Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

خودکشی مشکوک زنان با پریدن از بالکن می تواند قتل ناموسی باشد


خودکشی مشکوک زنان با پریدن از بالکن می تواند قتل ناموسی باشد

En regnvåt bild av mördade Fadime Sahindal, intill den lig0ger blommor. Foto: Pontus Lundahl/Scanpix.

در ظرف پنج سال گذشته، دهها مورد خودکشی مشکوک زنان و دختران در سوئد رخ داده است که همگی با پریدن از بالکن به زندگی خود پایان داده اند. پلیس مظنون است که این موارد خودکشی نبوده است بلکه قتل های ناموسی در پشت این جریان باشد.

اما بررسی برنامه کالیبر رادیو سوئد نشان می دهد که هیچ موردی از این خودکشی های مشکوک به مرحله دادرسی نرسیده است. رفتار پلیس در رسیدگی این موارد مورد انتقاد انجمن های حمایت از زنان، محققان و حتی خود پلیس قرار گرفته است.

پلیس سوئد می گوید که رسیدگی به اینگونه جرائم بسیار مشکل است و جمع آوری مدارک در این زمینه نیاز به دانش و توانائی مخصوصی است که نیروی پلیس فاقد آن است. دوین رکس وید جامعه شناس و استاد دانشگاه، که در این زمینه تحقیق کرده است می گوید که باید گروه های تخصصی در پلیس تشکیل شود. او اضافه می کند که در مواردی که پلیس از نیروی متخصص استفاده کرده است، پرونده ها روند بهتری داشته اند. او تاکید می کند که بالابردن دانش عمومی پلیس لازم است اما برخی جرائم نیاز به دانش خاصی است که در داخل نیروی پلیس موجود نیست.

در حال حاضر، خشونت های ناموسی یکی از دروسی است که در دانشکده پلیس به دانشجویان تدریس میشود.

-----------------------



شرکت فدراسیون یارسان و جنبش دمکراتیک یارسان در یک سمینار مربوط به‌ کردستان ایران در پارلمان سوئد با حضور نمایندگان پارلمان سوئد

در تاریخ 26/10/2011 چندین نماینده‌ از پارلمان سوئد، یک سمینار را برای نمایندگان احزاب و سازمانهای سیاسی و فرهنگی کرد ترتیب دادند، تا پیرامون دلایل آوارگی، بی حقوقی و مشکلات کردها در کردستان ایران و راه‌کارهای ممکن برای شناخت بهتری از مشکل کرد در آن بخش از کردستان ارائه‌ و بررسی شود.جلسه‌ با مدیریت یک پارلمانتار سوئدی به‌ نام كلاس نوردمارك

کار خودرا شروع کرد و در پایان توسط پارلمانتار دیگری به‌ نام آنا لينا سورسون جمع‌بندی شد.

در این سمینار آقای ادریس احمدی دکترای علوم سیاسی از دانشگاه‌ استکهلم یک ڕاپورت از اوضاع سیاسی و اجتماعی کردستان را ارائه‌ دادند .

اگر چه‌اختلافات و کم تولرانسی جریانات فعال سیاسی در کردستان ایران به‌ وضوح خودنمائی می‌کرد وحتی تا مرز جرو بحثهای حزبی هم پیش رفتند تا سرانجام توسط خانم عضو پارلمان شادیه‌ حیدری با مهارت و به‌ موقع اوضاع کنترل شد، اما این ابتکار برای احزابی که‌ هیچگاه‌ در شرایط مساوی با هم تمرین دیالوگ سالم و عادلانه‌ را بدون حضور اسلحه‌ و اقتدار گرایی حزبی تجربه‌ نکرده‌اند، بسیار حیاتی است .

در این سمینار مهم از جانب فدراسیون یارسان آقایان سید هشمت شاه‌ابراهیمی سخنگو و علی مهرابی مسئول امور فرهنگی فدراسیون حضور داشتند، همجنین از جانب جنبش دمکراتیک یارسان آقای علی‌اصغر خسروی سخنگوی جنبش حضور داشتند.

آنچه‌ که‌ به‌ جامعه‌ یارسان مربوط میشود نمایندگان این جامعه‌ در این نشست بنا به‌ برداشتهای خویش نسبت به‌ ڕاپورت و ارزیابی‌های ارائه‌ شده‌ عکس‌العمل نشان دادند.

ابتدا سید هشمت شاه‌ابراهیمی با تاکید بر مظلومیت ملت کرد به‌ ستم مظاعف در کرمانشاه‌ و کردستان صحبتهائی داشتند و در مورد شرایط نامسائد خلق کرد توضیحاتی دادند، سپس آقای علی اصغر خسروی نیز در نوبت خویش به‌ جایگاه‌ رفتند و با شاهد گرفتن حاضرین و تاکید بر اصالت یارسانیان همچون بخشی از ملت کورد، شرکت‌کنندگان را ناچار به‌ تاکید بر کورد بودن یارسانیان نمودند.و یادآور شدند که آیا شماها میدانید که یارسانیان اسلام نیستند وآیین یاری یک اقلیت آیینی غیر از اسلام است، که حاضرین تاکید کردند بله و ما میدانیم که یارسانیها مسلمان نیستند.

در پایان اقای علی مهرابی با استناد به‌ ڕاپرت ارائه‌ شده‌ در سمینار، به‌ نادیده‌ گرفتن عمدی یارسانیان در آن راپرت اشاره‌ کردند و تکرار مداوم این روش نادیده‌ گرفتن یارسانیان این بخش بزرگ و به‌ مراتب مظلومترین قسمت از ملت کورد را محکوم کردند، همچنین تداوم این فرهنگ گریز از پذیرش واقعیات ملموس را نوعی گرایش شدید به‌ انکار دیگران و دشمنی پنهان شده‌ در پشت گرایشات افراطی و یا عدم آگاهی کافی از اوضاع واقعی کردستان خواندند و خواستار بازنگری همگانی در نگاه‌ سنتی به‌ بافت واقعی و پیچیده‌ کردستان شدند.

در نهایت با یک جمعبندی از مجموع مباحث توسط خانم پارلماتار آنا لينا سورسون کار سمینار به‌ پایان رسید.

1-كلاس نوردمارك نماینده‌ مجلس، سوسيال دمكرات

2-آنا لينا سورسون نماینده مجلس،‌ سوسيال دمكرات

3-شادي حيدري نماینده مجلس،‌ سوسيال دمكرات

4-راوزا گوسلو هيدين نماينده مجلس، سوسيال دمكرات

5 –جبار امين نماينده مجلس، حزب سبز

6-يعقوب يونسن نمانيده مجلس، حز ب چپ

7– دكتر ادريس احمدي

به‌ امید آینده‌ای بهتر، جنبش دمکراتیک یارسان و فدراسیون یارسان

27/10/2011

http://yarsan-dm.com/in/index.php?option=com_content&view=article&id=1193:1390-08-06-13-09-17&catid=54:1389-08-10-09-53-40&Itemid=83

--------------------------------------------

فعال حقوق بشر در کردستان از کار برکنار شد

گزارش دریافتی: فعال حقوق بشر در کردستان از کار برکنار شد. مسعود کردپور که قبل از این حکم نیز به تبعید و زندان محکوم شده بود برای بار سوم به اتهام انتقاد از سیاستهای دولت در قبال مناطق کردنشین در طی سالهای اخیر و به استناد حکم دادگاه انقلاب که وی را به یک سال زندان محکوم کرده بود برای بار سوم توسط شعبه سوم دادگا ه تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری به باز خرید خدمت (انفصال) محکوم شد. وی که حدود 22 سال سابقه تدریس در دبیرستان را دارد این حکم را ناعادلانه خواند و ان را مغایر قانون اساسی وسخنان مسئولین کشور که بارها اعلام کرده اند که در کشور ازادی وجود دارد و کسی به جرم انتقاد مجازات نخواهد شد دانست، وی گفت که فعالیتهای حقوق بشری و اموزشی و آگاه کردن شهروندان وجوانان نه تنها جرم نیست بلکه کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید مورد تشویق و حمایت قرار گیرند وی اعلام کرد که به این حکم اعتراض می کند و به فعالیتهای خود در راستای بهبود وضعیت حقوق بشر در کردستان ادامه خواهد داد

.............................................

تظاهرات علیه سیاست های پناهنده پذیری سوئد

در اعتراض به اخراج پناهجویان به کشورهای ایران، افغانستان و عراق، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی واحد سوئد، در اطلاعیه ای دعوت به برگزاری تظاهرات گسترده ای در روز جمعه ۲۸ اکتبر در استکهلم کرده است. این فدراسیون از جمله از همه ی پناهجویان در کمپ های پناهندگی و نقاط مختلف سوئد، خواسته است که به استکهلم آمده تا در یک تظاهرات مشترک از اداره ی مهاجرت خواسته شود که به دلیل نا امن بودن شرایط در ایران، افغانستان و عراق از اخراج پناهجویان به این کشورها خودداری شود. بررسی فوری به پرونده ی پناهجویان متحصن در یوتبوری و استکهلم و افزایش کمک هزینه ی پرداختی به پناهجویان مناسب با سطح زندگی در سوئد، از جمله خواسته های دیگر این تظاهرات عنوان شده است. عبداله اسدی از مسئولان فدراسیون در یوتبوری در گفتگوئی با ما از اهمیت شرکت هر چه بیشتر در این تظاهرات اعتراضی می گوید.


Lyssna: گفتگو با عبداله اسدی در یوتبوری
-----------------------------

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز

تظاهرات برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز جمعه نیز تظاهرات بزرگ هفتگی در

سوریه علیه رژیم بشار اسد در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

تظاهرات امروز سوریه با درخواست از جامعه بین المللی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور برگزار شده است.

تظاهرکنندگان سوری با سردادن شعارهای ضد حکومتی، خواستار سقوط رژیم بشار اسد شدند.

تظاهرکنندگان شعار می دادند: الشعب یرید، اسقاط النظام (مردم سقوط نظام را می خواهند)

فعالان حقوق بشر می گویند، در جریان تظاهرات امروز، ماموران حکومتی بسوی تظاهرکنندگان آتش گشودند و دستکم 20 تن از آنان را کشتند.


چند فیلم از تظاهرات امروز سوریه


http://www.iranpressnews.com/source/110362.htm
------------------------------------

کمک های اسرائیل به زلزله زدگان ترکیه همچنان ادامه دارد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کشور اسرائیل به آمادگی برای ارسال کمک های بشر دوستانه بیشتر به نقاط زلزله زده ترکیه ادامه می دهد و قرار است افزون بر کمک های سه شنبه این هفته، در دو پرواز دیگر دستکم هفت خانه پیش ساخته از نوع کاروان و مقادیر زیادی پوشاک و وسایل خواب فرستاده شود.

با آن که دولت ترکیه با ارسال خانه های پیش ساخته و پوشاک گرم و وسایل خواب از سوی اسرائیل موافقت کرده ولی خواهان پذیرش هیئت های پزشکی و امدادگر نشده است.

پنج روز پس از وقوع زلزله مهیب هفت و دو دهم درجه ریشتری در استان وان ترکیه، امروز یک نوجوان 13 ساله از زیر آوار ناشی از زلزله بیرون کشیده شد و اعلام گردید شمار کشته ها تا کنون به 570 نفر رسیده است و 2500 نفر زخمی شده اند و هزاران نفر خانه های خود را از دست داده اند که 3700 نفر از آنها هنوز نتوانسته اند سرپناهی بیابند.

-----------

معمر قذافی در یک شات

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- معمر قذافی چهل و دو سال پیش با الهام و شاید تحریک جمال عبدالناصر، دیکتاتور مصر علیه پادشاه لیبی کودتا کرد و نوعی جمهوری فردی بنا نهاد.

او مردم لیبی را به روز سیاه نشاند و یکی از پایه گذاران تروریسم بین المللی بود و رییس جمهوری اسبق آمریکا، رونالد ریگان به او لقب "سگ هار" خاورمیانه داده بود.

او خود را رهبر مسلمانان جهان می خواند و به انقلاب اسلامی ایران کمک زیادی کرد و بنابر گزارش ها، 20 میلیون دلار در اختیار هواداران آیت الله خمینی قرار داده بود تا به تهیه مقدمات آنقلاب بپردازند.

قذافی به همه تروریست های جهان و از جمله تشکل های فلسطینی کمک می کرد و به آنها در خاک خود پناه می داد.

او جنایت انفجار هواپیمای "پان آمریکن" را بر فراز لاکربی برنامه ریزی کرد و موجب قتل صد و هفتاد مسافر بیگناه از ملیت های مختلف و جمعی از مردم اسکاتلند شد. ولی سرانجام در سال 2003 ناچار شد مسئولیت این جنایت را بر عهده بگیرد و به بازماندگان آسیب دیدگان دو میلیارد و 700 میلیون دلار غرامت بپردازد.

او در سال 2008 در پی اعدام صدام حسین برنامه های اتمی خود را متوقف کرد و حتی با غرب به همکاری پرداخت.

قذافی یک احمق بود که هرگز خیزش مردمی در کشورش را درک نکرد و تا آخرین لحظات حیات می اندیشید مردم عاشق او هستند و از محبوبیت عامه برخوردار است.

قذافی در آغاز کار خمینی با او همکاری داشت و به وی کمک می کرد و حتی در پیامی از او خواسته بود به نام خلیفه مسلمین بر ایرانیان حکومت کند.

اسد از اصلاحات حرف می زند و در عمل مردمش را قتل عام می کند

در سوریه امروز مخالفان بشار اسد در پایان نماز جمعه به خیابان ها ریختند و از جامعه بین المللی خواستند که حریم هوایی سوریه را بسته اعلام کند؛ چرا که نیروی هوایی سوریه در سرکوب مردم به پا خاسته شرکت دارد.

در درگیری های امروز میان نیروهای تحت فرمان بشار اسد و تظاهر کنندگان طالب آزادی دستکم 16 نفر به ویژه در شهرهای "حمص" و "حماة" کشته شدند.

دیپلمات های عربی در قاهره امروز در مصاحبه با روزنامه کویتی "الرأی" گفتند برخلاف آنچه که اسد قول داده، وی قصد ندارد هیچگونه اصلاحات سیاسی در کشورش انجام دهد.

امروز همچنین بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در دمشق با نمایندگان دولتی دیدار کردند و در زمینه پنهانکاری سوریه در مورد فعالیت های اتمی خود از آنها سؤالاتی را مطرح ساختند.

هنوز نتیجه مذاکرات معلوم نشده است.

به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:
در روز روشن چنان دروغ می گویند که آدم نمی داند بخندد یا گریه کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ادعای محمود احمدی نژاد که در آخرین مصاحبه تلویزیونی ادعا کرده گفت در 25 سال اخیر هیچ رییس جمهوری از ایران با قذافی دیدار نداشته است، نمونه دیگری از دروغ پردازی های او توصیف گردید و عکسی در رسانه های همگانی انتشار یافت که نشان می دهد شخص احمدی نژاد چگونه قذافی را سخت در آغوش گرفته است.

مقامات حکومت ایران ادعا می کنند که این دیدار در حاشیه آخرین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بود که احمدی نژاد و قذافی هر دو برای سخنرانی در آن به نیویورک رفته بودند.

ولی آیا حتی ملاقات در چارچوب سازمان ملل را نباید دیدار توصیف کرد؟

علاوه بر این، عکس هایی در این روزها در اینترنت انتشار یافته که در جریان دیدارهای علی خامنه ای و چند تن دیگر از بلندپایگان رژیم برداشته شده است.

حتی اگر این تصاویر متعلق به پیش از ناپدید شدن موسی صدر باشد، باز هم چگونه می توان گفت که ملاقاتی نبوده است؟

در هر حال، عکس های دیدار بین معمر قذافی با احمدی نژاد و خامنه ای و دیگران را در ادامه همین صفحه می توانید ببنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر