Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

اردوغان حامی "حقوق بشر" به کشتار کردها ادامه می دهد



اردوغان حامی "حقوق بشر" به کشتار کردها ادامه می دهد


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر ترکیه که از حقوق بشر دم می زند و از تروریست های فلسطینی با این بهانه دفاع می کند، به سرکوب کردهای جدایی طلب ادامه می دهد.


به گزارش "سومریه نیوز"، روز گذشته جنگنده های ارتش ترکیه مناطق مرزی در استان اربیل عراق را بمباران کردند و موجب آتش سوزی های متعدد در جنگل های آن منطقه شدند.


اعلام شده که تنها ظرف یک ماه گذشته ارتش ترکیه در مصاف با کردهای "پ.کا.کا" بیش از 38 کشته داشته و ده ها کرد را نیز به قتل رسانده است.


پنجاه ضربه شلاق بر بدن دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکم شلاق خانم سمیه توحیدلو، از فعالان سیاسی در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش ایران، صبح دیروز (چهارشنبه) اجرا شد.

خانم تولیدلو که دانشجوی مقطع دکتری در رشته جامعه شناسی در دانشگاه تهران است، دیروز در زندان اوین، 50 ضربه شلاق خورد.

ضربه های شلاق در حالی بر بدن او فرود می آمد، که مأموران، دست و پایش را با زنجیر بسته بودند.

همزمان، دادگاه تجدیدنظر در دستگاه قضایی ایران، حکم شش سال زندان و 10 سال محرومیت از وکالت را برای خانم نسرین ستوده تأیید کرد.

خانم ستوده، حقوقدان و وکیل مدافع بسیاری از پرونده های متهمان سیاسی و همچنین فعال حقوق بشر است که حدود یک سال پیش بازداشت شد.

در همین حال، خانم شیرین عبادی، حقوقدان و تنها برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، در نامه ای به آقای احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، با اشاره به وضعیت وخیم حقوقدانان و فعالان حقوق بشر در جمهوری اسلامی، از آقای شهید خواست "از هر طریق ممکن" به این وضعیت اعتراض کند.

بالاخره نفهمیدیم که این "دوران طلای امام" کی بود؟!

و عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- به زودی حکومت اسلامی ایران سی و سومین سالگرد به قدرت رسیدن را پشت سر می گذارد.

خمینی می گفت که دوران طلایی اسلام فرا رسیده و خامنه ای می گوید که اسلام در حکومت ایران به اوج شکوفایی نائل شده و احمدی نژاد وعده می دهد که به زودی اسلام نسخه جمهوری اسلامی ایران سراسر جهان را تسخیر خواهد کرد.

شنونده باحالی که این سخنان را شنیده برای ما یک حساب ساده دو دو تا چهار تا کرده است.

توجه کنید:

هشت سال نخست وزیری میرحسین موسوی، به اضافه هشت سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و به آن اضافه کنید هشت سال ریاست جمهوری خاتمی – جمعاً 24 سال، و حالا هر سه آنان را سران فتنه خطاب می کنند.

دوران نخست وزیری بازرگان و ریاست بنی صدر نیز جمعاً دو سال بود که آن ها را رژیم متهم ساخت که عوامل غربی و استکبار و صهیونیسم و سی.آی.ای و ام ای سیکس و غیره بودند و رژیم اسلامی ایران را لکه دار کردند.

شش سال و خورده ای نیز از ریاست جمهوری احمدی نژاد می گذرد که اکنون گروه او را "انحرافی" می خوانند و به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و حتی آدمکشی متهم می کنند.

24 سال و دو سال و شش سال و اندی – تقریباً می شود 33 سال.

حالا پرسش این است:

پس دوران طلایی حضرت امام چه موقع بوده است؟

2 – پس به چه کسی در حکومت ایران می توان لقب دلسوزان و مسئولان و خادمان جمهوری اسلامی اعطا کرد؟

خشم اخوان المسلمین از سخنان اردوغان در مصر

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سخنان نخست وزیر ترکیه در قاهره که گفت باید یک رژیم مدرن و سکولار در کشورهای عرب، به دنبال خیزش های مردمی برقرار گردد، خشم اخوان المسلمین را برانگخیت و رجب طیبب اردوغان که می کوشد نفوذ ترکیه را در همه کشورهای عرب بگستراند (که مفهوم آن خنثی شدن همه تلاش های حکومت ایران در این زمینه است) مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

گروه اخوان المسلمین در مصر اعلام کرد که رژیم آینده مصر و دیگر کشورهای عرب باید براساس اسلام بنیادگرا نهاده شده باشد و نخست وزیر ترکیه حق ندارد به ملت مسلمان مصر و دیگر کشورهای عرب بگوید حکومت سکولار را برگزینند.

خشم جهانی از سخنان "ساف" که گفت یهودیان حق زندگی در "کشور فلسطین" را ندارند

سخنان سفیر سازمان آزادی فلسطین در ایالات متحده که در دیدار با خبرنگاران گفته بود «کشور آینده فلسطین که قرار است این ماه به استقلال برسد باید خالی از یهودیان باشد»، خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخت و با مخالفت شدید دیپلمات یهودی آمریکایی و عضو پیشین شورای امنیت ملی ایالات متحده، الیوت ابراهامز روبرو شد و وی این گفته را یک "یهودستیزی" آشکار دانست.

وی گفت مفهوم سخنان سفیر "ساف" این است که پس از آلمان نازی، کشور آینده فلسطین تنها کشوری خواهد بود که به یهودیان اجازه نخواهد داد در آن به آزادی زندگی کنند.

وزیر خارجه اسرائیل، آقای اویگدور لیبرمن امروز به دیپلمات های اسرائیلی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی دستور داد رسماً به سخنان سفیر "ساف" اعتراض کنند.

حکومت خودگردان فلسطینی امروز در صدد رفع و رجوع سخنان سفیر "ساف" برآمد و ادعا کرد که برخلاف مطالبی که به سفیر نسبت داده شده، کشور آینده فلسطینی کشوری متمدن خواهد بود و در آن پیروان همه ادیان خواهند توانست به زندگی بپردازند.


تلاش های اسرائیل و مصر برای رفع تنش در روابط

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- امروز اعلام شد که اسرائیل و مصر تماس هایی را برای رفع بحران به وجود آمده بین خود آغاز کرده اند.

بحران در روابط دو کشور پس از آن پدید آمد که پنج سرباز مصری در ماه گذشته در جریان رخنه تروریست ها به جاده منتهی به بندر اسرائیلی "ایلات" به اشتباه از سوی سربازان اسرائیلی هدف قرار گرفته و کشته شدند و نیز گروهی افراط گرا به سفارت اسرائیل در قاهره حمله بردند.

به نوشته روزنامه مصری "الیوم"، دو نماینده از سوی دولت اورشلیم روز گذشته در قاهره با مقامات بلندپایه مصری دیدار کردند و در زمینه رفع بحران با آنان به گفتگو پرداختند.

بنا بر این گزارش، اسرائیل و مصر همچنین در مورد از سرگیری انتقال گاز طبیعی مصر که در پی انفجار در تأسیسات گاز رسانی مصر قطع شده بود گفتگو می کنند و اسرائیل حاضر شده بهایی را که برای گاز دریافتی می پرداخته، افزایش دهد.

خروج دیپلمات های اسرائیلی از اردن به دلیل مسائل امنیتی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اسرائیل وابستگان دیپلماتیک خود و خانواده های آنها را از اردن خارج کرد.

دلیل این اقدام آن است که قرار است در پایان این هفته مردم اردن به سوی سفارت اسرائیل در امان به راه پیمایی بپردازند و در آنجا به تظاهرات گسترده دست بزنند و از دولت خود بخواهند سفارتخانه را ببندد و روابط خود را با اسرائیل قطع کند.

یک مسئول بلندپایه در وزارت خارجه اسرائیل امروز ارزیابی کرد به دلیل تدابیر امنیتی گسترده ای که برای محافظت از سفارت اسرائیل در امان انجام شده، گمان نمی رود که کسی بتواند به آنجا زیانی وارد سازد.

سخنان ضد اسرائیلی اردوغان در تونس هم تکرار شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه امروز نیز به تهدید علیه اسرائیل پرداخت. او در کنفرانس خبری در تونس ادعا کرد که اسرائیل به هر کاری که دلش می خواهد در خاورمیانه دست می زند ولی باید بداند که کشتی های جنگی ترکیه قادرند به اسرائیل برسند.

آقای اردوغان که در پایان دیدار با نخست وزیر تونس سخن می گفت، تأکید کرد روابط با اسرائیل تجدید نخواهد شد مگر آنکه آن کشور از رویداد خونبار کشتی "ماوی مرمره" که در آن 9 سرنشین ترک کشته شدند پوزش بخواهد، به خانواده های آنها غرامت بپردازد و محاصره غزه را لغو کند.

از هنگامی که کمیسیون بین المللی "پالمر" تعیین کرده محاصره غزه قانونی است و اسرائیل موظف نیست از ترکیه پوزش بخواهد، آقای اردوغان اسرائیل را هدف چندین مجازات قرار داده و مرتباً علیه آن سخن می گوید.

نخست وزیر ترکیه در جریان دیدار رسمی از قاهره با رییس حکومت خودگردان فلسطینی و رهبران اخوان المسلمین در آن کشور دیدار کرد.

محمود عباس در جریان دیدار با اردوغان از این که وی از فلسطینی ها حمایت می کند نسبت به او قدردانی نمود و همچنین حق ترکیه دانست که به خاطر آنچه که در کشتی "ماوی مرمره" در سال گذشته رخ داد به دیوان قضایی لاهه شکایت کند.


اردوغان می خواهد رهبر جبهه سنی ها علیه ایران شود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- "اردوغان رهبر جبهه سنی ها علیه ایران می شود" – این تیتر تحلیلی است در تارنمای "دیپلماسی ایرانی" که امروز منتشر شد.

در این تحلیل که در حقیقت یک جمع بندی از چند مقاله در روزنامه های عربی و ترکیه ای است، نویسنده با اشاره به سفر حال حاضر آقای رجب طیب اردوغان به مصر، لیبی و تونس، می گوید که اردوغان در پی گرفتن لقب "پاشای عرب" است که تا یک قرن پیش، به خلفای عثمانی اطلاق می شد.

"دیپلماسی ایرانی" در ادامه و به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر"، نوشت که تلاش های کنونی دولت آنکارا، در جهت تشکیل یک "جبهه سنی" علیه جمهوری اسلامی ایران است.

استقبال گرم اعراب از نخست وزیر ترکیه که می کوشد نوع نظام سکولار را در ممالک انقلاب زده منطقه جایگزین کند، موجب خشم رسانه های حکومتی در ایران شده است، چرا که همین اعراب، همزمان به محکوم کردن دخالت های جمهوری اسلامی در منطقه پرداختند

سران فرانسه و بریتانیا وارد طرابلس شدند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در پی نماینده ایالات متحده که این هفته از کشور لیبی دیدار داشت، امروز نیز رییس جمهوری فرانسه، پرزیدنت نیکولا سرکوزی و آقای دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا وارد طرابلس شدند.

پرزیدنت سرکوزی در جریان دیدار با جوانان لیبیایی، ابراز امیدواری کرد جوانان سوریه نیز همانند آنان به آزادی برسند.

وی گفت: پیام به همه ملت هایی که خواهان آزادی از قیدها هستند آن است که فرانسه و اروپا در صورت قیام آنها، از آنان پشتیبانی خواهند کرد.

آقای کامرون نیز ابراز امیدواری کرد دموکراسی به همه کشورهای جهان گسترش یابد.

در کنفرانس خبری، نخست وزیر بریتانیا تأکید کرد که وظیفه ناتو در لیبی هنوز کامل نشده، زیرا بخش هایی از این کشور همچنان در تسلط قذافی است و او آزاد است و افزود: ما کمک خواهیم کرد که قذافی را پیدا کنند و او محاکمه شود و سلاح های کشتار همگانی نیز از لیبی خارج گردد.

ایران سفیر خود را به لیبی باز گرداند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکومت اسلامی ایران، سفیر خود در لیبی را به طرابلس باز گرداند.

وزارت خارجه ایران در بیانیه ای که صادر کرد، با اعلام بازگشت آقای علی اصغر ناصری به طرابلس، نوشت که سفارت جمهوری اسلامی کار خود را در "فضای جدید" ادامه خواهد داد و ابراز "امیدواری" کرد که حضور سفیر در طرابلس، موجب شتاب گرفتن همکاری های دو جانبه بین ایران و لیبی شود.

حکومت ایران، یکی از تنها کشورهایی بود که در تمام مدت مبارزه مسلحانه مردم لیبی با رژیم قذافی سفارت خود در طرابلس را نبست و هم اکنون نیز، جمهوری اسلامی در کنار کشورهایی چون ونزوئلا، همچنان شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت نشناخته اند.

درخواست بین المللی برای تحریم سوریه از سوی اتحادیه عرب

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در پی سرکوبگری های رژیم سوریه علیه مردم آن کشور، یکصد و هفتاد و شش سازمان حقوق بشر در سراسر جهان از اتحادیه عرب خواستند عضویت سوریه در آن اتحادیه را به حالت تعلیق دربیآورد و فروش هرگونه اسلحه را به آن ممنوع کند و افزون بر آن، سوریه و رهبران آن را مشمول تحریم قرار دهد.

تقلید سوریه از ایران؛ نمایش تلویزیونی و جاسوس سازی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رژیم حزب بعث سوریه به تقلید از حکومت اسلامی ایران به اعترافات تلویزیونی روی آورده تا به قول خود ثابت کند که خیزش مردمی در آن کشور اصالت ندارد و میلیون ها نفر مردم سوریه که تا کنون بیش از دو هزار نفر قربانی داده اند، به دستور دولت اسرائیل به خیابان ها ریخته و به تشویق اسرائیل به تظاهرات پرداخته اند.

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که فردا (جمعه) یک برنامه اعترافات تلویزیونی پخش می شود که در آن یکی از افسران فراری ارتش سوریه درباره نقش اسرائیل در اعتراض های مردمی در سوریه و همکاری خود با دولت اسرائیل پرده برمی دارد.

تلویزیون دولتی سوریه در یک برنامه تبلیغاتی گزارش داد که متن کامل "اعترافات تلویزیونی" این افسر فردا به طور کامل پخش خواهد شد.

در این برنامه ادعا گردیده که عماد مغنیه، سرکرده امور تروریستی در حزب الله لبنان که چهار سال پیش در دمشق در یک سوءقصد تروریستی نابود شد، به دستور اسرائیل به قتل رسید.

حکومت سوریه تلاش بسیاری می کند تا اعتراضات مردمی در آن کشور را عملیات افراد تحریک شده از جانب عوامل خارجی معرفی کند – که این شیوه ادعا را نیز از حکومت ایران آموخته که هر رویداد منفی را به کشورهای خارجی و از جمله اسرائیل نسبت می دهد.

سفیر پیشین ایران در لبنان: دیکتاتوری اسد به مدد سرکوب و سانسور ابدی نخواهد بود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سفیر پیشین حکومت ایران در لبنان، با اذعان به ماهیت دیکتاتوری حکومت سوریه و وجود سرکوب و سانسور شدید در آن کشور، گفت که این وضع "تا ابد" ادامه نخواهد یافت.

محمد علی سبحانی، سفیر ایران در لبنان در دوره خاتمی، گفت که بیش از چهار دهه است طایفه علوی ها که تنها 10 تا 12 درصد از ملت سوریه را تشکیل می دهند، بر اکثریت آن کشور حکومت می کنند و به همین دلیل، در تمام این مدت کوشیده اند با "نهایت خشونت و سیستم امنیتی" حاکمیت خود را تداوم بخشند.

سران حکومت ایران، در تمام شش ماه گذشته مدعی شده اند که خیزش مردمی در سوریه، توطئه کشورهای غربی است – و همزمان، برای سرکوب مردم، انواع کمک ها را به رژیم بشار اسد داده اند.

وزیر خارجه بریتانیا، آقای ویلیام هیگ، روز سه شنبه با "مزورانه" خواندن سیاست های ایران در حمایت از خیرش های مردمی در کشورهای عربی، گفت جمهوری اسلامی می کوشد از این قیام ها به نفع خود سوءاستفاده کند و می گوید که مدافع خیزش ها در تمام کشورها، به جز سوریه است.

آقای ویلیام هیگ که در یک سمینار سخنرانی می کرد، با اشاره به نقض گسترده حقوق ایرانیان توسط حکومت اسلامی، گفت که بحث درباره وضع تحریم های تجدید علیه حکومت ایران به دلیل نقض حقوق بشر را، در نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل نیز، مطرح خواهد کرد.

پرس: اهالی غزه! دور حماس و ایران را خط بکشید؛ آنها موجب فقر و مرگ شما هستند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس جمهوری اسرائیل، پرزیدنت شیمعون پرس از مردم نوار غزه خواست حماس و ایران را ترک کنند و دیگر گرد بمب گذاری و راکت پرانی به سوی خاک اسرائیل نگردند.

وی که به مناسبت شصتمین سالگرد برپایی شورای منطقه ای "اشکول"، در جنوب اسرائیل، در جشن مربوط به آن شرکت کره بود همچنین از فلسطینی ها خواست پای میز مذاکرات صلح با اسرائیل بازگردند.

رییس جمهوری اسرائیل ضمن آنکه پایداری ساکنان جنوب کشور را در قبال راکت پرانی ها از ناحیه غزه ستود، خطاب به مردم نوار غزه نیز گفت: «حماس! حکومت اسلامی ایران را رها کنید و خود را از قید بمب ها و راکت های آنها آزاد سازید».

وی افزود: حماس و حکومت اسلامی ایران به شما لطمه می زنند و موجب مرگ و فقر شما می شوند.

----------

دیده شدن یک مرکز مهم نظامی سوئد در نقشه ی گوگل

نقشه گوگل
یکی از مراکزمهم نظامی و محرمانه ی سوئد درتصاویرهوایی گوگل قابل مشاهده شده است. این محل متعلق به نیروی هوایی و یکی ازمراکزمهم رهبری جنگ های هوایی ست. دراین تصاویر جزییات مربوط به سلاح و دیگر امکانات نظامی و غیرنظامی مرکز، شمارکارکنان و کاری که به آن مشغولند، مشخص نمی شود.
درپی اعتراض سوئد، مسئول اموررسانه ای گوگل، انتشاراین تصاویررا اقدامی اشتباه نامیده و قول داده است که به زودی از نقشه ی گوگل برداشته شود.
سوئد دارای دومرکز مهم و زیرزمینی هدایت رزم های هوایی یکی درشمال استان اسکونه و دیگری درمنطقه ای در استکهلم و همچنین چند پایگاه مخفی دیگر در نقاط مختلف کشوراست.
-------------¨

شکایت از پلیس یوتبوری

تن فروشی
شهرداری یوتبوری ازطریق واحد رسیدگی به امورتن فروشی از پلیس منطقه ی یوتالاند غربی به ناظرعالی امور حقوقی JO شکایت کرده است. پلیس در تابستان امسال چند زن جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله ی رومانیایی را که به تن فروشی در سوئد وادارشده بودند، از کشوراخراج کرد. آنها به مدت حدود شش ماه درمحله ی روسن لوند به روسپی گری درخیابان ها پرداخته بودند. به عقیده ی پلیس این زنان، زندگی خود را از راه شرافتمندانه تامین نمی کردند و همچنین باعث بروزبزهکاری های یگردراین منطقه نیز می شدند.
واحدرسیدگی به امورتن فروشی ازسوی یکی ازاین زنان که عقیده دارد طبق قوانین سوئد، فروش خدمات جنسی ممنوع نیست و با این حال مجرم شناخته شده، از پلیس شکایت کرده است.
اخراج این زنان دررابطه با اقدام ضربتی پلیس یوتبوری دربهارگذشته علیه قاچاق انسان صورت گرفت که درجریان آن ۹ نفرواسطه که مظنون به فریب شمارزیادی از زنان رومانیایی بودند، دستگیرشدند.
-------------------

مرگ به دلیل ضرب و شتم در خانواده

خشونت علیه زنان
دولت از اداره کل اموراجتماعی Socialstyrelsen خواسته است تا درمورد مرگ افراد بزرگسالی که دراثرضرب و شتم دیگر اعضای خانواده جان خود را ازدست داده اند، تحقیق بکند. همه ساله درسوئد بطور متوسط، ۲۱ زن و ۸ مرد دراثر ضرب و شتم همسر و یا همزی سابق خود و یا همچنین توسط فرزند و یا فرزند خوانده، خود را از دست می دهند. خشونت در خانواده ها معمولا در دراز مدت جریان دارد و همه ساله ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ زن به دلیل اعمال خشونت از سوی همسر و یا همزی خود به پزشک مراجعه می کنند. اعمال خشونت در خانواده ها هزینه ی سنگینی را برای کشور در بردارد. برای نمونه یک بررسی که در سال ۲۰۰۶ دراین زمینه صورت گرفته نشان می دهد که خشونت برای کشور سالانه رقمی میان دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون کرون تا سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون کرون هزینه داشته است.
-----------------------

بازداشت همسر بمب گزارانتحاری

بمب گزارانتحاری
پلیس اسکاتلندیارد انگلیس تاییدکرده است که زن ۲۸ ساله ای که به اتهام همکاری با بمب گزارانتحاری دراستکهلم، تیمورعبدالوهاب درشهر لوتون انگلیس دستگیرشده، همسراوست. او ۲۸ ساله است و روزسه شنبه توسط نیروی ویژه ی ضد تروریسم دستگیرشد. او اینک با قرارضمانت آزادشده، اما رسما تا نیمه ی ماه نوامبر، بازداشتی محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر