Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

ئەمڕۆ ساڵرۆژی لە دایک بونی دڵدار شاعیرە گەورەی گەلەکەمان و داهێنەری سرودی نەتەوەیی ئەیڕەقیبە دڵدار، ناوى



ئەمڕۆ ساڵرۆژی لە دایک بونی دڵدار شاعیرە گەورەی گەلەکەمان و داهێنەری سرودی نەتەوەیی ئەیڕەقیبە 
دڵدار، ناوى "یونس" کوڕى مه‌لا ڕه‌ئوفى کوڕى مه‌حمودى کوڕى مه‌لا سه‌عدى خادم ئه‌لسجاده‌یه‌. له‌ ڕۆژى ٢٠ى شوباتى ساڵى ١٩١٨دا له‌ شارى "کۆیه‌" له ‌دایک بووه‌.باوکى فه‌رمانبه‌رى سه‌رژمێرى بووه‌ له‌ ڕانیه‌ له‌ ته‌مه‌نى 10 ساڵی دا "دڵدار" ده‌خرێته‌ قوتابخانه‌وه‌ و پۆلى یه‌ک و دووى سه‌ره‌تایى له‌ ڕانیه‌ ته‌واو کردووه‌. دواى ماوه‌یه‌کى که‌م باوکى له‌سه‌ر فه‌رمانه‌که‌ى لاده‌به‌ن و ناچار به‌ ماڵه‌وه‌ ده‌گه‌ڕێنه‌وه‌ بۆ کۆیه‌ و خوێندنی سه‌ره‌تایی له‌ کۆیه‌ ته‌واو ده‌کات. دڵدار ده‌ڵێت:"له‌ 1935دا له‌ پۆلى یه‌کى ناوه‌‌ندی دا بووم، که‌ دیوانى 'نالی'م زۆر به‌وردى خوێنده‌وه‌، هه‌ڵبه‌سته‌ جوانه‌کانى 'نالی' له‌گه‌ڵ هه‌ڵبه‌سته‌ ئاگرینه‌کانى حاجى قادرى له‌سه‌ر پێشه‌وایه‌تى وێژه‌ى له‌ مێشکم دا شه‌ڕیان بوو. ئه‌و کێشه‌کێشه‌ ده‌رگاى هونه‌رى شاعیرى لێکردمه‌وه‌، زۆر که‌ڵکه‌ڵه‌ى وام له‌ که‌له‌دا بوو حه‌زم ده‌کرد له‌ بۆته‌ى هه‌ڵبه‌سته‌دا دایڕیژم. ئه‌وجا به‌ناو خه‌ڵکیان دا بڵاو بکه‌مه‌وه‌ و ئیتر هه‌ر خۆم تاقیکرده‌وه‌."دڵدار، یه‌که‌مین هۆنراوه‌ى له‌ ساڵى ١٩٣٥دا داناوه‌ و له‌ ژماره‌ى ٢ى ساڵى ١٩٣٥دا له‌ گۆڤارى "ڕووناکی"دا بڵاوکردۆته‌وه‌. له‌ ساڵى ١٩٤٠دا له‌ شارى که‌رکوک قۆناغى دواناوه‌ندى ته‌واو ده‌کات و ئینجا ڕوو ده‌کات به‌غدا و چۆته‌ کۆلێژى یاسا و ساڵى ١٩٤٥ بڕوانامه‌ى کۆلیژى یاسایى وه‌رده‌گرێت و ده‌بێته‌ پارێزه‌ر. له‌ ته‌مه‌نى سى ساڵیدا ده‌گوترێت به‌ "ژه‌هراوی"بوون له‌ 12-11-1948 دا له‌ شارى هه‌ولێر کۆچى دواییکرد.دڵدار له‌ درێژایی 30 ساڵی ته‌مه‌نیدا جه‌نگێکی جیهانی و ده‌مه‌زرانی کۆماری مهاباتی بینی، دڵدار که‌سایه‌تییه‌کی شاعیر و پارێزوانێکی مه‌فه‌کانی مرۆڤ بوو، ده‌یان هه‌ڵبه‌ست، چیرۆک و گه‌وره‌ترین سروودی مێژووی بۆ کورد جێهێشت. که‌ ئه‌ویش سرودی (ئه‌ی ره‌قیب)ه‌. دڵداری شاعیر له‌ ته‌مه‌نی 40 ساڵیدا تووشی نه‌خۆشییه‌کی قورس ده‌بێت و به‌م هۆیه‌وه‌ تاماوه‌یه‌کیش هه‌ر به‌ لاڵی ده‌مێنێته‌وه‌، ماوه‌یه‌ک ده‌برێته‌ قه‌ڵای هه‌ولێر به‌ مه‌به‌ستی چاره‌سه‌رکردن قۆناخی دواتریش تا به‌ کۆچی دوایی نه‌یتوانیوه‌ له‌کاریگه‌رییه‌کانی رزگاری ببێت و به‌ده‌ست زمانخاوییه‌وه‌ ناڵاندوێتی.دڵدار له‌سه‌رتای پارێزه‌رێتیدا زیاتر خۆی له‌به‌رامبه‌ر به‌ بێ که‌سان و بێ نه‌وایاندا خۆی به‌رپرسیار ده‌بینێ، به‌ هه‌موو شێوه‌یه‌ک له ‌دژی ناحه‌قی بووه‌. له‌لایه‌کی تریشه‌وه‌ گرنگییه‌کی زۆری به‌ لێکۆڵینه‌وه‌ی وێژه‌یی جیهانی و به‌تایبه‌ت رۆژهه‌ڵاتی داوه‌. مێژووی یۆنان، فه‌ره‌نسا و تورکیا و وێژه‌ی ئه‌و وڵاتانه‌ سه‌رنجی راکێشاوه‌. له‌گه‌ڵ ئه‌مه‌شدا هه‌ڵبه‌سته‌کانی لافۆنتاین و لامۆرتاینی فه‌ره‌نسی بۆ کوردی وه‌رگێڕاوه‌.چه‌ند کورته‌ چیرۆکێکیشی نوسیون که‌ له‌ گۆڤاری گه‌لاوێژ دا بڵاو کراونه‌ته‌وه‌ و چه‌ند ده‌ستنوسێک له‌وانه‌ش تا ئێستا ماونه‌ته‌وه‌ که‌ ده‌گوترێ تا ئێستاش له‌لایه‌ن که‌سوکاره‌که‌یه‌وه‌ ده‌پارێزرێت. له‌ ساڵی 1961 و 1971 له‌ چاپخانه‌ی کوردستان له‌ هه‌ولێر و دواتر به‌هاوکاری برای دڵدار مه‌جید ره‌وف و نوسه‌ری گه‌وری کورد عه‌بدولخالق عه‌لادین له‌ ساڵی 1983 هه‌ڵبه‌سته‌کانی دڵدار له‌ چاپ دروان. له‌ڕووی فه‌لسه‌فه‌ و رۆشنبیرییه‌وه‌ چه‌ندین کاری گرنگی ئه‌نجامداوه‌ وه‌کو:فی گریقی الى معرفه‌ الحقائق ـ انتقادات الى قلب البهائیینوتارێک ده‌رباره‌ى عومه‌رى خه‌ییامزمانى کوردى و ئه‌ده‌بیات
نارکۆزى کۆمه‌ڵایه‌تیمان
اقتصادنا الوگنی
بیره‌وه‌ریه‌کانى یونس ڕه‌ئوف دڵدار
دڵدار له‌ ساڵى 1940 دا سرودی ئه‌ی ره‌قیب ی داناوه‌، ئه‌م سروده‌ش بووه‌ته‌ به‌شێک له‌ کولتوور و فه‌رهه‌نگى میلله‌تى کورد و جێگه‌یه‌کى پیرۆزى له‌ بزاڤى رزگاریخوازى کوردستان و دڵى جه‌ماوه‌ره‌که‌ی دا گرتووه‌ و بۆته‌ سیمبۆلى خه‌بات و به‌رخۆدانى گه‌له‌که‌مانه‌ و ئاوێته‌ى بیر و ویژدانى هه‌موو چین و توێژێکى گه‌لى کوردستان بووه‌. له‌سه‌رده‌می دامه‌زراندنی کۆماری مهابات دا دڵدار سرودی ئه‌ی ره‌قیب بۆ نه‌ته‌وه‌که‌ی و نیشتمانه‌که‌ی و هه‌روه‌ها مێژووه‌ پڕ به‌رخۆدانییه‌که‌ی جێدێڵێت و ده‌یکات به‌ یه‌کێک له‌ گه‌وره‌ترین ئاسه‌واره‌کانی له‌ مێژووی کورد دا. بۆ یه‌که‌م جار له‌ ده‌ستوری کۆماری مهاباتدا ده‌بێته‌ سروودی نه‌ته‌وه‌یی و تا ئێستا بۆ چه‌ند زمانێکی بیانیش وه‌رگێڕاوه‌. 
ئه‌ی ره‌قیب
ئه‌ى ڕه‌قیب هه‌ر ماوه‌ قه‌ومى کورد زوبان
ناى ڕمێنێ‌ دانه‌ریى تۆپى زه‌مان
ئێمه‌ ڕۆڵه‌ى ڕه‌نگى سوورو شۆڕشین
سه‌یرى که‌ خوێناویه‌ ڕابووردومان
ئێمه‌ ڕۆڵه‌ى میدیاو که‌ى خوسره‌وین
دینمان ئاینمانه‌ نیشتمان
که‌س نه‌ڵێ‌ کورد مردووه‌ کورد زیندووه‌
زیندووه‌ هیچ نانه‌وێ‌ ئاڵاکه‌مان
چه‌ند هه‌زار لاوانى کوردى نه‌ڕڕه‌شێر
بوون به‌قوربانیو هه‌موویان نێژران
لاوى ئێستاش حازرو ئاماده‌یه‌
جانفیدانه‌ جانفیدانه‌ جانفیدان
لاوى کورد هه‌ڵسانه‌ سه‌رپێ‌ وه‌ک دلێر
سا به‌خوێن نه‌قشى ئه‌که‌ن تاجى ژیان
که‌س نه‌ڵێ‌ کورد مردووه‌ کورد زیندووه‌
زیندووه‌ هیچ نانه‌وێ‌ ئاڵاکه‌مان
----------------------------

نطلب من الحكومة الليبية لاطلاق سراح جميع النساء الذين حوصروا في ليبياأمام الفتاة هاله مصراتی .
we require the Libyan new government free Haleh mesrati
------------------------------------------------
یک خانم در چین هنگام بیرون کشیدن پول از بانک توسط چند دزد مورد حمله قرار میگیرد ویدئو را نگاه کنید

///////////////////////////////
یکی از تروریست های ایرانی در تایلند منکر دخالت در ترور شد؛
اما دوستی و آشنایی با ایرانیان متهم دیگر را تأیید کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  یکی از تروریست های ایرانی در تایلند، محمد خزایی که به اتهام تعرض تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی و احتمالاً سفیر این کشور مورد بازجویی قرار دارد، امروز به خانه ای در بانکوک که در آن هفته گذشته انفجار رخ داده بود برده شد تا اطلاعات لازم را درباره آنچه در آنجا گذشته در اختیار بازپرسان تایلندی قرار دهد.
آخرین ارزیابی ها حاکی از آن است که محمد خزاعی و همدستانش قصد داشته اند به اهداف اسرائیلی و از جمله سفیر آن در تایلند آسیب برسانند که منظور آنها عملی نشد.
افزون بر خزاعی، چهار ایرانی دیگر نیز جزو متهمان هستند و نفر دوم به نام سعید مرادی 28 ساله در جریان پرتاب بمبی که به همراه داشت و بمب به سوی خودش برگشت و منفجر شد، هر دو پای خود را از دست داده است و متهم سوم به نام مسعود صداقت زاده در مالزی دستگیر شده است و یک زن ایرانی به نام لیلا روحانی که او نیز با تروریست های ایرانی در تایلند بوده و تحت تعقیب قرار دارد، به ایران بازگشته است.
پلیس تایلند اعلام کرده که اکنون در تعقیب یک ایرانی دیگر به نام علی اکبر نوروزی است که 57 سال دارد و او نیز  متهم به توطئه تروریستی است. تایلند در جستجوی فرد ایرانی 52 ساله ای نیز به نام جواد نیک خواه فرد است که بنا بر ارزیابی ها، او مربی تروریست های دیگر این تیم در کاربرد بمب ها بوده است.
معاون پلیس تایلند امروز گفت که خزاعی اعتراف کرده متهمان دیگر را می شناسد و با آنها آپارتمان اجاره کرده بود ولی دخالت در توطئه تروریستی را رد می کند. به گفته مسئولان پلیس در تایلند، انفجارهای بانکوک با تعرض تروریستی که در هند روی داده و در جریان آن همسر وابسته نظامی اسرائیل مجروح شده ارتباط داشته است. اسرائیل ایران را به دخالت در توطئه های تروریستی تایلند و هند متهم کرده ولی ایران ادعا می کند که دخالتی در آنها نداشته است.
دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ حسن نصرالله نیز هرگونه دخالت گروهش را در این تعرض ها انکار کرده و گفته است برای آنکه انتقام خون عماد مغنیه، افسر عملیاتی اش گرفته شود، حزب الله به افراد عادی توجه نمی کند و خواهان وارد آوردن آسیب به مقامات بلندپایه اسرائیلی است.
همزمان با فاش شدن جزییات بیشتری از طرح تروریست های ایرانی در بانکوک برای سوءقصد به سفیر اسرائیل، پلیس تایلند نیز اعلام کرد که دیگر به ایرانیان در فرودگاه های تایلند ویزا داده نمی شود. البته ایرانیان همچنان می توانند با مراجعه به سفارتخانه تایلند، درخواست ویزا بدهند. در همین حال، دولت و ارگان های امنیتی تایلند در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید سفر ایرانیان به تایلند ممنوع شود یا خیر!
تا بیش از این ایرانیان می توانستند با سفر به تایلند، در فرودگاه های آن کشور ویزای کوتاه مدت خود را دریافت کنند.
//////////////////

کشتی های جنگی ایران که در سوریه پهلو گرفته اند،
به شنود اوپوزیسیون مخالف اسد پرداخته اند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  امروز اعلام شد یگان های شنود ارتش ایران که همراه با دو رزمناو آن کشور در بندر سوریه لنگر انداخته اند، از طریق ماهواره ای در گفت و گوهای فعالان اوپوزیسیون سوری اخلال می کنند.
روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از منابع امنیتی مصر و اوپوزیسیون سوری نوشت که حکومت دمشق اخیراً با دشواری می توانست به شنود گفت و گوهای فعالان اوپوزیسیون بپردازد و لذا ایران به کمک آن شتافته و رزمناوهای خود را در بندر طرطوس در شرق سوریه مستقر کرده و یگان های شنود ارتش ایران که در آن هستند گفت و شنود بین فعالان اوپوزیسیون سوری را دچار اخلال می نمایند.
مردم سوریه با آنکه همه روزه به دست مأموران اسد کشته می شوند همچنان به تظاهرات علیه او ادامه می دهند و آنها علیرغم همه تهدیدها روز گذشته در دمشق دکان های خود را بستند.
در هفته های اخیر گزارش شده بود که گروهی تروریست همراه با اسلحه از طریق مرز عراق وارد سوریه می شوند و لذا دولت بغداد از امروز بر نیروهای امنیتی خود در مرز افزوده و آنجا را مین گذاری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر