Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲۵, جمعه

پاسخ منفی سوئد به زن پناهجویی که می گوید قربانی نظام جمهوری اسلامی ست


پاسخ منفی سوئد به زن پناهجویی که می گوید قربانی نظام جمهوری اسلامی ست

نسرین مقدم
نسرین مقدم، پناهجویی که با دوفرزند خردسال خود درکمپ پناهندگی Blomstermåla درنزدیکی کالمار دراستان Småland زندگی می کند، به گفته ی خود نمونه ای از قربانیان نظام جمهوری اسلامی ست. او که توسط مادرش در۱۷ سالگی به ازدواج مردی مسن ترازخود درآورده شد، پس ازسال ها تحمل خشونت و بدرفتاری های او، به دادگاه خانواده مراجعه کرد تا برای جدایی از او کمک بگیرد، اما درآنجا مورد تهدید و تجاوز یکی از کارکنان دادگاه و دوستان او قرارگرفت. او ازدوسال پیش خود را به سوئدرسانده، اما دراینجا نیز با پاسخ منفی و خطراخراج روبروشده است. او درگفتگویی با ما از وضعیت خود در سوئد و آنچه که درایران براورفته و دلیل فراراو به سوئدشده می گوید.

---------------------------

زندان ابد به جرم قتل

بازداشتگاه
عکس های ضبط شده در مرکزمراقبت بازداشتگاه از برخورد مجرم با زن به قتل رسیده
مرد ۲۸ ساله ای که دربازداشتگاه Flemingsberg درجنوب استکهلم یکی از کارکنان این بازداشتگاه را که زن جوان ۲۴ ساله ای بود به قتل رساند، در دادگاه سودرتلیه به زندان ابد محکوم شد. این دادگاه او را همچنین بخاطر اقدام به قتل یکی دیگراز کارکنان بازداشتگاه درتابستان، ایجاد آتش سوزی و چند جرم دیگر نیز محکوم کرد. 
درسوم اکتبر، او بااقدامی خشونت آمیز، این زن را که طبق برنامه ی تنظیمی برای سرکشی به سلول او رفته بود، به قتل رساند. با توجه به سابقه ی این مرد، تاکیدشده بود که دو نفر برای سرکشی به سلول او بروند، اما در روزحادثه، این زن به تنهایی به سلول او رفته بود. 
دادگاه درمجموع او را بخاطر ۹ مورد، مجرم شناخت و او را علاوه بر زندان ابد به پرداخت غرامت به میزان ۷۵ هزارکرون به مادرمقتول و ۸۸۸۳۵ کرون و۵۰ هزارکرون به دیگر بستگان نزدیک او و همچنین غرامتی به میزان ۶۷ هزارکرون به یکی از کارکنان مقتول که باتون او را گرفته و ضرباتی نیز به او واردکرده بود، محکوم کرد. 
---------------------------

برنامه اتمی ایران، محور گفتگوهای امشب اهود باراک با رییس جمهوری آمریکا

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک که برای شرکت در یک همآیش اصلاح طلبان یهودی به ایالات متحده سفر کرده، امشب با پرزیدنت باراک اوباما در حاشیه همآیش دیدار می کند و به طور خصوصی با وی گفتگوهایی انجام خواهد داد.
با آنکه محتوای گفتگوهای بین پرزیدنت اوباما و آقای باراک افشا نشده، ولی آگاهان گفتند مذاکرات پیرامون معضل اتمی ایران، تحولات در کشورهای عربی و رکودی که در روند صلح اسرائیلی – فلسطینی پیدا شده خواهد بود.
وزیر دفاع اسرائیل بامداد امروز در همآیش اصلاح طلبان سخنرانی داشت و از جمله تأکید کرد نباید هیچ گزینه ای را در مبارزه با برنامه اتمی ایران از نظر دور داشت. وی پرزیدنت اوباما را به دلیل مخالفتش با برنامه اتمی ایران مورد تقدیر قرار داد.

آیا ایجاد دوباره واحد تکاوران ارتش اسرائیل، برای حمله به ایران است؟

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل رسانه های اسرائیلی امروز نوشتند که رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال بنی گنتس تصمیم گرفته است واحدهای تکاورانی  را که در عمق خاک دشمن به عملیات شهامت آمیز دست می زنند دوباره برپا کنند.
این واحدها در سال 1982 (19 سال پیش) برپا گردید و مأموریت آن انجام عملیات کماندویی در عمق خاک دشمن و غافلگیر کردن نیروهای آن بود، ولی پس از چهار سال واحدهای عمق برچیده شدند.
ژنرال بنی گنتس که سال گذشته فرماندهی کل ارتش اسرائیل را بر عهده گرفت، اکنون تصمیم گرفته این یگان ها را بازسازی کند و آگاهان نظامی در اسرائیل، آن را با احتمال حمله به تأسیسات اتمی ایران مربوط می دانند.
این تصمیم رییس کل ستاد ارتش شب گذشته به طور رسمی اعلام شد. پیش از آن، وزیر دفاع و نخست وزیر برپایی دوباره این یگان ها را تصویب کرده بودند.
سربازان "یگان عمق" قادرند مدتی طولانی در خاک دشمن بمانند و به عملیات محرمانه دست بزنند و به شیوه ای رفتار کنند که قابل شناسایی نباشند.
آگاهان نظامی گفتند: مأموریت این یگان های ویژه انجام عملیات ویژه تاکتیکی و استراتژیکی در عمق خاک دشمن می باشد و به  طور مستقیم تحت فرمان ستاد کل ارتش قرار خواهد داشت.
تا کنون یگان های مشابهی در ارتش اسرائیل وجود داشته که به اجرای مأموریت های کم اهمیت تر می پرداخته و فرماندهی آن را افسری با درجه سرتیپی به عهده داشته است.
در یگان های جدید صد افسر و مأمور ستاد خدمت خواهند کرد و به انجام مأموریت های بسیار پیچیده و شهامت آمیز خواهند پرداخت.
هم زمان، خبرگزاری "ایسنا" از قول یک نویسنده سیاسی آمریکایی به نام استفان لندمن، در گفتگو با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان حکومت ایران (پرس تی وی) نوشت: تا آن جا که اطلاع دارم، مأموران مخفی ایالات متحده در ایران مستقر شده اند و به گردآوری اطلاعات برای عملیات بعدی ادامه می دهند.
او ادعا کرده گفت: «هم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و هم سرویس امنیت خارجی (سی.آی.ای) مأموران فعالی در داخل ایران دارند»
-----------------------

ادعای وزیر خارجه ترکیه: اسرائیل را به زانو درآورده ایم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در حالی که تلاش های زیادی برای بهبود دوباره روابط بین اسرائیل و ترکیه به عمل می آید، وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو ادعا کرد که کشورش با سیاست های خود، اسرائیل را "به زانو درآورده" و این کشور را در جهان "منزوی" ساخته است.
آقای داوود اوغلو که در پارلمان کشورش به هنگام بررسی پیرامون بودجه سالانه سخن می گفت، در اشاره به رویدادهای سوریه اظهار داشت: «ترکیه با همسایگان خود مسئله ای ندارد؛ ولی ما نمی توانیم زمانی که حکومت یکی از کشورهای همسایه، مردم خود را سرکوب می کند، ساکت بنشینیم».
در جریان حضور داوود اوغلو در پارلمان، اعضای اوپوزیسیون از سیاست های وزارت خارجه ترکیه انتقاد کردند و دولت آقای اردوغان را متهم ساختند که از غرب دور شده و به شرق روی آورده است. ولی آقای داوود اوغلو گفت دولت به طور مستقل عمل می کند.
-------------------------------

هێزی پێشمه‌رگه‌ له‌ دیاله‌ نه‌كه‌وتۆته‌ حاڵه‌تی ئاماده‌باشییه‌وه‌


گه‌رمیان 16 كانونی یه‌كه‌م / دیسه‌مبه‌ر (PNA) - سه‌رچاوه‌یه‌كی به‌رپرس له‌ هێزی پێشمه‌رگه‌ی كوردستان له‌ سنوری دیاله‌ رایگه‌یاند؛ ئه‌و بارودۆخه‌ی له‌ ئاكامی به‌هه‌رێمبوونی پارێزگای دیاله‌ هاتۆته‌ ئاراوه‌ په‌یوه‌ندی به‌ ناوچه‌ كوردییه‌كانه‌وه‌ نییه‌, روونیشیكرده‌وه‌ له‌ هه‌ر زوڵمێك بۆ سه‌ر هاولاَتیانی كورد، هێزی پێشمه‌رگه‌ و سه‌ركردایه‌تی كورد بێ ده‌نگ نابێت. 
له‌مباره‌یه‌وه‌ فه‌رمانده‌یی لیوای دووی پشتیوانی هێزی پێشمه‌رگه‌ی كوردستان له‌ خانه‌قین لیوا حوسێن مه‌سنوور به‌ ئاژانسی هه‌واڵی په‌یامنێری راگه‌یاند؛ ئه‌و هێزانه‌ی كه‌ له‌ ده‌وروبه‌ری خانه‌قین و جه‌له‌ولا جێگیركراون هیچ فه‌رمانێكیان له‌ سه‌رووی خۆیانه‌وه‌ پێنه‌كراوه‌ و سه‌رقاڵی ده‌وامی ئاسایی خۆیانن و نه‌كه‌وتونه‌ته‌ حاڵه‌تی ئاماده‌باشییه‌وه‌ و ئه‌گه‌ریش هه‌ر حاله‌تێك بێته‌ پێشه‌وه‌ ئه‌وا یه‌كه‌مجار لیوای دووی پشتیوانی ئاگادارده‌كرێته‌وه‌، چونكه‌ چه‌كی قورس له‌لای ئه‌م لیوایه‌یه‌.
وتیشی؛ ئه‌و بارودۆخه‌ی له‌ ئه‌نجامی خۆپیشاندانه‌كان دژی به‌ هه‌رێمبوونی پارێزگای دیاله‌ هاتۆته‌ ئاراوه‌ په‌یوه‌ندی به‌ ناوچه‌ كوردییه‌كانه‌وه‌ نییه‌ و له‌ حاڵه‌تێكیشدا هه‌ر زوڵم و زۆرێك بكرێته‌ سه‌ر هاولاَتیانی كورد و بارگرژی و ئاڵۆزییه‌كان بگاته‌ ناوچه‌ كوردییه‌كان، ئه‌وا بێگومان هێزی پێشمه‌رگه‌ی كوردستان و سه‌ركردایه‌تی كورد بێ ده‌نگنابن و له‌و پێناوه‌دا هه‌موو رێگایه‌ك ده‌گرنه‌به‌ر و به‌ هیچ شێوه‌یه‌ك قبوڵی ناكه‌ن و رێگه‌ نادرێت له‌ سنووره‌كه‌دا زوڵم له‌ هاولاَتی كورد بكرێت.
به‌هۆی به‌رده‌وامی خۆپیشاندانه‌كان له‌ پارێزگای دیاله‌ و بێ هێزی هێزه‌ ئه‌منییه‌ عێراقییه‌كان و ترسی ته‌شه‌نه‌كردنی ئاڵۆزییه‌كان بۆ ناوچه‌ كوردییه‌كان و به‌ تایبه‌تی شارۆچكه‌ی سه‌عدییه‌ و جه‌له‌ولا، هاولاَتیانی ئه‌م
ناوچانه‌ بۆ پاراستنی سه‌رو ماڵیان داوای هاتنی هێزی پێشمه‌رگه‌ و جێگیر كردنیان له‌ ناوچاكانیان ده‌كه‌ن.
--------------------------------
وکلای اوجالان مدت 140 روز است که نتوانسته اند با موکل خود دیدار کنند
kurdane.com
مسئولان حکومت ترکیه‌ پس از 140 روز مجددأ به ‌بهانه‌ خرابی کشتی امرالی ازدیدار وکلای رهبر ملت کرد عبدالله‌اوجالان با وی ممانعت کردند.دیروز وکلای عضو کانون وکلا جهت انجام دیدار با اوجالان به‌ دادستانی بورسا و مدیریت زندان امرالی مراجعه‌ نمودند .اما مسئولان ترک باز به‌ بهانه‌ خرابی کشتی امرالی از این دیدار ممانعت کردند. آخرین دیدار وکلا با اوجالان در پنجم مرداد ماه‌ سال جاری بوده‌ و پس از آن حدود 5 ماه‌ است که‌ از وضعیت رهبر ملت کرد عبدالله‌ اوجالان هیچ اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است که ‌36 تن از وکلای اوجالان در اول آذرماه‌، توسط پلیس ترک تحت عنوان عملیات ک.ج.ک بازداشت شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر