Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

دولت سوئد جریمه شد از سوی دادگاه اتحادیه ی اروپا

دولت سوئد جریمه شد از سوی دادگاه اتحادیه ی اروپا

انتفاد دولت سوئد از حکم دادگاه اتحادیه اروپا

Arkivfoto:Henrik Montgomery/Scanpix
دولت سوئد از جریمه صد و پنجاه ملیون کرونی اتحادیه اروپا به این کشور مبنتی بر نقض قوانین ذخیره سازی داده های مخابراتی و اینترنتی انتقاد کرده و خواستار لغو این جریمه شده است. دادگاه اتحادیه اروپا در اوایل تابستان امسال دولت سویدن را به د لیل یک سال تاخیر در اجرای قانون معتبر اتحادیه اروپا مبنی بر ذخیره سازی ایمل ها و مکالمات تلفنی مجرم دانسته به پرداخت صد و پنجاه ملیون کرون محکوم کرد.
این حزب های محیط زیست، دموکرات های سویدن و حزب چپ بودند که دولت را مجبور به تاخیر یک ساله در اجرای قانون ثبت داده های اینترنتی و تلفونی کردند. دولت سویدن به اتحادیه اروپا توضیح داده است که حکم دادگاه اتحادیه اروپا حکم سختگیرانه و هراس انگیزانه است در حالی که دولت سویدن سابقه بدی در پیروی کردن از قوانین اتحادیه اروپا ندارد. هم چنین دولت سویدن مبنای قضاوت دادگاه اتحادیه اروپا که مربوط می شود به آزاد گذاشتن شرکت های مخابراتی از ثبت و ذخیره به خاطر به دست آوردن مشتری های زیاد و سود کلان رد کرده است و گفته است قانون ثبت مکالمات تلفونی در داخل سویدن نیز وجود داشته است.
////////////////////////////////////////

پلیس و کمبود مدیریت خوب

Foto: Fredrik Persson/Scanpix.
و نفوذ نونازیستها به درون پلیس
دولت سویدن بر این باور است که بیست و دو اداره پلیس این کشور به دلیل کار کرد نا موفق باید تبدیل به یک اداره مرکزی شوند. مدیریت ناموفق این اداره ها که منجر به خط و مشی های پراکنده و اولویت بندی های گوناگون شده است باعث تغییر در این بیست و دو اداره گردیده است. این تقاضای دولت پس از ارایه گزارشی از کارهای این ادارات اعلان شده است. گزارشی که حاکی از فقدان نظم وکیفیت در کارها و برنامه های این بیست و دو ادراه پلیس بوده است.
/////////////////////////

خطر نصوار/ ناس بیشتر از سیگار است

خطرنصوار/ناس
تحقیقات تازه نشان می دهد که نصوار/ ناس، کشیدن ِمادران باردار خطرمشکل تنفسی نوزادان را بالامی برد. خطر آفرینی نصوار/ناس از سیگرت/سیگار به مراتب بالا تر است. یک گروه تحقیقی سویدن که روی شش صد و ده هزار نوزاد تحقیق کرده اند بر این باورند که نصوار کشیدن مادران به مراتب بالا تر از سگرت کشیدن آنها خطر آفرین است. هم چنین جویدن ساجق/ آدامس و بستن چسپ یا پلاسترهای نیکوتینی برای تزریق نیکوتین در بدن نیز خطر تنفسی کودک را در پی دارد.
////////////////////////////
2 ی سێپتا‌مبر ڕۆژی کۆمه‌ڵکوژی کورد‌ له‌ ڕۆژهه‌ڵاتی کوردستان

یادی 31 ساڵه‌ی تاوانی قاڕنێ و قه‌ڵاتان و ئیندرقاش و ..دا
هاووڵاتیانی خۆشه‌ویست
هێزه‌ سیاسییه‌کانی رۆژهه‌ڵاتی كوردستان
ڕێکخراوه‌ کۆمه‌ڵایه‌تی و ڕۆشنبیری و جه‌ماوه‌رییه‌کان،
کۆماری ئیسلامیی ئێران له‌ ته‌مه‌نی نگریسی 32 ساڵه‌ی خۆیدا ، هه‌زاران تاوانی به‌رامبه‌ر گه‌له‌که‌مان ئه‌نجام داوه‌. هه‌رله‌ده‌ستپێکی هاتنه‌ سه‌رکاری کۆماری ئیسلامیدا، هه‌ندێک وه‌عد و به‌ڵێن به‌ هێزه‌ سیاسی و مه‌زهه‌بیه‌کانی کوردوستان درا، به‌ڵام ته‌نیا بۆ خاپاندن بوو، پاش ماوه‌یه‌کی کورت سه‌رگه‌رم کردنی هه‌موو سه‌رکرده‌کانی کورد و پاش پته‌وکردن و سه‌پاندنی ده‌سه‌ڵاتی ره‌شیان، له‌ رۆژی 28/5/1358 خومه‌ینی دیکتاتۆر فه‌رمانی جیهادی به‌په‌له‌ی بۆ هه‌موو هێزه‌ زه‌مینی، ئاسمانی و ده‌ریاییه‌کانی ده‌رکرد که‌ هێرش بکه‌نه‌ سه‌ر کوردستان و کۆتایی به‌و هه‌ل و مه‌رج و کێشه‌ی بێنن ، ئیتر پاش ئه‌و بڕیاره‌ ده‌ستیان به‌ له‌شکرکێشی بۆ سه‌ر کوردوستان کرد، که‌ له‌ زۆربه‌ی شاره‌کانی کوردوستان ره‌شبگیری و گولله‌باران کردنی به‌کۆمه‌ڵ ئه‌نجام درا.به‌ بێ دادگایی كردن
شایانی باسه‌ که‌ سه‌ره‌ڕای ئه‌و تاوانانه‌ی که‌ به‌ ئاشکرا كردونی، یاخود ئه‌و ئیعدامه‌ به‌ کۆمه‌ڵانه‌ی له گرتووخانه‌کاندا ئه‌نجامیداوه‌، بۆمباران و تۆپ باران کردنی شار و گوند شاخ و ده‌شتی نیشتمانه‌که‌مان به‌ سه‌پاندنی شه‌ڕ له‌ بست به‌ بستی ئه‌م به‌شه‌ی کوردستان وپه‌یڕه‌و نه‌كردن له‌ یاساكانی جه‌نگ له‌ پاراستنی دیل و خه‌ڵكی سڤیل , سه‌ره‌نجام کۆمه‌ڵکوژی قاڕنێ‌، قه‌ڵاتان، ئیندرقاش، سه‌رووکانی و وسوکه‌ند و....، به‌شێوه‌ی دڵڕه‌قانه‌ تر له‌ هه‌موو تاوانه‌کانی دیکه‌ ئه‌نجام دران، قوربانیانی ئه‌م تاوانانه‌ و زۆر تاوانی دیکه،‌ ژن و منداڵ و پیر و په‌ککه‌وته‌ و که‌سانی مه‌ده‌نی بوون . بۆیه‌ به‌ هه‌موو پێوه‌رێک ئه‌و تاوانانه‌ به تاوانی جه‌نگ ‌ و به‌ جه‌نایه‌تی دژی مرۆڤایه‌تی ده‌ژمێردرێن.
ئێمه‌ بانگه‌وازتان لێده‌که‌ین، که هه‌موومان پێکه‌وه‌ ڕۆژی تاوانی قارنێ‌ ، واته ڕێکه‌وتی 2 سێپتا‌مبر‌، بکه‌ین به‌ ڕۆژی داواكردنی به‌ دادگایی گه‌یاندنیی به‌رپرسانی باڵا و تاوانبارانی کۆماری ئیسلامی ئێران، ڕۆژی دژایه‌تیکردنی كۆمه‌ڵكوژی ڕۆژهه‌ڵاتی کوردستان، ڕۆژی ناساندنی کۆماری ئیسلامی ئێران وه‌ک ده‌وڵه‌تی سه‌رکوت و ماکه‌ی تیرۆر و ئه‌نجامده‌ری کۆمه‌ڵکوژی به‌رامبه‌ر به‌ گه‌لی کورد و گه‌لانی دیکه‌ی ئێران.
ده‌با له‌ یادی تاوانی ڕۆژی 2ی سیپته‌مبه‌ره‌، یه‌کگرتوانه‌ بۆ کردنه‌وه‌ی په‌روه‌نده‌ی تاوانه‌کانی ڕژێمی کۆماری ئیسلامی ئێران به‌رامبه‌ر به‌ گه‌لی کورد و ناساندنی به‌ بیروڕای جیهانی تواناکانمان یه‌ک بخه‌ین و ناڕه‌زایه‌تی ده‌ربڕین به‌رامبه‌ر به‌ کۆمه‌ڵ کوژییه‌کانی ئه‌م ده‌سه‌ڵاته‌.
ئه‌مساڵ له‌ کاتێکدا یادی تاوانی کۆمه‌ڵکوژی له‌‌ رۆژهه‌ڵاتی کوردستان‌ ده‌که‌ینه‌وه‌ که‌ هه‌ڵمه‌تی له سیداره‌دان كوردستانی گرتۆته وه‌ و خۆپیشاندان و ناڕه‌زایه تی وڵاتی داگرتووه, له‌ سه‌روی هه‌موانه‌وه‌ له‌م یاده‌دا كۆماری ئیسلامی ئێران هه‌ڵمه‌تێكی به‌رینی بۆ سه‌ر هه‌رێمی كوردستان له‌ تۆپباران و هێرش ده‌ست پێكردووه‌ و له‌م نێوه‌دا خه‌ڵكی سڤیلی ناوچه‌ سنورییه‌كان قوربانی یه‌كه‌من , كه‌ ئه‌مه‌ش به‌ پێوه‌ره‌ جیهانییه‌كان ده‌چێچێته‌ چوارچێوه‌ی تاوانی عدوان و تاوانی جه‌نگه‌وه‌ .
له‌ یادکردنه‌وه‌ی تاوانه‌کانی کۆماری ئیسلامی دژی نه‌ته‌وه‌ی کورد، بێگومان ناکرێ یادی تێرور کردنی سه‌رکرده‌ سیاسییه‌کان و سه‌دان تێکۆشه‌ری دیکه‌ نه‌که‌ینه‌وه‌ که‌ ئیمرۆ‌ قاتڵه‌کانیان جه‌نجه‌ری ئاشی حکوومه‌تیان به‌ده‌سته‌وه‌یه‌ و بریار ده‌ر و به‌ڕێوه‌به‌ری ئه‌م ده‌سه‌ڵاته‌ جه‌نایه‌تکاره‌ن.که‌ نموونه‌ی هه‌ره‌ دیاریان ئه‌حمه‌دی نێژاده‌. "سه‌رۆک کۆماری ساخته‌کار" که‌ تاوانی به‌شداریی له‌ ده‌سته‌‌ی تێرۆری دوکتور قاسملوو و لێدانی گولله‌ی ئاخرله‌ مێشکی سه‌دان و هه‌زاران زیندانیی له‌سه‌ره‌.
که‌وابوو ئه‌رکی سه‌ر شانی هه‌موومانه‌ یه‌کگرتووانه‌ له‌ یادی تاوانی قاڕنێ‌دا ،هه‌موو توانا و ئیمكاناته‌کانمان یه‌ک بخه‌ین بۆ به‌دادگایی گه‌یاندنی بڕیار ده‌ران و به‌رێوه‌به‌رانی ئه‌م تاوانانه و فشار دروستكردن بۆ راگرتنی بریاری له سیداره‌دانی ئازادیخوازان
تاوانی قاڕنێ و گونده‌كانی ده‌وروبه‌ری به‌ هه‌موو پێوه‌رێك ده‌چێته‌ چوار چێوه‌ی تاوانی دژ به‌ مرۆڤایه‌تی و تاوانی جه‌نگ، ئه‌م تاوانانه‌ش تاوانی نێو نه‌ته‌وه‌یین و زه‌مه‌ن كۆنیان ناكات و تاوانبارانی ناتوانن له‌ دادگایی رزگاریان بێت. هه‌موو دۆكۆمێنته‌كانی ئه‌و كاتی خودی كۆماری ئیسلامیش به‌ڵگه‌ن بۆ ئه‌نجامدانی ئه‌و تاوانه‌.
چاودێری كوردۆساید-چاك

Kurdocide Watch
//////////////////////////


هه واله کانی روژ تی وی

/////////////////////
ک.ج.ک: پذیرش صلح از سوی جناحهای جنگ طلب امری امکان ناپذیر است
murat-karaylan-3
ریاست شورای رهبری کنفدرالیسم جامعه دمکراتیک کردستان " ک.ج.ک" به مناسبت فرا رسیدن روز صلح که از سوی شماری از کشورها به رسمیت شناخته میشود بیانیه‌ای منتشر کرد.

ک.ج.ک میگوید نمیتوان از جناحهای جنگ طلب انتظار پذیرش صلح داشت .

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلح ریاست شورای رهبری کنفدرالیسم دمکراتیک کردستان "ک.ج.ک" بیانیه‌ای صادر کرد.

ک.ج.ک در این بیانیه‌تلاشهای رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان را اینگونه ارزیابی میکند:
" با وجود توطئه‌ها و حملات بی وقفه حکومت ترکیه رهبر ما با صبری بی همپا به تلاشهای خود برای چاره‌یابی مسئله از راههای دمکراتیک و مسالمت آمیز ادامه داد.به همین سبب ما اوجالان را به عنوان پشتیبان راستین صلح نامگزاری میکنیم و به او درود میفرستیم."

ک.ج.ک ضمن اشاره به قتل یکی از سپرهای انسانی به نام یلدرم آیهان یاد و خاطره‌ی تمامی کسانی که در مبارزات آزادیخواهانه جانشان را از دست داده‌اند گرامی داشته‌ است.

ک.ج.ک در ادامه بیانیه به تشدید شرایط انزوای اوجالان پرداخته و میگوید:
"حکومت ترکیه همزمان با تشدید انزوای رهبر ما ،قتل عام خلق کرد را در دستور کار قرار داده است.کشتار جمعی 7 روستانشین جنوب کردستان و قتل یکی از سپرهای انسانی در جولمرگ بیانگر این حقیقت است."

ک.ج.ک معتقد است انتظار برقراری صلح از جناحهای جنگ طلب و نیروهای سرمایه‌داری رویایی است که هیچگاه محقق نخواهد شد.

ک.ج.ک با بیان اینکه صلح تنها از طریق خواست عمومی جامعه امکان پذیر خوهاد بود میگوید:
18 سال است که ما در تلاشیم مشکلاتمان با ترکیه را از طرق مسالمت آمیز چاره‌یابی کنیم.طی این سالها جنبش ما تجربه‌های گرانبهایی به دست آورده است و به این نتیجه رسیده‌ایم که با تلاشهای یک جانبه و اعلام آتش بس نمیتوان به صلح رسید.با توجه به روز جهانی صلح ما بار دیگر تاکید میکنیم که تنها راه برقراری صلح آزادی رهبر آپو است و باید موانع موجود از مقابل رهبریمان برداشته شود.ترکیه باید به پیشنهادات و پروتکلهای اوجالان که برای حل مسئله مطرح کرده است پاسخ دهد.
---------------------------
سالروز جان باختن مبارز کرد فواد مصطفی سلطانی
سی و دو سال پیش در چنین روزی مبارز کرد فواد مصطفی سلطانی در جریان یک درگیری با نیروهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد. مردم کرد همه ‌ساله ‌در این روز یاد و خاطره این مبارز خستگی ناپذیر را گرامی داشته‌اند.

فواد مصطفی سلطانی سال 1327 در روستای آلمانه ‌مریوان دیده ‌به‌ جهان گشود.

وی از سال 1346 در رشته ‌مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی آغاز به تحصیلات عالیه نمود، همان دانشگاهی که‌ مبارزات سیاسی خود را نیز از آنجا آغاز کرده‌ بود.

فواد مصطفی سلطانی در سال 1348 همراه با برخی از رفقای خود سازمانی را تشکیل دادند که ‌بعدها " کومله‌" نام گرفت.

کاک فواد در سال 1353 از سوی ساواک دستگیر و زندانی شد. وی در زندان نیز رهبری مبارزات و اعتراضات داخل زندان را برعهده داشت تا اینکه‌ سرانجام در پائیز سال 57 و در پی گسترش نارضایتیهای مردم از زندان آزاد گردید.

این مبارز کرد نقش بسیار چشمگیری در سازماندهی مبارزات مردم شهرهای سنه‌، مریوان و بخشی از دیگر شهرهای شرق کردستان علیه‌ نظام شاهنشاهی داشت.

کاک فواد در تأسیس شوراهای شهرها، اتحادیه ‌دهقانان، جمعیتها و همچنین سازماندهی اولین گروههای پیشمرگ و جمع بندی خواسته‌های ملت کرد در هشت ماده ‌نقشی اساسی ایفا نمود.

کاک فواد مصطفی سلطانی سرانجام در نهم شهریور ماه سال 1358 در روستای کانیعمت در حد فاصل مریوان و سقز در جریان یک درگیری با نیروهای نظامی ارتش ایران به فرماندهی مصطفی چمران جان خود را از دست داد.

یاد و خاطره این قهرمان کرد که ‌سمبل خصوصیات انقلابی و از خودگذشتگی بود همیشه ‌در میان ملت کرد زنده‌ خواهد ماند.

--------------------------

گزارش های فزاینده تری از شکاف عمیق در صفوف ارتش سوریه منتشر شد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-در ادامه ایام جشن عید فطر در سوریه، در حالی که امروز در سومین روز عید، دهها هزار نفر از مردم آن کشور به حضور گسترده خود در خیابان ها و سر دادن شعارهای قاطعانه و تند برای "اعدام رییس" (بشار اسد) ادامه می دهند، گزارش های بیشتری از عمیق تر شدن شکاف میان نیروهای نظامی ارتش، به دلیل جنایات هولناک حکومت، منتشر شد.

نیروهای اوپوزیسیون سوریه گزارش دادند که از سحرگاه امروز (پنجشنبه) شاهدان در "دیرالزور"، در شمال شرق سوریه و در نزدیکی عراق، شاهد بروز درگیری های مسلحانه بسیار جدی میان نیروهای جدا شده از صفوف ارتش سوریه با بسیجی ها و لباس شخصی های مأمور حکومت بشار اسد بوده اند و شمار کثیری، به گفته شاهدان در این منطقه، زخمی شده اند.

از آغاز عید فطر گزارش ها در مورد درگرفتن نبردهای مسلحانه میان نیروهای حکومتی با نیروهای نظامی پیوسته به صفوف ملت در باغ ها و مزارع اطراف برخی از شهرهای سوریه، گسترش یافته است.

////////////

دادستان "حماة" با تأیید قتل عام زندانیان سیاسی، در برابر دوربین استعفا داد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در همین حال که مخالفان بشار اسد گزارش می دهند که در نتیجه هولناک بودن ابعاد جنایات بشار اسد دادستان استان "حماة"، آقای "عدنان بکور" نیز ادامه بقای خود در این مقام را جایز ندانسته است، خبر می رسد که انتشار اخبار مربوط به اعدام دهها نفر از زندانیان سیاسی در زندان شهر "حماة" در قتل عامی که دقیقاً 32 روز پیش صورت گرفته است، مردم "حماة" را شدیداً تکان داده و عزاداری شدیدی بر شهر حاکم شده و خشم ملت را از این جنایات دو چندان کرده است.

آقای عدنان بکور، دادستان "حمااة" در برابر یک دوربین آماتوری، از مقام خود کناره گیری کرد و از حکومت اسد ابراز انزجاز نمود.

گزارش ها می گوید که جنایات فجیع در روز سی و یکم ژوییه، یکشنبه نهم امرداد، در زندان مرکزی "حماة" در حالی رخ داد که 72 زندانی سیاسی یک جا به پای جوخه دار برده شدند.

اما حال که این جنایات هولناک فاش شده است، مأموران اسد دوباره از دیشب (شامگاه چهارشنبه) به جستجوی خانه به خانه در شهر "حماة" اقدام کرده و دهها نفر را – عمدتاً از میان جوانان فعال سیاسی – ربوده اند.

"امنستی اینترنشنال" (عفو بین الملل) پریشب (شامگاه سه شنبه) تصاویر تکان دهنده کشتار و شکنجه منجر به مرگ دهها نفر از زندانیان نوجوان و جوان سوری را منتشر کرد و معلوم شد که ابعاد شکنجه های وارده به این افراد، فراتر از هر عملکرد شیطانی بوده که تا کنون تصور می شده است. شکنجه گران حتی آلت جنسی ده طفل نوجوان پسر را در زیر شکنجه بریده بودند؛ شدیدترین شکنجه ها را به آنان وارد کردند و اجساد را در شرایطی فاجعه بار تحویل دادند تا مردم دیگر ترسیده و از شرکت در ادامه تظاهرات باز بمانند.

در میانه این فجایع ضد بشری بود که بشار اسد پریروز (سه شنبه) فریبکارانه با آرامش ظاهری دروغین در مسجدی با نام پدرش ایستاده و نماز عید فطر را می خواند؛ پدری که او نیز شهر "حماة" را در سی سال پیش با خاک یکسان کرد و بین بیست هزار تا سی هزار از ساکنان آن را قتل عام کرد و اکنون پسرش، بشار اسد، نسل های بعدی آن قربانیان را کشتار می کند.

سرکوزی: اسد جایی برای بقای نظام خود باقی نگذاشت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پرزیدنت نیکولا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه، دیروز (چهارشنبه) در سخنرانی مهم خود در نشست سالیانه سفیران فرانسه در جهان، بسته شدن پرونده حکومت بشار اسد را حتمی دانست و گفت جنایات اسد جایی برای ادامه بقای نظام او باقی نگذاشته و او همه پل ها را پشت سرش خراب کرده است.

پرزیدنت نیکولا سرکوزی، سرمست از قاطعیت خود در قبال لیبی که منجر به برانداختن نظام 42 ساله سرهنگ قذافی شد، گفت دولت پاریس و هم پیمانانش از هر راهکار قانونی جهت کمک به مردم زیر ستم سوریه برای رسیدن به حکومتی مردمسالار و تحقق آزادی در سوریه بهره خواهند کرد.


«وزارت خارجه ایران کنج عزلت پیشه کند و زانوی غم در بغل گیرد»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک دیپلمات ارشد پیشین جمهوری اسلامی می گوید تا زمانی که برخی سران حکومت، از "مدیریت جهانی" داد سخن می دهند و درصدد تسخیر دنیا هستند، دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه «باید کنج عزلت پیشه کند و زانوی غم در بغل گیرد».

این سخنان را، آقای علی خوشرو، معاون پیشین وزارت خارجه، در گفتگویی با "دیپلماسی ایرانی" بیان کرد.

او در این مصاحبه، با اشاره به سخنان احمدی نژاد که همه مواضع سیاستمداران جهان را مسخره می کند، گفت تشکیل مرکز دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه و تعیین رییس برای آن هم که در هفته اخیر انجام شد، نمی تواند هیچ کمکی به پیشرفت دیپلماسی عمومی ایران، در این شرایط کند.

آقای احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز دیروز (چهارشنبه) در مصاحبه ای با وبسایت "خبرآنلاین" تأکید کرد که «حمایت مطلق ایران از حکومت بشار اسد درست نبود» و افزود: «دستگاه دیپلماسی ایران در ارتباط با تحولات سوریه می توانست موضع گیری قوی تر داشته باشد».

قذافی علیه قذافی: پسران دیکتاتور علیه یکدیگر موضع می گیرند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پسران حاکم دیکتاتور پنهان شده لیبی آشکارا به ستیز با یکدیگر برخاسته و در برابر هم صف آرایی می کنند.

در حالی که سعادی قذافی، یکی از پسران سرهنگ معمر قذافی، دیشب (شامگاه چهارشنبه) خواهان مصالحه با مخالفان پدرش و آمادگی برای مذاکره به نمایندگی از سوی پدر خود شد و نیز داوطلبی خود را برای تسلیم شدن به مخالفان اعلام کرد و آنها را "برادران" نامید، برادر بزرگش؛ سیف الاسلام قذافی، در یک پیام با صدای خویش، هواداران باقی مانده پدر خود را به مقاومت فرا خواند.

همزمان امروز (پنجشنبه) بار دیگر گفته شد که مخفیگاه احتمالی سرهنگ قذافی همان منطقه "بنی ولید" در جنوب شرق طرابلس است.

شورای ملی انتقالی لیبی اولیتماتوم داده شده به وفاداران مسلح قذافی را برای تسلیم کرد خود و بر زمین نهادن سلاح برای یک هفته دیگر تسلیم کرد.

آقای سعادی قذافی در مصاحبه با شبکه "العربیة" نبرد دامنه دار در لیبی را "جنگ بیهوده میان برادران" نامید.

نیروهای نظامی وابسته به شورای ملی انتقالی لیبی، عبدالحکیم بلحاج، دیشب (شامگاه چهارشنبه) به خبرگزاری "آسوشیتدپرس" گفت که آقای سعادی قذافی به او تلفن کرده وآمادگی خود را برای "تسلیم شدن" اعلام کرده است.

آقای سعادی قذافی در شمار آن بخش از خانوده قذافی است که دیوان بین المللی لاهه او را مورد تعقیب قرار نداده است.

از سوی دیگر، آقای سیف الاسلام قذافی که فعال ترین جنجگوی سیاسی و نظامی در کنار پدرش بود، در پیامی که با صدای خویش از ایستگاه تلویزیونی طرفدار سرهنگ قذافی؛ از شبکه تلویزیونی "الرأی" پخش می شد، ابراز "اطمینان" کرد که مخالفان ناکام خواهند شد و حق به حق دار، به گفته وی خواهد رسید.

آقای سیف الاسلام گفت حال خود او و پدرش، "خوب" است و آنها در حومه طرابلس هستند.


سیف الاسلام قذافی گفت مخالفان پدرش با تکیه بر توان خود نمی توانستند به اینجا برسند بلکه این "ناتو" است که پیروزی را نصیب آنان کرده، و افزود: این پیروزی شان "موقت" است، و مدعی شد که 20 هزار نفر مسلح آماده دفاع از بندر "سرت"، زادگاه پدرش هستند.

سیف الاسلام قذافی گفت مصطفی عبدالجلیل، رهبر شورای ملی انتقالی لیبی، از اعضای "القاعدة" بوده و به زودی ناتو از حمایت از او پشیمان خواهد شد.

شب گذشته (شامگاه چهارشنبه) نیز تایید شد که آخرین وزیر خارجه حکومت سرهنگ قذافی، آقای "عبدالعطی عبیدة" در حومه طرابلس، در یک باغ کشاورزی متعلق به خود، شناسایی و دستگیر شد.

اقای عبدالجلیل از الجزایر به دلیل پناه دادن به همسر و سه نفر از فرزندان قذافی به سختی انتقاد کرد، که گزارش آن را به نقل از روزناه "فیگارو" از همکارمان در پاریس شنیدیم.

گفتنی است: ایستگاه عمده تلویزیونی هوادار قذافی، "الرأی" در سوریه فعالیت می کند.

بشار اسد، حاکم سوریه، که خود در آستانه فروپاشی حکومت به خاطر جنایات هولناک ضد بشری قرار دارد، امکان داده است که "ایستگاه "الرأی" از سوریه برای دفاع از قذافی برنامه پخش کند.


گروه اوپوزیسیون ایرانی: "سقوط قذافی هشداری به خودکامگان ایران است"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اتحاد جمهوریخواهان ایرانی، با صدور بیانیه ای ضمن آنکه سقوط سرهنگ معمر قذافی را به انقلابیون لیبی تبریک گفت، خطاب به سران جمهوری اسلامی نوشت: «سقوط قذافی درس عبرت دیگری برای همه حکام منطقه از جمله مستبدان حاکم بر کشور ما است و بیانگر این واقعیت است که هیچ حکومتی با سرکوب و دیکتاتوری قادر به ادامه حیات نیست».

اتحاد جمهوریخواهان ایران، در این بیانیه که دیروز (چهارشنبه) صادر شد، هشدار داد که در جهان امروز (پنجشنبه)، با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، حاکمان مستبد، دیگر نمی توانند با سانسور، مخالفان خود را ساکت کنند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران، در پایان بیانیه خود، ابراز امیدواری کردند که انقلاب لیبی، به سرنوشت انقلاب سال 1357 ایران منجر نشود و به آزادی و دموکراسی منجر گردد.

گفتنی است: دولت ایران هنوز هم حاضر نشده که شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت بشناسد.

رویترز: گزارش قریب الوقوع آژانس علیه ایران وخیم تر از گذشته است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-چند روز مانده به اعلام گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره برنامه های هسته ای ایران، کارشناسان و دیپلمات ها می گویند که در گزارش جدید نیز، آژانس بار دیگر بر همان نگرانی های قبلی تأکید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری "رویترز، یک دیپلمات غربی در وین، گفته است که او حتی احتمال می دهند که گزارش جدید آژانس در مورد برنامه اتمی ایران، کمی هم سخت تر باشد.

یک دیپلمات دیگر نیز گفت که حکومت ایران به هیج یک از نگرانی های اصلی آژانس و جامعه جهانی، پاسخ مناسبی نداده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی، در آخرین گزارش خود، بار دیگر از ایران خواست اجازه دسترس کامل به تأسیسات اتمی خود را به بازرسان آژانس بدهد – حکومت ایران، چند هفته پیش به معاون مدیر کل آژانس و چند تن دیگر، اجازه داد که طی پنج روز، از تأسیسات اتمی ایران دیدن کنند ولی، هم کارشناسان و هم رییس سازمان انرژی اتمی ایران، تأکید کردند که این دیدن، به معنای بازدید فنی نبوده است.

سکوت معنادار ایران در برابر قاطعیت کلام سرکوزی:
"رفتار ایران کار را به حمله نظامی می کشاند"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مقامات حکومت ایران، هنوز به سخنان دیروز (چهارشنبه) رییس جمهوری فرانسه واکنش نشان نداده اند که گفت برنامه های اتمی و موشکی جمهوری اسلامی، می تواند منجر به حمله پیشگیرانه کشور، علیه تأسیسات اتمی ایران شود.

پرزیدنت نیکولا سرکوزی، در جریان نشست سالانه دیپلمات های فرانسوی، با اشاره به تهدیدی که برنامه اتمی ایران و تلاش آن کشور برای ساخت موشک های بالیستیک متوجه جهان کرده، گفت: «این اقدامات ممکن است به یک حمله پیشگیرانه علیه تأسیسات اتمی ایران بیانجامد، که آن حمله نیز می تواند موجب بروز یک بحران بزرگ شود که فرانسه حاضر است هر هزینه ای را، برای جلوگیری از بروز چنان بحرانی بپردازد».

رییس جمهوری فرانسه نگفت که چه کشوری ممکن است به تأسیسات اتمی ایران حمله کند.

پرزیدنت نیکولا سرکوزی، سپس، تقصیر بروز هر بحران احتمالی را به گردن حکومت ایران انداخت که به گفته او « از زیر هرگونه گفتگوی جدید درباره برنامه اتمی اش، شانه خالی می کند».

رییس جمهوری فرانسه، افزوده گفت: «حکومت ایران، به جای آنکه پاسخ مناسبی به نگرانی های بین المللی بدهد، هر روز، اقدام تحریک آمیز جدیدی می کند».

رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر فریدون عباسی دوانی، این هفته در گفتگو با "ایرنا"، با تایید خبر انتقال فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران، به تأسیسات زیرزمینی "فردو"، گفت که جمهوری اسلامی حاضر نیست درباره موضوع تبادل سوخت هسته ای و تعلیق فعالیت های غنی سازی اورانیوم، با قدرت های جهانی گفتگو کند.

خانواده کروبی پس از 7 ماه او را "استوار و مقام" دید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-حجت الاسلام مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات دو سال پیش در ایران، در دیداری که با اعضای خانواده اش داشت، گزارش برخی رسانه های حکومتی، مبنی بر اینکه او توبه نامه ای نوشته را رد کرد، و تأکید نمود که بر مواضع خود، استوار ایستاده است.

آقای کروبی، از حدود یک ماه پیش به آپارتمانی کوچک منتقل شده، و حبس خانگی او، به حبس خانگی انفرادی تغییر یافته است.

همسر "شیخ اصلاحات"، خانم فاطمه کروبی نیز، در یک ماه گذشته نتوانسته بود شوهر خود را ببیند.

برخی دیگر از اعضای خانواده کروبی، از جمله پسر او، آقای حسین کروبی، هفت ماه بود که پدرش را ندیده بود.

آقای حسین کروبی، گفت که پدرش از نظر روحی و جسمی در شرایط خوبی قرار دارد و پس از آنکه در مورد شایعاتی که درباره اش منتشر شده، شنیده است، گفته که بر مواضع و عقاید فکری خود، استوار ایستاده و ذره ای کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام مهدی کروبی، همچنین گفت که مأمواران امنیتی حکومت هم، پس از هفت ماه حبس خانگی، دیگر به روحیات او آشنا شده اند و می دانند که نخواهند توانست به هیچ قیمتی او را مجبور به نوشتن توبه نامه کنند.

پیشتر حتی کمپین بین المللی حقوق بشر نیز ابراز نگرانی کرده بود که حکومت به شدت آقای کروبی را زیر فشار گذاشته، تا او را وادار به نوشتن اعتراف نامه کند.

آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی، از 25 بهمن سال گذشته، حدود هفت ماه پیش، دربازداشت خانگی به سر می برند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر