Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

عدم مداخله نظامی در سوریه خودش علت دارد که نبودن یک اپوزیسیون مورد اعتماد و ترس از گسترش تروریسزم


عدم مداخله نظامی در سوریه خودش  علت دارد  که نبودن یک اپوزیسیون مورد اعتماد و ترس از گسترش تروریسزم
بنابر خبرهای که از سی ان ان در روز شنبه مخابره شده است ایالات متحده آمریکا از بهار عربی سرخورده شده به سبب قدرت گرفتن اسلامگرایان.و به سبب این رویدادها زیاد مایل نیست که در کشور سوریه مداخله نظامی به کند عدم مداخله نظامی در سوریه به دو دلیل مهم و حیاتی میباشد که دولت ترکیه دوست ندارد دولت بشار اسد سرنگون بشود از راه دیگر دولت ترک کوشش میکند که یک اپوزیسیون وابسته و تحت عمر این دولت برای جایگزینی بشار اسد سازماندهی کند و از زاویه ی دیگر ترس ترکیه از حرکت میلیونی کردهای ساکن سوریه بیش از هر چیز سیاست ترکیه در قبال سوریه به چالش کشانده است. بله همین انتخابات مصر و دولت جدید لیبی و انتخابات تونس نمونه بارز این سرخوردگی میباشد که جامعه عربی هنوز رشد نیافته است و به درک واقعیت انسانی خویش نرسیده است یعنی ملتهای خاورمیانه به طور عام و ملت عرب هنوز به رشد سیاسی رسیده اند و هنوز در خرافات غرق هستند. تا شمشیر دولب ملاها بالای سر مردم عرب باشد به 120 سال دیگر نیاز است که این جامعه سرکوب شده و درهم کوفته در زمان طفولیت پیشرفت کند.با تشکر ساموئیل کرماشانی 2011/12/11
------------------------------------------
سومین ماهواره اطلاعاتی و مخابراتی اسرائیل در مدار زمین قرار گرفت
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل اسرائیل امروز سومین ماهواره مخابراتی و اطلاعاتی خود را با نام "عاموس – 5" را به فضا فرستاد.
"عاموس- 5 " که قرار است پس از 9 ساعت وارد مدار زمین شود از خاک قزاقستان به فضا روانه شد و قرار است از قاره های آفریقا، اروپا و نیز خاورمیانه اطلاعات مهمی تهیه کند. این ماهواره همچنین برای رله کردن برنامه های تلویزیونی و ارتباطات اینترنتی و الکترونی مورد استفاده قرار می گیرد.
اسرائیل پیش از "عاموس – 5 " ، "عاموس- 2 " و "عاموس-3 " را نیز به فضا فرستاد که هر دو آنها هنوز به مخابره ادامه می دهند. "عاموس-4 " نیز توسط صنایع هوایی اسرائیل همچنان در دست ساخت است و قرار است در سال آینده 2012 به فضا فرستاده شود و پس از آن نوبت "عاموس-6 " خواهد رسید که هم اکنون طرح ریزی آن ادامه دارد.
------------------------
سران اسرائیل دریافت جایزه نوبل را به دانشمند شیمی کشور شادباش گفتند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در پی اعطای جایزه نوبل شیمی امسال به دانشمند اسرائیلی پروفسور دان شختمن، مقامات اسرائیلی این دستاورد مهم علمی را به او شادباش گفتند.
پرزیدنت پرس در پیام شادباش خود خطاب به پروفسور شختمن نوشت: شما به قله ای رسیده اید که بر روی آن تنها برف نمی نشیند بلکه خورشید نیز بر آن می تابد. شما برنده جایزه نوبل حامل این پیام هستید که گرچه رسیدن به چنین درجه مهم علمی بسیار پیچیده و دشوار است، ولی هرکس که اراده و تلاش کند، بالاخره به هدف خواهد رسید.
جایزه شیمی نوبل شب گذشته طی مراسم باشکوهی که با حضور پادشاه سوئد در استکهلم برگزار گردید، به پروفسور دان شختمن استاد دانشگاه فنی تخنیون در شهر حیفا در شمال اسرائیل اعطا شد.
در مجلس پرشکوهی که خاندان سلطنتی سوئد، برندگان دیگر جوایز نوبل و خانواده های آنان و برندگان پیشین نوبل شرکت داشتند اجرا کننده برنامه پروفسور شختمن را به عنوان برنده امسال جایزه شیمی نوبل معرفی کرد و یادآور شد که وی برای اثبات آنچه که بدان دست یافته مدت بیست سال تلاش و مبارزه کرده است.
در پی سخنان اجرا کننده برنامه، پروفسور شختمن جایزه خود را از دست پادشاه سوئد دریافت داشت و آنگاه به سخنرانی پردخت و اهمیت آموزش و پرورش را یادآور شد و افزود گرچه در سطح جهان این سیاستمداران هستند که برای ملت ها تصمیم می گیرند، ولی دانشمندان وظیفه دارند بر تصمیم و کارهای آنها نظارت کنند.
پروفسور شختمن دهمین شخصیت اسرائیلی است که جایزه نوبل را دریافت می کند. پیش از او چهار نفر دیگر برنده جایزه شیمی، دو نفر برنده جایزه اقتصاد، یک نفر برنده جایزه ادبیات نوبل، و سه تن برنده جایزه صلح نوبل شده اند.آن سه تن، زنده نام منخم بگین، زنده نام یتسحاک رابین و پرزیدنت پرس هستند که جوائز صلح نوبل را با زنده نام انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر و یاسر عرفات رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین دریافت داشتند. 
-----------------------
سوریه در آستانه جنگ داخلی: فراریان ارتش در برابر نیروهای مسلح رژیم
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در سوریه سرکوب تظاهر کنندگان به دست مآموران بشار اسد به یک جنگ داخلی منجر شده و اکنون صدها نفر از نظامیانی که از ارتش گریخته اند با مأموران ارتشی اسد در مجاورت مرز اردن درگیر می شوند و از توپ و تانک نیز بیم و هراس ندارند.
خیزش مردمی در سوریه که از 9 ماه پیش آغاز شد اکنون روز به روز خشن تر می شود و افراد اسد مردم بیشتری را به قتل می رسانند به طوری که شمار کشته ها در جمعه گذشته به 40 نفر رسید و روز گذشته 20 نفر دیگر نیز به قتل رسیدند.
به گفته یکی از ساکنان شهر "حمص" مأموران اسد در خیابان های شهر هر که را ببینند هدف آتشباری قرار می دهند و می کشند.
-------------------------
هشدار حکومت به مردم: با سفارت خانه های خارجی تماس نگیرید! بپرهیزید!
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل حکومت اسلامی ایران در عین حال که ادعا می کند از قدرت اطلاعاتی و جاسوسی بسیار قوی برخوردار است، به ایرانیانی که از خارج دیدن می کنند هشدار داد مبادا با نمایندگان سیاسی و اطلاعاتی بیگانه تماس بگیرند و به اصطلاح "به دام آنان بیفتند".
این هشدار به احتمال قوی با گشایش سفارتخانه مجازی ایالات متحده به زبان فارسی ارتباط دارد که حکومت بیمناک است مبادا ایرانیان از طریق تماس با این وبسایت، بتوانند با مقامات آمریکایی ارتباط برقرار کنند.
حکومت ایران این وبسایت را ساعاتی پس از اعلام رونمایی آن فیلتر کرد و تنها از طریق برنامه های کامییوتری "پراکسی" می توان به آن دسترسی یافت.
وزارت خارجه ایران ضمن هشدار دادن به مردم توصیه کرده که اگر آن ها اطلاعاتی در مورد روادید ورود و مطالب دیگر مربوط به کشورهای خارجی می خواهند، به وزارت خارجه روی آورند.
ولی به احتمال زیاد کمتر کسی حاضر خواهد بود این توصیه رژیم را بپذیرد.
--------------------------
درخواست مجاهدین: ضرب الاجل برای تخلیه قرارگاه اشرف را عقب بیاندازید!
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در حالی که سازمان ملل متحد می کوشد مسئله تخلیه اعضای مجاهدین خلق ایران از قرارگاه اشرف درعراق را حل کند، سران این سازمان در نامه سرگشاده ای که برای پرزیدنت باراک اوباما فرستادند، از ایالات متحده خواستار شدند دولت بغداد را زیر فشار گذارد که ضرب الاجل خود را برای تخلیه این اردوگاه تمدید کند.
هم اکنون حدود سه هزار و چهار صد نفر از اعضای مجاهدین همچنان در اردوگاه اشرف به سر می برند که دولت عراق تا پایان سال میلادی جاری (کمتر از سه هفته دیگر) به آن ها فرصت داده از آن جا بروند.
عراق می گوید نمی تواند به عنوان یک کشور دوست و همجوار ایران، به سازمانی که قصد علنی آن برانداختن رژیم کنونی را دارد، اجازه ادامه اقامت بدهد.
قرار است در دیدار نخست وزیر عراق و رییس جمهوری ایالات متحده که چند روز دیگر صورت می گیرد، این موضوع هم مطرح شود.
شاهزاده رضا پهلوی نیز با فرستادن دو نامه سرگشاده برای پرزیدنت باراک اوباما و نوری المالکی نخست وزیر عراق از آن ها خواستار شد پیش از بستن اردوگاه اشرف، امکان انتقال کامل همه ساکنان آن به کشورهای خارجی جز ایران را فراهم سازند- در غیر این صورت ممکن است که فاجعه انسانی به وجود آید. 
-----------------

دانشجویان توصیه می کنند که فعالیت سیاسی را به طور محرمانه از سرگیرند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل شماری از دانشجویان در دانشگاه های ایران خواستار آن شدند که برای از سرگیری تلاش سیاسی و اجتماعی خود، تشکیلات زیرزمینی به وجود آورند.
در سال های اخیر دولت احمدی نژاد و نهادهای سرکوبگر رژیم توانسته اند با به کارگیری خشونت و زندان و تهدید و شکنجه، فعالیت انتقاد آمیز دانشجویی را در ایران تقریباً متوقف کنند و این در حالی که در سال های پیش از بروی کار آمدن دولت احمدی نژاد، دانشجویان از پویاترین تلاشگران سیاسی ایران بوده و در صف مقدم پیکارگران قرار داشتند.
دفتر تحکیم وحدت دانشجویی که سازمان کل سازمان دانشجویان ایران است، در بیانیه ای که هفته پیش انتشار داد، خواهان زنده نگاه داشتن اعتراض های دانشجویی گردیده پیشنهاد کرد که شیوه مبارزه تغییر یابد و دانشجویان بتوانند هزینه ها را کنترل کنند.
در بیانیه ای که اخیراً شماری از دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی به مناسبت روز دانشجو در وبسایت "جرس" انتشار دادند آمده است: با توجه به شرایط سخت امنیتی موجود و هزینه دار شدن هرگونه فعالیت علنی در دانشگاه ها، از تمامی دانشجویان می خواهیم برای خروج از انفعال کنونی و سازماندهی دوباره اعتراضات اقدام به  تأسیس تشکلات فعالیت غیرعلنی بکنند. در سال های اخیر، به ویژه پس از حمله مأموران انتظامی و لباس شخصی ها به کوی دانشجویان و خشونت وحشیانه علیه آنان، جنبش های دانشجویی امکان هرگونه اعتراض علیه رژیم را از دست داده اند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر