Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

جنون اسلامی از حد خود پافراتر گذاشته است در مصر و این کشور نیز بسوی یک خطر بلقوه و خطرناک میبرد


جنون اسلامی از حد خود پافراتر گذاشته است در مصر و این کشور نیز بسوی یک خطر بلقوه و خطرناک میبرد

وی سفیر حسن نیت سازمان متحد ملل است

3 ماه زندان برای مشهورترین کمدین عرب به اتهام تمسخر ریش و لباس اسلامگرایان

دبی – العربیه.نت

دادگاهی عادل امام، هنرپیشه کمدین مصری را که در سراسر جهان عرب محبوبیت دارد و از شهرت بی نظیری برخوردار است به سه ماه زندان و پرداخت 1000 لیره مصری محکوم کرد . 

عادل امام که به دنبال یکی از نمایشنامه های کمدی مشهورش لقب "زعیم" بر او اطلاق می شود، متهم است که در فیلم ها و نمایش نامه های خود "دین اسلام" و نیز لباس دینی و ریش را به تمسخر گرفته است .

به دنبال شکایت یک وکیل اسلامگرای سلفی به نام عسران منصور از عادل امام، دادگاه جنحه هرم در قاهره روز گذشته این کمدین پرآوازه را بطور غیابی محاکمه و محکوم کرد . 

وی متهم است در فعالیت های هنری خود از جمله در نمایشنامه "زعیم" و فیلم های کمدی "مرجان احمد مرجان" ، "تروریست" و " حسن و مارکوس" حجاب، ریش و لباس اسلامگرایان را به تمسخر گرفته است .

دادستان در جلسه محاکمه با استناد به برخی از کارهای هنری عادل امام مدعی شد که وی "اسلام و تعالیمش را به تمسخر گرفته است" اما وکیل عادل امام این اتهام ها را رد کرد . 

عادل امام در سال 1940 به دنیا آمد . وی نه تنها معروف ترین هنرپیشه مصر بلکه سرشناس ترین کمدین در جهان عرب است که تاکنون در بیش از صد فیلم و ده ها نمایشنامه بازی کرده است . 

معروفیت وی در دهه هفتاد میلادی با نمایشنامه "مدرسه بازیگوش ها" آغاز شد و با "شاهدی ندیده و نشنیده" که سراسر جهان عرب را خنداند به اوج رسید . آخرین کار عادل امام فیلم "آلزهایمر" است، اما فیلم "ساختمان یعقوبیان" که وی نقش اول را در آن ایفا کرده پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینمای مصر به شمار می رود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژانویه 2000 او را به عنوان سفیر حسن نیت برگزید.
////////////////////////////////////////
جشن پیر شالیار بر تمامی‌ خلق‌کرد و پیروان آئین یارسان و همه مزداپرستان گرامی‌باد
kurdane.com
حزب حیات آزاد کردستان, پژاک طی بیانیه‌ای جشن پیرشالیار در اورامان را گرامی‌داشت و از تمامی اقشار خلق کرد در آن منطقه خواست که به اتحاد ملی دست زنند و به مقابله با سیاست‌های تجزیه خلق کرد بپردازند. پژاک در بیانیه خود در خصوص معنا و مفهوم سنت‌های ملی و تقدس آن چنین آغاز می‌کند:« PJAK همه ارزش‌های ملی را ارج می‌نهد. سالگرد جشن پیر شالیار بر تمامی‌ خلق‌کرد, بویژه خلق میهن‌دوست اورامان و پیروان آئین یارسان و همه مزداپرستان گرامی‌باد.

چشن پیرشالیار نمادی از معیارهای جامعه طبیعی است. منظور از جامعه طبیعی, جامعه‌ای است که نخستین‌بار با پیشاهنگی زنان, در دامنه سلسله‌ کوه‌های زاگرس در کردستان شکل‌گرفت. جامعه‌ای که هنوز به پدیده طبقاتی‌شدن دچار نشده‌بود. در آن جامعه, در زمینه برخی مناسبات اجتماعی, خلق شور می‌کردند و محصولات مازاد جامعه را میان خود توزیع و تقسیم می‌کردند, تا توسط گروهی قلیل انحصار نگردد و از طبقاتی شدن جامعه جلوگیری شود. همچنین در آن مراسم‌ها تجارب جامعه, به نسل نو منتقل می‌شد و مسئولیت اجتماعی به جوانان نورسیده جامعه محول می‌شد. جشن پیرشالیار هم دنباله همان سنت باارزش جامعه طبیعی است که هر ساله از 15 بهمن شروع شده و به مدت سه روز در منطقه اورامان با شرکت مسلمانان آن منطقه و پیرامون و نیز شرکت پیروان آئین یارسان و زرتشت, برگزار می‌گردد. چه بسا جشن پیرشالیار در بردارنده مجموعه‌ای از ارزش‌های اجتماعی و ملی است.»

پژاک در ادامه بیانیه جشن پیرشالیار را نماد اتحاد ملی دانسته و تمامی پیروان آئین‌های مختلف منطقه را به اتحاد و همبستگی دعوت کرده است و می‌گوید:«تجمع افرادی بسیار در برگزاری جشن پیرشالیار, نشان از اتحاد و انسجام معیارهای اجتماعی در کردستان است. اتحاد آئین‌هایی همچو پیروان آئین یارسان , زرتشت و مسلمانان منطقه و پیرامون, از سوران گرفته تا اورامی و کلهر, معیاری ملی و باارزش می‌باشد. جمهوری اسلامی اشغالگر و دست‌نشانده‌هایش در منطقه درصدند این جنبه ملی جشن پیرشالیار را منحرف سازند و آن را به فرصتی برای تجزیه ملت کرد در منطقه تبدیل کنند.»

در ادامه بیانیه آمده که خلق کرد باید در مقابله با سیاست‌ها منحرف‌ساز جمهوری اسلامی هوشیار و آگاه باشند و به‌مثابه شاخوشین, پیر لرستان و پیرشالیار , بزرگ اورامان متحد شوند و خلق‌‌ کرد در آن منطقه را به صاحبداری از نمادهای اتحاد ملی فراخوانده و آورده:«در مقابله با این موضع‌گیری جمهوری اسلامی, تمامی آئین‌هایی که جشن پیرشالیار برایشان مقدس است, هرچند قرائتی جداگانه از جشن پیرشالیار داشته باشد, باید با ادای احترام متقابل و انسجام اتحاد میان خود, اقدامات منحرف‌کننده اشغالگران را پاسخ گویند. زیرا هرچند هم دیدگاه‌های متفاوت داشته باشند, باید از این لحاظ که همه به ارزش‌ها و مقدسات ملی احترام می‌گذارند و گرامیش می‌دارند, متحد باشند. همانگونه که قریب 1500 سال پیش حضرت شاخوشین به عنوان «پیشاهنگ آئین یارسان» در لرستان و پیرشالیار در اورامان متحد بوده‌اند و در مقابل اشغالگران عباسیان جنگیده‌اند, باید امروزه هم کردهای میهن‌دوست از هر آئینی که باشند, اتحاد ملی خود را مستحکم‌تر سازند و به مقابله با توطئه‌های پلید اشغال‌گران کردستان بپردازند. تمامی اقشار خلق‌کرد, بویژه دوست‌داران پیرشالیار را فرامی‌خوانیم: که بیایید با صاحبداری از سنت و شخصیت پیرشالیار که نماد مقاومت, اتحاد و استقامت در برابر اشغال‌گری است, به ظلم‌و ستم‌های رواداشته شده بر ملت‌مان پایان دهیم.»

پژاک در پایان بیانیه خود به خط‌مشی استراتژیک و مبارزات خود در قبال پیروان آئین‌های مختلف اشاره می‌کند و می‌گوید:«ما, حزب حیات آزاد کردستان, PJAK به شیوه‌ای استراتژیک و بدون هیچگونه تبعیض و تمایزی, از تمامی ارزش‌های ملی خلق‌کرد در شرق کردستان صاحبداری می‌کنیم. حضور گریلاهایمان در منطقه اورامان به منظور مقابله با سیاست‌های پنهانی اشغالگران و همچنین صاحبداری از دهها رفیق اهل منطقه اورامان است که در صفوف حزبمان جای‌داشتند. این امر طبیعتا صاحبداری از ارزش‌های اخلاقی و ملی است. در پایان, به تمامی خلق‌کرد بویژه خلقمان در اورامانات ابراز می‌داریم که متهد به زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدایمان خواهیم بود و بی‌وقف برای ارتقای مراسم‌های ملی همچو پیرشالیار مبارزه می‌کنیم.»
///////////////
آيا تجربه تاريخ پس از سه دهه تكرار نمي شود؟
آيت اله خميني را زمانی که از فتح قدس از راه كربلا سخن می گفت. او که آگاهانه بر موج انقلاب توده هاي مردم سوار شده بود و طعم قدرت را تازه چشیده بود گویا در تصورات خود غوطه ور بود و با تبلیغات اغراق آمیز ، زنده کردن اسلام ناب محمدی را به اُمت اسلامي نويد مي داد و سودای فتح کربلا ،

aliasx
بیت المقدس و حتی رهایی فلسطینیان را در سر می پروراند. این رهبر تازه بر سریر قدرت نشسته آنچنان در این تهدیدات و شعارهای وهم گرایانه پیش رفت که خطر صدور انقلاب به دیگر کشورهای منطقه به یک خطر جدی و قابل تعمق تبدیل گردید و قدرت های شرق و غرب را بر آن داشت تا در پی چاره جویی و پیشگیری از قدرت عنان گسیخته این رهبر دینی برآیند. در همین راستا بود که قدرت نظامی رژیم بعث عراق با سلاح های مجهز و تسلیحات مدرن تقویت کردند تا در صورت لزوم بتواند از تجاوزات رژیم انقلابی و دینی ایران جلوگیری کند. عراق سوسياليسم به رهبري حزب بعث كه دستش به خون شهروندانش از جمله مخالفان و ملت كورد آلوده بود حال براي شرق و غرب به مدينه فاضله تبديل گرديد بطوري كه هر یک تلاش مي كردند،در بستن قرار دادهاي تسليحاتی واعزام كارشناسان به بغداد گوي سبقت از یکدیگر بربايند. امروزه هر از گاهی گزارش ملاقاتهای پنهانی هيأت اعزامي كشورهاي ذينفع با صدام حسين از آرشيو خارج و در شبکه های تلویزیونی بين المللي با مستندات دقيق نشان داده مي شود. در آن ديدارها 2 چهره شناخته شده جهان آقاي ژاک شيراك رئيس جمهور اسبق فرانسه و آقاي رامسفلد وزيردفاع امریکا ديده مي شوند.
در نهایت شخصیت متهاجم و خود بزرگ بینی رهبر پیر ایران باعث شد تا در برابر تهديد به صدور انقلاب اسلامي ، كشورهاي اعراب يكي پس از ديگر با سردار قادسيه هم پيمان گردند.
امام در نطقي فرمودند اگر كشورهاي اسلامي هر كدام يك سطل آب برروي اسرائيل بريزند سيلابي خواهد شد ، رژيم اشغال گر قدس از بين خواهد رفت .
پيام و اين آرزوي شوم نظام تازه به قدرت رسيده جمهوري اسلامي به قول آيت اله خميني رژيم كافر بعثي را وادار نمود تا خودش را براي حمله به سرزمين و شهرهاي ايران آماده سازد. شوربختانه نفرت اعرابها ومنافع شرق و غرب ميدان را براي تاخت و تهاجم ارتش عراق به شهرهاي مرزي ايران مساعد نمود.تا اين كه روز 4شهريور سال 1359 گزافه گويي جمهوري اسلامي و امام امت اسلام سبب حمله ارتش عراق به ايران شد،نتیجه این جنگ ناخواسته برای کشور ایران در مدت 8سال كشته شدن صدها هزار انسان بی گناه و جوانان هر دو کشوراز سویی و از سوی دیگر ويراني کشور و نابودی سرمايه های مملكت ما را در پی داشت . بدون اغراق می توان گفت تبعات منفی و صدمات ناشی از این جنگ 8 ساله تا سال های متمادی و شاید تا کنون نیز بر پیکر این دو کشور باقی مانده است.
بدون تردید اگر همت و فداکاری و آزمودگی اعضای ارتش سابق شاهنشاهی ایران و مهارت خلبان های شجاع و کار ازموده نیروی هوایی نبود چه بسا کشور از دست رفته بود آنان در دوران سلطنت پهلوی آموزش دیده بودند و تعهد به میهن و فداکاری و از جان گذشتگی در وجود آنان ودیعه گذاشته شده بود. اگر هجوم مقتدرانه نیروهای پیشمرگ کُرد که عرصه را بر تهاجمات نیروهای عراقی تنگ کرده بودند را ندیده بگیریم معلوم نبود نتیجه جنگ چگونه رقم می خورد. وشاید اگر پس از 8 سال آیت اله خمینی تن به نوشيدن جام زهر از دست مشاورانش مانند رفسنجاني و خامنه اي، درنمی داد و اگر سیاست غربی ها که اقدام به تحريك و صدام به تصرف به قول خودشان استان جدا شده اش كويت نفت خيز نبود و هزاران اما و اگر دیگر …بی شک ايران نمی توانست هيچ پيروزي را به دست بياورد و کشور از کف رفته بود.
*چون جنگ ايران و عراق در تاريخ ثبت و ضبط است من از توضيحات بيشتر در باره آن صرفنظر مي كنم.
تكرار تاريخ پس از سه دهه .
حالا نوبت جغد شوم ديگري به نام آيت اله خامنه اي يا به قول آقاي احمد حاجي سيد جوادي که تملق گویانش او را امام خامنه اي خطاب مي كنند ، رسیده است .
عدم شفافيت توليد انرژي هسته اي اتمي و تهديدات اياديش مانند رئيس جمهور و فرماندهان سپاه پاسداران و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي يكي پس از ديگري نمایش دیگری را عليه صلح جها ني به نمايش گذاشته اند . رزمايشها در خليج فارس و پرتاب موشكهاي ساخت صنايع كره شمالي كه مارك خودش را روي آن زده يا ساخت صنايع (نظامي خودشان ) باشد ، به قول خودشان می خواهند از قدرتهاي غربي زهر چشم بگيرند شاید به نوعی از تأثیرات منفی تحریم های اقتصادی راه نجاتی بیابند که نتیجه عکس گرفته اند و هر یک از سردمداران و دولتمردان لب به سخن می گشایند باعث سیاه تر شدن روابط و تشدید تحریم های اقتصادی شده اند.
حضرات اسلام پناه ، كربلا و قدس را آزاد كردند، و خلق فلسطين را از دست صهيونيسم رها نموده اند ، و حال ميخواهند با بستن تنگه هرمز بار دیگر ملت مظلوم ايران را در جنگي نا برابر و به سوي باطلاقي هولناك هدایت کنند كه نتيجه آن را آينده معلوم مي كند اگر چه می توان حدس زد که چه ویرانی و کشتار انسان های بی گناه را به دنبال خواهد داشت.
منظور رژيم جمهوري اسلامي از اين حركات مضحك چيست؟ آنها در اين تبليغاتي كه به بوق و كرنا مي دمند چند هدف دارند . آنها می خواهند با اینگونه نمایش ها و بزرگ نمایی حمله احتمالی امریکا و متحدانش مردم را همواره در ترس و وحشت نگه دارند و شاید به نوعی بتوانند مردم را به پای صندوق های رأی بکشانند. 
يا اين طور وانمود كند كه ما اكنون داراي نيروي قدرتمند در منطقه هستيم اگر امام خامنه اي فرمان جهاد بدهد مطابق گفته فرمانده نيروي دريايي ضمن نابود كردن و انهدام ناوگانهاي آمريكايي مسقر درآبهاي خليج فارس حتي اجازه فرار احتمالي سربازاني آمريكايي كه بخواهند از آتش جهنم جمهوري بگريزند ، نخواهد داد و از اینگونه یاوه گویی ها و رجز خوانی های بی معنی مي كوشند روحيه مردم را بالا ببرند كه تا زماني خودشان را براي جنگ آماده كنند مردم عليه آنها اعتراض نكنند. اما فراموش كرده اند آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت . حنای جمهوری اسلامی دیر زمانی است که رنگ باخته است و مردم ایران باور خود را به این رژیم از دست داده اند.
همه به یاد دارند در زمان جنگ ایران و عراق كه پس از سقوط هواپيماي مسافر بري ايران برفراز خليج فارس ، واكنش ناوگان هاي نيروي درياي ايران چگونه بود و مشاهده کردیم كه در مدت كوتاهي به وسيله ناوگانهاي نيروي دريايي آمريكا به اسارت در امدند و تمامي آنها اعم از ناخدا و ملوانها و خدمه دست بسته در صفحه تلويزيونهاي دنيا نمايان گرديدند.
اكنون رژيم ایران با کارنامه ای ننگین دست و پا می زند. فساد مالي و رشوه خواري و خارج كردن ميلياردها تومان سرمايه مملكت و مصادره منابع اقتصادي ملت و در آوردن آن به تملك سپاه پاسداران به قول رئيس جمهوري دكتر محمود احمدي نژاد برادران دزدشان در تمام عرصه هاي مملكت تثبيت و بفرمان خامنه اي در پست هاي مورد نظْر تعيين و تائيد گرديده اند.
ظلم و بيدادگري ،خفقان ، اعدام ،كشتن و شکنجه زنداني های سياسي ، فشار مضاعف و سرکوب روز نامه نگاران و هنرمندان ، كسبه بازاري، مصادره تمام اموال مملکت که به نام آقازاده ها و ایادی رژیم ثبت گردیده است .
گراني بيداد مي كند مردم كم در آمد از گرسنگي نای ایستادن ندارند. اعتياد، فحشا و جرم های فزاینده چون یک تومور سرطانی پیکر کشور را در خود فرا گرفته و به سرعت به سمت نابودی می برد.
تحريمهاي كمر شكن بين المللي سياسي و اقتصادي ، نفس رژيم جمهوري اسلامي ايران را بريده است، نيروهاي نظامي جهان غير از چند كشور ،چشم طمع به مملكت ما دارند ، ايران را بي صدا و بدون اعلان جنگ محاصره كرده اند.
البته شايان ذكر است دولتهاي صنعتی و قدرت های جهانی به بهانۀ تهديد ايران براي صلح وامنيت جهان ، سيل فروش سلاح هاي خودشان را به كشورهاي منطقه سرازير كرده اند و آنها را به اصطلاح براي دفاع از خويش تا دندان مسلح نموده اند 
بدیهی است که ملت ایران فريب نيرنگ هاي آخوندها را نخواهند خورد و بدرستي مي دانند خامنه اي و احمدي نژاد وفرماندهان در مانده قواي سه گانه هرگز قادر به جنگ با جهان نبوده و نخواهند بود،
اما مي كوشند آتش جنگ را افروخته مردم را براي ساليان دراز ديگر بقول محمد رضا نقدي در بركات و نعمت جنگ مشغول دارند كه بتوانند تا آخرين قطره نفتي را كه باقی مانده است تصاحب کنند و نگذرانند ملت ایران حتی یک روز در آرامش زندگي كنند.
آيت اله خامنه اي و دارد دسته آخوندش برابر قرائن و شواهد موجود كمر به ويراني كليه آثار و علايق باستاني بسته اند ، مي كوشند موذيانه ، البته اگر در مصدر قدرت بمانند، ايران را بي سرو صدا به تيره وتبار و قبايل اعراب كه خودشان به آن تعلق دارند پیوند بزنند.
حالا اين گوي و اين ميدان . اگرخواهان ايراني سربلند با حكومتي قانونمند هستید بياييد شجاعانه با هم همصدا شويم تا با قدرت اتحاد مردمی سرکردگان و دژخیمان این نظام ظالم را به زیر کشیم و ايراني نوين ، با كرامت و عظمت تاريخي نياكانمان كه در آن تمام احاد از حقوق برابر وعدالت اجتماعي و رعايت حقوق اقليتهاي ملي و ديني و برابري حقوق زن و مرد بود را احيا كنيم. درب زندانها ببنديم و آنها را تبديل به مراكز تعليم وتربيت در جهت رشد و توسعه فرهنگي مردم نماییم . زندانها را به آسايشگاهاي پروش كودكان بي سر پرست، بيماران ناتوان ،مركز مداوا و معالجه بيماران و جوانان گرفتار در بند اسارت اعتياد تبدیل کنیم . اگر اراده کنیم خواهیم توانست کشوری پرتوان و صاحب تمامی استانداردهای انسانی و حقوق اجتماعی را بسازیم و به آیندگان نوید بدهیم که نگذاشتیم ایران را نابود کنند ،همچنان که در طول تاریخ این مهد کهن زنده مانده و خواهند ماند . تاریخ ثابت کرده است که در میدان جنگ دیکتاتورها با مردم ، همواره پیروزی با مردم بوده است .
علي اصغر خسروي
منابع 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر