Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

آقای رجب طیب اردوغان در حالیکه کردها را تهدید میکند و هر روز بر سر ملت کرد بمب میبارد حالا معذرتخواهی ایشان یک فریب بیش نیست


 آقای رجب طیب اردوغان  در حالیکه کردها را تهدید میکند و هر روز بر سر ملت کرد بمب میبارد حالا معذرتخواهی ایشان یک فریب بیش نیست آقای اردوغان حرف زدن کافی نیست پس کام عملی بردارید نه مثل همان مرد دیوانه که از راهی به بچه هایش شکولات داده بود و از راه دیگر کتک کاری نیروهای شما هر روز بر سر ملت کرد بمب و ناپال میباراند لاکن شما در یک لحن مسخره آمیز میخواهید  از این بابت که کردها را قتلعام نموده اید معذرت خواهی میکنید با این لحن فریبنده خود میخواهید  اعتماد ملت رنجدیده کرد را به سوی خود جلب توجه کنید؟ و از سوی دیگر اپوزیسیون دست ساخته شما برای جایگزین بشار اسد هم از همین حالا با ملت کرد اعلام جنگ نموده است  و هویت ملت کرد را انکار میکنند چرا چون توسط شما و امثال شما سازماندهی شده است در حالیکه به نیروهای ارتش کشورت دستور حمله به کردها میدهید و دست به خون جوانان کرد رنگین شده است و حتی به جامعه جهانی اجازه ندادی که به زلزله زدگان شهر وان کمکهای انساندوستانه خود را به این ملت برسانند و خیلی از خانوادهای کرد بی خانمان هستند دولت شما هیچ کمک سلزنده ای به این ملت ننموده است  از راه دیگر عبدالله گولن را مامور نموده اید تا دستور و فتوای قتلعام کردها را صادر کند این یعنی چی اون یعنی چی؟.
و من این نوع معذرتخواهی یک مسخره ی بیش نمیدانم  نباید ملت کرد به این نوع بیان فریبنده و گول زننده گوش فرا بدهند این دروغی بیش نیست.
با تشکر ساموئیل کرماشانی
///////////
/
اردوغان به خاطر کشتار بیش از ۱۳ هزار علوی و کرد توسط ارتش ترکیه در دهه ۱۹۳۰ میلادی عذرخواهی کرد

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به خاطر کشتار بیش از ۱۳ هزار علوی و کرد توسط ارتش ترکیه در دهه ۱۹۳۰ میلادی عذرخواهی کرده است.اما آقای اردوغان نگفت که چرا وی هنوز همان راه را ادمه می دهد و حقوق ملت کرد را به رسمیت نمی شناسد آقای اردوغان اولین مقام عالیرتبه ترک است که به دلیل وقوع این حادثه عذرخواهی می کند.

ارتش ترکیه در دهه ۱۹۳۰ با بمباران هوایی و استفاده از گازهای سمی به سرکوب شورش علوی‌ها و کردها در منطقه درسیم دست زد. نخست وزیر ترکیه در جریان نطقی که از تلویزیون این کشور پخش می شد، گفت:" اگر نیاز به عذرخواهی در این باره باشد و اگر چنین چیزی باید در کتابها ثبت شود، من به خاطر این حادثه عذرخواهی می کنم.
//////////////////////

تجمع اعتراضی جمعی از کارگران آجرپزی در سنندج

آژانس خبری موکریان 
سرویس اجتماعی

جمعی از كارگران آجر پزي شل سنندج در مقابل اداره کار این شهر تجمع
کردند. به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از منابع آگاه، حدود 40 نفر
از کارگران آجر پزي شل واقع در جاده سنندج - كامياران روز يكشنبه 29 آبان
ماه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و اخراج خود، در مقابل اداره كار
سنندج تجمع کردند. گفته می شود پس از این تجمع، مسئولين اداره كار و حساب
دار شركت مذکور طي مذاكراتي با كارگران به آنها قول دادند تا 15 روز
آينده گزارش كاملي را از حقوق معوقه كارگران به اداره كار ارائه دهند تا

اداره كار تصميمات لازم را در اين مورد اتخاذ نماي"
-----------------------------

ممانعت از حضور نویسندگان ایرانی در کردستان عراق

سایت کُردپا: دستگاه‌های امنیتی حکومت اسلامی ایران مانع از حضور نویسندگان و روشنفکران کُرد و فارس در "پانزدهمین جشنواره‌ی ادبی – فرهنگیِ گلاویژ" در اقلیم کردستان عراق گردیدند.
در این ارتباط یکی از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ی گلاویژ که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا در شهر "سلیمانیه" گفت: عده‌ای از نویسندگان و ادیبان سرشناس ایرانی اعم از فارس و کُرد که جهت حضور در پانزدهمین جشنواره‌ی ادبی – فرهنگی گلاویژ رسماً به این جشنواره دعوت شده بودند، بنابه دلایل نامعلومی، دستگاه امنیتی حکومت اسلامی ایران در فرودگاه بین‌المللی تهران و مرز زمینی "باشماق" در شهرستان مریوان مانع از سفر این عده از روشنفکران ایرانی به سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق شده است.
این شرکت کننده در ادامه افزود: آن عده‌ از نویسندگان و روشنفکران ایرانی که برای حضور در جشنواره‌ی گلاویژ دعوت شده بودند از سوی "بخش حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران" و نیز مراکز امنیتی حکومتی به آنها کتباً اخطار شده بود که نباید تحت هیچ شرایط در این جشنواره شرکت نمایند، در غیر این صورت عواقب قانونی این عمل متوجه‌ی خود آنان خواهد شد.
بر اساس برنامه‌های پانزدهمین جشنواره‌ی ادبی – فرهنگی گلاویژ، چندین نویسنده‌ی معروف فارسی زبان از جمله؛ "سیدعلی صالحی"، "محمدعلی سپانلو"، "رسول یونان"، "گراناز موسوی" و... از میهمانان دعوت شده به جشنواره بودند که از حضور آنان ممانعت گردیده است.
جشنواره‌ی ادبی – فرهنگی گلاویژ هر ساله در سه حوزه‌ی "شعر"، "داستان" و "تحقیق و پژوهش" از سوی کانون ادبی فرهنگی گلاویژ در شهر سلیمانیه برگزار شده که دوره‌ی پانزدهم آن به یاد آسیب‌دیده‌گان زلزله‌ی "وان" ترکیه امسال در یکم آذرماه افتتاح و تا چهار روز دیگر ادامه خواهد داشت.
-----------------------------------

دادگاه انقلاب یک شهروند سقزی را به زندان محکوم کرد

سایت کُردپا: دادگاه انقلاب اسلامی شهر سقز، یک شهروند اهل این شهر را به تحمل 18 ماه زندان تعزیری محکوم کرد.
بر اساس خبر ارسالی خبرنگار کُردپا از شهر سقز، ابوبکر حیدری 22 ساله اهل روستای "تایربوغه" از توابع شهر سقز، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران از سوی دادگاه انقلاب این شهر به یک سال و شش ماه زندان تعزیری محکوم شده است.
خبرنگار کُردپا در ادامه‌ی گزارش خود افزود: ابوبکر حیدری پیش‌تر و در تیرماه سال‌جاری توسط نیرو‌های امنیتی اداره‌ی اطلاعات شهر سقز بازداشت و یک ماه را در سلول انفرادی به‌سر برده بود.
این شهروند سقزی پس از یک ماه بازداشت با تودیع وثیقه‌ی 50 میلیون تومانی به صورت موقت و تا صدور رأی نهایی از سوی دادگاه، آزاد شده بود.
//////////////////////
انفجار در انبار تسلحیاتی حزب الله یازده روز پس از انفجار در واحد موشکی سپاه پاسداران
یازده روز پس از انفجار قوی در ایران در یک پایگاه موشک های دوربرد سپاه پاسداران، شب گذشته نیز انفجاری در یک انبار اسلحه حزب الله در جنوب لبنان به وقوع پیوست.
این انفجار قوی در نزدیکی شهر شیعه نشین "صور" رخ داد و دود سفید غلیظی ساعت ها فضای منطقه را پوشاند. در پی انفجار، افراد حزب الله با رسیدن به محل به مأموران امنیتی لبنان اجازه ورود به محل را ندادند تا ماجرا روشن نشود.
حضور مسلحانه حزب الله در خاک لبنان براساس قطعنامه 1701 شورای امنیت ممنوع است.
رادیو صدای لبنان در مورد انفجار قوی رخ داده در بندر "صور" گفت: «از آنجا که "یونیفیل"، مأمور حفظ امنیت در منطقه ای است که انفجار در آن رخ داده است، اعلام  داشته در این باره به تحقیق خواهد پرداخت».
انفجار در جنوب لبنان هنگامی رخ می دهد که حزب الله از متزلزل شدن حکومت بشار اسد بیمناک شده و خود را برای انجام تحرکاتی، از جمله تسلط بر بیروت آماده می کند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر