Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

کنفرانس بی محتوا ی استکهلم اتحاد برای تمرین دموکراسی چه کسانی آنجا بوده اند و سوابق و حرفهای آنها را از نظرتان میگذرد



کنفرانس  بی محتوا استکهلم اتحاد برای تمرین دموکراسی چه کسانی آنجا بوده اند و سوابق و حرفهای آنها را از نظرتان میگذرد
خالد عزیزی رهبری و یا جانشین رهبری شاخه حزب دموکرات کردستان ایران که بارها گفته بود که به قانون اساسی جمهوری اسلامی باور دارند و اگر جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی این نظام قبول کنند حزب دموکرات کردستان به داخل میروند و دست به فعالیت سیاسی میزنند.
در ضمن این کنفرانس نمیتواند مشروعیت  ملی و میهنی را داشته باشد اگر تمامی گروه ها و شخصیتهای سیاسی و فعالان و نویسندگان از تمامی طوایف و ملل ایرانی در آن شرکت نداشته باشند برای نمونه در این نشست  حزب حیات آزاد گردستان و سازمانهای دیگر ایرانی و کردستانی شرکت نه نموده اند  مثل جنبشهای یارسانی  سازمان مجاهدین خلق ایران  و خیلی از نویسندگان و فعالان وسیاستمداران دیگر در این کنفرانس شرکت نکرده اند .
آقای عبدالله مهتدی بیخ گوش جمهوری اسلامی قرار دارند و حزب ایشان بخشی از اتحادیه میهنی کردستان میباشد که برادرش چون مشاور مام جلال است ایشان را برای آینده اتحادیه میهنی کردستان  و فردیست که فرصت طلب و میخواهند رهبر مادام العمر برای آینده ی کردستان اگر از همین حالا دست به تحقیقات لازم در باره رفتار شناسایی و عملکرد آنها را زیر نظر قرار ندهیم و از همین حالا جلو این تفکر کهنه را گرفته نشود آنگاه باید شاهد برادرکشی دیگر در کردستان باشیم که هیچ کردی حاضر نیست به پذیرد که باردیگر برادر کشی میان کردها ایجاد بشود برادران هواداران مهتدی با صدا و ویدئو در دست دارم بارها حزب حیات آزاد کردستان را تهدید نموده اند که در آینده با این حزب جنگ خواهند نمود.
و نفرات سوم و چهارم این نشست مثل همان که در عکس می آید فرخ نگهدار دست راستی احمدینژاد و محسن سازگارا لابی جمهوری اسلامی در این نشست شرکت نموده اند و در ضمن آقای سازگارا  بارها  من خود نیز گوش به سخنرانیهای ایشان داده ام در برنامه ای صدای آمریکا ایشان خواهان یک سیستم و یک پارچگی ارضی ایران میباشند و طرفدار بازگشت سیستمی از نوع سیستم سیاسی رضا خانی میباشندو همیشه با جریانات و حرکتهای کردی مخالفت کرده است و این را باید به ویدئوهای ایشان در یوتوب مراجعه نمود.
و آقای فرخ نگهدار نیز خود را رهبری چریکهای فدای خلق ایران پیرو اکثریت معرفی میکنند در سال 1357 یکی از کسانی بود که سنگ امام راحلش را بر سینه میزدند و شعار ضد امپریالیستی سر میدادند و هنوز هم هنوز فردی مشکوک و عکس زیر گویای شخصیت فردی این آقا میباشند.
من مخالف این نشست نیستم اما من مخالف این عملکرد آنها هستم که کورکورانه  چند نفر غییر منتخب و حتی جایگاه چندانی در میان توده های مردمی ندارند در این نشست شرکت نموده اند و خود نیز به نفع خویش دست خود را جلو انداخته اند و کنفرانسی که پشت درهای بسته اجرا بشود و توسط افرادی خودپسند و با سوابق بد تاریخی اشان و خود را نماینده تمامی ملتها معرفی کنند همان  حرف معمر قذافی یادم می افتد که میگفت من رهبر عمومی هستم  که من همیشه گفته و میگویم تفکر آقایانی که خد را نماینده ملت کرد معرفی نموده اند در چهارچوب تفکر معمر قذافی میبینمشان.
از یک سو در این باره گفتهای که بدست ما رسیده است تعدادی از مامورین مخفی وزارت اطلاعات در این کنفرانس حضور داشته اند من میتوانم این را به پذیرم که صد در صد مامورین مخفی وزارت اطلاعات در این کنفرانس حضور داشته اند  دلیلش  عدم حضور سازامان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران و حزب حیات آزاد کردستان پژاک و جنبشهای سیاسی و احزاب مترقی خواه یارسانی در این کنفرانس بوده است این دلیل اصلی میباشد که میتوان گفت که دلیل عدم حضور این سازمانها ی سیاسی وجود مامورین مخفی وزارت اطلاعات در این نشست بوده است و آقایانی که در این نشست شرکت نموده اند همه آنها را و سوابق آنها را بخوبی میشناسند.

استکهلمی‌ها « غییر شفاف بودن این نشست» شدند؛ نسبت


image






امروز سایت اخبار روز، گفتگو با پنج نفر از شرکت 

کنندگان در گردهمایی بنیاد اولاف پالمه را منتشر کرد. این نخستین واکنش شرکت کنندگان اصلی نشست استکهلم به سوالات طرح شده در روزهای اخیر در باره گردهمایی سوئد است.
به دنبال سوال‌های طرح شده و بحث‌های پیش آمده در باره گردهمایی سوئد و گمانه‌زنی‌ها در باره علل برگزاری کارگاه/کنفرانس با تعدادی محدود و عدم اطلاع رسانی در باره چگونگی برگزاری، سایت اخبار امروز گفتگویی را با پنج نفر از شرکت کنندگان شاخص این گردهمایی که بعضا از گروه‌ها و گرایش‌های  مختلف سیاسی بودند را به شکل ویدئویی منتشر کرد.
در این برنامه که روز گذشته در هامبورگ ضبط شده بود، مهران براتی، شهریار آهی، فریدون احمدی، محسن سازگارا و حسن شریعتمداری در باره علل برگزاری و نیز دلایل حاضر نبودن روزنامه‌نگاران (بسته بودن جلسات-قاعده چتام هاوس) در مواردی که شرکت کنندگان خواهان آزادی بیشتر هنگام سخن گفتن هستند، توضیح دادند.
شرکت کنندگان در این جلسه تاکید کردند که هدف «آلترناتیوسازی» نیست. 

خودنویس از اینکه نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی و کسانی که نقشی عمده در جلسات لندن و پاریس داشته‌اند تصمیم به شفاف‌سازی در باره برنامه‌های‌شان گرفته‌اند، قدردانی کرده، خواهان انتشار گزارش‌هایی از جلسات لندن و پاریس و جلسات آتی این گروه است. در جلسات لندن و پاریس، خبرنگارانی حاضر بوده‌اند که هیچ‌گونه خبررسانی‌ای از این جلسات نکرده‌اند.
خودنویس معتقد است که پیگیری برگزاری این گردهمایی از سوی رسانه‌هایی، منتهی به پاسخ‌گویی و تلاش برای نشان دادن شفافیت شده است که امیدوارم این روند بدون نیاز به پیگیری‌های بیشتر در جلسات و موارد بعدی تداوم یابد.
----------------------------------
avatar










خالیدی عەزیزی سەبارەت بە کۆبوونەوەکەی ستۆکۆلم پەیامێکی بۆ رای گشتی بڵاوکردەوە


ئەم کۆبوونەویە هه‌ر له‌و کاته‌ دا کە چەند لایەنی کوردی تێدا به‌شداربوو، بەڵام بێ گومان جێگەی لایەن و کەسایەتیی کوردی دیکەشی تێدا دەبۆوە. هیوادارم لە داهاتوودا ئێمە لایەنە کوردییه‌کان بە ئەزموون و ئامادەیی و هەماهەنگیی باشترەوە بەشداری ئەو جۆرە کۆبوونەوانە بین." ئەمە بەشێکە لەو پەیامەی خالید عەزیزی سکرتێری حیزبی دێموکراتی کوردستان کە بە دوای کۆتایی کۆبوونەوە دوورۆژەکەی ئۆپۆزیسیۆنی ئێرانی لە ناوەندی نێونەتەوەیی ئۆلاف پالمە لە ستۆکهۆڵمی سوی،د روو بە رای گشتی بلاوی کردۆتەوە.
عەزیزی لە بەشێکی تری پەیامەکەیدا ئاماژە بە ناوەرۆکی کۆبوونەوەکان و پرسی کورد لەم کۆبوونەوەیە بۆ داهاتووی ئێران دەکات و دەلێ" هەرچەند لە باسەکانی ئەم کۆبوونەوەیەدا فرەنەتەوەیی بوونی ئێران و فیدرالیزم بە شیوازی جۆراوجۆر باسی لێکراوە، بەڵام دەستوری کار و مەبەستی کۆبوونەوەکە ئەوە نەبوو کە لە سەر داڕشتنی چەند و چۆنی چوارچێوە و سیاسەتی کەلان ساغ بێتەوە."
لە کۆتایی پەیامەکەیدا، عەزیزی بە شێوەی گشتی باس لە کۆک بوونی بەشداران لە سەر سێ خاڵی هاوبەش دەکا و دەڵێ: له‌ راگه‌یه‌ندراوی کۆتایی رووبه‌ده‌ره‌وه‌ دا، وێڕای داوای یه‌کگرتوویی و به‌رده‌وامبوونی دیالۆگ و بانگه‌واز بۆ په‌یوه‌ستبوونی لایەن و کەسانی دیکه‌، خاڵی "پێویستیی چاوه‌دێریی نێونه‌ته‌وه‌یی"، "جیایی دین له‌ حکوومه‌ت "و "نه‌هێشتنی هه‌رجۆره‌ هه‌ڵاواردنێک" وه‌به‌رچاو ده‌که‌ون".

ئەمەش دەقی پەیامەکەیە
بۆ ئاگاداریی رای گشتی
ڕۆژانی 4 - 5 ی مانگی فێوریەی2012 کۆبوونەوەیەک لە لایەن ناوەندی ئولۆف پاڵمە، لە ژێر ناوی "اتحاد برای دموکراسی در ایران" ( یه‌کیه‌تی بۆ دیموکراسی له‌ ئێراندا) بۆ کۆمەڵێک لە لایەن و کەسایەتییه‌کانی ئۆپۆزیسیۆنی ئێرانی پێک هات.
پێشەکی، ئەم کۆبونەوەیە لە لایەن ناوه‌ندی ئولۆف پاڵمە کە ناوەندێکی بێلایەنە پیک هاتوە. ئەو ناوه‌نده‌ش تەنیا بە مەبەستێکی خێرخوازانە ، بۆ ئەوەی کە لایەنە ئێرانییه‌کان وێڕای تەمرینی دیموکراسی، هه‌وڵ بده‌ن لە سەر شتە هاوبەشەکان رێک بکه‌ون و سازش بکەن، ئه‌رک و زەحمەتی پێکهێنانی ئەم کۆبونەویه‌ی گرتبووه‌ ئه‌ستۆ. دیارە من بەش بەحاڵی خۆم زۆر سپاسیان دەکەم بۆ زەحمەت و میواندارییان.
ئەم کۆبوونەوه‌یە هه‌ر له‌و کاته‌ دا کە کۆمەڵیک لە لایەن و کەسایەتیی موخالیفی کۆماری ئیسلامیی تێدا بەشدار بوو، به‌ داخه‌وه‌ جێگەی زۆر لایەن و کەسایەتیی دیکەشی تیدا بەتاڵ بوو. ئەوە بەو مانایە نییە کە لە گرنگیی ئەو کۆبوونەوەیە کەم کەینەوە، بەڵکوو مەبەست ئەوەیە که‌ لە داهاتوو دا ئەو بۆشاییە باشتر پڕ بێتەوە و ئاڵقەی ئەو جۆرە کۆبوونەوانە به‌رینتر بکرێت.
ئەم کۆبوونەویە هه‌ر له‌و کاته‌ دا کە چەند لایەنی کوردی تێدا به‌شداربوو، بەڵام بێ گومان جێگەی لایەن و کەسایەتیی کوردی دیکەشی تێدا دەبۆوە. هیوادارم لە داهاتوودا ئێمە لایەنە کوردییه‌کان بە ئەزموون و ئامادەیی و هەماهەنگیی باشترەوە بەشداری ئەو جۆرە کۆبوونەوانە بین. دیارە، لایەنە کوردییه‌کانی بەشداری ئەم کۆبوونەوەیە، لە ڕادەی توانا و مەجالی خۆیاندا چالاک بوون و دەوری باش و بەرچاویان هەبوو.
‌هەرچەند لە باسەکانی ئەم کۆبوونەوەیەدا فرەنەتەوەیی بوونی ئێران و فیدرالیزم بە شیوازی جۆراوجۆر باسی لێکراوە، بەڵام دەستوری کار و مەبەستی کۆبوونەوەکە ئەوە نەبوو کە لە سەر داڕشتنی چەند و چۆنی چوارچێوە و سیاسەتی کەلان ساغ بێتەوە.
چاوەڕوانی لەم کۆبوونەوەیە دەبێ لە چوارچێوەی دەستوری کارەکەیدا بێت کە بریتی بوو لە وەزعی ئێستای ئێران، هەڵبژاردن، هاوکاریی لایەنەکان و کۆمەڵگه‌ی نێودەوڵەتی. لەم جۆرە کۆبوونەوانەدا خۆپێناسە کردن و دۆزینەوەی ڕێگاچارە و میکانیزمی هاوکاری، باسێکی پڕ کێشەیە کە دەبێ وەک ڕاستییه‌ک ئاماژەی پی بکەین. لە هەمان کاتیشدا، قەبووڵی ئەو واقعییەتە کە ئێمە جیاوازین، ڕێگاچارەش دیالۆگە و دەبێ لە سەر شتە هاوبەشەکان سازش بکەین، هەنگاوێکی باش بوو بۆ ئەوەی فەرهەنگ سازی و گوفتومانسازیی باشتر بکرێ بۆ درێژەی ئەو جۆرە کۆبوونەوانە لە داهاتوودا.
له‌ راگه‌یه‌ندراوی کۆتایی رووبه‌ده‌ره‌وه‌ دا، وێڕای داوای یه‌کگرتوویی و به‌رده‌وامبوونی دیالۆگ و بانگه‌واز بۆ په‌یوه‌ستبوونی لایەن و کەسانی دیکه‌، خاڵی "پێویستیی چاوه‌دێریی نێونه‌ته‌وه‌یی"، "جیایی دین له‌ حکوومه‌ت "و "نه‌هێشتنی هه‌رجۆره‌ هه‌ڵاواردنێک" وه‌به‌رچاو ده‌که‌ون.

خالید عه‌زیزی
سکرتێری گشتیی حیزبی دیموکراتی کوردستان
6ی فێورییه‌ی 2010
17ی ریبه‌ندانی 1390
ئادرەسی فەیسبووکی خالیدی عەزیزی
http://www.facebook.com/xalid.azizi
-------------------------
غنی  سازی اورانیوم در تأسیسات "فردو" گسترش یافت

آیا ایران عمداً جهان را تحریک می کند؟


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" امروز نوشت که رژیم ایران در یک مقابله آشکار با سیاست های دولت های غربی، ابعاد اقدامات خود برای تولید اورانیوم غنی شده را گسترده کرده است.
به گزارش "جروزالم پست"، در سایت اتمی "فردو" در نزدیکی شهر قم، اکنون حداقل دو آبشار شامل سانتریفوژهایی که می تواند اورانیوم را تا بیست درصد غنی کنند، برپا شده و رژیم ایران بر آن است که تا آینده ای نزدیک، بر به کارگیری آبشارهای سانتریفوژهای خود در تأسیسات اتمی "فردو" گسترش بیشتری دهد.
"جروزالم پست" افزود، دولت آمریکا اقدامات جمهوری اسلامی در سایت "فردو" را نقض آشکار قوانین بین المللی اعلام کرده و آن را مخالف قطعنامه های سازمان ملل دانسته است.
دیپلمات ها در وین گفته اند که به نظر می رسد رژیم ایران در به کارگیری آبشارهای سانتریفوژ در سایت "فردو" با مشکل روبرو نشده است. به گفته این دیپلمات ها در حال حاضر دو آبشار، هر یک شامل 174 سانتریفوژ در "فردو" به کار مشغول هستند.
ادعاهای ایران در منحرف کردن 170 –RQ  گزافه گویی بود،

چینی ها آن را به آسمان ایران منحرف و ایرانی ها را با خبر کردند


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   سامانه خبری – اطلاعاتی اسرائیلی"دبکا" به نقل از منابع اطلاعاتی، گزارش داد که اکنون آشکار شده این نهادهای جنگ الکترونیک ارتش چین بودند که سبب انحراف پهپاد شناسایی فوق مدرن آمریکایی 170 – RQ به سوی آسمان ایران شدند.
به نوشته "دبکا"، چینی ها پس از فراهم آوردن زمینه منحرف کردن این پهپاد، نیروهای مسلح ایران را از زمان و محل فرود آن آگاه ساختند.
گفته می شود که دولت آمریکا برای حفظ مناسبات نزدیک اقتصادی و تجاری خود با حکومت چین، از افشای نقش ارتش چین در سرنگونی 170 – RQ  خودداری کرده است.
این ها در حالی است که چندی پیش، ژنرال نورتون شوارتز، رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت که برغم سقوط این پهپاد، ارتش آمریکا همچنان به استفاده از این نوع از پهپادها برای انجام عملیات شناسایی ادامه می  دهد.
مقام های آمریکایی ادعای رژیم ایران در مورد نقش سپاه پاسداران در سرنگونی پهپاد 170 – RQ  را رد می کنند ولی از همان حال از اشاره به دلایل واقعی این رویداد خودداری می نماید.
---------------
اسامی یکصد تن از قربانیان اعدام های مخفیانه وکیل آباد مشهد اعلام شد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   شماری از سامانه های خبری در خارج از ایران، برای نخستین نام و مشخصات یک صد تن از قربانیان اعدام های پنهانی اخیر در زندان مشهد را فاش کردند.
به گزارش این سامانه ها، تمامی این حکم های اعدام با دستور قوه قضاییه اجرا شده و قاضی القضات جمهوری اسلامی، صادق لاریجانی خود در مورد این مجازات های وحشیانه، پنهانی و غیرانسانی، مسئول است.
در هفته های اخیر گزارش هایی جسته و گریخته از اعدام پنهانی ده ها تن در زندان مشهد آشکار شده بود، اما این نخستین بار است که نام مشخصات یک صد تن از افراد اعدام شده انتشار می یابد.  جمهوری اسلامی در این میان به سکوت خود در مورد این اعدام های مخفی ادامه می دهد هر چند که نهادهای دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل حقیقت اعدام های مخفی در این زندان در مشهد را تأیید کرده اند.


------------------------------

کشتار هولناک نیروهای اسد در حمص ادامه دارد



گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   علیرغم رسیدن وزیر خارجه روسیه به سوریه که دولت دمشق آن را رخدادی بسیار مهم و یک پیروزی بزرگ برای خود تلقی کرده است، ارتش سوریه بامداد امروز آتشباری سنگین علیه شهر "حمص" را از سر گرفت و بیش از همه چند محله را هدف قرار داد. اوپوزیسیون سوری اعلام کرده است که در شبانه روز اخیر در سوریه و به ویژه شهر "حمص" دستکم 128 نفر کشته شده اند.

یک فعال حقوق بشر در شهر "حمص" به نام محمد الحسن در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" گفت: یک پزشک کوشید برای نجات جان زخمی ها خود را به آنها برساند ولی او نیز هدف قرار گرفت و زخمی شد. محمد الحسن افزوده و گفت: در محلات "حمص" که زیر آتشباری قرار دارند برق قطع است و ارتباط  با آنها ممکن نیست.
کشورهای عرب همراه با اروپا و ایالات متحده این هفته کوشیدند با گذرانیدن یک قطعنامه در شورای امنیت مانع از ادامه کشتارها در کشور سوریه شوند ولی کشورهای چین و روسیه قطعنامه را وتو کردند که این امر با انتقاد شدید از سوی کشورهای آزاد جهان روبرو شد ولی وزیر خارجه روسیه اقای سرگئی لاوروف که امروز وارد سوریه گردید در واکنش گفت: «خشم کشورها موجه نبوده است».
شمار کشته ها از آغاز خیزش مردمی در سوریه تا کنون دستکم به 7100 نفر رسیده که 461 نفر از آنها کودک بوده اند. 
لاوروف وارد دمشق شد؛ 

ساندیس خورهای سوری به خیابان ها کشانده شدند


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   وزیر خارجه روسیه، آقای سرگئی لاوروف، طبق وعده ای که از سه روز پیش داده بود، ظهر امروز وارد دمشق شد و با استقبال گرم حکومت سرکوبگر اسد روبرو گردید. در جریان استقبال، هزاران تن از طرفداران اسد در یک نمایش بزرگ حکومتی به خیابان های دمشق کشانده شده و پرچم های کشور خود و نیز روسیه را به اهتزاز درآوردند و هلهله کردند.
آقای لاوروف، پیش از آنکه وارد دمشق شود گفته بود: روسیه خواهان آن است که کشورهای عرب در صلح زندگی کنند و رهبران این کشورها هر کدام خود مسئولیت کشورشان را برعهده داشته باشند. آقای لاوروف خطاب به غرب گفت: شما نیز مسئولیت کشورهای خود را داشته باشید.
طرفداران اسد که از سوی نهادهای اطلاعاتی سوریه بسیج شده بودند، به هنگام استقبال از لاوروف فریاد می زدند: روسیه متشکریم، چین متشکریم! آنها ادعا می کردند که: ما از سوی همۀ ملت سوریه آمده ایم تا از روسیه سپاسگزاری کنیم. تلویزیون رسمی سوریه اعلام داشت: هدف از استقبال مردم از آقای لاوروف سپاسگزاری از اقدام روسیه در شورای امنیت است.
به گزارش وزارت خارجه روسیه آقای لاوروف در دیدار با بشار اسد از او خواست هرچه زودتر در کشورش به اصلاحات مورد نیاز دست بزند.
وزیر خارجه روسیه در بدو ورود به دمشق با بشار اسد دیدار کرد و سپس گفت: پرزیدنت اسد نسبت به قطع خشونت ها در کشورش از سوی هر منبعی که باشد تعهد دارد و افزود: «اسد به او گفته است آمادگی دارد با همه منابع دیپلماتیک -اما در خاک سوریه - گفت و گو کند».
آقای لاوروف افزود که دولت مسکو حاضر است بحران سوریه را بر اساس طرح اتحادیه عرب فرو نشاند.
دیدار اسد و لاوروف در حالی صورت می گرفت که نیروهای مسلح تحت فرمان بشار اسد امروز برای چندمین روز پی در پی به گلوله باران سنگین شهر "حمص" ادامه می دادند و در آنجا دستکم امروز 95 نفر و در سراسر سوریه تا حدود ساعت چهار بعدازظهر امروز به وقت سوریه، در طول تنها چند ساعت 128 نفر را کشتند
دبیرکل سازمان ملل: اوضاع سوریه براستی "تکان دهنده" است


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-   دبیر کل سازمان ملل، آقای بان گی مون، تشدید خشونت از سوی رژیم سوریه علیه مردم آن کشور را "تکان دهنده" توصیف کرد و تأکید نمود این حقیقت که در شورای امنیت اعضاء نتوانسته اند با هم متحد شوند، به دولت دمشق اجازه نمی دهد که بر حملات خود علیه مردم بیافزاید.
دبیرکل سازمان ملل متحد از این که ازتش سوریه با توپخانه همچنان به گلوله باران محلات شهر "حمص" ادامه می دهد و مردم آنجا را بی رحمانه به قتل می رساند، غیرانسانی دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر