Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

نه‌گین شێخ الاسلامی: ئه‌م شه‌ڕه‌ کوردی به‌ یه‌ک نزدیکترکردوه‌ته‌وه‌


نه‌گین شێخ الاسلامی: ئه‌م شه‌ڕه‌ کوردی به‌ یه‌ک نزدیکترکردوه‌ته‌وه‌

وه‌کو له‌ میدیاکاندا ده‌بینرێت سه‌رۆک وه‌زیری تورکیا ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردوگان له‌ لایه‌که‌وه‌ خه‌ریکی سه‌ردانی وڵاته‌ موسڵمان و عه‌ره‌بیه‌کاندایه‌ و دڵسۆزی خۆی به‌رامبه‌ر حکومه‌ت و هاوڵاتیانی ئه‌و وڵاتانه‌ ده‌رده‌بڕێت به‌ڵام له‌ لایه‌کی تره‌وه‌ خه‌ریکی هه‌ڕه‌شه‌ و له‌شکه‌ر کێشیه‌ به‌ هاوکاری له‌گه‌ڵ ئێراندا بۆ سه‌ر کورد وه‌ وه‌کو میدیاکان باس ده‌که‌ن خۆشه‌ویستیشی له‌ نێوان کورده‌ دانیشتوه‌کانی تورکیادا له‌ ده‌ست داوه‌.

:گوێـبگره

MP3

خانمی نه‌گین شێخ الاسلامی ڕۆژنامه‌وان و چالاکی مافه‌کانی مرۆڤ و ژنان له‌ هه‌ڤپه‌ێڤینێکدا له‌گه‌ڵ به‌شی کوردی ده‌نگی ئه‌مریکا ده‌ڵێت تورکیا نه‌ک هه‌ر له‌م ده‌ورانه‌ به‌ڵکۆ له‌ پێشیشدا تورکیا سیاسه‌تێکی دووگانه‌ی هه‌بوه‌، له‌ کاتێکدا هه‌وڵی ده‌دا پایگای خۆێ له‌ نێو وڵاتانی ئه‌وروپایی و ڕۆژئاوا بپارێزیت هه‌ر وه‌ها هه‌وڵی ئه‌وه‌ش دا له‌ نێو جیهانی ئیسلامدا ئه‌و پاێگایه‌ش بپارێزیت که‌ ئه‌و دو سیاسه‌ته‌ دووگانه‌یه ئه‌ردوگانی پاراستوه‌، نه‌گین خانم ده‌شڵێت هه‌رچه‌ند په‌ێوه‌ندی نێوان ئێران و تورکیا قه‌ت‌ باش نه‌بوه‌ به‌ڵام له‌م سه‌رده‌مه‌ به‌ تاێبه‌تی له‌م سه‌د ساڵه‌ی دوایه‌دا هه‌ر په‌ێوه‌ندیه‌ک له‌ نێوانیادا هه‌بوه‌ له‌ سه‌ر ستراتیژی کێشه‌ی کورده‌ بوه‌.

ده‌توانن له‌ ڕێی کلیککردنی ئه‌و فایله‌ ده‌نگیه‌ی سه‌روه‌ی ده‌سته‌ چه‌پ گوێبیستی ته‌واوی گفت و گۆکه‌ بن که‌ ماوه‌که‌ی 12:35 خوله‌که‌.

-------------------------------

جاشەکانی ئیلاعاتی ئیران لە شارەکانی کارلستاد لە زیاد بۆنداییە کە لە ریگای مادە بیهۆش کرەکانەوە خۆیان مەشغۆل کردۆە

////////////////////////////

یک شهروند کرد در کهریزک تهران اعدام شد

سایت کردپا: یکی از شهروندان کرد به جرم خرید و فروش مواد مخدر در "زندان کهریزک" تهران به دار آویخته شد.
بنابر گزارش ارسالی خبرنگار آژانس خبررسانی کردپا،صبح امروز یک شهروند کرد به نام "سعدالدین سلیمی" اهل روستای "سرخ تو" از توابع شهرستان "سروآباد" استان کردستان که متأهل و دارای 35 سال سن می‎باشد به جرم خرید و فروش مواد مخدر در زندان کهریزک به دار آویخته شد.
نامبرده دو سال قبل به اتهام خرید و فروش مواد مخدر بازداشت و بعدها به اعدام محکوم گردید.
در دوماه گذشته ده‎ها تن به جرم خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به صورت مخفیانه و علنی در زندان‌های مختلف ایران به دار آویخته شده‌اند.

//////////////////////

بدار آویختن 7 زندانی در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" هفت زندانی زندان قزل حصار که در سلولها انفرادی بند 1 زندان گوهردشت بسر می بردند صبح امروز به دار آویخته شدند.
روز یکشنبه 27 شهریور ماه 7 زندانی که از روز پنجشنبه 25 شهریورماه از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولها انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند و در انتظار به دار کشیده شدن بسر می بردند.صبح امروز در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند.
از سرنوشت 20 زندانی دیگر که از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولها انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند هنوز خبری در دست نیست. روز گذشته خانواده ها آخرین ملاقات با عزیزانشان را در زندان اوین انجام دادند.
علیرغم گذشت چند ساعت از اعدام 7 نفر در زندان گوهردشت کرج قویه قضاییه رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در مقابل اعدام های امروز تا این لحظه سکوت پیشه کرده است و به نظر می آید ابعاد اعدام ها در روزهای گذشته فراتر از آن است که در رسانه های دولتی اعلام می شود.
اعدام ها در شهرهای زاهدان،تایباد و ارومیه هنوز از طریق رسانه های حکومتی اعلام نشده است و این شاهدی است بر اینکه رژیم ولی فقیه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه اقدام به اعدام های گروهی در زندانها می نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام گروهی 7 زندانی در زندان گوهردشت کرج را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
27 شهریور 1390 برابر با 18 سپتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

/////////////////////

خبرگزاری هرانا - نیروهای لباس شخصی اداره اماکن با همکاری نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی شهر کامیاران بعد از چند روز وقفه بار دیگر اقدام به جمع آوری آنتن های ماهواره در سطح این شهر کردند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این نیرو‌ها اوایل صبح دیروز یکشنبه مورخ ۲۷ شهریورماه به منازل مسکونی شهروندان این شهر در اطراف پارک مولوی و خیابان فلسطین مراجعه کرده و تمامی آنتن های ماهواره را در پشت بام‌ها جمع آوری کردند.


رفتار غیر قانونی این نیرو‌ها در ورود به منزل شهروندان و پشت بام خانه‌ها سبب اعتراض شدید ساکنین این منازل شده است.

لازم به ذکر است که بر طبق دستور مقامات انتظامی تنها اقدام به جمع آوری آنتن ها و دستگاه گیرنده ماهواره می‌کنند و فعلا برنامه‌ایی برای تشکیل پرونده قضایی برای صاحبان گیرنده ماهواره ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر