Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

هەوالەکانی رۆژ تیڤی ٥ مانگی ٩ رۆژی دۆشەمە



هەوالەکانی رۆژ تیڤی ٥ مانگی ٩ رۆژی دۆشەمە





///////////////////

ماموران ترکیه مسافران هواپیمای اسرائیلی را مورد بازرسی سخت قرار دادند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ترکیه گام دیگری در راه تیره کردن روابط خود با اسرائیل برداشت: چهل تن از شهروندان اسرائیلی که اخیراً از سفر ترکیه بازگشته اند شکایت کردند که مأموران فرودگاه استانبول به گونه ای ناهنجار با آنان برخورد کردند، نخست آنها را از صف دیگر مسافران جدا ساختند و به بازرسی بدنی از آنان پرداختند و آن ها را مورد توهین قرار دادند.

ترکیه در واکنش اعلام داشت که اسرائیل از قبل به بازرسی بدنی از مسافران ترک اقدام می کرده و نباید از این مقابله به مثل گله مند باشد. ولی وزارت خارجه اسرائیل تأکید کرد که بازرسی بدنی از مسافران ترک تنها به دلائل امنیتی انجام می گرفته و هدف توهین به آنها نبوده است.

وزیر امور اطلاعاتی اسرائیل آقای دان مریدور امروز تأکید کرد که امیدوار است سرانجام راهی برای از سرگیری صحیح روابط دو کشور پیدا شود.

نخست وزیر پیشین، آقای اهود اولمرت نیز از ایجاد بحران در روابط اسرائیل با ترکیه خرسند نیست و می گوید: ترکیه دشمن اسرائیل نیست!

آقای اولمرت افزوده گفت: روابط اسرائیل با ترکیه به سود هر دو کشور است و نباید آن را سرسری گرفت و باید هر چه زودتر برای رفع بحران به تلاش پرداخت.

////////


فرمانده ارتش یونان به ترکیه هشدار داد از بحرانی کردن اوضاع در دریای مدیترانه خودداری کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در پی تهدید علیه قبرس از سوی ترکیه مبنی بر آنکه اگر دولت نیکوزیا بخواهد برای کشف منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه به اقدام دست بزند، ترکیه متقابلاً ناوچه های جنگی خود را به دریای مدیترانه خواهد فرستاد تا از این اقدام جلوگیری کند، دولت یونان امروز به ترکیه هشدار داد و خواستار گردید که آن کشور از فرستادن ناوچه های جنگی به دریای مدیترانه خودداری کند و موجب برهم زدن ثبات منطقه نشود.

سخنگوی وزارت خارجه یونان از ترکیه خواست با مسؤولیت بیشتری عمل کند و با همسایگان خود روابط صلح آمیز برقرار سازد.


ترکیه اکنون می کوشد مناسبات خود را با مصر گسترش بخشد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- بحران در روابط ترکیه و اسرائیل موجب شده که دولت آنکارا خود را به مصر نزدیک سازد.

بنا بر گزارش ها نخست وزیر ترکیه آقای رجب طیب ارودغان هفته آینده به مصر می رود تا با آن کشور پیمان همکاری های راهبردی امضاء کند.

این احتمال مطرح شده بود که آقای اردوغان پس از مصر از غزه نیز دیدار کند ولی یک منبع ترک امروز گفت که نخست وزیر ترکیه قصد دیدار از نوار غزه را ندارد.

حکومت ایران از استقرار سامانه ضد موشکی غرب در ترکیه ناخرسند است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مقامات حکومت ایران از این که دولت ترکیه همزمان با اخراج سفیر اسرائیل، با استقرار سامانه ضد موشکی غربی در خاک خود نیز موافقت کرده، ابراز ناخشنودی عمیق کردند.

هدف این سامانه ضد موشکی نابود کردن موشک هایی است که حکومت اسلامی ایران تهدید می کند که قادر است آن ها را به سوی اروپا و آمریکا شلیک کند.

مقامات حکومت ایران این موافقت دولت ترکیه را خواست ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی دانسته و آن را یک اقدام خصمانه علیه خود می دانند و محافل دیپلماتیک حکومتی در تهران، امروز نسبت به آن ابراز ناخرسندی عمیق کردند.

حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه در این باره گفت: «ما اعتقاد داریم که هرگونه حضور کشورهای بیرون منطقه در جوار مرزهای ایران تنها موجب افزایش ضریب امنیت منطقه نمی گردد، بلکه عملاً به نقض غرض نیز خواهد شد.

رژیم بشار اسد در سوریه همچنان به کشتارهای شهروندان معترض ادامه می دهد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در سوریه درگیری ها ادامه دارد و به موجب گزارش ها شب گذشته تظاهرات علیه بشار اسد ساعت ها ادامه یافت و چندین تن دیگر نیز کشته شدند.

روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن امروز گزارش داد که اسد برای سرکوب مردم کشورش از ژنرال های بازنشسته زمان پدرش بهره می گیرد و در زمینه سرکوب مردم شهر "حماة" با آنها رایزنی می کند.

اوپوزیسیون سوری اعلام کرده در درگیری های روز گذشته (یکشنبه) نیروهای امنیتی اسد دست کم 17 نفر از شهروندان معترض را کشته اند.

حکومت ایران به تلاش برای پرده پوشی واقعیات جنایات اسد ادامه می دهد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که کشتار مردم سوریه به دست حکومت جنایتکار پرزیدنت اسد ادامه دارد، مقامات رسمی حکومت اسلامی ایران ادعا کردند که بحران در آن کشور رو به پایان است و بشار اسد و مردم سوریه برای اجرای اصلاحات با یکدیگر همکاری تنگاتنگی دارند و اوضاع به زودی آرام خواهد شد.

حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه امروز (دوشنبه) ادعا کرده گفت: رییس جمهوری سوریه و ملت شجاع سوریه به انجام اصلاحات پرداخته اند و حکومت ایران با استقبال از این اقدام، اطمینان دارد که دولت و ملت سوریه می توانند به دور از خشونت به توسعه ملی دست یابند.

این ادعای قشقاوی در حالی است که پرزیدنت بشار اسد بارها قول اصلاحات و توقف خشونت و سوری کشی داده – ولی هرگز به قول خود عمل نکرده و آگاهان سیاسی ارزیابی می کنند که سقوط حکومت او حتمی است

.همزمان، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، پرویز سرودی با ابراز ناخرسندی از دخالت های قاطعانه ترکیه در امور سوریه و فشار سنگین اردوغان به بشار اسد ادعا کرد که ترکیه در این اقدام در واقع به عنوان عامل و نماینده ایالات متحده عمل می کند و دولت واشنگتن است که ترکیه را علیه سوریه تحریک می کند.

با آن که حکومت ایران از همکاری و همدلی دولت و ملت سوریه سخن می گوید، (ولی کشتار همچنان ادامه دارد) سفر هیأت بلندپایه صلیب سرخ جهانی به دمشق نیز برای پایان بخشیدن به این جنایات بی نتیجه ماند.

در یک هفته اخیر بیش از یکصد نفر دیگر از مردم معترض سوریه به دست مأموران رژیم کشته شده اند.

یک تارنمای خبری معترضان سوریه شمار کشته شدگان در تظاهرات مردمی در ماه های اخیر در آن کشور را بالاتر از سه هزار نفر ارزیابی کرد و روزنامه فراملیتی "الشرق الاوسط" نوشت که بشار اسد جنایتکارانی را که در دوران پدرش به قتل مردم "حماة" پرداختند و چندین هزار نفر را بی رحمانه کشتار کردند، به خدمت فرا خوانده تا آن ها بتوانند خیزش مردمی را فرو نشانند.

///////////


حکومت ایران: آتش بس با پژاک را نمی پذیریم و به درگیری مسلحانه ادامه می دهیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکومت ایران اعلام کرد که پیشنهاد برقراری آتش بس با پژاک را قاطعانه رد می کند و به تلاش نظامی برای نابود کردن آن سازمان چریکی ادامه می دهد.

سرهنگ پاسدار حمید احمدی سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات روز گذشته (یکشنبه) پژاک که گفته بود اگر حملات مسلحانه مأموران حکومت قطع شود آن سازمان نیز عملیات چریکی خود را متوقف می کند – گفت: خواسته ما آن است که آن ها ابتدا مرزهای ایران را ترک گویند – و در حال حاضر آتش بس مفهومی ندارد.

سرهنگ پاسدار احمدی از ادامه نبردهای خونین در شمال غرب ایران خبر داد.

مقامات حکومت ایران می گویند که تا روز گذشته در جریان زدوخوردهای خونین بین نیروهای دولتی و چریک های پژاک، 30 تن از آنان کشته و بیش از چهل تن زخمی گردیده اند.

سخنگویان پژاک تأکید می کنند که اگر حکومت آتش بس را نپذیرد، آن ها قادر هستند مبارزه مسلحانه را برای مدت نامحدودی ادامه دهند.

محمد کوثری نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز امکان آتش بس را رد کرد و گفت: سپاه پاسداران باید کار این گروه را در عملیات کنونی یک سره کند.

حکومت ایران: بمب های هوشمند ساخته ایم و به زودی آزمایش می کنیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکومت ایران که تقریبا هر ماه و یا هر هفته از تولید جنگ افزار جدیدی خبر می دهد، امروز (دوشنبه) نیز اعلام داشت که بمب های هوشمند ساخته که در رزمآیش آینده نیروی هوایی به آزمایش گذاشته می شود.

سرتیپ پاسدار عزیز نصیر زاده گفت: در آن رزمآیش که احتمالاً نیمه دوم شهریور ماه برگزار می شده، مهمات تولید شده در داخل ایران، در ابعاد جنگ الکترونیک و ضد ردار آزمایش می شود.


دست کم چهارصد تن از "آقازاده های رژیم ایران" در انگلیس مشغول تحصیل هستند

به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اکنون چند سال است که حکومت ایران مبارزه تبلیغاتی خشونت آمیزی را علیه دولت بریتانیا دنبال می کند و سفارتخانه آن کشور در تهران بارها هدف تعرض قرار گرفته و بسیاری از نمایندگان مجلس اصرار کرده اند که روابط دو کشور قطع شود.

ولی تارنمای "تعامل نیوز" در آخرین گزارش خود نوشت که بیشتر فرزندان سران حکومت برای انجام تحصیلات عالی رهسپار بریتانیا می شوند و استادان و پژوهشگران آکادمیک ایران نیز دانشگاه های انگلیس را ترجیح می دهند.

مهدی هاشمی فرزند علی اکبر هاشمی تنها آقازاده ای نیست که در بریتانیا درس می خواند – بلکه تعداد آقازاده های ایرانی در دانشگاه ها و مدارس تحصیلات عالی بریتانیا بیش از 400 نفر ارزیابی شده است.

حالا برخی هم می گویند که فشار حکومت ایران برای قطع رابطه با انگلیس، یک جنگ زرگری است – گرچه تحلیلگران امور این ارزیابی را باطل می دانند.

---------------------------


به این زودی اسناد محرمانه وزارت اطلاعات و پرداختن 60 میلیون دلار برای جلوگیری از بیرون آمدن سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست سیاه وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا این زدوبند توسط لابی های ملایان ترتیب داده شده است بنابر این اسناد که از درون یکی از کامپیوترهای متعلق به فرماندهان سپاه بدست آمده است که در این اسناد نشانداده میشود که رژیم حاضر است تمامی دارایهای کشور ایران به وزارتخزانه داری آمریکا بهبخشد برای باقی ماندن نیروی مترقی ایران سازمان مجاهدین خلق ایران. هم اکنون تمامی مزدوران اجیر شده ملاها و پاسداران سیاسی شناسای شده اند و روز خودش باید جوابگوی مزدوریهای خود برای ملاهای جنایتکار باشند زند باد سازمان پیشتاز انقلابی و پر افتخار مجاهدین خلق ایران سرنگون باد رژیم فاشیزم مذهبی و مرگ بر اصل ولایت وحشت و ترور فقیه


رژیم ایران که هولوکاست را انکار کرد، یازده سپتامبر را نیز به خود آمریکا نسبت میدهد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکومت اسلامی ایران که واقعیت هولوکاست را انکار کرده و احمدی نژاد کشته شدن شش میلیون نفر یهودیان در جنگ جهانی دوم را یک افسانه دروغین خوانده است، اکنون ادعا می کند که تعرض تروریستی القاعدة به برج های دوقلوی نیویورک نیز توطئه خود سرویس امنیت داخلی آمریکا (اف.بی.آی) و سرویس امنیت خارجی آن(سی.آی.ای) بوده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که اسامة محمد بن لادن در فیلم های تلویزیونی از موفقیت این جنایت هولناک ابراز خرسندی عمیق کرده بود و همه اسناد و شواهد هم نشان می دهد که سازمان بنیادگرای اسلامی القاعدة با اجرای این عمل تروریستی همزمان با حمله بر ساختمان پنتاگون و عملیات دیگر – یک ضربه کاری بر حیثیت ایالات متحده وارد آورد.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) که اکنون چند سال است به بوق تبلیغاتی رژیم مبدل گردیده، در اقدام انکارگرانه جدید خود ادعا کرده گفت: شواهد غیرقابل انکار، از داخلی بودن حادثه 11 سپتامبر حکایت دارد.

در این عمل تروریستی که دنیا را تکان داد حدود سه هزار نفر کشته شدند و میلیاردها دلار خسارت وارد شد.

بوق های تبلیغاتی حکومت ایران زمان دیگری ادعا کرده بودند که یهودیان از این توطئه آگاهی قبلی داشته و از این رو به سر کار نیآمده بودند – و این در حالی که ده ها نفر از یهودیان آمریکایی و کشورهای دیگر، از جمله قربانیان این جنایت بودند.

خبرگزاری "ایرنا" ادعا کرد که ایالات متحده خود این جنایت را طرح ریزی کرده بود تا بهانه ای برای مبارزه با اسلام داشته باشد. رژیم اسلامی ایران با این دروغ پردازی ها و در حالی که خود رهبری چندین سازمان ترور را به عهده دارد – می کوشد گروه های بنیادگرا را مبرا جلوه دهد.

-------------

شبنم ممدزاده

نامه اي به قلم شبنم مددزاده :«مرگ خوب است، اما برای همسایه»

شبنم مددزاده، ، در نامه‌ای خطاب به احمد شهید، گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل در خصوص ایران، از او درخواست کرده که در آستانه ماموریت جدید خود «جهان را از مظالمی که بر زندانیان می‌رود آگاه ساخته» و «مانع از تداوم این بیدادگری‌ها» شود.شبنم مددزاده نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم کرج که هم اکنون به همراه تعدادی دیگر از زنان زندانی سیاسی در بند نسوان اوین نگهداری می‌شود، در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۸۷ توسط ماموران امنیتی بازداشت و در دادگاهی که در تاریخ۲۰ بهمن ۸۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شد. حکم زندان وی در تاریخ ۱۲ خرداد ۸۹ از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد.قابل ذكر است, فرزاد مدد‌زاده نیز که به دنبال دستگیری خواهرش بازداشت شده بود در حکم مشابهی که دریافت کرد به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود که دو ماه پیش از زندان رجایی شهر به بند امنیتی ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد که تا این لحظه هیچ خبری از او در دست نیست.
متن نامه به شرح زير است.

بسم الحق

برای اولین بار، این نامه را از طرف یک جوان دانشجوی زندانی، خطاب به آقای احمد شهید، گزارشگر ویژهٔ حقوق بشر سازمان ملل می‌نویسم:

آقای احمد شهید؛

صحبت از سفر شما به کشورم است. کشوری در مشرق زمین، در منطقه‌ای به اسم خاورمیانه. منطقه‌ای که در سال‌های اخیر چشم‌ها به آن خیره شده است و هر لحظه چشم انتظار اتفاق جدیدی است. ولی من نه با خاورمیانه کاری دارم و نه به چشم‌هایی که به آن خیره شده است. من با کشوری در جنوب غربی آسیا که به سان گربه‌ای در نقشهٔ جهان جا خوش کرده است کار دارم. کشوری که با توجه به قطعنامهٔ اخیر سازمان ملل مسئولیت تهیه گزارش در خصوص وضعیت حقوق بشرش به شما محول شده است. آری، من از ایران و از قلب تپنده‌اش، زندان اوین با شما صحبت می‌کنم. این روز‌ها در محافل سیاسی، روزنامه‌ها، اخبار و... موضع گیری مقامات مختلف دولتی در مورد سفر شما را به عنوان نماینده ویژهٔ حقوق بشر و تصمیم شما برای تهیه گزارشتان است.

نمی‌دانم برای کشوری که رئیس دولتش، آقای احمدی‌نژاد، بار‌ها در نشست‌های خبری داخلی و خارجی اعلام کرده «در ایران آزادی مطلق وجود دارد» و یا «کشور ایران دموکراتیک‌ترین کشور منطقه است». چه چیز پشت پرده‌ای ممکن است وجود داشته باشد که این چنین با آمدن نمایندهٔ حقوق بشر مخالفت می‌کند؟! در کشور آزادی (!) که پاسخ هرگونه انتقاد و اعتراض با تهدید و ارعاب داده می‌شود، در کشور آزادی که پاسخ هر گونه دفاع ازعقیده و دیانت و مذهب متفاوت با حاکمان با اسارت و بند و زنجیر داده می‌شود. در کشور آزادی که پاسخ دفاع وکلا از موکلین بی‌گناه‌شان آن هم در دادگاه‌های فرمایشی با زندان و دستبند و احکام سنگین و محرومیت از وکالت داده می‌‎‌شود، در کشور آزادی که ایجاد رعب و وحشت و نمایش قدرت با اعدام بر سر جرثقیل‌ها و میدان‌های عمومی شهر نشان داده می‌شود، چیزی برای پنهان نگاه داشتن وجود ندارد.

آقای احمد شهید! درک این شرایط برای شما آسان باشد یا نه، این شرایط واقعیت‌های زندگی ما هستند، ما به خاطر عقایدمان در کشوری زندانی هستیم که مقاماتش هر لحظه، هر روز، از ضایع شدن حقوق انسان‌ها در سایر کشور‌ها، حتی دور‌ترین نقطه جهان ابراز ناراحتی کرده و با مردم آن کشور‌ها اعلام همبستگی می‌کنند، به حاکمان مستبد سایر کشور‌ها انتقاد می‌کنند و به دیکتاتور‌ها هشدار می‌دهند که صدای مردمانشان را بشنوند. چون این ملت‌ها هستند که مسیر تاریخ را تعیین می‌کنند، از برخورد با دانشجویان گله می‌کنند و از آزادی بیان و عقیده دفاع. در این شرایط من از همهٔ آن‌ها می‌پرسم «پس من که هستم؟» من که اکنون به خاطر عقایدم، به خاطر اندیشه‌ام، در زندانم، هم بندی‌های من، زنان بی‌گناه با عقاید مختلف در کجای این پازل قرار دارند؟!! «پس شما چرا صدای ما را نمی‌شنوید؟!!»

بعد از تلاش‌های بسیاری برای رساندن صدایت به گوش مسئولان نتیجه می‌گیری که وصف الحال اینان‌‌ همان قصهٔ «مرگ خوب است، اما برای همسایه» است. این گونه است که وقتی صدایت شنیده نمی‌شود، فریاد برمی‌آوری و از حقوق از دست رفته‌ات می‌گویی، فریاد می‌کشی تا صدایت را بشنوند حتی کسی در فراسوی مرز‌ها. فریاد می‌کشی تا وجدان‌های بیدار از صدای غم و ناله‌هایت به خود آیند و این نوشته من خطاب به شما حکم‌‌ همان فریاد است با کوهی از درد و رنج. من به عنوان دختری ۲۴ ساله‌ و ایرانی، دانشجوی رشته علوم کامپیو‌تر دانشگاه تربیت معلم تهران، که از اول اسفند سال ۱۳۸۷ (۱۹ فوریه ۲۰۰۹) به همراه برادرم به جرم عدالت طلبی، آزادی خواهی و دفاع از انسانیت و شرافت انسانی در زندان به سر می‌برم، با شما سخن می‌گویم. دختری که تجربهٔ زندان‌های وزارت اطلاعات، بند ۲۰۹ و بند عمومی زندان اوین، زندان رجایی شهر و زندان قرچک ورامین را در طول دو سال و نیم حبسش در کارنامه خود دارد. من از جایگاه یک دانشجوی ایرانی با شما صحبت می‌کنم.

در حالی که هم سن و سالان من در سایر کشور‌ها برای طی کردن مسیر پیشرفت و ترقی در همهٔ عرصه‌های اجتماعی و علمی توسط دولت‌هایشان حمایت و هدایت می‌شوند، من در پشت می‌له‌های زندان برای حداقل حقوق انسانی دست و پا می‌زنم. برای حق اندیشیدن، حق بیان افکارم، حتی حق نفس کشیدن. در کشوری که سهم من از حقوق شهروندی و از سرزمین پهناور و آسمان بزرگش، گوشهٔ قفسی است که با تکنولوژی‌های پیشرفته و دوربین‌های مداربسته حتی نفس‌هایم را می‌شمارند و تنها ارتباطم با این دنیای بزرگ در این عصر ارتباطات تنها هفته‌ای ۲۰ دقیقه ملاقات کابینی با خانواده‌ام از پشت شیشه‌های کثیف و با گوشی تلفن است. سهم من گوشهٔ تنگ قفسی ست حتی بدون هواخوری. وقتی ژست‌های ارزش نهادن به علم و دانش و فناوری از سوی حاکمان نشان گرفته می‌شود، از خود می‌پرسی پس بازداشت دانشجویان چه معنایی دارد، جدای از صد‌ها نفری که سالانه از تحصیل محروم می‌شوند، آن هم تنها به دلیل اعتقاداتشان. دردناک‌ترین نکته این است که این برخورد‌ها فقط به دانشجویان محدود نمی‌شود، بلکه همهٔ اقشار جامعه اعم از دکتر، مهندس، وکیل، کارگر، معلم، خانه دار، پیر و جوان و زن و مرد را نیز در بردارد!

آقای احمد شهید! وقتی من کتاب اعلامیه جهانی حقوق بشر راورق می‌زنم نمودی جز حسرت بر دلم نمی‌ماند و هرگز به دنبال مصدادیقش در کشورم نخواهم گشت؛ که ما هنوز برای اثبات انسان بودنمان با هر عقیده و فکر و مذهب که باشیم باید به مبارزه‌ای این چنین دشوار تن در دهیم و تنها به خاطر رعایت انسانیت تاوانی این چنین گزاف بپردازیم. شاید بتوانم برای تک تک موارد اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر مثال نقض بیاورم. من و برادرم در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ نه تنها برای عقیده خودمان که به خاطر عقاید بعضی از اعضای خانواده‌مان بازجویی می‌شدیم! من در همین بند ۲۰۹ زنان بهایی را دیدم که صرفا به خاطر عقایدشان دستگیر شده بودند. دیدم خبرنگارانی را که به علت خبر رسانی از وضع موجود بازداشت شده بودند. دادگاه ناعادلانه‌ای را که من و برادرم را هر کدام به پنج سال حبس توام با تبعید به سخت‌ترین تبعیدگاه ایران محکوم کرد دیدم و تبعید به مکانی که از نظر وضعیت زندانهای کل کشور تبعید‌گاه بود.

بله آقای شهید، قصهٔ تلخ ما سر دراز دارد که تنها می‌توان به نکاتی از آن اشاره کنم. من در زندان و در میان معتادان و قاتلان و قاچاقچیان و فواحش که جملگی قربانیان نظام نابرابرو ناعادلانه این سرزمین‌اند زندگی کرده‌ام آن هم از سن ۲۱ سالگی. و بد‌ترین شرایط را تجربه کرده‌ام. شرایط زندگی وحشتناک رجایی شهر، وجود دو دستشویی با یک سینک روشویی و دو حمام برای ۲۰۰ نفر تنها کوچک‌ترین مثال ملموس این شرایط است، که من درد‌ها و زخم‌های عمیق بسیاری بر تن این مردم رنج دیده و ستم کشیده دیده‌ام. با آن‌ها نشسته‌ام و با آن‌ها درد کشیده‌ام و بر بی‌کسی و بی‌پناهیشان گریسته‌ام. و چه خوب می‌شد اگر شما هم از نزدیک ببینید، شما هم ببینید که نه تنها حقوق اولیه زندانیان ندامتگاه شهر ری (زندان قرچک) نادیده گرفته می‌شود، که حقوق انسانیشان نیز زیرپا گذاشته می‌شود. شما هم ببینید زنان بی‌پناه در جایی نگهداری می‌شوند که کوچک‌ترین هم خوانی با استانداردهای یک زندان را ندارد. حال من پس از تبعید به رجایی شهر و انتقال به زندان قرچک و دوباره به زندان اوین منتقل شده‌ام. و اکنون به اتفاق ۳۲ تن از زنان بی‌گناه روزهای تاریک حبس را می‌گذرانم با کمترین امکانات ارتباطی در شرایط کاملا امنیتی و در جایی که به گفته خود مسئولان زندان اوین به عنوان «بند» شناخته نمی‌شود.

آقای شهید! نمی‌دانم پس از نوشتن این نامه چه برخوردی با من خواهند کرد، کما اینکه در زندان رجایی شهر تنها به علت اینکه خانواده‌ام را از وضعیت بحرانی خود مطلع کرده بودم، از تاریخ ۲۲ مهر ماه ۸۹ به مدت چهار ماه از ملاقات با ایشان و تماس تلفنی با خانواده‌ام محروم شدم و اکنون برادرم فرزاد مددزاده، قریب به دو ماه است که به همراه سه تن دیگر از دوستانش، صالح کهندل، بهروز جاویدتهرانی و پیروز منصوری، از زندان رجایی شهر به بند امنیتی ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده‌اند. که تا این لحظه هیچ خبری از آن‌ها در دست نیست. ولی ما همه این تجربیات تلخ و جانکاه را به قیمت گزاف ایام جوانی به دست آورده‌ایم. اکنون که شما ماموریت یافته‌اید این مظالم را از نزدیک ببینید، شاید به قیمت صرف کردن از وقت با ارزشتان، ببینید و با هوشیاری و وجدان آگاه و بیدار خود جهان را از آن مطلع سازید و مانع تداوم این بیدادگری‌ها گردید.

آقای شهید، گفتنی‌ها کم نیست و این تنها گوشه‌ای کوچک از دریای رنج و درد بود،‌‌ همان طور که این کورسوی امید در دل همه ما زندانیان و مردم رنج کشیده ایران وجود دارد که شاید گزارش کامل شما و اجماع جهانی و تلاش شما برای تحقق آرزوی کسانی که منشور بین المللی حقوق بشر را تنظیم کرده‌اند در ایران منجر به بهبود شرایط شود. این بیم هم البته وجود دارد که این موضوع مانند هزاران موضوع دیگر در کام بازی‌های سیاسی فرو رود. اینک چشم‌ها به سوی شماست. شما نگذارید که چنین شود.

شبنم مددزاده

زندان اوین

شهریور ۹۰
کمیته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر