Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

آغاز سال 5772 عبری را جشن گرفته اند.


آغاز سال 5772 عبری را جشن گرفته اند.

به مناسبت فرارسیدن سال نو ملت عزیز اسرائیل آژانس خبری کردستان به ملت عزیز اسرائیل تبریک میگوید

با سیب و عسل، یهودیان جشن های "روش هشانا" را آغاز کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یهودیان در اسرائیل و سایر کشورهای جهان از امشب (شامگاه چهارشنبه) به مدت دو روز سال نو عبری را جشن می گیرند و به عبادات ویژه می پردازند.

در دو شب "روش هشانا" (سال نو) در خانه ها سفره ای می چینند و در آن خوراکی های سمبلیک قرار می دهند و از جمله سیب در عسل فرو می کنند، آرزو می نمایند که سالی شیرین در پیش رو داشته باشند و آن را می خورند.

فردا (پنج شنبه) یهودیان باورمند در کنیساها نماز ویژه می خوانند و به نوای "شوفار" که از شاخ قوچ ساخته شده و یادگاری از قربانی کردن فرزند حضرت ابراهیم است گوش هوش فرا می دهند و با خود عهد می کنند در سال نو گرد گناه و پلیدی نگردند.

در "روش هشانا"، بسیاری از یهودیان از سراسر جهان به اسرائیل می آیند تا مراسم سال نو را در این کشور مقدس برگزار کنند و همزمان گروه زیادی از شهروندان اسرائیلی رهسپار خارج می شوند.

اعلام شده که در چهار روز اخیر، یکصد و نود و دو هزار نفر از اسرائیل رهسپار کشورهای خارج شده اند و در مقابل یکصد هزار نفر نیز وارد اسرائیل گردیده اند.

اسرائیل آمد و شد فلسطینی ها را به خاک خود از شب گذشته ممنوع کرده و آنها جز در موارد اضطراری و فرضاً رساندن بیماران به بیمارستان ها، تا پس از پایان "روش هشانا" نمی توانند وارد کشور شوند.

//////////////////////

فرانسه: ایران جنگ را به سوی خود می کشاند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک مقام ارشد فرانسوی بار دیگر هشدار داد که اگر حکومت ایران به تلاش های خود در جهت رسیدن به سلاح اتمی ادامه دهد، ممکن است که با یک حمله نظامی روبرو شود.

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد، آقای ژرار ارو، شب گذشته در نیویورک گفت: «اگر ما امروز موفق نشویم که گفتگوهای جدی با ایران را آغاز کنیم، احتمال بسیار قوی وجود دارد که یک حمله نظامی علیه ایران انجام شود».

او افزود: «شخصاً باور دارم که برخی کشورها حاضر نخواهند شد ایران مسلح به بمب اتم را بپذیرد».

حدود دو هفته پیش نیز، رییس جمهوری فرانسه، پرزیدنت نیکولا سرکوزی درباره احتمال انجام یک "حمله پیشگیرانه" علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی هشدار داده بود. ولی هیچ یک از مقامات فرانسوی نگفتند که کدام کشور ممکن است به حمله نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران دست بزند.

اما سفیر فرانسه در سازمان ملل، در سخنان دیشب خود با اشاره به "نگرانی عمیق" کشورهای عرب از اقدامات جمهوری اسلامی، گفت: «هر گونه اقدام نظامی علیه ایران، بسیار پیچیده خواهد بود و پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت».

آقای جرار ارو سپس تأکید کرد که غرب همه تلاش خود را برای پیشبرد مذاکره با ایران انجام داده و دیگر هیچ قدمی نمانده که برداشته نشده باشد.

وزیر خارجه کانادا: ایران را از سازمان های جهانی اخراج کنید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر امور خارجه کانادا، آقای جان برد بار دیگر از اینکه حکومت ایران در برخی سازمان های بین المللی پست هایی را به دست آورده، انتقاد کرد.

وزیر خارجه کانادا در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به ویژه از اینکه معاونت مجمع عمومی امسال به وزیر خارجه جمهوری اسلامی سپرده شد و همچنین، جمهوری اسلامی بار دیگر به عضویت کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل رسید، انتقاد کرد.

پیشتر نیز دولت کانادا تلاش بسیاری را به کار بسته بود تا با توجه به نقض گسترده حقوق بشر در ایران، از عضویت جمهوری اسلامی در کمیسیون جمعیت و توسعه ملل متحد جلوگیری کند.

تجمع بزرگ بازاریان تهران: "بازاری با غیرت، حمایت"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- گروهی از پارچه فروشان بازار بزرگ تهران، روز گذشته در اعتراض به بی توجهی مسئولان به خواسته های آنان دست به تجمع زدند.

این تجمع، علیرغم حضور گسترده مأموران یگان ویژه و لباس شخصی ها انجام شد و بازاریان در آن فریاد می زدند "بازاری با غیرت، حمایت، حمایت" و شعار "الله اکبر" سر می دادند.

به گزارش تارنمای "کلمه"، ارگان رسانه ای آقای میرحسین موسوی، از ساعت ها پیش از این تجمع، نیروی انتظامی به بازاریان هشدار داده بود که هرگونه حرکت اعتراضی از سوی کسبه، با برخورد شدید روبرو خواهد شد.

پارچه فروشان در ایران، به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده معترض هستند و برای نشان دادن اعتراض خود، بیش از دو ماه است که اعتصاب کرده و مغازه های شان را بسته اند.

ارزش دلار در ایران دو اسبه می تازد: 1300 تومان

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- قیمت انواع ارزهای خارجی بار دیگر در ایران روند صعودی گرفته و بهای هر دلار آمریکا در بازار آزاد در تهران امروز به مرز 1300 تومان رسید.

این در حالی است که بانک مرکزی کوشید با پایین آوردن بهای رسمی دلار به 1076 تومان، از گران تر شدن آن جلوگیری کند ولی موفق نشد.

همزمان، بهای هر یورو نیز امروز در خیابان فردوسی تهران به 1760 تومان رسید و پوند انگلیس هم که چند روزی است رکورد 2000 تومان را زده، به بهای 2025 تومان فروخته شد.

افزایش بهای ارز در ایران پس از آن شتاب بیشتری گرفت، که پس از حدود یک ماه، تب طلا تا حدودی فروکش کرد و سرمایه های سرگردان مردم به سوی بازار ارز سرازیر شد.

اهواز و سنندج، اولین و سومین شهرهای آلوده جهان

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سازمان بهداشت جهانی شهر اهواز را به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان معرفی کرد.

به گزارش این نهاد جهانی، شهر اهواز مقام اول را در میان شهرهایی دارد که بیشترین ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرومتر را دارند.

مناطق جنوب غرب ایران در سال های گذشته به صورت مداوم از پدیده "ریز گرد عربی" در رنج بوده اند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی (دبلیو. اچ. او)، بیش از یک میلیون و سیصد و چهل هزار تن، سالانه بر اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا جان می بازند.

این سازمان در گزارش خود تأکید کرده که علاوه بر "ریزگرد عربی"، عوامل اصلی آلودگی شدید هوا در اهواز، کارخانجات غیر استاندارد و خودروها و سوخت با کیفیت پایین در این شهر است.

شهر سنندج در استان کردستان نیز مقام سوم را در فهرست آلوده ترین شهرهای جهان از آن خود کرده است و شهر اولان باتور، پایتخت مغولستان، در بین این دو شهر ایرانی قرار دارد.


"القاعده" به احمدی نژاد: برج های دوقلو را ما منفجر کردیم، دروغ نگو

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سازمان ترور بین المللی القاعدة، از سخنان محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل و زیر سئوال بردن دست داشتن القاعده در عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 انتقاد کرد.

القاعده، در بیانیه ای که در یک تارنمای انگلیسی زبان وابسته به خود منتشر ساخت نوشت: به چه دلیل رییس جمهوری ایران، علیرغم همه مدارک و شواهد غیرقابل انکار در زمینه انجام حملات 11 سپتامبر توسط القاعده، می کوشد بگوید این حملات کار خود آمریکا بوده است؟!

سازمان ترور بین المللی القاعده، سپس خود به این پرسش پاسخ داد و نوشت: دلیل این عملکرد جمهوری اسلامی آن است که دشمنی آن رژیم با آمریکا "ریاکارانه" است ولی دشمنی ما با آمریکا، واقعی است و نمود ظاهری دارد.

یادآوری می کنیم که در تازه ترین گزارش هایی که در ایالات متحده منتشر شده، تأکید شده است که حکومت ایران نیز در زمینه حملات تروریستی 11 سپتامبر، با القاعده همکاری کرده است.

مکارم شیرازی: «دولت ترکیه از پشت به اسلام و مسلمانان خنجر می زند»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- آیت الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید حکومتی در ایران با این ادعا که دولت ترکیه "از پشت به مسلمانان خنجر می زند"، از مردم ترکیه خواست که علیه دولت خود بخروشند.

مکارم شیرازی به ویژه نسبت به حمایت دولت آنکارا از خیزش مردمی در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد که آقای اردوغان می خواهد سوریه را به جنگ داخلی بکشاند تا به گفته او "تعداد زیادی از مسلمانان را به کشتن دهد". و این در حالی است که رییس جمهوری سوریه، پرزیدنت بشار اسد است که در هفت ماه گذشته، بیش از 2700 تن از شهروندان آن کشور را که همگی مسلمان بوده اند، قتل عام کرده است.

مشاور ارشد آیت الله خامنه ای، سرلشگر پاسدار یحیی رحیم صفوی نیز می گوید عملکرد ضد اسرائیلی دولت ترکیه "یک ژست سیاسی" است.

وی این سخنان را در نشست تشکیلاتی مسئولان حوزه ها و بسیج دانشجویی بیان کرد.

رحیم صفوی سپس با انتقاد از استقرار رادارهای سپر دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه، مدعی شد که این سامانه نه تنها برای دفاع در برابر موشک های ایران، بلکه علیه روس ها است.

مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی، در ادامه از تلاش آقای اردوغان برای تبلیغ نظام سیاسی سکولار ترکیه در میان ملل به پا خاسته عرب زبان به انتقاد گشود و گفت: «ترک ها به دنبال آن هستند که مدل حکومت خود را، جایگزین مدل حکومت اسلامی ایران کنند»

پس از اعلام ارسال ناوچه های رزمی به نزدیکی آمریکا، "کروز جدید" می سازیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک روز پس از آنکه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد که ایران قصد دارد ناوچه های رزمی خود را به آب های آزاد نزدیک ایالات متحده بفرستد، امروز نیز طی مراسمی، نوع جدیدی از موشک های کروز دریایی به نیروی دریایی تحویل داده شد.


موشک کروز دریایی جدید "قادر" نام دارد که به گفته وزیر دفاع جمهوری اسلامی، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، 200 کیلومتر برد دارد و می تواند ناوهای جنگی و تأسیسات ساحلی را هدف قرار دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، سرتیپ ستاد حبیب الله سیاری دیروز اعلام کرده بود که ایران قصد دارد ناوچه های جنگی خود را به نزدیکی سواحل ایالات متحده و همچنین آبهای آزاد اقیانوس اطلس، میان اروپا و آمریکا بفرستد.

سرتیپ سیاری گفت: «از آنجا که نیروهای آمریکایی در نزدیکی آب های ساحلی ما در خلیج فارس حضور دارند، نیروی دریایی ما نیز تصمیم گرفته که حضوری پرقدرت در آب های نزدیک به مرزهای دریایی ایالات متحده داشته باشد».

نیروی دریایی ایران در ماه های گذشته بر فعالیت هایش افزده و نه تنها پس از 33 سال برای نخستین بار ناوچه های ایرانی با عبور از کانال سوئز به آب های مدیترانه وارد شدند، بلکه چندی پیش نیز یک زیردریایی رزمی ایرانی به آبهای دریای سرخ در نزدیکی مرز جنوبی اسرائیل فرستاده شد.

اسرائیل و ایالات متحده، این اقدامات جمهوری اسلامی را "تحریک آمیز" توصیف کردند.

----------------------


بۆ یەکەمجار ویندۆس ٨ دابەزێنە راستەوخۆ ، لە سایتی مایکرۆسۆفتەوە

Windows 8 32Bit + 64 Bit


دوێنێ مایکرۆسۆفت نوێترین وەشانی ویندۆزی (ویندۆز٨) وەشاند، هەمو کەسێک مافی داگرتنی هەیە.
وەشاندنی ویندۆز لەکاتێکدابوو کە پێشخەرانی مایکرۆسۆفت لە کۆنفراسێکدان بەناوی ( Build) کە تاڕۆژی هەینی دەخایەنێت.
لە نمایشێکی دوو کاتژمێرونیوی دا مایکرۆسۆفت وردەکاری ئەم سیستەمەکارگێڕییە نوێیەی پێشکەشکرد. ئەم سیستەمەنوێیە لە سێ وەشانی جیاوازدا خۆی دەبینێتەوە کە لەماڵپەڕێکی نوێ دا وەشێنراوە بە ناوی Windows Dev Center.
ئەم وەشانانەی ویندۆز قەبارەی لە ٢،٥ گیگابایت بۆ ٤،٨ گیگابایتە بۆ هەردوو سیستەمی 32bit و 64bit ، قەبارەکان دەگۆرێن بە پێی ویستی بەکارهێنەر ئەگەر پرۆگرامی داڕشتنی Microsoft Visual Studio 11 و تولئامرازی نوێی Metro لەخۆبگرێت قەبارەکەی گەورەتر دەبێتت.

مایکرۆسۆفت ئاگاداری بەکارهێنەران دەکاتەوە ، ئەو کەسانەی خوازیاری داگرتن و تاقیکردنەوەن خۆیان بەرپرسیارن لەکاتی ڕوودانی هەڵە کە ببێتە هۆکاری لەناچوونی پەرگەکانتان، لەبەر ئەوەی سیستەمەکە نوێیە بۆی هەیە هەڵەی تێدابێت، باشتر وایە لە بەشێکی بەتاڵی پەپکەڕەقەی کۆمپیوتەرکەتتدا تاقیبکەیتەوە.
جیگای ئاماژەیە ویندۆز ٨ ، بۆ سیستەمی 32bit پێوسیتی بە ١ گیگابایت بیرگە هەیە وە بۆ 64bit پێوسیتی بە ٢ گیگابایت بیرگەو ١٦ گیگابایت جێگەی بەتاڵ هەیە.
دەتوانرێت بەسەر هەرسێ ویندۆزەکانی ٧ و ڤیستا و ئیکسپی دا دامبەزرێت ، وەئەگەر بەهەمو پرۆگرامەکان و تولئامرازەکانیەوە دایبگریت دەبێ بەسەر یەک لە ویندۆزەکانتدا دایبمەزرینیت، بەڵام بەبێ پرۆگرامەکانی دەتوانیت لە بەشیکی بەتاڵی پەپکەڕەقەدا دایبمەزرێنیت.

لەم لینکە دایبەزێنە
[URL="
http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/home/"]Windows 8[/URL]


سەرچاوە : کوردئایتی
-----------------------

سوریه؛ تنظیم قطعنامه جدید / تشکیل ارتش آزاد سوریه



گزارشگر العربیه از

نیویورک گزارش کرد شورای امنیت سازمان ملل درصدد تصویب قطعنامه ای علیه رژیم سوریه است. قطعنامه جدید شورای امنیت پس از مشورت با چین و روسیه تدوین شده است.

این قطعنامه که العربیه به نسخه ای از آن دست یافته است شامل سه صفحه است و در آن به بیانیه دبیرکل سازمان ملل و همچنین قطعنامه شورای حقوق بشر در مورد اوضاع سوریه استناد شده است.

بیانیه تاکید می کند اقدامات ضد بشری در سوریه را می توان جرایم ضد انسانی به حساب آورد و دولت سوریه مسئول حمایت از مردم و غیرنظامیان است.

در این بیانیه همچنین به تعهد دولت سوریه به انجام اصلاحات اشاره شده است اما در عین حال تاکید می کند انجام اصلاحات بسیار دیر شده است.

قطعنامه از وخامت اوضاع در سوریه به شدت اظهار نگرانی می کند و از شدت گرفتن درگیری ها هشدار داده است.

این قطعنامه از دخالت دبیرکل سازمان ملل برای حل بحران و همچنین از تلاش های اتحادیه عرب استقبال کرده است.

دربند سوم قطعنامه صادرات اسلحه به سوریه کاملا ممنوع شده است و بند نهم آن به اعمال تحریم های بیشتر علیه این نظام تاکید می کند.

این قطعنامه همچنین از سازمان ملل خواست یک گزارشگر ویژه در مورد اوضاع سوریه تعیین کند.

درخواست کناره گیری بشار اسد از قدرت در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیامده است.

این قطعنامه بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل تدوین شده است و پس از مشورت با برخی کشورهای اروپایی و همچنین چین و روسیه دو همپیمان استراتژیک سوریه نوشته شده است.

در حالی‌که شورای امنیت همچنان در تلاش برای تصویب قطعنامه‌هایی موثر علیه سوریه است، برخورد خشونت‌آمیز ارتش این کشور علیه معترضان ادامه دارد.


ادامه خشونت‌ها و تشکیل ارتش آزاد سوریه

رادیو آلمان: به گزارش رسانه‌های خبری، ارتش و نیروهای امنیتی سوریه با پشتیبانی تانک‌ها و هلیکوپتر‌ها وارد شهر رستن شده‌اند تا گروهی از سربازان این کشور را که به مخالفان حکومت بشار اسد پیوسته‌اند، مجازات کنند.

در همین حال شبکه العربیه در گفت‌و‌گو با یکی از نظامیان مخالف رژیم بشار اسد از جدا شدن هزاران نفر از سربازان ارتش و پیوستن به مخالفان خبر داد.

سروان ابراهیم مجبور یکی از بنیان‌گذاران "جنبش افسران آزاد سوریه" به این شبکه خبری گفت که تعداد افسران و سربازان جدا شده از ارتش به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

این افسر مخالف رژیم سوریه افزود: «جنبش افسران آزاد که توسط وی و سرهنگ حسین هرموش تاسیس شده بود، اکنون به "ارتش آزاد سوریه" پیوسته است.»

وی با اشاره به اینکه افسران و سربازان جدا شده از ارتش می‌خواهند از انقلاب مردم علیه رژیم بشار اسد دفاع کنند تصریح کرد: «ارتش آزاد سوریه در همه شهرهای سوریه کمیته‌های فرماندهی تشکیل داده است تا علیه نیروهای امنیتی رژیم بشار اسد که غیرنظامیان را به قتل می‌رسانند، برخورد کنند.»

این افسر جدا شده در مورد اتهام مقامات حکومت سوریه درباره دریافت کمک از کشورهای خارجی گفت: «ما هیچ‌گونه کمکی از خارج دریافت نمی‌کنیم، اسلحه‌ای که اکنون در دست ما است توسط نیروهای ما از مراکز نظامی به غنیمت گرفته شده و برای تامین نیازهای خود با دیگر مخالفان رژیم در تماس هستیم.»

---------------------

ژماره‌ی قوربانییه‌کان روی له‌زیادبونه‌ و که‌تیبه‌یه‌کی سوپاش بۆ روبه‌ڕوبونه‌وه‌ی ده‌سه‌ڵات پێکهێنرا

له‌گه‌ڵ به‌رده‌وامی خۆپیشاندان و ناڕه‌زاییه‌کانی هاوڵاتیانی سوریا له‌دژی ده‌سه‌ڵات، هاوکات ژماره‌ی قوربانیانی هاوڵاتیانی مه‌ده‌نی روی له‌زیادبون کردوه‌.

به‌پێی راگه‌یه‌ندراوی ده‌سته‌ی گشتی راپه‌ڕینی سوریا، دوێنێ خۆپیشاندان له‌چه‌ند شارێکی ئه‌و وڵاته‌ ئه‌نجامدراو به‌هۆی سه‌رکوتکاری و ته‌قه‌ی هێزه‌ ئه‌منییه‌کانیه‌وه‌، 12 که‌س کوژراون، سێ له‌قوربانییه‌کانیش له‌شاری ده‌رعا بون.
هاوکات 20 که‌سی دیکه‌ برینداربون و ژیانی 7 له‌ برینداره‌کانیش له‌مه‌ترسیدایه‌.
له‌لایه‌کی دیکه‌وه‌ له‌ناوچه‌ی (حۆلا)ی حه‌مس، سوپا رزگاریخوازه‌کانی سوریا که‌ له‌ ریزه‌کانی سوپا جیابونه‌ته‌وه‌، پێکهێنانی که‌تیبه‌یه‌کی نوێیان راگه‌یاند و ئامانجیان روبه‌ڕوبونه‌وه‌ی هێزه‌کانی ده‌سه‌ڵاته‌.
پێشتر نه‌ته‌وه‌ یه‌کگرتوه‌کان له‌راپۆرتێکیدا ئاشکرایکردبو، که‌ زیاتر له‌2700 که‌س له‌ سوریا به‌ده‌ستی هێزه‌ ئه‌منییه‌کان کوژراون، له‌ناویشیاندا نزیکه‌ی 100 منداڵ هه‌یه‌.
سبەی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر