Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

هەر حەفتە 20 ژن لە هەرێمی كوردستان خۆ دەسوتێنن




هەر حەفتە 20 ژن لە هەرێمی كوردستان خۆ دەسوتێنن
كوردپا: بەپێی راپۆرتی رێكخراوێكی داكۆكیكاری مافی ژنان لە هەرێمی كوردستان، لە ساڵانی رابردوودا خۆكوژیی ژنان لەم هەرێمە زۆر رووی لە زیاد بوون كردووە، بە چەشنێك كەلە سێ‌ ساڵی رابردوودا 1012 ژن خۆیان سووتاندووە. 
بەپێی ئامارەكانی "بەڕێوەبەرایەتیی رووبەڕوو بوونەوەی توندوتیژی دژی ژنان" لە سێ‌ ساڵی رابردوودا لە هەرێمی كوردستان یان ناچار كراون دەست بدەنە خۆ سووتاندن یان خۆیان دەستیان داوەتە ئەو كارە، كە زۆربەیان گیانیان لە دەست داوە.

بەپێی زانیارییەكانی ئەو بەڕێوەبەرایەتییە، قووڵایی ئەو كارەساتە بە چەشنێكە كە لە هەر حەفتەیەكدا بە شێوەی نێونجی 20 ژن لە هەرێمی كوردستان دەست دەدەن خۆ سووتاندن، كە لانیكەم 18 كەسیان گیان لە دەست دەدەن.

توندوتیژی بە دژی ژنان لە كوردستانی عێراق دا زۆر بەر چاوە، بوونی كەلتوورێكی تەواو نەریتی لەلایەك و بەربڵاوبوونەوەی ئامرازەكانی پێوەندیی گشتی و راگەیاندنی وەك ئینتێرنێت‌و، پەرەسەندنی رایەڵە كۆمەڵایەتییەكانی وەك فەیس بووك و بەرزبووەنەوەی ئاستی وشیاری لە بەرامبەر مافە تاكەكەسییەكان دا، بووەتە هۆی دوژوارتر بوونەوەی ئەم دیاردە دزێوە.

لەم كەش و هەوایەدا ژنانی ئەم هەرێمە خوازیاری ئازادی زیاتر و رزگاربوون لە دەستی كەلتووری پیاو سالارین، بەڵام بوونی لێڕوانینێكی نەریتی لە كۆمەڵگادا و زاڵییەتی پیاوسالاری، بوونەتە كۆسپی بەردەم ژنان بۆ گەیشتن بە مافەكانیان.

گوشارە رۆحی و دەروونییەكان و تەنانەت كوشتنیان بە بیانووی شەرەفەوە دیاردەیەكی زۆر باوە لەم ناوچەیەدا، كە سەرەڕای ئەوەی ژمارەیەكی زۆر رێكخراوی داكۆكاری مافەكانی ژنی لێیە و هەروەها بوونی پەسندكراوە یاساییەكان بۆ داكۆكی كردن لە مافەكانی ژنان، وا دیارە توندوتیژی و هەڵاواردن بە دژی ئەم توێژەی كۆمەڵگا بەم زووانە بەرەو ئاوابوون ناچێت.
ئاری رەفیق، بەڕێوەبەری بەڕێوەبەرایەتیی رووبەڕوو بوونەوەی توندوتیژی دژی ژنان، بە ماڵپەڕی ئاوێنەی گوتووە: دیاردەی خۆسوتاندن لەنێو ژنانی هەرێمی كوردستان دا زۆر بەرز بووەتەوە، بەجۆرێك كە هیچ كۆبوونەوە و سیمینارێك ناتوانێ‌ كۆتایی پێ‌ بهێنێ‌.
------------------------------------------
هێزە سوپایی و ئەمنیەتییەكان دەروی گوندی "نێ"ی مەریوانیان تەنیوە
لە شەوەی 29ی خەزەڵوەرەوە هێزەكانی سپای پاسدارانی مەریوان و هێزێكی زۆری لیباس شەخسی دەوروبەری گوندی "نێ‌"ی سەر بە مەریوانیان تەنیوە و ئەمەش بۆتە هۆی ترس و دڵەڕاوكێی دانیشتوانی.
بەپێی هەواڵی هەواڵنێری كوردپا لە شاری مەریوان، ئەو هێزە ئەمنیەتیانە بەناوی دەستبەسەر داگرتنی باری قاچاخ و كەلوپەلی ماهوارە لە قاچاخچییانی سەرسنوور چەند شەوێكە لە دەوری گوندی نێ‌ خۆیان حەشار داوە.


بە وتەی شایەتحاڵان خەڵكی نێ‌ بەو كارە ناڕەزایەتیان دەربڕیوە، بەڵام هێزە ئەمنەیتییەكان هەڕەشەیان لە خەڵك كردووە و وتوویانە:"هەروەك چۆن هێزێكی زۆرمان بۆ سەركوتی خەڵكی گوندی "نگڵ" بردووە، لەوەش زیاتر بۆ بەرەنگاربوونەوە لەگەڵ ئەم گوندە دێنین و هەرچیمان پێ‌ خۆش بێت ئەیكەین".

بە وتەی خەڵك هەتا ئێستا روون نەبۆتەوە كە ئاخۆ ئەو هێزە نیزامیی و ئەمنیەتییانە بۆ دستبەسەردا گرتنی كەلوپەلی قاچاخ دەوری گوندی "نێ‌"یان داوە یان دەستبەسەر كردنی لاوان.

لە ماوەی دوو ساڵی رابردوودا زەخت و و گوشاری هێزە ئەمنیەتی و قەزاییەكانی بۆ سەر دانیشتوان و بەتایبەت لاوانی گوندی نێ‌ زۆر بووە و لەو ماوەیەدا نزیك بە 10 لاوی ئەو گوندە دەستبەسەر و رەوانەی ناوەندە ئەمنەیتی و قەزاییەكانی حكومەتی ئیسلامیی ئێران كراون و ئێستاش چەند كەسیان هەر لە گرتووخان دان.

هەواڵنێری كوردپا لە درێژەدا ئاماژەی بەوەش داوە، كە هەر لە چەند شەوی رابردوودا هێزە ئینتزامییەكان بە شێوەیەكی بەربڵاو لە گوندەكانی دیكەی مەریوان وەك" ولەژێر، دزڵی، دەرێكی" بە شەوان و لە ناوەختدا دەستیان كردووە بە كۆكردنەوەی ماهوارەی خەڵك و بەبێ‌ مۆڵەتی یاسایی دەستیان بەسەر زۆرێك دەزگای ماهوارەی خەڵكی گوندەكاندا گرتووە.
-----------------------
این خودش یک توهین به انسانها میباشد این است اسلام و قوانینش

اینجا جأیی است که با لخت شدن یک دختر به لرزه در آمده،اینجا جأیی است که امثال این آقا در عکس در مورد کار دختر لخت شده ساعتها بحث میکنند و غرور خود را جریحه دار میدانند،اینجا جأیی است که امثال این آقا در عکس درخواست اعدام برای دختر لخت شده کرده اند، اینجا جأیی است که امثال این آقا برای کار دختر لخت شده، صفحه فیس بوک باز کردند و خواهان اشدّ مجازات آن هستند. اینجا جأیی است که این آقا روی محمد نصرتی و شیث رضأیی را سفید کرده است، اینجا مصر است، غرور یک ملت به لجن کشیده شده، براستی مجازات این آقا چیست؟
برگرفته‌ از صفحه‌ زیستن....











مجمع عمومی سازمان ملل در رای گیری سالانه خود در مورد وضعیت خقوق بشر در ایران قطعنامه پیشنهادی کانادا را به تصویب رساند.

این قطعنامه نقض گسترده حقوق بشر در ایران را به شدت محکوم کرده است.

تعداد کشور هایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند به ۸۶ رسید که ۶ رای بیشتر از سال گذشته بیشتر است. ۳۲ کشور به این قطعنامه رای منفی و ۵۹ کشور رای ممتنع دادند.


محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، تصویب این قطعنامه را در این جلسه به شدت محکوم کرد. او برای رایزنی با کشورها برای رای ندادن به این قطعنامه در نیویورک به سر می‌برد.



پیشتر (پنجشنبه ۱۷ نوامبر) عفو بین الملل، از مجمع عمومی سازمان ملل خواست به وضعیت حقوق بشر در ایران و دو کشور دیگر رسیدگی کند.



عفو بین الملل، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، با انتشار یک بیانیه همگانی، از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است تا موضوع نقض حقوق بشر در سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و میانمار (برمه) را پیگیری و با هر تلاشی به منظور خارج کردن این موارد از دستور کار کمیته مخالفت کند.



کمیته امور اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی مجمع عمومی سازمان ملل، موسوم به کمیته سوم، یکی از شش کمیته مجمع برای رسیدگی به موضوعات خاص است و مسایلی مانند حمایت و پیشبرد حقوق اجتماعی و مقابله با تبعیض و نقض حقوق بشر در نقاط مختلف جهان در حوزه فعالیت آن قرار دارد.



در دوره قبلی مجمع عمومی سازمان ملل، حدود شصت موضوع در دستور کار این کمیته قرار داشت که نیمی از آنها به مباحث عمومی مربوط به حقوق بشر مربوط می شد اما وضعیت حقوق در ایران، کره شمالی و برمه به عنوان موارد مرتبط به کشورهای خاص هم مورد بررسی قرار گرفت.



در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، عفو بین المل گفته بود که پیش نویس قطعنامه ارائه شده به کمیته سوم شامل گزارشی راجع به شمار چشمگیر موارد نقض حقوق بشر و افزایشی قابل توجه در اجرای احکام اعدام است بی آنکه تمهیدات پیش بینی شده در قوانین بین المللی در این زمینه رعایت شده باشد.



عفو بین الملل به اعضای کمیته سوم یادآور شد که از سال ۲۰۰۵ تا کنون، "هیچیک از مکانیزم های حقوق بشر سازمان ملل" اجازه دسترسی به ایران را نیافته است در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی اظهار می دارند که دعوت این کشور از کارشناسان بین المللی حقوق بشر به قوت خود باقی است.



اعزام هیات ایرانی




جمهوری اسلامی هیاتی را برای شرکت در نشست مجمع عمومی در زمینه حقوق بشر به نیویورک اعزام کرده بود.



ریاست این هیات بر عهده محمدجواد لاریجانی، برادر روسای مجلس و قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی بود.



روز پنجشنبه، ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر)، رادیو و تلویزیون دولتی ایران متن اظهارات آقای لاریجانی در دیدار با "اصحاب رسانه های آمریکایی" را منتشر کرد.



براساس این گزارش، آقای لاریجانی در اشاره ای تلویحی به طرح وضعیت حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، با بررسی این موضوع مخالفت کرد و گفت: "هرگونه انحراف از مکانیزم های تثبیت و پذیرفته شده سازمان ملل، بدعتی خطرناک است که از تبعات آن، مخدوش شدن وجهه سازمان ملل و از بین رفتن اعتبار آن در میان ملت هاست."



جواد لاریجانی در توضیح استنباط خود از مکانیزم های پذیرفته شده سازمان ملل، گفت: "غربی ها و هرکس دیگری که واقعا به دنبال این است که از وضعیت حقوق بشر در ایران خبردار شود، به عملکرد ایران در مکانیزم یو پی آر مراجعه کند."



اشاره آقای لاریجانی به گزارش "بررسی جهانی ادواری" موسوم به یو. پی. آر. است که براساس آن، دولت های عضو سازمان ملل هر چهار سال یک بار گزارشی را در مورد وضعیت حقوق بشر و اقداماتی را که برای پیشرفت در این زمینه اتخاذ کرده اند تهیه و به شورای حقوق بشر سازمان ملل تسلیم می کنند.





رئیس هیات حقوق بشر ایران گزارشگر ویژه سازمان ملل را عامل اجرای نیات آمریکا معرفی کرده است



آقای لاریجانی همچنین گفت که دولت ایران با پذیرفتن گزارشگران موضوعی سازمان ملل موافق است و تا کنون شش گزارشگر موضوعی را پذیرفته است اما تعیین گزارشگر ویژه توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل را غیرقابل قبول می داند و افزود: "ما مخالف سوء استفاده از مکانیزم های بین المللی برای وارد کردن فشار بر کشورهای مستقل هستیم."



جواد لاریجانی در دفاع از تصمیم جمهوری اسلامی به عدم پذیرش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، انگیزه احمد شهید را زیر سئوال برد و گفت: "موضوع گزارشگر ویژه این نیست که به ایران تردد داشته باشد بلکه مهم این است که او واقعا دنبال چیست و چه هدفی را دنبال می کند."



دبیر حقوق بشر قوه قضاییه، ماموریت واقعی گزارشگر ویژه از انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران را زمینه سازی برای محکومیت جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی دانست و گفت: "اگر او می خواهد قطعنامه ضد ایرانی دیگری را توسط آمریکا تمهید کند، خوب دیگر نیازی نیست خود را به زحمت بیاندازد و به ایران بیاید، بلکه مانند همین کاری که الان انجام داده، می تواند اخبار و اظهارات مغرضانه منتشر شده در سایت های ضد ایرانی را رونویسی و منتشر کند."



به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، آقای لاریجانی در این نشست خبری، به سئوالاتی در مورد برخی دیگر از جنبه های سیاست بین المللی جمهوری اسلامی و برخورد جامعه جهانی با ایران نیز جواب داد و از جمله در مورد گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتهام آمریکا در مورد ارتباط جمهوری اسلامی با توطئه ترور سفیر عربستان، تحولات سیاسی در کشورهای منطقه و تهدید به حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اظهار نظر کرد

برگرفتە از سایت بی بی سی
------------------------

پلیس سوئد برای یافتن خلافکاران به‌ چاپ تصاویر آنها می‌پردازد

پلیس سراسری سوئد تصمیم گرفته‌است که‌ تصاویر مستند گرفته‌‌شده‌ از دوربینهای مراقبت و کنترل را تنها زمانی چاپ کند که‌ بررسی پرونده‌های بزهکاری به‌ بن‌بست رسیده‌ و کشف حقیققت به‌ اطلاعات‌ مردمی نیاز داشته‌ باشد. چنین محاسبه‌ می‌شود که‌ پلیس در استان یوتالاند غربی، پیش از آغاز سال نو، به‌‌ چاپ تصاویر افراد مظنون اقدام نماید. باربرو یونسون رئیس بخش حقوقی اداره‌ پلیس این استان می‌گوید این کار، تنها در مورد بزهکاریهای جدیتر و برای یافتن شخص مجرم اعمال می‌شود.
این تصمیم پلیس سراسری سوئد در حالی‌است که‌ چاپ و دردست داشتن تصاویر افراد مظنون به‌ خلافکاری، با مخالفتهای فراوانی روبرو‌ بوده‌ است.

خوراک ضحاک ماردوش مدرن امروز هم تأمین شد:
پنج اعدامی دیگر در ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل دستکم پنج تن دیگر در دو روز گذشته در ایران اعدام شدند.
بر اساس گزارش رسانه های ایرانی، دو تن در مشهد و سه نفر دیگر در ساری به دار آویخته شدند.
سه تن افرادی که در ساری اعدام شدند متهم به حمل و نقل و فروش مواد مخدر بودند و دو جوانی 24 ساله نیز که در زندان وکیل آباد مشهد به دار آویخته شدند، به موارد جنسی متهم بودند.

باراک: گزارش آمانو درباره ایران، چشم جهانیان را گشود
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل وزیر دفاع اسرائیل، آقای اهود باراک در یک مصاحبه تلویزیونی دیگر، دوباره درباره تلاش اتمی حکومت ایران سخن گفت و از جمله اظهار داشت: «آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، چشمان جهانیان را گشود و نشان داد که حکومت ایران قصد تولید بمب هسته ای دارد و مصمم است این سلاح مرگبار را هر چه زودتر به دست آورد».
وی در پاسخ به این پرسش آقای فرید ذکریا در تلویزیون "سی. ان. ان" که آیا اسرائیل قصد دارد تأسیسات اتمی حکومت ایران را مورد حمله قرار دهد، گفت: «این موضوعی نیست که بتوان به طور علنی درباره آن سخن گفت».
آقای اهود باراک گفت: «این خطر وجود دارد که اگر یک سال از امروز بگذرد، دنیا قادر نباشد با بمب اتمی ایران به مقابله بپردازد».
--
رخدادهای خونین مصر دوباره ابعاد هولناکی می گیرد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در مصر بحران در مناسبات بین مردم و ارتش به وخامت بیشتری می گراید.
پس از آنکه خبر رسید در جریان درگیری های خشونت بار روز گذشته در میدان "التحریر" قاهره یازده تن کشته شدند، تلویزیون "العربیة" نیز بعد از ظهر امروز گزارش داد که کشتار و درگیری در ابعاد گسترده ای ادامه یافته و 22 تن دیگر نیز کشته شدند.
بدین سان، شمار کشته شدگان در مصر از ساعات شامگاه دیروز تا عصر امروز به 33 نفر رسید و این در حالی است که هنگام تنظیم این خبر، درگیری همچنان ادامه داشت.
در گزارش تأیید نشده ای آمده است که شمار زخمی ها نیز به حدود یک هزار تن می رسد.
در جریان انقلاب فوریه مصر نیز چنین کشتاری رخ نداده بود.
وزیر دفاع پیشین اسرائیل، آقای بنیامین بن الیعزر ابراز نگرانی کرد که رویدادها در مصر در مسیری پیش رود که ممکن است در آینده مصر دوباره به رویارویی نظامی علیه اسرائیل دست بزند.
---------------------
فرمانده نیروی "هوا – فضا" در سپاه پاسداران:
«آرزوی ایران، حمله اسرائیل است تا آن را نابود کنیم»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران می گوید که آن نیروها "آرزو" دارند اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران حمله نظامی کند، تا به گفته او، حکومت ایران نیز اسرائیل را نابود کند.
این سخنان را سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا – فضای سپاه در گفتگو با خبرگزاری "فارس"، وابسته به سپاه پاسداران بیان کرد و افزود: «از آرزوهای بزرگ ما این است که آنها به این کار دست بزنند؛ چون خیلی وقت است انرژی نهفته ای وجود دارد که علاقه مندیم آن را خرج کنیم و دشمنان اسلام و مسلمین را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم».
این یکی از جنگ طلبانه ترین سخنانی است که در روزهای اخیر از سوی مقامات جمهوری اسلامی درباره احتمال حمله نظامی به تأسیسات اتمی آن کشور بیان می شود.
سرتیپ پاسدار حاجی زاده در ادامه، با اشاره به انفجار هفته گذشته در پادگان سپاه در حومه شهرستان ملارد، گفت که این رویداد "یک حادثه کاری" بوده و افزود: «ارتقای توان موشکی ما به هیچ وجه متوقف نمی شود و این کار برای همیشه ادامه خواهد داشت».
برادر سرتیپ پاسدار حسن تهرانی مقدم، روز شنبه در گفتگویی با روزنامه دولتی "ایران" فاش ساخت که او در زمان کشته شدن، در حال تحقیق برای ساخت یک موشک بالیستیک قاره پیما بود.

مشاور نظامی آیت الله خامنه ای: «جغرافیای صحنه نبرد
و فرماندهی آن را امام خامنه ای در دست خواهد داشت»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل سرلشگر پاسدار یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد در صورت حمله نظامی به ایران، به گفته او "جغرافیای صحنه نبرد" را ایران تعیین خواهد کرد.
وی که در گذشته فرمانده کل سپاه بوده گفت: «پاسخ ایران برای آغازگران جنگ، پشیمان کننده و درهم کوبنده خواهد بود و امام خامنه ای فرماندهی آنرا در دست خواهد داشت».
سرلشگر پاسدار غلامعلی رشید، جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز مدعی شده گفت که در صورت هرگونه حمله ای به ایران، جمهوری اسلامی تمام مراکز اسرائیل را درهم خواهد کوبید.
وی گفت این کار را با استفاده از موشک هایی انجام خواهد داد که سرتیپ پاسدار تهرانی مقدم پایه گذاری کرد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران امشب اعلام می شود:
صنعت پتروشیمی ایران در نوک پیکان تحریم های جدید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل ایالات متحده آمریکا قصد دارد امروز (دوشنبه) تحریم های جدیدی را علیه رژیم اسلامی ایران اعلام کند که بانک مرکزی ایران و بخش نفت و پتروشیمی آن را هدف قرار می دهد.
به گزارش رسانه های آمریکایی، کاخ سفید واشینگتن قصد دارد بانک مرکزی ایران را به "پولشویی"  متهم کند ولی نمی خواهد رسما بانک مرکزی را در فهرست تحریم های مستقیم قرار دهد.
روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" و شبکه تلویزیونی "ای. بی. سی" گزارش دادند که تحریم های جدید، قرار است توسط وزیران خارجه و خزانه داری ایالات متحده اعلام شود.
رسانه های آمریکایی نوشتند هرچند که ایالات متحده در حال حاضر قصد ندارد بانک مرکزی ایران را مستقیما تحریم کند، ولی تحریم های جدید هشداری خواهد بود به کمپانی های بین المللی که باید از داد و ستد با آن بانک خودداری کنند.
"وال استریت ژورنال" نوشت: دلیل آنکه ایالات متحده در شرایط کنونی قصد ندارد تحریم های سنگینی را علیه بانک مرکزی و نفت ایران اعمال کند، این است که از ایجاد یک شوک در بازارهای جهانی جلوگیری کند و جامعه جهانی را برای تحریم کامل خرید نفت ایران آماده سازد.
کارشناسان گفتند قرار دادن نام بانک مرکزی ایران به عنوان یک مؤسسه مادر در زمینه پولشویی، موجب می شود اکثر بانک های جهان از داد و ستد با آن خودداری کنند.
"وال استریت ژورنال" نوشت که کانادا و بریتانیا نیز با این اقدام ایالات متحده همراهی خواهند کرد.
این اقدامات پس از آن صورت می گیرد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، آقای یوکیا آمانو در آخرین گزارش خود، از ماهیت نظامی برنامه اتمی ایران ابراز "نگرانی فزاینده و عمیق" کرد و شورای حکام آژانس نیز، با صدور قطعنامه ای از ایران خواست با جامعه جهانی همکاری کند.

آسوشیتدپرس: ایران دارد تأسیسات پارچین را دستخوش تغییر جدی کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل دیپلمات های غربی به خبرگزاری "آسوشیتدپرس" گفته اند تصاویر ماهواره ای از تأسیسات پارچین در شرق تهران نشان می دهد که فعالیت های مأموران حکومت در آن منطقه به شکل نامعمولی تشدید شده و به نظر می رسد که آنها قصد دارند تمام آثار مربوط به فعالیت های اتمی – نظامی در پارچین را از میان بردارند.
این نخستین بار نیست که حکومت ایران به چنین اقداماتی دست می زند.
همزمان، شیخ مجتبی ذوالنور، جانشین سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت اگر آیت الله خامنه ای نبود، سرنوشت برنامه اتمی ایران نیز مانند برنامه اتمی لیبی می شد.
معمر قذافی چند سال پیش در توافقی با غرب، برنامه اتمی خود را متوقف کرد و در مقابل، تحریم های جهانی علیه لیبی لغو شد.

«گلوله های توپ پر شده با گاز خردل در لیبی از ایران آمده بود»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل انتشار گزارشی مبنی بر اینکه حکومت ایران تسلیحات شیمیایی در اختیار رژیم معمر قذافی در لیبی گذاشته بود، نگرانی ها را در این زمینه که اگر حکومت ایران به سلاح اتمی دست یابد آن را در اختیار سازمان های ترور قرار خواهد داد، بیشتر کرد.
این گزارش روز گذشته در روزنامه آمریکایی "واشینگتن پست" منتشر شد.
"واشینگتن پست" به نقل از مقامات آمریکایی و لیبیایی نوشت صدها گلوله توپ در دو هفته اخیر در مناطق مرکزی لیبی کشف شده که درون آنها با گاز شیمیایی خردل پر شده بود، و مقامات آمریکا و لیبی تقریبا اطمینان دارند که این تسلیحات در ایران طراحی و ساخته شده است.
یک مقام آمریکایی به "واشینگتن پست" گفت: هرچند که به نظر می رسد این تسلیحات سال ها پیش از ایران به لیبی فرستاده شده، ولی در هر صورت، نگرانی ما را از برنامه های اتمی ایران بیشتر می کند.
---------------
نگرانی "سیا" از سرنوشت 12 اسیرش در دست حزب الله لبنان
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده از سرنوشت 12 تن از مأموران خود که گفته می شود توسط حزب الله لبنان اسیر شده اند، ابراز نگرانی کرد.
یک مقام بلندپایه آمریکایی به تلویزیون "ای. بی. سی" گفت اگر این افراد به راستی به دست حزب الله لبنان اسیر شده باشند، او دیگر امیدی ندارد که آنها را زنده ببیند.
بر اساس گزارش ها، این 12 تن در لبنان و ایران فعالیت می کردند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر