Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

یاد و خاطره نهال سحابی وبلاگ نویس ایرانی را گرامی بداریم روز جمعه شمع روشن کنید



یاد و خاطره نهال سحابی وبلاگ نویس ایرانی را گرامی بداریم روز جمعه شمع روشن کنید
از کلیه وبلاگ نویسان در سرتاسر جهان تقاضامندم در روز جمعه مسادف با 7 اکتبر به نشانه احترام به روح و روان پاک نهال سحابی وبلاگ نویس ایرانی هرکدام در جایگاه خویش یک دقیقه سکوت برای احترام به زحمات این انسان و هر کدام در خانه و جای که هستند شمع روشن کنند با تشکر ساموئیل کرماشانی
///////////////////////

یک پناهجو، دراعتراض لب های خود را دوخت


تحصن و اعتصاب غذای پناهجویان در استکهلم

یکی ازپناهجویان اعتصابی و متحصن درمیدان مرکزی استکهلم، امروزاقدام به دوختن لب های خودکرد. سه پناهجویی نیزکه دراعتصاب غذا بودند و روز شنبه به بیمارستان منتقل شده بودند، امروز به محل تحصن و اعتصاب غذا بازگشتند. شماراین پناهجویان که سابقه ی فعالیت سیاسی دارند و برخی ازآنها باهمسر و فرزندانشان متحصن شده اند حدود۲۰ نفراست و اعلام کرده اند که تا دریافت پاسخ مناسبی از اداره کل امورمهاجرت، به تحصن و اعتصاب خود ادامه خواهندداد.

///////////////////////////

تا ئێستا 5 که‌س له‌ په‌ناخوازه‌ مانگرتووه‌کان به‌ره‌و نه‌خۆشخانه‌ به‌ڕێ کراون

وێنه‌: ڕه‌سوڵ شه‌ریفی
په‌ناخوازه‌کانی ناو خێمه‌که‌ی سه‌رگێلس تۆری بۆ ماوه‌ی 7 رۆژه‌ ده‌ستیان له‌ خواردن هه‌ڵگرتووه‌، هه‌ندێکیشیان ته‌نانه‌ت ئاویش ناخۆنه‌وه‌. له‌ ماوه‌ی ئه‌م 2 هه‌فته‌یه‌دا چه‌ند که‌سیان به‌ ئامبولانس به‌ره‌و نه‌خۆشخانه‌ براون و له‌ بارێکی ته‌ندروستی خراپدان. یه‌کێک له‌وانه‌ ئیدریس محمد ڕه‌شیدی بوو که‌ ئه‌مڕۆ به‌ره‌و نه‌خۆشخانه‌ برا.
///////////////////////
ژماره‌ی‌ كورده‌ ده‌ستگیركراوه‌كانی‌ ئه‌مڕۆی‌ توركیا 120 كه‌سه‌

ژماره‌ی‌ ئه‌و هاوڵاتی‌‌و چالاكوانه‌ سیاسیانه‌ی‌ ئه‌مڕۆ له‌لایه‌ن پۆلیسی‌ توركیاوه‌ ده‌ستگیركران به‌تۆمه‌تی‌ لایه‌نگری‌ پارتی‌ كرێكارانی‌ كوردستان په‌كه‌كه‌ بۆ 120 كه‌س به‌رزبوویه‌وه‌.


له‌به‌ره‌به‌یانی‌ ئه‌مڕۆوه‌ پۆلیسی‌ توركیا له‌ شاری‌ ئه‌سته‌نبوڵ‌و چه‌ندین شوێنی‌ دیكه‌ هه‌ڵمه‌تێكی‌ ده‌ستگیركردنی‌ چالاكوانه‌ سیاسییه‌ كوردییه‌كانیانده‌ستپێكرده‌وه‌، به‌یانی‌ ئه‌مڕۆ ئاژنسی‌ جیهانی‌ توركی‌ ژماره‌ی‌ ده‌ستگیركراوه‌كانی‌ به‌ 80 كه‌س خه‌مڵاند.

پاش نیوه‌ڕۆی‌ ئه‌مڕۆش ئاژانسی‌ هه‌واڵی‌ ریته‌رز بڵاویكرده‌وه‌، ئه‌مڕۆ سێ شه‌ممه‌ پۆلیسی‌ توركیا 120 كه‌سی‌ ده‌ستگیركردووه‌ له‌ئه‌سته‌نبوڵ‌و باشوری‌ رۆژهه‌ڵاتی‌ توركیا‌و دیاربه‌كر بۆ لێكۆڵینه‌وه‌كردن له‌باره‌ی‌ په‌یوه‌ندیان به‌ په‌كه‌كه‌وه‌.

هاوڵاتی

///////////////////


آمریکا تو هم ؟!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- پایگاه اقتصادی "بلومبرگ" در گزارشی، با اشاره به معاملات پنهانی و غیرقانونی یک کمپانی آمریکایی فعال در صنایع نفت و پتروشیمی، به داد و ستدهای آن کمپانی بزرگ با حکومت ایران پرداخته است.

این کمپانی "کوک" نام دارد و دستکم تا سال 2007 ، چهار سال پیش به فروش تجهیزات پتروشیمی به ایران ادامه داده است.

-------------------------

رجوی: خامنه‌یی برای کارشکنی در تلاشهای عباس جهت تشکیل دولت فلسطین تلاش می‌کند

سه‌شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۰ / ۰۴ اکتبر ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

العرب الیوم اردن ۱۱ مهر نوشت: رهبر اپوزیسیون ایران، اظهارات اخیر خامنه‌یی در رابطه با موضوع فلسطین را تلاشی مذبوحانه برای کارشکنی در طرح پرزیدنت محمود عباس برای تشکیل کشور مستقل فلسطین توصیف کرد.

وی طی یک اظهارنظر مطبوعاتی افزود: ”تشکیل چنین دولتی یک ضربه کاری به نفوذ ارتجاع و بنیادگرایی اسلامی و تروریسم برخاسته از آن و یک گام بزرگ در خلع‌ید از فاشیسم دینی حاکم بر ایران از کشورهای منطقه است ”.
مریم رجوی تأکید کرد: ”حمله کین‌توزانه خامنه‌ای به سازمان آزادیبخش، نماینده مشروع مردم فلسطین، بیانگر دشمنی دیرینه این رژیم با آرمان و اهداف مردم فلسطین است که امروز به خصومت با کشور مستقل فلسطین تبدیل شده است.
وی گفت که نظرسنجی‌های مستقل نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم فلسطین حتی در نوار غزه از این طرح حمایت می‌کنند.
رجوی گفت که اظهارات خامنه‌ای مبین وحشت این رژیم از چشم‌انداز صلح و دموکراسی است که قیامهای آزادیخواهانه مردم منطقه آن را به‌شدت در تنگنا قرار داده است.

------------------

له‌گه‌ڵ ناڕازیبونی روسیا ئه‌مڕۆ بڕیار له‌باره‌ی سوریاوه‌ ده‌دات


چاوه‌ڕوان ده‌کرێت ئه‌مڕۆ سێشه‌ممه‌ ئه‌نجومه‌نی ئاسایشی نێوده‌وڵه‌تی بڕیارێک ده‌ربکات بۆ ئیدانه‌کردنی مامه‌ڵه‌ی ده‌سه‌ڵاتدارانی سوریا له‌گه‌ڵ خۆپیشاندانه‌کانی ئه‌و وڵاته‌.

ئه‌و پڕۆژه‌یه‌ له‌لایه‌ن وڵاتی فه‌ره‌نساوه‌ ئاماده‌کراوه‌، به‌هاوکاری هه‌ریه‌که‌ له‌ وڵاته‌کانی به‌ریتانیا و ئه‌ڵمانیا و پورتوگال، به‌پێی پڕۆژه‌که‌ش هه‌ڕه‌شه‌ له‌ده‌سه‌ڵاتی سوریا ده‌کرێت بۆ گرتنه‌به‌ری رێوشوێنی توندتر، ئه‌گه‌ر بێتو ده‌سه‌ڵاته‌که‌ی به‌شار ئه‌سه‌د سه‌رکوتکارییه‌کانی بۆ سه‌ر هاوڵاتیانی وڵاته‌که‌ی نه‌وه‌ستێنێت.


هاوکات تائێستاش روسیا هه‌ڵوێستی خۆی له‌باره‌ی ئه‌و هه‌وڵه‌ نوێیه‌ی ئه‌نجومه‌نی ئاسایش ده‌رنه‌بڕیوه‌، له‌کاتێکدا پێشتر سوربونی خۆی دوپات ده‌کرده‌وه‌ له‌سه‌ر به‌کارهێنانی مافی ڤیتۆ دژی هه‌ر بڕیارێکی په‌یوه‌ست به‌ زیادکردنی فشاره‌ نێوده‌وڵه‌تییه‌کان بۆ سه‌ر وڵاتی سوریا.

له‌لایه‌کی دیکه‌وه‌ ئاژانسی فرانس پرێس له‌زاری سه‌رچاوه‌یه‌که‌وه‌ ئاماژه‌ی بۆ ئه‌وه‌کردوه‌، مۆسکۆ ناڕازییه‌ له‌هه‌ندێک له‌و فشارانه‌ی ده‌خرێته‌ سه‌ر سوریا به‌مه‌به‌ستی ئیدانه‌کردنی پێشێلکارییه‌کانی ده‌سه‌ڵاتدارانی ئه‌و وڵاته‌ له‌دژی خۆپیشانده‌ران، که‌ ماوه‌ی زیاتر له‌ 5 مانگه‌ به‌رده‌وامن له‌خۆپیشاندان.

سبەی

////////////////////////



محکومیت یک شهروند کرد به زندان


آژانس خبری موکریان

سرویس حقوق بشر

یک شهروند کرد توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران به زندان محکوم شد.
براساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، اکرم حیدریان فارغ التحصیل
رشته ی مدیریت مالی دانشگاه تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت
در تظاهرات بعد از انتخابات از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به یک سال
حبس محکوم شد.
گفتنی است نامبرده اواخر شهریور ماه جهت گذراندن دوران محکومیت ،خود را
به زندان اوین معرفی نموده است.

//////////////////



اعدام مخفیانه یک زندانی سیاسی کرد در زندان کرمان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق و دمکراسی در ایران" صبح امروز یکی از زندانیان سیاسی کرد که در زندان مرکزی کرمان بسر می برد به اتهام محاربه به دار آویخته شد.
روز سه شنبه 12 مهر ماه زندانی سیاسی عزیز خاک زاد 29ساله در زندان کرمان به دار آویخته شد.این زندانی اهل سلماس می باشد و در سال 1386 دستگیر شده بود. او در دادگاه خوی به اتهام محاربه و همکاری با گروه های مخالف محکوم به اعدام شده بود..
ولی با تلاش خانواده و وکیل وی حکم اعدام او پس از مدتی شکسته می شود و به 5 سال زندان و تبعید به زندان کرمان تبدیل می شود.
زندانی سیاسی عزیز خاک زاد در حال طی کردن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود در زندان مرکزی کرمان بسر می برد.
اما شب گذشته بصورت ناگهانی او را از بند عمومی خارج و به سلولهای انفرادی منتقل کردند و صبح امروز او را به دار آویختند. گزارشات حاکی از آن است که خانواده او صبح امروز از خبر اعدام عزیزشان مطلع شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام این زندانی سیاسی هموطن کرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل کمیسر عالی حقوق بشر خواهان اقدام های گسترده برای پایان دادن موج اعدام ها در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

12 مهر 1390 برابر با 04 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

////////////////

اعدام گروهی هشت زندانی در زندان لاکان رشت


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"روز گذشته 8 زندانی در زندان لاکان رشت به دار آویخته شدند.
روز دوشنبه 11 مهرماه در یک اعدام گروهی و قرون وسطایی 8 زندانی در زندان لاکان رشت به دار آویخته شدند. نام یکی از 8 زندانی اعدام شده غلامحسین اخوان می باشد.
روز پنجشنبه 8 مهر ماه 12 زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان لاکان رشت منتقل شدند که 8 نفر از آنها روز گذشته اعدام شدند. از سرنوشت 4 زندانی دیگر خبری در دست نیست.
موج جدید وغیر قابل تصور اعدام ها از چند هفته شروع شده است و هر روز بخش کوچی از آن توسط رسانه های دولتی اعلام می شود ولی گزارش خانواده های اعدام شدگان که عزیزان آنها بصورت گروهی و مخفیانه صورت می گیرد حاکی از آن است که ابعاد اعدام گسترده تر از آن است که رسانه های ولی فقیه آن را اعلام می کند.

12 مهر 1390 برابر با 04 اکتبر 2011

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

///////////////////

مخالفان اسد "شورای ملی" تشکیل دادند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در سوریه درگیری بین نیروهای دولتی وابسته به بشار اسد و مخالفان او ادامه دارد.

به گزارش منابع اوپوزیسیون سوری، نیروهای اسد شب گذشته در شهرهای "حمص"، "ادلیب"، "درعا" و دمشق دستکم 12 نفر را کشتند و توانستئد بر شهرک "رستان" در حومه "حمص" مسلط شوند.

این شهرک برای مدت چهار روز از سوی نیروهای اسد گلوله باران می شد و شهروندانی که کشته می شدند در حیاط خانه های خود دفن می گردیدند.

مخالفان اسد در شهر "حلب" فرزند جوان مفتی اعظم سوریه را که از طرفداران اسد است به هلاکت رساندند.

این ها همه در حالی است که رهبران مخالفان اسد در پی یک نشست دو روزه در استانبول ترکیه، اعلام داشتند که یک جبهه مشترک علیه اسد با نام "شورای ملی سوریه" تشکیل داده اند که هدف آن سرنگونی رژیم کنونی و ارکان آن و تأسیس یک رژیم جدید دموکراتیک و آزاد است.

------------------

یک نهاد جهانی: "توپخانه ایران صدها خانواده کرد را آواره کرده است"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، عملیات اخیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و خمپاره باران کردن مناطق مرزی در اقلیم کردستان عراق، صدها خانواده کرد را آواره کرده است، و این خانواده ها که در کمپ های موقت زندگی می کنند، هم اکنون از کمبود غذا و برق رنج می برند.

سازمان بین المللی مهاجرت با تأکید بر اینکه ده ها تن از کودکان ساکن اردوگاه ها، به دلیل نداشتن دسترس به آب آشامیدنی سالم، دچار اسهال شده اند، از احتمال شیوع بیماری های عفونی خطرناک در میان این خانواده ها، ابراز نگرانی عمیق کرد.

----------------

آیا رییس جمهوری قبرس هم قربانی تروریست پروری ایران می شود؟

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- انفجار محموله تسلیحاتی ایرانی قاچاق که در قبرس کشف و ضبط شده بود، سرانجام گریبان رییس جمهوری آن کشور را گرفت و کمیته مسئول تحقیق درباره این انفجار، پرزیدنت دمیتریس کریستوفیاس را مسئول این انفجار دانست.

اما وی می گوید که هیچ مسئولیت شخصی را در زمینه آن انفجار نمی پذیرد و از پست خود کناره گیری نخواهد کرد.

یادآوری می کنیم که بر اثر انفجار انبار تسلیحات کشف شده ایرانی در قبرس که حدود سه ماه پیش روی داد، 12 تن کشته شدند و این انفجار موجب تخریب بزرگ ترین نیروگاه برق آن جزیره شد.

این موضوع موجب اعتراض های شدید مردمی در آن کشور گردید.

تسلیحات یاد شده، از یک کشتی کشف شده بودند که سال گذشته از ایران به مقصد سوریه در حرکت بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر