Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲۴, پنجشنبه

حفظ امنیت یهودیان در سوئد



حفظ امنیت یهودیان در سوئد

دولت دربودجه سال آینده ی خود مبلغ ۴ میلیون کرون برای افزایش امنیت یهودیان درسوئد اختصاص خواهدداد. ازاین مبلغ، ۳ و نیم میلیون کرون دراختیار شورای مرکزی یهودیان قرارخواهدگرفت تا دراختیارانجمن ها و گروه های یهودی در شهرهای استکهلم، یوتبوری و مالموقراردهد.  سهمی که ازاین مبلغ به مالمو تعلق خواهدگرفت بیش ازشهرهای دیگراست چون که یهودیان دراین شهر بیشترمورد آزار قرارمی گیرند. همچنین به گقته ی مسئولان شورای مرکزی یهودیان، کمون مالموکمترازدو شهردیگرمایل به پرداخت هزینه ای برای حفظ امنیت یهودیان است. ۵۰۰ هزارکرون ازاین بودجه نید دولت خواهدماند تا برای مواردپیش بینی نشده دررابطه با یهودیان سوئد استفاده شود.
-------------------------------

چهار سال زندان به جرم تمثیل(بازیگری)

مردی که به خاطر کلاه برداری تحت تعقیب بود دستگیر شد.این مرد دخترش را وادار ساخته بودکه او جهت دریافت کمک های درمانی، نقش بیمار روانی را بازی کند. او به جرم کلاه برداری به چهار سال زندان محکوم شد.
------------------------------


اطلاعات نادرست و عملکرد نادرست

حمله ی پولیس گوتنبرگ بر یک شهادت نادرست برنامه ریزی شده بود. سال گذشته افراد نقاب پوش و مسلح پولیس جهت دستگیری تروریستان به چهار خانواده که دارای کودکان خردسال بودند، حمله ورشدند.
بازرسی بخش خبررسانی رادیوی سویدن، ایکوت از اسناد محرم (محرمانه) سال گذشته نشان می دهد که اطلاعات درباره ی حمله تروریستی بر گوتنبرگ کاملاً اشتباه بوده.
نظار که یکی از دستگیرشدگان است می گوید که او، خانمش و چهار فرزندش از برخورد خشونت بار پولیس صدمه ی شدید دیده اند که هنوزهم تاثیرات روانی اش درآنها محسوس است.
ـ دیدنش هم دشواراست که پدرت را پولیس برهنه و با دستان بسته در روی زمین بخواباند، با سلاح او را تهدید کند و با کلمات رکیک او را توهین کند و پدر هیچ چیزی کرده نتواند. دیدن این منظره برای یک کودک، برای یک فرزند خیلی دردناک است.
اطلاعات بیشتر را درادامه مطلب بخوانید
اما حتا بعد ازاثبات اشتباه، هم پولیس وهم مقامات قضایی تاکید می کنند که اقدامات پولیس بر اساس شواهد معتبر برنامه ریزی شده بود. بازرسی های ایکوت نشان می دهد که اطلاع این عمل تروریستی از طرف یک خانم سی ساله داده شده بود که او صحبت تلفونی شخصی را شنیده بود که راجع به یک بمب حرف می زد. براساس بازرسی ایکوت شواهدی را که مقامات معتبر می نامند کاملاً گیج کننده و بحث برانگیزاند. همین خانم در جریان یک تحقیق واحد، مرد مظنون را به اشکال مختلف ترسیم می کند. در آغاز او را سیاه پوست و خیلی قد بلند می نامد در حالی که در پایان تحقیق می گوید که او افریقایی نبود و قد میانه داشت.
پولیس هم در یک جا مظنون را افریقایی نوشته است و در جای دیگر غیر افریقایی. اما مسئول بررسی این قضیه، دادستان توماس لیندستراند ازاین موضوع اعلان بی خبری می کند:
ـ من در این مورد اصلاً اطلاع ندارم.این خیلی بی اساس است.
اینگمر یوهانسون Ingemar Johansson آمرپولیس یوتالند غربی هنوز هم پافشاری می کند که شواهد جدی و معتبراند:
ـ این شواهد، پایه ی اطلاعات گردآوری شده بود و دادستان هم به این اطلاعات اعتمادکرد. اما دادستان پرونده، Thomas Lindstrand می گوید که به او هیچ اطلاعی در مورد این شواهد پراکنده داده نشده بود.
- من دراین مورد گفتنی ای ندارم چون من شرح این تحقیقات را نخوانده ام. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر