Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

کوروش کبیر کرد بوده و دلیل مهم و محکمی در این باره وجود دارد



نام این مقاله ها به این شرح میباشد تحقیقات جامع در باره ریشه یابی کوروش کبیر 
آیا دوستان ایرانی ما در باره مرد بزرگ ماد یا سنجابی کردتبار ایران کوروش کبیر دست به تحقیق زده اند اهل کدام قسمت از منطقه بوده اند و پدر و مادر ایشان پیش از اینکه پدرش را به دار بزنند کجا زیسته اند و اهل کدام شهر بوده اند؟ پدر کوروش یکی از فرماندهان ارتش ماد بوده است در زمان مادها خود کوروش هم پدرش و هم مادرش ماد بوده پدر و مادر کوروش در منطقه سنجابی امروزی زیسته اند و میتوان گفت از ایل گوران میباشد پدر کوروش به دلیل سهل انکاری فرماندهان جدید ماد در صدد بود که علیه پادشاه خود که دایه ی خود نیز بوده است کودتا بکند لاکن این کودتاه کشف میشود و به مرگ و اعدام پدر کوروش که خود نیز خواهرزاده پادشاه ماد بوده است منجر میشود که پدر کوروش خود نیز با خاندان ماد نسبت فامیلی داشته اند در آن زمان رسم بوده است کسانی که هم نسبت خانوادگی با پادشاه دارند و فرمانده هستند در کاخ آن زمان مادها آپادانا همدان امروزی زیسته اند. خلاصه بعد از اعدام پدر کوروش مادر کوروش که دارای یک پسر کوچک و دختری 8 ساله بوده از کاخ پادشاه ماد بیرون میشود و راهی منطقه ی پراو کرمانشاه امروزی میشود برای مدتی آنجا زیست میکند لاکن به دلایل سختی شرایط زندگی راهی خرسان میشود و در آنجا کوروش یه مدرسه میرود مدرسه میرود و سپس وقتیکه به سن 17 سالگی میرسد یعنی مابین 17 و 18 سالگی مادرش از دست میدهد بیشتر پیش خاله اش زندگی میکند خلاصه پیش از اینکه مادر کوروش فوت بکند ماجرا را برای پسرش تعریف میکند کوروش پسری بسیار با استعداد و خیلی توانا بوده است و یک روز دایه ی کوروش از منطقه ایلام امروزی با روزها راه و اسپ سورای خلاصه به دیار پسر خواهرش میرود و آنجا چون کوروش فردی محبوب و خیلی جذاب و با استعداد بوده است در میان اهالی منطقه بسیار محبوب میشود خلاصه دایه ی کوروش که خود نیز یکی از فرماندهان ماد بوده است با کوروش درباره اینکه سران ماد به عاش نوش پرداخته اند به مسائل جامعه توجه نمیکنند و باید حکومت را تغیر بدهند به مشورت می پردازند در آنجا به خاطر زیبای و توانایهای کوروش کوروش کبیر را به فرماندهی خود انتخاب میکنند و عموهای کوروش که در منطقه سنجابی امروزی زیسته اند از این ماجرا با خبر میشوند در هنگام بازگشت دایه ی کوروش در یک بخشنامه همه اهالی ایلام امروزی را از این ماجرا با خبر میکند و عموهای کوروش هم از این قضیه با خبر میشوند و بسیار خوشحال میشوند در آن زمان میان کوه پراو و سنجابی امروزی زندگی نموده اند.
خلاصه پیش از اینکه کوروش در خراسان نیرو جمع آوری بکند و به ماده ها ی فامیل خودش حمله بکند عموهای کوروش همراه با فامیلهای مادرش کار پادشاه ناتوان ماد که خود نیز از طوایف پدر کوروش بوده اند تمام میکنند و در هنگام رسیدن کوروش یک یگان بزرگ برای تصرف سرزمین ماد از سوی بابلیها کیسل میشود که با لشکر کوروش روبرو میشوند و در جا شکست میخورند کوروش را مصمم میکند که تا اسرائیل امروزی لشکرش پیشروی بکند در آن زمان یهودیان بدست بابلیها اسیر بوده و یهودیان را مثل برده بکا ربرده بودند کوروش با شنیدن این قضیه بسیار عصبانی میشود و بابلیها را تارومار میکند و یهودیان به سرزمین اجدادی خویش باز میگردانده میشوند تمامی زمینهای که متعلق به یهودیان بوده بازپس میگیرد و به یهودیان میدهد این مقاله ادامه دارد. در نوشتهای آینده منابع کتاب و منابع اطلاعات در این باره منتشر میشود.
با تشکر ساموئیل کرماشانی
 —


----------------------------------------------
دو بعد مهم و حیاتی برای افرادی که سالوحانه تحت تاثیر شعار توخالی کسانی و یا گروه های قرار میگیرند که نوعی خودسانسور هستند بگویم که والا ترین چیزهای که باید از طریق آن یک فرد و یا انسانی را باید شناخت 1 عکس و تصویر 2 صدا 3 قلم و کارهای انسان میباشد وقتیکه تصویر وجود داشته باشد که یکی از شاخص های  
اول شناختن چهره یک انسان عکس است دوم قلم صدا و نوشتهای انسان مهمترین چیزهای باید یک انسان را شناخت از طریق آن تصویر و کارهای ایشان میباشد بنابر این ما هم تصویر داریم و هم کارهای ما را میتوان در هر بخش و گوشه  ای از این دنیای انترنتی مشاهده نمود 
با تشکر ساموئیل کرماشانی
-------------------------------------------------------
Elever går genom en korridor på en högstadieskola. Foto: Petra Levinson/Sveriges Radio.
مبارزه با تبعیض این بار با مدارک کافی دو خواهر جزایری موفق شدند
دو خواهری که در طی چند سال در مکتب مورد توهین و تحقیر قرار گرفته بودند، مستحق به پوزش خواهی رسمی و دریافت دوصد و پنجاه هزار کرون از طرف کمون مربوطه شدند. این دست آورد درنتیجه زحمات نماینده ی سازمان مبارزه با تبعیض به دست آمد. بنا به گفته ی نماینده ی این سازمان این توهین و تحقیرناشی از آزار و اذیت های قومی است و شاگردان دیگر در برابر این در خواهر ملامت شمرده می شوند و همچنین این .تقصیر کمونی است که این مدارس  مربوطش می شود
////////////////////////////////
ئێران خوڵی تایبەتی مەشقی نیزامی بۆ گرووپی حەماس داناوە

 لێپرسراوێكی حكوومەتی ئیسرائیل رایگەیاند، ژمارەیەك لە ئەندامانی گرووپی حەماس بە مەبەستی بارهێنانی مەشقی سەربازیی و كەڵك وەرگرتن لە چەندها جۆری مووشەك هاوێژ، سەردانی ئێرانیان كردووە.



لە سێ‌ساڵی رابردووە هەتا ئیسَتا بەشێكی بەرچاو لە ئەندامانی حەماس مەشقی سەربازیی تایبەتیان لە ئێران بینیوە و هەتا ئیستاش ئەو راهێنانانە بەردەوامن.



رۆژنامەی "جروزالم پست" لە زاری ئەو لێپرسراوە نیزامییەی حكوومەتی ئیسرائیلەوە بڵاوی كردۆتەوە، حكوومەتی ئێران چەندها جۆری مووشەكی"كورنت و فاگوت"ی داوە بە گرووپی حەماس و هاوكاتیش شێوەی كەڵك وەرگرتن لەو مووشەكانەی لە ناو وڵاتی خوێدا(ئێران) فێر كردوون.



ئەو لێپرسراوەی ئیسرائیل وتیشی، گرووپی حەماس بەر لە شەڕی غەزە شێوازی كەڵك وەرگرتن لە مووشەكیان نەدەزانی، بەڵام لەدوای سەردانیان بۆ ئێران و بارهێنانیان لەلایەن حكومەتی ئەو وڵاتەوە، ئێستا بە باشترین شێوە كەڵك لە چەك و چۆل وەردەگرن.



بەوتەی ئەو لێپرسراوە نیزامییەی ئیسرائیل، فەرماندەرانی نیزامی حكوومەتی ئێران بە شێوەیەكی پێشكەوتووانە ئەندامانی گرووپی حەماسیان لە بواری كەڵك وەرگرتن لە مووشەكی دژە تانك بار هێناوە.



حكوومەتی ئیسرائیل بۆ بەربەرەكانی لەگەڵ ئەو مووشەكە دژە تانگانە سیستمی بەرگریی لەسەر تانگەكانیان داناوە.


حكوومەتی تلاویو بە بەردەوامی حكوومەتی تارانی بە ناردنی چەك و چۆل بۆ گرووپی حەماس لە رێگای سووریەوە تاونبار كردووە..
/////////////////////////////////
چارەنووسی هاووڵاتێكی كوردی شاری سنە ناڕوونە
هاووڵاتێكی كوردی خەڵكی ناوچەی ژاوەروی سنە كە ماوەی یەك حەفتە لە دەستبەسەر كردنی تێپەر دەبێت هەتا ئیستا چارەنووسی نادیارە.
بەپێی هەواڵی هەواڵنێری ئاژانسی هەواڵدەریی كوردپا لە پارێزگای سنە، واحید دووستی كوڕی عەبدولعەزیز و خەڵكی گوندی تەنگیسەر لە ناوچەی ژاوەرۆ، ماوەی یەك حەوتوو لەمەوبەر لەلایەن ئیدارەی ئیتلاعاتی شاری سنەوە بانگهێشت كراوە و هەتا ئێستا چارەنووسی ناڕوونە.

بنەماڵەی واحید دووستی بۆ ئاگادار بوون لە بارودۆخیی، بۆ چەندین جار سەردانی ئیدارەی ئیتلاعاتیان لە شاری سنە كردووە، بەڵام لێپرسراوانی ئەو ناوەندە ئەمنیەتییە هیچ وڵامێكیان پێ‌نەداونەتەوە.

هەتا بڵاو بوونەوەی ئەم هەواڵە هۆكاری دستبەسەر كرانی واحید دووستی روون نەبۆتەوە.
ئەو هاووڵاتییە دەستبەسەر كراوە یەك ساڵ لەمەوبەریش هاورێ‌لەگەڵ چوار كەسی دیكە بۆ ماوەیەك لە گرتنگەی ئیدارەی ئیتلاعاتی شاری سنە دەستبەسەر كرابوون.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر