Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

"برای اطمینان از عدم حمله غافلگیرانه اسرائیل به ایران، مقامات آمریکا به اسرائیل می آیند"


"برای اطمینان از عدم حمله غافلگیرانه اسرائیل به ایران، مقامات آمریکا به اسرائیل می آیند"


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل روزنامه های اسرائیلی امروز خبر از ورود مقامات بلندپایه آمریکایی به اسرائیل در روزهای آغاز سال نو میلادی دادند.
به موجب این گزارش ها، هدف از آمدن مقامات آمریکایی به اسرائیل، گسترش همکاری های دو کشور و اطمینان از عدم حمله غافلگیرانه ارتش اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران است.
نخستین فردی که قرار است وارد اسرائیل شود، رییس ستادهای مشترک ارتش آمریکا ژنرال "مارتین دمپسی" است.
ژنرال دمپسی اخیراً گفت در صورتی که ایرانی ها همچنان برای تولید بمب اتمی پافشاری نمایند، آمریکا به گزینه نظامی روی خواهد آورد.
پس از ژنرال دمپسی چند مقام دیگر آمریکایی که هویت شان  هنوز اعلام نشده است، به اسرائیل می آیند.
سامانه اینترنتی "دیلی بیست" روز گذشته گزارش کرده بود که اسرائیل و ایالات متحده در زمینه خطوط قرمزی که حمله به تأسیسات اتمی ایران را موجه می کنند به تبادل نظر پرداخته اند ولی منابع اسرائیلی این گزارش را دقیق نمی دانند و می گویند گرچه اسرائیل و آمریکا در مورد تهدید اتمی ایران اشتراک نظر دارند ولی دولت واشنگتن بر این باور است که هنوز راه دیپلماتیک و تحریم باز است و پیشنهاد آمریکا در زمینه بیرون بردن اورانیوم غنی شده از خاک ایران در قبال تحریم ها همچنان به قوت خود باقی است و آمریکایی ها در این مورد منتظر پاسخ حکومت اسلامی هستند.
اسرائیل و ایالات متحده قرار است در ماه مارس آینده یک مانور مشترک با شرکت از جمله چهار هزار سرباز آمریکایی در زمینه دفاع هوایی و دفاع موشک های بالستیک برگزار کنند.
اما به گزارش رسانه های اسرائیلی، در این میان فرانسه «می کوشد روابط اسرائیل و ایالات متحده را شکرآب کند و زمزمه می کند که دولت واشنگتن رشته مذاکرات محرمانه ای را با ایرانی ها آغاز کرده است». 
---------------------
مصاحبه رهبر "پژاک" با روزنامه اسرائیلی جزوزالم پست:

"زندگی کردهای ایران مشقت بار است"

آقای عبدالرحمان حاج احمدی، رهبر "پژاک" در مصاحبه با "جروزالم پست"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل رهبر سازمان پژاک، آقای عبدالرحمن حاج احمدی، که از حدود نیم قرن پیش در آلمان زندگی می کند، در مصاحبه ای با روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست"، ضمن آنکه تصویری از زندگی مشقت بار کردها در ایران را ترسیم کرد، تأکید کرد نمود که حزب او، خود را در قالب گروه بزرگ تری از تمام مخالفان جمهوری اسلامی می بینند.
آقای حاج احمدی با اشاره به اعدام های فله ای فعالان کرد در ایران، از سیاست های جهان غرب در قبال حکومت اسلامی انتقاد کرد و گفت: غرب به جای تأکید بیش از حد بر روی برنامه اتمی ایران، باید بر حقوق بشر، و حقوق اقلیت های قومی مذهبی در جمهوری اسلامی تأکید کند.
وی همچنین بار دیگر اتهام حکومت را که مدعی است گروه "پژاک" به ایالات متحده وابسته است رد کرد و گفت: «هر کسی که با حکومت مذهبی ایران مخالفت کند، از طرف رژیم به این متهم می شود که مأمور اسرائیل و آمریکا است».
در روزهای اخیر در جریان چند درگیری مسلحانه جدید بین نیروهای سپاه پاسداران با شبه نظامیان کرد در مناطق غربی کشور، چند تن از دو طرف کشته شدند.
دادستان روانسر این هفته گفته بود که در نبود نیروهای امنیتی کافی، حضور پژاک درمنطقه جدی تر شده است. روانسر در استان کرمانشاه قرار دارد.
مرزهای غربی ایران با اقلیم کردستان عراق در ماه های اخیر صحنه درگیری های شدید سپاه پاسداران با شبه نظامیان گروه "پژاک"(حزب حیات آزاد کردستان) بوده است.
در جریان این درگیری ها ده ها تن از دو طرف کشته شدند و هزاران تن از شهروندان غیرنظامی در کردستان عراق نیز، ناچار شدند محل زندگی خود را ترک کنند.
-------------------------------
جنگنده های ترکیه دهها کرد را در یک حمله هوایی کشتند


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل جنگنده های نیروی هوایی ترکیه شب گذشته گروهی از کردها را که قصد گذر از مرز با عراق را داشتند، هدف حمله قرار دادند و بین بیست تا سی و پنج نفر از آن ها را کشتند.
آژانس خبرگزاری "فرات" وابسته به کردها، خبر داد گخ در نزدیکی مرز عراق در پی حمله جنگنده های ترک سی جسد سوخته شده بر جای مانده است؛ افراد نگون بختی که همگی از طریق هوا هدف آتشباری قرار گرفته اند.
جنگنده های ارتش ترکیه به طور مداوم به مواضع کردها در بخش جنوب شرق آن کشور در مجاورت مرز با عراق حمله می برند و می کوشند جدایی طلبان کرد پ.ک.ک را سرکوب کنند.
یک منبع امنیتی ترک در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" گفت: گزارش هایی رسیده بود مبنی بر این که افراد پ.ک.ک قصد دارند از مرز عبور کنند و لذا جنگنده ها به آنها حمله بردند گرچه معلوم نیست این افراد واقعاً افراد پ.ک.ک بوده اند یا عده ای قاچاقچی!
ایالات متحده و اتحادیه اروپا پ.ک.ک را به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسند و ترکیه ادعا می کند که نیروهای پ.ک.ک از آغاز مبارزه مسلحانه با آن کشور چهل هزار نفر را کشته اند.
-----------------------
"اسرائیل و آمریکا، خطوط قرمز برای توجیه حمله به ایران را تعیین کرده اند"


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل اسرائیل و ایالات متحده بررسی پیرامون تعیین "خطوط قرمزی" را که گذشتن حکومت اسلامی ایران از آنها جنگ علیه تأسیسات اتمی آن کشور را موجه می سازد، آغاز کردند.
سامانه اینترنتی "دیلی بیست" در گزارشی نوشت که آقای لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا، در قبال برنامه های اتمی ایران لحن ملایمی داشت ولی این وضع با اعتراض اسرائیل روبرو شد و سفیر اسرائیل در آمریکا، آقای مایکل اورن به نیابت از سوی اسرائیل رسماً اعتراضیه ای را تسلیم مقامات آمریکایی کرد و همین امر موجب شد آقای پانه تا صریحاً اعلام دارد حکومت اسلامی ایران قادر است ظرف چند ماه تا یک سال بمب اتمی تولید کند و پس از آن نیز نمایندگان اسرائیل و ایالات متحده به تعیین خطوط قرمز در مورد برنامه اتمی ایران به گونه ای که حمله به تأسیسات اتمی ایران را موجه سازد پرداختند و دولت واشینگتن اعلام داشت که لزومی ندارد اسرائیل در مبارزه علیه حکومت ایران به صورت یکجانبه وارد عمل شود.
به گفته آقای پاتریک کلاوسون در مؤسسه پژوهش های خاورمیانه ای واشینگتن، در صورتی که مشخص شود حکومت ایران در زمینه تولید بمب اتمی پیشرفت دارد، احتمالاً پرزیدنت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا دستور حمله نظامی به منظور بازداشتن ایرانی ها از پیشرفت بیشتر را صادر خواهد کرد.
"دیلی بیست" نوشت: در گفتگوهای راهبردی بین نمایندگان اسرائیل و ایالات متحده در ماه جاری، طرف اسرائیلی اطلاعاتی را ارائه داشت که نشان می داد حکومت اسلامی ایران محرمانه می کوشد کوره های جدیدی را برای تولید سوخت اتمی بنا کند و به هنگام دادن این اطلاعات، نمونه هایی از خاک جمع شده از مجاورت محل های ساخت کوره ها را ارائه داد.
اسرائیل و ایالات متحده در یک مورد اختلاف نظر اصولی دارند و آن این که حکومت اسلامی ایران تا چه حد توانسته در بنای محل های غنی سازی اورانیوم پیشرفت کند.
آمریکا: به ایران فرصت بستن آبراه هرمز را نخواهیم داد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل پس از آنکه فرمانده نیروی دریایی ایران، دریادار حیبب الله سیاری، چهارشنبه صریحاً گفت که ایران می تواند اندیشه بستن آبراه هرمز را، به قول او، "آسان تر از آب خوردن" عملی کند، ایالات متحده آمریکا بیش از این سکوت را در برابر این تهدیدهای فزاینده ایرانی جایز ندانست و در بیانیه هایی اعلام کرد که به ایران فرصت بستن آبراه مرز را نخواهد داد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، شب گذشته گفت: «اخلال در آمد و شد کشتی ها در آبراه هرمز تحمل نخواهد شد».
ناوگان پنجم آمریکا، مستقر در بحرین نیز در بیانیه ای اعلام کرد، «هر عاملی که تهدید ایجاد وقفه در آزادی دریانوردی در یک تنگه بین المللی را مطرح کند، عنصری کاملاً یاغی و به دور از جامعه بین المللی است و هیچ گونه وقفه ای در این رفت و آمد دریایی تحمل نخواهد شد».
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای گفت ایران رجز خوانی می کند.
فرانسه نیز روز گذشته در این زمینه به رژیم ایران هشدار داد.
اما سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در واکنش به سخنان شب گذشته مقامات پنتاگون و ناوگان پنچم دریایی آمریکا در بحرین، گفت: «ایران برای عمل کردن به راهبردهای دفاعی خود، نیازی به اجازه گرفتن از هیچ کشوری ندارد».
تحلیلگران رادیو اسرائیل یادآوری می کنند که نیروی دریایی ایران علیرغم همه سرمایه گذاری های کلان سال های اخیر در این نیرو بنا به دستور آیت الله خامنه ای، در مقایسه با غول دریایی آمریکایی و هم پیمانان آن در منطقه و جهان، از توان بسیار ضعیفی برخوردار است.
این تحلیلگران هفته های پایانی جنگ ایران و عراق را یادآوری می کنند که زمانی که سپاه پاسداران صرفاً در صدد مین گذاری در آبهای منطقه برآمد، نیروی دریایی آمریکا در چند ساعت، بیش از نیمی از نیروی دریایی ایران را منهدم کرد. 
---------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر