Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

سووپای‌ توركیا دڕه‌نده‌ترین سووپای‌ جیهان !!

تۆ بلێت خۆ خەتای ئەو مندالە کوردە چی بێت؟ بس  چۆنکە کوردە 

سووپای‌ توركیا دڕه‌نده‌ترین سووپای‌ جیهان !!

ئه‌م وێنه‌یه‌ی‌ كه‌ ده‌یبینین مند
اڵێكی‌ بێتاوانی‌ كورده‌ سه‌ربازێكی‌ توركیش پێی‌ خستۆته‌ سه‌ر ده‌ستی‌ و ئه‌یكوشێت.
ئه‌وه‌ی‌ پێویسته‌ بیزانین سووپای‌ توركیا كه‌ له‌ساڵی‌ 1918 به‌دواوه‌ به‌ده‌ستی‌ ئه‌تاتوركه‌ ڕه‌گه‌ز په‌رسته‌كان دروست كراوه‌ به‌رده‌وام خه‌ریكی‌ قه‌تل و عامی‌ كوردان و نه‌تةوه‌كانی‌ تر بووه‌.
////////////////////////
فشار فراوان بر روژین محمدی در بند دو الف اوین

فشار فراوان بر روژین محمدی در بند دو الف اوین
روژین محمدی وبلاگ نویس و دانشجوی رشتۀ پزشکی دانشگاه مانیل فیلیپین که دوم آذرماه سال جاری و در پی بازگشت به ایران بازداشت شده بود تحت فشار بازجویان در زندان اوین قرار دارد، بنا به اطلاع گزارشگران “هرانا” ارگان خبری مجموعۀ فعالان حقوق بشر در ایران، روژین محمدی با اتهاماتی همچون “تبلیغ علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” از طریق “فعالیت‌های حقوق بشری” مواجه شده و تحت فشار قرار گرفته است، همچنین برخی منابع خبری از انتقال وی به بند ۲ الف متعلق به سپاه پاسداران خبر داده‌اند، خانم محمدی که بیست و سوم آبان ماه و در پی بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی توسط نیروهای امنیتی به صورت موقت دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده بود سرانجام و در دوم آذرماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، این در حالی بود که در طی این چند روز و پیرو احضار از سوی دادسرای قدوسی زندان اوین نیز این وبلاگ نویس تحت بازجوئی قرار داشت و حتی بیست و هشتم آبان ماه مأموران امنیتی به منزل پدریش در کرمانشاه جهت بازداشت وی مراجعه کردند که به دلیل عدم حضور نامبرده موفق به انجام این امر نشدند.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
بند ۳ مادۀ ۷ کنوانسیون منع شکنجه و دیگر رفتار‌ها یا مجازات های بی رحمانه، غیر انسانی یا ترذیلی: افرادی که به اتهام ارتکاب جرمی تحت تعقیب قرار می‌گیرند باید در کلیۀ مراحل دادرسی از رفتاری عادلانه برخوردار شوند.
بخش ز بند ۳ مادۀ ۱۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس به ارتکاب جرمی متهم می‌شود مجبور نشود که علیه خود شهادت دهد و یا به مجرم بودن اعتراف نماید.
------------------------




سمینار پاڵتاکی لە سەر کونگرە
وە خاتر ئتلا ڕەسانی، ڕەوشەنگەری، گوشگردن لە ڕخنە، پێشنیار و پرسیارەکان ئەفراد ناو کومەڵگای یارسان کومیتەی هاوبەش یاریکورد و جدی لە ڕوژ یەکشەممە ڕێکەفت ٢٧.١١.٢٠١١ ساعەت 20:00 وە وەخت ئوروپا بەرنامەێک لە روم یارسان کوردستان وەڕێوە بەێت. هەر وەی خاترە داوا لە فاعالین و خەمخوەران مەسەڵەی یارسانی کەیم کە فەعالانە بەشداری لەی بەرنامە بکەن


ئومێدواریم وە خاتر مەنافە و مەسڵەحەت گشتی و ئەڕا هەرچێ زیاتر ڕەسانن دەنگ کومەڵگای یارسانی وە دونیای دەرەوە و دروسکردن کۆدەنگیک لە ناو مەردم یارسان وە پێشنیار و ڕخنە و پرسیارەکانتان زەمینەی کونگرەێک پڕ مەحتەوا، فرە ڕەهەند و پڕ دەسکەفت ئەڕا جامعەکەمان دروس بکەین.
  

بەڕێزان کاک مەنوچەر عەزیزی و کاک عەلی مهرابی وە نوینەرایەتی کومیتەی هاوبەش لە بەرنامەکە بەشداران.




دەستەی وەڕێوەبەری میدیا پاڵتاکی یارسان کوردستان
----------------------------------

گفتگو با مینا احدی از رهبران حزب کمونیست کارگری ایران

مینا احدی در استکهلم
حزب کمونیست کارگری ایران به مناسبت بیستمین سال فعالیت خود، مراسمی در روزشنبه ۲۶ نوامبر دراستکهلم برگزارخواهدکرد که حمیدتقوایی، دبیر و مینا احدی، عضو کمیته ی مرکزی حزب و مسئول کمیته ی علیه اعدام درآن شرکت خواهندداشت. به این مناسبت گفتگویی انجام داده ایم با مینا احدی و ازجمله از کارنامه ی ۲۰ ساله ی حزب و برخی انتقادها که ازآن شده، پرسیده ایم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر