Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

ماه سپتامبر دو رویداد مهم در سطح جهانی رویداده است اولش 17 سپتامبر 92 و دومش 11 سپتامبر 2001میباشد




ماه سپتامبر دو رویداد مهم در سطح جهانی رویداده است اولش 17 سپتامبر 92 و دومش 11 سپتامبر 2001میباشد که حمله تروریستهای جنون اسلامی به برجهای دوقلو در نیویورک و دومی 17 سپتامبر میباشد که رویداد رسترانت میکنوس که منجر به تیرگی شدن روابط ایران و آلمان شد که خیلی از سفرای اروپایی تهران را ترک نمودند ما بین این دو رویداد چندان دور نیستند از هم در 11 سپتامبر 2001 حمله به آمریکا بود توسط خمینی اندیشان و اولینش 17 سپتامبر92 بود که ترور رسترانت میکنوس به دستور شخص علی خامنه ای و رفسنجانی انجام گرفت با تشکر

ساموئیل کرماشانی


filme
17
september1992
---------------
filme 11 september 2001


///////////////

خەبەر گوزاریەکانی کۆماری سیدارەی ئیسلامی ئێران ئەمرۆ رایانگەیاند کە تیمێکی ٤ کەسیان لەناو بردوە لە نێوان مەهاباد و میاندواو ، کە بەرپرسی ئەم تیمە کەسێکە بەناوی یوسفی کەریمی.
هەواڵەکان باس لەوە دەکەن کە ئەو تیمە سەر بە کۆمەلە بوون لە باڵی عومەری ئیلخانی زادە واتە کۆمەلەی زەحمەتکێشانی کوردستان. ئەم تیمە کە باسی لێوە کراوە لە ٤ کەس پێکهاتوون کە یوسفی کەریمی کوژاوە و ئەسعەد عەزیمی، ئیسماعیل هەورامی بە دیل گیراون و نەفەری چوارەمیش خۆی دەرباز کردوە.
تاکو ئیستا هیچ سەرچاوەیەک لە کۆمەڵە ئەو هەواڵەی پشت راست نە کرده وته وه.
////////////////

سالگرد 11سپتامبر و بزرگداشت ياد كشته شدگان

همزمان با دهمین سالگرد حمله‌های یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در نیویورک و واشنگتن، شهرهای مختلف آمریکا در حال آماده شدن برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان این حمله‌ها هستند.

مراسم رسمی یادبود کشته‌شدگان یازده سپتامبر، در محل مرکز تجارت جهانی در نیویورک برگزار می‌شود. برج‌های دوقلوی این مرکز دو هدف اصلی مهاجمان در روز یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی بودند.همانند مراسم سال‌های گذشته، قرار است اسامی تمام قربانیان این حمله‌ها در مراسمی که در نیویورک برگزار می‌شود، خوانده شود.حاضران در مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان این حوادث در زمان دقیق انجام این حمله‌ها سکوت خواهند کرد.
مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان، در محل سه حمله‌ای که با چهار هواپیمای ربوده‌شده در روز یازدهم سپتامبر انجام شد، برگزار می‌شود. این حمله‌ها مرگ نزدیک به سه هزار نفر را به دنبال داشت.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفته است که این کشور همچنان در مقابله با تروریسم هشیار خواهد ماند.
در حمله‌های روز یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، دو هواپیما با برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی برخورد کردند. هواپیمای سوم به ساختمان پنتاگون برخورد کرد و هواپیمای چهارم به دنبال درگیری سرنشینانش با هواپیماربایان، در مزرعه‌ای در شنکسویل پنسیلوانیا سقوط کرد.
روز یکشنبه، ۱۱ سپتامبر، همچنین از بنای یادبود ملی ۱۱ سپتامبر در نیویورک پرده‌برداری می شود. این بنای یادبود شامل دو حوض بزرگ است که تقریبا در ابعاد برج‌های دوقلو و در زمینی که این برج‌ها در آن قرار داشتند، ساخته شده است.
اسامی کشته‌شدگان حمله‌های یازده سپتامبر و نیز شش نفری که در بمبگذاری سال ۱۹۹۳ میلادی در مرکز تجارت جهانی کشته شدند، در کناره‌های این حوض‌ها حک شده است.
آماده‌باش در شهرهای بزرگ
همزمان با فرارسیدن دهمین سالگرد حمله‌های یازده سپتامبر در آمریکا، تمهیدات امنیتی شدیدی در شهرهای نیویورک و واشنگتن در پیش گرفته شده است.
بر اساس گزارش‌ها، پیش از این هشدار داده شده بود که احتمالا القاعده مهاجمانی را که ممکن است بعضی از آنها شهروند آمریکا باشند، فرستاده است تا در یکی از این شهرها بمبگذاری کنند.
گزارش شده است که این هشدار در هفته گذشته و از یکی از عوامل نفوذی سیا دریافت شده است. مقامات رسمی آمریکا این عامل نفوذی را "معتبر، ولی غیرقابل تایید" خوانده‌اند.
همچنین، روز یکشنبه، یازدهم سپتامبر، آتش‌نشانان از سراسر دنیا در مراسم یادبودی در کلیسای جامع سنت پاتریک در نیویورک شرکت خواهند کرد. این مراسم برای بزرگداشت یاد ۳۴۳ آتش‌نشانی برگزار می‌شود که در تلاش برای نجات قربانیان حمله‌های یازده سپتامبر به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی جان خود را از دست دادند.


باراک اوباما برای شرکت در مراسم یادبود کشته شدگان یازده سپتامبر، در محل هر سه حمله در نیویورک، واشنگتن و شنکسویل حاضر می‌شود
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای شرکت در مراسم یادبود در محل هر سه حمله یازده سپتامبر حاضر می‌شود.
او روز شنبه، دهم سپتامبر، گفت که آمریکا از ده سال پیش که این حمله‌ها انجام شد تاکنون، قوی‌تر شده است.
او گفت: "از اقدامات خستگی‌ناپذیر نیروهای نظامی و اطلاعاتی‌مان و نیز ماموران و متخصصان امنیتی و قانونی آمریکا تشکر می‌کنم. امروز، بدون هیچ شکی، آمریکا قوی‌تر شده و القاعده رو به شکست است."
باراک اوباما اضافه کرد: "ما با دشمنی مصمم روبه‌رو هستیم و اشتباه نکنید، آنها به تلاش خود برای زدن ضربه دوباره به ما ادامه می‌دهند، اما همانطور که این روزها نشان دادیم، ما هشیار و گوش به زنگ هستیم."
/////////////////////

دستگیری چند مظنون به عملیات تروریستی در آستانه ۱۱ سپتامبر

حمله تروریستی در افغانستان در آستانه دهمین سالگرد حادثه تروریستی یازده سپتامبر صورت گرفته است

در آستانه دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر پلیس سوئد چهار مظنون به انجام عملیات تروریستی را در این کشور دستگیر کرد. گفته می‌شود دو متهم دستگیر شده در آلمان نیز با گروه‌های تندرو در افغانستان ارتباط داشته‌اند.

پلیس سوئد شنبه شب چهار مظنون به انجام عملیات تروریستی را در این کشور دستگیر کرد. در همین رابطه، یکی از سالن‌های شهر گوتنبرگ به دلیل احتمال یک حمله تروریستی تخلیه شد. به گفته‌ی پلیس، این سالن به دلیل "تهدیدی که خطر جدی مرگ و زندگی و همچنین آسیب شدید به ساختمان" را به همراه داشته، تخلیه شده است. به گزارش رسانه‌های سوئد، به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه یک دوسالانه هنری صدها نفر در این سالن گرد هم آمده بودند.

یکی از سخنگویان پلیس سوئد بدون ذکر جزئیات در گفت‌وگویی با یکی از شبکه‌های رادیویی این کشور اظهار داشت که علیه افراد دستگیرشده‌ "ظنی قوی" به خواست انجام اقدام تروریستی وجود دارد.

افغانستان

یک عامل انتحاری شنبه شب در ولایت وردک افغانستان با آتش زدن مواد منفجره جاسازی شده میان یک محموله چوب در بار یک کامیون جان سه نفر را گرفت و ۹۰ تن دیگر نیز در پی این حادثه زخمی شدند. این کامیون در مقابل ورودی یک پایگاه ناتو در منطقه سید آباد پارک شده بود و به گفته‌ی مقامات ناتو، بخش اعظمی از حفاظ امنیتی برابر ساختمان به واسطه این انفجار فرو ریخت.

ناتو می‌گوید، هیچ‌کدام از نظامیان ناتو در میان کشته‌شدگان نبوده‌اند و خسارات به جا مانده نیز قابل ترمیم هستند. همچنین گفته می‌شود، از میان ۹۰ زخمی این حادثه ۵۰ تن جزو سربازان ارتش آمریکا بوده‌اند.

این حمله در آستانه دهمین سالگرد حملات تروریستی یازده سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک و همچنین ساختمان پنتاگون در واشنگتن صورت گرفت. کمی پس از این عملیات انتحاری، طالبان افغانستان مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفتند و در اعلامیه‌ای که از طریق ایمیل فرستاده شد‌، آمریکا را متهم کرد‌ند که این کشور از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به عنوان دستاویزی برای حمله نظامی به افغانستان استفاده کرده ‌است.

طالبان همچنین جامعه‌ی جهانی را "مسئول مرگ هزاران نفر در افغانستان" دانسته‌ است. در این اعلامیه آمده است: «یازده سپتامبر افغان‌ها را هر ساله به یاد حادثه‌ای می‌اندازد که آنها هیچ دخالتی در وقوعش نداشته‌اند.»

طالبان بار دیگر تأکید کرده‌اند که مبارزاتشان را تا زمانی که سربازان آمریکایی خاک افغانستان را ترک کنند، ادامه خواهند داد.

آلمان

تارنمای نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داده است که دو متهم به حملات تروریستی که هفته گذشته در آلمان دستگیر شدند، با "گروه‌های تندرو در افغانستان" ارتباط داشته‌اند.

بر اساس این گزارش که روز دوشنبه (۱۲ سپتامبر) منتشر خواهد شد، یکی از این متهمان که تبار لبنانی دارد، عضو یکی از گروه‌های اسلام‌گرا در برلین است که از مجاهدین طالبان در افغانستان حمایت می‌کند. اشپیگل‌آنلاین با استناد به تحقیقات انجام شده‌ از این متهم ۲۴ ساله، گفته است که وی "ارتباطات خوبی" با دو مرد در برلین داشته که پیش‌تر به دلیل معاونت در یکی از سازمان‌های تروریستی خارجی محکوم شده بوده‌اند.

این متهم که از وی با نام "سمیر میم." نام برده شده، در سپتامبر سال ۲۰۰۹ در فرودگاه برلین در حالی که قصد سفر به ایران را داشته، دستگیر و گذرنامه‌ وی مصادره شد. وی در جریان بازجویی‌ها مدعی شده بوده که برای کوهنوردی به ایران و ترکیه سفر می‌کند، اما مأموران امنیتی بر این باور بوده‌اند که او قصد داشته تا به نیروهای ستیزه‌جو علیه ناتو در افغانستان بیپوندد.

به گزارش اشپیگل‌آنلاین، سازمان‌های اطلاعاتی آلمان عقیده دارند که متهم دیگر در اردوگاه‌های تروریستی در افغانستان آموزش دیده و ارتباطاتی نیز با یکی از "قاچاقچیان انسان شناخته شده" در ایران داشته است. این فرد که "هانی نون." نام دارد، ۲۸ ساله و اهل نوار غزه است و به باور پلیس، در صدد به دست آوردن مقادیر زیادی مواد شیمیایی از جمله اسید سولفوریک و بسته‌های یخ خشک (دی اکسید کربن جامد) حاوی نیترات آمونیاک بوده که از آن برای ساخت بمب استفاده می‌شود.

گزارش اشپیگل می‌افزاید، پلیس اعتقاد دارد که این دو مظنون برنامه‌ای برای انجام عملیات تروریستی نریخته بوده‌اند.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15379554,00.html
------------------------

برگزاری مراسم یادبود جان باختگان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر

ایالات متحده امروز (یکشنبه) یازدهم سپتامبر، یاد 2977 تن از جان باختگان بزرگ ترین حمله تروریستی در تاریخ آن کشور را گرامی می دارد و در عین حال تدابیر امنیتی گسترده ای در سراسر آمریکا برقرار شده، چرا که از پیش هشدارهای زیادی دریافت گردیده مبنی بر این که تروریست ها باز هم قصد حمله به آمریکا را دارند.

آنچه که امسال بسیار چشمگیر است، همکاری و دوستی بین نمایندگان ادیان سه گانه یهودیت، مسیحیت و اسلام در آمریکا است و آنان مشترکاً در 15 مراسم شرکت دارند.

در پنسیلوانیا، پرزیدنت جرج بوش پسر، رییس جمهوری آمریکا در زمان حملات تروریستی سال 2001 امروز در مراسم پرده برداری از محل یادبود 40 مسافر و خدمه پرواز شماره 93 که نگذاشتند تروریست ها آن را بر روی ساختمان های دولتی در واشینگتن منفجر سازند شرکت کرد و گفت که به هیچ وجه از اقداماتی که از هنگام حملات تروریستی 11 سپتامبر انجام داد، پشیمان نیست و تأکید کرد که اقدامات او مانع از حمله مجدد به ایالات متحده شده است.

پرزیدنت باراک اوباما که امروز کوشید در همه مراسم، چه در واشینگتن و چه نیویورک شرکت کند نیز گفت: «به خاطر تلاش های بی وقفه ارتش و سرویس های اطلاعاتی و مسئولان امنیت داخلی، اکنون ایالات متحده قوی تر شده و القاعدة درحال شکست است. تروریست هایی که در 11 سپتامبر به ما حمله کردند قاطعیت ما را درک نکردند؛ قاطعیتی که موجب پیروزی ما شد».

به گفته برخی تحلیلگران، 10 سال پس از رویداد 11 سپتامبر، ایالات متحده به یک ابرقدرت ضعیف و سردرگم مبدل شده است. آمریکایی ها اکنون دیگر امنیت ندارند و ایمان به این موضوع را که کشورشان امن ترین نقطه جهان است از دست داده اند.

نتانیاهو: حکومت ایران و اسلام افراطی، تهدیدی برای جهان آزاد هستند

نخست وزیر اسرائیل، آقای بنیامین نتانیاهو در نشست هفتگی هیأت دولت در اورشلیم به فاجعه یازدهم سپتامبر که در آن هزاران شهروند آمریکایی بیگناه به قتل رسیدند اشاره کرد و گفت: «امروز سالگرد رویداد حمله تروریستی به مرکز تجارت جهانی در نیویورک است. باید به یاد داشته باشیم که ما در سراسر جهان هدف حمله تروریستی به صورت مداوم هستیم و اسلام افراط گرا با کمک حکومت اسلامی ایران همه ما را تهدید می کند و ثبات روسیه، خاورمیانه، اروپا و ایالات متحده را به خطر می اندازد و مسلماً اگر افراط گرایان اسلامی بتوانند به جنگ افزار کشتار همگانی نیز دسترسی پیدا کنند، خطر بسیار بیشتر خواهد شد».

در مراسمی که امروز به یاد قربانیان یازدهم سپتامبر در اورشلیم برگزار شد، معاون وزارت خارجه اسرائیل، آقای دانی ایالون شرکت داشت و گفت: «آنچه ده سال پیش رخ داد، موجب گردیده که اسرائیل و ایالات متحده بیش از همیشه با یکدیگر هم بسته شوند».

پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل که هفته گذشته برادر خود رااز دست داده و داغدار است، امروز در نامه ای خطاب به پرزیدنت اوباما نوشت اسرائیل همراه با همه آمریکاییان سر خود را به علامت احترام به جان باختگان در حملات تروریستی 11 سپتامبر خم می کند.

در دهمین سالگرد فاجعه یازدهم سپتامبر، رهبران ایران همچنان هذیان گویی می کنند

همزمان با دهمین سالگرد جنایات القاعدة در نیویورک و واشنگتن که حدود سه هزار کشته بر جای گذاشت، محمود احمدی نژاد دوباره ادعا کرد که القاعدة مسئول این فاجعه بزرگ نبوده و سرتیپ پاسدار مسعود جزایری این افترا را مطرح ساخت که حمله به برج های دوقلو درنیویورک و ساختمان وزارت دفاع ایالات متحده در واشینگتن، توسط خود آمریکاییان طراحی و اجرا شده بود.

بدین سان، حکومتی که هولوکاست را انکار می کند و ادعا دارد که بزرگ ترین دموکراسی تاریخ را در ایران برقرار ساخته، آشکارا به حمایت از جنایات القاعدة می شتابد و می کوشد واقعیت تاریخی را زیر سئوال برد.

در گزارش پیشین گفته شده بود که حکومت ایران سرکردگان القاعدة را در آن کشور پناه داده و زندگی مجللی برای آنان فراهم ساخته بود.

احمدی نژاد که امروز در نشستی با نام "مجمع جهانی اهل بیت" سخن می گفت، به تحولات جهان پرداخت و همچنین گفت: دنیا در شیب تند تغییرات قرار دارد.

او افزود: نفی نظام سلطه بدون معرفی جایگزین فایده ای ندارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با این سخنان در واقع خواست چنین تداعی کند که رژیم سرکوبگر و ناموفق کنونی ایران به زودی رهبری دنیا را به دست خواهد گرفت.

سخنان سرتیپ پاسدار مسعود جزایری در تلاش برای مبرا جلوه دادن تروریست های القاعدة و نسبت دادن جنایات 11 سپتامبر به خود دولت آمریکا، بسیار صریح تر از سخنان احمدی نژاد بود.

جزایری گفت: اسناد زیادی وجود دارد که تمامی آن ها دست داشت هیأت حاکمه آمریکا و سیستم های ابر سرمایه داری جهانی را در خلق حادثه 11 سپتامبر 2001 به اثبات می رساند.

جزایری که خود به خوبی می داند یکی از بزرگ ترین دروغ های حکومت را می گوید و باید اسناد و مدارک این افترای خود را ارائه دهد، با شیوه ای تزویر آمیز برای توجیه این افترا گفت: اسناد زیادی وجود دارد، ولی نفوذ رسانه های صهیونیستی است که اجازه نمی دهد مردم آمریکا با حقایق دردناک آشنا شوند.

جزایری توضیح نداد که اگر به گفته وی "رسانه های صهیونیستی" از انتشار اسناد جلوگیری می کنند، پس چگونه او از آن ها آگاهی یافته است.

تشکر وزارت خارجه آمریکا از همدردی ایرانیان با قربانیان یازده سپتامبر

وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه ای از ابراز همدردی ملت ایران نسبت به قربانیان یازدهم سپتامبر دوباره ابراز سپاسگزاری کرد و نوشت: ملت آمریکا ابراز همدردی مردم ایران را پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر فراموش نخواهد کرد.

یادآوری می شود: شامگاه روز وقوع آن جنایات در نیویورک و واشینگتن، مردم ایران به خیابان ها آمدند و به یاد قربانیان شمع افروختند.

همزمان، شبکه تلویزیونی "العربیة" گزارش داد که 200 تن از بستگان قربانیان عملیات 11 سپتامبر از حکومت ایران شکایت برده و آن را به نقش داشتن در این جنایت متهم ساخته اند. قرار است حکم دادگاه به زودی انتشار یابد.

شکایت کنندگان می گویند که گزارش هیأت ویژه کنگره ایالات متحده قاطعانه بر نقش حکومت ایران در این جنایات انگشت گذاشته است.

تارنمای خبری "دیپلماسی ایران" در گزارشی که روز گذشته انتشار یافت، از قول رسانه های ایالات متحده نوشت که تحقیقات کنگره آمریکا رژیم ایران را مسئول حوادث یازده سپتامبر معرفی کرده است.

با این همه، یک سازمان خود خوانده به نام "انجمن دفاع از قرباینان تروریسم در خاورمیانه" که یکی از نهادهای پوششی رژیم ایران است، امروز بیانیه ای انتشار داد و بی آن که مستقیماً جنایات القاعدة را به ایالات متحده نسبت دهد نوشت: این حادثه نمادی از خوی جنایتکارانه گروه ها و فرقه های تروریستی است که هیچ ارزشی برای جان انسان های بی گناه قائل نیستند.

نتانیاهو: به صلح با مصر پایبندیم و خواهان کاهش تنش با ترکیه هستیم

نخست وزیر اسرائیل امروز در نشست هفتگی هیأت دولت در مورد رویدادهای آخر هفته پیش در سفارت اسرائیل در قاهره و بحران در روابط با ترکیه سخن گفت.

آقای نتانیاهو در این زمینه ها گفت: «ما خواهان پیشرفت منافع ملی خود در منطقه هستیم و به صلح با مصر ادامه خواهیم داد، زیرا صلح با مصر به سود ما و مصری ها است».

او افزود: «ما خواهان جلوگیری از بحران بیشتر در روابط با ترکیه هستیم. ما مسئول بحران نبوده ایم و خواهان آنیم که التهاب ها کاهش پیدا کند و برای این منظور تلاش خواهیم کرد و خواهیم کوشید روابط با آنکارا را از سر بگیریم».

نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که افزون بر تلاش برای رسیدن به تفاهم با همسایگان برای صلح با فلسطینی ها نیز به کوشش ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اسرائیل، آقای اویگدور لیبرمن نیز ابراز امیدواری کرد که به زودی دوباره سفارت اسرائیل در قاهره بازگشایی شود.

نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل روز گذشته از مقامات آمریکایی به دلیل کمک به خلاصی مأموران سفارتخانه اسرائیل سپاسگزاری کردند.

آقای نتانیاهو در یک کنفرانس خبری گفت: من از پرزیدنت اوباما که به من گفت برای نجات مأموران سفارت هر کاری از دستم برآید انجام می دهم و همین کار را هم کرد، سپاسگزاری می کنم و این امر نشانه آن است که عهد بین ما و ایالات متحده دلیرانه است.

جهانیان خواهان حفاظت دولت قاهره از سفارتخانه های خارجی شدند

در واکنش به حمله شامگاه جمعه گروهی از مصری ها به سفارت اسرائیل، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام داشت که دولت پاریس از مصر می خواهد مراقب امنیت همه نمایندگی های دیپلماتیک باشد.

آلمان و بریتانیا نیز همین درخواست را تکرار کردند.

نخست وزیر بریتانیا، آقای دیوید کامرون گفت: دولت لندن از مصر می خواهد به تعهدات منشور وین پایبند باشد و از دیپلمات های خارجی و اسناد آنها محافظت کند.

وزیر خارجه آلمان، آقای گیدو وستروله نیز که امروز وارد منطقه شد، حمله به سفارت اسرائیل را نکوهش کرد و گفت نباید وضعی به وجود بیاید که اوضاع مصر به هرج و مرج کشانده شود.

در خود مصر نیز حمله به سفارت اسرائیل محکوم شده است. یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، آقای نور دولت قاهره را مسئول حمله دانست و از آن خواست استعفا دهد.

اخوان المسلمین مصر نیز رویدادهای پایان هفته و حمله به وزارت کشور را محکوم دانست ولی در مورد حمله به سفارت اسرائیل هیچ نگفت و در بین فلسطینی ها نیز یاسر عبدرب حمله به سفارتخانه کشورها را "کاری غلط" توصیف کرد.

جالب توجه ترین حمایت از اسرائیل در میان کشورهای عرب، از سوی امیرنشین بحرین صورت گرفت.

وزیر خارجه بحرین مصر را متهم کرد که به گونه شایسته از سفارتخانه اسرائیل مراقبت نکرده و منشور وین را زیر پا گذاشته است.

دولت مصر امروز حمله گسترده مهاجمان را در دو شب پیش به سفارت اسرائیل در قاهره محکوم کرد.

وزیر اطلاعات مصر، اسامة هیکل گفت: آنچه انجام شد یک اقدام تروریستی بوده و هیچ رابطه ای با تظاهرات مشروع در مصر در آغاز انقلاب نداشته است.

دولت قاهره اعلام داشته که خود را کاملاً بر حفظ همه نمایندگی ها و سفارتخانه های خارجی در مصر موظف می داند و آنهایی را که به تحریک مردم برای حمله به سفارت اسرائیل پرداخته بودند، محاکمه و مجازات خواهد کرد.

وزیر دادگستری مصر، عبدالعزیز الجوندی "عوامل خارجی" را متهم کرده که با به راه انداختن مسأله حمله به سفارت اسرائیل قصد داشته اند به منافع مصر لطمه بزنند.


ادامه سرکوب آذری ها، علیرغم هشدار دیده بان حقوق بشر به ایران

علیرغم سرکوب شدید اعمال شده توسط حکومت ایران، روز گذشته نیز تظاهرات اعتراضی در مناطق آذری نشین کشور نسبت به بی توجهی مسئولان رژیم به خشک شدن دریاچه ارومیه ادامه یافت.

به گزارش تارنمای خبری "دانشجو نیوز"، در تجمع های دیروز، به ویژه در شهرهای خوی و سلماس، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان اقدام کردند.

در شهر زنجان نیز، گروهی از فعالان مدنی به جمع آوری امضا از شهروندان در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه پرداختند که یکی از فعالان مدنی و دانشجویی شهر، به نام مهرداد کرمی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پیشتر، سازمان دیده بان حقوق بشر با اعتراض نسبت به سرکوب خشونت بار معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه، خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان و دادن اجازه تظاهرات آرام به شهروندان در ایران شده بود.

اما همزمان با سرکوب آذری ها در ایران، دولت باکو اعلام کرده که قصد دارد مجسمه ای از بابک خرمدین را در پایتخت جمهوری آذربایجان برپا دارد.

بابک خرمدین، نماد مقاومت ایرانیان در برابر اشغال اعراب است که از آذربایجان برخاست، ولی حکومت ایران در سال های گذشته به شدت با برگزاری مراسم بزرگداشت او در آذربایجان ایران برخورد می کند.

حکومت ایران قصد دارد رکود اعدام را بشکند

با به دار آویختن سه تن دیگر در ایران، تعداد کل افراد اعدام شده در این کشور در 9 ماه گذشته از سال 2011 میلادی، براساس محاسبه خبرگزاری فرانسه به 187 تن رسید.

سه فردی که دیروز و امروز اعدام شدند، همگی به حمل و خرید و فروش مواد مخدر متهم بودند. پ

یکی از محکومان در شهرستان مشکین شهر، در استان اردبیل و دو تن دیگر در شهرستان ساری، مرکز استان مازندران به دار آویخته شدند.

دادستان ساری امروز به "ایرنا" گفت که دستگاه قضایی در مقابله با افرادی که او آنها را "سوداگران مرگ" خواند "کوتاه نخواهد آمد" و موج اعدام ها ادامه خواهد یافت.

فعالان کارگری: قانون جدید کار، به بیکاری دامن می زند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی، وضعیت بیکاری را در ایران "نگران کننده" توصیف کرد.

همزمان، فعالان امور کارگری در ایران، با ابراز نگرانی نسبت به پیش نویس اصلاح قانون کار، گفتند که قانون جدید موجب خواهد شد 75 درصد از واحدهای تولیدی کنونی نیز تعطیل شوند و صدها هزار کارگر دیگر نیز، بیکار گردند.

اولیا علی بیگی، رییس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای کار نیز، گفت که قانون جدید کار، کاملاً به زیان کارگران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر