Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد سخنگوی معمر قذافی و مدافع سر سخت وی با لباس زنانه دستگیر شد


شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد سخنگوی معمر قذافی و مدافع سر سخت وی با لباس زنانه دستگیر شد
دبی-العربیه.نت

شورای ملی انتقالی لیبی شامگاه پنجشنبه 29-9-2011 اعلام کرد موسی ابراهیم سخنگوی معمر قذافی، حاکم فراری لیبی در شهر "سرت" دستگیر شد.

تلویزیون " مصراته آزاد" با پخش این خبر افزود، انقلابیون لیبی، موسی ابراهیم را در حالی که برای رد گم کردن، لباس زنانه بر تن داشت دستگیر کردند.

براساس این گزارش سخنگوی رهبر لیبی پس از شدت یافتن درگیری ها در شهر سرت با به تن کردن لباس زنانه سعی در فرار از این شهر داشت.

تلویزیون مصراته در گزارش خود تأکید کرده است که فیلم و تصاویر چگونگی دستگیری ابراهیم موسی را پخش خواهد کرد.

پیش از این در گزارش ها آمده بود که سخنگوی قذافی هنگام ورود انقلابیون لیبی به شهر "سرت" کشته شده است.

موسی ابراهیم که هم قبیله معمر قذافی است، پس از حضور در کنفرانس های خبری و دفاع سرسختانه وی از رهبر سابق لیبی توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

وی 36 ساله است و دارای مدرک دکترا در هنرهای رسانه ای از دانشگاهی در بریتانیا است و از همسر آلمانی خود دارای یک فرزند پسر می باشد.

-------------------------

برپایه نتایج نظر سنجی یک موسسه آمریکایی

ایران و عراق بدنام ترین و کانادا و سوئد خوش نامترین کشورهای جهان هستند

دبی-العربیه.نت

برپایه نظرسنجی موسسه "ریپیوتیشن انستیتو" که مرکز آن در نیویورک است، ایران، عراق در صدر بدنام ترین کشورهای جهان قرار گرفتند. بر پایه این نظر سنجی کانادا و سوئد خوشنام ترین کشورهای جهان شناخته شدند.

به گزارش العربیه.نت به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نظر سنجی، اعتماد مردم به کشورهای جهان با توجه به کیفیت سطح زندگی، امنیت و محیط آن ها، سنجیده شده است.

در این نظر سنجی 42 هزار نفر شرکت کردند که بر پایه نتایج به دست آمده، کانادا و سوئد جایگاه اول و دوم خوشنام ترین کشورهای جهان را به خود اختصاص دادند.

استرالیا، سوئیس و نیوزلند، در رتبه های بعدی کشورهای خوشنام جهان قرار گرفتند.

بنا بر این گزارش، گزینه هایی همچون استحکام نظام سیاسی، دموکراسی، سبک زندگی و جایگاه بین المللی، از جمله سوالهایی است که در نظر سنجی درج شده بود.

در این نظرسنجی، کشورهای ایران و عراق، در رتبه های زیرین لیست قرار گرفتند.


گزارش فرانس پرس به دلیل قرار گرفتن عراق در صدر بدنام ترین ها به اوضاع این کشور پرداخته و در این باره آورده است که پس از اشغال این عراق در سال 2003 توسط نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، نهادهای دولتی عراق دچار فساد شدید شدند و ارائه خدمات آب و برق در این کشور نسبت به ده های پیشین، بدتر شد.

دلیل دیگر اختلاس های هنگفتی است که در نهادهای حکومتی عراق رو داد که به سطح زندگی مردم آسیب جدی رساند. بر پایه آمار سازمان ملل متحد، نیمی از مردم عراق زیر خط فقر هستند.

----------------------

شکایت از یکی از رؤسای پلیس

Jan- Olof Onshagen
کارگزار حقوقی دولت JK، بررسی گسترده ای را پیرامون شکایت هایی که از Jan-Olov Onshagen یکی از رؤسای رده بالای پلیس در استکهلم شده، آغاز کرد. ازاو به این دلیل شکایت شده است که مامورپلیسی را که با رسانه ها گفتگوکرده بوده، موردپرسش و بازجویی قرارداده است. کارکنان ادارات و نهادهای دولتی مجازنیستند که درپی کشف و شناسایی منابع رسانه ها برآیند. چنین اقدامی علیه قانون ممنوعیت تجسس دربررسی هاست و تخلف محسوب می شود.
--------------------------

رشد احزاب بیگانه ستیز در اروپا

تظاهرات ضد نژادپرستی در استکهلم

شماراحزاب دست راستی که به عنوان احزاب ناسیونالیست، ملی گرا نیزمعرفی می شوند، دراروپا روبه فزونی نهاده است. برخی ازاین احزاب ازجمله حزب دموکرات های سوئد توانسته اند وارد پارلمان شوند و درموردی مانند دانمارک نیزدردوره ی گذشته به عضویت دولت درآیند. آنچه بیش ازهمه دراروپا به عنوان زمینه های تقویت این احزاب معرفی می شود، برنامه های بیگانه ستیزانه و مخالفت هایشان با مهاجران و پناهجویان دراین کشورهاست و همچنین تاکیدشان برخالص نگه داشتن ملت و کشورازوجود بیگانگان.
در ادامه ی مطلب، گفتگویی دراین زمینه با پروفسورمسعود کمالی، پژوهشگراجتماعی و استاد جامعه شناسی دردانشگاه Mitten در سوئد را خواهیدشنید.

درهفته ی گذشته سمیناری دراین مورد ازسوی Global utmaning و Expo دراستکهلم برگزارشد. دراین سمینار خاستگاه و همچنین دلایل افزایش محبوبیت این گونه احزاب مورد بحث قرارگرفت. شرایط اقتصادی پس ازبحران مالی سال های اخیر و تاثیر منفی شدید آن بر اقتصاد کشورهای اروپایی، یکی از دلایل رشد و محبوبیت احزاب بیگانه ستیزکه علت نابسامانی اقتصادی را مسعود کمالیوجود مهاجران و خارجی ها معرفی می کنند، عنوان شده است.
مسعودکمالی، درگفتگویی با ما، عنوان ناسیونالیست را برای این احزاب چندان درست نمی داند. گفتگوی با او را دراینجا بشنوید.




Lyssna: گفتگو با مسعود کمالی
-----------------

شدت عمل بیشتر دربرابر آزار و تعقیب غیرقانونی

stalkaren

از فردا، اول اکتبر قانونی به اجرادرمی آید که تعقیب و آزارغیرقانونی را جرم به حساب می آورد. تاکنون افرادی که مورد تعقیب و آزارقرارمی گرفتند تنها می توانستند به عنوان تهدید و خشونت علیه خود از تعقیب کننده شکایت کنند، اما بااجرای قانون جدید، تکرارهرگونه بدرفتاری و سوء استفاده و آزارعلیه افراد تحت یک عنوان گردآوری شده و عامل این آزارمداوم که به سوئدی stalkaren نامیده می شود، مجرم شناخته شده و می توان او را تا چهارسال زندانی کرد.
درادامه مطلب، ازاین جرایم نام برده شده است.

جرایمی که درقانون جدید آزار و تعقیب غیرقانونی، ازآنها نام برده شده عبارتند از بدرفتاری، وادارکردن اجباری افراد به انجام کاری، تهدید، برهم زدن آسایش افراد، ورودغیرقانونی به منازل مردم، ایجاد مزاحمت جسمی (فیزیکی)، ایجادمزاحمت جنسی، ایجادخسارت و تخطی از ممنوعیت تماس. این جرایم درصورتی «آزار و تعقیب غیرقانونی» محسوب خواهندشد که به دفعات تکرارشوند.
درقانون جدید همچنین ممنوعیت ملاقات « besöksför­bud » به ممنوعیت تماس « kontaktförbud » تغییریافته و بااین تغییر، امکان شدت عمل دراین رابطه و ازجمله کنترل افراد خطاکار با پابندالکترونیکی که محل استقرارفرد را مشخص می کند، به وجودآمده است.

----------------------------------

فیلم؛ سوریه: شلیک گاز اشک آور به داخل مسجد




-------------------------

سوریه؛ ادامه تظاهرات با شعار سرنگونی رژیم اسد + فیلم

سوری ها: جهانیان به فریاد ما برسید، رو در روی جنایتکارترین رژیم ایستاده ایم

خبرگزاری فرانسه به نقل از فعالان سوری گزارش داد که در جریان تظاهرات ضد حکومتی امروز در شهرهای سوریه، ماموران امنیتی بسوی تظاهرکنندگان آتش گشودند و شماری از آنان را کشتند و تعداد دیگری را مجروح کردند.

تظاهرات ضد حکومتی امروز سوریه در حمایت از نظامیان سوری که به انقلاب پیوسته اند، برگزار شده است.

در گزارشهای قبلی آمده بود که مخالفان رژیم بشار اسد، به پشتیبانی از نظامیانی که به مردم پیوسته‌اند، جمعه این هفته را روز قیام عمومی اعلام کرده‌اند.

آنها، با طرح شعار «سوری‌ها بپاخیزید» مردم را به شرکت در یک تظاهرات سراسری فراخوانده‌ بودند.

در تظاهرات امروز تظاهرکنندگان سوری شعار می دادند: مردم سقوط نظام را می خواهند، مردم سقوط بشار را می خواهند و رئیس (بشار اسد) اعدام باید گردد.


سوریها: جهانیان به فریاد ما برسید

فعالان سیاسی و حقوق بشری سوریه در تماس با تلویزیون العربیه بر این نکته تأکید دارند که فشارهای اعمال شده از سوی کشورهای جهان علیه رژیم بشار اسد کافی نیست زیرا این رژیم همچنان به سرکوب مردم ادامه می دهد.

فعالان سوری تأکید دارند که آنها به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند، اما در برابر رژیمی ایستاده اند که جنایتکارترین رژیم جهان است.


فیلمهای تظاهرات امروز سوریه














------------------------------------
ایران جنون اسلامی

انتقال 12 زندانی به سلولهای انفرادی برای اعدام

انتقال 12 زندانی به سلولهای انفرادی زندان لاکان رشت جهت اجرای حکم اعدام
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز پنجشنبه 7 مهر ماه 12 نفر از زندانیان زندان لاکان رشت که محکوم به اعدام شده بودند جهت اجرای حکم اعدام به سلولها انفرادی این زندان منتقل شدند.
زندانیان عادی که به سلولهای انفرادی منتقل شدند متهم به داشتن مواد مخدر می باشند.
سیاست اعدام های گروهی و در ملاعام توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و بدستور صادق لاریجانی رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت به اجرا گذاشته می شوند.هدف از این اعدام ها ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم ایران است.از زمان انتصاب صادق لاریجانی به ریاست قوۀ قضاییه صدور و اجرای احکام اعدام به صورت جهشی روبه افزایش بوده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های گروهی و در ملاعام را بعنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشرخواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

08 مهر 1390 برابر با 30 سپتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

............

پیام‌های جاسوسی میکروبی می‌شود

همشهری‌آنلاین: دانشمندان به کمک باکتری‌ها پیام‌های مخفی ایجاد کردند به گزارش برنا به نقل از دیسکاوری، با پیشرفت فناوری روش‌های جاسوی هم روز به روز پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند.

اکنون جاسوس‌ها می‌توانند پیام های خود را روی باکتری‌هایی که به کمک مهندسی ژنتیک اصلاح شده‌اند پنهان کنند.

دانشمندان دانشگاه تافس با استفاده از روشی موسوم به اسپم (SPAM) که در آن میکروب‌ها را برای چاپ در کنار یکدیگر با آرایش به خصوص قرار می‌دهند موفق شدند پیام‌های جاسوسی را کدگذاری کرده و با 2 رنگ مختلف برای هر کاراکتری که در کنار هم قرار می‌گیرند، پیام‌های مخفی ایجاد کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر