Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

اثبات گفته ها، بزرگ ترین دشواری پناهجویان


   اثبات گفته ها، بزرگ ترین دشواری پناهجویان دولت  سوئد در این باره حق دارد که نسبت به پناهندگانی که چیزهای بدون مدرک میگویند شک داشته باشد چرا چون ما خیلیها دیدیم که با کیس سیاسی که در حالت ورود به ایران اعدام میشوند لاکن بعد از چند ماهی سر از سفارت در آوردند و حالا که هم به ایران از طریق مرز اقلیم کردستان رفت و آمد میکنند و سنگ احزاب سیاسی در محافل زیر زمینی به سینه میزنند

نسرین مقدم
نداشتن مدارک کافی برای اثبات آنچه پناهجویان درباره ی خود به اداره کل امورمهاجرت می گویند یکی از مشکلات بزرگ آنها برای دریافت اجازه ی اقامت درسوئداست. نسرین مقدم، نمونه ای از این پناهجویان است. اوبا دو فرزند خردسال خود درکمپ پناهندگی Blomstermåla درنزدیکی کالمار دراستان Småland زندگی می کند و به گفته ی خود نمونه ای از قربانیان نظام جمهوری اسلامی ست. او که توسط مادرش در ۱۸سالگی به ازدواج مردی مسن ترازخود درآورده شد، پس ازسال ها تحمل خشونت و بدرفتاری های او، به دادگاه خانواده مراجعه کرد تا برای جدایی از او کمک بگیرد، اما درآنجا مورد تهدید و تجاوز یکی از کارکنان دادگاه و دوستان او قرارگرفت.

بیشتر دراین مورد، همراه با گفتگو با او و کیل او را درادامه مطلب بخوانید و بشنوید

نسرین مقدم ازدوسال پیش خود را به سوئدرسانده، اما دراینجا نیز با پاسخ منفی و خطراخراج روبروشده است. او درگفتگویی با ما از وضعیت خود در سوئد و آنچه که درایران براورفته و دلیل فراراو به سوئد شده می گوید.
در رابطه با پرونده ی او گفتگوئی نیز داشتیم با لنارت بری کویست وکیل او.     
او پاسخ منفی به موکلش را نادرست می داند. او عنوان می کند که مورد نسرین مقدم برای دریافت اجازه ی اقامت بسیار قوی ست وبه همین سبب درنظردارد که ازحکم داده شده به دادگاه اداره ی مهاجرت شکایت به عمل آورد. 
 او در پاسخ به پژواک که تا چه حد برایش پیش آمده که مطالب عنوان شده از سوی موکلان زن او با عدم اعتماد کارکنان اداره ی مهاجرت روبرو شود، تعداد این افراد را بی شمار خواند. به همین دلیل گفت که بسیار مهم است که ازحکم داده شده به دادگاه امورمهاجرت شکایت به عمل آید. او رسیدگی در دادگاه امورمهاجرت را متفاوت با اداره ی امورمهاجرت که نهادی دولتی ست می داند.  
لنارت بری کویست با توجه به وجود مشکلات برای کودکان خردسال نسرین مقدم و همچنین افشای نحوه ی برخورد برخی از مقامات تصمیم گیرنده در ایران با وی که مورد او را به پرونده ای سیاسی تبدیل کرده اند، خوش بین است که شکایت به دادگاه اداره ی مهاجرت بتواند به او کمک کند. 
او در رابطه بارسیدگی به پرونده ی پناهجویان و آگاهی اداره ی مهاجرت نسبت به حوادث کشورها نیزعنوان کرد که اداره ی مهاجرت به طور پی گیرانه ای مسائل سیاسی، مذهبی و نژادی کشورها را دنبال می کند. 

زینت هاشمی
محمدعقیلی 
////////////////////////////////

آزمایش موشکی کره شمالی، پس از اعلام مرگ دیکتاتور،
خبر درگذشت کیم جونگ ایل با 2 روز تأخیر اعلام شد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل ساعاتی پس از آن که مرگ کیم جونگ ایل، دیکتاتور کره شمالی، با تأخیر دو روزه اعلام گردید، دولت پیونگ یانگ از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک کوتاه برد جدید خبر داد که آگاهان سیاسی آن را نوعی قدرت نمایی برای خنثی کردن جنبه های منفی مرگ رهبر کره شمالی تلقی کردند؛ گرچه ممکن است مقدمات پرتاب موشک از چند روز قبل برنامه ریزی شده بوده باشد.
خبر مرگ کیم جونگ ایل هم اکنون در رسانه های همگانی اکثر کشورهای جهان دنبال می شود و تحلیلگران می کوشند به ارزیابی تأثیرات آن بر منطقه و جهان بپردازند.
پیونگ یانگ گرچه فرزند جوان جونگ ایل به عنوان جانشین او اعلام گردیده و لقب "رهبر عزیز" به او داده شده، ولی هنوز نمی توان پیش بینی کرد که مردم کره شمالی نسبت به انتصاب او چه واکنشی نشان دهند.
برخی آگاهان سیاسی  بعید نمی دانند که با مرگ دیکتاتور، مردم کره شمالی فرصتی یابند که علیه رژیم سرکوبگر به پا خیزند و کل نظام را براندازند.
برخی از آنان می گویند: حتی اگر این پیش بینی در آینده نزدیک عملی نشود، ولی در هر حال احتمال دارد که تیر آخر از کمان خارج شده است.
همچنین تأثیر مرگ کیم ایل جونگ بر ادامه همکاری های تسلیحاتی کره شمالی با حکومت اسلامی ایران هنوز قابل پیش بینی نیست.
رژیم ایران بیشترین بخش از دانش تکنولوژی موشکی و اتمی را در ازای پرداخت مبالغ کلان، از کره شمالی خریداری کرد.
آقای اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به مرگ دیکتاتور کره شمالی ابراز امیدواری کرد که این موضوع سرآغاز دگرگونی های مثبت در آن کشور باشد.
رهبران فرانسه و آلمان نیز ارزیابی کردند که مرگ کیم ایل جونگ ممکن است پیام آور تغییرات سازنده باشد.
دولت چین با انتشار بیانیه ای در مرگ این دیکتاتور، آن را یک ضایعه بزرگ توصیف کرد و به ملت کره شمالی تسلیت گفت.
------------------
مواضع متضاد در ایران در پی تسلیم شدن امروز سوریه
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل آقای منوچهر متکی، وزیر خارجه پیشین که به طور ناگهانی به دستور احمدی نژاد برکنار شده بود نیز به دفاع از حکومت بشار اسد در سوریه پرداخت و گفت: «جنس اتفاقات سوریه قدری متفاوت با دیگر کشورها است».
وی که به دعوت دفتر نمایندگی آیت الله خامنه ای به سخنرانی در دانشگاه تهران دعوت شده بود، در عین حال تأیید کرد که ساختار سیاسی کنونی در سوریه به مردم اجازه نمی دهد در اداره امور کشور به طور آزاد دخالت کنند.
معاون وزارت خارجه ایران، علی عبداللهیان، امروز با استقبال از امضای طرح صلح اعراب از سوی رییس جمهوری سوریه، آنرا اقدامی مثبت خواند؛ هر چند که گفت تغییراتی می توانست در طرح صورت گیرد.

زلزله سیاسی در عراق، تنها 2 روز پس از خروج آخرین سرباز آمریکایی:
بلندپایگان دستگیر شده اند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل کوتاه مدتی پس از خروج سربازان آمریکایی از عراق، اعلام شد که معاون رییس جمهوری و معاون نخست وزیر و شماری از محافظان آن ها که همگی سنی مذهب هستند ممنوع الخروج اعلام گردیده و در بازداشت به سر می برند.
این افراد که همگی سنی مذهب هستند به "فعالیت های تروریستی" متهم گردیده اند و آقای جواد نوری المالکی، نخست وزیر شیعه مذهب عراق آن ها را متهم ساخته که قصد داشته اند قدرت را به دست گیرند.
آقای طارق الهاشمی، معاون ریاست جمهوری عراق به طور رسمی به فعالیت های ضد امنیتی متهم گردیده است و این در حالی است که او و صالح المطلق، معاون نخست وزیر که او نیز اهل تسنن است و هر دو رهبری یک گروه سیاسی را به نام "العراقیة" به دست دارند اعلام داشته بودند که در واکنش به انحصار طلبی نخست وزیر انتخابات پیش رو را تحریم می کنند.
کوتاه مدتی پس از بیان این دیدگاه، نوری المالکی دستور برکناری صالح المطلق را نیز صادر کرد.+
----------------

دنیس راس: "اسرائیل برای حمله به ایران از آمریکا اجازه نمی گیرد"
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل از مجموعه گزارش های روزهای اخیر چنین برمی آید که رهبران اسرائیل بر دامنه تلاش خود افزوده اند تا دولت ایالات متحده را متقاعد سازند که باید برای جلوگیری از رسیدن رژیم ایران به بمب هسته ای اقدامات جدی تری به عمل آید.
دو تن از بلندپایگان آمریکایی که برای گفتگو درباره همین موضوع به اسرائیل آمده اند، روز گذشته (یکشنبه) با دنی ایالون، معاون وزیر خارجه اسرائیل دیدن کردند.
ایالون در پایان این دیدار گفت: «اسرائیل و ایالات متحده متفق القول هستند که باید جلوی اتمی شدن رژیم ایران را گرفت».
بلندپایگان آمریکایی عبارت بودند از وندی ترمن، معاون وزیر خارجه آمریکا که نماینده دولت واشینگتن در امور ایران است و رابرت آینهورن مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور خلع سلاح.
دنی ایالون گفت: شمار دیدارهای مقامات اسرائیلی و آمریکایی به طور چشمگیری افزایش یافته است.
همزمان، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که آقای اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در دیداری که هفته پیش از آمریکا داشت، علاوه بر این که با پرزیدنت باراک اوباما در ایالت مریلند دیدار کرد، با شماری دیگر از بلندپایگان آمریکایی نیز به رایزنی نشست و خطرات اتمی شدن رژیم ایران را به آنان گوشزد کرد.
تحلیلگران اسرائیلی از  مجموعه این دیدارها نتیجه می گیرند که اگر اسرائیل بالاخره تصمیم به حمله به تأسیسات اتمی رژیم ایران بگیرد، ایالات متحده را از پیش آگاه نخواهد ساخت.
به گفته آنان، هیچ یک از مقامات اسرائیلی در دیدار با بلندپایگان آمریکایی و حتی پرزیدنت اوباما چنین تعهدی نداده است.
آقای دنیس راس، از مشاوران برجسته دولت های ایالات متحده در امور ایران و عراق امروز گفت: «دامنه همکاری های آمریکا و اسرائیل در حال حاضر و در مقایسه با گذشت بی سابقه است». ولی او نیز تأیید کرد که اسرائیل به خود حق می دهد به طور مستقل و با توجه به مصالح ویژه خویش عمل کند.

------------------------

حقایقی تکاندهنده از زندگی در حکومت خلقی کره شمالی

تصویر ماهواره ای از دو کره در شب
سایت تازه: در کره شمالی تنها کسی که حق فکر کردن دارد رهبر حکومت است که "فرمانده بزرگ" نامیده می شود. وقتی فرماندهء بزرگ دربارهء مسئله ای حرفی زد دیگر هیچکس حق ندارد در آن زمینه اظهار نظر کند. از نظر حکومت کمونیستی آن کشور، مردم کره شمالی و حتی مدیران و مقامات آن کشور وظیفه ای جز کشف حقیقت در افکار و سخنان رهبر نظام کمونیستی را ندارند.
بسیاری از مردم دنیا از وقایع و حقایق درون کره شمالی که با سیستمی استالینی اداره می شود، خبر چندانی ندارند. جمهوری دموکراتیک خلق کره، معروف به کره شمالی، کشوری است در بخش شمالی شبه‌جزیره کره در شرق آسیا. پایتخت آن پیونگ‌یانگ است. جمعیت این کشور حدود ۲۳ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر یا میانگین سنی ۳۳ سال است. امید به زندگی برای زنان در بدو تولد ۷۵ و برای مردان ۶۹ سال است.
آماری از مبتلایان به ایدز در کره شمالی در دست نیست. مردم این کشور به طور سنتی پیرو بودا هستند. زبان رسمی در این کشور کره‌ای است. تولید ناخالص داخلی آن ۴۰ میلیارد دلار است. حدود ۲۰ میلیون نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند که حدود ۳۷٪ آن در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
صادرات کره شمالی مواد اولیه و برخی تجهیزات نظامی است و در مقابل مواد نفتی، زغال کک، ماشین آلات و مواد خوراکی وارد می‌کند. عمده تجارت این کشور با کشور های چین و روسیه ‌است. کره شمالی همواره با کمبود مواد غذایی روبرو بوده‌ است .در دهه ۹۰ میلادی قحطی مواد غذایی جان دست کم ۱ میلیون تن را در این کشور گرفت. حدود یک سوم زنان و کودکان کره شمالی با سوء تغذیه روبرو هستند.

طبیعت زیبایی که کسی حق دیدنش را ندارد !

کره شمالی طبیعت بسیار زیبایی دارد و دارای تنوع آب و هوایی شگفت انگیزی است اما مردم این کشور حق خروج از روستا ها یا شهرهایشان را ندارند. در واقع همه در همان جایی که زندگی می کنند زندانی هستند. برای رفتن از روستایی به روستایی دیگر و یا شهری به شهر دیگر باید از حکومت اجازه بگیرند.

ازدواج با موافقت مقامات امنیتی و اطلاعاتی !

در کره شمالی کسی حق انتخاب همسر و ازدواج را ندارد، مگر با موافقت وزارت اطلاعات و امنیت آن کشور. یعنی دختر و پسری که عاشق هم شده اند باید گزارش کاملی از نحوهء عاشق شدنشان ، دلیل عاشق شدنشان، میزان علاقه و احساسی که نسبت به یکدیگر دارند و خیلی چیزهای دیگری را در چندین صفحه بنویسند و تحویل مقامات امنیتی بدهند تا نوبت مصاحبه شان شود. قبل از مصاحبه، سیستمهای امنیتی و نظامی کره شمالی هفت نسل پشت و جد و آباد دختر و پسر را بررسی می کنند و نهایتا اگر مورد مشکوکی دیده نشد، برای ازدواج آن دختر و پسر جوان مجوز صادر می کنند.

نسبت تهاجم فرهنگی با قحطی !

مردم کره شمالی همیشه فقیر و قحطی زده هستند و سالیانه چندین هزار نفر از آنها به دلیل گرسنگی می میرند. دولت کره شمالی معمولا کمکهای غذایی خارجی را نمی پذیرد چرا که معتقد است این غذا ها ممکن است روی افکار مردم اثرات نامطلوب بگذارد و باعث تهاجم فرهنگی علیه نظام کمونیستی شود.

سفر به خارج از کره شمالی مساوی است با مرگ ... !!!

سفر مردم کره شمالی به خارج از کشور مطلقا ممنوع است و هر کس مایل به دیدن خارج باشد به عنوان یک ضد انقلاب و عامل دشمن دستگیر می شود. حتی تلفن زدن به خارج از کشور هم می تواند منجر به تیرباران شخص تلفن کننده شود.

خواب شما هم تحت کنترل است !!!

در کره شمالی حتی خواب دیدن مردم هم کنترل می شود و دانش آموزان موظف هستند آخرین خوابهای سیاسی خود و والدینشان را به نمایندهء وزارت اطلاعات و امنیت در کلاسشان! گزارش کنند.

روزنامه بدون خبرنگار !

دوازده روزنامه در این کشور منتشر می شوند اما خبرنگار ندارند! این روزنامه ها موظف هستند که هر روز خبرهایی که از وزارت اطلاعات و امنیت دریافت می کنند را عینا منتشر کنند. فقط برخی از مقالات آنها با هم فرق می کند.

داشتن موبایل و دوربین فیلم برداری برابر است با تیرباران !

پخش و نمایش هر نوع فیلم و حتی کارتون خارجی در تلویزیون کره شمالی مطلقا ممنوع است. پدیده اینترنت در کره شمالی وجود ندارد و داشتن رادیوهایی که قادر به دریافت امواج خارجی باشند و یا گیرنده های تلویزیون های ماهواره ای و دستگاه فاکس جرم است. حتی موبایل و دوربین فیلمبرداری نیز جزو ابزار جاسوسی برای دشمن محسوب میشوند و دارنده اش می تواند با مجازات تیرباران در ملاء عام روبرو شود.

گروگان گرفتن اعضای خانواده ورزشکاران

ورزشکاران کره شمالی قبل از اعزام به خارج از کشور و حضور در مسابقات خارجی، ابتدا در کلاسهای عقیدتی و سیاسی شرکت می کنند و بعد خانواده هایشان به گروگان گرفته می شوند تا فرزند ورزشکارشان به کره برگردد. اگر کسی برنگشت، همه عزیزانش را یکجا تیرباران می کنند. وقتی هم برگشت اجازه دیدن هیچ کس را ندارد و برای مدتی طولانی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کره شمالی بررسی میشود تا مشخص گردد که در چند روزی که در کشورش نبوده آیا مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته است یا نه؟

مشکلات روحی و روانی دیپلمات ها

وضعیت خاص و عجیب کره شمالی به گونه ای است که هیات های دیپلماتیک خارجی مقیم این کشور بعد از چندماه اقامت در این .کشور، به مشکلات روحی دچار می شوند
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر