Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

دو تن تاکنون کشته شده اند یک انفجار مجتمع ساختمان های دولتی ترکیه در مرکز آنکارا را لرزاند

دو تن تاکنون کشته شده اند یک انفجار مجتمع ساختمان های دولتی ترکیه در مرکز آنکارا را لرزاند
آنکارا- دانیال عبدالفتاح (العربیه.نت)

یک انفجار روز سه شنبه 20-9-2011 مرکز آنکار پایتخت ترکیه را لرزاند و منجر به آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون العربیه از آنکار در اثر این انفجار که در نزدیکی مجتمع ساختمان های دولتی و وزارت خانه های این کشور به وقوع پیوست دو تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند .

در این گزارش به نقل از سخنگوی پلیس ترکیه آمده است که این بمب در یک مینی بوس کارگزاری شده بود .

در پی انفجار این بمب آتش سوزی گسترده ای صورت گرفت و به تعدادی از خودروهای پارک شده در نزدیکی مکان حادثه زیان هایی وارد شد و دود ناشی از آن آسمان منطقه را پوشاند .

شبکه های تلویزیونی ترکیه صحنه هایی از این حادثه را پخش کرده ساختمان های دولتی و خودروهای در حال سوختن را نشان دادند .

----------------------------

سه‌رۆكایه‌تى هه‌رێمى كوردستان: كۆنفرانسى نه‌ته‌وه‌یى كورد هه‌ڵنه‌وه‌شاوه‌ته‌وه‌

image
به‌هۆى نائارامییه‌وه‌ كۆنفرانسى نه‌ته‌وه‌یى كورد دواخراوه‌"

رووداو- هه‌ولێر
سه‌رۆكایه‌تى هه‌رێمى كوردستان رایگه‌یاند، به‌هۆى شه‌ڕ‌و پێكدادان له‌ سنووره‌كانى هه‌رێمى كوردستان كۆنفرانسى نه‌ته‌وه‌یى كورد دواخراوه‌ بۆ كاتێكى گونجاو.

له‌ روونكردنه‌وه‌یه‌كدا گوته‌بێژێك به‌ناوى سه‌رۆكایه‌تى هه‌رێمى كوردستان رایگه‌یاند "هەندێ‌ لە میدیاكانی ناوەوە‌و دەرەوە وایان بڵاوكرده‌وه‌ كە گوایە ئەو كۆنفرانسە نەتەوەییەی كە بڕیاربوو مانگی داهاتوو لە هەولێر ئەنجام بدرێ‌ لە لایەن سەرۆك بارزانی یەوە هەڵوەشێنراوەتەوە، به‌ڵام مەبەست لە ئەنجامدانی ئەو كۆنفرانسە ئەوە بوو كە بژاردەی ئاشتی بكرێتە بژاردەی هەموو ئەو لایەنانەی كە بەشداری له‌ كۆنگره‌كه‌دا دەكەن، بەڵام لە كەشێكی وەك ئەمرۆ كە شەڕو پێكدادان لە ئارادایە ئاستەنگە كۆنفرانسەكە ئامانجی خۆی بپێكێ".

هه‌روه‌ها ئاماژه‌ى به‌وه‌دا كه‌ "بەستنی كونفرانسی وا پێویستی بە كەشێكی ئاشتیانە هەیە نەك شەڕو پێكدادان، جا لە بەر ئەوەی تا ئێستا كۆتایی بە شەڕو پێكدادانەكان نەهێنراوە، بۆیە كۆنفرانسەكە بۆ كاتێكی دیكه‌ دواخراوە، بەهیچ شێوەیەكیش كۆنفرانسه‌كه‌ هەڵنەوەشێنراوەتەوە".

---------------------------

جنایت هولناک رژیم سوریه؛ تجاوز به خواهران مخالفان

جسد مثله شده یکی از دختران را به خانواده اش تحویل دادند

ربودن و تجاوز به خواهران مخالفان بشاراسد توسط اوباش رژیم سوریه

دبی – العربیه.نت

یکی از اراذل و اوباش که با دستگاه امنیتی سوریه همکاری می کند در حال اقدام به قتل یکی از مخالفان توسط اهالی منطقه "باب السبع" دستگیر شد و اعتراف کرد که گروهی از اراذل و اوباش که در سوریه به نام "شبّیحه" معروف هستند با حمایت نیروهای امنیتی رژیم اسد ضمن حمله به منازل شماری از مخالفان ، خواهران آنها را ربوده اند . وی هدف از این عمل را اجبار مخالفان به تسلیم خود به دستگاه های امنیتی اعلام کرد.

این شخص در ادامه اعترافات خود افزود دختران ربوده شده توسط اراذل و اوباش در منطقه المزرعه در شهر حمص نگهداری شده وبه تعدادی از آنها پیش از قتل تجاوز شده است.

پیشتر نیروهای امنیتی رژیم سوریه در 17 رمضان گذشته برای دستگیری محمد دیب الحصنی یکی از فعالان حقوق بشری مخالف رژیم به منزل وی در باب السبع در شهر حمص حمله کردند، اما هنگامی که اورا نیافتند، زینب، خواهر 19 ساله اش را با خود بردند تا وی را مجبور کنند خود را به دستگاه امنیتی معرفی کند.

الحصنی پیش از کشته شدنش به یکی از نزدیکان مورد اعتماد خود گفته بود پدرش را در 17 سپتامبر به بیمارستان نظامی شهر حمص احضار کرده و جسد مثله شده دخترش را در درون یک کیسه پلاستیکی سیاه تحویل دادند .

به گفته وی سر، دست ها ویکی از پاهای این
دختر جوان بی گناه از تن جدا شده بود و پدر قربانی را مجبور کردند جسد دخترش را بی آنکه کلمه ای بر زبان بیاورد در سکوت کامل و با حضور نیروهای امنیتی دفن کند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی رژیم سوریه پدر قربانی را وادار کردند برگی را امضا کند که در آن مسئولیت تجاوز، قتل و مثله کردن دخترش به "تروریست ها" منسوب شده است در حالی که این دختر توسط "شبیحه" یا همان اراذل و اوباش که از سوی نیروهای امنیتی حمایت می شدند ربوده شده بود تا برادرش خود را به دستگاه امنیتی معرفی کند.

برخی از اهالی شهر حمص می گویند که مردم به دلیل عادات و رسوم پوسیده و بیم از رسوایی از فاش کردن چنین جنایت های پلید و زشت خوداری می کند و این مساله باعث می شود تا هواداران رژیم سوریه به اعمال زشت خود ادامه داده و چنین جنایت های شنیعی را تکرارکنند.

--------------

چهار تن دیگر در زندان رجایی شهر اعدام شدند

خبرگزاری هرانا - صبح امروز ۴ زندانی دیگر که از زندان قزل حصار به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند اعدام شدند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، روز دوشنبه ۲۸ شهریورماه ۴ زندانی که روز گذشته از واحد ۲ زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی بند ۱ زندان رجایی شهر منتقل شده بودند؛ صبح امروز اعدام شدند.

. اسامی زندانیان که امروز اعدام شدند به قرار زیر است: عبدالرحمن محمد فرزند حبیب الله، رستم دیداری، آیت کاظمی فرزند قربانعلی، شمس الله اقبال‌پور

روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه سری سوم زندانیان که تعداد آن‌ها ۱۰ نفر بود از واحد ۲ زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی بند۱ زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. ۴ نفر از آن‌ها صبح امروز اعدام شدند ولی ۶ نفر از آن‌ها را شب گذشته به نقطۀ نامعلوم دیگری برای اجرای حکم اعدام منتقل کردند.

اسامی برخی از اعدامیان روز گشذته به قرار زیر است:

داودی محمدی ۴۰ ساله، اسماعیل موسوی ۲۲ ساله، حسین سرلک ۲۷ ساله، علی محمدی ۳۰ سالi

تعدادی از اعدام شدگان دیروز و امروز از شهروندان افغانی هستند که از حداقل حقوق اولیۀ خود محروم بودند.

انتقال 5 زندانی دیگر برای اجرای حکم اعدام

انتقال 5 زندانی دیگر از زندان قزل حصار به سلولها انفرادی جهت اجرای حکم اعدام
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " روز دوشنبه 28 شهریورماه سری چهارم زندانیان که تعداد آنها 5 نفر بودند از زندان قزل حصار به سلولهای انفرادی زندان اوین و زندان خورین ورامین جهت اجرای حکم اعدام منتقل شدند.
از روز پنجشنبه تا روز دوشنبه به ترتیب 4 سری زندانی از زندان قزل حصار به زندانهای اوین، گوهردشت و ورامین منتقل شدند. سری اول روز پنجشنبه 24 شهریورماه 22 زندانی،سری دوم روز شنبه 26 شهریورماه 5 زندانی ،سری سوم روز یکشنبه 10 زندانی و سری چهارم روز دوشنبه 5 زندانی بودند.
اسامی تعدادی از 5 زندانی که روز دوشنبه 28 شهریور ماه به سلولهای انفرادی زندان اوین و خورین ورامین منتقل شدند به قرار زیر می باشد:
1- زندانی علی ناظمین حدودا 54 ساله به سلولها انفرادی زندان خورین ورامین منتقل شد و قرار بود که حکم اعدام وی روز سه شنبه به اجرا گذاشته شود.
2- مجید بهمن آبادی 40 ساله 4 سال در زندان قزل حصار بسر می برد به سلولها انفرادی زندان اوین منتقل شد .
در طی چند روز گذشته حداقل 42 نفر فقط از زندانیان زندان قزل حصار اعدام شدند.ولی رسانه های رژیم ولی فقیه علی خامنه ای خبر از اعدام 22 نفر را داده اند.اعدام های مخفیانه و گروهی روزهای گذشته حاکی از آن است که ابعاد اعدام ها در زندانهای ولی فقیه بسیار گسترده تر از آن است که از طریق رسانه های دولتی اعلام می گردد. در میان اعدام شدگان تعدادی از شهروندان افغانی وجود دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های گروهی و مخفیانه روزهای گذشته زندانیان در زندان قزل حصار را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

29 شهریور 1390 برابر با 20 سپتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

----------------

تلاش برای توقف اجرای حکم اخراج هفت تن از پناهجویان

بازداشتگاه کولارد
با گردهم آئی شماری از اعضا ی گروه اقدام علیه ی اخراج Aktion mot Deportation در برابر بازداشتگاه موقت اداره ی مهاجرت در Kålaerd در حومه ی یوتبوری ، پلیس موفق به انتقال ۷ پناهجو به فرودگاه لاندوتتر برای اخراج به افغانستان و عراق نشد و آن را به ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه ی بعد از ظهر امروز موکول کرد. اعضا گروه اقدام علیه اخراج نیز همچنان در برابر بازداشتگاه مانده اند تا مانع انتقال این پناهجویان به فرودگاه شوند.
کریستوفرلوندبری سخنگوی این گروه از مقابل بازداشتگاه، در در گفتگوئی با پژواک گفت که تا کنون توانسته اند مانع انجام دو تلاش پلیس برای انتقال پناهجویان شوندو چون پلیس انتقال آن ها را به ساعت دو و نیم موکول کرده آن ها نیز در محل خواهند ماند و تحت هر شرایطی مانع انتقال و اخراج آن ها خواهند شد.
////////////////

بازداشت مادری که مظنون به کشتن دو فرزند خردسال خود است.

کمون سیگتونا

روز گذشته جسد دو برادر ۴ و ۸ ساله که از روز یکشنبه در سیگتونا در حومه ی استکهلم ناپدید شده بودند، پیدا شد. این دو جسد توسط غواصی در اسکله ی آب های مونکهلمن در سیگتونا یافته شد. لبلس هر دو کودک نیز بیرون آب در آن نزدیکی ها پیدا شد. گفته می شود پیش از حادثه هر دو کودک در کنار آب، مشغول بازی بودند. پدر این کودکان، خبر ناپدید شدن آن ها را در ساعت ۲۲ یکشنبه شب به پلیس داد. به گزارش روزنامه ی داگنس نی هتر، پلیس در گفتگوئی با این روزنامه اعلام کرده است که مرگ این دو کودک مشکوک است و می تواند ارتکاب جرمی را در بر داشته باشد. پلیس عنوان کرد ه است که در این رابطه مادر این دو کودک به عنوان مظنون بازداشت شده است. او همچنین از وجود یک تراژدی در خانواده نام برده است.
کامل این خبر را می توانید در ادامه ی مطلب بخوانید.

اضافه کنیم که بررسی هائی که تا کنون در مورد کشته شدن کودکان انجام شده نشان می دهد که ۹۰ در صد کودکان زیر پانزده سال توسط یکی از والدین خود به قتل می رسند. این بررسیها همچنین نشان داده اند که در موارد نادری نیز این قتل ها توسط خواهر و یا برادر و یا پدر بزگ و مادر بزرگ صورت گرفته است. بر پایه ی این بررسیها، مادرانی که فرزندان خود را به قتل می رسانند، در اکثر اوقات مشکل روانی داشته و دست به خودکشی می زنند. میکائیل رینگ، جرم شناس در گفتگوئی با روزنامه ی داگنس نی هتر اظهار داشته است که در بیست سال گذشته آمار قتل کودکان توسط مادران خود کاهش یافته است.

//////////////////

بە تاوانی داکۆکی کردن له‌ پاراستنی گیانی حوکمدراوێک به‌ ئیعدام، بە شەش مانگ زیندان حوکم درا (وێنە)

20 / 9 / 2011
لە پاش بانگهێشتی بۆ دادگا، لە سەر داکۆکی کردن له‌ پاراستنی گیانی حوکمدراوێک به‌ ئیعدام، موختار زارعی چالاکی سیاسی و ئه‌ندامی به‌ره‌ی یه‌کگرتووی کورد حوکمی شەش مانگ زیندانی بەسەردا سەپا.
زارعی لە بەرواری 23/5/2011، بە تاوانی داکۆکی کردن لە پاراستنی گیانی "حەبیبوللا لوتفی" حومکدراو بە ئیعدام، لە لایان قازی دادگاکەوە سکاڵای لە سەر تۆمار دەکرێت، ئەمڕۆ لە هەوالێکی ناوبراودا لە لاپەڕەی فەیسبۆک دا هاتووە، حوکمی شەش مانگ زیندانی بە تاوانی "دژە شۆرش" و "بێحورمەتی کردن بە بەرپرسان و قازی دادگا"بە سەردا سەپێندراوە.

///////////////////////////

فرمانده پ.ک.ک: هیچ تغییری در مواضع نظامی ما با سپاه پاسداران روی نداده است
kurdane.com
سعیدخان، عضو مجلس حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)، در مصاحبه ای با (NNS ROJ) اعلام کرد که نیروهای نظامی حزب پژاک کنترل نقاط مرزی را که پیشتر میدان درگیری با سپاه پاسداران بوده به شاخه نظامی پ.ک.ک (ه.پ.گ) واگذار کرده و نیروهای مستقر در این منطقه را به عمق خاک ایران منتقل کرده اند. متن کامل:

بنا به اطلاعیه ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عصر روز دوشنبه منتشر کرد، کنترل ارتفاعات مرزی جاسوسان (از توابع شهرستان سردشت) در دست نیروهای این ارگان است. سپاه پاسداران در این اطلاعیه تاکید کرده است که پایگاه اصلی پژاک که در این نقطه قرار دارد یکشنبە (27 شهریور/18 سپتامبر) به تصرف نیروهای سپاه پاسداران در آمده و صبح دوشنبە (28 شهریور/19 سپتامبر) نیروهای آنان به طور کامل در این ارتفاعات مستقر شده اند.

در همین رابطه سعیدخان، عضو مجلس حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)، در مصاحبه ای با (NNS ROJ) اعلام کرد که نیروهای نظامی حزب پژاک کنترل نقاط مرزی را که پیشتر میدان درگیری با سپاه پاسداران بوده به شاخه نظامی پ.ک.ک (ه.پ.گ) واگذار کرده و نیروهای مستقر در این منطقه را به عمق خاک ایران منتقل کرده اند.

این مقام پژاک تصریح کرد که پیشتر سپاه پاسداران برای حمله به این مناطق حضور نیروهای پژاک را بهانه قرار داده بود و به همین سبب آنان کنترل این مناطق را به پ.ک.ک واگذار کرده و نیروهای خود را به داخل ایران منتقل کرده اند. سعید خان تاکید کرد که طبق آگاهی آنان از منطقه خبر تسلط سپاه بر بلندیهای جاسوسان صحت نداشته و اطلاعیه سپاه را تبلیغاتی رسانه ای بیش ندانست.
در همین خصوص "مونزوز بوتان" فرمانده نظامی پ.ک.ک در منطقە قندیل به (NNS ROJ) گفت که طی دو روز گذشته هیچ درگیری و توپبارانی در این مناطق روی نداده و مواضع نیروهای نظامی آنان از تاریخ شروع آتش بس اعلامی پژاک هیچ تغییری نکرده است. وی اعلام کرد که نیروهای نظامی پ.ک.ک نقاط مرزی از جمله کوه قوتمان و بلندیهای جاسوسان را در کنترل خود داشته و نیروهای پژاک در این نقاط هیچ حضوری ندارند.

منبع:(NNS ROJ)
///////////////////
بمبهای شیمیایی ریخته شده برسر ملت کرد از کجا آمده اند
kurdane.com
مانیشت ایلامی : نماینده ای از ائتلاف فراکسیون های کوردستان تأکید کرد: کارشناسان و متخصصین درصدد کشف نوع ماده ی شیمیایی موشکهای پیدا شده در شهر حلبچه و شرکت تولید کننده و منبع تولید این موشکها هستند. شهرداری شهر حلبچه هفته پیش از پیدا کردن موشکهای حامل مواد شیمیایی در منطقه( باو کوچک) این شهر هنگام بیرون آوردن بقایای هواپیمای که در این منطقه در سال 1988 سقوط کرده بود، گزارش داد.
«حسن جهاد» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف کوردستاني اعلام داشت: موشکهایی که هفته ی پیش در شهر حلبچه پیدا شد، مدرکی مستند از حمله وحشیانه رژیم بعث به شهر حلپچه و کشتار هزاران تن از شهروندان این شهر است.
جهاد اضافه کرد: شهردار سلیمانیه از کارشناسان و متخصصین مواد شیمیایی درخواست کرد تا با آزمایش بر این موشکها نوع و منبع تولید آنها را مشخص نمایند.
شهردار سلیمانیه بدلیل ظهور عوارض شیمیایی در بین برخی از شهروندان این منطقه، دستور تخلیه این منطقه را صادر نمود!.
/////////////////
اعضای یک خانوادۀ زرتشتی محکوم به زندان شدند
 دادگاه تجدید ن
ظر تهران به ریاست قاضی موحدی با تأئید حکم پوریا شاهپری از شهروندان جوان زرتشتی ایران او را روانۀ زندان اوین کرد. پوریا شاهپری به همراه برادرش داریوش شاهپری در هیجدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ در منزل‌شان از سوی مأموران وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند. دادگاه انقلاب اسلامی پوریا شاهپری، را به تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبر جمهوری اسلامی و مقدسات اسلامی از طریق تبلیغ آیین زرتشتی و اجتماع و تبانی علیه نظام اسلامی ایران متهم کرده است. دادگاه انقلاب به همین اتهامات پوریا شاهپری را به دو سال و شش ماه زندان و تحمل ۷۴ ضربه تازیانه محکوم کرد. مادر پوریا شاهپری در پی بازداشت فرزندانش و چهار تن دیگر از اعضای خانواده‌اش از جمله همسرش عباس شاهپری، دخترش نگار شاهپری و حملۀ مأموران وزارت اطلاعات به خانه‌شان دچار سکتۀ قلبی شد. محسن صادقی نور داماد خانوادۀ شاهپری و بنیانگزار انجمن اشویی ایران نیز به چهار سال و شش ماه زندان محکوم و در هشتم مرداد ماه به زندان اوین منتقل شد. مجتبی احمدی از بستگان محسن صادقی نور به اتهام توهین به مقدسات اسلامی و اجتماع و تبانی علیه رژیم اسلامی ایران به شش سال حبس محکوم شده و هم اکنون در زندان به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر