Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

قتل یک متخصص هسته ای مخالف رژیم سوریه ارتش آزاد سوریه کشتن 80 تن از "اوباش" هوادار بشار اسد را برعهده گرفت


قتل یک متخصص هسته ای مخالف رژیم سوریه

ارتش آزاد سوریه کشتن 80 تن از "اوباش" هوادار بشار اسد را برعهده گرفت

شماری از اعضای گردان آل هرموش
دبی-العربیه.نت

گردان "آل هرموش" وابسته به" ارتش آزاد" سوریه روز پنجشنبه 29-9-2011 اعلام کرد در یک عملیات نظامی تعدادی از نیروهای امنیتی و اوباش هوادار بشار اسد معروف به "شبیحه" را در منطقه جبل الزاویه به قتل رسانده است.

این گردان جدا شده از ارتش سوریه با صدور بیانه ای اعلام کرد طی عملیاتی تعداد زیادی از دانش آموزان بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی را نیز آزاد کرده است.

فعالان سوری می گویند در درگیری های منطقه "رستن" حداقل 17 تن ار مخالفان رژیم کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام داشت در تظاهرات روز چهارشنبه در شهرهای حمص، باب عمرو، ادلب، بانیاس و درعا، 14 تن کشته شدند.

در شهر ساحلی بانیاس سه افسر جداشده از ارتش سوریه در درگیری با نیروهای امنیتی هوادار بشار اسد کشته شدند.

شاهدان عینی می گویند امروز در منطقه خالدیه صدای مهیبی شنیده شد که گمان می رود در نتیجه انفجار باشد. بر اساس همین گزارش صدای انفجار مهیبی نیز در شهر ادلب شنیده شده است. نیروهای امنیتی در این شهر با یورش به روستای الرامی و الصنمین و نیز روستای حرستا در حومه دمشق تعداد زیادی را بازداشت کردند.

قتل یک متخصص هسته ای

این درحالی است که دیروز اغلب شهرهای سوریه شاهد تظاهرات گسترده ای بود. در شهر حمص دکتر عبدالکریم خلیل یکی از متخصصان در رشته مهندسی هسته ای و استاد دانشگاه بعث در شهر حمص بوسیله نیروهای امنیتی هوادار بشار اسد به قتل رسید.

فعالان سوری می گویند عبد الکریم چند روز پیش در کنفرانسی از رژیم بشار اسد انتقاد کرده و خواستار انجام اصلاحات فوری در کشور شده بود.

خبرگزاری دولتی سوریه اما اعلام کرد که گروهای تروریستی مسلح این استاد رشته اتمی را به قتل رسانده اند.

طی دوهفته گذشته این سومین استاد دانشگاه است که در سوریه به دست افراد مجهولی کشته می شود.

---------------


کاهش پذیرش پناهجویان، پیشنهادی ازسوی حزب دموکرات های سوئد

حزب دموکرات های سوئد Sverigedemokraterna (SD) بودجه ی تنظیمی خود را ارائه داد. دراین بودجه تاکیدشده است که چنانچه دولت پیشنهاد این حزب را درمورد سیاست پناهنده پذیری سوئد بپذیرد می تواند درطول چند سال آینده ، ۳۵ میلیارد کرون ذخیره کند. بنا براین پیشنهاد، باید ازمیزان پذیرش پناهجو و همچنین پیوند های خانوادگی آنان تا حدود ۹۰ در صد کاسته شود. این حزب همچنین خواهان کاهش کمک های دولتی به کمپ های پناهندگی و پناهجویان است. این حزب همچنین عنوان می کند که متولدین خارج از سوئد، از بیشترین خدمات رفاهی کمون ها و لندسینگ ها استفاده می کنند. Jan Ekberg استاد اقتصاد دانشگاه Linné به استدلال ارائه شده ازسوی حزب دموکرات های سوئد درمورد این که اگر هزار مهاجر شغلی دریافت کنند ، حدود ۷۰۰ سوئدی کار خود را از دست می دهند، واکنش نشان داده و. آن را عجیب دانسته است.
-----------------------

تحصن و اعتصاب غذای پناهجویان در استکهلم

تحصن و اعتصاب غذای پناهجویان در استکهلم

شماری از پناهجویان ایرانی که پاسخ منفی و حکم اخراج از سوئد دریافت کرده اند، دراعتراض به صدوراین احکام و رفتاربه گفته ی آنها، غیرانسانی که با آنهاشده و همچنین اعتراض به سیاست پناهنده پذیری سوئد از ۹ روز پیش اقدام به تحصن درمیدان مرکزی استکهلم، سرگل کرده و تعدادی از آنها نیزازسه روزپیش دست به اعتصاب غذازده اند.
این پناهجویان از حدود سه تا بیش ازهفت سال درسوئد بوده اند. فاتح ابراهیم زادیان، سخنگوی این پناهجویان درگفتگویی با ما درمحل تحصن درروزگذشته (چهارشنبه)، شرایط این پناهجویان را چنین توضیح داد.




Lyssna: گفتگو با فاتح ابراهیم زادیان

ضافه کنیم که امروزپنجشنبه به دلیل وخامت حال چهارتن از این اعتصاب کنندگان، آمبولانس همراه با ماموران پلیس به محل تحصن آورده شد، اما این چهارنفر از رفتن به بیمارستان خودداری کردند.
------------------------------

تعطیل یکی از مدارس خصوصی در یوتبوری

تعطیل شدن یکی از مدارس خصوصی در یوتبوری
Fredens skola مدرسه ی صلح در یوتبوری به دلیل وجودکمبود های جدی درزمینه ی آموزشی و تربیتی، موقتا تعطیل شده است. Ann-Marie Begler مدیر بازرسی مدارس، در گفتگوئی با رادیو سوئد عنوان کرده است که در بازرسی به عمل آمده ازاین آموزشگاه، نشان داده شده است که در طول چهارهفته ای که از گشایش آن می گذرد، کوتاهی های جدی نسبت به حق دانش آموزان در زمینه های آموزشی و نحوه ی برخورد با آن ها صورت گرفته است.

این اولین حکمی ست که از سوی اداره کل بازرسی مدارس بعد از تصویب تغییراتی در قوانین مربوط به بازرسی مدارس که از اول ژوئیه ی امسال به اجرادرآمده، صورت گرفته است. پیش از این تعطیل مدارس پروسه ی طولانی تری داشت. برای نمونه پیش از بستن مدرسه ای، نخست می بایست حکم دولتی درمورد آن صادر شود و پس از آن حکم بسته شدن مدرسه به اجرا درآید. مسئولان Fredens skola تا ۱۵ نوامبر امسال فرصت دارند نشان دهند که این مدرسه چگونه می تواند به گونه ی مناسبی وظایف خود را انجام دهد. چنانچه شکایتی از حکم صادره از سوی مسئولان مدرسه صورت گیرد، تعطیل مدرسه تا صدور حکم نهائی دادگاه ادامه خواهد یافت.

----------------------------

عیراق داوا له‌ توركیا ده‌كات بۆردومانی‌ ناوچه‌ سنوریه‌كانی‌ هه‌رێمی‌ كوردستان رابگرێت"
حكومه‌تی‌ عیراقی‌ سه‌رله‌نوێ داوا له‌ توركیا ده‌كات بۆردومانی‌ ناوچه‌ سنوریه‌كانی‌ هه‌رێمی‌ كوردستان رابگرێت.
وه‌زاره‌تی‌ ده‌ره‌وه‌ی‌ عیراق له‌به‌یاننامه‌یه‌كاد رایگه‌یاند، رۆژی‌ چوارشه‌ممه‌ له‌بید عه‌باوی‌ جێگری‌ وه‌زیری‌ ده‌ره‌وه‌ له‌گه‌ڵ موراد ئۆزجه‌لیك باڵیۆزی‌ توركیا له‌به‌غدا كۆبووه‌ته‌وه‌و تاوتوێی‌ په‌یوه‌ندیه‌كانی‌ نێوان هه‌ردوو وڵاتیان له‌ رووی‌ ئابووری‌ و بازرگانی‌ دیبلۆماتیه‌وه‌ كردووه‌.
ئاماژه‌ به‌وه‌شكراوه‌، له‌و كۆبوونه‌وه‌یه‌دا جێگری‌ وه‌زیری‌ ده‌ره‌وه‌ی‌ عیراق داوای‌ له‌ ئۆزجه‌لیك كردووه‌ كه‌ وڵاته‌كه‌ی‌ بۆردومانی‌ ناوچه‌ سنوریه‌كانی‌ هه‌رێمی‌ كوردستان رابگرێت، كه‌ به‌هۆیه‌وه‌ ده‌یان هاوڵاتی‌ كوژراون و بریندار بوون.
پێویسته‌بووترێت، ئه‌وه‌ش له‌كاتێكدایه‌ كه‌ شه‌وی‌ سێشه‌ممه‌ هه‌شت فڕۆكه‌ی‌ جه‌نگی‌ بۆردومانی‌ ناوچه‌ سنوریه‌كانی‌ هه‌رێمی‌ كوردستان له‌قه‌ڵادزێ كردووه‌.

راهپیمایی دانش آموزان اردوگاه پناهندگان مخمور در اعتراض به قطع ملاقاتهای اوجالان
mexmur-calaki2
دانش آموزان اردوگاه پناهندگان مخمور طی راهپیمایی اعتراضی قطع ملاقاتهای هفتگی رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان را محکوم نمودند.آنها که خواهان بهبود شرایط اوجالان در زندان امرالی بودند با شعار " هیچکس نمیتواند روزگار ما را سیاه کند " نارضایتی خود را به زبان آوردند.دانش آموزان اردوگاه پناهندگان مخمور در پی 64 روز بی خبری کامل از اوجالان دست به راهپیمایی زدند.آنها که تصاویر اوجالان و پرچمهای " پ.ک.ک " در دست داشتند با فریاد " هیچکس نمیتواند روزگار ما را سیاه کند " به سوی دفتر سازمان ملل در مخمور به حرکت درآمدند.
در مقابل دفتر سازمان ملل پروین اوزگون به نمایندگی از دانش آموزان بیانیهای قرائت نمود و گفت : " رهبر آپو که همواره برای دستیابی به همزیستی و دمکراسی مبارزه نموده است سمبل خلق کرد و ما دانش آموزان مخمور است.ما خواهان واکنش انسانها و دولتهای صلح طلب برای رفع محدودیتهای اعمال شده در حق اوجالان هستیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر