Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

واکنش ترکیه به مقاله "یدیعوت آخرونوت": به هیچ کس باج نمی دهیم


واکنش ترکیه به مقاله "یدیعوت آخرونوت": به هیچ کس باج نمی دهیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو امروز به نوشته روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آخرونوت" مبنی بر این که آقای اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل برنامه ای برای مجازات ترکیه تهیه کرده، واکنش نشان داد.

روزنامه "یدیعوت آخرونوت" نوشته بود طبق برنامه آقای لیبرمن، اسرائیل ترکیه را از طریق حمایت از سازمان کرد "پ. کا.کا" مجازات خواهد کرد؛ ولی آقای داوود اوغلو گفت: «هیچ کس نمی تواند از ترکیه اخاذی نماید و ما امیدواریم تکذیب نوشته "یدیعوت آخرونوت" از سوی اسرائیل با عمل توأم شود».

روز جمعه گذشته در پی انتشار گزارش "یدیعوت آخرونوت"، دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه ای خواهان خویشتن داری در رابطه با مناسبات با ترکیه شد و اعلام کرد سیاست دولت اسرائیل مانند همیشه بر جلوگیری از ایجاد بحران در روابط با ترکیه و حتی رفع بحران موجود قرار دارد.

همزمان، پس از آنکه ترکیه اعلام داشت قصد دارد گشت های دریایی خود را در بخش شرقی دریای مدیترانه افزایش دهد، وزیر انرژی اسرائیل، آقای عوزی لندائو به آن کشور هشدار داد و اعلام کرد: اسرائیل از منابع گازی خود در دریای مدیترانه دفاع خواهد کرد.

وزیر خارجه پیشین آلمان، آقای یوشکا فیشر نیز در سخنان امروز خود تأیید کرد که یکی از علل سیاست های اسرائیلی ستیزانه دولت کنونی ترکیه، آن است که اتحادیه اروپا حاضر نشد ترکیه را در آن سازمان بپذیرد – و از این رو اردوغان درصدد برآمد به دنیال اسلام روی آورد و خصومت با اسرائیل را وسیله پیشبرد هدف های سیاسی خود قرار دهد.

////////////

فروش دختران 11 ساله در کشور مدعیان مدیریت بر جهان

و به عنوان آخرین گزارش این مجموعه خبری:

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- حکومت ولایت فقیه در ایران که ادعای تسلط و آقایی بر سراسر جهان را دارد، سرزمین ایران را که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است به کانون فقر و ذلت و محنت مبدل ساخته است.

خبرگزاری "فارس" که یک نهاد حکومتی است، گزارش داد که به علت افزایش فقر در ایران، ازدواج دختران در سن یازده سالگی در ابعاد گسترده ای افزایش یافته است.

رییس دادگستری شهرستان رشتخوار ضمن تأیید این خبر گفت: مردم مناطق محروم ایران به علت رواج اعتیاد و افزایش فقر، دختران خود را در سن 11 سالگی به خانه شوهر می فرستند که بی تردید بخش عظیمی از این ازدواج ها پس از مدتی منجر به طلاق می شود.

یک خبر حاشیه ای: ایران برای جبران زیان های سیل در پاکستان، یکصد میلیون دلار کمک مالی در اختیار آن کشور قرار داد.

//////

مقام ارشد پیشین آمریکایی: حکومت ایران بزرگترین خطر برای امنیت ملی ما است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک مقام ارشد دولتی پیشین در ایالات متحده گفت: حکومت ایران همچنان بزرگترین تهدید علیه امنیت ایالات متحده محسوب می شود.

خانم فران تاون سند که در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت بوش سمت مشاور او را در امور امنیت داخلی به عهده داشت، در گفتگو با روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" گفت: گروه تروریستی القاعدة در سال های اخیر به دنبال ضربات ایالات متحده بسیار تضعیف شده – و گرچه هنوز به طرح ریزی عملیات تعرض آمیز ادامه می دهد، ولی رژیم اسلامی ایران هم اکنون بزرگترین خطر استراتژیک علیه امنیت ایالات متحده محسوب می شود.

///////////////////////

پایکوبی ایران، نشانه دخالت جمهوری اسلامی در اشغال سفارت اسرائیل در قاهره

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مقامات حکومت اسلامی ایران همچنان به جشن و پایکوبی در مورد حمله تظاهر کنندگان مصری به دفتر سفارت اسرائیل در قاهره که موجب بسته شدن آن گردید ادامه می دهند و سخنان آنان این ظن را تقویت می کند که رژیم ایران در این توطئه دست داشته است.

ساختمانی که دفتر سفارت اسرائیل در قاهره در طبقه چندم آن قرار دارد، شب شنبه مورد حمله گسترده تظاهر کنندگانی واقع شد که آن جا را به اشغال درآوردند و به تخریب وسائل دفتر و از میان بردن اسناد آن پرداختند.

در جریان رویارویی نیروهای امنیتی مصر با تظاهر کنندگان، سه تن کشته شدند و حدود یک هزار نفر زخمی گردیدند، که حدود 300 تن از آنان مأموران انتظامی بودند.

به دنبال این حمله که نقض کننده موازین دیپلمایتک بین المللی است، سفارت تعطیلی شد و سفیر اسرائیل و کارمندان سفارتخانه به اورشلیم بازگشتند.

فردای روز این حمله، رسانه های همگانی در ایران، آن را با اشغال سفارت آمریکا در تهران همطراز دانستند و این رویداد خشونت بار را جشن گرفتند.

ابراز شادمانی مقامات حکومت ایران نسبت به این اقدام که دولت مصر و جامعه بین المللی آن را شدیداً محکوم دانستند، امروز نیز ادامه یافت.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه گفت: تسخیر سفارت رژیم اشغالگر در قاهره، اشغالگران قدس را با تهدید جدی روبرو کرده است.

او گفت: بیداری اسلامی که منطقه را در نور دیده اوضاع را به کلی دگرگون خواهد ساخت.

همچنین، اسماعیل کوثری، نائب کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس اعلام داشت که اکثر نمایندگان پارلمان ایران از حمله به سفارت اسرائیل توسط تظاهر کنندگان مصری جانبداری می کنند – و این در حالی که سفارتخانه ها طبق قوانین بین المللی باید از مصونیت در کشور میزبان برخوردار باشند ولی حکومت ایران که سفارت ایالات متحده را اشغال کرد، این تعرض را یک عمل مشروع می داند.

همچنین گروهی که خود را "سازمان بسیج مستضعفین" می خواند، برای ابراز شادمانی نسبت به تسلط بر ساختمان سفارت اسرائیل بیانیه ای انتشار داد و ضمن تأیید این تعرض اوباشگرانه نوشت: آمریکا و اسرائیل از ایجاد یک بلوک نیرومند اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران در منطقه به هراس افتاده اند.

این بیانیه نشان می دهد که حکومت ایران در تحریک عوامل آشوبگر در مصر برای حمله به ساختمان سفارت نقش داشته است.

برخی آگاهان می گویند: عامل اصلی این حمله که مورد نکوهش قاطعانه دولت مصر قرار گرفت و موجب بازگرداندن قوانین اضطراری به آن کشور شد، گروه های اسلام گرا از جمله اخوان المسلمین بوده اند که حکومت ایران در هفته های پیش دو هیئت از آن ها را به تهران دعوت کرده بود.

حمید رضا ترقی از حزب مؤتلفه اسلامی نیز گفت: تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره، نشان دهنده عمق کینه ملت مسلمان مصر است.

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین المللی خامنه ای گفت: حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در مصر به اندازه موضوع "کمپ دیوید"، ولی در جهت عکس آن اهمیت داشته است.

یادآوری می شود پیمان صلح اسرائیل و مصر در دهکده ییلاقی "کمپ دیوید" در ایالات متحده بین زنده نامان انور سادات و منخم بگین رهبران دو کشور شکل گرفت.

گروهی نیز که خود را "بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران" می نامند، بیانیه ای در حمایت از اشغال سفارت اسرائیل در قاهره انتشار داد.

آگاهان سیاسی می گویند: این ابراز علنی پشتیبانی از اقدامی که جزو ممنوعیت های قوانین بین المللی است، نشان می دهد که رژیم ایران هنوز از اقدام یاغی گرانه اشغال سفارت آمریکا در تهران درس عبرت نیاموخته و همچنان به فتنه گری و نادیده گرفتن موازین دیپلماتیک و قوانین بین المللی ادامه می دهد.

////////////////

دیک چینی: اگر لازم شود اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران حمله خواهد کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- معاون رییس جمهوری پیشین ایالات متحده، آقای دیک چنی اعلام داشت در صورتی که لازم شود، اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران حمله خواهد کرد.

به گفته آقای چنی، در مصاحبه با تارنمای "نیوزمکس"، او با چند تن از مقامات بلندپایه اسرائیلی تا کنون درباره برنامه های اتمی ایران مذاکره کرده و همه آنها گفته اند که ایران را برای خود "یک تهدید اساسی" تلقی می کند.

آقای، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی دیروز خود به مناسبت دهمین سالگرد فاجعه 11 سپتامبر، به موضوع تلاش های حکومت ایران برای رسیدن به بمب هسته ای نیز اشاره کرد و از جامعه جهانی خواست به بیشترین تلاش دست بزند تا از دستیابی ایران به بمب اتمی جلوگیری کند.

نتانیاهو با اشاره به فاجعه 11 سپتامبر گفت: خطر آن است که جنگ افزار هسته ای به دست سازمان های ترور نیز برسد – و نباید اجازه داد که چنین احتمالی عملی شود.

آمانو: اسناد فعالیت اتمی نظامی ایران را منتشر می کنیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دکتر یوکیا آمانو گفت که قصد دارد در گزارش آینده خود به شورای حکام آژانس، اطلاعاتی را منتشر کند که بر اساس آنها، این نهاد بین المللی می گوید برنامه اتمی ایران ابعاد نظامی دارد، و بر همین پایه، آژانس بین المللی انرژی اتمی "نگرانی فزاینده ای" از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ابراز می کند.

او این سخنان را امروز، در جریان نشست دوره ای آژانس بیان کرد.

آمانو، پیشتر از گفته بود افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران به منظور ساخت سلاح اتمی، موجب "نگرانی فزاینده" آژانس است.

مدیر کل آژانس، همزمان با اینکه گفت حکومت ایران در ماه های اخیر کمی همکاری های خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی افزایش داده، خواهان آن شد که جمهوری اسلامی با پاسخ گویی به نگرانی های اساسی جامعه جهانی، به صورت "بازتری" در باره برنامه اتمی خود عمل کند.

دکتر آمانو، اطلاعات آژانس درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران را "قابل اتکاء"، "گسترده" و "فراگیر" توصیف کرد.

نیروگاه بوشهر سرانجام "پیش راه اندازی" شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نیروگاه اتمی بوشهر، نخستین رآکتور عملیاتی ایران امروز به صورت رسمی و با حضور وزیر انرژی روسیه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران وارد مرحله "پیش راه اندازی" شد.

در جریان راه اندازی نیروگاه بوشهر، دکتر فریدون عباسی گفت که جمهوری اسلامی قصد دارد با ساخت چند رآکتور دیگر، به توان تولید 20 هزار مگاوات انرژی اتمی دست یابد و افزود که در این زمینه نیز، حکومت ایران بر همکاری با شرکت های خارجی، از جمله روسی در زمینه ساخت این نیروگاه ها تأکید کرد.

عباسی در حالی بر ادامه همکاری با روسیه برای ساخت نیروگاه های جدید در ایران تأکید دارد، که راه اندازی نیروگاه بوشهر به دلیل کارشکنی های طرف روسی، تا کنون بارها به تعویق افتاده بود.

حتی هم اکنون نیز، علیرغم اینکه مسئولان ایرانی مدعی هستند رآکتور بوشهر را با 40 درصد توان راه اندازی کرده اند، روزنامه "آفرینش" در سرمقاله امروز خود نوشت توان کنونی این نیروگاه، تنها 10 درصد است.

آقای سرگئی شماتکو، وزیر انرژی روسیه نیز، در کنفرانس خبری امروز در بوشهر گفت که با توجه به شرایط بین المللی، بستن قراردادهای جدید برای ساخت نیروگاه اتمی دیگر در ایران، پس از رسیدن رآکتور بوشهر به توان صد در صدی انجام خواهد شد – هر چند که او گفت در هر صورت، روسیه علاقه دارد در این زمینه به همکاری با ایران ادامه دهد.

////////////////////


مرزهای سنی نشین ایران همچنان ناآرام است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در ادامه ناآرامی ها در مرزهای شرقی و غربی ایران، یک فرمانده بلندپایه نیروی دریایی ارتش در استان سیستان و بلوچستان به قتل رسید و همزمان، شیخ حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات نیز گفت که سه تن از اعضای حزب کومله در استان کردستان، در غرب ایران کشته شدند.

مصلحی که در حاشیه نشست امروز هیئت دولت سخن می گفت، افزود که این سه تن، دو شب پیش در یک درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.

سپاه پاسدارن حکومت اسلامی، از سه ماه پیش عملیات گسترده نظامی را در مناطق کردنشین ایران و اقلیم کردستان عراق، با بهانه مبارزه با چریک های "پژاک" ترتیب داده است که حیدر مصلحی امروز گفت این عملیات، به گفته او "تا ریشه کنی کامل" حزب حیات آزاد کردستان ادامه خواهد یافت.

مناطق مرزی ایران که بیشترین ساکنان آنها اهل تسنن هستند، به دلیل تبعیض جمهوری اسلامی، سال ها است که دستخوش اعتراض های گسترده می باشند، که گاه به دلیل سرکوب رژیم، به صورت مسلحانه درآمده اند.

پنج نفر دیگر در ایران اعدام شدند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- با اعدام پنج تن دیگر در ایران، شمار کل افراد به دار آویخته شده در این کشور در سال جاری میلادی، براساس محاسبه خبرگزاری فرانسه به 192 تن رسید.

سازمان های حقوق بشری، تعداد اعدام ها در ایران را چند برابر این تعداد می دانند، که شامل اعدام های مخفیانه در مشهد نیز می شود.

همزمان، آقای محمد مصطفایی، حقوقدان و وکیل دادگستری که مدتی است ناچار به ترک ایران شده، گفت که سه تن از افرادی که هفته گذشته در اهواز اعدام شدند، متهم به همجنس گرایی بودند.

این در حالی است که محمود احمدی نژاد، پنج سال پیش در سفر به نیویورک و در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که در ایران همجنس گرا وجود ندارد و هیچ کس به این اتهام اعدام نمی شود.

///////////////

قربانیان خشم اسد: سازمان ملل می گوید 2600 تن، فعالان سوری می گویند چند برابر

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در سوریه تظاهرات علیه رژیم بشار اسد همچنان ادامه دارد. تظاهر کنندگان در شعارهای شب گذشته خود خواهان اعدام بشار اسد بودند.

خانم ناوی پیلای، رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز اعلام داشت از آغاز خیزش مردمی در سوریه در ماه مارس گذشته تا کنون، دست کم 2600 انسان کشته شده اند.

اوپوزیسیون سوریه در مقابل شمار کشته ها را چند برابر رقم ذکر شده از سوی نماینده سازمان ملل دانسته است و در دیگر سو، مشاور پرزیدنت اسد، خانم بثینة شعبان می گوید رقم کشته ها تنها 1400 نفر بوده و از این میان، نیمی از کشته ها نیروهای امنیتی بوده اند.

ایالات متحده شب گذشته قویاً قتل یکی از فعالان مهم حقوق بشر سوریه را در حالی که در زندان به سر می برد، نکوهش کرد.

به گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، این فعال به نام خیاط مطر شش ماه پیش در دمشق بازداشت شد و روز گذشته مأموران اسد جسدش را به خانواده اش در حالی تحویل دادند که آثار شکنجه و جراحت به روی سینه و چهره او به چشم می خورد.

در این میان، رییس جمهوری روسیه، پرزیدنت دمیتری مدودیف که همچنان به حمایت از اسد ادامه می دهد، خواهان آن شد که بیش از این به بشار اسد فشار وارد نگردد.

همزمان، رژیم سوریه که خود را زیر فشار شدید جامعه بین المللی و به ویژه غرب می بیند، برای آنکه از این فشار بکاهد به آژانس بین المللی انرژی اتم اطلاع داد که حاضر است در بازرسی از منطقه "دیرالزور" با کارشناسان آژانس همکاری کند.
//////////////////

یک فرزند دیگر قذافی به نیجر گریخت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دیشب اعلام شد یکی از فرزندان حاکم بر کنار شده لیبی، معمر قذافی که پیشتر فوتبالیست بوده به نیجر گریخته است.

به گفته وزیر دادگستری نیجر، ساعدی قذافی همراه با 9 نفر دیگر وارد آن کشور شده ولی پناهنده محسوب نمی گردد.

از هفته گذشته تا کنون چندین تن از سران رژیم سابق لیبی به نیجر رفته اند.

ساعدی قذافی در آغاز این ماه با انقلابیون کشورش رابطه برقرار کرد و به آنها پیشنهاد داد در مورد پایان جنگ وارد گفتگو شوند ولی این پیشنهاد بی نتیجه ماند.

شورای موقت انقلابیون لیبیایی شب گذشته اعلام داشت دولت جدید لیبی ظرف ده روز آینده تعیین خواهد شد و استخراج نفت از سر گرفته می شود؛ ولی از میزان استخراج سخنی به میان نیآمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر