Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۱۷, پنجشنبه

ما خواهان آزادی بی قید و شرط روژین محمدی هستیم



ما امضا کنندگان این نامه بازداشت روژین محمدی را به شدت محکوم کرده و به
طور جدی نگران وضعیت جسمی و روحی خانم محمدی هستیم. ما خواستار احقاق حقوق اولیه ایشان از جمله دسترسی به وکیل، ملاقات با خانواده ، تماس تلفنی و همچنین آزادی فوری وی و لغو تمامی اتهامات علیه ایشان هستیم. ما اعلام می کنیم نگهداری ایشان در سلول انفرادی و قطع ارتباط او با خانواده مصداق بارز شکنجه محسوب می شود.



We, undersigned, are seriously concerned for Ms Mohammadi’s health. We condemn her arrest and demand her immediate and unconditional release and to drop ALL charges against her. ما امضا  کنندگان این نامه به طور جدی خواهان آزادی بی قید و شرط روژین محمدی هستیم...
///////////////////////////

درخواست برای پیوستن به طرف عشقی خود در سوئد از طریق اینترنت


تظاهرات علیه سیاست های پناهنده پذیری اداره ی مهاجرت سوئد
خارجیانی که می خواهند به دلیل ازدواج و یا پیوستن به طرف عشقی خود (kärlekspartner) به سوئد بیایند، ازاین پس می توانند از طریق اینترنت نیز درخواست خودرا به ااداره ی کل امورمهاجرت بفرستند. این اداره امیدوار است که این امر موجب شود تا زمان رسیدگی به این نوع پرونده ها سریع تر صورت گیرد. Christina Werner (کریستینا ورنر) از مسئولان اداره ی مهاجرت عنوان می کند که درحال حاضر زمان رسیدگی به این نوع پرونده ها بسیار طولانی ست و می تواند ماه ها به طول بیانجامد. بااین حال او نتوانست پاسخ دهد که برای رسیدگی به درخواست های اینترنتی به چه مدت وقت نیازخواهدبود.
--------------------------------

در بخش اول این گزارش، یکی از نژاد پرستان معروف آمریکا و همیچنین رهبر دست راستی های فرانسه،  و سوئد و کشورهای دیگر با رژیم ایران  ضمن دفاع از رژیم و برنامه هسته ای اش، اسرائیل را مورد حمله قرار میدهند

-----------------------------------
سفیر آمریکا در اسرائیل: همآهنگی و همکاری دو کشور در قبال ایران، کامل است
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل سفیر ایالات متحده در اسرائیل، آقای دان شپیرو بامداد امروز در یک کنفرانس خبری در تل آویو، اعلام کرد که بین اسرائیل و ایالات متحده، در مورد ایران همآهنگی کامل وجود دارد.
آقای شپیرو در واکنش به ابراز نگرانی وزیر دفاع و رییس ستاد نیروهای مسلح ایالات متحده پیرامون این امر که ممکن است اسرائیل به تنهایی و بدون همآهنگی با آمریکا بخواهد در مورد ایران به اقدامی دست بزند، گفت: «ایالات متحده بیش از هر موضوع دیگر دیدگاه ها و اقدامات خود را در مورد حکومت اسلامی ایران با اسرائیل همآهنگ می کند».
گفتنی است: دو سناتور آمریکایی دیروز گفتند که دولت اوباما ضعیف است و حتی از برنامه های اسرائیل در قبال ایران خبری ندارد؛ در حالی که اسرائیل به چم و خم وضع مسائل آمریکا در قبال ایران وارد است.
تحلیلگران رادیو اسرائیل می گویند: به نظر می رسد که سخنان امروز سفیر آمریکا در اسرائیل، مبنی بر وجود همکاری کامل میان دو کشور در قبال ایران، با این اظهارات سناتورهای آمریکایی و نیز با انتقادهای شدید نامزدهای جمهوریخواهان آمریکا برای ریاست جمهوری علیه دولت اوباما مرتبط باشد.
-------------------
آیا اروپاییان سفیران خود را به طور دسته جمعی از ایران می برند؟در آروپا نسبت به رژیم ایران دو دستپی وجود دارد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل وزیر امور خارجه اتریش، آقای مایکل اشپیندلگر اعلام کرد که آن کشور نیز قصد دارد سفیر خود را از ایران فرا بخواند.
او همچنین گفت سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قصد دارند که در نشست امروز خود، موضوع فراخواندن دسته جمعی سفیران شان را از تهران بررسی کنند.
مردم ایران به "رویترز" گفته اند بیرون رفتن دیپلمات ها و بسته شدن مدارس فرزندان خارجی را نشانه های وقوع جنگ نزدیک می دانند.
همزمان، کارشناسان مسائل خارجی در ایران به تارنمای "دیپلماسی ایرانی" گفتند که واکنش های آتی اتحادیه اروپا در برابر این اقدام اراذل و اوباش حکومتی در ایران، بسیار شدیدتر خواهد بود و "این تازه از نتایج سحر است".
----------------------------------------------------------------
http://dgku.blogspot.com/
kurdane.com
من بۆ ده‌وای چاوئێشه‌ چوبووم بۆ شاخی. که‌ چووم کاک دکتۆر قسه‌ی ده‌کرد، ده‌یوت ئه‌گه‌ر حیزبه‌که‌مان سه‌رکه‌وێ منداڵ مل باریک نابن، زه‌رد و زه‌عیف نابن! ئه‌یوت ژن چاوئێشه‌ ناگرێ! ئه‌یوت ده‌سته‌ زبره‌کان نه‌رم و سپی ئه‌بنه‌وه‌، وه‌ک په‌نیری تازه‌یان لێدێ! ئه‌یوت ئه‌گه‌ر حیزبه‌که‌مان سه‌رکه‌وێ رێگه‌ی قه‌تار ئه‌م شاخانه‌ وه‌ک شووتی قاش قاش ئه‌کا! قسه‌کانی کاک دکتۆرم زۆۆۆۆۆۆۆۆۆر پێخۆشبوو! منیان ئه‌خسته‌ بیری به‌هه‌شت.
-----------------------

شکایات بیماران خارجی تبار از سیستم صحی سویدن

Vårdsökande. Foto: Ewa Malmsten/Sveriges Radio.
اکثر بیماران خارجی تبار از برخورد داکتران(پزشکان) شاکی هستند. آنهامی گویند که  داکتر ها و پرستار ها در زمان  گوش دادن به شرح حال بیماران کم توجهی می کنند که این کم توجهی در تشخیص و تداوی مرض  تاثر گذار می باشد. کریستیان سونبرگKristian Svenberg  پژوهشگر و داکتر منطقوی که هجده سال سابقه ی کاری در  Hjällbo vårdcentral کلینیک هلبو در شهر گوتنبرگ دارد، پایان نامه ی خود رادر باره ی برداشت بیماران سومالیلیی از یرخورد داکتران با آنها نوشته است.کریستیان سونبرگ در مصاحبات متعدد از بیماران سومالیایی و داکترانی که با بیماران خارجی تبار کار می کنند خاطر نشان می سازد که اکثر بیماران خارجی تبار،برای تداوی به کشور های دیگر مثل جرمنی و بریتانیا مراجعه می کنند. از نظر پژوهشگر دلیل نارضایتی این بیماران، ریتم سریع خدمات طبی سویدن است. چون بیماران خارجی که از یک فرهنگ دیگر و با زبان دیگر آمده اند و اکثراً به مترجم هم ضرورت دارند، نمی توانند در یک وقت کوتاه شرح حال کنند واز طرف داکتران درست درک شوند.

در این پژوهش از یک سو به تعداد کثیر بیماران اشاره شده است و از سوی دیگر به توقعات بی حد آنان. بیماران توقع دارند، همینکه داکتر شرح حال شان را می شنود باید سریع تشخیص بدهد که بیمار چه مریضی دارد. کریستیان سونبرگ درین مورد:ـ بیمار می گوید اینجا درد دارم، اینجا درد دارم. اما این دو جمله برای تشخیص مرض کفایت نمی کند. برای تشخیض مرض شناخت بیشتر وتماس متداوم با بیمار ضرورت است. اما گاهی اوقات بیمار در جریان تداوی یک بیماری واحد، داکتران مختلف را ملاقات می کند. وهر بار داکتر جدید وهر  بارتکرارشرح حال. این است مشکل کار. یک مشکل دیگر تاکید مقامات و سیستگزاران بر بالابردن درآمد مراکز صحی است.نظر داکتر اسد زیرک متخصص طب عمومی در مرکز صحی تولینگی را در این مورد پرسیدم.       

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر