Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

بەرنامەی راویژ لە باری گیر گرفتەکانی ناوەچە جۆربەجۆرەکانی کوردستان








 تاکو هاتنی ئەمریکاش هەرێمی باشووری کوردستان تاڕادەیێک سەربەخۆبوو لەسایەی بڕیاری ٦٨٨، بەڵام یەکێتی و پارتی بەناوی کوردەوە بەشدارییان کردەوە لە نووسینەوەی دەستووری عێڕاق دا؛ بەمەش کوردستان دیسان بەفەرمی گەڕایەوە سەر سنووری عێڕاقی عارەبی، و لەئەنجام دا ئەو بڕیارەی نەتەوەیەکگرتووەکانیش هەڵوەشێنرایەوە کە گوایا کوردانی دەپاراست لەدەست عارەبەکانی لەشکری ئەنفال!!
بەرنامەی راویژ لە باری گیر گرفتەکانی ناوەچە 
جۆربەجۆرەکانی کوردستان


درخواست از مردم کرمانشاه برای اعتراض به ساخت گنبد امامزاده ابراهیم


درخواست صفحه‌ی کرماشان در فیسبوک از مردم غیور کرماشان، برای اعتراض به ساخت گنبد امامزاده ابراهیم در محوطه‌ی تاریخی تاق‌بستان(تاق‌وه‌سان).
 مردم عزیز کرمانشاه و دوست‌داران تاریخ و فرهنگ؛
همانطور که می‌دانید ساخت گنبد امامزاده ابراهیم در نزدیکی تاق‌بستان، این مکان تاریخی و کهن را مورد تهدید جدی قرار داده و مانع از به ثبت رسیدن این اثر ملی در سازمان جهانی یونسکو شده‌ است. متاسفانه تلاش مسئولین و در راس آن سازمان میراث فرهنگی نیز، در این راستا بی‌نتیجه مانده و اداره‌ی اوقاف کرمانشاه، همچنان بدون توجه به خواست اکثریت مردم شهر و استان، در حال به پایان رساندن پروژه‌ی گنبدسازی در این امامزاده می‌باشد.
به ثبت رسیدن تاق‌بستان در سازمان جهانی یونسکو، برای آینده‌ی کرمانشاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود و زمینه‌ی پیشرفت هرچه‌ بیشتر این شهر و استان را از لحاظ گردشگری و توریسم به دنبال خواهد داشت و ما حاضر نیستیم که مجموعه‌ی تاریخی تاق‌بستان، قربانی لجاجت‌ مسئولین اداره‌ی اوقاف و خودخواهی آنها شود.

ما مدیران و اعضای صفحه‌ی کرماشان، از شما مردم غیور کرماشان دعوت می‌کنیم که برای دفاع از این اثر ارزشمند و ملی و جهانی شدن آن، دست به اعتراضات مدنی بزنید و مخالفت خود را در مورد ساخت این گنبد نشان دهید. 

اعتراض ما می‌تواند کاملا مدنی و بدون هیچگونه درگیری و خشونت باشد. درست مانند اعتراض مردم یاسوج، نسبت به خراب نمودن مجسمه‌ی آریوبرزن توسط دولت، که اهالی غیور آن شهر با تشکیل یک زنجیره‌ی انسانی در اطراف این مجسمه، اعتراض خود را به این اقدام دولت نشان داده و نگذاشتند که آسیبی به آن برسد.
برای حفاظت از نمادها و ارزشهای شهرمان، باید که دست در دست هم دهیم.

با سپاس
مدیران و اعضای صفحه‌ی کرماشــــان در فیسبوک www.facebook.com/kermashan1
یکشنبه 27 آذر 1390
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لطفا در صفحه‌ی کرماشان در فیسبوک عضو شوید

www.facebook.com/kermashan1
http://kermashan60.blogspot.com/2011/12/blog-post.html

-------------------------------
بژی  رۆژی پیشمەرگەی  کوردستان

///////////////////////////////
NNS ROJ: یاشار کەماڵ، گەورە نووسەری کورد، میداڵیایی شوالیەی "لێژیۆن دۆنۆر"ی فەرانسە، کە بە باڵاترین هێمای ڕێزنێنانی ئەم وڵاتە پێناسەدەکرێی پێنبەخشرا.

شەوی ڕابردوو، لە ڕێووڕەسمێک دا کە لە "کۆشکی فەرانسە" لە گاڵاتاسرای ئەستەنبووڵ بەڕێوەچوو، "ژان لوییس گێئۆرگێلین"، سەرۆکی دامەزراوەی "لێژیۆن دۆنۆر"ی فەرانسە، بە نوێنەرایەتی لە نیکۆلاس سارکۆزی و وڵاتەکەی، میداڵیای "لێژیۆن دۆنۆر"، کە باڵاترین هێمای ڕێزلێنانی فەرانسەیەی بە نووسەری ناوداری کورد "یاشار کەماڵ" بەخشی.
یاشار کەماڵ، گەورە نووسەری کورد، میداڵیایی شوالیەی "لێژیۆن دۆنۆر"ی فەرانسە، کە بە باڵاترین هێمای ڕێزلێنانی ئەم وڵاتە پێناسەدەکرێی پێنبەخشرا.
شەوی ڕابردوو، لە ڕێووڕەسمێک دا کە لە "کۆشکی فەرانسە" لە گاڵاتاسرای ئەستەنبووڵ بەڕێوەچوو، "ژان لوییس گێئۆرگێلین"، سەرۆکی دامەزراوەی "لێژیۆن دۆنۆر"ی فەرانسە، بە نوێنەرایەتی لە نیکۆلاس سارکۆزی و وڵاتەکەی، میداڵیای "لێژیۆن دۆنۆر"، کە باڵاترین هێمای ڕێزلێنانی فەرانسەیەی بە نووسەری ناوداری کورد "یاشار کەماڵ" بەخشی.
بە گوێرەی هەواڵێکی مێدیاکانی تورکیا، لە ڕێووڕەسمەکە دا، سەرۆکی دامەزراوەی "لێژیۆن دۆنۆر"، ڕایگەیاند کە " یاشار کەماڵ، بەوپەڕی ورەوە، لە بەرهەمەکانی دا، پشتیوانی لە مافی کەمایەتیەکان کردووە و رۆڵی کارای گێڕاوە لە پەرەپێدانی بیرۆکەی گفتگۆ لە نێوان کولتوورە جیاوازەکان".
ناوبراو هەوەها سەبارەت بە بەرهەمەکانی یاشار کەماڵ وتی: ئەو نووسەرە لە ڕێگەی بەرهەمە دەوڵەمە و هەمەڕەنگەکانیەوە، گرینگترین رۆڵی گێڕاوە لە بڵاوبوونەوەی ئەدەبیاتی تورکیا لە جیهان دا" و هەر بۆیە، بە ناوی دامەزراوەکەمان و وڵاتی فەرانسە، ئەو خەڵاتەی پێشکەش دەکەین.
"یاشار کەماڵ"، گەورە نووسەری کورد، لە کاتی وەرگرتنی خەڵاتەکە دا وتی:  ئەمڕۆ جگە لەوەی کە بۆمن جێگەی شانازیە، بۆتە هۆی خۆشحاڵیەکی مەزنیش لە ناخم دا. سپاسی فەرانسە دەکەم کە ئەو خەڵاتە نە نرخەیان بە من بەخشی. ئازادی، یەکسانی و برایەتی، خواستی هاوبەشی هەموو مرۆڤایەتیە. هیوا، لە مەزنترین، سەروەتەکانی مرۆڤایەتیە. ئەمڕۆ من توند توند، "هیوا" لە باوەش دەگرم. کەماڵ هەوەها وتیشی کە لەگەڵ میتەران، دۆستایەتیەکی نیزێکی هەبووە و ڕوو لە ژان لوییس گ. وتی کە من لە خۆم باشتر دەناسێ و ئەمڕۆ، ئەوە دەستێکی نوێم پەیدا کرد.
"یاشار کەماڵ"، نووسەر و ڕۆشنبیری کورد، لەدایکبوونی ساڵی 1923ی زاینیە و زیاتر لە 12 رۆمان و دەیان بەرهەمی داستانی، سێناریۆ و چیرۆکە و هەندێک لە نووسراوەکانی بە زیاتر لە 40 زمانی زیندووی جیهان وەرگێردراونەتەتەوە و یەکەم نووسەری تورکیایە کە وەکو بەربژێری خەڵاتی نۆبێلی ئەدەبیات ناوزەد کراوە.
شایانی باسە کە "یاشار کەماڵ" لە ساڵی 1984ی زاینیش دا، خەڵاتێکی تری بە ناوی "فەرماندە"، کە پلەیەک خوارتر لە خەڵاتی "شوالیە" دێتە ئەژماری، لە لایەن ئەم دامەزراوە پێ بەخشرابوو.
///////////////////////////////
 
من لەو نامەیە کە لە لایەن جەمهوری ئیسلامیەوە بۆ ماموەستا عبدوڵا حەسەنزادە نوسراوە بە تەواوەتی گۆمانم هەیە کە ساز کراوە،ئەگینا ماموەستا عەوڵا دوای چەندها ساڵ خەبات تۆ بڵێی کاری وا بکات؟‌من دەڵێم نەخەیر تۆ بیرو بۆ چونت چۆنە؟
-----------------------------
اسرائیل و ایتالیا رزمآیش مشترک هوایی برگزار کردند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل خلبانان نیروی هوایی اسرائیل در یک رزمآیش هوایی با واحدهای نیروی هوایی ایتالیا به تمرین عملیات نظامی دور دست پرداختند.
ولی آگاهان امور می گویند که این رزمآیش با احتمال حمله به تأسیسات اتمی رژیم ایران ارتباطی ندارد؛ بلکه بخشی از تمرین های پیگیر نیروی هوایی اسرائیل برای رویارویی با همه احتمالات می باشد.
اسرائیل در گذشته این گونه تمرین ها را در حریم هوایی ترکیه انجام می داد. ولی در دو سال اخیر که دولت اسلام گرای آنکارا موجب سردی روابط دو کشور شده، اسرائیل تمرین ها را به کشورهای اروپای جنوبی و از جمله یونان، ایتالیا و رومانی منتقل ساخته است.
کلنل اوربانو فلورانی، فرمانده واحد نیروی هوایی ایتالیا که با خلبانان اسرائیل به این تمرین ها پرداخت به خبرنگاران گفت: باید برای همه احتمال ها آماده بود.
یک سخنگوی اسرائیلی نیز گفت: «ارتش ما وظیفه دارد برای رویارویی با هر احتمالی آماده باشد و در جستجوی علل این رزمآیش نباید خیالبافی کرد».
رزمآیش مشترک اسرائیلی – ایتالیایی در فرودگاه نظامی جنوب اسرائیل برگزار شد.
آگاهان گفتند: اسرائیل می کوشد با بیشترین شمار کشورها در امور نیروی هوایی همکاری داشته باشد زیرا در نظر دارد در سال 2013 (دو سال دیگر) یک رزمآیش بین المللی بر فراز اسرائیل برگزار کند.
اسرائیل و کره جنوبی منطقه آزاد بازرگانی برپا می کنند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل اسرائیل و کره جنوبی قصد دارند منطقه آزاد بازرگانی بین دو کشور برپا کنند. وزیران بازرگانی و صنایع دو کشور که در حاشیه کنفرانس جهانی بازرگانی در ژنو شرکت دارند امروز گفتند: مذاکرات بین دولت های اورشلیم و سئول در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
وزیر بازرگانی اسرائیل گفت: چنین توافقی با کره جنوبی، حجم داد و ستد بازرگانی بین دو کشور را در ابعاد گسترده افزایش خواهد داد و موجب همکاری های تکنولوژی بین دو کشور خواهد شد.
نظامیان حاکم بر مصر: جلوی "اوباشگران" خواهیم ایستاد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل پس از کشتار کم سابقه ای که در دو روز گذشته در جریان تظاهرات مصر رخ داد، حکومت نظامیان در آن کشور اعلام که همچنان در برابر "اوباشگران" خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد که ثروت ملی توسط گروهی "اخلالگر" به باد رود.
اشاره این سخنان به  آتش زدن آرشیو روزنامه های تاریخی مصر توسط تظاهر کنندگان بود که در آن صدها هزار سند و روزنامه که از دوران حمله ناپلئون به مصر تا امروز را پوشش می داد به آتش کشیده شد.
در عکس هایی که امروز در قاهره انتشار یافت تظاهر کنندگانی دیده می شوند که با بطری های آتش زا به سوی یک ساختمان دولتی حمله برده و می خواهند آن را به آتش بکشند.
در تظاهرات دو روز گذشته در مصر دستکم ده نفر کشته شدند و حدود 500 نفر زخمی گردیدند.
ولی نخست وزیر مصر تأکید کرد که حکومت اجازه نخواهد داد دستآوردهای انقلاب توسط گروهی اوباش به غارت رود.
احتمال فرستاده شدن پرونده جنایات اسد به شورای امنیت تقویت شد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل با گذشت بیش از 9 ماه از آغاز خیزش مردمی در سوریه، امروز نیز راه پیمایی های اعتراض آمیز در آن کشور ادامه یافت و مأموران امنیتی و سربازان ارتش سوریه دوباره به مردم هجوم بردند و شش تن دیگر را نیز به قتل رساندند.
روز گذشته نیز مأموران امنیتی رژیم بشار اسد به اماکنی که رهبران اوپوزیسیون سوریه در آن جا به سر می بردند حمله کردند و دستکم 34 نفر را به قتل رساندند.
کشورهای عرب که علیرغم همه تلاش های خود هنوز نتوانسته اند پرزیدنت بشار اسد را از ادامه کشتار هموطنانش باز دارند، ممکن است برای متوقف ساختن این جنایات به سازمان ملل روی آورند.
در حالی که همه تلاش های جامعه عرب برای فرستادن ناظرانی به سوریه عقیم مانده، این جامعه سه روز دیگر به دولت دمشق فرصت داده از این کشتار دست بردارد و به ناظران اجازه ورود دهد.
سران جامعه عرب امکان می دهند که بالاخره دست به دامان سازمان ملل خواهند شد تا شاید آن نهاد بین المللی بتواند به خونریزی در سوریه پایان دهد.
رایزن فرهنگی سابق ایران در دمشق: اسد رفتنی است؛ نباید روی او سرمایه گذاری کرد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در سوریه با تأکید بر اینکه سقوط رژیم بشار اسد حتمی شده است، به دولت هشدار داد که هرگونه سرمایه گذاری سیاسی و اقتصادی بر روی حکومت کنونی سوریه، "غیر عاقلانه" است.
شیخ محمد شریعتی دهاقان با اذعان به اینکه تا کنون بیش از 5000 تن از معترضان در سوریه به قتل رسیده اند، تأکید کرد که رژیم بشار اسد تنها با زور سر نیزه و حضور تانک هایش در خیابان ها همچنان بر سر کار است که به گفته او، با خروج روز افزون نظامیان از ارتش و پیوستن آنها به مخالفان، بشار اسد تا چندی دیگر سقوط خواهد کرد.
همزمان، رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران نیز به روزنامه "جهان اقتصاد" گفت که انبوه سازان ایرانی قصد ندارند وارد عملیات ساخت و ساز در سوریه شوند.
اهود باراک در پی دیدار با اوباما: همه گزینه ها در برابر ایران روی میز است
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک که در پایان هفته پیش دیدار و گفتگوهای مهمی با پرزیدنت باراک اوباما داشت امروز به خبرنگاران گفت: اسرائیل و ایالات متحده در این امر اشتراک نظر دارند که باید برای جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران، همه گزینه ها همچنان مطرح باشد.
اهود باراک که در یک مصاحبه رادیویی سخن می گفت، افزود: «هر دو کشور بر این باور هستند که اتمی شدن حکومت ایران امری نیست که بتوان در برابر آن سکوت کرد».
او افزود: ایالات متحده و اسرائیل مصمم هستند نگذارند رژیم ایران به بمب هسته ای برسد.
وزیر دفاع اسرائیل گفت: ایالات متحده و اسرائیل بر این باورند که در رویارویی با معضل اتمی حکومت ایران، همه گزینه های باید همچنان مطرح باشد.
پرزیدنت اوباما نیز پیش از آغاز گفتگوها با وزیر دفاع اسرائیل به خبرنگاران گفته بود که ایالات متحده همراه با متحدان خویش قصد دارند جلوی برنامه اتمی رژیم ایران را بگیرند.
به گفته آگاهان، تردیدی وجود ندارد که حکومت ایران برای رسیدن به بمب هسته ای تلاش می کند.
رییس جمهوری ایالات متحده همچنین گفت: تحریم های گسترده اخیر که علیه حکومت ایران برقرار گردیده، ضربات بزرگی به آن حکومت وارد ساخته و قاطعانه ترین نوع اقدامات بوده است.
پرزیدنت اوباما افزوده گفت: ایالات متحده مصمم است همچنان بر فشارها ادامه دهد و آن را بیشتر کند.
رییس جمهوری ایالات متحده نیز همانند وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که هیچ گزینه ای کنار گذاشته نخواهد شد.
وزیر دفاع اسرائیل حاضر نشد به این پرسش پاسخ داد که آیا اگر اسرائیل تصمیم به حمله به تأسیسات اتمی رژیم ایران بگیرد، پیش تر آن را با ایالات متحده همآهنگ خواهد کرد. ولی به خبرنگاران گفت: «در دیدار با پرزیدنت اوباما همه موضوع های مهم و اساسی مورد رایزنی قرار گرفت».
او گفت: «اسرائیل و ایالات متحده هر دو بر این باورند که اتمی شدن رژیم ایران یک امر غیرقابل تحمل است». و افزود: «همگان مصمم هستند که نگذارند رژیم ایران به بمب اتمی برسد».
-------------
یک میلیارد دلار سرمایه گذاری ایران روی "سایبر تروریسم" موجب نگرانی جهانیان شد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل حکومت اسلامی ایران بیش از یک میلیارد دلار بر روی پروژه های مربوط به نبرد سایبری سرمایه گذاری کرده است؛ و این در حالی است که اوضاع اقتصادی و معیشتی بسیاری از ایرانیان به شدت وخیم است و میلیون ها تن در ایران زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند.
در پی پخش گزارشی از یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی زبان در هفته گذشته که در آن تصاویری از یک نشست محرمانه دیپلمات های ایرانی و ونزوئلایی پخش شد که در آن، گروهی از کارشناسان درباره یک حمله سایبری به ایالات متحده برای دیپلمات ها توضیح می دادند، روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست"، در شماره امروز خود از سرمایه گذاری عظیم حکومت ایران برای حمله سایبری به ایالات متحده و اسرائیل خبر داد؛ سرمایه گذاری که مبلغ آن به بیش از یک میلیارد دلار می رسد و بخش اعظم آن، برای مزدور کردن متخصصان کامپیوتری و توسعه دادن نرم افزارهای جدید هزینه شده است.
در واکنش به این اقدامات حکومت ایران، دولت اسرائیل نیز به تازگی یک نیروی ویژه را پایه گذاری کرده که وظیفه اعضای آن، مقابله با حملات سایبری است.
ارتش دفاعی اسرائیل نیز به تازگی واحدی را تأسیس کرده که وظیفه اعضای آن، توسعه توان دفاعی اسرائیل در برابر حملات سایبری و همچنین –  در صورت لزوم –  افزایش توان تهاجم سایبری اسرائیل است.
اما خبر سرمایه گذاری عظیم جمهوری اسلامی در زمینه نبرد سایبری در حالی منتشر می شود که کامپیوترهای تأسیسات اتمی و نظامی ایران، خود در ماه های اخیر هدف دستکم دو ویروس بسیار مخرب قرار گرفته اند.
همزمان، مدیر کمپانی معظم گوگل، صاحب محبوب ترین موتور جستجوی اینترنتی در جهان نیز گفت که حکومت اسلامی ایران یک "تهدید جدی" برای امنیت سایبری جهان است.
آقای اریک اشمیت با اشاره به اینکه حکومت ایران اخیراً با "هک هوشمندانه" توانسته است کنترل تبادل اطلاعات در اینترنت را حتی در دانمارک به دست بگیرد، ابراز عقیده کرد که همه این اقدامات رژیم اسلامی "آزمایشی" هستند و حکومت قصد دارد بدین وسیله، توان خود را در زمینه رهگیری اطلاعات رد و بدل شده در اینترنت بسنجد.
حکومت ایران از چندی پیش گروهی ویژه را با عنوان "ارتش سایبری" تدارک دیده که تنها هدف آنها، مدیریت جنگ سایبری و همچنین رهگیری کاربران ایرانی اینترنت و جاسوسی درباره آنها است.
تهدید دوباره ایران بر بستن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل نمایندگان مجلس ایران امروز بار دیگر تهدید کردند که در صورت تحریم نفت ایران از سوی غرب، جمهوری اسلامی نیز تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که حتی "یک بشکه" نفت از خلیج فارس خارج شود.
آقای حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در این زمینه تهدید کرده گفت: «ایران این توانمندی را دارد که شریان نفت خاورمیانه را به سوی غربی ها ببندد و غربی ها نیز به این نکته آگاهند و می دانند که تنگه هرمز، یعنی شریان نفتی غرب در اختیار ایران است و اگر قرار باشد "جنگ نفتی" رخ دهد، جمهوری اسلامی شیر نفت را به روی همه آنان خواهد بست».
یک عضو دیگر مجلس، آقای عیسی جعفری نیز، در نطق میان دستور خود تهدید کرد که در صورت تحریم نفت ایران، جمهوری اسلامی نیز اجازه نخواهد داد که حتی یک بشکه نفت از تنگه هرمز عبور کند.
این سخنان در حالی بیان می شود که وزارت خارجه ایران و همچنین وزیر نفت آن کشور هفته گذشته گفتند بستن تنگه هرمز، در دستور کار جمهوری اسلامی نیست.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر