Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

تظاهراتی که هرگز توسط وزارت‌خارجه دیده نشده است



تظاهراتی که هرگز توسط وزارت‌خارجه دیده نشده است


سایت آفیشال وایر ۱۰ شهریور در مقاله ای نوشت: هزاران نفر در ۲۶اوت در واشنگتن دی.سی.تظاهرات کرده و از وزیر خارجه، خواستار از لیست خارج کردن مجاهدین و حفاظت از ناراضیان ایرانی در کمپ اشرف شدند.


در یک اقدام بی‌سابقه سیاسی، هزاران تن از میهن‌پرستان ایرانی هواداران جنبش مجاهدین خلق روز جمعه ۲۶ اوت در مقابل وزارت‌خارجه تجمع نمودند تا با اعضای سابق کنگره و مقامات ارشد سابق در فراخوان به دولت آمریکا برای خارج کردن مجاهدین از لیست سازمانهای تروریستی خارجی، همصدا شوند.
پاتریک کندی نماینده پیشین دموکرات از رود آیلند در راهپیمایی مقابل ساختمان وزارت‌خارجه سخنرانی کرد.
این برنامه هم‌چنین شامل سخنرانی فرماندار سابق اد رندل دموکرات از پنسیلوانیا، لوئیس فری مدیر اف.بی.آی و معاون عملیاتهای مخفی سیا، جان سانو بود.
شاید این اولین بار در تاریخ وزارت‌خارجه بوده باشد که، چنین راهپیمایی در مقابل آن در رابطه با یک تصمیم این وزارت‌خانه برگزار می‌شد. این امر قطعاَ نشان‌دهنده اصلی در ارزش های دموکراتیک است، جایی که قربانیان یک تصمیم در مورد ”اقدامات امنیتی ”، فرصت ابراز احساساتشان را برای انظار جهان، می‌یابند.
این قطعاً می‌تواند راهی را به رژیم‌هایی مانند آن که در تهران در قدرت است و هیچ راه دیگری بجز شلیک به تظاهرکنندگان بی‌دفاع نمی‌شناسد، نشان دهد… .
هزاران تن از اعضای ام، ئی. کی مرتباً تحت حملات مرگبار در پایگاه اصلی شان در کمپ اشرف عراق توسط نیروهای مسلح عراقی به نیابت از طرف رژیم بنیادگرای ایران، قرار گرفته‌اند.
نوری مالکی نخست‌وزیر عراق از این برچسب تروریستی برای توجیه قتل این ساکنان استفاده می‌کند.
در ۸ آوریل ۲۰۱۱ سی و شش عضو ام.ئی.کی توسط نیروهای عراقی قتل‌عام شده و صدها تن دیگر مجروح شدند. یازده تن دیگر جان خود را در حملاتی مشابهی که توسط نیروهای مالکی در ژوئیه ۲۰۰۹صورت گرفت، از دست دادند.
مالکی اکنون تهدید به بستن کمپ و اخراج ساکنان به‌زور در پایان سال نموده است.
یک اقدام فوری انسان دوستانه ممکن است اکنون، جان آنها را با تحمل مسئولیت اصلی توسط ملل ‌متحد و آمریکا نجات دهد.
وضعیتی که ممکن بود به‌طور طبیعی اگر به‌خاطر لیست تروریستی نبود، اتفاق نمی‌افتاد.
اکنون این موضوع مرگ و زندگی است.


باقی نگاه داشتن این ممنوعیت نامشروع مجاهدین به قتل‌عام تمامی ساکنان کمپ اشرف منجر خواهد شد.
هیچ تصمیمی به این میزان مشروع نیست. هیچ موضوع سیاست خارجی در گذشته تا این میزان مخالفت را در کشور ایجاد نکرده است.
صفی از مقامات پیشین دولتی، نظامی و مقامات دولت، از جمله دادستان سابق، مدیر اف.بی.آی.وزیر داخله و دو مدیر سیا، سه رئیس ستاد مشترک سابق، یک فرمانده پیشین ناتو، دو نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، مشاور امنیت ملی سابق رئیس‌جمهور اوباما و سنگین وزن های سیاسی، هاورارد دین، رودی جولیانی و پاتریک کندی خواهان خارج کردن ام.ئی.کی از لیست می‌باشند. … .
خانم رجوی رهبر مجاهدین، که برای این راهپیمایی از فرانسه در یک پیام ویدئویی بر روی یک پرده واید اسکرین سخنرانی می‌کردند، نظرات مردم را در رابطه با قتل‌عام در اشرف بازتاب نمودند: ”برچسب تروریستی در آمریکا به‌وضوح توجیه مشروعیت چنین آدمکشی، توسط هم آخوندهای بیرحم و هم دولت دست‌نشانده آن در عراق است. بنابراین مردم ایران از آمریکا می‌پرسند، چرا شما جواز کشتار فرزندان مارا باطل نمی‌کنید؟“

http://www.hambastegimeli.com

---------------------


فرانسه در صدد تماس با مخالفان سوری است

شعار سوری ها تندتر شد: "ملت خواهان اعدام بشار اسد است"




دبی-العربیه.نت

معترضان سوری روز جمعه 2-8-2011 با شعار "م

رگ به زندگی ننگین است " به خيابان ها آمدند و بر ضد رژیم بشار اسد شعار دادند.

فعالان سوری اعلام کردند نیروهای امنیتی در شهرهای دیر الزور و حماه و البوکمال به سوی معترضان آتش گشودند.

بر اساس این گزاش11 نفر از معترضان در شهرهای دیر الزور، حموریه، عربین در دمشق و تلبیسه به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

این درحالی است که فعالان حقوق بشری اعلام کردند تعداد کشته شدگان دیروز پنج شنبه در حمص و حلب به 7 نفر رسیده است.

برخی معترضان در تظاهرات امروز با حمل پلاکاردهای از جامعه بین المللی خواستند، فشار های بیشتری را علیه دولت سوریه اعمال کند.


در تظاهرات امروز همچنین در کنار شعار همیشگی "ملت خواهان سقوط نظام است" ، شعار " ملت خواهان اعدام بشار اسد است " نیز شنیده می شد.

از سوی دیگر آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که کشورش در صدد برقراری تماس با مخالفان سوری است.

ژوپه همچنین تأکید کرد که هم اکنون فشارها یی برای صدور قطعنامه ای جدید به منظور اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت سوریه و نیز محکوم کردن سرکوب مخالفان از سوی این رژیم صورت می گیرد.


وزیر خارجه فرانسه که درکنفرانس سالانه سفیران فرانسه سخن می گفت، افزود هدف فرانسه در این مرحله دست یابی به قطعنامه ای از شورای امنیت بر ضد رژیم سوریه است.

وزیر خارجه فرانسه پیشتر گفته بود که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، مشروعیت خود را از دست داده است.

---------------------------


به دلیل نپذیرفتن معذرت خواهی به خاطر حمله به ناوگان آزادی

ترکیه سفیر اسرائیل را اخراج و معاهده های نظامی با تل آویو را تعلیق کرد

دبی-العربیه.نت

احمد داوود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه جمعه 2-9-2011 اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته سفیر اسرائیل در آنکارا را اخراج کند و تمام معاهده های نظامی را با تل آویو به حال تعلیق در آورد.

اوغلو که در کنفرانسی خبری سخن می گفت خاطر نشان کرد: "تدابیری که هم اکنون اتخاذ می کنیم شامل کاهش روابط دیپلماتیک با اسرائیل تا سطح کاردار دوم خواهد بود. تمام کارمندانی که بالاتر از رتبه کاردار دوم دارند به ویژه سفیر باید حد اکثر تا چهارشنبه خاک ترکیه را ترک کنند."

اغلو پنجشنبه اعلام کرده بود چنانجه این رژیم همچنان از معذرت خواهی رسمی به خاطر حمله نیروی دریایی اش به ناوگان ترکیه ای حامل کمک برای مردم غزه در سال 2010 سرباز زند کشورش طرح "ب" را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد.

از سویی یک مسئول بلندپایه اسرائیلی روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که کشورش با برخی ملاحظات گزارش سازمان ملل متحد در خصوص یورش نیروهای دریایی اسرائیل به ناوگان آزادی را که قصد داشت در سال 2010 محاصره غزه را بشکند، می پذیرد.

نوار غزه از ژوئن 2007 پس از در دست گرفتن کنترل این منطقه توسط نیروهای حماس، در محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد. مقام های اسرائیلی هدف از این محاصره را جلوگیری از حملات راکتی گروه های فلسطینی به شهرک های اسرائیلی نشین اعلام کردند.

گزارش سازمان ملل متحد که آن را جفری بالمر نخست وزیر سابق نیوزلند صادر کرد خاطرنشان کرده است: "محاصره دریایی غزه به عنوان اقدامی امنیتی که به منظور جلوگیری از ورود اسلحه به این منطقه صورت می گیرد مشروع است و با قوانین بین المللی مطابقت دارد."

این گزارش اما استفاده از زور توسط نیروی دریای اسرائیل برای متوقف کردن ناوگان آزادی را غیر منطقی خواند و اظهار داشت: "تصمیم اسرائیل برای سیطره بر کشتی ها با استفاده این حجم از زور و در فاصله ای بسیار زیاد از محدوده محاصره آن هم بدون هشدار قبلی غیر منطقی است."

این گزارش از اسرائیل خواست به خاطر حمله به ناوگان آزادی معذرت خواهی کند و به خانواده های هشت تبعه ترکیه و یک آمریکایی ترکیه ای الاصل که در اثر یورش نیروهای دریایی اسرائیل کشته شده اند و شماری دیگر که زخمی شده اند، غرامت پرداخت کنند.

به گفته مقام اسرائیلی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده، اسرائیل آن بخش از گزارش را که حمله به ناوگان آزادی را غیر منطقی توصیف کرد و خواستار معذرت خواهی اسرائیل شده است را نمی پذیرد.

-----------------------------

در پى خرابى ساختمان توسط هواپيماهاى ناتو

اسناد دخالت ها و "جرايم" سازمان امنيت ملى ليبى به دست انقلابى ها افتاد


طرابلس، دبى - خليل ولد جدود، ناصر شريفى "العربيه.نت"

دست بالاى دست بسيار است. مى گويند زمانى يكى از رهبران اقليتى قومى در كشورى خاورميانه اى گفته بود: براى منافع خلقم با شيطان نيز بيعت مى كنم.

سالها، خيلى ها به اين سخن و سياست وى ايراد گرفتند و او را تخطئه كردند. با اين حال اما اينك بسيارى از نيروها و حتى دولتها بدون آنكه اعلام كنند كه بيعت برايشان مهم بوده يا خلق و يا منافع صِرف، همان كار را مى كنند.

انقلابيون ليبى كه اكنون حكومت قذافى را سرنگون كرده و عيد فطر امسال مردمشان را "عيد دوگانه" كرده اند، تقريبا همين كار را كردند. زمانى كه آنها بخشى از كشور خود را آزاد كرده بودند و قذافى خود را براى درهم كوبيدنشان آماده مى كرد، از جامعه عرب كمك خواستند و از اين كانال، پيمان بين المللى وسيعى را كه شامل اروپاييها و امريكايى ها نيز مى شد به يارى گرفتند. آنان به منتقدان گفتند: طعنه زدن چه آسان است، اما، "چون من بسوز تا بدانى چه مى كشم".

به هر حال اكنون كه طرابلس غرب، پايتخت ليبى، به دست مخالفان رژيم "شله قلمكار" قذافى در آمده است، ساختمان امنيت مركزى و ملى ليبى نيز كه با بمباران هواپيماهاى ناتو تخريب شده، تحت تسلط جوانان انقلابى و شوراى حكومت انتقالى واقع شده است. جايى كه قبلا در كشور "يك قطار اسم پر طمطراق سابق" حتى نزديك شدن به ساختمانش لرزه بر اندام مى انداخت، اكنون با هزاران پرونده، سند،عكس و ادواتش از چنگ قذافيان به درآمده است.

خبرنگار "العربيه" از درون اين ساختمان ديدن كرد و با بعضى از محافظان جديدش كه عموماً افرادى عادى و تحول طلب هستند به گفتگو نشست.

دفتر عبدالله السنوسى، رئيس سازمان امنيت ليبى كه در كنار معمر قذافى و پسرش سيف الاسلام به دليل جنايات جنگى عليه بشريت، سه عنصر تحت تعقيب بين المللى را تشكيل مى دهد، اكنون خالى و به هم ريخته است. نه او جرات ايستادگى و مقاومت داشت و نه "بله قربان گويان" و "مطيعان جان نثار او و رهبرى اش" تاب ماندن داشتند تا از اين دفتر حفاظت كنند. ظاهرا "تفنگ يك سرباز، ناموسش بود كه نبايد به دست ديگرى مى افتاد، اما امنيت يك كشور- البته به ادعاى خودشان- براى اينان ارزش چندانى نداشت".

جوانان حاضر در محل مى گويند بسيارى از فايلها را دست نخورده براى مديريت شوراى حكومت انتقالى يا موقت گذاشته اند. يكى از رهبران اين افراد به العربيه گفت: همين كاغذها و عكس هاى بهم ريخته پخش شده نيز براى متهم كردن قذافى و نظامش كافى است. هر سندى مى تواند، آشكار كننده جنايت ها و خيانت ها باشد. او افزود: قذافى هم عليه ملت خويش توطئه مى كرد و هم عليه ملل و دول ديگر.

اين جوانان به العربيه مداركى را نشان دادند كه ثابت مى كند سازمان امنيت قذافى با گروههاى مسلح دارفور و نيز جنوب سودان عليه دولت مركزى سودان، مذاكره و توطئه مى كرد. رابطه گروه تروريستى ابوسياف در فيليپين و گروههاى خرابكار ديگر هم با همين سازمان از اسناد موجود روشن مى شود.

اسناد يافت شده نشان مى دهد كه سازمان اطلاعات و امنيت ليبى كه در واقع محافظ امنيت قذافى و اطرافيانش بود در كوچكترين امور زندگى مردم نيز دخالت مى كرد و گمان مى كرد با امكانات امنيتى و راه حل هاى پليسى مى توان بدون آزادى و شكوفايى، كشور را به پيش برد يا دست كم "واكس زد و اطو كشيد". حال آنكه اين قيّم و سردمدار "دانستنى ها عليه مردم"، نمى دانست حتى امكان "رفو" برايش نمى ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر