Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آذر ۲۳, چهارشنبه

قاتل زنجیره ای در مالمو، همزمان تحت درمان روانپزشکی بوده است


قاتل زنجیره ای در مالمو، همزمان تحت درمان روانپزشکی بوده است
Den misstänkte malmöskytten på plats i Malmö tingsrätt för dagens omhäktingsförhandlingar. Foto: Drago Prvulovic/Scanpix.
قاتل زنجیره ای در مالمو که به جرم سه قتل و سیزده اقدام به قتل خارجیان در زندان است می گوید که همزمان که او این جرائم را برنامه ریزی و اجرا می کرده، تحت درمان روانپزشکی بوده است. سه روز پیش از یکی از قتل ها او آخرین آزمایشات روانپزشکی را نزد یک دکتر در مالمو انجام داده بود. این موضوع در هنگام تحقیقات برای برنامه مستند رادیوئی در کانال یک رادیو سوئد فاش شده است.
تیرانداز زنجیره ای 39 ساله دارای مجوز اسلحه نیز بوده است. بر طبق قانون سوئد، پزشکان وظیفه دارند که عدم صلاحیت دارا بودن اسلحه اشخاص را به پلیس گزارش کنند. در عمل این قانون موفق نبوده است. بیورن هوف آندر روانشانس و محقق در روانپزشکی قضائی منطقه اسکونه می گوید که در حال حاضر باید یک تیم از متخصصان در چنین مواردی صلاحیت افراد را بررسی کنند و همیشه این خطر هست که مسئولیت را به دیگری واگذار کرد و هیچ کدام از کاری انجام ندهند.
در برنامه مستند کانال یک رادیو سوئد آمده است که این فرد جنبش حقیقت یابی که عقاید تند ضد یهودی دارد فعال بوده است و در سر کار خود به صورت باز از قاتل لیزری استکهلم یون آسونیوس تمجید می کرده است. آسونیوس در دهه نود، در حملات مجزا به یازده خارجی تبار تیرانداز کرد که یک نفر کشته و بسیاری جراحات شدید برداشتند. استفاده او از نور لیزر برای نشانه گیری، باعث شد که او به مرد لیزری مشهور شود.
دادگاه قاتل زنجیره ای مالمو در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.
---------------------------

به گفته رئیس پدافند غیرعامل

ایران ممکن است مراکز غنی سازی اورانیوم را به مکان های امن منتقل کند

سایت فردو در نزدیکی قم در سال 2009 شناسایی شد
دبی-العربیه.نت
غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل جمهوری اسلامی ایران از احتمال انتقال مراکز غنی سازی اورانیوم این کشور به جاهای امن تر خبر داد. 

این سخنان جلالی در حالی مطرح می شود که هفته گذشته ایران از سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی بدون خلبان آمریکا در مرزهای شرقی خود خبر داد. آمریکا می گوید این هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط کرده است. 

جلالی در گفت و گو با خبرگزاری " مهر" گفت که ایران با ایمن‌سازی زیرساخت‌ها، ایمن‌سازی سایبری و همچنین تفکیک حوزه‌های خطر از یکدیگر به بازدارندگی دست یافته است.

او مدعی شد که اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانستند به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند و به آن ضربه بزنند قطعا تاکنون این کار را انجام داده بودند.

جلالی اظهار داشت که نیروگاه اتمی بوشهر از هر گونه حمله ای ایمن است چرا که به گفته او پروتوکل ها و قوانین بین‌المللی مانع حمله به نیروگاه‌های اتمی مانند بوشهر هستند و همچنین مکان جغرافیایی که نیروگاه در آن قرار دارد نیز مانع حمله می‌شود.

این مقام مسئول ایرانی در این باره گفت: "نیروگاه بوشهر نزدیک مرز ایران با چند کشور است که تشعشعات حملات احتمالی می‌تواند سلامت و امنیت آن مناطق با خطر مواجه کند."

در هفته های اخیر زمزمه ها درباره احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران به گوش رسید. 

این مساله پس از آن آغاز شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در اخرین گزارش خود از وجود نشانه هایی از تلاش ایران برای دستیبابی به سلاح اتمی سخن گفت. 

تهران بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد اما غرب آن را غیر شفاف می داند. 

جلالی در ادامه مصاحبه خود گفت ویروس جاسوسی "دوکو" که به تاسیسات اتمی ایران نفوذ کرده ، مهار شده است. 

او در این باره اظهار داشت: "از آنجایی که ایران تهدید سایبری سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشت پس از آن هم می‌ تواند به مقابله با ویروس‌ها بپردازد."

ویروس رایانه ای "استاکس نت" سال گذشته به تاسیسات صنعتی ایران نفوذ کرده بود. به گفته کارشناسان این ویروس جاسوسی است و برای تخریب برنامه اتمی ایران ساخته شده است. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران مدعی شد " آزمایشگاه مرجع تشخیص ویروس‌ها و بدافزارهای رایانه ‌ای" در مرکز دفاع سایبری وزارت دفاع ایران وجود دارد و مراکزی مانند "ماهر" در وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات هم فعالیت می‌ کند.

چندی پیش به دنبال اطلاع رسانی یک شرکت آنتی ویروسی درباره ویروس "دوکو" جست ‌وجوهای کارشناسان ایرانی برای آسیب‌های احتمالی آغاز شد که پس از چندی سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد هنوز دوکو راهی به سیستم‌های ایران پیدا نکرده است.
--------------------------
كوردپا: 128 كەس لە هاووڵاتییانی ئازەری شاری تەورێز كەلە ئەنجامی ناڕەزایەتی دەربڕین بە وشك بوونی زەریاچەی ورمێ‌ دەستبەسەر كرابوون، دادگایی كران. 
ئەو هاووڵاتییە ئازەرییانە كە ژمارەیان 128 كەس بوو رێكەوتی 22‎ی سەرماوەز لە لقی 104‎ی دادگای گشتیی شاری تەورێز بە دادوەریی كیانووش شكوە، دادگایی كراون.

هەواڵدەریی هرانا بڵاوی كردەوە، ئەو هاووڵاتییانە بە كۆمەڵ، واتە30 كەس پێكەوە دادگایی كراون. 

ئەو 128 هاووڵاتییە ئازەرییە بە تاوانی تێكدانی نەزمی گشتیی لەلایەن هێزە ئەمنییەتییەكانی شاری تەورێزەوە دەستبەسەر كراون. 

هەتا بڵاو بوونەوەی ئەم هەواڵە ئەنجامی بەرایی دادگایی كردنەكە روون نەبۆتەوە.

گۆلی ورمێ‌لە ماوەی چەند ساڵی رابردوودا بەهۆی كەمتەرخەمیی ئۆرگانە پێوەندیدارەكان و هەروەها هۆكارە سروشییەكان رووی لە وشك بوون كردووە و ئەم مەسەلەیەش بووە هۆی ناڕەزایەتیی خەڵكی ورمێ‌و شارەكانی دەورووبەری.
بەم بۆنەوە لە سەرەتای هاوێنی ئەمساڵ خۆپیشاندانێكی بەرین شارەكانی تەورێز و ورمَیی گرتەوە كە كوژران و بریندار بوونی خەڵكیشی لێكەوتەوە.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر