Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

سخنان کارل بیلدت در پارلمان از جمله در باره ی ایران، اتحادیه ی اروپا ، سوریه و فلسطین


سخنان کارل بیلدت در پارلمان از جمله در باره ی ایران، اتحادیه ی اروپا ، سوریه و فلسطین


پارلمان سوئد
 بخش قابل ملاحظه ای از سخنان امروز کارل بیلدت وزیر امورخارجه در پارلمان پیرامون سیاست خارجی سوئد، به همکاری با  اتحادیه ی اروپا اختصاص داشت. او در سخنان خود از خواست سوئد برای یک اتحادیه ی اروپای قوی و با ثبات سخن گفت. او همچنین گفت که عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا می تواند باعث تقویت اتحادیه شود.  
 کارل بیلت در سخنان امروز خود در مورد ایران نیز گفت که نقض حقوق بشر در ایران رو به وخامت نهاده و تعداد افراد اعدام شده در آن کشور درسال های اخیر افزایش گسترده ای یافته است. او سیاست ایران را سیاستی عقب افتاده و وحشی خواند و گفت که سوئد در چهارچوب اتحادیه ی اروپا می تواند نقش مهم تر و تاثیر گذارتری را در رابطه با ایران به عهده بگیرد. او ضمن ابراز نگرانی از وجود حمله ی احتمالی به ایران و اشاره به تحریم های گسترده علیه آن کشور اظهار داشت که ایران برای جلب اعتماد جهان با ید حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را بپذیرد. 




Lyssna: سخنان کارل بیدت در پارلمان

کارل بیلدت همچنین موضع سوئد، پیرامون برخورد با سوریه و به رسمیت شناختن فلسطین را نیز اعلام کرد. او گفت: سوئد همکاری و حمایت خود از مخالفان دولت سوریه را افزایش داده و خواهان کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور کشور است. او عنوان کرد که سوئد باید فشار بر رژیم  سوریه را افزایش داده و در مقابل از افرادی که برای گذار به یک دموکراسی صلح جویانه در سوریه تلاش می کنند، حمایت کند. 
 در این رابطه کارل بیدت بر اعمال تحریم های شدیدتراز یک سو و افزایش کمک های انساندوستانه از سوی دیگر تاکید کرد. او همچنین اعلام کرد که سوئد در تشکیل گروه دوستان سوریه که در ۲۴ فوریه در تونس صورت خواهد گرفت، حضور خواهد داشت. او ازاعزام نماینده ای به این نشست برای برقراری دیالوگ و کمک به رسدین به سوریه ای دموکراتیک سخن گفت. کارل بیلدت در سخنان خود همچنین شرایط امروز میان اسرائیل و فلسطین وعدم پیشرفت تلاش ها برای برقراری 
صلح میان آن دو را نگران کننده خواند. او همچنین از حمایت سوئد از سیاست مستقیم تلاش برای ایجاد یک دولت دموکراتیک فلسطینی سخن گفت.  
 او همچنین خواهان آزادی دو ژورنالیست سوئدی زندانی در اتیوپی، مارتین شیبه و یوهان پرشون  و آزادی داوید اسحاق در اریتره شد.

و ژورنالیست سوئدی در اتیوپی


 








زینت هاشمی
zinat.hashemi@verigesradio.se
/////////////////////

سیستم جدید کار های کوتاه مدت

Svenska flaggan
دولت سویدن قرار است شرایط ایجاد یک سیستم کار های کوتاه مدت را در صورت بحران های اقتصادی در آینده، بررسی کند. این موضوع را داگنس نیهتر گذارش داده است. مخارج این سیستم جدید را قرار است کارمندان، کارفرمایان و دولت بپردازد. در بحران قبلی این مخارج را کارمندان و شرکت ها متقبل شدند.  اتحادیه ی های کارگری و کافرما ها در این مورد خوشبینی نشان داده اند اما از دولت خواهان دوراندیشی و جستجوی راه های حل این مشکل، در دراز مدت شده اند.

//////////////////////////////////////////////////

جلوگیری از اخراج یک پناهجوی ایرانی در فرودگاه آرلاندا

حرکات اعتراضی در فرودگاه آرلاندا
اخراج ماکسیم حامدیان اصفهانی به ایران که قرار بود روز گذشته صورت گیرد متوقف شد.
به گفته ی نازی پیغمبریان که تلاش های فراوانی برای توقف حکم اخراج از جمله ماکسیم حامدیان اصفهانی انجام داده است، اخراج ماکسیم بر اثر تلاش های خود او در هواپیما و مسافران و افرادغیر تشکیلاتی متوقف شد. 
////////////////////////


نتانیاهو: "جهان برای حکومت ایران خط قرمز بگذارد"
 
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل نخست وزیر اسرائیل، آقای بنیامین نتانیاهو، امروز (چهارشنبه) به موج ترور علیه سفارتخانه های اسرائیل در خارج اشاره کرد و تأکید نمود که حکومت اسلامی ایران "چهره واقعی" خود را نشان داده و جامعه بین المللی باید اقدامات آن را سرزنش کند و در قبال آن، "خط قرمز" بگذارد.
آقای نتانیاهو که در نشست ویژه "کنست" (پارلمان اسرائیل) به افتخار ورود رییس جمهوری کرواسی، پرزیدنت اییو یوسفوویچ سخن می گفت، اظهار داشت: «ایران بزرگترین صادر کننده تروریسم به جهان است و در روزهای اخیر فعالیت های تروریستی این حکومت در نزد جهانیان افشا شده است. حکومت ایران ثبات جهانی را متزلزل می کند و به دیپلمات های بی گناه کشورهای بسیاری صدمه می رساند؛ جهان باید اقدامات تروریستی حکومت اسلامی ایران را سرزنش کند و خط قرمزی برای این حملات تعیین نماید».
نخست وزیر اسرائیل هشدار داده و تأکید کرد که اگر هم اکنون جلوی حملات تروریستی حکومت ایران گرفته نشود، این حملات به کشورهای زیادی گسترش خواهد یافت. 

اعلام نتایج اولیه تحقیقات تایلند:
"هدف تروریست های ایرانی، کشتن سفیر اسرائیل بود"
 
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل همزمان با تداوم تحقیقات گسترده نیروهای امنیتی و پلیس در دهلی نو بخاطر حادثه تروریستی که دوشنبه علیه کارکنان سفارت اسرائیل روی داد، تحقیقات پیرامون باند تروریستی اعزامی از سوی ایران به کشور تایلند نیز از سوی مقامات امنیتی و پلیس تایلند ادامه دارد.
پلیس بانکوک امروز اعلام کرد که دو تن از افراد باند که دارای گذرنامه ایرانی هستند، همان روز گذشته دستگیر کرد ولی نفر سوم دیروز توانسته بود که بلافاصله پس از انفجار زود هنگام در خانه تیمی آنها در بانکوک، از تایلند به کشور مالزی بگریزد.
نفر سوم ایرانی گریخته از تایلند، به گفته پلیس این کشور، دارای اسنادی بود که نام او را ظاهراً مسعود صادق زاده و سن او را 27 سال اعلام کرده بود.
کشور تایلند امروز بلافاصله علیه دو شخص ایرانی که دستگیر شده اند و یکی از آنها دیروز از ناحیه هر دو پای خود در انفجار بمب در دستش در خیابان مفلوج شد و هر دو پایش همانجا قطع شده بود، کیفرخواست به دادگاه این کشور ارائه کرد؛ دو تروریست از سوی تایلند به کارگزاری بمب در مکان عمومی و تلاش برای کشتن یک افسر پلیس و نیز شهروندان عادی تایلند متهم شدند.
سفیر اسرائیل در تایلند، آقای ایتسخاک شوهام امروز به رادیوی اسرائیل گفت، بمب هایی که در خانه تیمی سه تروریست ایرانی در بانکوک از سوی پلیس تایلند بدست آمده است، از نوع همان بمب هایی هستند که دو روز پیش در عملیات تروریستی نیروهای اعزامی از سوی ایران به هند و گرجستان به کار رفته بود. 

هند: موتورسیکلت سوار جنایت دوشنبه مرتبط با ایران را شناسایی کردیم
 
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل همزمان با تایلند، در پی رویداد تروریستی روز دوشنبه در دهلی نو که در جریان آن یک موتورسیکلت سوار بمبی را به بخش عقبی اتومبیل حامل همسر وابسته نظامی اسرائیل در خیابانی در پایتخت هند وصل کرد و بر اثر انفجار، این بانوی جوان اسرائیلی زخمی شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت، روزنامه هندی «ایندیا تودی» امروز خبر داد که پلیس این کشو توانسته است که چهره فرد موتورسیکلت سوار را از روی فیلم هایی که دوربین های امنیتی در این خیابان مهم گرفته بودند، شناسایی کند.
همچنین هند اعلام کرد که دستگاه موتورسیلکت قرمز رنگی را که در این رویداد به کار برده شده بود، ردیابی کرده است و در فیلم های گرفته شده از سوی نیروهای امنیتی هند در نقاط مختلف شهر دهلی نو دیده می شود که چند نفر در تعقیب نماینده وزارت دفاع اسرائیل و همسرش بوده اند.
پلیس هند همچنین امروز گفت که به بررسی همه مکالمات تلفنی صورت گرفته در روزهای اخیر میان ایرانیان در هند با ایران، لبنان و پاکستان پرداخته است و تشخیص داده است که دستکم در چهار مورد افرادی از تلفن های همگانی در نزدیکی محل ترور، با ایران ارتباط داشته اند.
رسانه های دهلی نو در آخرین ساعات امروز گزارش دادند که تحقیقات نیروهای امنیتی این کشور نشان می دهد که تروریست موتورسیکلت سوار، یک فرد هندی بوده است که از سوی مأموران تروریستی ایران اجیر شده بود. 

فرافکنی "جام جم" در واکنش به ترورهای مرتبط با ایران:
"سپتامبر دیگری را تدارک می بینند"
 
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در حالی که کشور تایلند دو مرد جوان ایرانی را که دیروز در بانکوک دستگیر کرد، رسماً متهم نمود که قصد داشته اند به حمله تروریستی علیه دیپلمات های اسرائیلی دست بزنند، روزنامه "جام جم" در تهران، در سرمقاله امروز خود نوشت که حملات تروریستی بزرگی، همچون حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 در راه است.
 در همین حال، وزارت خارجه ایران نه تنها دست داشتن جمهوری اسلامی در این حملات تروریستی را رد کرد، بلکه حتی مدعی شد که گویا خود اسرائیل در پشت پرده این اقدامات است!
همزمان با این ادعاها، وزیر دفاع رژیم، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی این انفجارها را نشانه آن چیزی دانست که آن را "انزجار" مردم کشورها از اسرائیل نامید.
ناظران گفتند سرمقاله امروز "جام جم" به قلم آقای مهدی فضائلی، احتمالا به منظور زمینه سازی برای اقدامات تروریستی بزرگ تر جمهوری اسلامی در بخش هایی از جهان است.
این در حالی است که یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات تایلند به خبرگزاری فرانسه گفت: «دو ایرانی دستگیر شده از میان سه ایرانی درخانه تیمی، اعضای یک تیم تروریستی هستند و اهداف آنها، دیپلمات های اسرائیلی ازجمله سفیر این کشور در بانکوک بوده است.
مسئولان دستگاه های اطلاعاتی در تایلند همچنین به خبرگزاری "رویترز" گفتند که انفجارهای دیروز در بانکوک، با انفجار دوشنبه در دهلی نو که موجب زخمی شدن همسر یک دیپلمات اسرائیلی شد، در ارتباط است.
//////////////

ژنرال روسی: "برای حفظ ایران و سوریه تا پای جنگ می رویم"
 
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل ژنرال لئونید ایواشوف، از فرماندهان پیشین ستاد مشترک ارتش روسیه در مسکو گفت: روسیه آماده است که برای حفظ موجودیت رژیم های ایران و سوریه تا سرحد جنگ پیش برود.
 ژنرال ایواشوف افزود: حمله به ایران و سوریه، تهاجمی علیه روسیه نیز شمرده می شود.
به گزارش سامانه اطلاعاتی – خبری "دبکا فایل" در اسرائیل، این سخنان ژنرال ایواشوف نشانگر آن است که مسکو آماده می شود تا برای حفظ منافع خود در خاورمیانه، به هر اقدامی و حتی جنگ روی آورد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر