Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

در بیانیه ای هشدار آمیز عنوان شد انتقاد هیأت دفاع از حقوق بشر عراق از رفتار نیروهای دولت مالکی به که بنابر خواست رژیم ایران عمل میکنند با ساکنان اشرف


در بیانیه ای هشدار آمیز عنوان شد انتقاد هیأت دفاع از حقوق بشر عراق از رفتار نیروهای دولت مالکی به که بنابر خواست رژیم ایران عمل میکنند با ساکنان اشرف
دبی-العربیه.نت
هیـأت دفاع از حقوق بشر در عراق با صدور بیانیه ای نحوه رفتار نیروهای دولتی این با اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که پیشتر در اردوگاه اشرف ساکن بودند را محکوم کرد. این بیانیه رفتار نیروهای دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق با ساکنان اردوگاه اشرف را "پلیسی و به دور از تمدن" توصیف کرده است.

هیأت دفاع از حقوق بشر در عراق در بیانیه ای که نسخه ای از آن به العربیه رسید خاطرنشان کرده است که "رفتارهای غیر انسانی" با اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق در حالی ادامه می یابد که آن ها با انتقال از اردوگاه اشرف و استقرار در پادگان لیبرتی با میانجی گری و تضمین های طرف های بین المللی موافقت کرده اند. 

اوایل هفته جاری اولین گروه از ساکنان اشرف توسط نیروهای دولتی به پادگان لیبرتی انتقال داده شدند. طبق اعلام منابع سازمان مجاهدین خلق، انتقال نخستين گروه از ساكنان، پس از توافق سازمان مجاهدين خلق با سازمان ملل متحد صورت گرفت.

قرار است اين جابجايى نخستين گام در خارج كردن مجاهدين از خاك عراق باشد. 

هیأت دفاع از حقوق بشر در عراق خاطرنشان کرده است نیروهای دولتی اقدام به بازرسی بدنی و تفتیش وسایل 397 تن از ساکنان اشرف به شکلی اهانت آمیز در حین انتقال آن ها به پادگان لیبرتی کرده اند. بنا بر این بیانیه این بازرسی با هدف شکنجه بدنی و روانی اعضای سازمان مجاهدین خلق ساعت ها به طول انجامید تا رضایت رهبران ایران جلب شود. این 397 نفر اولین گروه از ساکنان اشرف بودند که به پادگان لیبرتی منتقل شدند. 

سازمان مجاهدین خلق گروه اپوزیسیون ایرانی است که مشی مسلحانه را در مبارزه خود برگزیده است. اردوگاه اشرف مکانی است که رژیم سابق عراق به اعضای این سازمان واگذار کرده بود. جمهوری اسلامی ایران و حاکمان فعلی عراق مخالف ادامه حضور اعضای این سازمان در عراق هستند. 

هیأت دفاع از حقوق بشر در عراق از همه طرفهایی که در میانجی گری میان دولت عراق و سازمان مجاهدین خلق حضور داشتند از جمله سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا خواسته است بر دولت عراق برای پایبندی به تعهدات خود فشار آورند. بنا بر این بیانیه، حضور نیافتن پلیس عراق در پادگان لیبرتی و آزادی تماس ساکنان با وکلای مدافع خود و دیدار با خانواده هایشان از جمله تضمین هایی عنوان شده توسط دولت عراق بوده است.

این بیانیه افزوده است در صورت اجرا نشدن تعهدات از سوی دولت عراق و ادامه رفتارهای فعلی، انتقال دیگر ساکنان اشرف محال خواهد بود.

تا کنون چند بار گزارش هایی از حمله نیروهای دولتی عراق به ساکنان اشرف و کشته و زخمی شدن شماری از آن ها منتشر شده است. دولت عراق این خبرها را یا تکذیب کرده یا ساکنان اشرف را آغاز گر حمله معرفی کرده است. 

پایان سال 2011 تاریخی بود که نوری مالکی به عنوان ضرب الاجل به ساکنان اشرف برای خروج از عراق تعیین کرده بود. اما میانجی گری های بین المللی به تمدید این مدت زمان انجامید.
///////////////////
"ده میلیون خانواده کارگران در غم نان به سر می برند"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  در حالی که در پی نابسامانی روزافزون اوضاع اقتصادی ایران، قشرهای گوناگون جامعه در برآوردن حداقل نیازهای خود درمانده شده اند، رسانه های گروهی در جمهوری اسلامی نیز ناچار به تأیید این بحران بزرگ شده اند.
خبرگزاری کار ایران (ایلنا) امروز به نقل از یک کارشناس مسائل کارگری نوشت: جامعه کارگری ایران در تأمین نیازهای خود با مشکلات بزرگ و عدیده ای مواجه شده و در سال آینده، بیش از 10 میلیون کارگر و اعضای خانواده آنها به دلیل افزایش بی رویه تورم، در وضعیت ناگواری قرار خواهند گرفت.
/////////////////////
کشف پنج بمب جاسازی شده تروریست های ایرانی اعزامی به تایلند
در رادیوهای ارزان قیمت و مجهز به مغناتیس

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  شبکه تلویزیونی آمریکایی ای. بی. سی دیروز (سه شنبه) در برنامه ای مستند فاش ساخت که تروریست های ایرانی رویداد خرابکاری در تایلند، مواد منفجره مورد استفاده خود را در رادیوهایی قابل حمل جاسازی کرده بودند. این رادیوهای پورتابل را می توان در بازار با پرداخت 27 دلار خریداری کرد.
در برنامه مستند ای. بی. سی، درون یکی از این رادیوها به نمایش درآمده که در آن بولبرینگ هایی به همراه شش ابزار کوچک مغناطیسی جاسازی شده اند. یکی از تروریست های ایرانی، سعید مرادی به وسیله دوربین های شناسایی عکسبرداری شده که در حال حمل این رادیوهای پورتابل دیده می شود. سعید مرادی در جریان پرتاب بمب هایی که حمل می کرد، به سوی شماری از عابران عادی تایلندی، خود به دلیل انفجار زودهنگام بمب ها آسیب دید و دو پای خویش را از دست داد.
مقام های پلیس تایلند گفته اند که تنها از یکی از بمب های منفجر نشده این رویداد، حدود نیم کیلوگرم مواد منفجره به دست آورده اند. کارشناسان ضدبمب اسرائیلی و آمریکایی که این بمب ها را بررسی کرده اند، می گویند بمب ها به مواد منفجره ای که تروریست های دیگر ایرانی در گرجستان و هند به کار برده بودند، شباهت بسیار دارند. گفته می شود این مواد منفجره یا از طریق فرودگاه بانکوک و یا به صورت قاچاق از مرزهای زمینی به تایلند آورده شده بودند.
/////////////////
کشف تیم تروریستی ایرانی اعزامی به آذربایجان؛
اثبات گستره طرح های ترور جمهوری اسلامی علیه اسرائیل

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  تلویزیون دولتی آذربایجان گزارش داد که نیروهای امنیتی آن کشور شمار نامشخصی از تروریست های وابسته به رژیم ایران و سازمان حزب الله لبنان را بازداشت کرده اند. به گزارش شبکه تلویزیونی آذربایجان، افراد بازداشت شده قصد آن را داشتند که علیه چند هدف خود در این کشور دست به اقدامات تروریستی بزنند.
در گزارش شبکه تلویزیونی (AZ TV) آمده است که تروریست های دستگیر شده از قبل در مورد اهداف خود به جمع آوری اطلاعات پرداخته و اقدام به خرید مواد منفجره، اسلحه و مهمات کرده بودند. در پی رویدادهای تروریستی اخیر در گرجستان، هند و تایلند، انتظار آن می رفت که اهدافی اسرائیلی در جمهوری آذربایجان هدف واقع شوند.
بنا بر گزارش ها، تروریست های بازداشت شده وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هستند و دو سرکرده آنها، یک افسر سپاه پاسداران به نام حمید و یک عضو حزب الله لبنان به نام حاج عباس هستند. ماه گذشته نیز یک توطئه تروریستی برای ترور سفیر اسرائیل و حمله به اهداف یهودی در آذربایجان خنثی شده بود.
اما در واکنش به اعلام این خبر، یک نماینده پرنفوذ مجلس شورای اسلامی این گزارش را "فرار رو به جلو" دولت باکو نامید. آقای اسماعیل کوثری، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با متهم کردن دولت باکو به دست داشتن در ترور "دانشمندان اتمی" ایران، گفت: «آذربایجان باید پاسخگوی اقدامات خود باشد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر