Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۱۶, چهارشنبه

چهره سال سوئد، یک فعال آزادیخواه اینترنتی



چهره سال سوئد، یک فعال آزادیخواه اینترنتی

Årets svensk Christopher Kullenberg. Foto: Scanpix.
کریستوفر کولن بری، فعال شبکه های اینترنتی، توسط مجله فوکوس Fokus به عنوان چهره برتر سال کشور برگزیده شده است. کولن بری به همراه دیگر همکاران خود در شبکه تله کومیکس، این موقعیت را برای مخالفان در تونس، مصر و سوریه فراهم آورده بودند که به اینترنت دسترسی داشته باشند. این در حالی است که دولتهای این کشورها تمام تلاش خود را برای بستن و یا سانسور اینترنت بکار میبردند. کریستوفر کولن بری به رادیو بین الملل سوئد می گوید که نشان چهره برتر برای او بسیار مهم است.

او می گوید که من به شخصه بسیار خوشحال شدم اما بیشتر از این مسئله خشنود هستم که این گونه فعالیت ها که ما انجام می دهیم مورد توجه قرار می گیرد. خوشحالم که شبکه اینترنت و آزادی روند اطلاعات، اهمیت خود را نشان داده است.
انتخاب چهره برتر سال توسط مجله فوکوس انجام شده است و هیات داوران این مجله دلایل انتخاب او را اینگونه اعلام کرده اند که کریستوفر کولن بری نماینده یک جنبش است که برای آزادی بیان و اطلاعات آزاد در دنیای دیجیتال تلاش می کند.او از طریق شبکه تله کم میکس، شرایط را برای آزادیخواهان فراهم کرده است و با آگاهی رسانی به جنبشهای بهار عربی کمک کرده است.
کریستوفر کولن بری گروه تله کم میکس را یک شبکه باز از فعالان اینترنتی می داند که برای آزادی آن تلاش می کنند. در زمان انقلاب های کشورهای عربی و هنگامی که دولتهای این کشورها سعی می کردند اینترنت را سانسور کنند این شبکه با پخش برنامه های کامپیوتری در بین فعالان دموکراسی به آنها کمک کردند تا سانسورها را دور بزنند و ناشناسی خود را حفظ کنند.
او می گوید که ما مانند یک گروه پشتیبانی شبکه عمل می کنیم که فعالان آزادیخواه اگر با اینترنت مشکلی داشته باشند به ما مراجعه می کنند. ما با داشتن برنامه های کامپیوتری مخصوص ترافیک اینترنت را در جهتی پیش می بریم که سانسور را دور بزند و با کد گذاری از شنود خطوط جلوگیری می کنیم.
این کمکها فقط در صورتی قابل استفاده است که شبکه اینترنت بسته نشده باشد. اگر کشوری اینترنت را کاملا ببندد، باید راهی جدید و یا در این مورد راهی قدیمی برای کمک به فعالان یافت.
کریستوفر کولن بری می گوید که اگر اینترنت را کاملا قطع کنند کار زیادی نمی شود کرد ما مودم های قدیمی مربوط به دهه نود را در اروپا فعال کردیم تا افراد بتوانند با تلفن کردن به این مودم ها به اینترنت دسترسی پیدا کنند. اما سرعت و ظرفیت پائین تکنولوژی قدیمی باعث می شود که همزمان نشود به تعداد زیادی خدمات ارائه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر