Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

هەۆالەکانی رۆژ تیڤی ٨ /٩ /٢٠١١

هەزاران سڵاو لە رۆحی پاکت ئەی شەهیدی گەل و نیشتمان

هەۆالەکانی رۆژ تیڤی ٨ /٩ /٢٠١١





///////////////////
ضرب و جرح یک زن جوان در زندان قرچک ورامین
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش به زنان زندانی زندان قرچک ورامین و مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها
روز دوشنبه 14 شهریور ماه زندانی سوگند جهانی 23 ساله محکوم به اعدام که نزدیگ به 4 سال است در زندان بسر می برد مورد یورش باند مافیایی زندان قرار گرفت و وحشیانه مورد ضرب و جرح قرار گرفت. او در اثر ضربات وحشیانه از چند ناحیۀ زخمی گردید وآثار کبودی بر اکثر نقاط بدنش عیان است.باند مافیایی زندان او را تهدید به قتل کرده اند و خطر جدی جان این زندانی جوان را تهدید می کند.
زندانی سوگند جهانی نسبت به برخوردهای وحشیانه،اجحاف و بی عدالتیها که زندان روی می دهد اعتراض نموده بود و این مسئله باعث شد که مورد غضب مسئولین زندان قرار گیرد .
یکی از زنان پاسدار بنام امینه افروز که مسئول واحد فرهنگی زندان می باشد خود از دستور دهندگان و شرکت کنندگان در این حمله بود.باند مافیایی زندان خانم جهانی را گرفته بودند و امینه افروز وحشیانه او را آماج ضربات خود قرار می داد.
به نظر می آید موج جدید یورش به زندانیان بی دفاع برنامه ریزی شده است که به ترتیب به اجرا گذاشته می شود.هدف از این برخوردهای وحشیانه ایجاد رعب و وحشت در بین زندانیان و جامعه می باشد.
------------------------


بنا‌به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان در شهر ارومیه، محی الدین و خورشید قاسم زاده فرزند سعد الله ”برادر“ و یونس قاسم زاده فرزند صادق پسر عموی آنها، اهل روستای ”هه له قوشک“ واقع در منطقه ی ”سوما“ از توابع شهر ارومیه می‌باشندکه سپیده دمان امروز در زندان مرکزی ارومیه به‌دار آویخته شدند. اتهام این سه شهروند کرد مواد مخدر اعلام شده است. پیشتر آژانس خبری موکریان، خبر انتقال این سه زندانی به همراه یک زندانی دیگر تبعه ترکیه به قرنطینه زندان مرکزی ارومیه را منتشر کرده بود که همگی به اعدام محکوم شده بودند. زندانی تبعه ترکیه ”نیازی-چ“ نام دارد که تا انتشار این خبر هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نمی‌باشد.
--------------------

محاکمه ی دو خبرنگار سوئدی در اتیوپی

دو خبرنگار سوئدی در اتیوپی
دو خبرنگار سوئدی Martin Schibbye و Johan Persson که به اتهام ورودغیرقانونی به اتیوپی و انجام عملیات تروریستی دراین کشور زندانی هستند، احتمالا دراواسط ماه اکتبر موردمحاکمه قرارخواهندگرفت.
آنها از چندماه پیش برای تهیه ی گزارش هایی از منطقه ی اوگادن در مرز سومالی به اتیوپی رفته بودند و از۲۷ ژوئن ناپدیدشدند. پس ازآن اعلام شد که آنها توسط ارتش اتیوپی و درجریان یک درگیری با چریک های ONLF جبهه ی آزادی بخش ملی اوگادن Ogadens nationella befrielsefront دستگیرشده اند. یوهان پرشون، ۲۹ ساله، ژورنالیست آزاد و مارتین شیببه، ۳۰ ساله و عکاس هستند.
اتحادیه ی ژورنالیست های سوئد از دولت خواسته است تا برای آژادی آنها اقدام کند.
-----------------------

۲۴ مجروح در تصادف قطاردرون شهری دریوتبوری


تصادف قطار درون شهری در یوتبوری

بعدازظهرامروز یک قطاردرون شهری spårvagn درشهر یوتبوری با ایستگاه Beväringsgatan برخوردکرد و باعث مجروح شدن ۲۴ نفر ازمسافران شد. به گزارش کارکنان سازمان امداد ۱۱ تن ازمجروحان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و ۱۳ نفر نیز که زخم های اندکی برداشته بودند، درمحل مورد معاینه و درمان قرارگرفتند. براساس این گزارش، راننده ی قطار به شدت مجروح شده است.
-----------------------

ده سال پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱

ده سال از حادثه ی تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا می گذرد. حادثه ای که گفته می شود چهره ی جهان را به ویژه ازنظر امنیتی تغییرداد.
حادثه ی حمله به برج های دوقلوی مرکزتجارت جهانی در نیویورک و درپی آن بمب گزاری درمادرید و لندن، دولتمردان کشورهای به ویژه اروپا را به وضع قوانینی درسطح ملی و بین المللی برای مبارزه با تروریسم واداشت.
دراین رابطه اتحادیه ی اروپا نیزقوانینی را وضع کرد که برای سوئد به عنوان عضو این اتحادیه لازم الاجراست. ازجمله ی این قوانین تعیین مجازات برای جرایم تروریستی، ممنوع کردن هرگونه آموزش و پرداختن به فعالیت هایی که رنگ تروریستی دارند، پول شویی و سرمایه گزاری دراین زمینه است.

سوئد ازسال ۱۹۹۱ قانونی با نام قانون تروریسم و همچنین قانونی برای کنترل ویژه ی خارجی ها را برای پیش گیری ازعملیات تروریستی بین المللی به اجراگذاشته بود. این قانون امکان می داد تا افرادی را که مظنون به عملیات تروریستی یا مشارکت دراین گونه عملیات بودند ازکشوراخراج کنند.
در اتحادیه ی اروپا نیزتوافق هایی برای همکاری های گسترده میان پلیس و دادستانی کشورهای عضو انجام شده است. دراین رابطه ازجمله می توان افرادی را که مظنون هستند از کشوری به کشوردیگر منتقل کرد تا درآنجا محاکمه و مجازات شوند.
قانون دیگری که دررابطه با تروریسم در سوئد تصویب شده و با بحث ها و مخالفت های زیادی نیز روبروشد، قانون شنود رادیویی FRA- lagen بود. این قانون به دولت، نهادهای دفاعی و هیئت وزیران امکان می دهد تا از مقامات این نهاد، جستجو و تعقیب افراد مظنون را از طریق شنود تلفن و کنترل تماس های اینترنتی آنها درخارج ازمرزهای سوئد بخواهند.
در آستانه ی دهمین سال حادثه ی تروریستی ۱۱ سپتامبر، مسئولان پلیس امنیتی سوئد، سپو کنفرانسی مطبوعاتی برگزارکردند و اعلام کردند که بزرگ ترین تهدید علیه سوئد کماکان ازسوی بنیادگرایان اسلامی انجام می شود. دراین کنفرانس گفته شد که باوجود تضعیف شدید گروه القاعده و باوجود روی دادن فاجعه ی نروژ توسط یک راست افراطی، اما مسلمانان افراطی در راس تهدیدها علیه سوئد قراردارند.
درطول ده سال گذشته، پس از حادثه ی نیویورک، ۱۸ تا ۲۸ درصد امکانات و فعالیت های سپو، حدود ۲۵۰ هزارکرون در سال، صرف مبارزه با تهدیدها و عملیات تروریستی شده است. عملیات تروریستی در سوئد و در کشورهای همسایه باعث شده تا دولت، بودجه ی اضافه ای را نیزدراختیار سپو قراردهد که ۸۵ میلیون کرون برای سال آینده خواهدبود.
میزان تهدیدهای تروریستی علیه سوئد به تخمین سپو، پلیس امنیتی، ۳ درجه از ۵ درجه ی تعیین شده است و حادثه ی مرگبار نروژ باعث نشده تا سپو درتعیین این درجه بندی، به بررسی مجدد آن اقدام کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر