Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

اردوغان از اسرائیل انتقاد می کند ولی خود برای کشتار کردها دست در دست ایران می نهد


اردوغان از اسرائیل انتقاد می کند ولی خود برای کشتار کردها دست در دست ایران می نهد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان به تقلید از حکومت اسلامی ایران و با افزودن بر شدت حملات تبلیغاتی خود علیه اسرائیل، همانند احمدی نژاد، اسرائیل را به کشتار همگانی فلسطینیان متهم ساخت.

این ادعای اردوغان در حالی عنوان می شود که سازمان های ترور در غزه بیش از دو هزار موشک به سوی خاک اسرائیل شلیک کرده اند و گروه های آدمکش در سال های گذشته، هزاران تن از شهروندان اسرائیلی را در عملیات جنایتکارانه به قتل رسانده اند.

اردوغان که در شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" با او مصاحبه می شد، همچنین به تقلید از احمدی نژاد ادعا کرد که اسرائیل از فاجعه هولوکاست و کشته شدن یهودیان در جنگ جهانی دوم بهره برداری تبلیغاتی می کند و خود را مظلوم نشان می دهد.

نخست وزیر ترکیه تأکید کرد که به سیاست خصمانه علیه اسرائیل ادامه خواهد داد و قصد دارد با کاروان بعدی کمک رسانی به غزه، ناوچه های جنگی ترک را نیز روانه کند.

وی ادعا کرد که اسرائیل دارای شمار زیادی بمب هسته است و پرسید: ولی فلسطینیان در مقابل چه دارند؟

نخست وزیر ترکیه زبان به حمایت از حکومت ایران نیز گشود و پرسید: چگونه است که اسرائیل بمب اتمی دارد، ولی به جمهوری اسلامی ایران امکان داده نمی شود به انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز برسد؟

و در همان حال که رجب طیب اردوغان، برای مصارف تبلیغاتی خود، اسرائیل را به فلسطینی کشی متهم می سازد، آگاهان سیاسی گفتند که او تلویحاً فاش ساخته که قصد دارد برای کشتن جنگجویان کرد در ترکیه و ایران، با حکومت اسلامی در تهران همکاری کند.

سخن از گروه "پ.کا.کا" در ترکیه و "پژاک" در خاک ایران است که به ادعای تهران و آنکارا، هر دو سازمان در داخل خاک عراق پایگاه های عملیاتی دارند.

سپاه پاسداران ایران در ماه های اخیر بارها نواحی مسکونی در شمال عراق را بمباران کرده و موجب کشته شدن ده ها تن از افراد غیرنظامی کرد، و از جمله زنان و کودکان شده است.

ترکیه نیز برای سرکوب افراد گروه "پ.کا.کا" بارها شمال عراق را بمباران کرده که در دو هفته اخیر دست کم 160 نفر در اثر آن کشته شده اند که شمار نامعلومی از آنان زنان و کودکان بوده اند.

بدیهی است که جهان نسبت به این جنایات حکومت ایران و رژیم اسلامگرای ترکیه کاملا سکوت کرده است.

این در حالی است که نخست وزیر ترکیه، هفته گذشته، هر گونه همکاری بین نیروهای نظامی کشورش با سپاه را در زمینه مقابله با گروه های "پ.کا.کا" و "پژاک" رد کرده بود.

----------------

مقام آمریکایی به خاوردور می رود تا درباره تحریم های ایران رایزنی کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- جانشین وزیر خزانه داری ایالات متحده در امور مبارزه با تروریسم، امروز به خاوردور می رود تا در مذاکره با مقامات چینی و هنگ کنگی تمهیداتی را در نظر بگیرند که حکومت ایران نتواند از آن کشورها، برای تأمین مالی برنامه اتمی خود، سوءاستفاده کند.

براساس بیانیه ای که وزارت خزانه داری ایالات متحده امروز منتشر کرد، آقای دیوید کهن در سفر خود به ویژه بر این نکته تأکید خواهد کرد که جلوگیری از سوءاستفاده حکومت ایران از سیستم مالی جهانی برای پیشبرد برنامه های موشکی و اتمی اش، یک "مصلحت جهانی" است.

معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده، همچنین از مقامات هنگ کنگی خواهد خواست تا به احتمال همکاری شرکت های کشتی رانی ثبت شده در آن کشور، با کمپانی کشتی رانی جمهوری اسلامی توجه بیشتری نشان دهند.

تأیید حکم کور کردن چشم یک مرد در دیوان عالی جمهوری اسلامی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم درآوردن یک چشم مردی را که پنج سال پیش با پاشیدن اسید به روی مردی دیگر، موجب کور شدن یک چشم او شده بود، تایید کرد.

به گزارش روزنامه "شرق"، این مرد جوان که محمد نام دارد، کارگر یک رستوران بوده و پنج سال پیش با دریافت مبلغ یکصد هزار تومان از شوهر خواهر قربانی، یک پارچ اسید بر روی صورت وی پاشیده است.

سازمان عفو بین الملل، تا کنون بارها این گونه احکام را مثال بارز "شکنجه" دانسته و خواستار توقف آنها شده است.

ادامه سرکوب مردمی در سوریه و جنگ مسلحانه در لیبی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ارتش سوریه امروز برای شدت بخشیدن به عملیات سرکوبگرانه خود علیه مردم معترض آن کشور نیروهای بیشتری را به شهرهای بزرگ فرستاد – و این در حالی که تا کنون دست کم 2600 نفر از معترضین در شش ماه اخیر به دست نیروهای ارتش کشته شده اند. ولی تظاهرات مردمی علیرغم این سرکوبگری همچنان ادامه دارد.

و در لیبی، نبرد بر سر شهر سرت و بنی ولید بین نیروهای وفادار به معمر قذافی و اوپوزیسیون لیبی همچنان به شدت ادامه دارد و حاکمان جدید لیبی می گویند که در روزهای آینده آنجا را نیز تصرف خواهند کرد.

هنوز از محل پنهان شدن قذافی خبری در دست نیست. ولی گفته شد که خانواده او روز گذشته الجزیره را ترک گفته است.

چهار صد هزار اسرائیلی برای گذراندن تعطیلات سال نو، به خارج از کشور می روند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در آستانه فرا رسیدن نووز یهودیان (روش هشانا) که از پس فردا (چهارشنبه) آغاز می گردد، ارزیابی شد که دست کم 400 هزار نفر اسرائیلی در دو روز آینده برای گذراندن تعطیلات چند روزع عید رهسپار کشورهای خارجی می شوند.

اسرائیلیان در مجموع به گردشگری علاقه بسیار دارند و هر سال از هر سه یا چهار نفر اسرائیلی، یک تن به گردش خارج از کشور می رود. ولی امسال شمار گردشگران در تعطیلات نوروزی ده درصد بیشتر از سال گذشته است.

با توجه به آن که هر سال در این ایام بیش از صد هزار نفر اسرائیلی نیز عادت داشتند تعطیلات خود را در نواحی قشلاقی شبه جزیره سینا (متعلق به مصر) بگذرانند، مقامات امنیتی در روزهای اخیر هشدار داده اند که سازمان های ترور عربی یا فلسطینی ممکن است به گردشگران اسرائیلی آسیب برسانند – و از این رو گذرگاه مرزی اسرائیل و مصر در بخش شمال شرقی شبه جزیره سینا (گذرگاه طابا) امروز بسته شد و رفتن اسرائیلیان به سواحل دریای سرخ از این گذرگاه ممنوع گردید.

توصیه های کمیته ویژه اجتماعی برای اختصاص بودجه بیشتر در امور رفاهی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کمیسیون اجتماعی انجام اصلاحات در اولویت های بودجه ای دولت، امروز گزارش جامع خود را به نخست وزیر ارائه می کند.

این کمیسیون کارشناسان به دنبال تظاهرات مردمی ماه های اخیر در اسرائیل برپا شد که هدف از آن انتقال دادن بودجه های بیشتری از درآمد کل کشور برای امور رفاهی و اجتماعی می باشد.

این کمیسیون که ریاست آن را یکی از کارشناسان بزرگ کشور، پروفسور مانوئل تراختنبرگ به عهده دارد، پیشنهاد کرده است که دولت باید در پنج سال آینده 300 هزار واحد مسکونی جدید بسازد و آن را در اختیار قشر آسیب پذیر کشور قرار دهد.

به موجب توصیه های این کمیسیون، تحصیلات عمومی در اسرائیل از سن سه سالگی باید رایگان باشد.

متن کامل گزارش، امشب( شامگاه دوشنبه) پس از آن که به نخست وزیر ارائه گردید در اختیار عمومی قرار خواهد گرفت.

اسرائیل در ماه های گذشته شاهد یک قیام مردمی آرام بود که هیچ گونه خشونتی در آن رخ نداد و پلیس و مردم و مقامات بیشترین همکاری ها را با یکدیگر داشتند.

خیزش مردمی در اسرائیل نه تنها سرکوب نگردید، بلکه مقام ریاست جمهوری و وزیران و دیگر مقامات بلندپایه آن را تشویق کردند و هنرمندان و خوانندگان اسرائیلی برنامه های سرگرم کننده ای برای چادر نشینان معترض برگزار کردند.

یکی از توصیه های کمیسیون تراختنبرگ آن است که دو میلیارد "شکل" (واحد پول اسرائیل) حدود 600 میلیون دلار از بودجه ارتش و وزارت دفاع اسرائیل به امور رفاهی انتقال یابد.

این توصیه با ابراز مخالفت رییس ستاد کل ارتش روبرو شده است.

-------------------

به‌ده‌نه‌ی ڕاپۆرت

ئاماری کوشتنی کاسپکارانی کورد له‌ لایه‌ن هێزه‌کانی ئێرانه‌وه‌پێنج‌شه‌ممه، 1 ره‌زبه‌ر 1390

NNS ROJ: به‌گوێره‌ی ئه‌و ئامارانه‌ی ده‌ست (NNS ROJ) كه‌وتووه‌، هێزه‌ ئینتزامیه‌کانی کۆماری ئیسلامی ئێران ته‌نیا له‌ماوه‌ی ئه‌مساڵ دا (36) کاسپکاری کوردیان کوشتوه‌.
سه‌رچاوه‌کانی (NNS ROJ) ته‌ئکید ده‌که‌نه‌وه‌ ئه‌وه‌ ته‌نیا ئامارێکه‌ که‌ له‌ ناو میدیاکان دا بڵاو بۆته‌وه‌ و له‌وه‌ زیاتر مه‌زه‌نده‌ی ده‌که‌ن. یه‌کێک له‌و هۆکارانه‌ی وایکردوه‌ ئامارێکی ورد له‌ به‌ر ده‌ست دا نه‌بێ، ئاسته‌نگیه‌کانی به‌رده‌م میدیاکارانی کورده‌ له‌و ناوچانه‌ و هه‌روه‌ها ئه‌و مه‌ترسیانه‌ی له‌ روماڵکردنی ئه‌و هه‌واڵانه‌دا رووبه‌ڕووی ده‌بنه‌وه‌.
کوژرانی کاسپکارانی کورد، به‌تایبه‌ت له‌م یه‌ک دوو مانگه‌ی دوایی دا له‌ شاره‌کانی سه‌ر سنوور به‌شێوه‌یه‌کی به‌رچاو په‌ره‌ی سه‌ندوه‌ و هه‌واڵی قه‌تڵ و عامی ئه‌و کاسپکارانه‌ ته‌نیا له‌ میدیا هه‌رێمی و کوردییه‌کاندا بڵاو ده‌کرێته‌وه‌ و له‌ لایه‌ن میدیای سه‌ر به‌ده‌سه‌ڵات و میدیاکانی تریشه‌وه‌ گرنگی پێنادرێ و بایکۆت کراوه‌.
خه‌ڵکی ناوچه‌که‌ به‌ نیگه‌رانییه‌وه‌ ده‌ڕواننه‌ کوشتنی کاسپکاران و پێیان وایه‌ هێزه‌ ئینتزامییه‌کانی کۆماری ئیسلامی ئێران به‌ ئه‌نقه‌ست ته‌قه‌ له‌ کاسپکاران ده‌که‌ن.
دوایین حاڵه‌تی کوشتنی کاسپکارانی کورد، رۆژی چوارشه‌ممه‌ (21.09.2011) رووی دا. هێزه‌ ئه‌منیه‌کانی کۆماری ئیسلامی ئێران ته‌قه‌یان له‌ کاسپکارێکی به‌ته‌مه‌نی خه‌ڵکی "قه‌ڵه‌ڕه‌شی" سه‌ر به‌ شاری سه‌رده‌شت به‌ناوی "ئه‌حمه‌د ستاری" کرد، که‌ بوه‌ هۆی گیان له‌ده‌ست دانی ناوبراو و پاش ئه‌م رووداوه‌، پێکدادانی دژوار له‌ نێوان خه‌ڵک و چه‌کداره‌کانی کۆماری ئیسلامی ئێران هاته‌ ئاراوه‌.
سه‌رده‌شت دۆزه‌خی کاسپکاران
شاری سه‌رده‌شتی رۆژهه‌ڵاتی کوردستان، له‌ماوه‌ی ئه‌مساڵ دا زۆرترین کاسپکاری لێ کوژراوه‌ و به‌ یه‌که‌م شار دێ.
دانیشتوانی شاری سه‌رده‌شت و ده‌وروبه‌ری بۆ بژیوی ژیانی رۆژانه‌یان ناچار ده‌بن په‌نا بۆ کۆڵبه‌ری به‌رن و هه‌موو مه‌ترسییه‌کانی ئه‌و پیشه‌یه‌ به‌ گیان بکڕن. له‌ شاری سه‌رده‌شت، 12 کاسپکار به‌ ته‌قه‌ی راسته‌وخۆی هێزه‌ ئینتزامییه‌کان کوژران. نیوه‌ی ئه‌و کاسپکارانه‌ له‌ مانگی سێپتامیر دا کوژراون که‌ ناوه‌کانیان بریتی له‌:
ماڵماڵ ساڵحیان، خه‌ڵکی گوندی "ماره‌غان" – ره‌حمان حه‌سه‌ن پوور خه‌ڵکی ناوچه‌ی ئالانی سه‌رده‌شت - عوسمان ره‌سوڵی، خه‌ڵکی ناوچه‌ی له‌یلانی سه‌رده‌شت - مه‌حه‌مه‌د یۆسف زاده‌، کوڕی ساڵح، خه‌ڵکی گوندی 'خرێ ئاغڵ' - فه‌ره‌یدون شاماتی، کوڕی ئیسماعیل، خه‌ڵکی سه‌رده‌شت - غه‌فور زه‌رده‌شتی، خه‌ڵکی سه‌رده‌شت - عوسمان مه‌حمودی ئه‌سڵ، کوڕی حه‌سه‌ن، خه‌ڵکی گوندی "ئاڵوه‌تان" - حوسێن ده‌روێشی، خه‌ڵکی ئاوایی قه‌له‌ڕه‌شه‌ - ره‌حیم قوربانی، ته‌مه‌ن 20 ساڵ، خه‌ڵکی سه‌رده‌شت - شێرزاد ئه‌مانی، خه‌ڵکی سه‌رده‌شت - ئاوات یۆسفی، خه‌ڵکی ده‌رمان ئاوێ - ئه‌حمه‌د ستاری، خه‌ڵکی گوندی قه‌له‌ره‌شه‌.
مه‌ریوان وه‌ک دووهه‌م شار
دوای شاری سه‌رده‌شت، له‌ مه‌ریوان زۆرترین کاسپکار کوژراون. له‌مه‌ریوان شه‌ش کاسپکاری کورد کوژراون که‌ یه‌کێک له‌ قوربانیه‌کان مناڵێکی ته‌مه‌ن (15) ساڵانه‌یه‌. ناوی کوژراوه‌کان بریتیه‌ له‌:
والی خه‌ڵکی گوندی "ره‌زاو" سه‌ر به‌ ناوچه‌ی سه‌وڵاوا - فایق مورادی، خه‌ڵکی گوندی کۆسۆمه‌ری - مه‌حه‌مه‌د عه‌به‌، خه‌ڵکی مه‌ریوان - منداڵیکی ته‌مه‌ن 15 ساڵه‌ به‌ ناوی "ئارمان مه‌لایی" خه‌ڵکی مه‌ریوان - به‌همه‌ن ناوخاسی، خه‌ڵکی گوندی " ماسیه‌ر" - حه‌مه‌دی خۆشنه‌مه‌ک، ته‌مه‌ن 22 ساڵ، خه‌ڵکی مه‌ریوان.
بانه‌: کوژرانی 4 کاسپکار
سه‌ردار خانی، ته‌مه‌ن 30 ساڵ، خه‌ڵکی ئاوایی "ئۆغێڵ" - سه‌ردار، خه‌ڵکی گوندی "بڵێسه‌ن" - عه‌زیز ره‌شید په‌نا، خه‌ڵکی بانه‌ - حامید ره‌حمان پوور ناسراو به‌ حامید شله‌خه‌جێ، ته‌مه‌ن 32 ساڵ خه‌ڵکی بانه‌.
له‌ سه‌قز 3 کاسپکار کوژراون
ته‌نیا له‌و شار و گوندانه‌ی که‌ له‌ سنوور نزیکن، په‌نا بۆ پیشه‌ی کۆڵبه‌ری نابردرێ، به‌ڵکو له‌ شاره‌کانی تریشه‌وه‌، به‌ هۆی بێکاری و نه‌بوونی ئاسایشی ماڵی خه‌ڵک په‌نا بۆ ئه‌و پێشه‌ مه‌ترسیداره‌ ده‌به‌ن. له‌ شاری سه‌قزی رۆژهه‌ڵاتی کوردستان، 3 کاسپکار بوونه‌ته‌ قوربانی که‌ ناوه‌کانیان به‌مجۆره‌یه‌:
عیزه‌ت قادری، خه‌ڵکی ناوچه‌ی سه‌رشیوی سه‌قز - ئیسماعیل که‌ریم پوور، خه‌ڵکی سه‌قز - ئیسماعیل ده‌روێش، خه‌ڵکی سه‌قز.
کوژرانی 8 کاسپکار له چوار شاری دیکه‌
له‌ هه‌ر یه‌که‌ له‌ شاره‌کانی شنۆ، پیرانشار، کامیاران و مه‌هاباد دوو کاسپکار به‌ر هێرشی هێزه‌ ئینتزامییه‌کان که‌وتوون که‌ سه‌رجه‌می ئه‌و کوژراوانه‌ ده‌بێته‌ هه‌شت که‌س.
شنۆ: جه‌ماڵ فاتحی، کوڕی خالید، خه‌ڵکی گوندی "تاچیناوێ" – ئیبراهیم ته‌لاقان، خه‌ڵکی ناوچه‌ی "کێله‌شین"ی شنو.
پیرانشار: ئیبراهیم خزر پوور، ته‌مه‌ن 47 ساڵ، خه‌ڵکی گوندی چه‌کۆ - مه‌حه‌مه‌د مسته‌فا نه‌ژاد، خه‌ڵکی شاری پیرانشار.
کامیاران: شه‌ریف شه‌فیعی، خه‌ڵکی ناوچه‌ی کامیاران - به‌ختیار ره‌حمانی، خه‌ڵکی ناوچه‌ی کامیاران.
مه‌هاباد: یاقووب ئه‌حمه‌دی، ته‌مه‌ن 21 ساڵ، خه‌ڵکی مه‌هاباد - سیاوه‌ش سه‌ید مه‌حه‌یدینی، خه‌ڵکی ناوچه‌ی مه‌هاباد.
مناڵی 14 ساڵیش کوژراوه‌
هێزه‌کانی کۆماری ئیسلامی ئێران ته‌نانه‌ت ته‌قه‌یان له‌ مناڵه‌کانیش کردوه‌ و چه‌ندین مناڵی کۆڵبه‌ریان کوشتوه‌. یه‌کێک له‌وانه‌ مناڵێکی ته‌مه‌ن 14 ساڵانه‌یه‌ به‌ ناوی یۆسف چووپانی خه‌ڵکی گوندی "گوڵی مه‌رزینگان"ی سه‌ر به‌ شاری بۆکان. هه‌روه‌ها مناڵێکی تری 15 ساڵه‌ی خه‌ڵکی باکووری کوردستان به‌ناوی "یاشار وراڵ" له‌ لایه‌ن هێزه‌ ئینتزامیه‌کانه‌وه‌ ته‌قه‌ی لێکراوه‌ و کوژراوه‌. دواجار له‌ شاری نه‌وسوودی رۆژهه‌ڵاتی کوردستانیش گه‌نجێکی ته‌مه‌ن بیست ساڵ به‌ ناوی پوورمه‌ند خوسره‌وی دراوه‌ته‌ به‌ر ده‌سڕێژی گولـله‌ و گیانی له‌ ده‌ست داوه‌
--------------------
خوێندکارێکی تری کورد دەزگیرکرا/ بێ‌ئاگایی لە چارەنووسی سی گیراوی کوردهه‌ینی، 2 ره‌زبه‌ر 1390



NNS ROJ
: زانرا کە "شێرزاد کەریمی" چوارەمین ئەندامی "یەکیەتی دێمۆکراتیکی خوێندکارانی کورد" دەزگیرکراوە و 3 گیراوی کوردیشبێ ئەوەی هۆکاری گیرانیان دیار بێت، مانگێکە لە ژێر لێکۆڵینەوەی ئیتلاعاتی سنە دان.

لە درێژەی زەخت و گووشار بۆ سەر خوێندکارانی کورد و هاوکات لەگەڵ دەسپێکی ساڵی نوێی خوێندن دا، زانرا کە چوارەمین ئەندامی "یەکیەتی دێمۆکراتیکی خوێندکارانی کورد" بە ناوی "شێرزاد کەریمی"، خوێندکاری زانکۆی کوردستان و بەرپرسی کۆمیتەی راگەیاندنەکانی رێکخراوەکە ماوەی دوو هەفتە لەمەوبەر دەزگیر و رەوانەی گرتووخانەی ئیتلاعاتی سنە کراوە و پاش 14 رۆژ لێکۆڵینەوە ئەمڕۆ بۆ گرتووخانەی سنە راگوێزراوە.

پێشتر مەهدی دووعاگوو دەبیر، میلاد کەریمی جێگری دەبیر، سۆران دانیشوەر بەرپرسی کۆمیتەی هاوئاهەنگی رێکخراوی یەکیەتی دێمۆکراتیکی خوێندکارانی کورد دەزگیر کرابوو و بە گوێرەی موکریان نیوز ئەمجارەش "شێرزاد کەریمی" ئەندامی تری رێکخراوەکە دەزگیر و رەوانەی زیندان کراوە. هراناش وێڕای پشتڕاستکردنەوەی ئەم هەواڵە باس لە گیرانی چالاکێکی ژینگەپارێزی کوردیش دەکات کە لە نەغەدە دەزگیر کراوە و چارەنووسی نازانرێ. "فەرشاد مەعرووفی" ئەندامی رێکخراوی ژینگە پارێزی هەتاو بە تاوانی بەشداری لە خۆپێشاندانی ناڕەزایەتی دژ بە وشکبوونی گۆلی ورمێ لە لایەن ئیتلاعاتی ئەم شارەوە دەزگیر کراوە کەچی بەرپرسان حاشا لەو مەسەلە دەکەن.

لە لایەکی ترەوە زانرا کە سێ هاوڵاتی کامیارانی کە بە هۆکارێکی نادیار و نێزی مانگێک لەمەوبەر لە لایەن دەزگاکانی ئاسایشی رەژیمەوە دەزگیرکراون چوار هەفتەیە لە ئیتلاعاتی سنە لە ژێر لێپرسینەوە دان و رێگە بە بنەماڵەکانیان نادرێ کە ئاگاداری رەوشی گیراوەکان و یا تۆمتەکانیان بن کە بەرپرسان خستوویاننەتە پاڵیان. "مەنسوور زەردویی، حسێن یۆسفی و سالار لوتفوڵا پوور" ئەو سێ هاوڵاتیە کامیارانیەن کە لە لایەن ئیتلاعاتەوە دەزگیر و زیندانی کراون.

http://nnsroj.com/NNS-ROJ-KU/News/Body.aspx?NewsID=595

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر