Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

در این راستا شورای ملی سوریه خواهان دخالت نظامی برای سقوط رژیم جنایتکار بشار اسد شد

روزنامه نگاران در زیر بمباران شدید در منطقه بابوعمر در حمص  رژیم بشار اسد مرتکب جنایتی بزرگ شد در حق و ملت سوریه  رئیس جمهوری فرانسه به رژیم بشار اسد هشدار داد که کشتار مردم سوریه و روزنامه نگاران خارجی عواقب خاصی 
نخواهند داشت برای رژیم بشار اسد رژیم بشار اسد همچون رژیم قذافی میخواهد با توصل به زور مردم متیغ خود بکند اما سرنگونی این رژیم و رژیم سرکوبگر ایران نزدیک است

در این راستا شورای ملی سوریه خواهان دخالت نظامی برای سقوط رژیم جنایتکار بشار اسد شد

157 کشته در 24 ساعت گذشته

شورای ملی سوریه دخالت نظامی در برخورد با رژیم دمشق را خواستار شد

بسمه قضمانی عضو بر جسته شورای ملی سوریه روز پنجشنبه23-2-2012 اعلام کرد این شورا تنها گزینه باقی مانده جهت حل بحران سوریه را راه حل نظامی می داند. 

قضمانی در این زمینه گفت :" ما در میان دو گزینه قرار گرفته ایم یا دخالت نظامی کشورهای دیگر یا جنگ داخلی داراز مدت." 

به گزارش خبرگزاری رویترز شورای ملی سوریه با انتشار بیانیه ای از جامعه جهانی خواست تا با ایجاد مناطق امن در این کشور به حمایت از مردم سوریه بپردازند. 

این شورا در بیانیه خود از مسکو خواسته است با فشار به رژیم سوریه به کاروان های کمک رسانی اجازه ورود به کشور دهد.

از سوی دیگر کمیته هماهنگی انقلاب سوریه امروز پنجشنبه از انفجار مهیبی درخیابان بغداد در دمشق و تیراندازی در منطقه المزه و الزبلطانی خبر داد.

به گزارش العربیه به نقل از کمیته هماهنگی انقلاب سوریه بر اثر گلوله باران وحشیانه ارتش سوریه دو تن در مناطق دیر الزور و حلب کشته شدند.

بر اساس اين گزارش یک کودک 8 ساله درمیان قربانیان امروز مشاهده شده است .

کمیته هماهنگی انقلاب سوریه همچنین از درگیری های شدید میان ارتش آزاد سوریه ونیروهای بشار اسد در مناطق حومه دمشق خبر داد.

براساس این گزارش درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و ارتش آزاد سوریه در مناطق "کرامه، جوبر، الرقه، به وقوع پیوست.

شاهدان عینی می گویند ارتش و نیروهای امنیتی سوریه شب گذشته و امروز با تعدادی تانک و چندین خودروی نظامی به مناطق حرستا، عربین ودوما یورش برده، شماری از فعالان سیاسی را بازداشت کردند.

در همین حال نیروهای بشار اسد به گلوله باران مناطق حمص، بابا عمر، حی الرفاعی و حی الزیتون با اسلحه سنگین توپ وتانک همچنان ادامه می دهند. 

بر اساس گزارش کمیته عمومی انقلاب در پی حملات متوالی روز گذشته ارتش سوریه به منطقه حمص و عمر بابا حدود 157 تن کشته شدند.

تنها در عمر بابا 60 جسد از زیر آوار خانه ها بیرون آورده شده است.

ولایتی: نمی گذاریم اسد سقوط کند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  مشاور ارشد آیت الله علی خامنه ای در سیاست خارجی بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد رژیم بشار اسد در سوریه سقوط کند. دکتر علی اکبر ولایتی گفت: «جمهوری اسلامی ایران از حکومت سوریه پشتیبانی می کند و در برابر افرادی که در برابر آن عمل کنند، می ایستد».
ولایتی سپس هشدار داده گفت: «آمریکا حساس ترین منطقه محور مقاومت را هدف قرار داده؛ چرا که از این موضوع خبر ندارد که ایران، عراق و حزب الله لبنان کاملاً در کنار رژیم سوریه ایستاده اند».

////////////////////////////////
سلسله انفجارهای که در عراق رویداده است منجر به کشته شدن 50 نفر گردیده است 
ویدئو زیر به زبان عربی میباشد.
مقامات امنیتی عراق روز پنجشنبه 23-2-2012 گزارش دادند به دنبال وقوع چندین انفجار در مناطق مختلف عراق از جمله در بغداد دست‌كم 50تن كشته و دهها نفر زخمی شدند. 
////////////////////////////////////////
چرخش اتحادیه اروپا بسوی میانمارهمزمان با آغاز اصلاحات سیاسی

آنگ سان سوچی، برنده صلح نوبل و یک چهره شناخته شده بین المللی است که پس از پانزده سال محرومیت سیاسی اجازه یافته تا درانتخابات پارلمانی ماه آوریل میانمار (برمه سابق) شرکت کند. ورود دوباره این مبارز 66 ساله به عرصه سیاست به اعتقاد بسیاری از آگاهان نشانه ای از آغاز تحولات سیاسی در این کشور است.
او پس از انتخابات سال 1990 میلادی و پیروزی حزبش، در مجموع بیش از پانزده سال را در حبس خانگی گذرانده است.
پس از آنکه تین سین درسال گذشته میلادی به سمت ریاست جمهوری میانمار رسید، انجام یکسری اصلاحات سیاسی و اقتصادی را در پیش گرفت. در همین راستا یک هیات عالیرتبه اتحادیه اروپا طی هفته جاری از این کشور بازدید کرد و کمیسر توسعه اتحادیه اروپا از اختصاص یک بودجه یکصد و پنجاه میلیون یورویی برای کمک به توسعه میانمار خبرداد.
آندریس پی بالکس کمیسر توسعه اروپا یکی از مقامهای اتحادیه اروپاست که هم با رییس جمهوری میانمار و هم با آنگ سان سوچی رهبراپوزیسیون این کشور دیدار کرده است. به همین بهانه و در راستای پروژه های حمایتی اتحادیه اروپا از این کشور، ایزابل مارکز دوسیلوا خبرنگار یورونیوز دربروکسل با او گفتگویی انجام داده است.
یورونیوز: سلام آقای کمیسر، به یورونیوز خوش آمدید. اجازه دهید درمورد احساس شما پس از تماسی که با نهادهای جامعه مدنی میانمار داشتید، شروع کنیم. آیا این اعتقاد بوجود آمده که میانمار درحال تغییر بسوی دمکراسی است؟
آندریس پی بالکس، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا: با نگاهی به جامعه میانمار باید بگویم این اعتقاد شکل گرفته که تغییرات اجتناب ناپذیرند. اما این یک روند نوپا و شکننده است و هنوز مواردی وجود دارد که باید روی آنها کار شود. درماه آوریل انتخابات برگزار می شود که نکته مثبتی است چرا که آنگ سان سوچی و حزبش هم در آن شرکت می کنند. البته اینکه این انتخابات چگونه برگزار شود هنوز کسی چیزی نمی داند.
یورونیوز: شما هم با آنگ سان سوچی دیدار کرده اید و هم با رییس جمهوری فعلی میانمار. خواسته های آنها از اتحادیه اروپا چیست و اتحادیه اروپا بیشتر در چه زمینه ای مایل است برای این کشور قدمی بردارد؟
آندریس پی بالکس، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا: بنظرم هر دوی آنها، افراد منسجمی هستند. آنها خواستار توجه بیشتر اتحادیه اروپا به کشورشانند و همچنین بدنبال این هستند که روابط سیاسی و اقتصادی میانمار با اتحادیه اروپا توسعه پیدا کند. رییس جمهوری بما وعده کرد که یک انتخابات آزاد و عادلانه برگزار کند… اما خب می دانید نقطه نظرات او در زمره روابط سیاسی است که به تنهایی نمی تواند برای اعمال تغییرات واقعی در میانمار موثر باشد.
یورونیوز: یعنی برای این کار به پول نیاز هست؟
آندریس پی بالکس، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا: “به پول و بویژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیاز هست.
یورونیوز: برای توسعه میانمار شاهد افزایش کمک ها هستیم. خود شما حدود یکصد و پنجاه میلیون یورو کمک کردید. بیشتر چه بخشهایی شامل این کمک می شوند؟
آندریس پی بالکس، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا: ما بیشتر در زمینه بهداشت و سلامت سرمایه گذاری کردیم بویژه برای مبارزه با ایدز، مالاریا و سل. میانمار واقعا گرفتار این امراض است. در بخش آموزشی هم سرمایه گذاری کردیم تا کودکان بتوانند تحصیل کنند… هم اکنون بیش از یک میلیون کودک در این کشور شانس رفتن به مدرسه را دارند.
یورونیوز: بگذریم. اشاره کردید به این نکته که رییس جمهوری گفته انتخابات آزاد و عادلانه خواهد بود. اگر واقعا همینگونه باشد در اینصورت اتحادیه اروپا تحریمهای فعلی علیه این کشور را لغو خواهد کرد؟
آندریس پی بالکس، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا : انتخابات یک عامل مهم در این خصوص است ولی تنها عامل نیست. چرا که این روند روبه جلو، نیازمند تثبیت و تداوم است. بعنوان نمونه بسیاری از زندانیان سیاسی آزاد شده اند و این احساس نهادینه شده که تمام زندانیان عقیدتی آزاد شوند ولی نکته مهم این است که این روند ادامه بیابد. تدابیر لازم برای حاکمیت قانون در حال اعمال شدن است اما باید پیگیری شوند.
یورونیوز: درمورد این مسئله آیا اتحادیه اروپا از تشکیل یک کمیسیون تحقیقاتی زیرنظر سازمان ملل در مورد نقض گسترده حقوق بشر در میانمار پشتیبانی می کند؟
آندریس پی بالکس، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا: بنظر من موضع دولت برمه (سابق) در این مورد حالا که با حضور آنگ سان سوچی بسمت یک جامعه تکثرگرا در حرکت است، می تواند مهم باشد… نقش خانم سوچی یک نقش محوریست. معتقدم بهترین راه این است که میانمار خودش مشکلاتش را حل کند و اگر واقعا یک جامعه دمکراتیک باشد که حاکمیت قانون در آن وجود دارد، آنها قطعا به نتیجه مطلوبی خواهند رسید نه بدلیل فشار خارجی بلکه بدلیل توسعه داخلی.
////////////////////////////
اعدام صحرایی 12 نوجوان به دست نیروهای اسد جهان را تکان داد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  در سوریه امروز (پنجشنبه) بر شمار کشته ها ساعت به ساعت افزوده می شود و تنها در ساعات بامدادی چهارده نفر از مردم عادی به دست نیروهای اسد به قتل رسیدند.
در شهر "حمص" گلوله باران محله "بابا عمر" از سوی تانک های ارتش سوریه ادامه دارد ولی ساکنان آنجا می گویند تا کنون ارتش نتوانسته است بر این محله، علیرغم آتشباری سنگین مسلط شود. در "حمص" روز گذشته حدود یک صد نفر کشته شدند و اعلام گردید از هجده روز پیش تا کنون، شمار جان باخته گان به هزار نفر بالغ شده است.
همزمان، شبکه تلویزیونی "العربیة" گزارش داده که سه جسد در بازداشتگاه نظامی ادلب در مجاورت مرز ترکیه پیدا شده است.
دانشگاه ها و دانشجویان سوری نیز از تعرض نیروهای امنیتی بشار اسد مصون نیستند و در حمله این نیروها به دانشگاه حلب، دستکم 12 نفر از دانشجویان دستگیر شدند و ده ها تن نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند.
در گزارشی که از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده، قید گردیده که نیروهای تحت فرمان اسد به سوی زنان و کودکان بی دفاع تیراندازی می کنند؛ محل های مسکونی را به گلوله می بندند و تظاهر کنندگان زخمی را که در بیمارستان ها بستری می شوند به دستور بالاترین مقام نظامی و سیاسی سوریه شکنجه می دهند.
در همین حال اعلام شد که دوازده نوجوان پسر روز گذشته در کوچه با رگبار، اعدام صحرایی شدند.
بازرسان سازمان ملل متحد در گزارش خود خواهان محاکمه جنایت پیشگان سوری شده اند ولی نام های آنها را "محرمانه" اعلام کرده اند و می گویند آن ها را تنها در دادگاه فاش می نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر