Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مهر ۱۱, دوشنبه

نهال سحابی زیر تیغ تهدید وزارت اطلاعات دست به خودکشی زد



که چقدر کوفته ام از ضربات انساندوستانه ات ای هموطن
نمی دانستم که خواهش ملتمسانه ام از تو برای محترم شمردن آنچه که حق بدوی میخوانمش چنین دردناک است.
درد در تمام جانم ریشه دوانده و آن که بیش است ........درد باور فرو ریخته ام از توی انسان است.
آه ای تازیانه ها تازیانه ها تازیانه ها
هنوز هم ندانسته ام که این اندوه و درد حاصل تازیانه ی آزادی ست یا آزادی تازیانه ها؟


نهال سحابی

kurdane.com

(اطلاعاتی متناقض درباره مرگی غم‌انگیز( درباره مرگ خودخواسته‌ی نهال سحابی
میترا فخیم - از پنجشنبه 7 مهر، فضای سایبری عرصه ابراز نظر در باره مرگ نهال سحابی است. درباره میزان آشنایی او با کوهیار گودرزی و نوع دوستی‌اش با بهنام گنجی مطالب متناقضی گفته و نوشته شده است. درباره شغل و وضعیت تاهل او نیز اطلاعات متفاوتی منتشر شده است. تا این جا تنها بر سر این نکته توافق است که مرگ او خودخواسته بوده است. او با خوردن قرص به زندگی‌اش پایان داده است. در یک سوی ماجرا خانواده‌ی داغدار او هستند که به نظر می‌رسد تحت فشارند و در سوی دیگر دوستان یا آشنایان او، فعالین حقوق بشر و رسانه‌های غیر دولتی.

روز جمعه و درپی انتشار خبر مرگ نهال سحابی " کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیق در مورد خودکشی او و بهنام گنجی شد. بهنام گنجی دو ماه و نیم پیش توسط مامورانی دستگیر شد که برای جلب کوهیار گودرزی آمده بودند. او روز 10 شهریور، سه هفته پس از آزادی از زندان، با خوردن قرص به زندگی خود پایان داد. بهنام که به اظهار مادر و دوستانش پیش از دستگیری در سلامت کامل بود پس از آزادی از زندان به افسردگی شدید دچار شد. پیش از خودکشی «بار دیگر به نهادهای امنیتی احضارشده بود» و به دلیل شرایطی که در بار اول دستگیری تحمل کرده بود از بازگشت به زندان هراس داشت.
ابهام بر سر دستگیری

گفته شد نهال سحابی نیز که هنگام دستگیری گودرزی و گنجی در محل حضور داشته، دستگیر و پس از هفتاد و دو ساعت با پرداخت 100 میلیون تومان وثیقه آزاد شده است. از او خواستند اعتراف کند. «اگر اعتراف نکنی، آبرویت را می‏بریم، تو را در رادیو و تلویزیون، به عنوان دختری که با چند پسر نامحرم در یک خانه بوده معرفی می‏کنیم». پدر او این مساله را قویا تکذیب می‌کند. مرگ نهال «از کوچکترین دلالت سیاسی­ ای تهی است. او نه آنقدرها کوهیار گودرزی را می شناخته، نه حتی یک روز در زندان بوده، نه تحت تاثیر آزار و شکنجه بوده و نه سابقه ی فعالیت سیاسی داشته است».

پدر در توضیح علت خودکشی دخترش می‌گوید او روحی شکننده داشت. هر چیز ناملایمی را که می‌دید، حتی وقتی می‌شنید کسی اعدام شده یا کار خلافی از کسی می‌دید، آزار می‌دید. «جمیع اتفاقاتی که در جامعه افتاده بود باعث خودکشی او شده بود». بیانیه خانواده سحابی افزوده است نهال مدت‌ها پیش از آن که با بهنام گنجی آشنا شود با اندیشه مرگ دست و پنجه نرم می‌کرده است.

محبت مادرانه یا عاشقانه
دوستان نهال می‌گویند او در فراغ بهنام خودکشی کرد. نهال سحابی دوست صمیمی بهنام گنجی و در واقع معشوق او بود. آن‏ها عاشق هم بودند. آن دو هر پنجشنبه تمام روز را با هم می‌گذراندند. امیر شیبانی در گفتگو با دویچه‌وله می‌گوید: «بهنام در آخرین لحظات به این خاطر تصمیم به خودکشی گرفت که می‏خواست به نهال برسد ولی نمی‏توانست. خانواده‏‏ او موافق نبودند. نهال از لحاظ سن و سال از بهنام بزرگ‏تر بود و خانواده‏ او نمی‏توانست این مسئله را قبول کند». نهال بخاطر علاقه به بهنام منزوی شده بود. او «به‏خاطر با بهنام بودن هزینه‏ای را پرداخت می‏کرد که آن هزینه مدت‏ها روی شانه‏های نهال سنگینی می‏کرد».هر دوی آن‌ها در یک روز پنجشنبه به زندگی خود پایان دادند.
پدر نهال سحابی این مساله را نیز بشدت رد می‌کند. «بحث عاشقی مطلقاً، به هیچ وجه وجود نداشته؛ به دلیل اینکه دختر من سنش حدود ۳۷ سال بود و این آقا پسر تنها ۲۲ سال». اطلاعیه خانواده سحابی حاکی است «نهال اما معشوق بهنام نبود. او محبتی مادرانه به او داشت و دو سه روزی بود که با او صمیمیتی بیشتر از قبل پیدا کرده بود». در نامه‌ی بدون امضایی که از سوی "یکی از نزدیکان نهال سحابی و بهنام گنجی" منتشر شده شدیدا به برخی روزنامه‌نگاران و کاربران فیس بوک انتقاد شده است.

نامه حاکی است که «دارند به شکلی فزاینده خودکشی نهال سحابی را سیاسی جلوه می دهند. از همه بدتر یکی از سایتهای سبز آتش-بیار معرکه ی سراسر کذب شده». نویسنده نامه افزوده همین نحوه برخورد در مورد بهنام گودرزی سبب شد «حساسیت امنیتی عجیب و غریبی نسبت به مراسم خاکسپاری او که در مشهد صورت گرفت ایجاد شود». روابط عاشقانه نهال سحابی با بهنام گودرزی دروغی بی‌شرمانه و بازی با آبرو و شان خانواده نهال توسط «قلم های سودجو» است که «روابط خصوصی عاقله زنی همچون نهال سحابی» را به بازیچه رسانه‌ها تبدیل کرده‌اند.

نهال سحابی در آینه وبلاگش
نهال سحابی، 37 ساله‌ به گفته یکی از دوستانش معلم مهدکودک بود و به گفته پدرش "در دو شرکت مدیریت می‌کرد". پدرش جایی در واکنش به مساله رابطه عاطفی او با بهنام گودرزی می‌گوید او شوهردار بود و یکی از دوستانش می‌گوید او سال‌ها پیش از شوهرش جدا شده بود و مستقل زندگی می‌کرد. جدایی‌شان با آرامش انجام شد و رابطه دوستانه‌ای با هم داشتند.

نهال سحابی در وبلاگش هم از بهنام نوشته و هم از وقایع سیاسی. پست‌‌های وبلاگ او پس از مزگ بهنام بیانگر بی‌تابی شدید او ست. نوشته‌‌ها "مادرانه" نیست. نوشته‌های عاشقی است برای معشوق. هر چند که آن معشوق "آقا پسر" 22 ساله و این عاشق "عاقله زنی همچون نهال سحابی" 37 ساله باشد.

پس از انتخابات سال 88 نوشته است:
«... آهسته در خم دیوار خزیده‌ام. صدا صدای نفسهای بی‌تاب من است که هر دم این سکوت عصیان زده را می‌شکند. نگاه تبدارم به کویی است که خش خش گام‌هایی نفس‌هایم را به شماره می‌اندازد که، ... آمدند. دریغا، آنکه مرا در پی شکاری ناجوانمردانه است غریبه نیست، گر خویش نخوانمش، هم خاک من است:

گفتم امید به روزهای سبزتر . . . . . . نگاهم کردند

گفتم امکان ندارد . . . . . . . . . . . . .سکوت کردند

گفتم دوباره می‌شود؟ . . . . . . . . . . .جدایم کردند

گفتم دروغ می‌گویید . . . . . . . . . . . ناسزا گفتند

گفتم خیانت کردید . . . . . . . . . . . . تهدیدم کردند

گفتم اعتمادم را به من بازگردانید . . . باطوم را نشانم دادند

گفتم حقم را می‌خواهم . . . . . . . . . گلوله را نثارم کردند

گفتم آزادی . . . . . . . . . . . . . . . . خون کردند، خون ریختند

و من . . . . . . . . خون گریستم

و این صورتکان سرخ و بی‌جان که بر زمین وطنم دم به دم نقش می‌بندد، حاصل رد پای ناجوانمردانه این مترسکان پلیدی است که آزادی را در زیر لگدهاشان معنا می‌کنند».
///////////////////////////////
انفجار در یک واحد مسکونی در خرم آباد، ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت
انفجار ظهر یكشنبه در یک واحد مسكونی در شهر خرم آباد، دو کشته و سه مجروح بر جای گذاشت یكی از كاركنان اورژانش بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، با اعلام این خبر، افزود: بر اثر انفجار در یک واحد مسکونی سه طبقه در شهر خرم آباد، ۵ نفر کشته و مجروح شدند.
وی گفت: متاسفانه یک زن و یک کودک بر اثر این حادثه فوت کرده اند و سه نفر دیگر، شامل دو مرد و یک زن نیز زخمی شده اند که در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بستری هستند.


پیش از این، سردار "كاظم علیزاده"، فرمانده انتظامی لرستان، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفته بود: علت این حادثه تاكنون مشخص نشده است و ماموران مشغول بررسی موضوع هستند.
////////////////

تۆ بڵی ئەم سەربازە تورکە بۆ بەم شێوە حەیوانیە و تا ئاستی دڕەندەیی رقی لە کورد و ئەویش مناڵێکی وا بچووک بێت، بەڵام کورد تێکڕا و تەنانەت باوک و دایکی ئەم مناڵەش نەتوانن و نەزانن بێز و رقیان لەم تاوانبارانە بێتەوە؟
//////////////////

ئه‌ردۆغان: ئه‌گه‌ر پێویست بكات له‌گه‌ڵ PKK داده‌نیشین

image
"BDP و PKK نوێنه‌رایه‌تى كورد ناكه‌ن بۆ چاره‌سه‌رى پرسى كورد"

رووداو- ئاژانسه‌كان
سه‌رۆك وه‌زیرانی‌ توركیا سه‌باره‌ت به ده‌نگۆ‌و هه‌واڵى دانیشتنى (PKK‌و میتى توركى) رایگه‌یاند "ئه‌گه‌ر پێویست بكات، له‌گه‌ڵ په‌كه‌كه‌ چاوپێكه‌وتن سازده‌كه‌ین" .

ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆغان، سه‌رۆك وه‌زیرانی‌ توركیا له‌كاتی‌ گه‌ڕانه‌وه‌ی‌ له‌سه‌ردانه‌كه‌ی‌ (مه‌كدۆنیا) له‌ وه‌ڵامی‌ پرسیارى رۆژنامه‌نووسان رایگه‌یاند "هیچ پڕۆتۆكۆلێك سه‌باره‌ت به‌ په‌یوه‌ندیی‌ نێوان حكومه‌ت‌و پارتی‌ كرێكارانی‌ كوردستان PKK یان ئیمراڵی‌ له‌ئارادا نییه‌‌و سه‌رجه‌م ئه‌و ده‌نگۆیانه‌ دوورن له‌راستییه‌وه".

ئه‌ردۆغان گوتى "به‌بڵاوبوونه‌وه‌ی‌ هه‌واڵه‌كان له‌سه‌ر‌ چاوپێكه‌وتنی‌ نێوان (میت‌و په‌كه‌كه‌) تووشی‌ سه‌رسوڕمان نه‌بووم، چونكه‌ ده‌زگای‌ هه‌واڵگری‌ توركیا (میت) بۆیه‌ هه‌یه‌، بۆ ئه‌وه‌ی‌ ئه‌و جۆره‌ كارانه‌ بكات، ئه‌گه‌ر پێویستیش بكات، ئه‌وا ده‌بێت وه‌كو هاوڕێ خۆی‌ پیشان بدات‌و ره‌فتار بكات".

سه‌رۆك وه‌زیرانی‌ توركیا ره‌خنه‌شی‌ له‌ پارتی‌ ئاشتی‌‌و دیموكراتی‌ BDP‌و پارتی‌ كرێكارانی‌ كوردستان PKK گرت‌، پێی‌ وابوو كه‌ ئه‌وان نوێنه‌رایه‌تی‌ كورد ناكه‌ن‌و چاره‌سه‌ری‌ پرسی‌ كورد ناكه‌ن، هه‌رچه‌ند په‌رله‌مانتارانی‌ BDP‌ به‌زۆرینه‌ی‌ ده‌نگی‌ كورده‌كانی‌ باكووری‌ كوردستان چوونه‌ته‌ په‌رله‌مانی‌ توركیا.

http://www.rudaw.net/kurdish/

//////////////////////

kurdane.com

هەژموون و خەیاڵی كورد و ئامانجە نوێیەكانی ئێمە
عەلی زیرەك: (خوێندنەوەی جیهانی ئێستا و مافەكانی كورد بە گوێرەی ئامانجە پەسندكراوەكانی كۆنفرانسی سێهەمی "پارتی لیبراڵ دێمۆكراتی كوردستان"). ژینگەی ئێمە ئەوپەڕی خەیاڵ و هەژموونی ئێمەیە.ئەمە گوتار و كردار و بیركردنەوەی كوردە، نەك ئەوانیدی. "مادستانی گەورە"ئەو ژینگەیەیە، كە توانیویەتی یەكەمین ئۆرگانی دێمۆكراتیك واتە مەجلیسی راوێژ بەرهەم بێنێ‌. ئەوەی حەوت هەزار ساڵ لەوەوپێش لە هەواراماندا ئاسەواری بینراوە و هەر ئەوەش پێشكەوتنی بەرچاوی بووە و توانیویەتی یەكەمین دەوڵەتی پلۆرالیستی فرەكاراكتەری خاوەن هاوپەیمانی(ی وەزاڵە هاتووان لە دەستی شەرانگێزە گەورەكەی ناوچەكە) بۆ بەرگریكردن لە دەسكەوتە ئینسانییەكانی خۆی دروست بكات.ئەمەش یەكەمین بیرۆكەی خزمەتگوزاری بەرژەوەندییەكانی مرۆڤایەتی لە مێژوودا بووە - كە بە پێی رازیبوون بە هاوكاری و كۆدەنگیی جیهانی كەونارا لەگەڵ ئەم دەوڵەتدارییە ئەخلاقییەدا – كە حیكایەتی ئەو بیرۆكەیەیەو باسی لە مەزنێتیخوازیی بەرگریكارانە لە بەرانبەر دەستدرێژییەكانی دڕندەترین ئیمپراتووریای مێژوودا كردووە.
سیاسەتی "پانكوردیزمی ئینسانی" باس لە هەژموونی كورد لە بەرانبەر هەژموونی تێكدەرانەی بێگانەدا دەكات. ئەو هەژموونەی ئێمەی وەك لایەنی بەرگریكاری دەسكەوتەكانمان بەردەوام هێشتووەتەوە و نەیهێشتووە هەرەس بێنین و لە هەمانكاتیشدا بە گوێرەی كلتووری دەستدرێژیكارانەی ئەوان، هانیداون، زیاتر هەنگاو بو ئاسیمیلەكردنی ئێمە بنێن.
ئێمە بەردەوام ئینسانییانە و هاریكارانە – بۆ دروستكردنی جیهان و ژینگەیەكی تەندروست – لەگەڵیان هەوڵمانداوە و ئەوانیشی زیاتر تەماحكار كردووە.چونكا پێیان وایە ئێمە هەتا دەتوێینەوە، لەگەڵیان بە بەزەیین.
هەر ئەم شێوازە لە هەڵسوكەوت و بنەمای ئەخلاقیش وایكردووە، ئەگەر لای كورد قەناعەتی فشار خستنەسەر داگیركار دروست بووبێ، قەناعەتێكە باس لە باشتر بوونی ئەم لەگەڵ ئەوان و سۆزی ئەم بەرانبەر ئەوان و هەستكردن بە بەرپرسیارێتی لە بەرانبەر تەنانەت بێگانەشدا كە بۆ داگیركردنی خاكی ئێمە هاتوون و ئێمە هەوڵی ئەوەمان داوە، بەو قەناعەتە بگەن كە خاكی ئێمە چۆڵ بكەن.كەچی بێڕێزیشیان بەرانبەر نەكراوە، مەگەر ئەوەی دەستدرێژیكار بووبن و وەڵامی یاسایی و ئەخلاقییان درابێتەوە.
"پانكوردیزمی ئینسانی" باس لەو ژینگە كوردییە دەكات، كە لە مادستانە مەزنەكەیدا، كە وەكو یۆتۆپیایەكی تازە و ئیمڕۆژی و بە تایبەتمەندییە كوردییەكانیەوە كە سەرەكیترینیان پێكەوە هەڵكردن و دەستدرێژی نەكردنەسەر مافەكانی ئەویدیكەیە و دەروازەیەكە بۆ رەواجی بنەماكانی مرۆڤدۆستی بە شێوەیەكی گونجاوتر لە رۆژهەڵاتی ناویندا، نایەوێ‌ هیچ نەتەوەیەك لەم ناوچەیەدا بە باڵای ئەویدیكەدا بتوێتەوە و باشترین چارەسەری كێشەی ئەمڕۆی جیهانی پاشكەوتووش بەوە دەزانێ‌، كە خواستی هەموو یەكە نەتەوەیییە بندەستەكان جێبەجێ بكرێن و بە هەموو مافەكانی خۆیان بگەن و ئەوانەی زەرەمەند بوون، قەرەبوویان بۆ بكرێتەوە.
لە راستیدا ئێمە دەبێ‌ بۆ ئەو مەتەڵە نەزانراوە بگەڕێین، كە وەكو نهێنی جیهانی بندەستەكان ماوەتەوە و بۆ هەر كام لەو نەتەوانەش بە شێوازێك خۆی شاراوە هێشتووەتەوە. ئەو نهێنییەی كە ئەگەر بزانرێ، سەركەوتنی مەزنترینی جیهانی بندەستەكان - واته كورد - مسۆگەر دەكات.
یەكێك لە گەورەترین بنەما تیۆرییەكانی "پانكوردیزمی ئینسانی" پلانێكی تایبەتییە بۆ دابەشكردنەوەی مافەكان لە مادستاندا بە شێوەیەكی یەكسان.
ئەم پلانە "سیاسەتی قەرەبووكردنەوەی رەگەزی" یە.
"سیاسەتی قەرەبووكردنەوەی رەگەزی" لە كورد و مافە رەواكەی وەكو زیانلێكەوتوو دەڕوانێ‌. ئەم پلانە باس لەوە دەكات، بۆ ئەوەی پێش بە جەنگی داهاتوو و زیانی زیاتر بگرین، دەبێ‌ رەگەزە زیانلێكەوتووەكان قەرەبوویان بۆ بكرێتەوە.
یەكێك لەو رەگەزانەش كه زیانباری مێژوویی بووە، رەگەزی "مێینە" یە و لە چوارچێوەی سیاسەتەكانی "پانكوردیزمی ئینسانی" و لە ژینگەی سەرهەڵدانی ئەم بیرۆكەیە واتە"مادستانی گەورە"دا، رەگەزی مێ‌ قەرەبوو دەكرێتەوە.

هەژموونی نەتەوە لەسەر ویژدانی تاكەكانی، یەكسانە لەگەڵ ئاستی بەرپرسیارێتی نەتەوەیی

دروستبوونی ئەو ویژدانەی كە هەرەسهێنانە وردەكانی ئاستی خوارەوەی كۆمەڵگا تاكو ئاستی سەرەوە و چڵەپۆپەی سەركردایەتیكردن، بە شكستێكی قەرەبوونەكراو ببینرێ، دەكاتە هەژموونی نەتەوە لەسەر تاكەكانی خۆی و بەرپرسیارێتیی مەزن دەخاتە ئەستۆی تاكەكانی بۆ ئەوەی نوشوستی نەتەوەیی تەجروبە نەكەن و لە كەمترین ئاستی خۆیدا پێشی پێ بگرن.

دیزاینی تازەی نەتەوەكان

نەتەوەكان لە جیهانی رۆژئاوادا بە شێوەیەكی سروشتی شكڵیان گرت.
پاش گەشەی شارستانییەتی خۆرئاوا و دەسپێكی جیهانی مۆدێرن و هاتنە ئارای پرس و ئاراستە چارەنووسسازەكانی وەك (بووژانەوە : رێنێسانس و ریفۆرماسیۆن : ریفۆرمی ئایینی و چاخی رۆشنگەری و گەشەی رۆشنبیریی كۆمەڵگا و هاتنەئارای قۆناغێكی تازەی رێكخستنەوەی كۆمەڵگا بە گوێرەی كار و بەرهەمهێنان و كزبوونی ئاستی دەسەڵاتی میرە ناوچەویییەكان و بەهێزبوونی دەسەڵات و رۆشنبیریی گەل) لە جێگەی ئێمپراتوورییە سامناك و ستەمكارەكان، پرسی ئینسانی و دێمۆكراتیك و دابەشكاری و هێڵكاریی نوێ دروست بوو.
دابەشبوونی جیهانی پێشكەوتوو و پیشەسازی بە شێوەی قەوارەی ئیتنیكی و دواتر ركابەریكردنی ئەم قەوارانە بۆ سەلماندنی هێز و پێشكەوتنی خۆیان و بە كۆیلەكردنی دنیای پاشكەوتوو – لەبەر چاوچنۆكیی خۆیان و ئایدیاكانیان – وایكرد، شەڕە گەورەو گرانەكان ودوو قەوارەی جیاوازی نەتەوەیی 1- نەتەوە سەركەوتووەكان و 2- نەتەوە بندەست و هەژارەكان پێك بێن.
یانی دنیا بە دوو دەستەی نەتەوە باڵادەستەكان و نەتەوە بندەستەكاندا دابەش ببێت.
ئەم هێڵكارییە جیهانییەش ناڕەزایی و كێشەی گەورەی بۆ هەموو خەڵكی دنیا دروستكرد و دەیان ئایدیا و رێبازی پێشنیاركراو – بۆ دروستكردنەوەی دنیا بە شێوازێكی باشتر و هێڵكارییەكی ئینسانییتر – هاتنە كایەوە.
لە ئێستاشدا كە كێشەی نەتەوەكان لە ئەوپەڕی خۆیدا خۆی وەدیار خستووە، پێویستە جارێكیتر بۆ دیزاینكردنەوەی جیهان، رێگا چارە و بیرۆكە نوێیەكانمان بێنینەوە بەر باس و چارەسەرێكی ئێجگاری بۆ كێشە هەڵپەسێردراوە مرۆیییەكان بدۆزینەوە.

ئامانجی ناسیۆنالیزمی ئێمە : "پانكوردیزمی ئینسانی"

ناسیۆنالیزمی كورد، نەتەوایەتییەكی ئینسانی و لە هەمانكاتیشدا بە بەزەیییە.
ئەمەش وایكردووە، دوژمنانی كورد كەڵكی خراپ لەم تایبەتمەندییە ئەخلاقییەی كورد وەربگرن و مافەكانی لێ زەوت بكەن، بە بێ‌ ئەوەی لەوە بترسن لە لایەن كوردەوە دەستدرێژییان بكرێتە سەر و هەژموونیان بێتە ژێر پرسیارەوە.
ئێمە لەم بەشەدا بە پێویستمان زانی ئامانجەكانی ناسیۆنالیزمی مرۆڤدۆست و پێشكەوتنخواز و وریاییبەخشی كورد بۆ هەزارەی تازە روون بكەینەوە.

لە پێناوی ئەم ئامانجانەی خوارەوەدا خەبات دەكەین:

1- دابەشكردنەوەی جوغرافیای ناوچە كێشەلەسەرەكانی جیهان و ناوچەی خۆرهەڵاتی ناوین (كە كورد تێیدا نیشتەجێیە) بە گوێرەی خواستی گەلانی نیشتەجێی ئەو وڵاتانە، كە هەمانا خواستی رزگاری لە ژێردەستەبوون و خواستی ئازادی لە كۆیلایەتییە.
2- دوور كەوتنەوە لە كلتووری داگیركاریی توندوتیژی – ئاكار و شەڕكردن لە پێناوی جێگیركردنی ئەم كلتوورە ئەخلاقییەدا
3- چڕتركردنەوە و بە تەندروستكردنی پێوەندییە ئێتنیكی و مرۆیییەكان
4- هێشتنەوەی سنوورەكان بە دەڵەمەیی و كردنەوەی دەروازەكان بە ڕووی پێوەندییە تەندروستەكاندا
5- قەرەبووكردنەوەی رەگەزە زیان لێ كەوتووەكان
6- دابەشكردنەوەی داهاتی دانراوی، بێ‌ كەڵككراوی جیهان و دابینكردنی نیازی نەتەوە و ناوچە هەژارەكان بە پێی ستانداردێكی نێونجیی پێداویستییە جیهانییەكان
7- گۆڕینی پەروەردەی جیهانی و هێنانەئارای سیتەمێكی تەندروستی پەروەردەی مرۆیی بۆ بنبڕكردنی هەژاریی مەعریفی لە جیهاندا
8- بردنە سەری ئاستی بەرپرسیارێتییە ئەخلاقییەكان و دانانی هێزێكی بەرگریكاری جیهانی بە مەبەستی گرێنتی دانان بۆ ژیانی تاك و گرووپ و نەتەوە بەرمەترسی كەوتووەكان

جیهانگیری و گۆڕینی بنەما ئەخلاقییەكان

لە سەردەمی جیهانگیریدا كە سەردەمی ئێستامانە، كۆمەڵە هەوڵێكی نابەرپرسیارانە لە ئارادا بووە، كە بە پێی نیاز و ئامانجی باڵادەستەكانی دنیا، كەم و زیاد كراوە و بە مەبەستی كەمكردنەوەی كێشە لە جیهاندا ئەو هەوڵانە پیشان دراون. كەچی لە ئاكامدا و بە پێی نێوەڕۆكی ئەسڵیی بابەتەكە، كە بریتی بووە لە هێشتنەوەی باڵادەستی و ملكەچكردنی قەدەرە لاوازەكانی دیكە بە قازانجی خۆیان... ئەم هەوڵانە تا ئێستاش شكستیان خواردووە.
مەبەستی ئێمە لێرەدا یارمەتیدانی هەوڵە ئینسانی و رەسەن و شیاوەكانی ئەو نەتەوە و گرووپانەیە، كە جێگای پەسند و پشتیوانیی گەلەكەیانن. بۆ ئەم مەبەستەش و بۆ سەرگرتنی ئەم ئامانجە پێویستە ئەم چەمك و ناسیارێتییانەی خوارەوە بگۆڕدرێن.
1- ماناكردنەوەی شوناس بە شێوازێكی ئینسانی و ئێستایی تر
2- پێداچوونەوەیەكی تایبەت بە خاڵەكانی مانیفێستی جیهانیی مافەكانی مرۆڤدا، كە لانیكەمی گارانتی بۆ جێبەجێكردنی ئەو خاڵانە بۆ ئێمەی گەلانی ناوچە هەژارەكان (لە باری مافداری یەوە) تێیدا دەستەبەر بكرێن.
3- نەهێشتنی جیاوازی لە سەردەمی جیهانگیریدا بۆ هاوڵاتییانی گۆی زەوی

نەتەوایەتی ركابەریكار و شەڕانگێز و بیمار، دژی نەتەوایەتیی یەكسانیخوازی قەرەبووكارە!

ئەم ئامانجە مانای كورتكردنەوەی هەژموونی باڵادەستەكان لە پێناوی سەرخستنی ئایدیایەكی مرۆڤ و ژینگە پارێزدا دەدات.یانی ئامانجەكانی (نەتەوایەتیی كلاسیك) دەبێ‌ هەرەس بێنێ‌ و (نەتەوایەتیی دێمۆكراتیك و ئینسان – تەوەر) جێگای بگرێتەوە. ئەمەش بەو واتایە دێت، كە لە سەردەمی مۆدێرندا جیهان هیچ حەوانەوە و دڵنیایییەكی بە خۆوە نەبینی و لەم سەردەمی نادڵنیایی – لە رەوشی ئەمن و ئاسایشی جیهانەدا – دەبیچ بە هەموومان هەست بە مەترسی بكەین.یانی دەبێ‌ لە پێناوی كوشتنی بیرۆكەی باڵادەستیدا – بە شێوازە كۆنەكەی – كە دەبووە هۆی كاولكاری و قڕكردنی مرۆڤ، خۆمان و وەچەكانی داهاتووشمان ئاگادار بكەینەوە و تەنانەت وریاییش بە ماڵی نەتەوە باڵادەستەكان بدەین كە دەست لە پاوانخوازی هەڵبگرن.
هەمووی ئەم ئامانجانەی سەرەوەش باس لە دژایەتیكردنی مەعریفەی تۆقێنەر دەكەن.
یانی لە بیر كردنی ژینگە و جیهانە ترسناكەكانی رابردوو.
كەوابوو دەبێ‌ مرۆڤ چیدی لە ئاستی بەرپرسیارێتییە گەردوونییەكانی خۆیدا – كە یەكێكیان نەكوشتنی مرۆڤەكانی دیكە و هەوڵدان بۆ دروستكردنی پێوەندیی باشتر لەگەڵ جیهانەكانی دەرەوەی بازنەی خۆیەتی – هەوڵەكانی زیاتر بكات و ئاراستەی هەوڵەكانی خۆی بگۆڕێ.هەروا كە ئێمەی كورد ساڵانێكە هەوڵ بۆ باشتر كردنی ئەدەین و دنیا گوێی لە ئاستی داواكانماندا ئاخنیوە.
///////////////
اعمال حکومت نظامی اعلام نشده در کردستان و آذربایجان همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاهها
همزمان با مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید در ایران فضای امنیتی در بیشتر شهرهای مناطق کردنشین و آذری نشین به شدت تشدید شده است به نحوی که در سر تقاطع ها و چهارراهها و کوچه وخیابانهای این مناطق حضور نیروهای نظامی و گارد ویژه چندین برابر شده است که در این بین بیشترین حضور در شهرهای تبریز،سنندج،مهاباد،میاندوآب ،ارومیه،سقز،مراغه ،مرند وکرمانشاه مشاهده شده است . به نظرمیرسد باتوجه به اعتراضات گسترده به بی لیاقتی مسئولین در بی توجهی به خشک شدن دریاچه ی ارومیه و همچنین وجود پتانسیل همیشگی اعتراضات در مناطق کردنشین باعث وحشت مسئولان امنیتی شده باشدو دست به حکومت نظامی از پیش اعلام نشده زده اند.


بازداشت اکرم حیدریان فارغ التحصیل دانشگاه تهران در رشته ی مدیریت مالی.

خانم حیدریان بر اساس رأی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی ازطریق شرکت در تظاهرات بعد از انتخابات به یک سال زندان تعزیری محکوم شد که در اواخر شهریور خود را برای گذراندن دوره ی حبس به زندان اوین معرفی کرد لازم به ذکر می باشد که برادر خانم حیدریان آقای محمدحیدریان نیز که اخیراٌ از زندان آزاد شده است مدت شش ماه را در زندان به سر برده که اتهام وی نیز اقدام تبلیغی علیه نظام با شرکت در تظاهرات بعد از خرداد 88 ذکرشده بود لازم به ذکر است که نامبردگان فوق از اقوام زنده یاد علی حیدریان زندانی سیاسی کرد می باشند که در 19 اردیبهشت 89در زندان اوین به همراه زنده یادان فرزادکمانگر،شیرین علم هولی ، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان به شهادت رسیدند.
/////////////////////////

دیداره‌كانى نێوان MIT و PKK ده‌ستیان پێكرده‌وه‌ کە خەتریکی گۆرییە بۆ سەر پ کا کا

image
رووداو-ئه‌نقه‌ره‌
راگه‌یاندنه‌كانى توركیا بڵاویان كرده‌وه‌، كه‌ دیداره‌كانى نێوان ده‌وڵه‌ت و پارتى كرێكارانى كوردستان له‌ ئاستى نزمدا ده‌ستیان پێكردووه‌ته‌وه‌و ئێستاش زه‌مینه‌ خۆشده‌كرێ بۆ دیدارى نێوان هه‌ردوولا له‌ ئاستى باڵادا. دیداره‌كانیش دیسان له‌لایه‌ن ده‌زگاى هه‌واڵگرى توركیا MIT به‌ڕێوه‌ده‌برێن.
ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆگان، له‌ كاتى گه‌ڕانه‌وه‌ى له‌ مه‌كدۆنیاوه‌ بۆ توركیا له‌ وه‌ڵامى پرسیارى رۆژنامه‌نووساندا گوتى "ئه‌گه‌ر پێویست بكات، دانیشتنه‌كان دیسان ده‌ست پێده‌كه‌نه‌وه‌".
هاكان فیدان، ئه‌و كاته‌ى جێگرى مسته‌شارى سه‌رۆك وه‌زیران بوو، هه‌روه‌ها جێگرى مسته‌شارى میت، ئافه‌ت گونه‌ش به‌ ئاماده‌بوونى نوێنه‌رى ده‌وڵه‌ت له‌گه‌ڵ ئه‌ندامانى كۆنسه‌ى به‌ڕێوه‌بردنى كۆنگره‌ى گه‌ل، مسته‌فا قه‌ره‌سوو، سه‌برى ئۆك و جێگرى سه‌رۆكى كۆنگره‌ى گه‌ل زوبێر ئایدار دانیشتوون، به‌ڵام كاتێك تۆمارى ده‌نگى نێوانیان له‌ رێگه‌ى ئینته‌رنێته‌وه‌ بڵاو كرایه‌وه‌، دانیشتنه‌كان وه‌ستێندران.
به‌پێى زانیارییه‌كانى سه‌رچاوه‌یه‌ك بۆ رۆژنامه‌ى رادیكاڵى توركى، PKK خوازیاره‌ دانیشتنه‌كان دووباره‌ ده‌ستپێبكه‌نه‌وه‌، له‌و چوارچێوه‌یه‌دا به‌ مه‌به‌ستى زه‌مینه‌سازى دانیشته‌كان له‌ ئاستى خواروو ده‌ستیان پێكردووه‌. هه‌مان سه‌رچاوه‌ بڵاوى كرده‌وه‌ كه‌ بۆ چاره‌سه‌رى پرسى "تیرۆر" مه‌رجه‌ دانوساندن له‌گه‌ڵ PKKه‌دا بكرێ. ئه‌و سه‌رچاوه‌یه‌ ئه‌وه‌ش ده‌ڵێت كه‌ له‌ دیدارى نێوان PKK و ده‌وڵه‌ت له‌ ئاستى باڵا ده‌زگاى هه‌واڵگرى توركیاى رۆڵێكى كارا ده‌بینێ.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر