Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

ئیی ویدۆە لە بارەی روانشناسی منالانە ئەومیدوارەم ئەزیزان وە ئیی ویدۆە سۆد وە دەست بارەن



ئیی ویدۆە لە بارەی روانشناسی منالانە ئەومیدوارەم  ئەزیزان وە ئیی ویدۆە سۆد وە دەست بارەن

---------------------------------

"اسرائیل و آمریکا، خطوط قرمز برای توجیه حمله به ایران را تعیین کرده اند"
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل اسرائیل و ایالات متحده بررسی پیرامون تعیین "خطوط قرمزی" را که گذشتن حکومت اسلامی ایران از آنها جنگ علیه تأسیسات اتمی آن کشور را موجه می سازد، آغاز کردند.
سامانه اینترنتی "دیلی بیست" در گزارشی نوشت که آقای لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا، در قبال برنامه های اتمی ایران لحن ملایمی داشت ولی این وضع با اعتراض اسرائیل روبرو شد و سفیر اسرائیل در آمریکا، آقای مایکل اورن به نیابت از سوی اسرائیل رسماً اعتراضیه ای را تسلیم مقامات آمریکایی کرد و همین امر موجب شد آقای پانه تا صریحاً اعلام دارد حکومت اسلامی ایران قادر است ظرف چند ماه تا یک سال بمب اتمی تولید کند و پس از آن نیز نمایندگان اسرائیل و ایالات متحده به تعیین خطوط قرمز در مورد برنامه اتمی ایران به گونه ای که حمله به تأسیسات اتمی ایران را موجه سازد پرداختند و دولت واشینگتن اعلام داشت که لزومی ندارد اسرائیل در مبارزه علیه حکومت ایران به صورت یکجانبه وارد عمل شود.
به گفته آقای پاتریک کلاوسون در مؤسسه پژوهش های خاورمیانه ای واشینگتن، در صورتی که مشخص شود حکومت ایران در زمینه تولید بمب اتمی پیشرفت دارد، احتمالاً پرزیدنت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا دستور حمله نظامی به منظور بازداشتن ایرانی ها از پیشرفت بیشتر را صادر خواهد کرد.
"دیلی بیست" نوشت: در گفتگوهای راهبردی بین نمایندگان اسرائیل و ایالات متحده در ماه جاری، طرف اسرائیلی اطلاعاتی را ارائه داشت که نشان می داد حکومت اسلامی ایران محرمانه می کوشد کوره های جدیدی را برای تولید سوخت اتمی بنا کند و به هنگام دادن این اطلاعات، نمونه هایی از خاک جمع شده از مجاورت محل های ساخت کوره ها را ارائه داد.
اسرائیل و ایالات متحده در یک مورد اختلاف نظر اصولی دارند و آن این که حکومت اسلامی ایران تا چه حد توانسته در بنای محل های غنی سازی اورانیوم پیشرفت کند.
----------------------------
"اشرف" دوباره آماج حملات راکتی شد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل گروه های مسلح ناشناس بار دیگر کمپ اشرف در عراق را که محل زندگی 3400 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران است، هدف حملات راکتی خود قرار دادند.
براساس گزارش ها، دستکم یک راکت شب گذشته به این کمپ برخورد کرد.
این دومین حمله راکتی به پایگاه اشرف در یک هفته گذشته است.

----------------------------

فرمانده نیروی دریایی ایران، صریح تر از روزهای قبل:
"بستن هرمز آسان تر از آب خوردن برای ایران"
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، دریادار حبیب الله سیاری تکرار کرده و گفت: مسدود کردن تنگه هرمز برای نیروهای نظامی جمهوری اسلامی "از آب خوردن هم آسان تر است".
سیاری امروز صریح تر از روزهای قبل گفت: «بستن تنگه هرمز برای نیروهای مسلح ایران واقعاً آسان است... یا آنگونه که ما ایرانی ها می گوییم، این کار برای ما از آب خوردن هم ساده تر خواهد بود».
او این سخنان را صبح امروز بیان کرد، و در ادامه افزود: «اما هم اکنون ما نیازی به مسدود کردن تنگه هرمز نداریم؛ چرا که دریای عمان را زیر کنترل داریم و می توانیم رفت و آمد کشتی ها در آنرا کنترل کنیم».
روز گذشته نیز معاون اول رییس جمهوری ایران تهدید کرد که در صورت تحریم نفت ایران، جمهوری اسلامی نیز تنگه هرمز را خواهد بست.
آقای محمد رضا رحیمی در تهدیدات دیروز خود گفت: «اگر غربی ها نفت ما را تحریم کنند، اجازه نخواهیم داد حتی یک قطره نفت از تنگه هرمز بگذرد»؛ تهدیدی که موجب شد بهای هر بشکه نفت در جهان فوراً یک و نیم دلار افزایش یابد و از مرز یکصد دلار بگذرد.
این تهدیدها در حالی بیان می شود که نیروی دریایی ارتش ایران از روز شنبه رزمآیشی را در آب های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز آغاز کرده است.
این رزمآیش که "ولایت – 90 " نام دارد قرار است ده روز به درازا بکشد و پیشتر اعلام شده که یکی از مواردی که احتمالاً نیروهای مسلح ایران آن را تمرین خواهند کرد، مسدود ساختن تنگه هرمز است.
دریادار محمود موسوی، سخنگوی رزمآیش امروز گفت که در پنجمین روز از این مانوور، انواع پرنده های جنگی نیروی دریایی هم به انجام مأموریت پرداخته اند.

فرانسه و آمریکا: ایران از تهدیدها در مورد هرمز دست بردارد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در پی تهدیدات سران جمهوری اسلامی مبنی بر بستن تنگه هرمز، دولت های فرانسه و ایالات متحده از مقامات جمهوری اسلامی خواستند به حقوق بین المللی احترام بگذارند و به تهدیدات خود پایان دهند.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، آقای برنارد والرو گفت: «تنگه هرمز یک آبراه بین المللی است و به همین لحاظ، همه کشتی ها، بدون توجه به اینکه زیر چه پرچمی قرار دارند، حق دارند که از آن عبور کنند».
وی افزوده گفت: «همزمان با اینکه ما از حکومت ایران می خواهیم به حقوق بشر احترام بگذارد و تعهدات بین المللی خود در زمینه برنامه اتمی اش را رعایت کند، از آن می خواهیم که به قوانین بین المللی ناظر بر آب های آزاد و تنگه ها نیز، عمل کند».
وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) نیز به ایران هشدار داد که هر گونه اختلالی را در جریان عبور و مرور شناورها از تنگه هرمز، بر نخواهد تافت.

تهدیدهای ایرانی بشکه نفت را دوباره به بالاتر از یکصد دلار رساند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل همزمان شدن رزمآیش "ولایت – 90" با تشدید تهدیدات سران جمهوری اسلامی مبنی بر مسدود ساختن تنگه هرمز، موجب شد که بهای نفت خام در بازارهای جهانی صبح امروز افزایش یابد و بار دیگر بهای هر بشکه نفت به بالاتر از یکصد و یک دلار برسد.
اما کشورهای غربی بدون اعتنا به تهدیدهای حکومت اسلامی، به نظر می رسد که در تصمیم خود برای تحریم نفت ایران راسخ هستند.
همین موضوع موجب شده است که حتی چین که بزرگ ترین خریدار نفت ایران است، میلیون ها بشکه نفت خام اضافه در یک ماه اخیر خریداری و انبار کند و همزمان، میزان واردات نفت از ایران را نیز کاهش دهد.
کارشناسان امور نفتی پیش بینی می کنند که اگر حکومت ایران به بستن تنگه هرمز مبادرت کند، بهای جهانی نفت تا حدود 140 دلار در هر بشکه، افزایش یابد.
حدود یک پنجم از نفت جهان از تنگه هرمز عبور می کند. امیرنشین های عرب جنوب خلیج فارس از هم اکنون راه هایی را برای صادرات نفت خام به بازارهای جهانی، در زمان بستن تنگه هرمز از سوی ایران بررسی کرده اند.
این امیرنشین های نفت خیز همچنین اخیراً به کشورهای غربی اطمینان داده اند که اگر نفت ایران تحریم شود، آنها فوراً با افزایش تولید و صادرات خود، جای خالی نفت ایران را در بازارهای جهانی پر خواهند کرد.

رویترز: امیرنشین ها یقیناً جای خالی نفت ایران را پر می کنند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل خبرگزاری "رویترز" به نقل از فعالان صنعتی در بازار نفت نوشت که امیرنشین های عرب در صورت تحریم نفت ایران، جای خالی آن را در بازار جهانی پر خواهند کرد.
یک فعال صنعت نفت که نخواست نامش فاش شود به "رویترز" گفت: «بسیار نامحتمل به نظر می رسد که در صورت تحریم نفت ایران، عربستان سعودی جای خالی آن را پر نکند».
مقامات سعودی می گویند اگر حکومت ایران تهدید خود را مبنی بر بستن تنگه هرمز عملی کند، بیشترین آسیب را خود جمهوری اسلامی خواهد دید چرا که عربستان می تواند بخش عمده نفت خود را از طریق دریای سرخ به جهان صادر کند.
یک فعال دیگر صنعت نفت به خبرگزاری "رویترز" گفت: با توجه به اینکه در صورت تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، بهای جهانی آن گران خواهد شد، امیرنشین های عرب فوراً تولید و صادرات خود را افزایش خواهند داد، تا هم جای خالی ایران را پر کنند و هم بیشترین سود را از گران شدن نفت ببرند.
سران اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که در نشست ماه آینده خود، تحریم نفت ایران را در دستور کار قرار خواهند داد.
بزرگ ترین خریدار نفت ایران در چین، یعنی پالایشگاه "سینوپک" نیز اعلام کرده در ماه ژانویه میلادی میزان واردات خود از ایران را نصف خواهد کرد.



--------------------------------
جسد دیکتاتور "هم پیمان ایران" خاک شد
همه دیکتاتورهای موروثی: چه اون، چه مجتبی
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در پیونگ یانگ امروز (چهارشنبه) مراسم تشییع رهبر پیشین کره شمالی، کیم جونگ ایل که یازده روز پیش درگذشت برگزار گردید و فرزند جوان 27 ساله او، کیم جونگ اون، مراسم را همراه با نخست وزیر و فرماندهان ارتش و از جمله برادر "رهبر فقید" هدایت می کردند.
هیئت تشییع کننده برای آنکه مردم پیونگ یانگ بتوانند با رهبر خود وداع کنند، پیکر نهاده شده او را در محفظه شیشه ای بر فراز یک لیموزین مجلل از خیابان های شهر می گذراندند.
تلویزیونی کره شمالی در توصیف های اندوه درگذشت این دیکتاتور، هر حد پیشین از اغراق گویی را پشت سر گذاشته و این هفته فیلمی از پرندگان را بر روی یک درخت نشان داد که ساکت بودند و ادعا کرد آنها نیز عزادار هستند. این در حالی است که سرمای بسیار شدید و نبود غذا و دان، پرندگان در کره شمالی را ساکت می کند. عزاداری های مردم کره شمالی برای دیکتاتور کشورشان جهان را بهت زده کرده است.
این مردم هرگز  با زندگی عادی آشنا نبوده اند و چیز دیگری در جهان را نمی شناسند و مسخ شده اند.
معاون امور بین المللی حزب مؤتلفه اسلامی در ایران، این هفته گفت که رهبر درگذشته کره شمالی از "متحدان جمهوری اسلامی" بود و پیش بینی کرد که با مرگ او و جانشینی پسرش به جای وی، از سیاست های ستیزه جویانه دولت پیونگ یانگ با جهان غرب کاسته شود.
گروه های بسیاری در ایران، جانشینی پسر کیم جونگ ایل را به جای او با تلاش سید مجتبی خامنه ای به منظور جانشینی پدرش در رهبری حکومت اسلامی ایران مقایسه می کنند و مشابه می دانند.
تارنمای "ندای سبز آزادی" در این زمینه نوشت: «اینک سومین نسل از یک رهبر کمونیست، در زمانه مرگ ایدئولوژی ها و سرنگونی حکومت های اقتدارگرا، کرسی رهبری پدر را به ارث برده است».
این تارنمای نزدیک به مخالفان حکومت ایران، در تحلیلی که زینت بخش آن تصویر های بشار اسد، کیم جونگ اون و مجتبی خامنه ای در کنار هم بود، به بیماری سرطان آیت الله خامنه ای اشاره کرد و نوشت حال دو روحانی به شدت محافظه کار، یعنی شیخ محمد تقی مصباح یزدی و شاهرودی، به عنوان آموزگار مجتبی خامنه ای می کوشند او را برای رهبر مطلق ایران پس از پدرش آماده کنند.
این تارنما افزود: تبدیل نظام هایی با نام جمهوری به حکومت های موروثی، راهی برای مردم نمی گذارد به جز اینکه آن نظام را سرنگون کنند؛ و در ادامه نیز به شعار معترضان ایرانی در دو سال گذشته اشاره کرد که می گفتند: "مجبتی بمیری – رهبری رو نگیری".
تارنمای ایرانی: "کیک قدرت سوریه در نبود اسد چگونه تقسیم می شود؟"
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آقای کاظم جلالی خواهان آن شد که دولت دمشق "هر چه زودتر" وضعیت هفت ایرانی ربوده شده در سوریه را روشن کند.
وی این سخنان را شب گذشته در جریان نشست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در استان زنجان بیان کرد.
هفت ایرانی که جمهوری اسلامی مدعی است "تکنسین برق" هستند، این هفته در شهر بحران زده ای "حمص" در سوریه ربوده شدند.
همزمان، تارنمای خبری – تحلیلی "دیپلماسی ایرانی" با تأکید بر اینکه امروزه سئوال این نیست که آیا بعثی ها در سوریه می توانند بر معترضان غلبه کنند یا خیر، نوشت: «بحث بر سر این است که در غیاب سیستم کنونی، کیک قدرت را چگونه باید تقسیم کرد؛ و حکومت آینده سوریه باید در چه سمت و سویی جهت گیری داشته باشد. اکنون فقط زمان مطرح است».
این سخنان را آقای محمد رضا دبیری، تحلیلگر سیاست خارجی، امروز در نشستی بیان کرد که مؤسسه "دیپلماسی ایرانی" برگزار کرده بود.
در جریان همین نشست، معاون رییس مجلس شورای اسلامی، آقای حسین شیخ الاسلام گفت دولت دمشق برای کنترل شهر "حمص" و سرکوب معترضان در آن شهر، به دور آن خندق کنده است و می کوشد ارتباط مردم شهر را با جهان خارج قطع کند.
حسنی مبارک، بار دیگر بر روی برانکار در دادگاه قاهره
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل پس از دو ماه توقف، امروز در قاهره محاکمه رییس جمهوری پیشین مصر، حسنی مبارک از سر گرفته شد.
او متهم است که در جریان تظاهرات مردمی در کشورش گروهی از آنها را کشته، و از قدرتی که داشته سوءاستفاده کرده است.
آقای مبارک، 82 ساله، امروز در حالی که همانند دفعات پیشین بر روی برانکار قرار داشت و چندین عضو پلیس او را همراهی می کردند، در جایگاه متهمین در دادگاه قرار گرفت.
این بار برخلاف بارهای گذشته که طرفداران و مخالفان مبارک در بیرون از صحن دادگاه تظاهرات می کردند، نشانه ای از اعتراض و درگیری به چشم نمی خورد.
وال استریت جورنال: پوتین و مدودیف 14 میلیون رأی جعل کرده اند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل در حالی که آقای ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه و کاندیدای پست ریاست جمهوری همچنان ادعا می کند که در انتخابات پارلمانی انجام شده تقلبی صورت نگرفته است و آراء انتخابات ماه گذشته بازشماری نخواهد شد و اصل انتخابات نیز تجدید نخواهد گردید، روزنامه آمریکایی "وال استریت جورنال" امروز نوشت: «در انتخابات سوریه 14 میلیون رأی جعل شده است».
"وال استریت جورنال" گزارش خود را بر اساس سخنان ناظران محلی و بین المللی انتخابات که گفته اند شاهد بی نظمی هایی در حوزه های رأی گیری بوده اند، تنظیم کرده است.
آقای ولادیمیر پوتین روز گذشته رقبای سیاسی خود را متهم کرد که فاقد توان رهبری هستند و می کوشند روسیه را ناامن کنند و گرنه، به گفته او: «بی نظمی های جزیی که در حوزه های رأی گیری رخ داده، اهمیت زیادی نداشته است».
شنبه این هفته قریب به یکصد و بیست هزار نفر از مخالفان آقای پوتین در بلوار "ساخاروف" مسکو در روسیه تجمع کردند و خواهان آن شدند که انتخابات سالمی برگزار شود.
معترضین به امر انتخابات در روسیه خواهان تجدید انتخابات، برکناری رییس کمیته مرکزی انتخابات و تحقیق در مورد بی نظمی ها در جریان انتخابات انجام شده هستند و گفته اند قصد دارند به تظاهرات عظیم تری علیه پوتین در سه ماه آینده، در آستانه انجام انتخابات ریاست جمهوری روسیه دست بزنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر