Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

کونگره ی اتحاد ملت یارسانی در آوریل 2012 در سوئد مثل همان که خودتان آگاه هستید قرار است در ماه آوریل امسال کونگره ی سراسری برای اتحاد جنبشهای ملی یارسانی برگزار بشود و این کونگره مهمترین و برجسته ترین کونگره ای میباشد که باید سازمانها و گروه های سیاسی دیگر از این کونگره درس دموکراسی و برابری به آموزند



کونگره ی اتحاد مرم یارسان در آوریل 2012 در سوئد برگذار خواهد شد

امسال کونگره ی سراسری برای اتحاد جنبشهای ملی یارسانی برگزارمبشود.
 این کنگره مهمترین و برجسته ترین کنگره ای میباشد که باید سازمانها و گروه های سیاسی دیگر از آن درس دموکراسی،  آزادی، حقوق بشر،انسانیت و برابری بیاموزند.
 مردم یارسان یکی از ستمدید ترین مردمان خاورمیانه هستند که به خاطر اصالت و پاکی و نیکی  همیشه مورد ستم بیگانگان و حتی برادران کرد مسلمان قرار گرفته اند.
 مردم یارسان از مردمان اصیل کە  آئین و باور آنها نیز کردی میباشد هستند.
 هرگز تسلیم ائین و رسومات بیگانگان نشده اند و تا به امروز مقاومت و از ارزشهای یارسانی و کردی خود دفاع کردەاند.
 بنابر این آئین یاری  آئین بردباری آئین انسانیت و پاکی راستی نیستی ردا  میباشد.
و میتوان گفت سلطان اسهاک یکی از بزرگترین فلسوفان ملت کرد بوده است که یکی از نهضتهای  بزرگ ملی و میهنی  در تاریخ کردستان برای ماندگاری آئین و فرهنگ کردی  ایجاد نموده و این همه زحمات و کار و تلاش برای ماندن هویت ملی کردستانی بوده است.

 یارسانیان همیشه مهد تمدن مهد  آزاد اندیشی و آزاد زیستن بوده اند کە نمونه بارز آن که همه از آن باخبر هستند کمپ التاش بود که همه احزاب سیاسی این حق را داشتند در مناطقی که یارسانیان در آنجا زندگی میکردند مراسم برگزار کنند بدون هیچ مشکلی اما در مناطق دیگر مسلمان نشین چنین چیزی وجود نداشت، اگر هم مراسمی در ان مناطق برگزار میشد یا تبر کشی بود یا قمه کشی و جنگ و خشونت به وجود می آمد.
 اگرکسانی در کمپ التاش آزاد اندیشی آموخته اند مدیون مردم یارسانی هستند، چرا چون در مکتب یاران آموخته اند آزاد باشند. مردم یارسان که در عراق به بخشی از آنها ایزیدی وکاکایی و در ایران نیز بە اهل حق معروف هستند  در واقع در قدیم از یک فکر پیروی کردەاند یعنی اما در اصل هم ایزیدیها و هم کاکایی ها همه یارسانی هستند.
 اما بە خاطر وضعیت جغرافیایی  و فرهنگها و سیاست کشورهای اشغالگر کردستان بدون میل باطنی خویش، نامهای مختلفی برای این مردم ستمدیده انتخاب نموده اند.
 در حال حاضر جنبشهای یارسانی در اروپا تاسیس شده اند برای احیای فرهنگ و هویت از دست رفتە این مردمان ستمدیده و سرکوب شده که حتی توسط برادران خویش نیز مورد ظلم، توهین و تحقیر  واقع شده اند.
 به خاطر اینکه دیگران آئین بیگانە را انتخاب نموده اند، اما یارسانیان بر آئین  و باور و زبان مادری خود  ماندند و هیچگاە تسلیم زور نشدند. تمامی نوشتها و کتابهای آئینی این مردم از انسانیت و صلح و برابری حکایت دارند.
 این را بیان کنم این جنبشهای یارسانی  جنبشهای سکولار آزادی خواه و بر مبنایی اصول انسانی و آزاد اندیشی بنا شده اند و هیچ نوع رنگ و یا بوی دینی و یا مذهبی ندارند فقط این نام را انتخاب نموده اند به این دلیل است که نامی کردستانی و باستانی میباشد هم در چهارچوب کردستانی و هم در چهارچوب ایران که خیلی آز آنها به این آئین و مردمان یارسانی با  احترام نگاه میکنند.
 جنبشهای یارسانی  به تمامی ملت کرد با دیدی برادرانه و احترام آمیز با هر دین و هر عقیده ای که داشته باشندمینگرند. بخصوص مردم استان کرمانشاه و لرستان و از شهر کرد تا بروجرد از بروجرد تا مسجد سلیمان   و از مسجد سلیما تا خرم آباد به همه با یک دید برادرانه و بخش جدایی ناپذیر از خود میدانند.  آنها دارای هر دین و عقیده ای که باشند برادر مردم یارسان هستند و احترام خاصی برای این عزیزان دارند.  
 جنبشهای یارسانی  بر اساس یک سیستم سکولار و دموکراتیک که دارای عدالت اجتماعی  آزادی بیان آزادی مطبوعات  و برابری میان زن و مرد چه در مورد ازدواج و گزینش شغل و حقوق دستمزد برابر  میان زنان و مردان بناە شدە است جنبشهای یارسانی برای حقوق کودکان و آموزش و پرورش سالم  الویت خاصی قائل میشوند و این در برنامه آینده خود نیز  دارند.
جنبشهای یارسانی  پس از آزادی ایران  خواستار همه حزبی و پلورالیزم و گثرتگرایی هستند.
جنبشهای یارسانی  خواهان گسترش حقوق بشر و رعایت کامل ماده های حقوق بشر سازمان ملل  هستند کە من این را در برنامە و اساسنامەهایشان خواندەام.
اول و اخر یار
 با سپاس
ساموئیل کرماشانی

-------------------------------------------------------

سرباز شماره یک ارتش روسیه:

5 ماه دیگر تصمیم نهایی در برابر ایران گرفته می شود


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که انتظار دارد قدرت های غربی تا تابستان امسال (5 ماه دیگر) تصمیم نهایی را برای برخورد با مسئله اتمی ایران، اتخاذ کنند.
ژنرال نیکولای ماکاروف گفت: «البته ایران یک دمل در اندام جامعه جهانی است و باید هر چه زودتر تصمیمی درباره آن گرفته شود». او افزود: «این تصمیم احتمالاً در حوالی تابستان گرفته خواهد شد».
رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه توضیح بیشتری در این زمینه نداد و روشن نساخت که آیا اشاره او به تشدید تحریم ها علیه رژیم ایران است و یا از دید وی، تا پیش از تابستان قدرت های غربی به اقدام نظامی علیه تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی دست خواهند زد؟!
--------------




عملیات تروریستی ایرانی امروز در تایلند ادامه یافت؛

یک ایرانی دستگیر شد؛ دیگری مفلوج و بازداشت گردید

عملیات تروریستی ایرانی‌ها در تایلند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  یک روز پس از رویدادهای تروریستی در کشورهای هند و گرجستان، امروز (سه شنبه) در کشور تایلند در خاوردور در آپارتمانی که سه ایرانی در آن اقامت داشتند، انفجاری رخ داد ولی آن سه توانستند به موقع بگریزند.
نفر سوم که دو بمب به همراه داشت از راننده یک تاکسی خواست او را به مقصدی برساند و چون راننده درخواست وی را رد کرد یکی از بمب ها را به سوی او انداخت و وی را زخمی ساخت. تروریست ایرانی سپس بمب دومی را به سوی یک فرد پلیس انداخت که به پلیس آسیبی وارد نشد ولی در اثر انفجار بمب، پاهای خود تروریست قطع گردید و سه نفر رهگذر نیز زخمی شدند.
پلیس بانکوک در پی این رویداد اسناد و مدارک همراه تروریست را از داخل کیف او خارج ساخت و اعلام داشت که وی تابعیت ایرانی دارد. وزارت خارجه اسرائیل اعلام داشتند که هنوز اطلاعات دقیقی از انفجارهای تایلند در اختیار ندارد ولی آنچه که معلوم است آن است که این رویداد در نزدیکی سفارت اسرائیل نبوده است.

تروریست مظنون ایرانی در تایلند دو پای خود را در بمبی که پرتاب کرد،

 از دست داد و خون چکان است و مردم از کمک به او در هراس هستند
یادآوری می شود: ماه گذشته نیز در تایلند یک شهروند لبنانی وابسته به گروه تروریستی حزب الله بازداشت گردید که بازجویی از او ادامه دارد.
همزمان، پلیس تایلند عصر امروز اعلام کرد یک ایرانی را که قصد داشته به کشور مالزی بگریزد در فرودگاه بانکوک دستگیر کرده است. وی متهم است که در انفجارهای سه گانه دست داشته است. این فرد ایرانی یک هفته پیش وارد تایلند شده بود.
به گفته پلیس تایلند، در جریان بازرسی از محل انفجار در بانکوک، مدارکی از جمله یک گذرنامه به نام سعید مرادی به دست آمده و در خانه فردی که پاهایش قطع شده، چهار بمب دیگر نیز شناسایی شده است. هنوز از دو متهم فراری خبری در دست نیست.
ارزیابی هند: عملیات تروریستی دیروز دهلی نو می تواند کار ایران باشد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  یک روز پس از رویداد تروریستی علیه سفارتخانه اسرائیل در دهلی نو، به درخواست مقامات امنیتی هند امروز هیئتی برای شناسایی برنامه ریزان این رویداد از اسرائیل وارد هند شد. شبکه تلویزیونی دهلی نو امروز گزارش داد هیئت اسرائیلی در پی بررسی هایی که انجام داده، دو نفر را که با ایران در ارتباط بوده اند مسئول جنایات دانسته و این موضوع را به مقامات امنیتی هند گزارش کرده است.
وزیر کشور هند امروز در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که رویداد تروریستی روز گذشته علیه سفارتخانه در هند کار افراد آموزش دیده بوده است.
در جریان انفجار خودرو سفارت اسرائیل در دهلی نو، همسر نماینده وزارت دفاع اسرائیل در هند، خانم تل یهوشوع کورن به طور سطحی مجروح شد و همچنین راننده هندی او زخمی گردید و امروز اعلام شد که حال او رو به بهبود است.
همزمان، یک مقام مسئول در امور بازرگانی هند گفت که انفجار روز گذشته که هیئت دیپلماتیک اسرائیل در دهلی نو را  هدف قرار داد، به تلاش های هند برای گسترش داد و ستد با ایران ضربه جدی وارد می کند.
رییس اتحادیه صادر کنندگان برنج هند گفت: «تنش ایجاد شده بر اثر این حملات تروریستی، موضوعی نگران کننده است که موجب ضربه ای شدید به داد و ستد هند با ایران خواهد شد
-------------------------
بهار ایرانی در حال شکل رفتن است

 وجود فضایی آغشته به گاز اشک‌آور و نفس کشیدن دشوار , فرعی‌های منتهی‌ به هفت حوض همچنان درگیری شدید ادامه دارد عده‌ای از معترضین با سوزاندن سطلهای زباله سعی‌ در مهار کردن فضای اغشته به گاز اشک آور دارند فریاد مرگ بر دیکتاتور و همچنین مرگ بر جمهوری اسلامی و شعارهای دیگر به گوش می‌رسد.

یک شاهد عینی از شکستن شیشه ماشینهای پارک شده در فرعی‌ها توسط اوباش حکومتی خبر میدهد همچنین خبرها از دستگیری تعدادی از معترضان در آن منطقه میدهد.
علاوه بر پرتاب نارنجک‌های دستی‌ در فاز ۱ اکباتان و همچنین در بعضی‌ از فرعی‌های ولی‌ عصر پرتاب نارنجک‌های دستساز و هم چنین کوکتول مولوتف در هفت حوض و فرعی‌های آن بسیار بگوش می‌رسد.

همچنین یک شاهد عینی از هفت حوض گزارش میدهد که معترضین در یکی‌ از فرعی‌ها که جمعیت در آن زیاد است از روغن ماشین بر سطح خیابان استفاده کرده اند که این کار باعث لغزنده بودن آنجا میشود و حضور موتور سواران حکومتی را به آنجا دشوار کرده اند

عکس از آرشیو

فیلم امنیتی در تهران که نوعی حکومت نظامی بر قرار شده است در تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر