Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

بیل کلینتون: «ایران ممکن است به تروریست ها بمب کثیف بدهد» راس: «گزینه نظامی برای اوباما، جدی است


یل کلینتون: «ایران ممکن است به تروریست ها بمب کثیف بدهد»


راس: «گزینه نظامی برای اوباما، جدی است»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل آقای بیل کلینتون، رییس جمهوری پیشین ایالات متحده در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز"، ابراز نگرانی کرد که جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به توانایی هسته ای نظامی، "بمب ها کثیف" بسازد و آن را در اختیار تروریست ها قرار دهد.
آقای کلینتون در مصاحبه ای مشروح با آقای بیل اورایلی، مجری پرآوازه شبکه "فاکس نیوز" گفت: «هرچند که فکر می کنم ایرانی ها باید دیوانه باشند که بخواهند از بمب اتمی استفاده کنند، اما فکر می کنم با رسیدن به این توانایی، آنها بخواهند بمب های کثیف را در اختیار تروریست ها قرار دهند و جهان را از طریق حمله اتمی به اسرائیل بترسانند».
در همین حال، آقای دنیس راس، از مقامات پیشین کاخ سفید که به تازگی به دلایل خانوادگی تیم پرزیدنت باراک اوباما را ترک کرده است، در تازه ترین سخنانش درباره سیاست های اوباما در قبال ایران گفت: «رییس جمهوری آمریکا یقینا گزینه نظامی در قبال ایران را جدی تلقی می کند».
وی که در پی بیانیه های دو روز اخیر پنتاگون مورد مصاحبه قرار گرفته است، گفت: «آمریکا حاضر نیست خطر ایران اتمی را بپذیرد و وزیر دفاع گفته است همه گزینه ها روی میز است. ولی البته بهتر است از راهکارهای دیپلماتیک برای رسیدن به هدف های خود استفاده کنیم».
آقای راس افزوده گفت: «هیچ رییس جمهوری اگر مجبور نباشد استفاده گزینه نظامی را در پیش نمی گیرد؛ ولی اگر رییس جمهوری به این نتیجه برسد که باید گامی بردارد، حاضر است این اقدام را عملی کند».
سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده شب گذشته در واشینگتن تکرار کرده گفت: «سیاست های آمریکا در قبال ایران، مهار دوگانه با سیاست چماق و هویج است؛ هرچند که وظیفه پنتاگون، آماده کردن طرح های حمله نظامی نیز هست که اگر زمانی اوباما به سوی این راهکار برود، برنامه نظامی آماده باشد».
آقای لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی. بی. اس" گفته است که ممکن است ایران حتی کمتر از یک سال دیگر بتواند به توانایی سوار کردن بمب اتمی برسد.
هدف از رزمآیش دریایی جدید ایران: تمرین بستن تنگه هرمز


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در حالی که اظهارات رییس جمهوری آمریکا و وزیر دفاع آن کشور در مورد "گشوده بودن گزینه نظامی در برابر ایران" در روزهای اخیر تکرار شده است، جمهوری اسلامی ایران از آغاز یک رزمآیش جدید دریایی در آب های خلیج فارس، برای آنچه که "نمایش توان دفاعی" خود نامیده، خبر داد؛ رزمآیش قرار است از فردا آغاز شود.
فرمانده نیروی دریایی ایران، امیر دریادار حبیب الله سیاری، ضمن گفتن این که از پاره ای تجهیزات جدید در این مانوور بهره گیری خواهد شد، هدف از رزمآیش را "رساندن پیام صلح و دوستی" عنوان کرد.
برخی مقامات ایران، از جمله نمایندگان مجلس در روزهای اخیر گفته بودند که هدف از رزمآیش دریایی، تمرین بستن آبراه هرمز است. هرچند دولت ایران در مورد این سخنان تحریک آمیز توضیحاتی داد اما باز تکرار کرد که اگر روزی خصومت جهانی با ایران به مرحله ای برسد که ایران نتواند از آبراه هرمز نفت صادر کند، این آبراه به روی هرگونه تردد نفتکش ها و شناورهای دریایی بسته خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ایران تأکید کرد که در رزمآیش جدیدی که قرار است از فردا آغاز شود، "کنترل کردن خطوط مواصلاتی دریایی" تمرین می شود؛ سخنانی که درستی اظهارات شماری از نمایندگان مجلس را در مورد تمرین بستن آبراه هرمز در این مانوور ثابت می کند.
اهود باراک: ایران اتمی را نمی پذیریم و هیچ گزینه ای را برای جلوگیری از آن رد نمی کنیم


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک در یک مصاحبه رادیویی در اورشلیم، به معضل اتمی ایران پرداخت و تأکید نمود آنچه که نخست وزیر، آقای بنیامین نتانیاهو و نیز مقامات بلندپایه نظامی ایالات متحده در مورد توان حکومت ایران برای رسیدن به بمب اتمی در یک سال آینده می گویند، دقیق است.
آقای باراک گفت: «ایران اتمی با این رژیم کنونی حاکم بر آن، قابل تحمل نیست و ما در مورد آن قاطعانه تصمیم داریم که نگذاریم آن کشور به بمب اتمی مجهز شود و هیچ گزینه ای را برای حصول این هدف رد نمی کنیم».
وی افزود: «مقامات آمریکایی و از جمله رییس جمهوری آن کشور، پرزیدنت اوباما نیز صریحا با تجهیز ایران به بمب اتمی مخالفت می کنند و در مورد آن هشدار می دهند».
--------------
شیمعون پرس در جمع مسیحیان اسرائیل: دموکراسی حق همه شهروندان است


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل رییس جمهوری اسرائیل، پرزیدنت شیمعون پرس امروز (پنجشنبه) تأکید کرد که دموکراسی حق همه شهروندان از هر گروه و طبقه است.
وی که به مناسبت نزدیک شدن به عید کریسمس، زادروز حضرت عیسی مسیح در یک کلیسا در جمع دانش آموزان مسیحی و مقامات کلیسا سخن می گفت اظهار داشت: «هدف اسرائیل تسلط بر هیچ کس و بر هیچ قوم و ملتی نیست؛ هدف ما تنها صلح است».
پرزیدنت پرس افزود: «همه ما انسان و فرزندان حضرت آدم هستیم و باید با هم زندگی کنیم و احترام یکدیگر را نگاه داریم».
آمار نشان می دهد که هم اکنون در اسرائیل حدود یکصد و پنجاه هزار نفر مسیحی زندگی می کنند که این رقم، دو درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد.
هشتاد درصد از این مسیحی ها، عرب هستند و بقیه مسیحیانی می باشند که همراه با افراد خانواده های یهودی خود به موجب قانون حق بازگشت و به این دلیل که مادربزرگ یهودی داشته اند به اسرائیل آمده اند.

----------------

رژه حیوانات در تهران؛ این بار روباه

همشهری آنلاین: یک قلاده روباه که داخل یک مغازه پنهان شده بود با تلاش آتش نشانان به دام افتاد

به گزارش پایگاه خبری 125، این جانور که به شدت ترسیده و موجب ترس کسبه محل شده بود پس از گرفتار شدن به باغ وحش انتقال داده شد.

این حادثه روز چهارشنبه رخ داد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 4 را به محل حادثه واقع در خیابان مولوی اعزام کرد.
محمد یزدانی فرمانده آتش نشانان گفت: این روباه در گوشه ای از یک فروشگاه در خیابان مولوی مخفی شده بود که آتش نشانان با استفاده از امکانات لازم و بدون این که آسیبی به آن برسد روباه را گرفتند و به باغ وحش پارک پردیسان منتقل کردند.
-----------------

تبعید 27 زندانی اهل تسنن زندان مرکزی سنندج


"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" : انتقال 27 زندانی مذهبی اهل تسنن از زندان مرکزی سنندج به زندان گوهردشت کرج.

روز چهارشنبه 30 آذر ماه، 27 زندانی مذهبی اهل تسنن از زندان مرکزی سنندج به بند 10 زندان گوهردشت کرج تبعید شدند.از چند هفته پیش رژیم ولی فقیه علی خامنه ای اقدام به تفکیک مذهبی در زندان گوهردشت کرج نمود و به این منظور سالنی برای نگهداری زندانیان اهل تسنن ایجاد نموده و در حال گسترش آن است و به نظر می آید که قصد دارند سایر زندانیان اهل تسنن از زندانهای مختلف ایران را به این زندان منتقل کنند.
در حال حاضر بیش از 80 زندانی اهل تسنن بدلیل عقاید مذهبی در آنجا نگهداری می شوند.
از طرفی دیگر روز گذشته به یکی از زندانیان اهل تسنن به نام هادی حسینی 29 ساله که نزدیک به 3 سال در بازداشت بسر می برد و اکثر مدت بازداشت خود را در بند 209 زندان اوین بسر برده بود، اعلام گردید که به اعدام محکوم شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تفکیک مذهبی که از مدتی پیش در زندان گوهردشت کرج ایجاد شده است و تمامی هموطنان اهل تسنن را به دلیل اعتقادات مذهبی و سیاسی در آن نگهداری می شوند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.


01 دی 1390 برابر با 22 دسامبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

--------------------------------------------------
آزادی لیاقت می خواهد

کسی
که برای آزادی دیگران مبارزه نمی کند لیاقت آزادی را ندارد
آبراهام لینکلن

در کشوری که حتی یک نفر آزادی نداشته باشد هیچ کس آزاد نیست
توماس جفرسون

اقوام مختلف یک کشور زمانی همه با هم آزاد میشوند که همه با هم عاشق هم شوند
جان میلتون

آزادی یعنی اینکه انسان حق داشته باشد بجای رفتن به بهشت ، جهنم را انتخاب کند
اریک هوفر

با داشتن آزادی می توان به همهء خوبی ها رسید اما با داشتن همهء خوبی ها نمی توان به آزادی رسید
بنیامین فرانکلین

وقتی که ما در خانهء خود و در میان خانوادهء خود به آزادی اعتقادی نداریم طبیعی هست که ببینیم در اسارت حکومت باقی مانده ایم و آزادی نداریم
ادوارد مارو

تنها کسانی قدر آزادی را می دانند که آنرا ولو برای لحظه ای از دست داده باشند
ژان ژاک روسو




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر