Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۱۵, سه‌شنبه

آمارهای تکان دهنده از نقض حقوق بشر در کردستان


آمارهای تکان دهنده از نقض حقوق بشر در کردستان

سایت کُردپا: در آستانه‌ی فرا رسیدن دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر، کردستان ایران طی 4 ماه گذشته شاهد 185 مورد بازداشت، صدور 215 سال زندان برای فعالان سیاسی و فرهنگی و کشته شدن 34 کولبر و زخمی شدن 14 نفر دیگر بوده است.
با استناد به مرکز ثبت آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی 4 ماه گذشته در مناطق کردنشین ایران، 185 نفر از فعالان سیاسی، مدنی ، فرهنگی و فعالان محیط زیست و فعالان صنفی و کارگری از سوی نهاد‌های امنیتی و قضایی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.
در طی این 4 ماه، تعدادی از شهروندان کُرد از سوی دستگاه قضایی ایران به 215 سال زندان تعزیری و 17 سال زندان تعلیقی محکوم شده‌اند.
عمده اتهامات وارده به این شهروندان اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است.
در همین مدت، 34 نفر از کولبرهای کُرد در مرزهای کردستان هدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران قرار گرفته و کشته شده‌اند، که در همین راستا 14 نفر نیز به شدت زخمی شده‌اند.
کولبرهای کردستان برای تأمین نیازهای زندگی خود به ناچار به شغل کولبری در کوهستان‌های مرزی کردستان روی برده‌اند.
این آمار با استناد به مرکز ثبت آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر شده و امکان بالاتر بودن این آمار بالقوه می‌باشد.
--------------------

اهود باراک: رژیم بشار اسد بزودی سقوط خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، وزیر دفاع اسرائیل امروز ارزیابی کرد که رژیم بشار اسد در سوریه بزودی سقوط می کند.

اهود باراک که در پایان یک مانور نظامی ارتش اسرائیل در بلندیهای جولان سخن می گفت، در باره رویدادهای سوریه اظهار داشت، به نظر من سقوط رژیم بشار اسد نزدیک است، نمی توانم زمان دقیق آن را پیش بینی کنم، ولی بحث چند هفته و یا حداکثر چند ماه آینده است.
وزیر دفاع اسرائیل تصریح کرد که سقوط رژیم بشار اسد، یک ضربه کاری به جریانات افراطی بویژه حزب الله لبنان وارد خواهد کرد.
مانور ارتش اسرائیل در بلندیهای جولان پس از آن انجام شد که هفته گذشته ارتش رژیم سوریه در همین منطقه مانور موشکی برگزار کرده بود.

وزیر دفاع اسرائیل در این باره گفت، در حال حاضر خطری از این بابت کشورش را تهدید نمی کند.

----------------------------

انتقال بهار علی‌نیا، دانشجو و وبلاگ نویس به اوین

خبرگزاری هرانا - بهار علی‌نیا، دانشجو و وبلاگ نویس که هفته گذشته بازداشت شده بود، در بند زندان اوین به سر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهار علی‌نیا که هفته‌ی گذشته به طرز مشکوکی پس از خروج از منزل مفقود شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت و متعاقباً به زندان اوین منتقل شده است.
وی در تماس کوتاهی که اخیراً با از زندان با خانواده‌ی خود برقرار کرده است، از تبدیل قرار موقت بازداشت به قرار وثیقه توسط مسئولان امنیتی خبر داده است.
این دانشجو که در خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده است دو هفتهٔ پیش برای دیدار خانوادهٔ خود به ایران بازگشته بود.
گفتنی‌ست که اخیرا فتا (پلیس سایبری) در گفتگو با رسانه های حکومتی اعلام داشته است که با متخلفین در فضایی مجازی برابر قانون برخورد می کند.
--------------------------
درخواست بانکی‌مون برای پذیرش ساکنین اشرف
در پی گزارش دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت به وضعیت کمپ پناهندگان سیاسی اشرف در خاک عراق رسیدگی خواهد کرد.

بان‌گی مون در تازترین گزارش خود به شورای امنیت که قرار است امروز سه‌شنبه در جلسه‌‌ی اعضای شورای امنیت مورد بررسی قرار گیرد از کشورها خواسته که ساکنین اردوگای اشرف را بپذیرند.

رادیو فردا با انتشار این خبر می‌افزاید: دبیر کل سازمان ملل و مقامات ارشد آن در این گزارش، کشورهای عضو را تشویق می‌کنند که به منظور یافتن یک راه حل پایا برای ساکنین اشرف، ضروری است که کشورهای بالقوی ثالث تمایل خود را برای پذیرش آنان نشان دهند.

دولت عراق به رهبری نوری المالکی که روابط نزدیکی با حکومت اسلامی ایران دارد از ساکنین اردوگاه اشرف، که حدود سه هزار و پانصد پناهنده‌ی سیاسی وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران که یک جریان اپوزسیون حکومت ایران می‌باشد، خواسته که تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

احزاب سنی و طیف سکولارها در عراق مخالف خروج مجاهدین از عراق می‌باشند.

سازمان مجاهدین خلق ایران که یک گروه سیاسی – نظامی است در سال 1344 خورشیدی توسط محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیک‌بین رودسری تأسیس شد

الحیات بین المللی نوشت یک ملیون و پنجاه هزار عراقی به لغو ضرب الاجل فراخوان میدهند

سه‌شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۰ / ۰۶ دسامبر ۲۰۱۱

الحیات بین المللی:یک میلیون و پنجاه هزار شهروند عراقی و پارلمانترها و رهبران فراکسیونهای سیاسی به لغو ضرب الاجل و احترام به معاهدات بین المللی فراخوان میدهند

در یک اقدام مردمی دبیرخانه شورای ملی عشایر عراق یک کارزار حمایت از ساکنان اشرف و امضای بیانیه یی توسط یک میلیون و پنجاه هزار شهروند عراقی را اعلام کرد. امضاکنندگان بیانیه خواهان لغو ضرب الاجل تعیین شده برای بستن کمپ اشرف و ممانعتِ جامعه جهانی از جابجایی اجباری ساکنان اشرف شده اند و اینکه راه حل صلحآمیز برای این پناهندگان ایرانی فراهم شود.
پارلمانترها و رهبران فراکسیونهای سیاسی عراق نیز خواهان راه حل صلح آمیز و بین المللی برای مسأله اشرف شده اند و بر ضرورت احترام  به معیارهای سازمان ملل و معاهدات بین المللی در رفتار با ساکنان اشرف تاکید کرده اند.
آنها خواهان این هستند که در اجرای برنامه کاریِ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای حل این مسأله تسریع شود
رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق سلیم عبدالله الجبوری و گزارشگر این کمیسیون حیدر الملا در یک بیانیه گفتند ” ساکنان اشرف افراد حفاظت شده بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو هستند و قوانین بین المللی و اصول حقوق بشر بر این پرونده حکم می کند” و خواستند که ”این پرونده از هر ملاحظه سیاسی دیگر جدا شود”
بیانیه تاکید کرد ” جابجایی اعضای مجاهدین در داخل عراق مطلقا راه حل قابل قبولی نیست و دولت عراق باید ضرب الاجل پایان سال را  تا زمان پایان روند کار کمیساریای عالی پناهندگان و انتقال داوطلبانه همه ساکنان به کشورهای ثالث و تأمین حفاظت بین المللی برای این روند، به عقب بیاندازد.

------------------------------

ژنرال گالانت: ایران برای کشاندن مصر به جنگ با اسرائیل تلاش می کند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  مقام ارشد در ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل، ژنرال یوآو گالانت که نامزد احراز ریاست ستاد نیز بود، امروز (سه شنبه) گفت ایران برای کشاندن مصر به یک جنگ با اسرائیل تلاش می کند. وی از جمله گفت «ایران درک کرده که نباید با اعراب وارد جنگ شود و لذا در تکاپوست تا وضعی فراهم آورد که اسرائیل و مصر با یکدیگر ددرگیر شوند و از طریق حزب الله، حماس و تروریست های کرانه باختری رود اردن و سفارتخانه های خود در کشورهای دیگر، و بسیج کردن اعراب اسرائیل، عملا اسرائیل را تهدید می کند».
گفتنی است که دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ حسن نصرالله در سخنان امروز خود در لبنان، با اشاره به انتخابات مصر که اسلامگرایان افراطی بیشترین پیروزی را در آن به دست آورده اند، این وضع را به سود "امت اسلام" و فلسطینی ها دانست و ادعا کرد رژیم جدید مصر موجودیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد.
ژنرال گالانت امروز در یک سخنرانی اش در یک همآیش در دانشگاه تل آویو، در واکنش به گزارش های فزاینده در مورد وقوع یک حمله احتمالی به تأسیسات اتمی ایران، گفت: «می گویند که اسرائیل در سال 2007 به تأسیسات اتمی سوریه حمله کرد و 30 سال پیش نیز در خاک عراق به چنین کاری دست زد و اکنون کشوری چون ایران وجود دارد که نه تنها در عرصه نظامی، که در عرصه تولید جنگ افزارهای کشتار همگانی تلاش می کند».
--------------
دیلی تلگراف: «سپاه پاسداران برای جنگ آماده باش گرفت»
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" گزارش داد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حال آماده کردن خود برای مقابله با یک حمله نظامی به تأسیسات اتمی ایران است.
این روزنامه به نقل از "منابع اطلاعاتی غربی" نوشت که سپاه پاسداران حکومت اسلامی به دستور سرتیپ پاسدار محمد علی (عزیز) جعفری، نیروها و موشک های دوربرد خود را به موقعیت های مهم دفاعی منتقل می کند.
"دیلی تلگراف" نوشت فرمانده سپاه پاسداران پس از آن به نیروهای خود دستور جابجایی داد، که در پی انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن بر ماهیت نظامی برنامه اتمی ایران تأکید شده است، رسانه های بین المللی گزارش های فزاینده ای درباره احتمال حمله نظامی غرب و اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران منتشر ساختند.
این روزنامه همچنین مدعی شد که در پی انفجار سه هفته پیش در پایگاه مدرس سپاه پاسداران در حومه ملارد، به دستور آیت الله علی خامنه ای، سپاه پاسداران بخشی از موشک های "شهاب" خود را به انبارهای مخفی انتقال داده تا از تخریب آنها بر اثر خرابکاری احتمالی جلوگیری کند.
----------------------

بی توجهی پلیس در استفاده از مواد اطلاعاتی

بمب گزاری انتحاری
اطلاعات جدیدی درمورد بمب گزاری انتحاری درسال گذشته در استکهلم فاش می کند که پلیس از دریافت تصاویری که درنزدیکی محل انفجار گرفته شده بود، خودداری کرده بود. 
به نوشته ی روزنامه ی سونسکا داگ بلادت، صاحب یکی از فروشگاه های نزدیک به محل انفجار، فیلمی را که درطول حدود یک ماه با دوربین نصب شده درفروشگاه او ازعابران درخیابان گرفته شده بود دراختیارپلیس می گذارد، اما پلیس تنها به تصاویری که یک ساعت پیش و پس از انفجارگرفته شده بود علاقه نشان می دهد. این فیلم اینک ازدوربین فروشگاه پاک شده و به نوشته ی سونسکاداگ بلادت اطلاعات درمورد تروریست ها که به احتمال زیاد محل انفجار را ازپیش بازدید و بررسی کرده بودند، ازبین رفته است.  رئیس سابق بازرسی جنایی Tommy Lindström نسبت به آنچه روی داده انتقاددارد. اومی گویداطمینان دارد که این وضعیت به دلیل عدم همکاری پلیس و سپو، پلیس امنیتی سوئد روی داده است. به گفته ی او سپو، بررسی حادثه را به عهده می گیرد و پلیس خودرا کنارکشیده و اهمیتی به انجام کارهای معمول دراین موارد مانند فیلم ها و تصاویرگرفته شده و مراجعه به افراد و مکان های مختلف نمی دهد. سپو، پلیس امنیتی ازهرگونه اظهارنظردراین مورد خودداری کرده و وعده ی برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی دراین زمینه را داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر