ضربه زدن به ایران روبرو می کرد زیرا در صورت به دست آمدن دلایل کافی در این زمینه آمریکا لاجرم درهر شرایطی می بایست علیه ایران وارد عمل شود.

گزارشگر العربیه از برخی از همسران قربانیان در این باره سئوال کرد که چرا این پرونده ده سال به تعویق افتاده است ؟ خانم روسا ستاینر در پاسخ گفت " وکلای قانونی تمام تلاش خود را بکار بردند تا به دلایل کافی و دقیق در این پرونده دسترسی پیدا کنند ما خواهان شناخت حقیقت هستیم و خانم "تارا بین" نیز می گوید ما خواهان اجرای عدالت در حق کسانی هستیم که این جنایات را مرتکب شدند.
پرداخت خسارت مالی به قربانیان

این سئوال برای برخی ها پیش می آید که شاید انگیزه مالی در ورای دادخواست اهالی قربانیان علیه ایران وجود داشته باشد تا همچون لیبی در جریان حادثه لوکربی که مجبور به پرداخت 2 میلیارد و 700 ملیون دولار به اهالی قربانیان شد، تهران نیز به قربانیان 11 سپتامبر خسارت مالی پرداخت کند.

اما خانم آلن راسیلسی می گوید من به انگیزه مالی در ورای این دادخواست اعتقاد ندارم و ما به اندازه کافی برای پی گرد قانونی در این پروند مال و وقت خود را هزینه کردیم ما با این دادخواست می خواهیم چنین جنایت هایی را در سطح منطقه ای و بین المللی متوقف کنیم.
آماده شهادت علیه ایران

کنت تمرن یکی از افرادی است که در سال 2004 در برابر کمیته تحقیقات گنگره آمریکا شهادت داد و اینک نیز آماده شهادت دادن علیه ایران در دادگاه است وی می گوید در نتیجه تماس هایی که با این کمیته داشتم دلایل و مدارکی محکمی را دیدم که نشان می دهند ایران در جریان حملات 11 سپتامبر و باز کردن مرزهای خودبه روی عواملی که به آمریکا حمله کردند و نقل و انتقال آنها به القاعده کمک کرده است به طوری که شواهد نشان می دهد، افرادی که به آمریکا حمله کردند پیش از 11 سپتامبر چندین بار به ایران سفر کرده بودند . همچنین در پی هجوم امریکا به افغانستان برخی از عناصر القاعده از تورا بورا ایران متواری شدند واین کشور به آنها پناه داد تا از آنجا به اماکن امن تری منقل شوند. و اکنون پس از گذشت 10 سال از تحقیقات، تمامی مدارک موجود نشان می دهد که ایران نقش آشکاری در کمک رساندن به عوامل القاعده در آن حملات تروریستی داشته است .
ایران شیعه و طالبان سنی

در پاسخ به این پرسش که کارشناسان آمریکایی چه تفسیری برای رابطه میان طالبان سنی مذهب و ایران شیعه مذهب دارند کنت تمرن می گوید:"علی رغم اختلاف ایدئولوژیک میان طالبان و رژیم ایران اما آنها در کشتن آمریکایی ها و یهودیان متفق القولند و دراین زمینه با هم توافق دارند .

این کارشناس آمریکایی در باره اطلاع ایران از حمله القاعده پیش از وقوع آن می گوید دلایل نشان می دهد که ایران از طریق "فواد مغنیه" یکی از رهبران تروریستی حزب الله که رابط میان القاعده و ایران بوده از هجوم 11 سپتامبر آگاهی کامل داشته است.
و درباره اینکه آیا مهرنخوردن گذرنامه های عاملان هجوم 11 سپتامبر در ایران می تواند این کشور را از ارتباط با القاعده مبرا سازد جانس کیبهارت کارشناس مدارک مسافرتی می گوید:"ایران باهماهنگی کامل با القاعده از مهر کردن گذرنامه های اعضای القاعده خوداری می کرد تا با این روش ردیابی آنها و اینکه از کجا آمده اند و به کجا می روند میسر نباشد.

کنت ترمن کارشناس آمریکایی می گوید فواد مغنیه که درسال 2008 در سوریه به قتل رسید مسئولیت ارسال تروریست ها را به ایران و پس از آن به افغانستان بر عهده داشت . او رابط القاعده و ایران بود و همیشه با خامنه ای ملاقات می کرد و اخبار رهبران القاعده را به ایران منتقل می کرد و رابطه بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران ایران داشت .
حملات 11 سپتامبر بدون ایران

جانس کیبهارت می گوید القاعده بدون کمک ایران می توانست حملات را انجام دهد اما ایران با کمک خود آن عملیات را سریعتر و آسانتر کرد.

دلایل گزارش کمیته تحقیقات کنگره و همچنین شهادت کارشناسان و نیز شهادت سه تن از اعضای بلند پایه عضو وزارت اطلاعات ایران که به غرب پناه بردند دلایلی است که می تواند برای محکومیت ایران در دادگاه فدرال آمریکا کافی باشد.
واکنش ایران نسبت به دادخواست

ایران با عدم پاسخ گویی به نامه های ارسالی که از طرف دادگاه و وکلای اهالی قربانیان فرستاده شده عملا در راه محکومیت خود گام بر می دارد زیرا در برخورد با این پرونده سهل انگاری می کند وقتی که گزارشگر العربیه از هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در آمریکا جویای موضع ایران در قبال دادخواست شد آنها گفتند هیچ اطلاعی از موضوع دادگاه ندارند و از انجام مصاحبه با العربیه خوداری کردند.

پرونده دادخواست هم اکنون دردست جورج دانیل یکی از وکلای معروف ایالات متحده آمریکا است و برای صدور حکم در حال بررسی است . قرار است تا پایان تابستان امسال حکم قاضی رسما اعلام شود.

از سوی دیگر ایالات متحده امریکا همه آزمایش های موشکی ایران را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود می داند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر