Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

تعدادی از زندانیان سیاسی کرد اهل مریوان توسط اداره اطلاعات شهر مریوان به جای معلومی منتقل شده اند


تعدادی از زندانیان سیاسی کرد اهل مریوان توسط اداره اطلاعات شهر مریوان به جای معلومی منتقل شده اند
باسلام   امروز چهارشنبه 7دی ماه دو نفر از زندانیان سیاسی زندان مریوان به نامهای سرکوت خاتمی اتهام همکاری با 

احزاب کردی ورامین صادقی اتهام اقدام علیه امنیت ملی  ازطرف اداره اطلاعات به مکان نا معلومی برده شدند چندی پیش این زندانیان  فعال نسبت به وضیت بد زندان اعتراض کرده بودند سرکوت ورامین به ترتیب 9و7ماه است که زندانی اند   با تشکر
-------------------------------------


محکومیت یک شهروند در ارومیه به زندان

آژانس خبری موکریان » سرویس حقوق بشر
یک شهروند اهل ارومیه از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به زندان محکوم شد.
بنا به گزارش رسیده به خبرنگار سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، این
شهروند که کوروش پاشایی نام دارد و اهل سومای برادوست از توابع شهر
ارومیه می باشد از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام همکاری با یک حزب
غیرقانونی به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.
گفتنی است نامبرده که پیشتر نیز مدتی را در بازداشت بسر برده و با قرار
وثیقه از زندان آزاد شده بود، هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران
محکومیت خود را سپری می نماید.



------------------------------------


"کشته شدن یک بسیجی و چهار عضو پژاک در ایران"

بی بی سی : یک عضو نیروی شبه نظامی بسیج و چهار نفر از اعضای حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در درگیری دو طرف در استان کردستان ایران کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این درگیری مرگبار امروز ششم دی (27 دسامبر) در حوالی یکی از روستاهای اطراف بانه رخ داد.
بنا به این گزارش، چهار عضو پژاک در تیراندازی ماموران سپاه پاسداران کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.
خبرگزاری فارس گزارش داده که یک عضو بسیجی سپاه پاسداران نیز که اهل شهرستان کامیاران بوده، در این درگیری کشته شده است.
پژاک یک گروه چپگرا و عضو کنفدراسیون دموکراتیک کردستان است که حزب کارگران کردستان (پ ک ک) نیز در آن عضویت دارد.
گروه پژاک هدف خود را حمایت از حقوق اقلیت کرد از طریق مبارزه برای دستیابی به دموکراسی در چارچوب یک نظام فدراتیو اعلام می کند.
سپاه پاسداران ایران از اواخر تیر ماه سال جاری خورشیدی با اجرای عملیات گسترده‌ای در شمال غرب این کشور از جمله در سردشت اعضای گروه پژاک را هدف قرار داده است.
پیشتر پژاک به ایران پیشنهاد آتش بس داده بود ولی ایران اعلام کرده که اعضای این گروه ابتدا باید سلاح خود را به زمین بگذارند.


--------------------------
تکاندهنده/ ماموران انتظامی = ماموران تجاوز و اغفال دختران ایرانی

گزارش ارسالی: هشت مامور نیروی انتظامی قزوین به اتهام تجاوز به دهها دختر دانشجو دستگیر شده اند.

ماموران کلانتری های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ قزوین در طرح امنیت اخلاقی و مبارزه با مظاهر بدحجابی و فساد برای خودشان یک باند تشکیل داده اند و از این فرصت کمال سوء استفاده را برده اند.این ماموران در حال انجام وظیفه، خودرو دخترانی که بدحجاب بوده اند را متوقف می کردند و به پارکینگی به نام پارکینگ شرکت نفت انتقال می دادند و در آنجا با تهدید دختران که بیشترشان دانشجو بوده اند، آن ها را تهدید می کردند که این پرونده برایشان گران تمام می شود و ممکن است با گزارشی که  تهیه می کنند به چندین سال زندان محکوم شوند.
دختران دانشجو هم که بیشترشان غیر بومی بوده اند از پلیس حافظ ناموس ملت! می خواستند که در حق آن ها لطفی بکنند ومسئله را فیصله دهند. ماموران کلانتری با گرفتن شماره تماس دخترها قول می دادند که مشکل آن ها را خودشان حل کنند.بعد با آن ها تماس می گرفتند و در همان پارکینگ قرار می گذاشتند که بیاید خودرو را تحویل بگیرد. وقتی که دخترهای بی خبر از همه جا به پارکینگ می رفتند ماموران هم “وظیفه اشان” را انجام داده اند.در یکی از همین روزها یکی از فرماندهان مبارزه با مفاسد اجتماعی که اتفاقی در پارکینگ حاضر می شود، متوجه می گردد که خودرو کلانتری ۱۲ زیر پل پارکینگ مثلا مخفی شده است. مشکوک شده و داخل پارکینگ می رود و یکی از پلیسها را با لباس نظامی در وضعیت نامناسبی می بیند . همانجا با اطلاعات نیروی انتظامی قزوین تماس می گیرد و با دستگیری این مامور هفت نفر دیگر هم لو می روند.در بررسی های اولیه مشخص شده است که تا به حال ۱۸ دختر دانشجو به دام این ماموران افتاده اند. همینطور ۱۰۰ مورد تعهد و شماره تلفن از دختران دانشجو در محل کار این مامور پیدا می شود.بعد که داستان ادامه پیدا می کند رئیس باند “ماموران متجاوز نیروی انتظامی” ماموری به نام باقر افشار بوده است که در بازرسی از منزل این مامور نیروی انتظامی ،  ۲۰۰۰ بطری مشروب کشف می کنند. نیروی انتظامی قزوین پرونده را به دادگستری قزوین نمی فرستد و خبرنگاران محلی هم اجازه ورود به این ماجرا را ندارند.
----------------------------

غیبت از دبیرستان و کاهش کمک هزینه مسکن

Lötgymnasiet i Sundbyberg. Foto: Tomas Oneborg
مقررات مربوط به دریافت کمک هزینه تحصیلی از سال آینده سخت تر خواهد شد. درحال حاضر دانش آموزان دبیرستان در اثر غیبت غیرمجاز، کمک هزینه تحصیلی خود را از دست می دهند. اما اکنون قراراست هزینه مسکن این دسته از دانش آموزان نیز حذف و یا کاهش داده شود.غیبت دانش آموزان دبیرستانی همچنین می تواند موجب کاهش کمک هزینه فرزند و کمک هزینه مسکن خانواده های این دسته از دانش آموزان گردد.
--------------------------

افزایش موارد ارائه گزارش دارایی در خارج از کشور 

Kvinna kollar aktiekurser samt en bild på Skatteverket. Foto: Scanpix
شمار بیشتری از مردم دارایی خود در خارج از کشور را به اداره مالیات (Skatteverket) گزارش می دهند. عنوان مثال در سال جاری تا کنون حدود ۱۵۰۰نفر بطور داوطلبانه میزان دارایی خود در خارج از کشور را به اداره مالیات  گزارش داده اند. همزمان با این امر مجموعا حدود ۲۵۰ شخص و شرکت به دلیل پنهان کردن دارایی های خود در خارج از کشور، مجموعا ملزم به پرداخت ۴۶۰ میلیارد کرون به اداره مالیات شده اند. 
سال ۲۰۰۶ اداره مالیات تصمیم گرفت میزان دارایی شهروندان سوئد در خارج از کشور را مورد بررسی قراردهد و از این تاریخ تاکنون این اداره  مجموعاحدود ۱۶۴۰ فرد و شرکت که در خارج از کشور فعالیت اقتصادی دارند را ملزم به پرداخت حدود ۳ میلیارد و هشت میلیون کرون مالیات کرده است. این امر درآمد هنگفتی به صندوق اداره مالیات واریز کرده است. در این رابطه خیلی ها شناسنامه سوئدی دارند و در کشورهای دیگر خانه و زمین خریده اند بدون اینکه حتی یک کرون  سکات داده باشند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر